(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 21 مهر 1392 - شماره 20615

پورمحمدی: وزارت دادگستری ماموریتی درباره پرونده سران فتنه ندارد
احمدی‌مقدم : آمریکایی ها دروغ می‌گویند که دنبال براندازی نیستند
نامه اعتراض «نجفی» به یونسکو درباره سیاست پارسی‌زدایی جمهوری آذربایجان
حادثه‌ای که به خیر گذشت
برای نخستین بار در کشور اجرا شد
درمان لیزر‌تراپی جهت از بین بردن تومورها
توضیحات پلیس درباره حکم اعدام 2زن ایرانی در مالزی
رتبه دوم ایران در آمار سزارین
جوابیه رئیس پلیس راهور به خبر کیهان
حوادث کوتاه از کشور
کلاهبرداری میلیاردی پیامکی به بهانه ازدواج موقت
رئیس دادگاه انقلاب کرمان خبر داد
آغاز محاکمه اعضای باند ضد امنیتی وابسته به بیگانگان در کرمان
توفان در فیلیپین
مرگ 27 مهاجر غیرقانونی در آبهای مدیترانه
جنایتکار جنگ جهانی درگذشت
   


وزیر دادگستری تاکید کرد: وزارت دادگستری هیچ قصدی مبنی بر دخالت در پرونده حصر سران فتنه ندارد.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پرونده حصر موسوی و کروبی گفت: قراری بر دخالت وزارت دادگستری در خصوص پرونده حصر سران فتنه در میان نبوده است.
وی افزود: شورای عالی امنیت ملی در این باره تصمیم‌گیری می‌کند همانطور که پیش از این نیز اینگونه بود. اکنون هم هر تصمیمی که قرار است اتخاذ شود باید همانجا صورت بگیرد.
وزیر دادگستری درباره اختلاف ایجاد شده بر سر ساختمان جهاد کشاورزی نیز گفت: مسئولان وقت با بی‌تدبیری این ساختمان را برای فروش گذاشته بودند و قوه قضائیه هم به عنوان یکی از متقاضیان این ساختمان را خریده است.
وی تصریح کرد: اگرچه قوه قضائیه پول زیادی در این ساختمان خریداری شده هزینه کرده است اما در کل خرید ساختمان توسط قوه قضائیه کار اشتباهی بوده است ولی به نظر می‌رسد با توجه به قدمت آن، این ساختمان باید دوباره به جهاد کشاورزی واگذار شود.

 


