(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 15 مهر 1392 - شماره 20610

در یک اتفاق عجیب
پیرمرد مازندرانی 90 دقیقه پس از مرگ بار دیگر به زندگی بازگشت
اعضای کمیسیون‌های شورای شهر مشخص شدند
احمدی مقدم خبر داد
فعالیت نیروهای یگان حفاظت به عنوان مکمل ناجا
نجات قاتل پای چوبه ‌دار
اهدای اعضای بدن مرگ مغزی به 10 بیمار نیازمند
فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ:
طرح اصلاح ساعات کاری ادارات به وزارت کشور ارائه شد
کشف 100 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های لارک
سن ازدواج در کتاب سوم ابتدایی 24 سال تعیین شد!
تجهیز 50 تقاطع به دوربین‌های کنترل عبور از چراغ قرمز
تندیس ناپدید شده حافظ در اهواز پیدا شد
پرونده آلودگی آب‌های خورموسی به دستگاه قضایی رفت
حوادث کوتاه از کشور
نجات جان 40 مسافر پاکستانی در ایلام
بخشنامه ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک ‌درسی ابلاغ شد
توفان و کولاک چند ایالات آمریکا را فلج کرد
تروریست‌های سوری از کودکان قاتل می‌سازند
   


تیم پزشکی کیاکلای مازندران موفق شد فردی را بعد از یک‌و نیم ساعت ایست کامل قلبی و تنفسی و اعلام مرگ مسجل با انجام عملیات بی‌وقفه احیا به زندگی بازگرداند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، ظهر دیروز علی ابراهیمی پیرمرد کیاکلایی در شهرستان سیمرغ بعد از 90 دقیقه مرگ و ایست کامل قلبی و تنفسی دوباره به دنیا بازگشت.
این فرد که صبح دیروز از سفر زیارتی ثامن‌الحجج از مشهد مقدس به منزل خود در کیاکلا بازمی‌گشت در طول راه، از درد قفسه سینه و ناحیه شکم رنج می‌برد تا اینکه ساعت هفت صبح شنبه با ورود به منزل، پسرانش را در جریان درد خود قرار داد و بلافاصله از هوش رفت.
مدیر درمانگاه کیاکلای سیمرغ اظهار داشت: علی ابراهیمی زمانی به درمانگاه منتقل شد که کاملاً دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود و از نظر کادر پزشکی مرگ وی مسجل بود ولی پزشکان و پرستاران به مدت یک ساعت و 30 دقیقه با ماساژ قلبی، شوک و دارو درمانی مریضی را که تقریباً نسبت به حیاتش قطع امید شده بود دوباره به دنیا و زندگی بازگرداندند.
جواد غلامی افزود: با تلاش تیم پزشکی این مرکز، آقای ابراهیمی که از زیارت امام رضا(ع) بازگشت شفاعت خود را از حضرت گرفت و بعد از 90 دقیقه مرگ قلبش دوباره تپیدن آغاز کرد.
وی ادامه داد: بیمار پس از احیا بلافاصله توسط اورژانس 115 به بیمارستان رازی قائمشهر منتقل شد تا تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرد.

 


