(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 10 مهر 1392 - شماره 20606

حدیث دشت عشق
استقلال ایران تمام توان خود را مقابل نماینده کره جنوبی به کار می‌گیرد
رسیدن به فینال آسیا با حمایت 100 هزار تماشاگر
اخبار کوتاه از فوتبال
اقدام تامل برانگیز اداره کل ورزش استان تهران
نایب قهرمانی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی
صحبت های تازه قهرمان سنگین وزن جهان؛ از روزهای محرومیت تا کسب مدال باارزش بوداپست
علی اکبری: عشق به وطن و مردم مرا به ایران بازگرداند
ممنوعیت حضور جودوکاران ایرانی در تیم ملی لبنان
تغییرات تازه در وزارت ورزش و جوانان
پیروزی تیم ملی والیبال برابر عراق و آمادگی برای دیدار با کره
آخرین تصمیمات درباره فدراسیون کشتی
تلاش نوجوانان بسکتبالیست برای صعود به نیمه‌نهایی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «احمد خان دایی»
نمی‌خواهم در این غربت بمانم!
شهید «احمد خان‌دایی»، روزی خور خوان خدایی، از طلاب مجاهد مدرسه امام خمینی(ره) کاشان بود که با دارایی عشق و محبت اهل‌بیت(ع)، همتش را بر شکوه و عظمت و اعتلای اسلام نهاد. او در محضر استادان حوزه کاشان زانو زد و مقدمات را فرا گرفت. سپس عازم قم، شهر علم و اجتهاد شد و در مدرسه کرمانی‌های قم به طلب علم و دانایی پرداخت. در همان مدرسه بود که گام‌های خود را در راه خودسازی و برای رسیدن به سعادت ابدی استوار می‌نمود.
این طلبه پارسا برای یاری رزمندگان و ادای دین الهی خویش عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد و به مبارزه علیه صدامیان پلید پرداخت تا در عملیات کربلای 5، در سرزمین خونین شلمچه بر اثر گازهای شیمیایی مسموم گشت و در 29 دی ماه 65، در اثر قطع شدن دست چپ و جراحات وارده به شهادت رسید.
طلبه بسیجی شهید «احمد خان دایی»، سال 1348 در قمصر کاشان متولد شد و در 1365/10/29 در عملیات کربلای پنج (در شلمچه) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
آخرین سد استقلال برای رسیدن به فینال آسیا ، اف سی سئول کره جنوبی است؛ تیمی که در بازی رفت با دوگل نماینده ایران را شکست داد تا با پشتوانه ای مناسب قدم به ورزشگاه آزادی بگذارد.
دور برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز با مشخص شدن چهره فینالیست‌ها به پایان می‌رسد. در این روز نمایندگان فوتبال کره، ژاپن، چین و ایران برای رسیدن به دیدار پایانی مهمترین تورنمنت باشگاهی آسیا روز سخت و سرنوشت سازی را تجربه می کنند. در یکی از این دیدارها استقلال از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی میزبان اف‌سی سئول کره‌جنوبی است. ورزشگاهی که در بسیاری از بازی‌های مهم اینچنینی، بیش از یکصد هزار تماشاگر روی سکوهای خود می‌بیند. هوادارانی که در این بازی با آبی کردن سکوهای این