(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 10 مهر 1392 - شماره 20606

یادداشت خبرنگار
همدان میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
کوتاه از هفته دفاع مقدس
کیش زیستگاه 145 گونه پرنده
خوزستانی‌ها هزینه مرمت 151 قطعه خشت ایوان طلای حرم امام علی(ع) را تقبل کردند
جایزه دوم کاشی طلایی فرانسه به عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان رسید
بانوی کاریکاتوریست تبریزی جایزه مسابقات جهانی مقدونیه را کسب کرد
آمارگیری از خانه‌های روستایی البرز
انسداد محور گرمسار - قم تا پایان آذرماه
موفقیت دانش‌آموز بنابی در المپیاد رایانه ایران
خط دوم مترو‌ی تبریز احداث می‌شود
کاراته‌کاهای هرمزگان بر سکوی دوم ایستادند
بخاری‌های چکه‌ای از مدارس استان اصفهان جمع‌آوری شد
انتصابات جدید در شهرستان ها
معرفی برترین‌های المپیاد ورزشی دختران در اراک
اعزام 900 دانشجوی جهادگر به مناطق محروم استان گلستان
   


عرصه فرهنگ و هنر همدان نیازمند مدیریت پویا
ایجاد تغییر و تحولات مدیریتی پس از آغاز به کار دولت‌های جدید، از وزراء و معاونان گرفته تا مدیریت‌های ارشد و مدیران کل و رده‌های پایین‌تر در استان‌ها و شهرستان‌ها، به روالی طبیعی درکشور ما تبدیل شده و البته این امر، حق هر دولتمرد تازه کاری است تا تیم کاری را آن طور که خود می‌پسندد و حتی‌الامکان با بهره‌گیری از افراد و یاران همفکر و هم‌رأی بچیند. به هر حال برخی معتقدند که در مدیریت‌ها، هر چه اختلاف نظرات کمتر باشد، می‌توان به برنامه‌ریزی و اجرای بهتری نائل آمد.
شکی نیست که هدف همه تغییر و تحولات و نقل و انتقال و جابه‌جایی نیروهای مدیریتی، اصلاح امور و کار‌آمدتر ساختن نیروهاست. در این میان اما، نقش و کارکرد متفاوت بخش فرهنگ و هنر در جامعه، این بخش را از سایر مدیریت‌ها که اکثرا اقتصادی و سیاسی هستند، متمایز ساخته و به لحاظ وسعت و گستردگی و تاثیرگذاری آن بر عموم مردم، انتخاب مدیر برای اداره امور فرهنگ و هنر از حساسیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
حال بانگاهی به موقعیت و ظرفیت‌های موجود در برخی استان‌ها همانند همدان که از طرفی دارای صبغه و سابقه پررنگ و درخشان فرهنگی و هنری و علمی است، و از سوی دیگر آنچنان که باید، تاکنون توسعه فرهنگی و هنری آن مورد توجه قرار نگرفته، می‌توان دریافت که حساسیت انتخاب مدیران توانمند برای بزرگ ترین حوزه مرتبط با امور فرهنگی و هنری بسیار بالاست.
البته شکی در این نیست که در دوره‌های گذشته، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هر یک به فراخور توان و بضاعت خود برای رسیدگی به امور مرتبط با وظایف‌شان کوشیده‌اند اما غفلت از وظیفه اصلی و پرداختن به جزئیات و برنامه‌های سطحی و موردی و مناسبتی، مهم‌ترین نهاد و بزرگ ترین متولی فرهنگ و هنر را از اهداف خود دور ساخته است.
هرچند برگزاری مراسم به مناسبت‌های مختلف، برپایی همایش‌ها و کنگره‌های متعدد تجلیل و تقدیر از بزرگان و هنرمندان و...، یا برگزاری کلا‌س‌های آموزشی و اردوها و مواردی از این دست نیز جزو وظایف اداره فرهنگ و ارشاد ارسلامی است، اما نباید فراموش کرد که بدون برنامه‌ریزی‌های کلان و راهبردی نمی‌توان مسائل و مشکلات پیش‌روی هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه استان را حل کرد.
به عبارت دیگر نتیجه برنامه‌ریزی کلان باید سپردن اجرا و امور روبنایی به اهالی فرهنگ و هنر باشد و هنرمندان به مثابه فعالان بخش خصوصی خود فعالیت‌های فاخرشان را ساماندهی و به جامعه عرضه کنند و سررشته کارهایی همانند برپایی نمایشگاه، جشنواره، اجرا، و اکران تئاتر و فیلم، تجلیل و تقدیر و همایش و کنگره را خود به دست بگیرند و ارشاد نیز از بعد حاکمیتی وارد شده و وظیفه مدیریت، نظارت، هدایت و حمایت را همانند یک متولی بزرگ و امین و صدالبته عادل بر عهده گیرد.
تحقق این امر در درجه اول شاید کمی سخت و دور از ذهن بنماید، در واقع اما با عادت به برنامه‌ریز‌ی‌های پایه‌ای و زیرساختی و به یاری گرفتن جدی اهالی فرهنگ و هنر در تصمیم‌گیری‌ها و دادن فرصت‌ و رخصت به آنها برای واگویی موانع و مشکلات و نیز ارائه راهکارهای قابل اجرا، می‌شود به پویایی و ایجاد شور نشاط در عرصه فرهنگ وهنر امید بست.
حال برای اعمال چنین مدیریتی، نیاز است تا وزیرمحترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتخاب مدیران کل استان‌ها، به موقعیت و وضعیت فعلی و ظرفیت‌های استان دقت نظر کافی مبذول دارد.
برای نمونه استانی مانند همدان نیازمند تحول اساسی برای ایجاد تحرک، نشاط و پویایی در همه رشته‌های هنرهای هفتگانه و نیز مدیریتی پرتوان برای رفع مشکلات متعدد هنرمندان است که امیدواریم با کلید تدبیربه معنی حقیقی آن ، رسیدن به آن اهداف جامه عمل به خود بپوشد.
از سوی، دیگر، به یقین اداره‌ای که با فرهنگ و هنر سروکار دارد، مدیریت آن باید از مسائل و مشکلات و ریز و درشت این حوزه آگاه باشد و به تعبیری از متن هنر وفرهنگ برخاسته باشد و انتصاب نیروهای سیاسی جز عقب ماندگی ارمغانی برای اهالی فرهنگ نخواهد آورد .
خبرنگار کیهان در همدان

