(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 10 مهر 1392 - شماره 20606

آغاز تعویض کارت پایان خدمت سال‌های 60 به بعد
وزیر راه و شهرسازی:تکلیف آزادراه تهران- شمال به زودی مشخص می‌شود
کشف 133 کیلوگرم حشیش در استان البرز
مرگ دلخراش راننده پراید در آتش تصادف با ال90
معاون مرکز پزشکی حج هلال‌احمر:118 زائر ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه بستری هستند
جنگل بادله کوه دامغان آتش گرفت
در اهر روی داد
حمله افراد شرور به سوی مردم و نیروی انتظامی
تا 50 سال آینده
جمعیت سالمندان جهان از 600 میلیون به 2 میلیارد نفر می‌رسد
وزارت بهداشت: مردم نگران نباشند
عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ‌آور دستگیر شد
دستگیری 2 گروه شکارچی غیرمجاز در خجیر
محکومیت 3/5 میلیارد ریالی یک شرکت بازرگانی در زنجان
افتتاح مرکز توانمندسازی سالمندان در شمال تهران
 حوادث کوتاه از کشور
برخورد سرویس معلمان با یک دستگاه اتوبوس در همدان
پاکسازی هوا با نمای ساختمان!
کفش‌های جواهرنشان خانم وزیر
شکنجه با غذای اجباری!
مستر بین مسلمان شد
   


جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از آغاز تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت خبر داد.
سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، از اجرای فاز سوم طرح تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت با کارت هوشمند خبر داد و گفت: دارندگان کارت‌های قدیمی پایان خدمت مربوط به سال‌های 1360 برای تعویض کارت‌های خود، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه کنند.
وی افزود: فاز دوم طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند، مربوط به سال‌های 1370 به بعد، از تیر ماه سال جاری آغاز شده بود.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این مطلب که مهلت تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت با کارت هوشمند تا پایان سال جاری است، گفت: افراد مذکور در صورتی که برای تعویض کارت‌های قدیمی خود تا پایان سال جاری، اقدام نکنند، کارت آنان فاقد هرگونه ارزش قانونی بوده و با محرومیت‌هایی از قبیل ممنوعیت اخذ یا تمدید گذرنامه و همچنین اخذ گواهینامه رانندگی مواجه خواهند شد.

 


وزیر راه و شهرسازی از ارائه گزارش دو مشاور خود درباره پروژه آزادراه تهران- شمال در هفته جاری خبر داد.
عباس‌آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین تصمیمات آزادراه تهران- شمال گفت: یک مشاور حقوقی و یک مشاور مالی را انتخاب کردم که قرار بود آخرین اخبار و گزارشات را درباره این پروژه تهیه و ارائه کنند.
وی افزود: گزارش نهایی در هفته جاری به من تحویل داده می‌شود که براساس آن می‌توانیم اقدامات و تصمیمات بعدی را اتخاذ کنیم.بنابراین گزارش: هشتم شهریور ماه وزیر راه در جریان بازدید خود از آزادراه تهران- شمال با مسئولان و مشاوران پروژه گفت‌وگو کرد و تصمیمات مرتبط با این فاز را به بررسی بیشتر در رابطه با عملکرد و ارائه گزارش نهایی موکول کرد.
بر این اساس، کارشناسان و مشاوران آخوندی که به گفته وی افرادی معتبر و کارشناس هستند، در حال تهیه گزارش از وضعیت مالی و حقوقی این پروژه هستند.
آخوندی در روزهای ابتدایی آغاز وزارتش در وزارت راه، این که اصلی‌ترین مشکل پروژه آزادراه تهران- شمال را مسئله مالی و حقوقی عنوان و تاکید کرد: این پروژه طی دوران مدیریتم به سرانجام خواهد رسید.
به گفته وی ساخت قطعات 2 و 3 این آزادراه 4 قطعه‌ای هنوز شروع نشده و قرارداد آن نیز منعقد نشده و تا زمانی که تکلیف کل پروژه از جهت فنی و حقوقی با بنیاد مستضعفان و دولت روشن نشود اساساً شروع کردن فاز دوم و سوم تعمیق مشکل خواهد بود.
اولین قرارداد آزادراه120 کیلومتری تهران- شمال سال 75 بین وزارت راه و ترابری و بنیاد مستضعفان منعقد شده اما هنوز تکمیل نشده است.
عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تهران- شمال که تهران را به شهرستانک متصل می‌کند 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به گفته مسئولان مربوطه اتمام این فاز منوط به دریافت مابقی هزینه پیش‌بینی شده است که در صورت تامین دریافت اعتبار مورد نیاز این قطعه طی 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این قطعه 23 کیلومتری 60 کیلومتر از مسیر کنونی تهران تا چالوس را کوتاه می‌کند.قطعه دوم و سوم این آزادراه نیز هنوز تعیین تکلیف نشده و فقط قطعه چهارم آن که مرزن‌آباد را به چالوس متصل می‌کند تکمیل شده و از بهار امسال زیر بار ترافیکی رفته است.

