(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 08 مهر  1392 - شماره 20604

حدیث دشت عشق
دیدار احتمالی با کره جنوبی، نخستین محک جدی ملی‌پوشان است
صعود مقتدرانه تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا
اخبار کوتاه از فوتبال
تاخیر در آغاز رقابت‌های لیگ برتر تکواندو
معرفی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش
قهرمانی تیم ملی قایقرانی در آسیا
سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی - اندونزی
شروع دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی آزاد
بازگشت باقری به تمرینات تیم ملی وزنه برداری
جهانی شدن تیم واترپلو جوانان ایران
کشتی در دو راهی بازی های آسیایی و مسابقات جهانی
   


به یاد شهید «اکبر امینی»
راه امام، راه انبیاست
سال 1335 پا به دنیای خاکی نهاد. قبله آرامش‌اش پدر و مادری بودند که همواره نور ایمان را در دل و قلبش روشن نگاه می‌داشتند و از او انسانی ساخته بودند که روح و جان را با زمزمه‌های خدایی صیقل می‌داد و مهربانی خود را نثار کودکان می‌کرد.
در مسیر آموختن تا سوم راهنمایی پیش رفت. همزمان با طوفان انقلاب، او نیز خود را با تلاطم آن دریای مواج همراه ساخت. مهرماه سال 1357، همسفر زندگی خود را برگزید و بزم نقره‌ای شادی او زمانی برگزار شد که اهریمن شب بر همه جا سیطره کامل داشت و حکومت نظامی شاه برقرار بود.
پس از آن چون علم‌آموز مکتب آموزگار بزرگ شهادت بود، برای دفاع از اسلام به مدت پنج سال راهی میدان جهاد شد. پیش از آن هم، شش ماه در خاک «لبنان» به بیرون راندن بیگانگان مشغول بود.
او در راه حسین(ع) جامه سرخ شهادت را برگزیده بود و لحظه‌ای از این اندیشه به دور نبود تا اینکه در «جزیره مجنون» سال 1363، با اصابت ترکش به وجود نازنین‌اش دنیای خاکی را بدرود گفت.
فرازی چند از وصیت‌نامه شهید:
«... من از شما مردم می‌خواهم که به آنچه رهبر ما می‌فرماید مو به مو عمل کنید تا به رستگاری برسید چرا که (راه و کلام او) هدف انبیاء و امامان بوده است. خدایا تو را قسم می‌دهم به سردار شهیدان حسین‌بن علی(ع) که از عمر ما ملت ایران بردار و بر عمر خمینی عزیز بیفزای و از او نگهداری کن...»