تعداد کمیسیون‌های شورای شهر افزایش یافت. در جلسه دیروز شورای شهر اعضای کمیسیون‌ها مشخص شدند.
براساس گزارش رسیده؛ تقی‌پور، حبیب‌کاشانی، علیرضا دبیر، سلطانی‌فر و انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شدند.
همچنین احمد دنیامالی، قناعتی، اقبال شاکری، دوستی، سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا شدند.
معصومه‌آباد، شیبانی، حافظی، حقانی، مسجد جامعی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شدند.
همچنین ناصحی، حکیمی‌پور، دانشور، راستگو، رضازاده، ساعی، مجتبی شاکری، طلایی و مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شدند.
مهدی چمران، سالاری و تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شدند.
براساس این گزارش، پیرهادی، سروری، شجاع‌پوریان، و جدیدی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر شدند.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیازهای امنیتی به جز جمعیت و وسعت جغرافیایی به پیشرفت و توسعه کشور وابسته است.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در نخستین گردهمایی فرماندهان و کارکنان یگان‌های حفاظتی سازمان‌های دولتی، پلیس راه‌آهن و فرودگاه‌های کشور گفت: توسعه در هر کشوری یکی از عواملی محسوب می‌شود که نیازهای امنیتی را در آن کشور افزایش می‌دهد.
وی اظهار داشت: هر فرودگاه، بندر، ایستگاه، راه‌آهن و مترو که به بخش زیرساخت‌های کشور اضافه می‌شود نیازمند مباحث امنیتی جدیدی است و حتی این نیازها در بسیاری از شهرها نسبت به موقعیت توریستی آن متغیر است و به عنوان مثال نیازهای امنیتی شهرهایی همچون مشهد و تهران که در فصول مختلف جمعیت متفاوتی را پذیرا هستند یا جمعیت آنها در شب و روز متفاوت است.
فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش افزود: شتاب توسعه در ایران بسیار بالا است و در زمان تحریم توانسته‌ایم سرعت خود را حفظ کنیم.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه نیاز امنیتی فقط تابع جمعیت و وسعت نیست، افزود: بافت‌های سنتی خودش کنترل‌کننده است و کنترل اجتماعی مانع بروز جرم می‌شود. در جوامع توسعه یافته روابط سازمانی و ساختگی است و فعالیت نهادها خودجوش نیست.
وی با بیان این که نیروی انتظامی در آغاز برنامه سوم به دلیل ادغام در ضعیف‌ترین وضع موجود بود، تاکید کرد: نیازهای دوران بازسازی نیازهای امنیتی را تشدید می‌کرد و وضع امنیتی نیز در سراشیبی بود. در برنامه سوم توسعه سالانه 1‍1درصد بر تلفات تصادفات کشور افزوده می‌شد و اگر جلوی این اقدام گرفته نمی‌شد امسال 52 هزار نفر جان خود را از دست می‌دادند به همین دلیل برنامه‌ریزان فکر کردند که باید نیروی انتظامی بازسازی شود و حوزه نظم و امنیت زیرمجموعه پلیس قرار گیرد.
رئیس پلیس کشور ادامه داد: در آن زمان به هم‌ریختگی‌های زیادی وجود داشت و برخی از دستگاه‌ها از نیروی انتظامی جدا شدند و فکر می‌کردند که حاکمیت‌شان در صورت ایجاد یگان انتظامی مخدوش می‌شود اما به جرات می‌گویم که حاکمیت دستگاه‌ها با راه‌اندازی یگان انتظامی مجزا مخدوش نمی‌شود.
به گفته وی تاکنون 10 یگان انتظامی در سازمان‌ها تشکیل شده است و 7 دستگاه دیگر نیز مجوز دریافت کرده‌اند و طی 2 سال آینده به یگان اختصاصی مجهز می‌شوند.
احمدی مقدم با اعلام اینکه حرفه‌ای کردن یکی از راهبردهای پلیس است افزود: نیروهای یگان حفاظت به عنوان مکمل نیروی انتظامی فعال می‌شوند و تاسیس یگان‌های انتظامی یکی از اقدامات مهم چند سال گذشته است.
وی ادامه داد: از آغاز برنامه سوم نقاط ضعف و کاستی‌های نیروی انتظامی مورد مطالعه قرار گرفت و تصمیم به ادغام تمام نیروهای امنیتی در یکدیگر و تحت لوای نیروی انتظامی گرفته شد. برنامه‌ریزان در آن زمان به نتیجه رسیدند که نیروی انتظامی باید تغییر ساختار و با ساختار جدیدی به کار ادامه دهد.
فرمانده ناجا به تشکیل یگان‌های حفاظت در سازمان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در ابتدا برای سازمان‌ها سخت بود که یگان حفاظتی خود را به نیروی انتظامی واگذار کنند اما قوانین جدید و مصوب موجب این اتفاق شد و اکنون باید گفت که این اتفاق سبب شده تا یگان‌های حفاظتی به صورت تخصصی آموزش دیده و عمل کنند و خلأهای موجود از میان برود.

 


معاون دادستان کرمان از عفو یک قاتل پای چوبه ‌دار خبر داد.
علی سیدی اظهار داشت: صبح دیروز مقدمات برای اعدام یک قاتل آماده بود که مادر مقتول در عین ناباوری در آخرین لحظات از خون فرزند خود گذشت و قاتل را بخشید.
وی افزود: با تلاش مسئولان قضایی و وساطت و رایزنی با خانواده این موضوع محقق شد.
معاون دادستان کرمان اذعان داشت: این قاتل حدود شش سال قبل در یک درگیری با ضربات چاقو مقتول را از پای درآورده بود.
سیدی تصریح کرد: این حکم قرار بود هفته گذشته اجرا شود که با تلاش مسئولان قضایی یک هفته به تعویق افتاد و صبح دیروز بعد از اینکه طناب دار بر گردن قاتل افتاد، مادر مقتول در یک اقدام غیرمنتظره با بیان جمله من از حق خود گذشتم، امیدوارم خداوند هم وی را ببخشد از خون فرزند خود گذشت و قاتل از مرگ رهایی یافت.