 


فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 133 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در یک دستگاه خودرو تریلر جاسازی شده بود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، احمد علی گودرزی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه یک دستگاه تریلر که حامل موادمخدر است از یکی از شهرهای جنوبی کشورمان به استان البرز انتقال یافته و قرار است محموله خود را در این استان توزیع کند.
پلیس توقیف این تریلر را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از شناسایی خودرو تریلر و سرنشینان آن با اعزام دو اکیپ عملیاتی در مسیرهای تردد تریلر و استقرار ماموران در مسیرهای مورد نظر موفق به توقیف خودرو و دو نفر از سرنشینان آن شدند.سرتیپ گودرزی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از خودرو مقدار 133 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و دو نفر دیگر را که برای تحویل موادمخدر به سر قرار حاضر شده بودند دستگیر و به همراه یک دستگاه خودرو زانتیا که به منظور حمل مواد از آن استفاده می‌شد به پلیس مبارزه با موادمخدر منتقل کردند.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ راننده یک پراید در میان شعله‌های آتش ناشی از برخورد با یک سواری ال90 خبر داد.
سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با اعلام وقوع این حادثه آتش‌نشانان ایستگاه 87 و 16 به محل حادثه اعزام شدند.وی تاکید کرد: در حالی که راننده‌های دو خودروی یاد شده در کابین اتومبیل‌ها محبوس شده بودند تلاش آتش‌نشانان برای نجات راننده پراید به خاطر سوختگی شدید به نحوی که هویتش قابل تشخیص نبود به جایی نرسید اما راننده ال90 که دارای علایم حیاتی بود پس از بیرون کشیده شدن از کابین خودرو تحویل مراکز درمانی شد.

 


معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری شدن 118 زائر ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه خبر داد و گفت: هیچ‌گونه مسمومیت غذایی و ابتلا به کرونا در میان زائرین دیده نشده است.
ولید دنده بر در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین آمار خدمات پزشکی ارائه شده به زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ هلال‌احمر ایران در شهر مدینه از تاریخ 18 شهریور و قبل از حضور اولین گروه زائران ایرانی آماده به کار شد و خدمات فوق‌تخصصی ریه، داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به زائران هستند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 85 زائر بیمار در بیمارستان هلال‌احمر شهر مدینه بستری هستند.
وی افزود: 8 بیمار در بخش داخلی و 59 نفر در بخش اورژانس و 18 نفر نیز در بخش سی‌سی‌یو بستری شده‌اند که همه آنها به غیر از 2 بیمار مرخص شده‌اند.
دنده بر با اشاره به اینکه برخی زائران به علت کهولت سن دچار شکستگی اعضا نیز می‌شوند، گفت: در شهر مدینه به دلایلی مانند لیز خوردن هنگام استحمام یا افتادن از روی تخت 5 مورد شکستگی و گچ گرفتگی اعضا داشتیم.
به گفته معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون 13 بیمار در شهر مدینه برای ارجاع کارهای تخصصی‌تر به بیمارستان‌های سعودی در شهر مدینه اعزام شده‌اند.
دنده بر بازدید از هتل‌ها، آشپزخانه‌ها و مطب پزشکان مستقر در مکه و مدینه را یکی دیگر از کارهای انجام شده عنوان کرد و گفت:‌140 بازدید بهداشتی از هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی داشتیم که مورد خاص یا مسمومیت غذایی گزارش نشده است. در عین حال پزشکان ناظر 350 مورد بازدید از مطب‌های مستقر در شهر مدینه داشته‌اند.
وی همچنین به خدمات ارائه شده در بیمارستان هلال‌احمر در شهر مکه اشاره کرد و گفت: تاکنون 215 مورد ویزیت تخصصی در این بیمارستان انجام شده و 3 بیمار در بخش داخلی، 15 نفر در بخش سی سی یو و 15 نفر نیز در بخش اورژانس این بیمارستان بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: اکنون دو بیمار ایرانی در بیمارستان سعودی شهر مکه بستری هستند و 22 بیمار در بیمارستان هلال‌احمر ایران در شهر مکه در حال درمان هستند.

