(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 15 مهر 1392 - شماره 20610

حدیث دشت عشق
برای دومین بار متوالی
والیبال ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد
اخبار کوتاه از فوتبال
کاهش 20 درصدی بودجه کمیته ملی المپیک
تغییرات در کادر فنی تیم ملی کشتی‌فرنگی
نخستین تمرین تیم ملی پس از 110 روز
تیم ملی کاراته 26 مهر در روسیه
برگزاری مرحله چهارم لیگ دوومیدانی
خطر از بیخ گوش قهرمان کشتی جهان گذشت
رد پیشنهاد فرانسوی‌ها توسط عالمیان
پایان کار جودوکاران با کسب یک مدال نقره
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «حسن قربانی»
بهترین لحظات زندگی یک شهید
از همان دوره‌های متوسطه، مدیریت و پویایی خاصی در مسائل داشت؛ مانند: عضویت در شورای اصلی انجمن اسلامی هنرستان، تصدی امور مراسم صبحگاه مدرسه و اجرای برنامه‌ها، احراز مقام دوم در یکی از مسابقات بین هنرجویان هنرستان‌های اصفهان، ورود در دوره‌های علمی و عملی کاخ‌صنعتی اصفهان. دوران متوسطه را که گذراند، با رتبه بالا در دانشگاه صنعتی اصفهان قبول شد؛ لیکن با عشق به علوم و معارف اهل‌بیت (ع) راه حوزه را برگزید و در حوزه قم زیرنظر شورای مدیریت ثبت‌نام و شروع به تحصیل کرد. بعد هم به خاطر مشکلات خانوادگی به اصفهان بازگشت و در مدرسه ذوالفقار اصفهان از اساتید فرزانه بهرمند شد. تلاش علمی، تهذیب اخلاقی و تزکیه نفس در این دوران موجب احراز مقامی شاخص از سوی این شهید شد که پله‌پله او را تا ملاقات خداوند پیش برد.
وقتی دفترچه خاطراتش را که با تمام صمیمیت نوشته شده باز می‌کنی نمونه‌هایی از این دست را فراوان می‌بینی که نوشته است: «... چه حالت عرفانی بود، یکی از بهترین ساعات و لحظات زندگی‌ام که توانسته بودم راز و نیاز کنم...»
طلبه بسیجی شهید «حسن قربانی»، سال 1343 در رهنان متولد شد و در 1365/12/4 در عملیات کربلای پنج (شلمچه) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر در بازی فینال مقابل کره‌جنوبی برای دومین بار قهرمانی را در آسیا جشن گرفت.
بازی فینال هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را شب گذشته تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی برگزار کردند. در این دیدار که در شهر دبی امارات برگزار شد تیم کشورمان برابر حریف خود به برتری 3 بر صفر دست یافت و با اقتدار روی سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات ایستاد. تیم ایران در این بازی به ترتیب با امتیازات 25 بر 19، 25 بر 22 و 25 بر 19 کره را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود در دوره قبل دفاع کرد. خولیو ولاسکو در این بازی از معروف، غفور، زرینی، موسوی، قائمی، غلامی و ظریف(لیبرو) در ترکیب اصلی استفاده کرد و با تدابیری که اندیشیده بود بار دیگر پارک کی‌ وون، سرمربی تیم حریف را اسیر تفکرات خود کرد. با شروع ست نخست تیم کره دو امتیاز متوالی گرفت و نشان داد انگیزه‌های زیادی برای برد مقابل ایران دارد ولی خیلی زود بازیکنان تیم کشورمان ابتکار عمل را در دست گرفتند و با دفاع‌های متوالی خود روی تور برتری 8 بر 6 را در استراحت فنی اول این ست رقم زدند. مهاجمان کره که به خصوص از دفاع‌های موسوی ترس داشتند در ادامه اسیر مدافعان روی تور تیم کشورمان شده بودند تا برتری 12 بر 7 ایران را شاهد باشیم و سرمربی کره نخستین تایم اوت خود را تقاضا کند. این برتری در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 10 به نفع ایران رقم خورد. بازی خوب بازیکنان تیم کشورمان همچنان تداوم یافت تا این ست با پیروزی 25 بر 19 ایران خاتمه یابد.