ورزشگاه، می‌خواهند یار دوازدهم استقلال باشند تا روزی سخت را به روزی فراموش نشدنی تبدیل کنند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که با شایستگی توانستند تا نزدیکی‌های فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند، در بازی رفت اسیر اشتباهات فردی شده و شکست 2 بر صفر را تجربه کردند اما این پایان کار نیست زیرا آنها 90 دقیقه حیاتی و سرنوشت‌ساز دیگر را پیش رو دارند و می‌توانند با صبر و حوصله و ارائه یک بازی منطقی و دور از هیجانات و بازی احساسی این گل‌ها را جبران کرده و چهارشنبه شب را با جشن صعود به فینال آسیا بسیار شیرین کنند. البته همه می‌دانند در چنین بازی‌های مهمی جبران باخت 2 بر صفر دشوار است اما استقلال و نمایندگان فوتبال ایران در روزهای سخت بارها و بارها کاری بزرگی انجام داده‌ و توانسته‌اند در اوج ناامیدی به موفقیت‌های فراموش نشدنی دست یابند. شاید این بحث کلیشه‌ای باشد اما یک روز در استرالیا تیم ملی ایران تنها در یک نیمه شکست 2 بر صفر را به تساوی 2 بر 2 تبدیل کرد و روزی دیگر نمایندگان باشگاهی ایران توانستند حتی شکست‌های سنگین‌تر (پرسپولیس - آلیما قزاقستان) از این را هم در بازی‌های برگشت جبران کرده و به مرحله بعدی برسد.
باید تمرکز داشته باشیم
امیر قلعه نویی سرمربی استقلال پیش از بازی گفت: باید تمرکز داشته باشیم و اولین هدفمان گل نخوردن باشد. پیروزی با بیش از دو گل دور از دسترس نیست. آنها خط هافبک خوبی دارند و بازیکنان خارجی‌شان واقعا تعیین‌کننده هستند. ما در این چند روز فقط روی بحث روانی کار کردیم و خدارا شکر بازیکنان از شادابی خوبی برخوردار شدند و امیدوارم فردا بازی خوبی شاهد باشیم.
هفت توصیه باشگاه استقلال
روز گذشته باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای 7 توصیه را به تماشاگران بازی امروز کرد. در این اطلاعیه آمده است: بدون یک ثانیه سکوت، با لباس و پرچم آبی، احترام به تیم حریف، تشکر و قدردانی در هر شرایطی در پایان مسابقه از مدیران، مربیان و بازیکنانی که با همت خود استقلال را به جمع 4 باشگاه برتر آسیا رساندند، صبر و حوصله و امیدواری تا دقیقه 90 یا 120 و دوری از پرتاب مواد محترقه به محوطه زمین مسابقه، درخواست صمیمانه باشگاه استقلال از هوادارانش است. هفت نکته ای که همواره در شرایط سخت از سوی هواداران استقلال با واکنش مثبت همراه بوده است.
نماینده چین در یک قدمی فینال
اما در دیگر بازی این مرحله گوانگجو اورگرانده میزبان کاشیو ریسول ژاپن است. تیم چینی که با هدایت مارچلو لیپی ایتالیایی خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این جام مطرح کرده است، در حالی برابر حریف ژاپنی به میدان می‌رود که با توجه به پیروزی 4 بر یک در زمین حریف تنها با یک معجزه از رسیدن به فینال محروم می‌شود.