فرمانده ناجا ایجاد باندهای جرم، کلاهبرداری، شرکت‌های هرمی و باندهای فساد را از جمله تهدیدات موجود در فضای مجازی اعلام کرد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا در همایش تخصصی «بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی» به بعد منفی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروز کارگاه‌های آشپزخانه‌ای (تولید شیشه) استخدام تروریست و آموزش ساخت بمب و بمبگذاری در فضای مجازی انجام می‌شود به طوری که بمبی که چند وقت پیش در شیراز منفجر شد از همین طریق ساخته و کار گذاشته شده بود.
وی مزیت فضای مجازی را برای مجرمان دیده نشدن عنوان کرد و گفت: در فضای مجازی امروز تروریست استخدام می‌کنند، آموزش می‌‌دهند بی‌آنکه آن شخص آموزش‌دهنده و استخدام‌کننده را دیده باشد.
فرمانده نیروی انتظامی به نیت قدرت‌های بزرگ در ساخت و ارائه تولیدات خودشان اشاره کرد و گفت: اصل سیاست خارجی بر پایه منافع ملی است و طبیعی است که آنها چیزی را که برایشان منفعتی نداشته باشد در اختیار دیگران قرار ندهند.
احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه امروز قدرت نرم بر قدرت اقتصادی چربش دارد گفت: جامعه‌شناسان آمریکایی از اینکه کشوری از نظر اقتصادی از آمریکا پیشی بگیرد احساس خطر نمی‌کنند چرا که معتقدند این قدرت فرهنگی و رسانه‌ای است که امروز حرف اول را در دنیا می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های جهانی که در گذشته قدرت آنها بر مبنای مسائل نظامی پایه گذاشته شده بود امروز به سمت استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای رفته‌اند.
احمدی‌مقدم پشت صحنه فضای مجازی را دستگاه‌های بزرگ اطلاعاتی غرب عنوان کرد و گفت: آنها عادات ملل و سلایق افراد را بررسی می‌کنند و در نهایت به دستکاری سلایق می‌پردازند به طوری که اگر شما در گوگل کلمه‌‌ای را جستجو کنید در ایران یکسری اطلاعات و در ترکیه اطلاعات دیگری به شما خواهد داد.
فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نگاه ساده‌اندیشانه به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ما را مصرف‌کننده صرف کند و ما نمی‌توانیم از این زاویه به مسئله شبکه‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشیم و بگوییم که مردم به طور نامحدود می‌توانند از آنچه غرب در اختیار آنها گذاشته استفاده کند.
وی گفت: امروز کشورهای بزرگ در تمام الگوهای اقتصادی و فرهنگی یا تماما غربی شده، یا به سوی غربی شدن پیش می‌روند و این به دلیل سلطه نظام رسانه‌ای آنها است.
فرمانده ناجا تهدیدات شبکه‌های اجتماعی را ایجاد باندهای جرم و جنایت، کلاهبرداری،‌تاسیس شرکت‌های هرمی، خلق افراد مجهول‌الهویه و غیرواقعی، باندهای فساد، شبکه‌های لهو و لعب، نفوذ و سرقت اطلاعات و شبکه‌های تهیه و توزیع مواد مخدر عنوان کرد.
احمدی‌مقدم تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم که این تهدیدات زیاد است اما تعداد آنها قابل توجه است.
وی یکی از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی را رساندن صدای انقلاب به جهانیان عنوان کرد و یادآور شد: اکنون که شبکه‌های پرس‌تی‌وی و العالم از طریق ماهواره‌ها نمی‌توانند اخبار خود را به گوش جهانیان برسانند از شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلی برای ایجاد ارتباط استفاده می‌کنیم.
فرمانده ناجا دیپلماسی عمومی و دفاع فرهنگی را از دیگر کاربردهای شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.
احمدی‌مقدم در ادامه به صحبت‌های مقامات آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: آنها دروغ می‌گویند که دنبال براندزای نیستند. 35 سال است که نقشه می‌کشند جمهوری اسلامی را زمین بزنند کافی است به اظهارات آنها در سال 88 نگاه کنیم که مدام حرف از براندازی نظام می‌زدند.
وی راهبرد استفاده از شبکه‌های اجتماعی را راهبردی هوشمندانه و فرصت محور بیان کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان از اساس نهی کرد بلکه باید تهدیدهای آن را بشناسیم و به مدیریت تهدیدها بپردازیم.
فرمانده نیروی انتظامی شورای عالی فضای مجازی را دستگاه مهمی دانست که می‌تواند در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سیاست‌گذاری کند و راهبردها را مشخص سازد.
فرمانده نیروز انتظامی تاکید کرد: ما با عنوان یک دستگاه امنیتی هیچ نگرانی نسبت به شبکه‌های اجتماعی نداریم، ممکن است جرایمی در این شبکه‌ها اتفاق بیفتد اما هیچ خطری از طریق این شبکه‌ها اساس نظام را تهدید نمی‌کند.

