(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 10 مهر 1392 - شماره 20606

8 تروریست در عراق اعدام شدند
اعتراض خیابانی علیه آل‌سعود در منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان
کردستان عراق چهارمین تجربه انتخابات پارلمانی (نگاه)
شکاف عمیق میان تروریست‌ها در سوریه القاعده به ارتش آزاد اولتیماتوم داد
به اتهام خرابکاری در بخش‌های اقتصادی صورت گرفت
اخراج 3 دیپلمات آمریکایی از خاک ونزوئلا
سرنوشت دولت ایتالیاامروز با تصمیم پارلمان مشخص می‌شود
تجمع ضداسرائیلی مقابل کاخ سفید نتانیاهو جنایتکار جنگی است
واکنش سرد گروه‌های سیاسی ترکیه به بسته دموکراسی اردوغان
بودائیان میانمار70 خانه مسلمانان را آتش زدند
درگیری معترضان با پلیس ضد شورش در برزیل و هائیتی
تجدید پیمان گروه‌های فلسطینی با حزب‌الله لبنان
    


هشت تروریست فعال در عراق براساس حکم دستگاه قضایی این کشور اعدام شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، دستگاه قضایی عراق از اجرای حکم اعدام هشت تروریست خبر داد. این افراد که دیروز اعدام شدند، با اتهاماتی چون انفجار بمب، ‌ترور،‌ آدم‌ربایی و تجاوز به عنف مواجه بودند.
این در حالی است که حملات تروریستی در عراق همچنان ادامه دارد و تروریست‌ها در حملات جدید خود، پنج دهدار را در روستاهای استان موصل ترور کردند. در تکریت نیز انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و تیراندازی افراد ناشناس جان چهار نفر را گرفت و پنج زخمی برجای گذاشت. انفجار بمب در منطقه «الکراده»‌ بغداد نیز شهادت دو غیرنظامی و جراحت 23 نفر دیگر را در پی داشت. در همین حال، یک نماینده مجلس عراق اعلام کرد، عملیات علیه تروریست‌ها شدت می‌یابد.

 


معترضان در شهر شیعه‌نشین القطیف عربستان علیه رژیم آل‌سعود و در سالگرد شهادت سه نفر از جوانان این منطقه دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العهد، جوانان در شهر العوامیه در استان القطیف عربستان در سالگرد شهادت «خالد اللباد»، «حسن آل زاهری» و «محمد المناسف» سه تن از مخالفان رژیم آل‌سعود، به خیابان‌ها ریختند. این تظاهرات از یکی از میدان‌های اصلی شهر آغاز شد و با شعارهای ضد آل‌سعود و حمایت از زندانیان سیاسی همراه بود.سال گذشته نیروهای امنیتی سعودی مصادف با اعتراضات 26 سپتامبر دست به اجرای تدابیر امنیتی گسترده در منطقه العوامیه زدند و در یکی از گشت‌زنی‌های شبانه سه تن از جوانان را در این شهر به شهادت رساندند.

 