 


اقدام پسندیده باشگاه استقلال
بازیکنان استقلال در بازی مقابل اف سی سئول با پیراهن فریدون زندی به میدان می‌آیند. باشگاه استقلال اعلام کرد: بازیکنان این تیم در بازی چهارشنبه شب ،پیش از شروع مسابقه برای گرم کردن، به یاد فریدون زندی و مصدومیت دلخراش او با پیراهن هایی به میدان می روند که تصویر او بر روی آنها نقش بسته است .
ترس سرمربی سئول از تماشاگران ایرانی
سرمربی اف‌سی‌سئول کره در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال گفت: تیم ما در واقع نماینده کی‌لیگ است. این مرحله از مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود. مثلا حضور تماشاگران در این دیدار کار را برای ما سخت می‌کند. من از بازیکنانمان خواسته‌ام با صبر و شکیبایی کار کنند. ما برای برد به ایران آماده‌ایم اما نمی‌دانیم در طول بازی دچار چه مشکلاتی می‌شویم. تیم استقلال تیم قدرتمندی است که به این مرحله رسیده و امیدواریم بازی خوبی را برابر آنها ارائه دهیم.
واکنش خداداد به لغو بازی ابومسلم
خداداد عزیزی مدیرفنی تیم ابومسلم مشهد به لغو دومین دیدار این تیم در لیگ دسته یک فوتبال اشاره کرد و گفت: چرا مدیران کل ورزش و جوانان مشهد اصرار دارند این تیم دولتی شود و این ضربه‌ها را به تیم وارد می‌کند.
جباری رسما به الاهلی پیوست
باشگاه الاهلی قطر از انتخاب مجتبی جباری به عنوان جانشین زندی خبر داد. این باشگاه قطری : دیروز جباری وارد قطر شد و بلافاصله در آزمایش پزشکی باشگاه شرکت‌کرد تا در دیدار برابر العربی به میدان رود. کارت بازی جباری به دست ما رسیده است و مقدمات قرار گرفتن او در لیست باشگاه الاهلی فراهم شده است.
بازگشت اسکولیچ به ملوان
در حالیکه صادق درودگر مدیرعامل باشگاه ملوان از تغییر سرمربی این تیم تا پایان هفته خبر داده بود امروز دراگان اسکولیچ بعد از سه روز تعطیلی تمرین دوباره در تمرینات ملوان حاضر شد. تمرینات ملوان بعد از شکست دو بر یک مقابل فولاد خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر سه روز تعطیل شده بود.
پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان تراکتور سازی
باشگاه تراکتورسازی تبریز پس از این که به دلیل مشکلات مالی، در هفته‌ گذشته با حواشی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد، با تلاش‌های مسئولان این تیم مقداری پول تهیه شد تا معوقه‌ بازیکنان از سال قبل و آن بخش از قراردادی که تا این مقطع فصل باید به آنها داده می‌شد، پرداخت شود. روز دوشنبه بخشی از پول قرارداد بازیکنان به آن‌ها داده شد و مسئولان تراکتورسازی اعلام کرده اند که بخشی دیگر را امروز به بازیکنان پرداخت می‌کنند تا تیم بتواند با تمرکز کافی، به ادامه ی بازی های این فصل بپردازد.
تغییر شرایط مس با یک پیروزی
سرمربی مس کرمان با ابراز امیدواری از تغییر وضعیت این تیم می‌گوید در صورت کسب یک پیروزی شرایط تیمش بسیار متفاوت خواهد شد.
سرمربی دژاگه قبل از اخراج، استعفا می دهد
سایت دیلی میل انگلیس اعلام کرد: مارتین یول استعفای شفاهی خود را اعلام کرده است.سرمربی تیم فولام انگلیس به دوستان نزدیکش گفته که امکان دارد مالک جدید باشگاه به زودی او را اخراج کند.فولام وضعیت خوبی در لیگ جزیره ندارد و بعد از آخرین باخت این تیم، هواداران فولام خواهان کناره گیری مارتین یول شده بودند.گفته می شود اعضای هیات مدیره باشگاه فولام دیگر به نتیجه گیری تیمشان با مارتین یول امیدی ندارند.از مارتین اونیل به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی یول نام برده می شود.
دوری یک ماهه مهاجم میلان
در حالی که استفان الشعراوی، مهاجم جوان میلان به تازگی از بند مصدومیت عضلانی‌‌اش رهایی یافته بود و خود را آماده حضور در دیدار روسونری‌ها مقابل آژاکس هلند می‌کرد این بار از ناحیه پای چپ دچار مصدومیت شد تا یک ماه دیگر از میادین مسابقه دور باشد.مهاجم 20 ساله میلان که از ناحیه کف پا دچار مصدومیت شده در صفحه توئیتر خود نوشت: نمی‌توانم باور کنم که دوباره مصدوم شده‌ام.
دیدارهای امشب لیگ قهرمانان اروپا
دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی با 8 دیدار در 4 گروه نخست پیگیری می‌شود که همه نگاه ها به بازی منچستر‌سیتی و بایرن مونیخ دوخته شده است. برنامه کامل دیدارهای امشب به این شرح است: برنامه کامل بازی‌های چهارشنبه شب به شرح زیر است: بایرلورکوزن - رئال سوسیه داد * شاختاردونتسک - منچستریونایتد * یوونتوس - گالاتاسرای * رئال مادرید - کپنهاگن * اندرلشت - المپیاکوس* پاریسن ژرمن – بنفیکا * زسکا مسکو - ویکتوریا پلژن * منچسترسیتی - بایرن مونیخ.
قرارداد قطری ها با منچستر
باشگاه منچستریونایتد از بستن قرارداد پنج ساله با «بانک بازرگانی قطر» خبر داد. بر اساس این قرارداد که با حضور اندی کول، ستاره سابق یونایتدها امضا شد این بانک قطری متعهد شد تا به باشگاه منچستریونایتد خدمات مالی ارائه دهد.