با شروع ست دوم کره‌ای‌ها به سرویس‌های با ریسک بالا روی آوردند تا دریافت اول تیم ایران را مختل کنند ضمن اینکه در خط حمله نیز کارهای ترکیبی در دستور کار حریف قرار گرفت که همین عامل باعث شد این تیم پا به پای تیم ایران پیش بیاید. برتری 8 بر 7 ایران در وقت اول استراحت فنی ست دوم نشان از بازی نزدیک دو تیم در آغاز این ست داشت. بعد از صحبت‌هایی که خولیو ولاسکو با بازیکنان تیم ایران در زمان استراحت داشت در دفاع روی تور شرایط تیم کشورمان بهتر شد و فاصله امتیازات دو تیم به عدد 3 رسید که همین موضوع با درخواست وقت استراحت کره‌ای‌ها مواجه شد و در ادامه دو تیم در امتیاز 13 برابر شدند پس از آن هم کره‌ای‌ها برتری 16 بر 15 را در وقت دوم استراحت فنی ست دوم به نام خود ثبت کردند. با شروع دوباره بازی مهاجمان تیم کره دفاع کناری تیم ایران را هدف قرار دادند و اختلاف را به دو امتیاز رساندند اما دو امتیاز سرویس به موقع از زرینی شرایط را به سود تیم کشورمان بازگرداند. تعویض‌های ولاسکو و به میدان فرستادن مهدی مهدوی، شهرام محمودی و رحمان داودی توسط این مربی برتری 23 بر 21 تیم ایران را به دنبال داشت. تغییراتی که سرمربی تیم ملی در لحظات حساس این ست ایجاد کرد در نهایت برتری 25 بر 22 تیم ایران را به دنبال داشت. خوشحالی ولاسکو بعد از دفاع خوب روی تور در کسب آخرین امتیاز این ست هم دیدنی بود.
ست سوم با امتیازگیری کره آغاز شد. چند اشتباه متوالی از بازیکنان تیم ایران باعث شد کره برتری 5 بر 2 را به سود خود روی تابلو امتیازات ثبت کند که همین عامل باعث شد خولیو ولاسکو تقاضای تایم اوت کند. حرف‌های ولاسکو برای بازیکنان مثل همیشه کارساز واقع شد و تیم ایران برتری 8 بر 7 را در وقت اول استراحت فنی این ست رقم زد. اگرچه تیم کره خیلی تلاش کرد تا از ایران پیشی بگیرد ولی بازی خوب شاگردان ولاسکو باعث شد تا در وقت دوم استراحت فنی این ست نیز ایران 16 بر 14 از رقیب سنتی خود پیش بیافتد. در ادامه این ست اسپک خوب غلامی و تک دفاع امیر غفور ایران را به امتیاز 20 رساند و این در حالی بود که کره در امتیاز 16 باقی ماند. پارک کی وون سرمربی تیم کره پس از این فاصله تقاضای تایم اوت کرد تا شکاف ایجاد شده را کاهش دهد. اما سرویس‌های خوبی قائمی و اسپک موسوی ایران را به امتیاز 24 رساند و آخرین امتیاز با تک‌دفاع حمزه زرینی به دست آمد تا ایران این ست را 25 بر 19 به نام خود ثبت کند. این قهرمانی مقتدرانه در شرایطی برای ایران بدست آمد که تیم ملی در طول برگزاری این مسابقات تنها یک ست را به حریفان خود واگذار کرد. بدین ترتیب ایران با دفاع از عنوان قهرمانی خود در آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمان قهرمانان را که با حضور برترین‌های قاره‌های مختلف جهان برگزار می‌شود کسب کرد.