 


همدان - خبرنگار کیهان:
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از برگزاری بیستمین دوره این جشنواره در همدان خبر داد.
شهرام کرمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در همدان افزود: این جشنواره امسال 7 بخش اصلی شامل خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشنامه‌نویسی و بین‌الملل و یک بخش ویژه به نام تئاتر همدان دارد.
وی ادامه داد: مجموعا 41 گروه نمایشی طی 7روز از 24 تا 30 مهرماه در بخش‌های مختلف به اجرا می‌‌پردازند که در بخش خردسال 5 گروه، کودک 8 گروه و نوجوان9 گروه حضور دارند.
وی اضافه کرد: همچنین 8 گروه در بخش تئاتر خیابانی، 7 گروه در بخش بین‌الملل از کشورهای ایتالیا، آلمان، پرتغال، لهستان، اسپانیا، مالزی و دانمارک و 4 گروه نیز در بخش تئاتر همدان به اجرای نمایش می‌پردازند.
کرمی با اشاره به اینکه شعار‌دوره بیستم جشنواره، «کودک و خانواده» است که سعی شده آثار مرتبط با این شعار نیز در جشنواره حضور یابند، افزود: امسال برای اولین بار بخش خردسال نیز از کودک تفکیک شده است که این امر به تخصصی شدن جشنواره کمک می‌کند.
دبیر جشنواره کودک و نوجوان همدان به کمبود منابع مالی برای برگزاری بهتر جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبار جشنواره تئاتر یک دهم بودجه اختصاصی به جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم نیست.