امیر خدادادهمدانی
پس از قیام شیعیان جنوب عراق علیه «صدام» در سال 1991، کردهای این کشور در شمال هم علیه ستم‌های رژیم بعث قیام کردند و مناطق خود را از حضور نیروهای صدام پاک نمودند. از آن زمان تاکنون سیستم فدرال محلی در کردستان عراق حاکم است و طبق قوانین موجود دولت محلی برآمده از انتخابات پارلمانی محلی بوده و در حقیقت این کیفیت آرای مردم است که نشان می‌دهد کدام احزاب و گروه ‌ها می‌توانند سکان دولت خودمختار محلی را در دست خود نگاه دارند.
مردم کردستان عراق که پیش از این سه دوره انتخابات پارلمان محلی را تجربه کرده بودند، چهارمین بار نیز با شرکت در رای گیری روز 30 شهریور، وکلای جدید را به مجلس فرستادند. براساس نتیجه این انتخابات پارلمانی، حزب «دمکرات» به رهبری «مسعود بارزانی»، رئیس کنونی منطقه خود مختارکردستان عراق پیروز شد و ضمن ائتلاف با احزاب پیروز دیگر، مامور تشکیل کابینه می‌شود.
تاکنون دو حزب «دموکرات» و «اتحادیه میهنی» با ریاست «جلال طالبانی»(به قول کرد‌ها مام جلال) در صحنه سیاسی کردستان عراق ایفای نقش می‌کردند اما احزابی هم چون جنبش «تغییر»(گوران) به رهبری «نوشیروان مصطفی»، «جماعت اسلامی» به ریاست «علی باپیر» و «اتحاد اسلامی» تحت رهبری «صلاح‌الدین محمد بهاالدین» به عنوان فعالان سیاسی که نمایندگانشان در پارلمان این اقلیم صندلی‌های کمتری را به خود اختصاص داده بودند نیز در ساختار قدرت حضور داشتند.
به نظر می‌رسد بیماری طالبانی رئیس جمهور عراق که شخصیتی کاریزماتیک برای کردهای عراق محسوب می‌شود، بر روند انتخابات پارلمانی این منطقه تاثیرات مهم و تعیین کننده‌ای را بر جای گذاشته است. نتایج انتخابات نشان می‌دهد اتحادیه میهنی جایگاه خود را نسبت به گذشته از دست داده و این موضوع به نحوی است که جنبش تغییر اکثریت آراء استان «سلیمانیه» را که خاستگاه تاریخی اتحادیه میهنی بوده را به دست آورده است. پس می‌توان گفت کردستان عراق به نوعی از شکل تقسیم قدرت میان دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی خارج شده و به سمت شرایط متکثری حرکت می‌کند.
اما باید گفت درست است که تکثر در منطقه کردستان عراق جایگزین ائتلاف دموکرات و اتحادیه میهنی شده اما انتخاب گزینه‌ای برای جانشینی ریاست جمهوری عراق یکی از مسائلی است که ممکن است به اجماع سیاسی احزاب و گروه‌های کرد عراقی (به رغم اختلاف نظر میان آنها) بینجامد و کرد‌ها تلاش می‌کنند در انتخابات پارلمانی سال آینده عراق همچنان بتوانند یکی از پست‌های کلیدی به خصوص ریاست جمهوری عراق را برای خود حفظ کنند، تا این موضوع تبدیل به عرف نانوشته‌ای در ساختار سیاسی عراق تبدیل شود. در این بین، حزب دموکرات به ریاست بارزانی می‌کوشد پست ریاست جمهوری عراق را برای کرد‌ها حفظ کند و خود نیز بر منطقه کردستان عراق حکومت نماید.
کامیابی گروه‌هایی هم چون حزب تغییردر انتخابات محلی سبب می‌شود تا آن‌ها برای پیروزی در انتخابات سال آینده پارلمان عراق نیز برنامه‌ریزی کنند تا بتوانندکرسی‌های خود را افزایش دهند و افراد جدیدی همچون نوشیروان مصطفی رهبر خود را وارد ساختار قدرت دولت مرکزی عراق کنند و به ریاست جمهوری برسانند.
در این بین شهروندان منطقه کردستان عراق هم امیدوارند با تشکیل پارلمان جدید محلی پیشرفت‌های اقتصادی این منطقه تداوم یابد و رشد اقتصادی ۱۲ درصدی در سلیمانیه، «اربیل» و «دهوک» افزایش پیداکند. در سال‌های اخیر کشورهای عربی، اروپایی، ترکیه و ایران از فعالان روند توسعه در کردستان عراق بوده و براساس گزارش‌های مسئولان محلی این منطقه، صد‌ها شرکت خارجی در شهرهای کردستان عراق مشغول فعالیت و سرمایه گذاری هستند.
در زمینه‌های فرهنگی نیز حضور دانشگاههای غربی درمنطقه کردستان عراق محسوس است. به نظر می‌رسد که دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید نسبت به گسترس فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی خود در این منطقه تدابیری را بیندیشد؛ به ویژه که اهالی این منطقه در مقایسه با سایر همسایگان عراق، احساس پیوستگی فرهنگی و تمدنی بیشتری نسبت به ایران دارند.