 


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از وقوع یک فقره آتش‌سوزی طی دوشنبه شب در جنگل منطقه بادله کوه در شمال این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ‌احمد علی بهاور دیروز اظهار داشت: براساس گزارش دریافتی مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل منطقه بادله کوه، مراتب به صورت ویژه و با آماده‌باش یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و اعزام به منطقه برای مهار و اطفای حریق اقدام شد.
وی یادآور شد: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در منطقه مورد نظر حاضر و اقدام به مهار آتش کردند.
بهاور میزان خسارت وارده در پی وقوع این آتش‌سوزی را 160 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در پی وقوع این آتش‌سوزی، 300 متر مربع جنگل و سه اصله درخت بلوط از بین رفت.

 


اهر- خبرنگار کیهان:
در پی هجوم افراد مسلح با قمه و قداره به یک مغازه در اهر و دخالت پلیس 2 تن از اشرار کشته شدند.
افراد مهاجم به این مغازه واقع درخیابان گلستان اهر 3 نفر بودند که نفر سوم نیز در درگیری با نیروی انتظامی مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش خبرنگار کیهان به نقل از مسئولین قضایی اهر، مقابله نیروی انتظامی با شلیک دو تیر هوایی و 3 تیر به طرف مهاجمان زمانی صورت گرفت که حمله‌کنندگان به هیچ‌وجه به تذکر پلیس تمکین نکرده و با استفاده از سلاح‌های سرد به طرف مامورین انتظامی و مردم هجوم آوردند.
کشته‌های این حادثه ع-ز، چ-آ و مجروح م-گ نام دارند و تحقیقات قضایی و انتظامی ادامه دارد.

 


سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به آمار 600 میلیون نفری سالمندان جهان گفت: تا 50 سال آینده این رقم به 2 میلیارد نفر خواهد رسید.
بر اساس این گزارش سازمان ملل در حال حاضر از هر 10 نفر یک فرد 60 ساله و مسن‌تر وجود دارد در حالی که براساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2050 میلادی در ازای هر 5 نفر یک فرد سالمند وجود خواهد داشت و تا سال 2150 این نسبت به یک سالمند در هر سه نفر خواهد رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، چنین تغییر جمعیت شناختی نشان‌دهنده چالش‌های عمده‌ای است. هر چند به این نکته نیز باید توجه داشت که افراد مسن می‌توانند بیشترین کمک‌ها را به جامعه از طریق حضور در فعالیت‌های داوطلبانه، انتقال تجربه و دانش و کمک به اعضای خانواده‌شان در امور مراقبتی داشته باشند.
بنا بر همین گزارش سالمندان تنها زمانی می‌توانند برای جامعه خود مفید باشند که از سطح کافی سلامتی برخوردار شوند و دستیابی به این هدف، نیازمند اتخاذ تصمیم‌گیری‌های صحیح و همه‌جانبه ملی و بین‌المللی است.
سازمان ملل در گزارش جدید خود که به مناسبت روز جهانی سالمندان منتشر کرده است شعار امسال خود را مزین به عبارت «آینده‌ای که ما می‌خواهیم: آنچه سالمندان می‌گویند» و با هدف توجه بیشتر به جامعه سالمندان کرده است.گفتنی است هر ساله روز اول ماه اکتبر را روز جهانی سالمندان نامگذاری کرده‌اند.