 


پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان: دو سالن سرپوشیده ورزشی در مناطق عشایری پارس‌آباد همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید. سالن ورزشی 9 دی با زیربنای 1180 مترمربع و با هزینه چهارمیلیارد و 200 میلیون ریال و سالن ورزشی صالحین روستای بران با زیربنای 520مترمربع و هزینه یک میلیارد و 850 میلیون ریال احداث شده است.
بابل- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دفاع مقدس و به یاد دلاوریهای رزمندگان و شهیدان دفاع مقدس راهپیمایی خانوادگی برگزار شد.
در حاشیه این مراسم که در زیر باران انجام گرفت امام جمعه بابل گفت: شهدا تا آخرین لحظه و با اهدای خونشان از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند و ما وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم.
چناران- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایش تئاتر آسمان و زمین به کارگردانی مهدی دلدار و نویسندگی ایوب آقاخانی به مدت یک هفته در سالن نظام‌الملک چناران به روی صحنه رفت.
این نمایش با محتوای دفاع مقدس بوده و صحنه‌هایی از رشادت‌ها و از جان گذشتگی، غیرت و دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی را برای مردم به نمایش می‌گذارد.
کیش- خبرنگار کیهان:به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مزار پنج شهید گمنام در مسجد امام حسن مجتبی(ع) جزیره کیش با حضور اقشار مختلف مردم، نیروی انتظامی، پرسنل و کارکنان پدافند هوایی کیش، بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع کثیری از کسبه، تجار و بازرگانان کیش غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.
اردبیل- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دفاع مقدس طرح گازرسانی به روستای وینه کلخوران سرعین به بهره‌برداری رسید. با اجرای این پروژه 46 خانوار تحت پوشش گاز قرار گرفت. هزینه اجرای این طرح 3 میلیارد ریال بوده است.
سمنان- خبرنگار کیهان: همزمان با سالگرد هفته دفاع مقدس تعدادی از بسیجیان پایگاه شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای سمنان، با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان سمنان، خون خود را اهداء کردند.
گفتنی است این عمل خداپسندانه همه ساله در مناسبت‌های مختلف از طرف پایگاه‌های بسیج شرکت برق منطقه‌ای سمنان انجام می‌گیرد.
آبادان- خبرنگار کیهان: مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه کتاب با عرضه 3هزار جلد کتاب ویژه دفاع مقدس در آبادان برگزار شد.
مهدی شرفی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج آبادان و ارگان‌های مختلف در شهرستان‌های اجرا ‌شد.
وی افزود: از جمله این برنامه‌ها برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از 3هزار عنوان کتاب در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج آبادان است.
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دفاع‌مقدس روز ایثارگران و شهیدان گلزارهای شهدای گنبدکاووس طی مراسم خاصی غبارروبی و عطرافشانی شد.
در این مراسم که در گلزار شهدای شهرستان گنبدکاووس در محوطه امامزاده یحیی‌بن زید(ع) برگزار شد، مردم شهر گنبدکاووس و جمعی از مسئولان، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی با عطرافشانی و گلباران مزار شهدای دوران انقلاب، هشت سال دفاع‌مقدس، از ایثارگری و رشادتهای شهیدان سال‌های حماسه تجلیل کردند.
مانه و سملقان- خبرنگار کیهان: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس مراسم یاد و خاطر شهدای عشایر و روستای عشق‌آباد برگزار شد.
این مراسم معنوی که با حضور اقشار مختلف مسئولین اجرای فرهنگی خانواده‌های شهدا و ایثارگران دفاع‌مقدس برگزار شد فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت مانه و سملقان گفت 8سال دفاع‌مقدس اوج و اقتدار نظام اسلامی است.
ابوالقاسم چمن افزود: گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و اجرای مراسم یادواره شهدا همان پیروی از ولایت و رهبری است.
شرق گلستان- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته دفاع‌مقدس 80 بیمار روستای کندسکو از توابع شهرستان گالیکش رایگان ویزیت شدند.
علیرضا کمال غریبی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گالیکش گفت: این بیماران توسط یک تیم سلامت شهرستان شامل پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت محیط و بیماری‌ها مورد معاینه قرار گرفتند.
به گفته وی، همچنین تعداد 10 نفر از بیماران این روستا نیز توسط ماما ویزیت شدند و داروهای لازم به‌طور رایگان به بیماران این روستا تحویل شد.
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس با حضور در گلزار شهدای این شهر با شهداء دوران جنگ تحمیلی تجدید بیعت کردند.
در این مراسم شرکت‌کنندگان با حضور در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهر ضمن غبارروبی گلزار شهیدان، شهدا، امام شهداء و رهبر معظم انقلاب در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تجدید بیعت کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس گفت: دیروز جبهه‌های جنگ در 8 سال دفاع مقدس دانشگاه و محل ساختن انسان بود و امروز دانشگاه‌های ما باید مکانی برای دفاع از دستاوردهای این دوران و ادامه‌دهنده سیره عملی شهیدان شود.
* همزمان با هفته دفاع‌مقدس نمایشگاهی با عنوان میعاد با شهدا و بیعت با ولایت در گنبدکاووس افتتاح شد. در این نمایشگاه که در مسجد حجتیه شهر گنبدکاووس گشایش یافت، صحنه‌های مختلفی از جنگ سخت دیروز و جنگ نرم امروز دشمنان انقلاب با استفاده از پوستر و عکس و نیز بازسازی عملیات فکه در معرض بازدید علاقمندان گذاشته شده است.
در این نمایشگاه که بیشتر با هدف آشنایی نسل جوان با دلاوری‌های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع‌مقدس و خون‌هایی که برای دفاع از انقلاب و اسلام ریخته شده است، برپا شده است، هفت سین نوروزی رزمندگان، تابوت شهداء، وصیت‌نامه و تصاویر شهداء محله مسجد حجتیه شهر گنبدکاووس نیز بنمایش گذاشته شده است.
اردبیل- خبرنگار کیهان: نمایشگاه زرهی، فرهنگی عملیات بدر در هفته دفاع‌مقدس در اردبیل گشایش یافت. در این نمایشگاه منطقه عملیاتی بدر، استقرار نیروهای خودی و دشمن، چگونگی حمله رزمندگان اسلام و اطلاعات مربوط به این عملیات در فضایی مناسب در محل دریاچه شورابیل اردبیل در معرض دید مردم قرار گرفت.