 


با نزدیک شدن زمان برگزاری کنفرانس ژنو-2 در مورد سوریه، شکاف و درگیری میان گروه‌های مسلح مخالف دولت دمشق افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در حالی که تا اواسط نوامبر (اواخر آبان) که قرار است کنفرانس ژنو-2 برگزار شود، زمان زیادی نمانده، صف‌آرایی مخالفان مسلح سوری علیه هم جدی‌تر شده است؛‌«گروه دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) شاخه القاعده در سوریه دیروز به سایر گروه‌های مسلح از جمله «ارتش آزاد» 48 ساعت مهلت داد که از ادامه نبرد با القاعده توبه کرده و سلاح‌های خود را تحویل آنها بدهند.
به گزارش ایسنا، در پی این ضرب‌الاجل، درگیری میان طرفین در شمال شهر حلب گسترده‌تر شده است.
به نوشته روزنامه لبنانی «الدیار»، احتمال دارد که شبه‌نظامیان ارتش آزاد برای نجات خود از دست القاعده، به صفوف نیروهای دولتی بپیوندند. ارتش آزاد عمدتاً از افرادی تشکیل شده است که از صفوف ارتش سوریه گریخته‌اند.
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز گزارش داد، نمایندگان ارتش آزاد به طور محرمانه با مقامات بلندپایه سوریه دیدار کرده‌اند. در این دیدار نمایندگان ارتش آزاد از دولت خواستند در صورت بازگشت شماری از افسران به ارتش، امنیت آنها را تضمین کند و آنها را مورد تعقیب قرار ندهد.
در همین حال، «سرگئی ایوانف» رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی میان عناصر القاعده و ارتش آزاد فرق گذاشت و گروه دوم را «مخالفان عاقل» خواند و گفت، عناصر القاعده را نباید به کنفرانس
ژنو-2 راه داد و در عوض، از نمایندگان ارتش آزاد باید برای حضور در این کنفرانس دعوت کرد.
علاوه بر شکاف میان داعش و ارتش آزاد، «جبهه النصره» هم که یک گروه بنیادگرای سلفی است، با داعش اختلاف دارد.
درگیری
ارتش سوریه روز گذشته با شورشیان مخالف دولت در حومه دمشق درگیر بود و این درگیری در نزدیکی اردوگاه آوارگان فلسطینی (یرموک) از شدت بیشتری برخوردار بود. در پیشروی‌های ارتش سوریه شمار زیادی از عناصر وابسته به «اصرار الشام» و «لواء الاسلام» به هلاکت رسیدند. در اطراف «حمص» نیز عملیات مشابهی صورت گرفت و تعداد زیادی شبه‌نظامی مسلح کشته شدند.
تروریست‌ها نیز در واکنش به پیشروی ارتش، مناطق حامیان دولت را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند و دو گلوله خمپاره آنها نیز به کاخ ریاست جمهوری اصابت کرد. این دو انفجار تلفات جانی نداشت و فقط خساراتی برجای گذاشت.
در منطقه «المعظمیه» حومه دمشق نیز تروریست‌ها سرگرم بمب‌گذاری در یک خودرو بودند که بمب منفجر شد و به مرگ و جراحت شماری از آنها انجامید.
بر اثر ناآرامی‌های سوریه تاکنون 100 هزار نفر کشته و میلیون‌ها تن دیگر نیز آواره شده‌اند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و ترکیه از حامیان اصلی شورشیان سوریه هستند.
سایر رویدادها
* وزیر خارجه ترکیه، درباره محتوای قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد سوریه ابراز ناامیدی کرد. در این قطعنامه در مورد به کارگیری زور علیه دمشق اشاره‌ای نشده است.
* ولید معلم، وزیر خارجه سوریه یکبار دیگر پایبندی کشورش را به اجرای قطعنامه شورای امنیت در مورد انهدام سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد.