 



پیروزی تیم ملی فوتسال پیش از سفر به برزیل
دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتسال مقابل تیم نیک اندیش شهرداری اصفهان دیروز در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. این دیدار در حالی در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد که مجتبی حسن نژاد(2گل)، قدرت بهادری(2گل) و عیلرضا وفایی( یک گل)برای تیم ملی گلزنی کردند. این دیدار با نتیجه 5 بر 3 به پایان رسید.
درخواست رویانیان از دایی
رویانیان مدیرعامل پرسپولیس درباره درگیری لفظی مایلی‌کهن و دایی گفت: مایلی‌کهن پیشکسوت پرسپولیس است او یک فرد مسلمان و یکی از بزرگان این باشگاه است. انتظار نداریم که این دعوا کش پیدا کند و از دایی هم درخواست می‌کنم - هرچند برایش سخت باشد اما - دیگر به بحث ادامه ندهد.
معرفی مدیرعامل جدید سپاهان
با توجه به تصمیم هیئت مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و تائید مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمد ترابیان به عنوان مدیر عامل باشگاه تعیین گردید. همچنین بهمن مسعودی به عنوان رئیس هیئت مدیره، مهدی امینی نائب رئیس و سید غلامرضا عبادزاده و ناصر نوری صفا به عنوان سایر اعضای هیئت مدیره تعیین شدند.
اعتراض رسمی فولاد
باشگاه فولادخوزستان نسبت به قرار نگرفتن نام بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه در لیست کی روش، سرمربی تیم ملی، رسما اعتراض کرد.
انتخاب سرپرست جدید برای مس
با حکم اکبر ایرانمنش مدیرعامل باشگاه صنعت مس رضا یوسف آبادی به عنوان سرپرست جدید تیم فوتبال این باشگاه معرفی شد. همچنین باشگاه مس کرمان اعلام کرد براساس مصوبه هیات مدیره این باشگاه اکبر ایرانمنش مدیرعامل باشگاه به عنوان سخنگوی هیات مدیره انتخاب شده است.
کنایه امیرحسین صادقی به رحمتی
امیرحسین صادقی می‌گوید کسی که برد کره را شانسی می‌داند، در تیم ملی حضور نداشته است. وی روز گذشته در تمرین تیم ملی و در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تعدادی از استقلالی‌ها پیروزی تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی را شانسی دانستند، گفت: تاکنون چنین اظهارنظری نشنیده‌ام اما هرکس این حرف را زده به خاطر این است که خودش در تیم ملی حضور نداشته است. ما برای بازی با کره زحمات زیادی کشیدیم و نزدیک به یک ماه در اردو بودیم. پیش از این سیدمهدی رحمتی برد ایران برابر کره‌جنوبی را شانسی دانسته بود و پاسخی که صادقی قبل از آغاز تمرین تیم ملی داد، شاید به اختلاف بین این دو بازیکن صحه بگذارد.
شکست الاهلی در حضور جباری
الاهلی در هفته‌ چهارم لیگ قطر در حالی که جباری را 20 دقیقه‌ در ترکیب داشت، با نتیجه‌ سنگین چهار بر یک شکست خورد.
عنایتی: از لیست کی روش خنده‌ام گرفت
رضا عنایتی در پاسخ به این سوال که آیا بابت دعوت نشدن به تیم ملی ناراحت نیستی می گوید: «ناراحت هستم ولی از طرفی بابت این لیست کی‌روش خنده ام گرفته است. قبلا بعضی از بازیکنان دعوت نمی شدند و حرف و حدیث‌هایی هم به وجود می آمد ولی این بار واقعا شورش را در آورده اند و این لیست خیلی خنده دار است. البته من اطمینان دارم که او این نفرات را انتخاب نکرده است چون اصلا کی روش لیگ را نمی بیند و همه چیز را به دستیارانش سپرده است.»
نصب مجسمه ضربه سر زیدان به ماتراتزی در دوحه
مجسمه برنزی ضربه سر زین‌الدین زیدان به مارکو ماتراتزی در فینال جام جهانی 2006 آلمان در شهر دوحه پایتخت قطر نصب شد. طبق گزارش رسانه‌های محلی این مجسمه 16.5 فوتی توسط عادل عبدسیم، مجسمه‌ساز الجزایری خلق شده است. پس از آنکه مجسمه‌های مشابهی در شهرهای پاریس، نیویورک و لندن ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت، برگزارکنندگان جام جهانی 2022 سفارش مجسمه‌ای مشابه را برای شهر دوحه دادند.
رئال می‌تواند در پنج دقیقه هر تیمی را شکست دهد
«رئال چنانچه در شرایط عادی خود باشد، می‌تواند در پنج دقیقه‌ کار هر تیمی را تمام کند.» این واکنش آنچلوتی پس از پیروزی برابر لوانته در دقایق پایانی بود.
تعریف و تمجید سرمربی رم از توتی
سرمربی رم پس از پیروزی تیمش برابر اینتر به ستایش از فرانچسکو توتی پرداخت و او را یکی از بهترین بازیکنان تاریخ مستطیل سبز دانست.