 


کیش- خبرنگار کیهان:
جزیره کیش با وسعت 92 کیلومتر مربع، زیستگاه 145 گونه پرنده است که تعدادی از آنها در مناطق مختلف جهان کم‌نظیر است.
از گونه‌های پرندگان کیش می‌توان به گیلانشاه خالدار، حواصیل سبز و باکلان اشاره کرد و از پرندگان شکاری نیز می‌توان از عقاب دوبرادر، عقاب ماهیگیر، بحری، بالان، شاهین و دلیچه کوچک نام برد که هر یک دارای ارزش‌های اکولوژیک منحصر به فردی در جهان هستند.
پرندگان کمیاب کیش مانند بلبل خرمای دمگاه سرخ است که برای اولین بار در این جزیره مشاهده و شناسایی شد و در فهرست پرندگان کشورمان قرار گرفت. حواصیل سبز نیز از پرندگان کمیاب است که در دو منطقه کشورمان دیده شده است. مینا گاو چرانک‌ها و دیدمک‌ها در تمامی فصول سال ساکنان همیشگی میادین و فضاهای سبز کیش هستند. چاخلق‌ها، چاهی، چکاوک، آبچیک‌ها، تلیله‌ها، سبزقباها، زنبورخوار، سنگ‌چشم، بلبل خرما، شهدخوار از دیگر پرندگان جزیره کیش هستند.