 


رئیس جمهور ونزوئلا، دستور اخراج سه دیپلمات سفارت آمریکا را به اتهام توطئه برای خرابکاری در اقتصاد این کشور صادر کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه در سخنرانی زنده تلویزیونی این خبر را اعلام کرد و گفت کاردار سفارت آمریکا و دو دیپلمات دیگر 48 ساعت وقت دارند تا آن کشور را ترک کنند.
وی گفت: این دیپلمات‌های آمریکایی با «راست‌گرایان ونزوئلا» برای کمک مالی به مخالفان او و «ترغیب خرابکاری در سیستم برق‌رسانی و اقتصاد» دیدار کردند.
مادورو افزود: «ما به یک دولت امپریالیستی اجازه نخواهیم داد با دلارهای خود در فعالیت‌های اقتصادی کشور اخلال ایجاد کند.»
رئیس جمهور ونزوئلا به وزیر خارجه این کشور دستور داده برای اخراج این سه آمریکایی از ونزوئلا اقدام کند.
مادورو در سخنرانی خود گفت: «یانکی‌ها به خانه‌تان بروید، از ونزوئلا خارج شوید».
وی تأکید کرد که این دیپلمات‌ها با راست‌گرایان افراطی ونزوئلا دیدار کردند و هدف آنها این بوده تا مخالفان را تأمین مالی کرده و آنها را برای اقدام خرابکارانه در سیستم اقتصادی و برق آماده کنند.
اوایل ماه جاری مادورو اپوزیسیون ونزوئلا را به اقدام خرابکارانه در خطوط اصلی برق متهم کرد که 70 درصد از این کشور را دچار مشکل کرد.
رهبر ونزوئلا همچنین در ماه‌های اخیر مخالفان خود را به سنگ‌اندازی در روند پیشرفت کشورش متهم کرده است و این در حالی است که ونزوئلا با مشکل کمبود غذا و سایر کالاهای اساسی رو به روست.
وی گفت که دولتش «مدارک کافی» در اختیار دارد که رویکرد «خصومت‌آمیز، غیرقانونی و مداخله‌جویانه» مقام‌های سفارت آمریکا را نشان می‌دهد.

 

 


پارلمان ایتالیا برای برون رفت این کشور از «بحران سیاسی» امروز تشکیل جلسه می‌دهد.
چند روز پس از اینکه تمام پنج وزیر حزب «مردم‌آزادی» به دستور «سیلویو برلوسکنی» از دولت ائتلافی خارج شده و ایتالیا را با یک بحران جدی سیاسی مواجه کردند خبر می‌رسد،‌پارلمان ایتالیا امروز درباره سرنوشت دولت متزلزل این کشور تصمیم‌گیری می‌کند.
مقامات این کشور تصمیم دارند برخلاف خواسته «برلوسکنی» دولت جدید را بدون برگزاری انتخابات زودهنگام تشکیل دهند بنابراین همه امیدشان به رأی امروز نمایندگان پارلمان است. «انریکولتا»، نخست‌وزیر ایتالیا پیش از این تهدید کرده بود در صورتی که پارلمان از وی حمایت نکند استعفا خواهد کرد.
با اینکه قوت گرفتن احتمال محکوم شدن برلوسکنی به زندان به دلیل فرار مالیاتی در کنار احتمال اخراج وی از سنا، دلیل واقعی «برلوسکنی» در عمل کردن تهدیدها و خروج از دولت ائتلافی عنوان شده، منابع رسانه‌ای ایتالیا مخالفت این پنج وزیر با طرح جدید ریاضتی دولت را در این امر دخیل می‌دانند.
مقامات اروپایی نسبت به عواقب بحران سیاسی حاکم بر ایتالیا و تأثیرات نامطلوب آن بر سایر اعضای اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند.