 


اعضای بدن یک بیمار اهل بیله‌سوار که دچار مرگ مغزی شده بود از سوی خانواده‌اش به 10 بیمار نیازمند اهدا شد.
بخشدار جعفرآباد مغان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با اعلام مرگ مغزی مرحوم نبی لطفی ساکن روستای خان‌بابا کندی از توابع بخش جعفرآباد بیله سوار از سوی تیم پزشکی بیمارستان امام‌خمینی اردبیل، اقدامات لازم برای کسب رضایت خانواده وی انجام و فراهم‌آوری پیوند عضو صورت گرفت.
لطف‌الله بهاری افزود: مرحوم لطفی پس از سکته مغزی به کما رفته بود.
وی گفت: با موافقت خانواده وی 10 عضو این مرحوم از جمله کبد، کلیه‌ها، ریه و قلب این بیمار مرگ مغزی پس از جداسازی در تهران به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

 


سرویس اجتماعی -
فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ از تخفیف 40 درصدی هزینه پارکینگ خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی همزمان با هفته ناجا خبر داد.
به گزارش کیهان سردار حسین رحیمی گفت: موتورسیکلت‌های متخلفی که بیش از 6 ماه از تاریخ توقیف آنها گذشته باشد به پارکینگ مجزایی منتقل می‌شوند.
وی افزود: این پارکینگ زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام خواهد بود اما مابقی موتورسیکلت‌ها می‌توانند از تخفیف 40 درصدی در هزینه پارکینگ‌ها استفاده کنند.
سردار رحیمی در ادامه با اشاره به تردد موتورسیکلت سواران در خطوط بی‌آر‌تی گفت: سال‌های سال است که این قشر به رفتارهای خارج از عرف عادت کردند اما اولویت ما بحث فرهنگ‌سازی و برخورد قانونی بدون اغماض است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص وضعیت موتورسواران در تهران، با اشاره به اینکه موتورسواران ما سال‌های سال است که به رفتارهای خارج از عرف عادت کرده‌اند، گفت: باید آنها را به سمت و سویی سوق دهیم تا کنترل و نظارت بر آنها افزایش یابد.
سردار رحیمی افزود: بر این اساس باید مشکل نصب پلاک جلو بر روی موتورسیکلت‌ها برطرف شده و حتما این وسایط نقلیه دارای دو پلاک باشند تا میزان کنترل پلیس بر آنها افزایش یابد. از سوی دیگر در بحث خطوط ویژه نیز پلیس تلاش کرده است در بسیاری از ورودی و خروجی‌های خطوط ویژه،‌گیت‌هایی نصب کند. اما برخی از خیابان‌ها مانند خیابان ولیعصر(عج) که میزان ورودی و خروجی‌ها به خط ویژه زیاد است، به دنبال طرحی عملی هستیم که امیدواریم به زودی آن را به صورت آزمایشی اجرا کنیم.
وی در خصوص نصب دوربین در تقاطع‌ها برای برخورد با عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده نیز گفت: مدتی اجرای این طرح به تعویق افتاد تا مطمئن شویم هیچ مشکل فنی وجود ندارد، چرا که دغدغه اصلی ما این است که کسی به ناحق جریمه نشود.
رحیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در بیش از 50 تقاطع پایتخت نصب شده است، گفت: بر این اساس خودروهایی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند، 20 هزار تومان و آنهایی که از چراغ قرمز عبور کنند، 100 هزار تومان به همراه نمره منفی دریافت می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، گفت: بر این اساس موضوع برخورد با خودروهای دودزا در دستور کار پلیس است، اما برای حل اساسی این مشکل، نیازمند نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی اعم از شخصی و عمومی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه قطعا راحت‌ترین اقدام پلیس، توقیف خودروهای فرسوده و دودزا است، گفت: توقیف 2000 اتوبوس فرسوده و 18 هزار تاکسی فرسوده توسط پلیس و انتقال آنها به پارکینگ قطعا تبعات بسیار ایجاد می‌کند که مسئولان امر باید بسترهای لازم را برای جایگزینی خودروهای فرسوده هرچه سریعتر فراهم کنند.
سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به ترافیک سنگین صبحگاهی و عصرگاهی در پی تغییر ساعات کاری تاکید کرد: ما هم از ترافیک عصرگاهی ناراضی هستیم و طرح و پیشنهاداتی را برای تغییر این ساعات به وزارت کشور ارائه کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه اکثر مدارس از ساعت 8 تا ساعت 16 فعالیت می‌کنند، گفت:‌ این در حالیست که ساعات تعطیلی ادارات و بسیاری از فعالیت‌های تجاری نیز در همین ساعات بوده و با عقب کشیده شدن یک ساعته ساعت رسمی کشور با بار ترافیک سنگین عصرگاهی مواجه هستیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در طرح پیشنهادی ارائه شده، توزیع ساعات تعطیلی ادارات، بانک‌ها و مدارس در ساعات عصرگاهی و حتی صبح‌گاهی پیشنهاد شده است، ابراز امیدواری کرد: مسئولان ذیربط هر چه سریعتر با تصویب این پیشنهاد، پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را توزیع کنند.وی در ادامه اظهار داشت: امروز نیروهای پلیس راهور با گل و شیرینی از رانندگان قانونمند در کنار آموزش و تذکرات لازم پذیرایی می‌کنند.