 


در اقدامی عجیب و تامل برانگیز سالن ژیمناستیک اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تبدیل به بخش اداری شد!
سالن ژیمناستیک نصر (استقلال سابق) که در واقع در محوطه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است و با قدمت 40 ساله‌اش قهرمانان زیادی را به ورزش معرفی کرده، مدتی است که با تصمیم مسئولان اداره کل تبدیل به بخش اداری شده و کارمندان دفتر مشترک هیات‌های ورزشی استان تهران در آن مستقر شده‌اند!داستان از این قرار است که شهرداری مقابل درب ساختمان دفتر مشترک هیات‌های ورزشی استان تهران در خیابان بوشهر بلوک‌های سیمانی چیده، آن هم به دلیل این که این ساختمان کاربری اداری ندارد، در حالی که این ساختمان 21 سال محل استقرار هیات‌های ورزشی استان تهران بوده است! البته با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و با موافقت شهردار منطقه مشکل این ساختمان حل شد و در شرایطی که هیات‌های ورزشی استان تهران می‌توانند به کارشان ادامه دهند به بهانه این که فضای اداری اداره کل کم است، در اقدامی تامل برانگیز سالن ژیمناستیک نصر پارتیشن بندی شد و در اختیار کارمندان این هیات‌ها قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داده که سرانه ورزشی در استان تهران به زعم مسئولان بسیار کم است و پاسخگوی نیاز مردم نیست. با این حال، مسئولان ورزشی دست به انجام چنین کاری زدند که از نظر کارمندان تربیت بدنی توجیه منطقی ندارد و حاصل کار کارشناسی نیست.

 


با پایان سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ایران با 30 طلا، 17 نقره و 12 برنز در رده دوم جدول توزیع مدال قرار گرفت.
سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی به پایان رسید که کاروان ایران با 88 ورزشکار در شش رشته موفق به کسب 30 نشان طلا، 17 نقره و 12 برنز شد و در مکان دوم بازی‌ها قرار گرفت. اندونزی با 36 طلا، 35 نقره و 34 برنز اول شد و مصر با 26 طلا، 27 نقره و 32 برنز در رده سوم جای گرفت.سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در حالی از اول مهر ماه در پالم بانگ اندونزی آغاز شد که کاروان ورزشی ایران در 6 رشته ورزشی تکواندو، ووشو، کاراته، والیبال، تیروکمان و دوومیدانی عازم این بازیها شده بود.
جای خالی وزنه‌برداری
بهرام افشارزاده بیر کمیته ملی المپیک در خصوص عنوان نایب قهرمانی ایران در این مسابقات گفت: نتیجه درخشانی برای ما بود، در مجموع توانستیم از مقام چهارمی دوره قبل به عنوان نایب قهرمانی برسیم. ورزشکاران ما کار عظیمی انجام دادند البته در ابتدای این مسابقات اندونزی میزبانی خوبی نداشت اما در ادامه بهتر شد و بازی‌ها به خوبی به پایان رسید. وی با بیان اینکه اگر در وزنه‌برداری شرکت می‌کردیم قهرمان می‌شدیم، تصریح کرد: با حضور وزنه‌برداران در این مسابقات می‌توانستیم با 36 طلا اول شویم و اندونزی با 29 مدال دوم می‌شد،وزنه‌برداری توانایی شرکت در 3 رویداد را به طور همزمان دارد چرا که ما هم قهرمانان المپیک ، هم آسیایی و هم استانی داریم اما با توجه به درگیری که فدراسیون داشت وزنه‌برداران اعزام نشدند.

 