 


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به مدیرکل یونسکو، با اشاره به از بین بردن کاشی‌های چند صد ساله پارسی زبان مقبره نظامی نسبت به سیاست پارسی‌زدایی کشور آذربایجان اعتراض کرد.
به گزارش فارس، محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به بوکوا مدیرکل یونسکو، اعلام کرد: سیاست پارسی‌زدایی کشور آذربایجان چند سالی است که گریبان تاریخ ادبیات و مشاهیر بنام ایرانی را گرفته و جدیدترین نمونه آن هم حذف اشعار فارسی نظامی گنجوی از مقبره او در آذربایجان است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه از بین بردن کاشی‌های چند صد ساله به زبان پارسی مقبره نظامی را که به منزله دلیل و برهانی قاطع بر هویت اصیل بنای تاریخی مقبره این شاعر بزرگ پارسی‌گو است، اقدامی غیرقابل درک توصیف و تصریح کرده است: این اقدام به مثابه رویکردی غیرفرهنگی و بدون توجه به تقارب فرهنگی است.نجفی با تاکید بر اینکه از بین بردن کاشی‌های چند صد ساله به زبان پارسی مقبره نظامی به هیچ وجه نمی‌تواند روح حاکم بر هویت و جایگاه اصیل این شخصیت را مخدوش کند، مراتب اعتراض خود را به این اقدام کشور آذربایجان اظهار داشته و تاکید کرده است: درخواست ما از یونسکو به عنوان متولی اصلی امور فرهنگی در عرصه بین‌المللی، اقدام فوری نسبت به توقف این عمل غیرفرهنگی و برگرداندن آن به شکل اولیه است.

 


سرعت بالای خودروی پژو 206 در خیابان خرمشهر (آپادانا) حادثه آفرید.
بنابر گزارش رسیده، بعد ازظهر دیروز راننده خودروی پژو 206 به علت داشتن سرعت زیاد بعد از برخورد با گاردریل، وسط خیابان واژگون شد.
راننده خودرو که از این حادثه جان سالم به در برده بود با کمک نیروهای آتش‌نشان از داخل خودرو خارج گردید.

 


رئیس ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل از درمان لیزرتراپی برای از بین بردن تومورها در مجاری ریه‌ها خبر داد.
علی‌‌اکبر ولایتی در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های شاخص بیمارستان مسیح دانشوری به‌خصوص در زمینه پیوند قلب، ریه و همچنین پیوند همزمان قلب و ریه عنوان کرد: کارهای بسیار مهمی در بیمارستان مسیح دانشوری صورت می‌پذیرد از جمله اینکه برای نخستین بار در کشور روش لیزرتراپی برای از بین بردن تومورها در مجاری ریه صورت می‌پذیرد.وی با اشاره به آمار مبتلایان به سل در کشورمان عنوان کرد: مثلا در 10 سال پیش آمار مبتلایان به سل 40 نفر به ازای هر 100 هزار جمعیت بود. ولی امروز ما به آمار 12 تا 14 نفر به ازای هر 100 هزار نفر رسیده‌ایم یعنی آمار مبتلایان به سل در کشور به یک‌سوم نسبت به 10 سال گذشته کاهش یافته است.
ولایتی با اشاره به اینکه متاسفانه یک‌سوم بیماران مبتلا به سل در بیمارستان مسیح دانشوری اتباع خارجی هستند، گفت: این افراد از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند در مسیر عبوری خود بیماری سل را نیز وارد کشور می‌کنند در حالی که در برخی از این کشورها بیماری سل مقاوم به درمان در بین جمعیت‌های آنان بسیار شایع است و ما نیز بر این اساس اقدامات پیشگیری و درمان بیماری سل را به صورت منطقه‌ای انجام می‌دهیم و در حال حاضر نیز بیشترین مبتلایان به بیماری سل مربوط به استان‌های مرزی کشورمان است.
ابتلای 10 درصد کودکان ایرانی به آسم
قائم‌مقام بیمارستان مسیح دانشوری از ابتلای 10 درصد کودکان زیر 14 سال در کشور به آسم خبر داد.
محمدرضا مسجدی نیز در این کنگره گفت: در سطح جهانی از سوی سازمان جهانی بهداشت 4 بیماری به عنوان عامل مرگ و میر اعلام شده‌اند. این بیماری‌ها شامل قلبی و عروقی، مزمن تنفسی، سرطان و دیابت هستند که چهار عامل خطر تغذیه نامناسب، عدم کنترل چاقی، ورزش نکردن و مصرف دخانیات برای آنها عنوان شده است.
وی ادامه داد: مهمترین عامل بروز بسیاری از این بیماری‌ها و حداقل عامل 24 نوع سرطان مصرف دخانیات اعلام شده است.
مسجدی در مورد بیماری مزمن تنفسی ادامه داد: 400 میلیون نفر در دنیا مبتلا به آسم هستند که 200 میلیون نفر از آنها به بیماری مزمن تنفسی مبتلا هستند که با احتساب بیماران مبتلا به آلرژی می‌‌توان گفت: یک میلیارد نفر در دنیا از مشکلات تنفسی رنج می‌برند.
قائم‌مقام بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این وضعیت در کشور ما به‌گونه‌ دیگری است. 10 درصد از کودکان زیر 14 سال در کشور آسم دارند که این در بالغان 5 تا 6 درصد است.
مسجدی افزود: کشورهای در حال توسعه تا دو دهه آینده با سونامی بیماری مزمن تنفسی روبرو می‌شود و بی‌توجهی به مصرف دخانیات در جوانان و نوجوانان 12 ساله می‌تواند به تشدید این بیماری دامن بزند که باید در این زمینه پیشگیری لازم را انجام داد.
وی اظهار کرد: براساس آخرین آمار سل در کشور شیوع 22 در 100 هزار نفر اعلام شده که 17 هزار بیمار مسلول در کشور داریم که 70 درصد آنها شناسایی شده‌اند و در سیستم ثبت می‌شوند و سایر بیماران شناسایی شده اما وارد سیستم نمی‌شوند.