 


قشم- خبرنگار کیهان:
مأموران یگان دریابانی قشم از یک فروند لنج باری 100هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.
مأموران یگان دریابانی جزیره قشم طی عملیاتی موفق شدند یک فروند لنج باری در حوالی جزیره لارک که قصد خروج از آب‌های داخلی به سمت آب‌های بین‌المللی را داشت، توقیف و در بازرسی از آن 100هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کنند. فرمانده یگان دریابانی جزیره قشم با بیان این مطلب اظهار داشت: قاچاقچیان برای فرار از مجازات 35 هزار لیتر سوخت خود را به دریا ریختند که موجب آلودگی محیط‌زیست شد.سرهنگ عبدالله لشکری گفت: محل بارگیری این سوخت قاچاق، روستای لافت از توابع قشم است. وی در پایان تصریح کرد: در این عملیات 13 نفر متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 


آموزش و پرورش در یکی از کتاب‌های سوم ابتدایی سن ازدواج را 24 سال تعیین کرد!
به گزارش فارس در کتاب مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی‌ها که امسال جدید‌التالیف است، درسی به نام «من بزرگتر شده‌ام» وجود دارد.
در بخشی از این درس که روند رشد افراد نشان داده شده است، سن 24 سالگی برای ازدواج در نظر گرفته شده است!
کتاب قبلی تعلیمات اجتماعی درباره یک مامور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند و در خلال این سفر، نکات آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
در کتاب جدید این درس حذف شده و به جای آن درسی با عنوان «من بزرگتر شده‌ام» جایگزین شده است.
کتاب جدید‌التالیف مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی دارای موضوع جدیدی است که با توجه به نیازهای عمومی تالیف شده است، به عنوان مثال درباره هویت شخصی، هویت خانوادگی و هویت اجتماعی در این کتاب به دانش‌آموزان مطالبی ارائه می‌شود.

 


مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: بیش از 50 تقاطع به دوربین‌های کنترل عبور از چراغ قرمز و عابر پیاده مجهز شدند و اعمال قانون صورت می‌گیرد.
حجت‌الله بهروز با بیان این مطلب، اظهار داشت: هم‌اکنون بالغ بر 66 تقاطع شهر به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند که در تلاشیم این سیستم را در سایر تقاطع‌های مهم و پرتردد شهر راه‌اندازی کنیم تا شاهد کاهش تخلفات در تقاطع‌ها باشیم.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد تقاطعات مجهز به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز تا پایان سال به 120 تقاطع خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ادامه داد: بی‌توجهی برخی از رانندگان و عبور از چراغ قرمز منجر به بروز تصادف و حوادث ناخوشایندی می‌شود که با اجرای طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ‌قرمز از میزان این تخلفات کاسته خواهد شد و امید است که همه رانندگان خود را موظف بدانند که به محض زرد شدن چراغ راهنمایی پشت خط عابر پیاده توقف کنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتی از تقاطع عبور کنند و شاهد افزایش ایمنی برای عابران پیاده باشیم.
بهروز با اشاره به عملکرد مطلوب سیستم‌های مکانیزه نظارتی شهر تهران عنوان کرد: سیستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز به پلیس اجازه می‌دهد تا از تعداد ماموران خود در تقاطع‌ها بکاهد و در ماموریت‌های دیگر تمرکز یابد.