 


جمعی از مردم آمریکا با تظاهرات در مقابل کاخ سفید، بنیامین نتانیاهو را «جنایتکار جنگی» توصیف کرده و خواهان آزادی فلسطین شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری‌زبان اورشلیم پست، جمعی از مردم آمریکا روز دوشنبه همزمان با دیدار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.
شرکت‌کنندگان دراین تظاهرات با سر دادن شعارهایی نتانیاهو را «جنایتکار جنگی» توصیف کرده و خواهان بازداشت وی شدند. تظاهرکنندگان همچنین آزادی فلسطین را خواستار شدند.
این خبر را شبکه هفت تلویزیون اسرائیل هم پوشش داده است. در این حال به گزارش واحد مرکزی خبر حضور پلیس در خیابان‌های مقابل کاخ سفید پررنگ بوده است و هلی‌کوپترهای پلیس بر فراز محل تظاهرات به پرواز درآمدند.
تظاهرکنندگان نگرانی خود را درباره اقدامات صهیونیست‌ها در منطقه خاورمیانه و سیاست‌های اسرائیل ابراز کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند که فلسطین باید آزاد شود. آنها شعار «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات از دیپلماسی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در تعامل با بنیامین نتانیاهو انتقاد کردند.
یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: همه چیز به شدت اشتباه است. آنها می‌خواهند در سوریه جنگ به راه بیندازند. آنها فردا نیز می‌خواهند علیه ایران وارد جنگ شوند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند که از صهیونیست‌ها نترسید. شماری از خاخام‌های یهودی نیز در این تظاهرات حضور داشتند. آنها می‌گفتند یهودیت اقدامات تحریک‌کننده اسرائیل علیه ایران را محکوم می‌کند.
این افراد نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن پرچم اسرائیل دیده میشد و روی این پرچم، ضربدر قرمز رنگی به نشانه رد اسرائیل درج شده بود. فعالان آمریکایی می‌گفتند باید با اقدامات اسرائیل در آزار و اذیت فلسطینی‌ها برخورد شود.
تازه‌ترین جنایت اسرائیل در سرزمین اشغالی به شهادت رساندن دو جوان فلسطینی در شمال نوار غزه بوده است.

 