 


رئیس کمیته ملی المپیک می گوید بودجه این کمیته نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.
محمد علی‌آبادی با ابراز نگرانی از وضعیت مالی کمیته ملی المپیک گفت: بودجه یکی از محورهایی که باید در نشست روز سه شنبه در مورد آن بحث و بررسی داشته باشیم. به لحاظ مالی به شدت در فشار هستیم. البته کمیته ملی المپیک تا آنجا که می‌توانست فدراسیون‌ها را به خصوص برای رویدادهای آسیایی مهمی که طی چند ماه گذشته داشتیم، حمایت کرد اما نباید انکار کرد که آنها با سختی و حتی از خودگذشتگی این ماه‌ها را طی کردند. وی با یادآوری اینکه بودجه این کمیته برای سال جاری 42 میلیارد تومان تعیین شد، گفت: نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش بودجه داشتیم. این مسئله به تنهایی گویای مشکلات مالی که گریبانگیر مان شده، خواهد بود. چه برسد به اینکه افزایش نرخ دلار را هم در نظر بگیریم. وی توضیحات خود در این زمینه را اینگونه ادامه داد: سال پیش بودجه کمیته ملی المپیک 50 میلیارد تومان بود و ما با دلار 1000 تومانی کار می‌کردیم یعنی بودجه ما به نوعی 50 میلیون دلار بود این در حالی است که برای امسال علاوه بر کاهش بودجه با مسائلی مانند گران شدن دلار تا 3000 تومان هم روبرو هستیم. حال اینکه باید مشکلات احتمالی تخصیص بودجه را هم در نظر بگیریم.

 


سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آستانه نشست شورای فنی گفت: با توجه به نتایج حاصله و بررسی‌های اخیر، اعمال تغییرات در کادر فنی بزرگسالان حتمی است.
بهرام مشتاقی در خصوص وضعیت تیم کشتی فرنگی ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طی آخرین گفتگویی که با رسول خادم داشتم مقرر شد تا روز دوشنبه هفته جاری به تمامی مسایل کشتی فرنگی رسیدگی شود. در این نشست به بسیاری از مسایل از جمله آغاز اردوهای آماده سازی، تورنمنت های بین المللی و تدارکاتی، پیگیری وعده های وزیر ورزش و همچنین دعوت از فرنگی کاران المپیکی در نخستین اردوی بعد از جهانی پرداخته خواهد شد. وی در خصوص تغییرات در کادر فنی تیم ملی تصریح کرد: در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به جز عبداله چمن گلی به عنوان سرمربی تیم ، در جمع مربیان کادر فنی با تغییراتی روبرو خواهیم بود که این تغییرات حتمی و اجتناب ناپذیر است. البته رده های دیگر هم مورد بررسی قرار گرفت ولی آنچه مسلم است این تغییرات در تیم بزرگسالان بزودی اعمال می شود.

 


نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پس از گذشت 110 روز در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد.
اولین جلسه تمرین تیم ملی از ساعت 16 دیروز در کمپ‌های تیم ملی آغاز شد و جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، محمد نوری، سیدجلال حسینی، هاشم بیگ‌زاده، امیرحسین صادقی، کریم انصاری‌فرد، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، رحمان احمدی و محمدرضا خلعتبری در غیاب لژیونرهای ایرانی زیر نظر کی‌روش استارت زدند.
زمان حضور لژیونرها در تمرین
این تمرین در غیاب لژیونرها برگزار شد اما زمان اضافه شدن لژیونرهای فوتبال ایران به اردوی تیم ملی اعلام شد که براساس آن هر 8 لژیونر ایران تا پایان هفته جاری به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند. بر این اساس علیرضا جهانبخش دیشب سردار آزمون، دانیال داوری و مسعود شجاعی دوشنبه، اشکان دژاگه سه‌شنبه رضا قوچان‌نژاد چهارشنبه و مجتبی جباری و بیت‌آشور تا پایان هفته به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.

 


تیم پنج نفره کاراته ایران در دو بخش زنان و مردان برای حضور در رقابت های کامبت گیمز 26 مهر راهی روسیه خواهد شد.
تیم ملی ایران با 3 کومیته کا در بخش مردان و 2 کومیته کا در بخش زنان، 26 مهر ماه راهی سن پترزبورگ روسیه محل برگزاری این مسابقات خواهد شد.سعید احمدی در وزن منهای 67 کیلوگرم، علی فداکار در وزن منهای 84 کیلوگرم و ذبیح اله پورشیب در وزن به اضافه 84 کیلوگرم در بخش مردان و نسرین دوستی در وزن منهای 50 کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن به اضافه 68 کیلوگرم در بخش زنان در این رقابتها شرکت می‌کنند."علیرضا سمندر" رییس فدراسیون کاراته نیز تیم اعزامی را همراهی می کند و "مسعود رهنما" هدایت کاراته کاهای ایران را برعهده خواهد داشت.سهمیه حضور کاراته کاهای کشورها در این مسابقات، از سوی فدراسیون جهانی کاراته تعیین شده است. مسابقات کامبت گیمز(المپیک ورزش های رزمی) طی روزهای 28 و29 مهرماه برگزار می شود.