 


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دستگیری عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ‌آور، در یکی از استان‌های کشور خبر داد.
دکتر عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با مهر گفت: یکی از عوامل ارسال پیامک کذب داروی مرگ‌آور مشابه استامینوفن، در یکی از استان‌های کشور دستگیر شده است که جزئیات این شناسایی و دستگیری، به ‌زودی توسط مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی خواهد شد.
گفتنی است از روز دوشنبه پیامک‌های مشکوکی مبنی بر اینکه دارویی مشابه استامینوفن وجود دارد که مرگ‌آور است، به شهروندان ارسال می‌شد.
در همین حال وزارت بهداشت اعلام کرد که هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعاتی که اخیرا با ارسال گسترده پیامک‌هایی به هموطنان مبنی بر به کما رفتن و مرگ‌آور بودن این دارو منتشر شده است از اساس تکذیب می‌شود.
در ادامه این اطلاعیه از هموطنان خواسته شده است هرگونه اطلاع‌یابی در زمینه محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی و یا ارگان‌های ذی‌صلاح استعلام نمایند و به شایعات این چنینی توجه نکنند.
دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: در این پیامک‌ها نام‌های مختلفی به عنوان داروهای مشابه استامینوفن همچون «دگلوفین» عنوان شده است که اصلا چنین دارویی در کشور وجود ندارد.
وی با تاکید بر دروغ بودن چنین اخباری، تصریح کرد: داروی استامینوفن با نام‌های تجاری مختلفی در داروخانه‌های کشور وجود دارد، که هیچ‌کدام از آنها مشکلی ندارند و همگی مورد تایید وزارت بهداشت هستند.
سردار علی مجیدی رئیس بهداری کل ناجا هم درباره شایعات مطرح شده چند روز اخیر درباره استامینوفن مرگ‌آور به ایسنا گفت: در این زمینه آماده همکاری با وزارت بهداشت هستیم اما تاکنون موردی از استامینوفن‌های فاسد مشاهده نکردیم.
وی همچنین درباره تحقیقات پلیس برای کشف سودجویان این عرصه نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه تحقیقات از سوی پلیس آگاهی انجام می‌شود و اگر موردی باشد می‌توان از آنها پرسید.

 


محیط‌بانان پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار طی یک عملیات گشت و پایش موفق به دستگیری دو گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده جاجرود شدند.
محیط‌بانان سبزپوش پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار دوشنبه شب در یک گشت و پایش موفق به دستگیری دو گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده جاجرود شدند.بنابراین گزارش از این افراد متخلف 2 قبضه سلاح شکاری و یک قبضه گلوله‌زنی کشف و ضبط شد.این مناطق که زیستگاه خالص‌ترین جمعیت قوچ و میش البرز مرکزی و در بطن منطقه حفاظت‌شده جاجرود واقع شده مجموعا مساحتی در حدود 20 هزار هکتار دارند که توسط محیط‌بانان مستقر در پاسگاه محیط بانی پایش می‌شوند و هرگونه شکار و صید جانوران در این مناطق ممنوع است.

 


مدیر کل تعزیرات حکومتی زنجان از محکومیت 3 میلیارد ریالی یک شرکت بازرگانی در این استان خبر داد.
حمید رضا عزیزپور دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به موجب احکام صادره قطعی شعب بدوی و تجدیدنظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان یک شرکت بازرگانی به اتهام عرضه خارج از شبکه مقدار 891 هزار لیتر نفت گاز به پرداخت 3 میلیارد و 537 میلیون ریال به‌عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است.