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی والیبال دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا صعودی مقتدرانه از گروه خود داشته باشد.
تیم ملی والیبال در دومین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا برابر کویت به میدان رفت و این تیم را به راحتی پشت سر گذاشت. شاگردان خولیو ولاسکو در سه ست متوالی با نتایج 25 بر 13، 25 بر 12 و 25 بر 17 حریف خود را پشت سر گذاشتند. تیم ایران در این دیدار با ترکیب سعید معروف، آرمین تشکری، محمد موسوی، امیر غفور، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف به میدان رفت و بدون آنکه فشاری متوجه بازیکنان کشورمان باشد، با برتری 8 بر 2 به استراحت فنی اول ست نخست رفت. این برتری در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 7 به سود کشورمان شد و در نهایت هم این ست با برتری 25 بر 13 به سود کشورمان خاتمه یافت. ولاسکو که در اواخر ست نخست بازیکنان ذخیره را به میدان فرستاده بود، در شروع ست دوم نیز کاملا ترکیب را عوض کرد با این حال تغییری در شرایط بازی ایجاد نشد و برتری یکطرفه به سود ایران ادامه داشت. سرخپوشان ایران که در وقت دوم استراحت فنی برتری 17 بر 6 برا رقم زده بودند، این ست را در نهایت 25 بر 12 به نام خود ثبت کردند. در ست سوم تیم بازیکنان کویت تلاش بیشتری به خرج دادند و حتی در عدد 6 با تیم ایران به تساوی هم رسیدند اما تایم نخست استراحت فنی برتری 8 بر 6 را به سود ایران نشان داد. در ادامه کار بازیکنان کشورمان فشار زیادی به خود وارد نکردند و این ست را هم با برتری 25 بر 17 به سود خود خاتمه دادند. بدین ترتیب تیم ایران با دو برد آسان در گروه C برابر قزاقستان و کویت بدون دردسر به عنوان صدرنشین این گروه به دور بعد راه یافت.
چگونگی برگزاری مرحله دوم مسابقات
مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در هشت گروه برگزار می‌شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود می‌کند. در مرحله دوم نیز تیم‌ها در چهار گروه به مصاف هم می‌روند. تیم ملی والیبال ایران که در مرحله نخست با تیم‌های قزاقستان و کویت هم‌گروه بود، در مرحله دوم این مسابقات باید با تیم‌های برتر گروه F روبرو شود که احتمالاً تیم‌های کره‌جنوبی و عراق خواهند بود. اما دو تیم برتر گروه‌های دور دوم، به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند. پیش از این و براساس برنامه کمیته برگزاری هفدهمین دوره مسابقات، قرار بود تیم‌های اول و دوم گروه‌های مرحله دوم، در مرحله یک چهارم نهایی (حذفی) یک بار دیگر با هم روبرو شوند، اما پس از اعتراض ایران و برخی از تیم‌ها، فدراسیون جهانی والیبال وارد عمل شد و پس از انجام بررسی‌های لازم، اعلام کرد این شیوه برگزاری رقابت‌ها اشتباه است و تیم‌ها نباید در دو مرحله متوالی با هم روبرو شوند. به این ترتیب پس از پایان دور دوم، رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی قرعه‌کشی می‌شود تا تیم‌های اول و دوم گروه‌ها با هم روبرو شوند. همچنین اگر در این قرعه‌کشی تیم‌هایی که در مرحله دوم با هم مسابقه داده بودند، مجدداً با هم برخورد کنند، قرعه‌کشی مجدداً تکرار می‌شود.
محکم و جدی مقابل کره
پیش از آنکه مسابقات مرحله دوم قهرمانی آسیا آغاز شود باید یادآور شد که سطح والیبال ایران نسبت به گذشته بالا رفته و به همین تناسب انتظارها هم از تیم ملی نیز افزایش یافته است. ملی پوشان والیبال برابر قزاقستان و کویت کار آسانی داشتند ولی دیدار احتمالی مقابل کره‌جنوبی می‌تواند نخستین محک جدی تیم ملی دراین مسابقات باشد. ما باید بتوانیم توانایی‌های خود را برابر کره‌جنوبی و سایر قدرت‌های آسیا به نمایش بگذاریم تا نام ایران به عنوان مدعی نخست قهرمانی مطرح شود.

 