 


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز از پیدا شدن تندیس ناپدید شده «حافظ» در این شهرستان خبر داد.
ارسلان شهنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در اهواز درباره ناپدید شدن مجسمه حافظ گفت: با ورود رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی سریع از سرقت مجسمه حافظ در جمعه شب، عوامل امنیتی به مسئله ورود کردند و این تندیس پیدا شد.
وی افزود: مجسمه هنوز تحویل سازمان زیباسازی نشده و به محض تحویل دوباره در محل خود نصب خواهد شد.
شهنی با تاکید بر اینکه این مجسمه سرقت شده بود، اظهار کرد: عده‌ای قصد دارند مفقود شدن تندیس حافظ را نتیجه ناهماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زیباسازی شهرداری اهواز و جانمایی اشتباه جلوه دهند اما این صحیح نیست و از نظر ما مجسمه به سرقت رفته بود.
وی اضافه کرد: این افراد که نمی‌خواهند عاملان سرقت مجازات شوند پیش از این سعی داشتند؛ برخی نهادهای نظامی را عامل برداشتن تندیس معرفی کنند اما با تکذیب صریح این دو نهاد به ناچار ناهماهنگی را بهانه قرار داده‌اند.
بر اساس این گزارش، تندیس حافظ با ارتفاع 180 سانتی‌متر چهار روز پیش در فلکه دانیال کوی ملت نصب شده بود. این مجسمه 600 کیلوگرمی که از سنگ یکپارچه ساخته شده جمعه شب به سرقت رفت.
دیروز در پی انتشار خبر سرقت، نیروی انتظامی آن را تکذیب کرده و گفته شرکت سازنده تندیس با همکاری عوامل شهرداری نسبت به جابجایی این تندیس اقدام کرده است.
شهرداری اهواز نیز سرقت تندیس حافظ در این شهر را تکذیب کرد.

 


پرونده آلودگی اخیر آب‌های منطقه خورموسی به مواد شیمیایی استایرن که باعث تلف شدن 15 تا 20 هزار قطعه انواع آبزیان شد، در دادگستری شهرستان ماهشهر تحت رسیدگی قرار گرفت.
بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان 31 شهریور ماه گذشته هزاران قطعه ماهی در آبهای خورموسی در خوزستان بر اثر تخلیه مواد شیمیایی استایرن در این آبها تلف شدند.احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین نتایج رسیدگی به این پرونده زیست محیطی، از دستور پیگیری بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، شعری مقدم معاون وی و مدیرعامل پتروشیمی در این زمینه قدردانی کرد.وی گفت: وزارت نفت هیئتی را برای بررسی این ضایعه به خوزستان اعزام کرد و از محیط‌ زیست برای بازدید از مجموعه دعوت به عمل آمد.
لاهیجان‌زاده افزود: اما پرونده آلایندگی اخیر آبهای منطقه خورموسی که حسب بررسی کارشناسان ناشی از نشت مواد شیمیایی استایرن متعلق به شرکت پتروشیمی بندر امام است، همچنان سر میز دادگستری شهرستان ماهشهر مفتوح است و منتظر صدور رای قضایی در این زمینه هستیم.
وی اظهار کرد: پتروشیمی بندر امام خود را بروز این حادثه مقصر نمی‌داند و برای خود دلایلی دارد که قطعا به دادگاه ارائه خواهد داد.
سیدرحیم مغینمی مدیرکل شیلات خوزستان نیز در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد که پتروشیمی بندر امام در بروز این حادثه مقصر است.
این در حالی است که رضا امیری مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام پیش‌تر در گفت‌وگو با ایرنا ادعای تخلیه مواد شیمیایی خطرناک (استایرن) متعلق به پتروشیمی بندر امام‌خمینی در خورموسی و تلف شدن تعداد زیادی آبزی را رد کرده بود.وی گفت: نشت استایرن به خورموسی جزیی بوده و نمی‌تواند عامل مرگ ماهیان خورموسی بوده باشد.

 