 


رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تشریح پرونده و حکم اعدام دو قاچاقچی زن ایرانی در مالزی گفت: قاچاقچیان با پیشنهاد سفر رایگان از مردم به عنوان طعمه استفاده می‌کنند.
سردار علی مویدی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: دو زن ایرانی که در مالزی به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند از طریق کشور دیگری این مواد را به مالزی منتقل کرده‌اند. قاچاقچیان با فریب افراد مبنی بر سفر رایگان به کشورهای جنوب شرق آسیا آنها را فریب داده و در مقابل پرداخت هزینه سفر از آنها می‌خواهند که بسته‌های مشکوکی را با خود حمل و به فردی در آن کشور تحویل دهند. افراد نیز بی‌خبر از محتویات داخل بسته‌ها به طمع سفر رایگان این اقدام را انجام داده و در دام پلیس گرفتار می‌شوند.
وی ادامه داد: اتباع ایرانی در داخل و خارج کشور باید از پذیرفتن بسته از افراد غریبه به عنوان امانت خودداری کنند و اگر بسته‌ای را پذیرفتند به دقت آن را بررسی کرده و از محتویاتش باخبر شوند.
به گفته مویدی، امروزه با استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی در کشورهای مبدا و مقصد امکان ترانزیت مواد به صورت هوایی نزدیک به صفر است و بیشتر این محموله‌ها کشف و ضبط می‌شود به همین علت قاچاقچیان از مسافران به عنوان طعمه استفاده می‌کنند. هشدار می‌دهم انجام چنین سفرهایی آینده خوبی را در پی ندارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه امکان ترانزیت هوایی مواد مخدر از فرودگاه‌های ایران وجود ندارد، تاکید کرد: هنوز هم مافیای مواد مخدر اقدام به ترانزیت مواد مخدر به صورت هوایی می‌‌کند اما درصد موفقیت آنها در کشور نزدیک به صفر است و با کنترل‌های ویژه هیچ محموله‌ای از مرزهای هوایی ایران خارج نمی‌شود.وی از دستگیری تعدادی حاجی معتاد در جریان عملیات اعزام حجاج خبر داد و گفت: در جریان حج امسال تعدادی از حجاج که قصد داشتند برای مصرف شخصی مواد مخدر به عربستان حمل کنند در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند. امسال نیز خوشبختانه هیچ دستگیری حاجی به علت حمل مواد مخدر در عربستان نداشتیم.