آمار دقیق حضور استقلال در نیمه نهایی آسیا
در حالی که بعد از پیروزی دو بر یک استقلال مقابل بوریرام تایلند، همه از هفتمین حضور استقلال در نیمه نهایی حرف می‌زدند اما واقعیت این بود که با احتساب دو حضور استقلال در نیمه نهایی‌های جام در جام قاره، این برای نهمین بار بود که استقلال به جمع 4 تیم نهایی رسیده بود. در 8 مرتبه قبلی، استقلال 4 بار به فینال رسیده (شامل دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی) و 4 بار هم موفق به عبور از این خوان نشده (شامل دو مقام سومی و دو مقام چهارمی).
سفر 44 ساعته تیم فوتبال ساحلی ایران
ملی پوشان ایران که برای شرکت در جام جهانی 2013 به تاهیتی سفر کرده بودند پس از حضور در مرحله یک چهارم نهایی برای نخستین بار و قرارگرفتن در جمع 8 تیم برتر جهان پس از 44 ساعت پرواز امروز ساعت 09:00 از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران خواهند شد.
تیم داوری بازی استقلال و اف سی سئول
دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با حضور تیم‌های استقلال ایران و اف سی سئول کره در حالی برگزار می‌شود که خلیل ابراهیم الغمدی از عربستان به عنوان داور وسط قضاوت می‌کند و علی الشمرانی از عربستان سعودی به عنوان کمک داور اول و سلیمان المیاهی از عمان به عنوان کمک داور دوم با وی همکاری خواهند داشت. همچنین محمد عبدالله از امارات به عنوان داور چهارم با تیم داوری همراه خواهد بود.
حمایت تمام قد از قلعه نویی
فتح الله زاده مدیرعامل استقلال می‌گوید در جلسه شنبه شب با قلعه‌نویی تمهیداتی برای دیدار روز چهارشنبه تدارک دیده شده و تمام قد پشت سرمربی تیمش ایستاده است.
بدشانسی زندی در فوتبال قطر
هافبک ایرانی الاهلی قطر از ناحیه پای راست دچار شکستگی شد. آسیب‌دیدگی‌ زندی از بدترین آسیب‌ها در مستطیل سبز است. او در حالی که می‌خواست با پای راست ضربه‌ای را به سمت دروازه‌ حریف بزند با بازیکن حریف برخورد کرد و از ناحیه پای راست دچار شکستگی شد. محمد عمر، پزشک الاهلی پس از پایان بازی گفت: زندی به زودی زیر تیغ جراحان قرار می‌گیرد و تا 9 ماه خانه‌نشین خواهد بود. باشگاه الأهلی قطر تلاش می کند تا جانشینی برای زندی تا پایان فصل جابه‌جایی پیدا کند.
حمله به بازیکنان نفت آبادان با شوکر
ابراهیم قاسمپور سرمربی تیم صنعت نفت آبادان گفت: بعد از بازی هفته گذشته مقابل گل گوهر سیرجان تماشاگرنماها با شوکر به ما حمله کردند!
دلیل تغییر ورزشگاه راه آهن
مدیرعامل باشگاه راه آهن سورینت با رد صحبت‌های مطرح شده در مورد انتقال بازی‌های این تیم به ورزشگاه اکباتان به خاطر خرافات گفت: ورزشگاه تختی نقایصی داشت که ممکن بود برای باشگاه مشکل ایجاد کند.
مخالفت جلالی با جدایی پورغلامی از تراکتورسازی
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با جدایی فرهاد پورغلامی و پیوستن این دستیار خود به تیم ملوان مخالفت کرد. جلالی در این باره گفت: با پورغلامی در این خصوص صحبت کردم. هر دو اتفاق نظر داشتیم که کاری که در تراکتورسازی انجام می‌دهیم سنگین و بزرگ است و بهتر است کنار هم بمانیم.
رئیس هیات مدیره استقلال به دنبال جباری
مقداد نجف نژاد رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال مدعی شد پیگیر بازگشت جباری به این تیم است. وی گفت: ما به بازگشت مجتبی جباری به استقلال علاقمندیم اما باید راهکار قانونی آن وجود داشته باشد.
انتقاد سرمربی استقلال از فدراسیون فوتبال
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران معتقد است خیلی‌ها نگاه ملی به استقلال ندارند و بازی‌های این تیم را ملی نمی‌دانند. وی همچنین درتازه ترین صحبت های خود به انتقاد از رئیس کمیته انضباطی پرداخت و گفت: اسماعیل حسن‌زاده در حدی نیست که من را ببخشد. بنده برای کفاشیان متاسفم که به این امور رسیدگی کلی نمی‌کند.
مسی و 3 هفته خانه نشینی
لیونل مسی به دلیل مصدومیت در دیدار برابر آلمریا نمی‌تواند تیمش را تا سه هفته همراهی کند.
درگیری 2 بازیکن بارسا
ویکتور والدس و ژاوی دو بازیکن بارسلونا در اواخر بازی با آلمریا در زمین مسابقه درگیری لفظی پیدا کردند.