قهرمان سنگین وزن کشتی فرنگی جهان می گوید قهرمانی کشتی فرنگی جهان حق ایران است که هنوز به آن نرسیده ایم.
وقتی امیر علی اکبری برای اولین بار در تاریخ، مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی جهان را نصیب ایران کرد، نشان داد که با وجود داشتن سه مدال جهانی، هنوز در اول راه است. علی‌اکبری کشتی‌گیری است که ترس برای او معنایی ندارد و از حرفهایش اعتماد بنفس سرازیر می‌شود. قهرمانی 120 کیلوی کشتی فرنگی جهان درتازه ترین صحبت هایش به موارد جالب توجه ای اشاره کرده که خواندنش خالی از لطف نیست.
* وجود محمد بنا در چهار سال گذشته که به طور مستقیم با بچه‌ها کار کرده خیلی مثمرثمر بوده و باعث شده بچه‌ها به خودباوری برسند. در حال حاضر محمد بنا نیست و ما در دو وزنی که اصلا مدال طلای جهانی نداشتیم، نشان طلا گرفتیم. فکر می‌کنم بچه‌ها به خود باوری و بزرگی رسیده‌اند و راهشان را پیدا کرده‌اند.
* امیر علی اکبری سال 2010 همان موقع که قهرمان جهان شد از کشور آذربایجان پیشنهاد داشت. بعد از آن اتفاق که برایم افتاد باز هم به من گفتند به آذربایجان بیا. حتی گفتند محرومیتت را درست می‌کنیم تا در المپیک هم کشتی بگیری. اما وعده وعیدهایی که در ایران وجود داشت. به من می‌گفتند محرومیتت را شش ماه تا یک سال می‌کنیم که آخرش هم یک نامه به وادا ارسال نکردند که ببینند محرومیت من را می‌بخشند یا نه. متاسفانه از سوی فدراسیون وقت هیچ اقدامی برای بخشیدن محرومیت من انجام نگرفت. بنابراین بعد از المپیک دیگر نتوانستم تحمل کنم و چهار ماه و خرده‌ای در آذربایجان بودم که بعد خدا را شکر به ایران برگشتم.
* برای آنکه برای کشور آذربایجان کشتی بگیرم، حاضر بودند پول خوبی به من بدهند اما نتوانستم خودم را قانع کنم که از ایران بروم. کشتی به پول نیست. چون عشق به مردم یک چیز دیگری است. این مردم هستند که تو را می‌شناسند و قبل از کشتی گرفتن برایت نماز می‌خوانند و دعا می‌کنند. این موارد را با میلیاردها تومان نمی‌توان عوض کرد. وقتی به آذربایجان رفتم و نزدیک پنج ماه در آنجا بودم، دیدم دیگر این چیزها را ندارم و کشتی برایم به یک بیزینس تبدیل شده است. مدال کسب می کنی، در مقابلش پول می‌گیری و صحبت مردم نبود. بنابراین تنها دلیلی که باعث شد به ایران برگردم عشق به وطن و عشق به مردم بود.
* سه، چهار روز قبل از مسابقات جهانی بوداپست به ملاقات بابک قربانی در زندان رفتم، با اینکه خیلی ناراحت شدم اما با هم گپی زدیم، یادی از خاطره‌هایمان کردیم و یک مقدار از لحاظ روحی شارژ شدم. من به این اعتقاد دارم روزی که بابک از زندان بیرون بیاید، قهرمان جهان می‌شود.
* قهرمانی جهان حق ایران است که هنوز به آن نرسیده‌ایم. ما سه، چهار سال بدشانسی آوردیم. دو بار به اسرائیل خوردیم، سال 2010 از لحاظ مدالی اول شدیم اما شرایط تیم به هم ریخت. سال 2009 ایران با یک امتیاز کمتر دوم شد. اما اگر بچه‌های المپیکی به تیم تزریق شوند ان‌شاءالله سال 2014 این طلسم را می‌شکنیم.
* پیش از مسابقات جهانی شرایط اردوی تیم ملی بسیار بد بود. شاید 10 شب ما املت خوردیم. به جایی رسیده بودیم که عدس‌پلو برایمان آرزو شده بود. اما خدا را شکر بچه‌ها تحمل کردند و نشان دادند به عشق کشورشان هر سختی را تحمل می‌کنند.
* شاید بالای 90 درصد همه انتظار داشتند یک کشتی خوب با کایالپ بگیرم شاید ببرم یا شاید ببازم، اما خودم این تصور را نداشتم. من بعد از دو سال و خرده‌ای که در مسابقات دانشجویان جهان روی تشک رفتم با آن شرایط گیجی، این کشتی‌گیر را شکست دادم اما داوری خیلی به او لطف کرد و اینکه خودم نیز خیلی اشتباه کردم. بعدا بیشتر از 100 بار این کشتی را دیدم و متوجه شدم اون گیجی و اینکه تمرکز نداشتم، باعث شد کایالپ پیروز شود و اگر یک مقدار خودم را جمع و جور کنم می‌توانم او را شکست دهم. البته شاید در یونیورسیاد او را شکست می‌دادم کار در مسابقات جهانی برایم سخت می‌شد. آن باخت به نفع من شد. در حال حاضر ترکیه فقط یک کایالپ را دارد. اتفاق دیگری هم که رخ داده بود در پنج سال اخیر تمام کشتی‌گیران ایران را شکست داده بود و به نوعی گربه سیاه ایرانی‌ها بود. حتی بعضی مواقع کشتی‌گیران ایرانی را تحقیر می‌کرد و از شکست آنها لذت می‌برد اما بنده در بهترین جای ممکن شکستش دادم.
* شکست دادن کشتی‌گیران بزرگ و اسمی آنقدر برایم لذتبخش است که به عشق آن می‌خوابم. یکی از آرزوهایم این است که لوپز کوبایی را شکست دهم. امسال نیز خیلی بر روی او کار کردم و اگر در مسابقات جهانی شرکت می‌کرد صددرصد کشتی خیلی قشنگی می‌شد.