 


رئيس انجمن علمی مامایی ایران از روند افزایشی انجام زایمان به روش سزارین در کشور ابراز نگرانی کرد.
دکتر ناهید خداکرمی با تاکید بر لزوم توجه به زایمان طبیعی و بی‌درد، گفت: اکنون که سیاست افزایش جمعیت در کشور برقرار است و باید جمعیت جوان افزایش یابد، لازم است توجه مسئولان بهداشتی کشور بیشتر بر حرفه مامایی و ترویج زایمان طبیعی استوار باشد.
وی بارداری و همچنین تولد را پروسه‌ای فیزیولوژیک دانست و گفت: از نظر اخلاقی، شرعی و علمی تمام مستندات مبنی بر آن است که اجازه دهیم نوازد با علایم زایمان به دنیا آید نه اینکه به صورت انتخابی، مادر برای زایمان خود مراجعه کند. تمام مراحل زایمان باید بر اساس طبیعت بارداری پیش رود.
خداکرمی گفت: نگرانی ما آن است که با ادامه روند رو به رشد زایمان‌ها به روش سزارین، در آینده شاهد نسل بیمار باشیم؛ چرا که نوزادانی که با روش سزارین انتخابی به دنیا می‌آیند 50 درصد بیشتر به آسم، 20 درصد بیشتر به دیابت و 50 درصد بیشتر به چاقی مبتلا می‌شوند.
وی در این باره ادامه داد: از طرف دیگر چاقی خود عامل بیماری‌های قلبی - عروقی و دیابت است. بر این اساس با روش انتخابی سزارین این نگرانی وجود دارد که به صورت عمدی، نسل آینده را با بیماری‌ مواجه کنیم. از مسئولان جدید وزارت بهداشت می‌خواهیم که با سپردن امر بارداری و زایمان به ماما و حمایت بیمه‌ها از این حرفه، اجازه ندهند این امر بیش از این آسیب‌زا شود.
خداکرمی گفت: اکنون بیش از 50 درصد زایمان‌های کشور به روش سزارین انجام می‌شود و با توجه به مزیت‌های زایمان طبیعی، امیدواریم که انجام زایمان به روش سزارین به زیر 25 درصد کاهش یابد.

 


به دنبال چاپ خبر «افزایش 12 درصدی تصادفات درون شهری» مورخ 14/7/92 از قول سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، جوابیه زیر از سوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به شرح زیر ارسال شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در سخنان خود به افزایش 12درصدی میزان وقوع تصادفات درون‌شهری اشاره نموده که با توجه به آمار و سوابق موجود در سامانه ثبت تصادفات پلیس راهور ناجا فاقد اعتبار می‌باشد ایشان به استناد افزایش ماموریت‌ها و حضور 12 درصدی مامورین محترم آتش‌نشانی نسبت به ماموریت‌های سال گذشته اداره خودشان، افزایش تصادفات درون شهری را نتیجه‌گیری نموده است. افزایش حضور ماموران محترم آتش نشانی بیانگر بالا رفتن میزان ماموریت‌های محوله آنان نسبت به سال گذشته بوده و با فراوانی میزان وقوع تصادفات مرتبط نیست. براساس سوابق موجود میزان تصادفات درون شهری شهر تهران در زمینه فوتی در سه ماهه دوم سال 92 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته که درخصوص تصادف منجر به جرح نیز این میزان حدود 9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 