 


پس از آنکه قرعه کشی لیگ برتر تکواندوی مردان دو بار به دلایل مختلف لغو شد فدراسیون تکواندو اعلام کرد که دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر تکواندو به دلیل همزمانی با سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی به تعویق افتاد.
دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر تکواندو تحت عنوان جام «خلیج فارس» که پیش از این مقرر بود با برگزاری دیدارهای هفته اول و دوم روز دوشنبه پانزدهم مهرماه در خانه تکواندو آغاز شود، به دلیل همزمانی با سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی و عدم تکمیل مدارک و ثبت نام قطعی تعدادی از تیم های شرکت کننده، با تعویق روبرو و زمان برگزاری این دیدارها متعاقبا اعلام خواهد شد. قرار بود لیگ امسال با حضور هشت تیم برگزار شود.

 


طی حکمی از سوی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، سید نصرالله سجادی به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.
نصرالله سجادی در حالی این سمت را دریافت کرد که پیش از این حمید سجادی معاونت ورزش قهرمانی را بر عهده داشت. پیش از این نیز سید مناف هاشمی به جای عبدالرضا ساور معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان شده است. با حضور نصرالله سجادی در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ، حمید سجادی به عنوان مشاور جدید سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد. در حکم سجادی آمده بود: نظر به تعهد، ‌تخصص و تجربه جنابعالی و به موجب این حکم به سمت«مشاور» اینجانب منصوب می شوید. انتظار دارم در انجام امور محوله با هماهنگی سایر معاونت ها و مدیران ستادی و استانی کوشا باشید.

 


تیم ملی قایقرانی کشورمان عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.
در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا رقابت های مسافت 5000 متر ‏برگزار شد. ‏در این مسابقات احمدرضا طالبیان با غلبه بر حریفان خود در کایاک یکنفره 5000 متر بر سکوی نخست ‏ایستاد و موفق به کسب مدال طلا شد. قایقرانان ازبکستان و هند در رده های دوم و سوم قرار ‏گرفتند.‏ عادل مجللی در رقابت کانوی یکنفره 5000 متر مدال طلا کسب کرد. در این ماده قایقرانان چین و ازبکستان ‏مدال های نقره و برنز دریافت کردند. در مجموع و در پایان ایران با 17 طلا، 11 نقره و 7 برنز در جایگاه نخست قرار گرفت. ازبکستان با 15 طلا، 15 نقره و 15 برنز دوم شد و قزاقستان با 15 طلا، 15 نقره و 14 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.
نایب قهرمانی شادی
خبر دیگر از قایقرانی اینکه در ادامه رقابت‌های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا محسن شادی در بخش تک نفره سنگین وزن به مصاف حریفانش رفت و در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید. در این رقابت قایقران هندی قهرمان شد و نماینده چین در جایگاه سوم ایستاد. پاروزن هندی حریف اصلی شادی در آسیا است که در المپیک لندن هم از پاروزن ایران گذشته بود. با این نتیجه کار تیم ملی رویینگ ایران در قهرمانی آسیا با یک مدال طلا و دو نقره به پایان رسید. پس از پایان این رقابت‌ها افشین فرزام سرمربی تیم ملی از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی در این خصوص گفت می‌خواهد پس از این به کارهای شخصی خودش برسد و دیگر تمایلی ندارد به عنوان سرمربی قایقرانی در روئینگ فعالیت کند.