 


اهواز - خبرنگار کیهان:
151 سند مشارکت بازسازی ایوان طلای حرم علوی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان صادر شد.
در ادامه جمع‌آوری نذورات و هدایای مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت در شهریورماه سال جاری علاوه بر کمک‌های متفرقه 151 نفر به تنهایی با پرداخت حداقل هر نفر یک میلیون تومان هزینه مرمت 151 قطعه خشت ایوان طلای حرم امام علی(ع) را تقبل کردند.
براساس این گزارش، از طرف ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به منظور ثبت در اسناد بازسازی ایوان حرم علوی، به کسانی که هزینه مرمت طلاکاری حداقل یک خشت به ارزش یک میلیون تومان را پرداخت کنند سند افتخار مشارکت در بازسازی ایوان حرم علوی تقدیم شد.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان موفق به کسب جایزه دوم کاشی طلایی «ترارزای» فرانسه شد.
عباس اکبری، عضو هیئت علمی دانشکده معماری و هنر (گروه هنر اسلامی و پژوهش هنر) دانشگاه کاشان جایزه دوم مسابقه کاشی طلایی خانه معماری و سرامیک ترارزای فرانسه را کسب کرد.
جوایز این رویداد هنری به هنرمندانی از فرانسه و پاکستان تعلق گرفت.
عباس اکبری، پیش از این نیز جایزه بزرگ پنجمین دوسالانه بین‌المللی سرامیک آرژانتین را از آن خود کرده بود.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
میترا آزادی کاریکاتوریست 26 ساله تبریزی جایزه ویژه مسابقات بین‌المللی کاریکاتور مقدونیه را کسب کرد.
آزادی نفر برگزیده جشنواره آمورسیتکای ایتالیا در سال 91 است. آثار وی در کتاب قلعه لهستان در سال 90، شهروندی تبریز در سال 89 و ملانصرالدین جمهوری آذربایجان منتشر و چاپ شده است.
این کاریکاتوریست امسال نیز به عنوان کاریکاتوریست زن سال تبریز معرفی شده است.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
طرح آمارگیری خانه‌های روستاهای استان البرز از 20مهر تا 20 آبان در سطح این استان اجرا می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان البرز با بیان این خبر گفت: در این طرح از 80 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار آمارگیری می‌شود.
علی رحیمی‌زاد اظهار داشت: این آمارگیری برای شناخت ویژگی‌های مسکن روستایی همچنین ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی آبادی‌ها انجام می‌شود و هدف، آمارگیری از واحدهای ساخته شده و منازل مسکونی است.
وی تصریح کرد: در این طرح، مقاوم‌سازی و بازسازی منازل روستایی 10سال ساخت، دارا بودن یا نبودن جواز ساخت، استفاده از مصالح بنایی یا مصالح ساختمانی جدید و دیگر مشخصات ابنیه روستایی ثبت می‌شود.

 


سمنان - خبرنگار کیهان:
رئیس پلیس راه استان سمنان از تمدید انسداد محور گرمسار - قم تا پایان آذرماه خبر داد.
سرهنگ علیرضا رضوی خبیر گفت: عملیات اجرایی تبدیل محور گرمسار - قم به آزادراه تا پایان آذرماه تمدید شده است و این محور تا آن زمان بسته است.
وی افزود: انتقال بخش عمده‌ای از ترافیک محور تهران - گرمسار به جاده قم - گرمسار و پیشگیری از تصادفات از مزایای مهم تبدیل محور دو طرفه گرمسار - قم به آزادراه است.
وی گفت: جاده گرمسار - قم دو طرفه بود به همین علت سوانح مرگبار در این جاده رخ می‌داد که با پیگیری دستگاه‌های اجرایی مربوط عملیات تبدیل این جاده به آزادراه در دستور کار قرار گرفت.