علوی‌ها، کردها و دیگر گروه‌های سیاسی ترکیه بسته دموکراسی دولت اردوغان را عاری از پاسخگویی به نیازهای جامعه دانستند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، پس از آنکه «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه بسته دموکراسی خود را اعلام کرد، این بسته با واکنش سرد گروه‌های قومی و مذهبی ترکیه مواجه شد.
اردوغان در چارچوب این بسته دموکراسی از اصلاحات قوانین ترکیه در مورد حقوق اقلیت‌ها خبر داد و در مورد کردهای ترکیه گفت: ما اکنون آموزش به زبان‌ها و گویش‌های مختلف را در مدارس خصوصی آزاد کرده‌ایم.
نخست‌وزیر ترکیه همچنین خبر داد، کارمندان زن می‌توانند حجاب داشته باشند، اما ممنوعیت حجاب برای قضات، دادستان‌ها و ماموران پلیس همچنان برقرار است.
هرچند منابع دولتی از این بسته دموکراسی تحت عنوان «ادامه یک انقلاب آرام» یاد می‌کنند و می‌گویند این بسته حقوق فردی همه اقشار ترکیه را تامین می‌کند، گروه‌های مختلف ترک علیه آن موضع گرفتند و این بسته را تامین‌کننده منافع خود نمی‌دانند. علویان می‌گویند این بسته هیچ چیزی برای جامعه علویان دربر ندارد.
علویان می‌گویند، به خاطر حمایت خود از تظاهرات بهار و تابستان گذشته،‌ از طرف دولت تنبیه شده‌اند.
مخالفان کرد ترکیه (حزب صلح و دموکراسی) که خواستار گنجانده شدن حق آموزش زبان کردی در مدارس دولتی بودند، اصلاحات اردوغان که به آموزش زبان کردی در موسسات خصوصی محدود می‌شود را، ناکافی دانستند.
محافل اسلامگرا نیز گفتند؛ لغو ممنوعیت حجاب در ادارات دولتی اقدام خوب و بجایی است که هواداران اردوغان از 10 سال پیش در انتظار آن بودند، ‌ولی اردوغان اعلام کرد که کارمندان زن می‌توانند حجاب داشته باشند، اما ممنوعیت حجاب برای قضات، دادستان‌ها،‌ ماموران پلیس و نیروهای مسلح برقرار خواهد ماند و این مایه تاسف است.
خانم «ایمان گولر» معاون حزب جمهوریخواه خلق، بزرگترین حزب مخالف دولت هم با انتقاد از بسته ارائه شده،‌ گفت: این بسته فاصله بسیار زیادی با انتظارات مردم ترکیه دارد.
گورسل تکین معاون حزب جمهوریخواه خلق نیز در واکنش به این بسته اعلام کرد: متاسفانه این بسته نمی‌تواند رضایت کسی را در ترکیه جلب کند و چیز جدیدی در این بسته وجود ندارد.
«مصطفی کمالاک»‌رهبر حزب اسلامگرای «سعادت» ارائه بسته دموکراسی توسط دولت ترکیه را اقدامی در راستای جذب آرا در آستانه انتخابات در ترکیه ارزیابی کرد و گفت:‌ اردوغان بیش از آنکه به آینده ترکیه توجه کند، به آینده حزب خود توجه کرده است.
رهبر حزب سعادت ممنوعیت حجاب را از ابتدا غیرقانونی دانست و گفت، اردوغان باید پاسخ دهد که چرا طی دوران حکومت 11 ساله خود ممنوعیت حجاب را لغو نکرده است.
وی گفت: اردوغان به گونه‌ای درباره لغو ممنوعیت حجاب حرف می‌زند که گویا در حق مردم لطف کرده است!
ناظران آگاه عقیده دارند که دولت اردوغان در حالی که سه انتخابات شهرداری‌ها، ریاست‌جمهوری و انتخابات پارلمانی را در پیش رو دارد، در تنظیم این بسته اصلاحی بیشترین توجه خود را برای کسب آرای بیشتر در انتخابات و دلجویی از اقلیت‌های قومی و مذهبی معطوف داشته و تلاش کرده است از شدت مخالفت‌های مخالفان علیه حزب حاکم بکاهد. این امر موجب شده است که به جز هواداران دولت اردوغان، هیچ گروه و حزبی از این بسته ابراز رضایت نکند.

 


بودائیان تندرو در تازه‌ترین جنایات خود علیه مسلمانان روهینگیا 70 خانه را به آتش کشیده و یک زن مسلمان را به قتل رساندند.
خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس نوشت در ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار، در غرب و شمال غرب این کشور،‌بودائیان تندرو یک زن مسلمان دیگر را کشتند و 70 خانه در یک منطقه مسلمان‌نشین را هم به آتش کشیدند.
پیش از این نیز خبرگزاری «رویترز» از حمله بودائیان تندرو به چند خانه و آتش زدن آنها خبر داده و اضافه کرده بود یک مسجد نیز به محاصره آنها درآمده است. ساعاتی بعد اعلام شد این بودائیان با دخالت پلیس متفرق شده‌اند.
یک مقام امنیتی میانمار گفت: اوضاع در شهر «تاندوه» تا یکشنبه شب بسیار متزلزل بود و پلیس با شلیک تیر هوایی موفق شد ثبات نسبی را در این منطقه حاکم کند.
«تاندوه» در 260 کیلومتری «یانگون» پایتخت میانمار و در استان «راخین» که بیشتر مسلمانان در آن ساکن هستند قرار دارد.
رئیس یک حزب وابسته به مسلمانان گفت: بیش از 200 نفر از اراذل و اوباش بودائی به مسلمانان حمله کردند و ما از ترس در داخل خانه‌هایمان پنهان شدیم.
میانمار بیش از 800 هزار مسلمان دارد و از طرف دولت حاکم بسیار تحت فشار هستند.