 


مرحله چهارم لیگ دوومیدانی امروز در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.
این مسابقات با حضور تیم های پیکان تهران، نفت تهران، ایپکچی زنجان، هتل ورزش قزوین، مجتمع صنعتی پترو آوران خراسان، کانون حسنات اصفهان و مقاومت خوزستان برگزار می شود و ورزشکاران در 20 ماده با هم به رقابت خواهند پرداخت. و خبر دیگر از دوومیدانی اینکه نشست کمیته فنی این فدراسیون فردا برگزار می‌شود. این نشست با حضور اعضای کمیته در محل فدراسیون برگزار می شود. در این نشست عملکرد ورزشکاران در سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.همچنین مسابقات آسیایی داخل سالن و بازی‌های آسیایی سال آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 


قهرمان لرستانی وزن 84 کیلوگرم کشتی فرنگی دنیا در جاده خرم‎آباد - کوهدشت دچار سانحه رانندگی شد.
خودروی نعمت‌پور در جاده دچار سانحه شد که در این حادثه دست وی دچار آسیب دیدگی گردید. بر این اساس، نعمت‌پور پس از این حادثه به بیمارستان منتقل شد و هم اکنون دوران نقاهت را در منزل پشت سر می‌گذارد. طالب نعمت‎پور در این باره گفت: چند روز پیش که به خرم‎آباد آمده بودم در راه بازگشت به کوهدشت، خودروی من به گاردریل کنار جاده برخورد کرد و بلافاصله به بیمارستان اعزام شدم و الان در خانه دوران نقاهت را سپری می‎کنم.خوشبختانه مشکل جدی ندارم و دکتر معالجم گفت که می‎توانم از چند هفته دیگر تمرین‎هایم را شروع کنم. نعمت‎پور همچنین اظهار کرد: با این‎که دور بودن از کشتی برایم خیلی سخت است اما چاره‎ای ندارم و باید تحمل کنم. قول می‎دهم به‎زودی با تمام قوا برگردم و تیم‎ملی را در پیکارهای آتی همراهی کنم.

 


پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران دعوت یک تیم فرانسوی را برای حضور در لیگ برتر این کشور رد کرد.
نوشاد عالمیان که برای حضور در لیگ برتر ایران با تیم پتروشیمی بندر امام قرارداد امضا کرده است، چندی پیش دعوتنامه‌ای از یک تیم لیگ برتری فرانسه دریافت کرد تا در لیگ 2014 در یکی از تیم‌های این کشور توپ بزند اما عالمیان ترجیح داد بار دیگر در ایران بازی کند و به درخواست تیم فرانسوی سال آینده فکر کند. نوشاد عالمیان فصل گذشته نیز دعوتنامه ای برای حضور در آلمان داشت. به نظر می‌رسد مشکل سربازی این پینگ‌پنگ باز المپیکی از جمله دلایلی باشد که حضور عالمیان در لیگ‌های خارج از کشور را منتفی می‌کند.

 


جودوکار وزن 100- کیلوگرم ایران از دور مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان حذف شد.
در آخرین روز مسابقات جایزه بزرگ جودو در تاشکند در وزن 100- کیلوگرم شایان نصیرپور در همان دور اول در زمان 3 دقیقه و 23 ثانیه مقابل دیمیترو لوچین از اوکراین ایپون شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن 17 نفر حضور داشتند. در روز شنبه امیر قاسمی‌نژاد کاپیتان تیم ملی مدال نقره گرفت. قاسمی‌نژاد در وزن 81- کیلوگرم در دور اول استراحت کرد، در دور دوم نماینده اوکراین، در دور سوم نماینده ازبکستان و در دور چهارم نماینده آلمان را شکست داد و فینالیست شد. او در فینال به نماینده آمریکا باخت و نقره گرفت. طیب طالبی و رامین صفویه در وزن 90- کیلوگرم دو نماینده دیگر ایران در رقابت‌های روز قبل بودند که مقابل حریفان خود ایپون شدند و کنار رفتند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10