 


مرکز حرکت، سلامت و نشاط الکترونیکی همزمان با هفته جهانی سالمند برای اولین بار در شمال تهران افتتاح می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، «محسن جلالی فراهانی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اشاره به شعار امسال «سالمندان چه می‌گویند؟» که از سوی سازمان جهانی بهداشت اعلام شده است، افزود: به مناسبت روز سالمند برنامه‌های ویژه‌ای در منطقه یک برگزار می‌شود.
وی به افتتاح مرکز (حسنا) برای اولین بار در ایران اشاره کرد و افزود: یکی از ویژه برنامه‌های هفته سلامت افتتاح مرکز حرکت، سلامت و نشاط الکترونیکی با نام «حسنا» است که با همکاری اداره سلامت منطقه یک و دانشگاه صنعتی شریف در بوستان شطرنج واقع در خیابان شهید پورابتهاج- خیابان شهید سباری (آجودانیه)راه اندازی شده است.
جلالی به ذکر ویژگی‌های نوین این مرکز پرداخت و افزود: این مرکز در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و دستگاه‌های موجود در آن جنبه تفریحی دارد.
به طوری که تمامی حرکات انجام شده توسط مانیتور نشان داده می‌شود و فرد حین اینکه به نرمش و حرکات ورزشی متناسب با وضعیت و سن خود مشغول است، با دنبال کردن یک بازی متنوع، سرگرم شده و تشویق می‌شود حرکات را بهتر انجام دهد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک گفت: این مرکز در حقیقت نماد حرکت، سلامت و نشاط الکترونیکی است و شهروندان به ویژه سالمندان که دچار ناراحتی‌های حرکتی هستند می‌توانند با مراجعه به این مرکز و استفاده از دستگاه‌های ورزشی نشاط و شادابی خود را بازیابند.
جلالی در ادامه ابراز امیدواری کرد که اینگونه مراکز با هدف ارائه خدمات بهداشتی و سلامت و حمایت از مبتکران جوان ایرانی مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

 


زمین‌لرزه در برازجان
بوشهر - ایرنا: زمین لرزه‌ای به قدرت 2/4 درجه ریشتر بامداد سه‌شنبه شهر برازجان از توابع استان بوشهر را لرزاند.
براساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 3 و 14 دقیقه و 38 ثانیه بامداد سه‌شنبه در حوالی برازجان به وقوع پیوست.
بازداشت قاتل فراری
خرمشهر - فارس: دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر از دستگیری قاتل فراری پس از 9 سال خبر داد.
این متهم با نام حمید.غ در سال 83 در پی اختلاف خانوادگی اقدام به قتل خواهرزاده خود به وسیله سلاح گرم کرد و به کشور عراق گریخت.
وی ادامه داد: در سال 88 با توجه به رضایت اولیای دم قاتل از لحاظ جنبه عمومی جرم به 10 سال حبس تعزیری محکوم شد.
دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر افزود: متهم در سال 91 پس از بازگشت به کشور ایران در شهرستان هویزه مخفی و در نهایت دیروز با همکاری پلیس آگاهی خرمشهر و دادسرای هویزه دستگیر و روانه زندان شد.
توقیف محموله گندم قاچاق
شیروان - فارس: سرپرست تعزیرات حکومتی شیروان و فاروج از توقیف 2 دستگاه تریلر به دلیل حمل غیرقانونی گندم در شیروان خبر داد.
افزون بر این 2 انبار نیز در شهرستان‌های فاروج و شیروان شناسایی و کشف شد، مجموع گندم‌های کشف شده در این شهرستان به 75 تن می‌رسد.
وی افزود: روز دوشنبه نیز 25 تن گندم در حین خروج از شهرستان فاروج توسط ماموران شناسایی و توقیف شد.
انهدام باند قاچاق
ارومیه - فارس: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی از دستگیری اعضا و سرکرده یک باند قاچاق موادمخدر صنعتی در ارومیه خبر داد. در جریان این عملیات 5 کیلوگرم ماده مخدر کراک کشف شد و 3 تن از اعضای اصلی باند دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای دیگر این باند ادامه دارد.
مبارزه با قاچاق مواد مخدر
رشت - فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای 17 مرحله عملیات مقابله با موادمخدر و افزایش 36 درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان خبر داد و افزود: در شهریور امسال موفق به شناسایی و تعطیلی 3 کارگاه خانگی تولید روانگردان و شیشه و یک مرکز عرضه مواد پیش‌ساز مخدر صنعتی و کشف بالغ بر 480 کیلوگرم انواع مخدر از داخل آنها شدیم.
زن کلاهبردار به دام افتاد
اراک - فارس: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری و شکایت تعدادی از اصناف در شهرستان محلات موضوع مورد پیگیری ویژه پلیس این شهرستان قرار گرفت. وی در ادامه افزود: با تحقیقات گسترده پلیس، زن کلاهبردار که با استفاده از چک پول‌های تقلبی اقدام به خرید می‌کرده شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه،‌ در حین ارتکاب جرم دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به کشف 12 فقره چک پول جعلی از متهم اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی اعزام و تحقیقات برای دستگیری عامل توزیع چک پول‌های تقلبی ادامه دارد.
سانحه در محور قم - تهران
قم - فارس: ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد دیروز بر اثر تصادف یک دستگاه کامیون و سواری در جاده قدیم قم - تهران 4 نفر مجروح شدند.
با حضور به موقع اورژانس 115 بر بالین حادثه‌دیدگان مجروحان حادثه پس از دریافت خدمات درمانی اولیه توسط 2 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.
تصادف منجر به مرگ
*‌در اثر برخورد 2 دستگاه کامیون با یکدیگر مرد 50 ساله‌ای در دم فوت کرد. 2 تن دیگر از سرنشینان این کامیون‌ها به شدت مجروح، و پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.
کشف کالای قاچاق
اراک - فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف و ضبط 5/1‍1 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان خبر داد.
سرهنگ ایرج کاکاوند اظهار داشت: این کالاهای قاچاق از 2 محموله در محورهای ساوه و دلیجان به دست آمده و در این ارتباط 2 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
وی کالاهای قاچاق کشف شده را شامل 10 تن هل خارجی، 10 هزار دست لباس، 3 هزار و 600 بسته مواد غذایی، 51 کارتن کیف زنانه و 132 اسپری خوشبو کننده،‌ اعلام کرد.
سقوط از ساختمان
آمل - خبرنگار کیهان: زن میانسال آملی که به قصد اقامه نماز صبح از خواب برخاسته بود به دلیل مشکل بینایی ناشی از عمل جراحی روی چشم،‌ و از دست دادن تعادل خود از طبقه دوم ساختمان به پایین سقوط کرد و پس از انتقال به بیمارستان 17 شهریور آمل درگذشت.