برخورد با قاچاق دارو
اصفهان- تسنیم: با تلاش ماموران انتظامی پلیس مرکز استان اصفهان عاملان فروش داروهای غیرمجاز در این استان دستگیر و تعداد زیادی پودر، قرص و آمپول‌های نیروزا از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به دستگیری 3 نفر در این رابطه بیان کرد: در بازرسی انجام شده از محل تعداد 153 قوطی حاوی پودرهای پروتئین نیروزا، 48 قوطی حاوی کپسول و قرص‌های نیروزا، 290 نوع آمپول‌های توان‌افزا با مارک‌های مختلف به همراه یک دستگاه دوخت پلاستیکی و مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه و تریاک کشف شد.
شناسایی محموله قاچاق
شهرکرد- فارس: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی چهار محال و بختیاری در حین کنترل خودروهای عبوری در محور ارتباطی بروجن- لردگان به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.
در بازرسی از این خودرو، 41 هزار و 700 متر پارچه قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
در این ارتباط یک متهم دستگیر، و برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
مبارزه با قاچاق کالا
بوشهر- فارس: ماموران دریابانی استان بوشهر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت در پایگاه‌های تابعه گناوه و بوشهر موفق شدند 2 فروند شناور حامل سوخت قاچاق که با جاسازی در شناور قصد تردد و خروج سوخت از نوع نفت و گاز را داشتند در همان مبدا خروجی شناسایی و توقیف کنند.ارزش ریالی محموله سوخت 900 میلیون ریال برآورد شده است.
توقیف سیگار قاچاق
بوشهر- فارس: ماموران دریابانی مستقر در جزیره خارک در بازرسی از یک فروند شناور 24 هزار نخ سیگارت قاچاق کشف و ضبط کردند.
در این ارتباط پرونده قضایی تشکیل و مالک محموله نیز پس از شناسایی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
انهدام مواد غذایی فاسد
زرند- فارس: صبح دیروز توسط ماموران بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان زرند بیش از 5 تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف معدوم شد.
انواع شیرینی، کنسرو و مواد لبنی از جمله این مواد غذایی بودند.
آتش‌سوزی خودرو
قم- فارس: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از واژگونی و آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو نیسان در آزادراه قم-تهران خبر داد.
این حادثه در کیلومتر 68 آزادراه قم-تهران روی داد و در اثر آن یک نفر مصدوم شد. علت حادثه اعلام نشده است.
تولید کنسرو در شرایط غیراستاندارد
بوشهر- فارس: مدیرکل استاندارد استان بوشهر از کشف بیش از 35 هزار قوطی کنسرو غیراستاندارد و تولید در شرایط غیربهداشتی با برچسب جعلی خبر داد. وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تولید محصول کنسرو در خارج از استان بوشهر انجام شده و بسته‌بندی کالا با برچسب جعلی در بوشهر انجام گرفت که محل این کار توسط بازرسان اداره استاندارد کشف شد.
قالی پرنده حادثه آفرید
دهلران- خبرنگار کیهان: قالی پرنده در مسیر دشت عباس به دهلران جان دو نفر را گرفت. وانت بار حمل اثاثیه منزل، که از مسیر دشت عباس به سمت یکی از روستاهای این منطقه‌ در حرکت بود به علت جاسازی غیراصولی بار، قالی از بالای وانت بار پرت شد و به راکبان موتورسیکلت به هویت «ف.خ» و «ع.خ» از اهالی روستای بروم منطقه دشت عباس دهلران برخورد کرد و منجر به مرگ آنان شد.
کشف 35 قطعه سمندر
خرم‌آباد- ایرنا: به دنبال گزارش‌های همیاران و دوستداران محیط زیست در استان مرکزی،‌ در مورد خرید و فروش و نگهداری سمندر لرستانی که یک گونه آندمیک و انحصاری لرستان است 35 قطعه سمندر لرستانی از قاچاقچی حیوانات در استان مرکزی کشف و ضبط شد.
مرگ موتورسوار
برازجان- خبرنگار کیهان: مرد 53 ساله‌ برازجانی به نام حسن، ‌اهل و ساکن روستای زیارت این شهرستان هنگامی که با موتورسیکلت در مسیر برازجان به روستای محل سکونت خود در حال حرکت بود، براثر برخورد با یک دستگاه تریلی جان خود را از دست داد.
تصادف مرگبار
قم-فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: بر اثر برخورد موتورسیکلت و یک دستگاه کامیون یک جوان 32 ساله جان خود را از دست داد.
گزارشی در مورد علت وقوع این حادثه دریافت نشده است.
بازداشت قاتل
فارس- یزد: رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: فردی که پس از ارتکاب به قتل شهروندی در شهرستان رفسنجان،‌ متواری شده بود، در مخفیگاهش در یزد شناسایی و دستگیر شد. مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با زیر نظر گرفتن مخفیگاه قاتل در یک عملیات برق‌آسا، وی و برادرش را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند. متهم به همراه همدستش برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
کلاهبرداری با بیمه‌نامه
مشهد- خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری فردی که به بهانه تنظیم بیمه‌نامه خودرو، اقدام به کلاهبرداری 900 میلیون ریالی کرده بود‌ خبر داد. بیدمشکی عنوان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که فرد کلاهبرداری به منظور واریز مبلغ بیمه‌نامه خودروها، شماره کارت را از شاکی اخذ و پس از هدایت وی به سمت عابربانک با استفاده از ترفندهایی به صورت تلفنی مبالغی را از حساب وی برداشت کرده است.
مأموران در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر و از بازرسی در محل اختفای وی، تعدادی سکه طلا را کشف و ضبط کردند.