 


* رئیس فدراسیون تکواندو گفت: مشکلات زیادی در برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی دیده می‌شود و من به عنوان ناظر فنی فدراسیون جهانی خیلی اذیت شدم.
* سوسن حاجی پور بانوی تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل حریفی از آذربایجان به مدال طلای مسابقات دست یافت.
* تیم ملی «ب» والیبال ایران با برتری ۳ بر صفر مقابل اندونزی به دیدار نهایی مسابقات راه یافت.
* ووشوکاران ایرانی به مرحله نیمه نهایی اوزان مختلف راه یافتند.
* سمانه شش‌پری، تکواندوکار وزن ۵۳- کیلوگرم تیم بانوان کشورمان با شکست مقابل حریفی از مصر به مدال نقره دست یافت.
* کامپوند تیمی مردان ایران به مدال طلای بازی‌ها‌ رسید.
* تیم کامپوند بانوان ایران به مدال نقره رسید.
* پیغمبری تالوکار ایران به مدال برنز مسابقات دست یافت.

 


دور جدید برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد که به تازگی قهرمان رقابتهای جهانی شده است، از اواسط مهرماه و همزمان با برگزاری کارگاه‌های فنی در خانه کشتی تهران آغاز می‌شود.
ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران که توانستند با فتح رقابت‌های جهانی 2013 مجارستان پس از 48 سال عنوان قهرمانی خارج از خانه را تکرار کنند، بعد از بازگشت از بوداپست راهی شهر و دیارشان شدند تا پس از ماه‌ها حضور در اردوهای تیم ملی، به استراحت بپردازند.
طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد این نفرات بعد از بازگشت تیم از تورنمنت ديميتری كركين که طی روزهای 13 و 14 مهرماه در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود، دوباره به اردوی تیم ملی خواهند آمد تا همزمان با اردونشینان کارگاه‌های فنی، دور جدیدی از تمرینات خود را آغاز کنند.

 


رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان گفت: کوروش باقری از فردا در تمرینات تیم ملی حاضر خواهد شد.
حسین رضازاده درباره آخرین شرایط کوروش باقری گفت: خوشبختانه اوضاع او بسیار بهتر از قبل شده است. باقری امروز در تمرینات تیم ملی حاضر می شود و تمرینات را همچون گذشته با جدیت زیر نظر خواهد گرفت. از اینکه باقری بار دیگر می‌تواند به وزنه برداری کمک کند بسیار خوشحال هستم. رئیس فدراسیون وزنه برداری خاطرنشان کرد: روز شنبه ماموران وادا نیز به اردو آمدند و از 10 ملی پوش تست گرفتند. ملی پوشان همگی پیش از حضور در تمرینات مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و مشکلی نیست. اوضاع آنها خوب است و با جدیت تمرینات را دنبال می کنند تا بتوانند در مسابقات جهانی با قدرت شرکت کنند.

 


تیم واترپلوی جوانان ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برابر چین به برتری رسید و جهانی شد.
تیم واترپلوی جوانان ایران از ساعت 16 دیروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برابر چین به آب زد که واترپلوییست‌های جوان ایران موفق شدند با ارائه یک نمایش مقتدرانه تیم قدرتمند چین را با نتیجه 7 بر 6 شکست داده و به فینال راه پیدا کنند. شاگردان وحید رضایی باید امروز برابر ژاپن دیگر فینالیست این مسابقات قرار بگیرند.
طبق برنامه کنفدراسیون شنای آسیا، سه تیم اول مسابقات قهرمانی جوانان سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب می‌کنند. بدین ترتیب تیم ملی واترپلوی جوانان ایران با راهیابی به فینال سهمیه رقابت‌های جهانی را نیز به دست آورد.

 


تاریخ برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2014 تغییر کرد و فاصله زمانی این مسابقات با بازیهای آسیایی اینچئون به 5 روز رسید.
رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان سال آینده طی روزهای 17 لغایت 23 شهریور ماه برگزار خواهد شد. این در‌حالی است که پیش از این زمان مسابقات 10 الی 16 شهریورماه در تاشکند ازبکستان اعلام شده بود. همچنین بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در روزهای 28 شهریور الی 12 مهر سال آینده برگزار خواهد شد که در این شرایط مسابقات جهانی کشتی با بازیهای آسیایی فقط 5 روز فاصله دارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10