 


رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان از برخورد سرویس معلمان مدرسه شهید باهنر با یک دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: در این تصادف 9 نفر از معلمان به صورت سرپایی مداوا شدند.
محمود کتابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: صبح دیروز سرویس معلمان مدرسه شهید باهنر شهر جورقان با یک دستگاه اتوبوس مسافربری تصادف کرد. در این سرویس که خودروی ون بوده، 9 نفر از معلمان ناحیه 2 حضور داشتند که خوشبختانه خطر جدی برای معلمان پیش نیامده و سرپایی مداوا شدند.

 


یک شرکت آلمانی با طراحی خاصی برای نمای ساختمان یک بیمارستان در مکزیکوسیتی در جهت پاکسازی هواگام برداشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، نمای سفید تزیینی بیمارستان «مانوئل گونزالس» در مکزیکوسیتی از مصالحی ساخته شده که نقش تصفیه‌کنندگی هوا در یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا را دارد.این نما، کار یک شرکت آلمانی مستقر در برلین است که 2500 متر مربع مساحت دارد و از واحدهای ساختمانی به نام «پروسولو» ساخته شده است.
این واحدها با ذراتی لعاب داده شده‌اند که در صورت دریافت امواج ماورا بنفش، آنها را به ترکیبات کمتر آسیب‌زا مانند دی‌اکسیدکربن و آب تبدیل می‌کنند.این فرایند تغییری در ساختار ذرات این پوشش نمی‌دهد و سالها قابل استفاده می‌ماند.
معمار این شرکت آلمانی گفت: نکته مثبت تکنولوژی ما این است که این واحدهای «پروسولو» در محل نصب، ممکن است تأثیری در امواج بزرگ آلودگی هوا نداشته باشند ولی می‌توانند میزان آلودگی را کاهش دهند و بر کیفیت زندگی مردمی تأثیر مثبت بگذارند.