 


خیابان‌های هائیتی و برزیل به صحنه درگیری‌های شدید بین مخالفان دولت و نیروهای ضد شورش تبدیل شده است.
هزاران نفر از معلمان و مخالفان خشونت ‌پلیس در خیابان‌های «ریودوژانیرو» با پلیس ضد شورش برزیل به شدت درگیر شدند. به نوشته پایگاه خبری «ال پائیس»، در پی این درگیری‌ها 10 نفر از معترضان دستگیر و چندین نفر دیگر به شدت مجروح شدند.
در کنار معلمان برزیلی که به دنبال افزایش حقوق و درآمدهای خود بودند گروهی از مردم نیز در اعتراض به سرکوب‌های اخیر پلیس در خیابان‌های پایتخت به تظاهرات پرداختند. برزیل چند ماهی است که به طور متناوب به صحنه ناآرامی‌های خیابانی تبدیل شده است. جرقه اولیه این اعتراض‌ها پس از آن زده شد که گروهی از اقشار متوسط جامعه برزیل در اعتراض به هزینه‌های سنگین میزبانی جام جهانی 2014 به خیابان‌ها ریختند و با پلیس درگیر شدند.
«پورتو پرنس»، پایتخت هائیتی نیز مدتی است شاهد برپایی تظاهرات هزاران نفری ضد دولتی شده است. این تظاهرات که همزمان با سالگرد سرنگونی «ژان برتراند آریستید»، رئیس جمهور پیشین این کشور برگزار شد ناگهان ماهیت ضد دولتی به خود گرفت و معترضان خواستار کناره‌گیری رئیس جمهور به اتهام «فساد مالی» شدند.
به نوشته واحد مرکزی خبر، ‌معترضان با سردادن شعار و آتش زدن لاستیک با نیروهای امنیتی درگیر شدند. پلیس برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک‌آور متوسل شد.
«سرگه ژیلز» سناتور پیشین مجلس سنای هائیتی که در این تظاهرات حاضر شده بود،‌ گفت: زمان سرنگونی مارتلی رئیس جمهور هائیتی فرا رسیده است.
دو کشور هائیتی و برزیل در منطقه آمریکای لاتین قرار دارند.

 


گروه‌های فلسطینی با جنبش حزب‌الله و مقاومت اسلامی تجدید پیمان کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی با نماینده حزب‌الله لبنان دیدار و پیمان خود با مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی را تجدید کردند.
برپایه این گزارش حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای با اشاره به این دیدار اعلام کرد هیئتی از رهبران گروه‌های فلسطینی با «ابراهیم امین‌السید»، رئیس‌شورای سیاسی حزب‌الله دیدار کرده‌اند.
در این بیانیه آمده است که حاضران در این دیدار خطراتی که قدس را به عنوان پایتخت اعراب و مسلمانان تهدید می‌کند مورد بررسی قرار دادند.
همچنین هیئت فلسطینی در این دیدار بر ضرورت همکاری و هماهنگی امت اسلامی و مبارزان برای قرار دادن قدس‌شریف در اولویت خود و حمایت از ساکنان آن تأکید کردند. حاضران همچنین تصریح کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10