 


فدراسیون جهانی جودو با ارسال نامه ای به لبنان اعلام داشته که دو جودوکار ایرانی نمی توانند برای لبنان مبارزه کنند.
در پی حضور دو جودوکار نوجوان ایرانی در لبنان و بروز برخی حواشی در این خصوص ، فدراسیون جودو با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی ضمن اعلام اعتراض به عملکرد غیرمتعارف مسئولان فدراسیون جودوی لبنان، نارضایتی خود را از حضور این دو جودوکار در کشور فوق بیان نمود. «ولادمیر بارتا» مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی در پاسخ به پیگیری ایران‌، طی دو نامه از طریق پست الکترونیکی در تاریخهای 17 و 20 سپتامبر(29 و 28 شهریورماه) ضمن توضیح قانون فدراسیون جهانی در این رابطه، به لبنانی ها متذکر شده که بدون داشتن رضایت نامه از ایران، این دو جودوکار نمی توانند برای کشور ثالث مبارزه کنند. «طبق قوانین فدراسیون جهانی جودو هر ورزشکار در صورت گذشت سه سال از آخرین حضور در میادین ورزشی به نام یک کشور، می تواند تابعیت خود را برای حضور در مسابقات تغییر دهد.»

 


وزارت ورزش و جوانان روز گذشته نیز شاهد تغییرات دیگری در خود بود.
روز گذشته مازیار ناظمی از سوی صالحی‌امیری به عنوان مدیر روابط‌عمومی و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. گویا مذاکراتی نیز میان وزارت ورزش و صدا و سیما صورت گرفته تا ناظمی به وزارت ورزش و جوانان منتقل شود. پیش از این اژدر شهابی در این پست فعالیت می‌کرد. خبر دیگر از وزارت ورزش و جوانان اینکه محمد درخشان یکی از گزینه‌های معاون امور حقوقی و مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش است که گویا از سوی صالحی‌امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان برای این سمت انتخاب شده است. وی ریاست فدراسیون جودو را نیز در کارنامه دارد. هم‌اکنون رسولی‌نژاد این پست را برعهده دارد. انتخاب درخشان برای معاونت پارلمانی وزارت ورزش در شرایطی است که گفته می‌شد امیدوار رضایی نیز جزو نامزدهای این سمت است. در پایان باید اشاره‌ای نیز به اخرین شرایط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی داشت،تا پیش از این قرار بود که سعید فائقی به عنوان مدیرعامل آن انتخاب شود اما گویا نظر وزارت خانه تغییر کرده و خاک‌کار سرپرست فعلی شرکت توسعه به عنوان مدیرعامل به کارخود ادامه خواهد داد. تجربه و سوابق گذشته خاک‌کار در این شرکت سبب شده که وزارت خانه به چنین جمع بندی‌ای برسد و احتمالا طی روزهای آینده حکم مدیریت خاکسار نیز صادر شود.