 


بناب- خبرنگار کیهان:
دانش‌آموز تیزهوش بنابی توانست مدال برنز المپیاد رایانه کشور را کسب کند.
حامد شیرزاد دانش‌آموز سال سوم ریاضی‌و فیزیک مرکز استعدادهای درخشان علامه طباطبایی بناب طی 3 مرحله آزمون به دوره تابستانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان راه یافت و پس از گذراندن دوره مذکور مدال برنز را کسب کرد.
این سومین مدال کشوری کسب شده از سوی دانش‌آموزان مرکز علامه طباطبایی و چهارمین مدال کشوری کسب شده از سوی دانش‌آموزان شهرستان بناب است.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
با طرح اختصاص 5530 میلیارد ریال هزینه ریالی و 380 میلیون یورو اعتبار ارزی، خط دوم متروی تبریز احداث خواهد شد.
سرپرست شهرداری تبریز گفت: مراحل اجرای حفاری تونل‌های این خط، در محل شفت قراملک، به زودی آغاز می‌شود که در مجموع 22/5 کیلومتر خواهد بود. وی افزود: این مرحله 20 ایستگاه دارد و در 7 سال اجرایی می‌شود.
حسین اکبری یادآور شد: با ورود واگن‌های مترو، فاز اول خط اول مترو تبریز، راه‌اندازی می‌شود.
سرپرست شهرداری تبریز گفت: خط دوم با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود.

 


بندرعباس- خبرنگار کیهان:
کاراته‌کاهای هرمزگان در مسابقه کاراته قهرمانی کشور سبک شوتوکان (SKI) از بین 800 شرکت‌کننده در رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان که در شهر کازرون استان فارس برگزار شد موفق به کسب رده دوم کشوری شدند.
در این دوره از مسابقات در کاتای تیمی: در رده سنی جوانان، حسن سلیمی، محمدجواد غلامپور و عباس باوقار موفق به کسب مدال طلا شدند. همچنین در رده سنی نونهالان امید حسینی، محمدامین معماری و امیررضا زاهدی مدال نقره، محمدحسن مرادی‌پور، فریبرز روزانه و محمدعلی روزانه مدال برنز کسب کردند. همچنین محمدحسین احترامی، محمدامین احترامی و عرفان ماندگاری نیز مدال برنز این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.
در کمیته انفرادی، افشین هاشمی‌پور در رده سنی نونهالان مدال طلا و محمدامین بلوچ در رده سنی نوجوانان مدال برنز را از آن خود کردند. همچنین در کاتای انفرادی در رده سنی نونهالان محمدامین معماری مدال نقره، محمدحسین احترامی مدال نقره، امید حسینی مدال برنز و صالح‌علی نجاتی مدال برنز به دست آوردند. در کاتای انفرادی رده سنی نوجوانان احمد سلیمی مدال برنز و عباس باوقار نیز در رده سنی جوانان مدال برنز را به گردن آویختند.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تلاشی که بعمل آمده بخاری‌های حادثه‌خیز چکه‌ای از سطح مدارس استان برچیده شده است و اکنون بخاری‌های استاندارد در کلاس‌های درس در فصل زمستان فعال خواهد بود.
سیدمجید عاملیان در نشستی باخبرنگاران به ایجاد سامانه‌ای برای رفع عیوب سیستم گرمایشی مدارس اشاره و ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید شاهد وقوع حوادث دلخراشی همچون شین‌آباد در مدارس کشور نباشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین با اعلام اینکه امسال قریب به 800 هزار نفر دانش‌آموز در قالب 7 هزار مدرسه و در بیش از 26 هزار کلاس درس سال تحصیلی خود را در استان آغاز کردند تصریح کرد: امسال بیش از 70 هزار نفر ورودی سال اولی در استان هستند.
وی با اعلام اینکه 17 ماه است هیچ سرانه‌ای به مدارس تعلق نگرفته است، یادآور شد: این مسئله سبب شد تا درسال تحصیلی جدید 157 مدرسه دولتی دراصفهان به هیئت امنایی تبدیل شود که حداقل 50 هزار تومان تا 230 هزار تومان شهریه دریافت خواهند کرد.
وی در ادامه از اجرایی شدن کتاب‌های الکترونیکی در سال تحصیلی جدید پس از دو سال آزمایشی در این استان تاکید کرد: استان اصفهان نخستین استانی است که حتی در سطح روستاها از مدارس هوشمند برخوردار است و امسال عملا کلاس‌ها به صورت هوشمند عمل خواهند کرد.