 


کنگره حزب حاکم محافظه‌کار بریتانیا در شهر منچستر در چند روز گذشته کانون توجه رسانه‌های بریتانیایی بود.
به گزارش مشرق بسیاری از وزرای دولت ائتلافی دیوید کامرون در این کنگره شرکت داشتند و سخنرانی کردند که حواشی مختلفی داشت.
از جمله کفش‌های وزیر کشور انگلیس. تصویر مقابل سخنرانی خانم «ترزا می» 57 ساله را نشان می‌دهد که عکاس‌ها به کفش‌های «جواهرنشان» خانم وزیر توجه ویژه‌ای کردند.

 


اخبار مربوط به اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو، چند ماهی است در رسانه‌های مستقل دنبال می‌شود.
این اعتصاب قبل از ماه مبارک رمضان امسال آغاز شده و همچنان تعدادی از زندانیان به اعتصاب خود ادامه داده‌اند.به گزارش آسوشیتدپرس، تعداد اعتصاب‌کنندگان در گوانتانامو به 130 نفر می‌رسد و با وجودی که مقامات این زندان تمام تلاش خود را برای توقف آن به کار بستند، ‌اما موفق نشدند.
بنا به این گزارش، وخامت حال زندانیان گوانتانامو نه تنها مقامات آمریکایی را به تجدیدنظر در رفتارشان ترغیب نکرده بلکه برای رهایی از این فاجعه انسانی، به روشی روی آوردند که یکی از روش‌های شکنجه محسوب می‌شود.گزارش‌های منتشر شده نیز از کاهش وزن خطرناک بسیاری از اعتصاب‌کنندگان و تغذیه اجباری آنان از راه ‌بینی حکایت دارند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز ضمن ابراز نگرانی از سلامت جسمانی اعتصاب‌کنندگان، دیدارهای خود را از زندان افزایش داده است.
گروهی از وکلای زندانیان نیز اعلام کرده‌اند که نگهبانان گوانتانامو به منظور شکست اعتصاب غذای زندانیان معترض، از تأمین آب آشامیدنی آنان خودداری کرده و دمای اردوگاه را به حد انجماد رسانده‌اند.در همین حال، شبکه خبری راشاتودی در گزارشی از غذادهی اجباری به زندانیان گوانتانامو و شکنجه آن‌ها از طریق خوراندن غذا از راه بینی پرداخته است.
راشاتودی در گزارش خود اشاره می‌کند که 166 زندانی گوانتانامو از فوریه در شرایط سختی به سر می‌برند و به زور به آن‌ها غذا خورانده می‌شود که این مسئله فشارها بر اوباما برای بستن این زندان را بیشتر کرده است.براساس این گزارش، 37 نفر از این زندانیان همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند و 46 نفر نیز بدون محاکمه همچنان بازداشت هستند.
گفتنی است، زندانیان گوانتانامو، به دلیل بازداشت 11 ساله بدون محاکمه و تفهیم اتهام و تنها به جرم «مظنون» بودن به شرکت داشتن یا طراحی عملیات تروریستی ضد آمریکا و پس از برخورد اهانت‌آمیز نظامیان آمریکایی در بازرسی از سلول‌ها و بی‌احترامی به قرآن‌های آنان اعتصاب غذا کردند.

 


«روان آتکینسون» کمدین معروف انگلیسی معروف به مستر بین، صبح دیروز به اسلام گروید.
گفته می‌شود علت اصلی مسلمان شدن وی مشاهده فیلمی بوده که در آن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، اهانت شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر به نقل از روزنامه البیان چاپ امارات، مستر بین که مایل نبود در این باره با رسانه‌ها صحبت کند، فقط به بالا بردن انگشت اشاره‌اش به نشانه شهادتین، اکتفا کرده است.
گفته می‌شود شیخ راشد الغنوشی و جنبش النهضه تونس نیز با ارسال پیام تبریک برای این هنرمند ارزشمند، ‌از او خواستند در این راه ثابت قدم بماند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10