 


تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه‌ سه بر صفر عراق را از پیش‌رو برداشت.
تیم ملی والیبال ایران که به عنوان صدرنشین از گروه خود در دور مقدماتی صعود کرده بود، در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا دیروز به مصاف عراق رفت.شاگردان خولیو ولاسکو در یک نمایش برتر، موفق شدند حریف نه چندان قدرتمند خود را با نتیجه‌ سه بر صفر و امتیازهای 25 -16 ،25 - 17 و 25 - 20شکست دهد و به سومین برد پیاپی خود در این مسابقات دست پیدا کنند. بازی ایران و عراق در حالی برگزار شد که ساعت این مسابقه دو بار توسط میزبان تغییر کرد و در نهایت هم مسئولان برگزاری رقابت‌ها همکاری لازم را برای پخش مستقیم این مسابقه به عمل نیاوردند.در پی این موضوع رییس فدراسیون والیبال ایران در نامه‌ای اعتراض خود را به مسئولان کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام کرد و به شدت از میزبانی ضعیف کشور امارات در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال آسیا انتقاد کرد.ملی‌پوشان والیبال ایران امروز از ساعت 13:30 به مصاف کره جنوبی می‌روند.

 


شمارش معکوس برای پایان همکاری حجت‌الله خطیب با فدراسیون کشتی آغاز شده و شخص سرپرست هم دنبال شرایطی هست که بی حاشیه بتواند از این فدراسیون جدا شود.
کمیته بررسی عملکرد فدراسیون کشتی که زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می کند با بررسی شرایط این فدراسیون به نتیجه قطعی رسیده که باید هرچه سریعتر انتخابات این فدراسیون برگزار شود. بدهی بزرگ این فدراسیون و شلختگی مدیریتی حاصل از چندپارگی فدراسیون سبب شده تا شخص خطیب هم تصمیم به رفتن بگیرد. او در دیدار هفته گذشته خود با سرپرست وزارت ورزش برای دومین بار تاکید می کند در صورت صلاحدید وزارت ورزش آماده واگذاری صندلی سرپرستی است و هر تصمیمی که گرفته شود او می پذیرد. خطیب پیش از سفر به مجارستان هم این آمادگی را اعلام کرده بود . او و نزدیکانش این خبر که خطیب استعفایش را به وزارت ورزش اعلام کرده را کمی بعد رسانه ای کردند و بعد گفتند توجهی به شایعات ندارند. حتی خطیب در گفت و گو با سایت فدراسیون کشتی هم حاضر به تائید و تکذیب این ماجرا نشد و تنها گفت:«‌توجهی به شایعات ندارم و فعلا کارهایم را ادامه می دهم.» آخرین اخبار از وزارت ورزش حاکی از این است که مسئولان دنبال کم‌ریسک ترین هزینه برای جابجایی در فدراسیون کشتی هستند. برگزاری مجمع فدراسیون یا انتخاب سرپرست جدید دو گزینه در دست بررسی است که نصرالله سجادی در پی بررسی زوایای مختلف آن است. رسول خادم گزینه‌ای جدی برای وزارت ورزش بود تا این پست را در دست بگیرد اما او غیر از رد پیشنهاد معاونت ورزشی وزارتخانه ، فدراسیون کشتی را هم نپذیرفت تا نشان دهد تنها علاقه‌اش حضور در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد است و می‌خواهد برای موفقیت در بازی‌های المپیک برنامه‌ریزی کند.

 


تیم بسکتبال نوجوانان برای حضور در نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا امروز به مصاف فیلیپین می‌رود.
مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا دوشنبه شب به پایان رسید و هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شدند.بر اساس برنامه در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات، تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران که در گروه خود مقام چهارم را کسب کرد در این مرحله به مصاف فیلیپین خواهد رفت.فیلیپین در گروه خود در مرحله دوم، اول شده بود و با این وضعیت ملی‌پوشان کشورمان که با وجود میزبانی نتایج خوبی را تا کنون کسب نکرده‌اند، جدال سختی را پیش رو خواهند داشت.تیم کشورمان در دور دوم تنها سوریه را برد و مقابل چین و بحرین با نتایج سنگینی شکست را پذیرا شد. برنامه کامل دیدارهای یک چهارم نهایی که قرار است امروز برگزار شود به این شرح است:*کره‌جنوبی – ژاپن*بحرین – تایوان*ایران – فیلیپین*چین – قزاقستان.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10