 


اراک- خبرنگارکیهان: طی حکمی از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «صفر قربانپور» به عنوان مدیرکل جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی منصوب شد.
سرخس- خبرنگارکیهان: اعضای شورای اسلامی شهر سرخس خضر الیاسی را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.
ایوان غرب- خبرنگارکیهان: براساس حکم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا سعادتخواه به عنوان امام‌جمعه جدید ایوان غرب انتخاب شد.
بندرعباس- خبرنگار کیهان: عباس امینی با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی بندرعباس به عنوان شهردار مرکز استان هرمزگان انتخاب شد.
برازجان- خبرنگار کیهان: طی مراسمی سرهنگ پاسدار حمیدرضا انصاری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی دشتستان معرفی شد.
اراک- خبرنگار کیهان: طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده اصفهانی به سمت سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه منصوب شد.
درچه- خبرنگار کیهان: طی مراسمی علی‌اکبر محمودی به عنوان شهردار جدید درچه تعیین شد.
قائمشهر- خبرنگار کیهان: شورای اسلامی شهر قائمشهر مهندس سیدمحمد جعفرحسینی را به عنوان شهردار قائمشهر انتخاب کرد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
برترین‌های المپیاد ورزشی دختران زیر 18 سال وزارت نفت در اراک معرفی شدند.
اولین دوره المپیاد ورزشی دختران زیر 18 سال وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه ورزشی پالایشگاه در شهر مهاجران استان مرکزی برگزار شد.
این مسابقات به مدت هفت روز، در هفت رشته شنا، ژیمناستیک، شطرنج، تنیس روی میز، بسکتبال، کاراته و والیبال با شرکت 670 ورزشکار برگزار شد. در پایان تیم‌های برتر به شرح زیر معرفی شدند:
شنا: 1- پالایش و پخش الف 2- نفت ب 3-پتروشیمی.
ژیمناستیک: 1-پتروشیمی 2-پالایش و پخش الف 3- پالایش و پخش ب
شطرنج: 1-گاز الف 2-پتروشیمی 3- پالایش و پخش الف
تنیس روی میز: 1-نفت الف 2-گاز الف 3-نفت ب
بسکتبال: 1- پالایش و پخش الف 2-پالایش و پخش ب 3-گاز الف
کاراته: 1- پتروشیمی 2- نفت الف 3-پالایش و پخش الف
والیبال: 1-پالایش و پخش الف 2- گاز الف 3- نفت الف

 


گرگان- خبرنگار کیهان:
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی گلستان گفت: 900 دانشجوی جهادگر در قالب 53 گروه جهادی در تابستان امسال به مناطق محروم اعزام شدند.
محمدحسین حیدری‌زاده با اعلام اینکه اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به دورترین روستاهای استان همچنان ادامه دارد، افزود: اردوهای جهادی دانشجویی در طول سال باعنوان طرح تداوم انجام می‌شود و در ایام نوروز و فصل تابستان به اوج خود می‌رسد.
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی گلستان خاطرنشان کرد: این گروه‌های جهادی 14 روزه به مناطق محروم اعزام می شوند و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی و درمانی انجام می‌دهند.
حیدری‌زاده تصریح کرد: جوانان دانشجو در راستای منویات رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی، مدیریت مصرف و مردمی‌کردن اقتصاد را در اولویت فعالیت‌های خود در مناطق محروم قرار داده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10