 


مأموران انتظامی ایلام جان 40 مسافر پاکستانی را در محور ارتباطی ایلام- مهران نجات دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی عازم عتبات‌عالیات بود که دچار آتش‌سوزی شد. مسافران این اتوبوس با تلاش مأموران ایست و بازرسی سه راهی جندالله ایلام از مرگ نجات یافتند.این اتوبوس که راهی کشور عراق بود در مسیر صالح‌آباد به مهران دچار آتش‌سوزی شد.
مأموران مستقر در ایست و بازرسی سه راهی جندالله با دیدن آتش‌سوزی اتوبوس بلافاصله اقدام به بیرون آوردن مسافران و خاموش کردن آتش کردند.در این اقدام خداپسندانه مأموران بیش از 40 مسافر پاکستانی را از آتش نجات دادند.

 


بخشنامه ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک ‌درسی به کلیه استان‌ها ابلاغ شد.
در این بخشنامه تاکید شده است: حسب تاکید مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش استفاده از هرگونه کتاب‌های کمک ‌درسی تحت هر عنوانی در تمام مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است.
در این بخشنامه همچنین تاکید شده است: دانش‌آموزان حق آوردن لوح فشرده، جزوه، دفتر و کتب غیردرسی به مدرسه در ساعات آموزشی و فوق برنامه را ندارند.

 


مرکز هواشناسی آمریکا گزارش داد که توفان و بارش شدید برف ایالت‌های بوستون، ماساچوست، نیویورک و دو ایالت دیگر این کشور را فرا گرفته است. گفته می‌شود که ساکنان این ایالت‌ها برای ذخیره مواد غذایی و مبارزه با روزهای سخت، به مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد خوراکی هجوم ‌آورده‌اند.
مسئولان بخش مبارزه با حوادث طبیعی در آمریکا در حال آماده‌باش قرار گرفته‌اند. با این حال، نیروهای نظامی آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که در صورت نیاز به مردم این ایالت‌ها کمک خواهند کرد. پیشتر نیز بر اثر برخورد دو توده هوای قطبی و استوایی، طوفانی شدید در قسمت‌های شمال شرقی ایالات متحده آمریکا رخ داده بود.
مقام‌های آمریکا اعلام کردند که در این رویداد طبیعی ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.
«آلن دوهین»، مسئول بخش هواشناسی ایالت ماساچوست گفته که این شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین ریزش برف در جریان چند سال گذشته است.او از ساکنان ماساچوست خواست تا برای حفظ جان‌شان از گشت و گذاری بیهوده خودداری کنند. در همین حال، شدت باد 120 کیلومتر در ساعت گزارش داده شده و بیش از 4 هزار پرواز از میدان هوایی این ایالت‌ها نیز لغو شده است.
بارش برف در برخی مناطق این سه ایالت، از جمعه آغاز شده است.
خطوط برق در شماری از مناطق این پنج ایالت قطع شده و احتمال می‌رود محلاتی که نزدیک دریاها قرار دارند از خطر سیلاب نیز در امان نخواهند بود.مایکل، شهردار نیویورک از پاشیدن 150 هزار تن نمک‌ بر روی جاده‌ها در این ایالت‌ها خبر داده است.
گفتنی است که برنامه‌های حرکت قطارهای آهن نیز در این ایالت‌ها لغو شده‌اند.
بسیاری از خانه‌های منطقه کمپر در آلاباما ویران شده و ساکنان آن از دیدن خرابه‌ها و ویرانه‌های خانه شان حیرت‌زده‌اند. این توفان باعث قطع برق و ارتباطات در این مطنقه شده است.
گفته می‌شود توفان به حدی شدید بوده که بسیاری از اتومبیل‌ها، کامیون‌ها و قایق‌های منطقه را تخریب کرده و چندین اتومبیل را بر زمین غلتانده است.توفان در ایالت‌های دیگری همچون می‌سی‌سی‌پی، میسوری، کارولینای شمالی و جورجیا نیز خرابی‌هایی به همراه داشته است. برخی از ساکنان این مناطق نیز برای ساعاتی دچار قطعی برق شدند و بارش برف و باران شدید رفت و آمد را در شمال نیویورک دشوار کرد.
سازمان هواشناسی آلاباما سرعت این توفان را 120 مایل در ساعت (بیش از 193 کیلومتر) اعلام کرده است و میزان سرعت آن در ایالت میسوری به 157 مایل در ساعت رسید.

 


یک شبکه بلغارستانی اخیرا گزارش تکان‌دهنده‌ای از جنایات هولناک تروریست‌ها در سوریه منتشر کرده که در آن به آموزش کودکان برای کشتار مردم بیگناه، تجاوز به زنان و سر بریدن شهروندان سوری اشاره شده است.
خبرگزاری رسمی سوریه نوشت: خبرنگار شبکه 7 تلویزیون بلغارستان اخیرا در گزارشی به برخی واقعیت‌ها درباره اقدامات گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره و شبکه القاعده در سوریه اشاره کرده است.
وی در این گزارش اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در سوریه کودکان را برای کشتار مردم بی‌گناه، تجاوز به زنان و سربریدن شهروندان آموزش می‌دهند.
در ادامه این گزارش به یک نوجوان 13 ساله در شهر حلب به نام «شعبان عبدالله حمیده» اشاره شده که از طریق دایی خود برای ارتکاب جنایات تروریستی وارد گروه موسوم به «احفاد الرسول» شده است.
شعبان در اعترافات خود گفته است: دایی‌ام از من خواست به گردان احفاد الرسول بپیوندم، وی حقوقی پیش از آنچه ماهانه دریافت می‌کردم به من داد و برایم سلاحی خرید تا با آن در برابر دوستانم فخرفروشی کنم!
وی در ادامه می‌گوید: مدتی از حضورم در این گردان گذشت و آموزشهای استفاده از کلت کمری و اسنایپر را از دایی‌ام فرا گرفتم. البته برخی سلاح‌هایم آنقدر سنگین بودند که نمی‌توانستم آنها را حمل کنم. سپس از من خواستند با اسنایپری که روی بام یکی از منازل در حلب جاگذاری شده بود به سوی نظامیان و غیرنظامیانی که از منطقه عبور می‌کردند، تیراندازی کنم.
من هم به سوی نظامیان و مردمی که از نانوایی و خودروهای خود خارج می‌شدند، تیراندازی می‌کردم.
این نوجوان فریب خورده افزود: اولین‌ باری که می‌خواستم یک مرد را که روی پل بود بکشم، دستانم لرزید و نتوانستم شلیک کنم اما دایی‌ام دستانم را گرفت و به سوی مرد شلیک کرد و او کشته شد.
من هر روز یک تا سه نفر را می‌کشتم که اکثر آنها غیرنظامی بودند، زمانی که دایی‌ام می‌آمد و از شمار کسانی که کشته بودم مطمئن می‌شد، احساس خوشحالی می‌کرد. برخی مواقع نیز مشخصات کسی را که از دست وی ناراحت بود می‌داد تا او را بکشم. دایی‌ام برخی اوقات مشخصات اعضای گروه‌های مسلح را که با آنها دچار اختلاف شده بود می‌داد و در برابر هر فردی که می‌کشتم 500 تا هزار لیره به من جایزه می‌داد.
وی افزود زمانی که چندین‌بار به سربازان ارتش تیراندازی می‌کردم و یکی دو نفر از آنها را می‌کشتم، متوجه حضور تک تیرانداز می‌شدند. من هم می‌ترسیدم و دست‌ از تیراندازی می کشیدم. سپس با دایی‌ام تماس می‌گرفتم و به نزدیکی ساختمان می‌آمدند تا در صورت حمله ارتش مرا از ساختمان خارج کنند.
این تروریست‌ کم سن و سال می‌گوید من تقریبا 20 نظامی، 13 غیرنظامی و 9 عضو گروه‌های مسلح را کشتم زمانی که یکی از دوستانم خبر همکاری من با دایی‌ام را به پدرم داد، مجبور به ترک این اقدامات شدم. پدرم گفت به دایی‌ات بگو بیمار شده‌ای و نمی‌توانی همراه وی بروی. من هم با همین بهانه از وی جدا شدم و برای اینکه دوباره مجبور به همکاری با آنها نشوم، همراه پدرم به شهر حماه رفتیم.
وی در پایان این گزارش اعتراف کرد: هم‌اکنون در وضعیتی قرار دارم که می‌توانم هر کسی را به راحتی بکشم در حالی که هیچ احساسی ندارم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10