برخورد با حفاران غیرمجاز
باغملک - فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از دستگیری 6 نفر حفار غیرمجاز در شهرستان باغملک خبر داد و افزود: این افراد که در تپه‌های تاریخی شهرستان باغملک واقع در منطقه «تم‌بهار» در حال حفاری بوده‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند.
افشین حیدری افزود: در بازرسی‌های انجام شده ابزارهای حفاری و یک دستگاه فلزیاب از این افراد کشف و تحویل مراجع قضایی شد.
دعوای خونین خانوادگی
بهشهر - فارس: دعوای خانوادگی در بهشهر سبب کشته شدن یک جوان به دست برادرش شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با تایید این خبر گفت: این جوان که نامش در گزارش اولیه «مجید یوسفی رباطی» ذکر شده به علت خونریزی شدید در ناحیه قفسه سینه و نزدیک قلب، در اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر جان باخت.
نورالله ملکی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه وی از سوی برادرش، به ضرب گلوله کشته شد. تلاش پلیس برای دستگیری متهم ادامه دارد.
دستگیری شکارچیان غیرمجاز
دهلران-خبرنگار کیهان: 2 نفر شکارچی غیرمجاز در منطقه بیشه دراز بخش مرکزی دهلران دستگیر شدند. از این شکارچیان غیرمجاز 12 قطعه لاشه پرنده تیهو به همراه 2 قبضه اسلحه تک لول ساچمه‌زنی و ادوات شکار کشف و ضبط و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
کشف موادمخدر
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی داراب اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک خودرو پژو 405 در روستای قلاتویه پس از بارگیری موادمخدر به سمت این شهرستان در حال حرکت است، بلافاصله ماموران وارد عمل شدند.
حسین دیندارلو اضافه کرد: با شناسایی محل تردد این خودرو، ماموران به تعقیب و گریز خودرو حامل موادمخدر پرداخته و ضمن توقف خودرو سرنشینان آن را دستگیر کردند. از متهمان 50 کیلوگرم ماده مخدر حشیش کشف شد. تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
نجات پرنده شکاری
سمنان - فارس: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان گرمساری مبنی بر حضور یک پرنده شکاری بزرگ جثه در پشت بام منزل مسکونی واقع در خیابان تختی، بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست به محل عزیمت کردند.
ماموران مشاهده کردند یک بهله سارگپه توسط زنجیری که از یکسو به پای آن بسته شده و از سوی دیگر به یک میله آهنی روی بام ساختمان پیچیده، به حالت واژگون آوایزان شده است؛ پرنده مذکور آزاد و به اداره محیط‌زیست گرمسار برده شد.
مقابله با قاچاق چوب
شهربابک-فارس: ماموران انتظامی شهر بابک به منظور مقابله با قاچاقچیان کالا و مخلان نظم اقتصادی هنگام ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهربابک به دو دستگاه کامیون مشکوک شده و آنان را متوقف کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از وسایل نقلیه متوقف شده، مشخص شد که این دو کامیون حامل 26 تن و 600 کیلوگرم چوب قاچاق و بدون مجوز قانونی حمل‌بار هستند. در این ارتباط 4 نفر متهم دستگیر شدند.

 


کلاهبردار پیامکی در عملیات مشترک نیروهای امنیتی سپاه آباده و اراک دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه آباده، چند هفته قبل تعدادی از شهروندان آباده پیامک دعوت به ازدواج موقت را بر روی خط تلفن همراه خود دریافت کردند که در صورت تمایل 40 الی 50 هزار تومان به حساب پیام دهنده واریز کنند. بر اساس همین گزارش چنانچه متقاضیان از پیام دهنده درخواست ملاقات حضوری می‌کردند، وی پاسخ به این درخواست را منوط به واریز وجه 50 هزار تومانی می‌کرد.
این فرد در بیان مشخصات خود به متقاضیان با ارسال پیام‌های تحریک‌آمیز موفق می‌شد طعمه‌های خود را فریب داده و آنان را وادار کند تا 50 هزار تومان را به حسابش واریز کنند.
این شخص موفق شده بود در اراک حساب عابربانک به نام «س- ش» فرزند حجت‌الله را افتتاح و سیم کارت مربوطه را به نام وی خریداری کند تا واریزکنندگان وجه فکر کنند با یک خانم جوان سروکار دارند.
پس از شکایت برخی از فریب‌خوردگان موضوع در دستور کار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آباده و مسئولان امنیتی سپاه این شهرستان قرار گرفت.
با توجه به اینکه رد ارسال‌کننده پیام در اراک گرفته شده بود، با هماهنگی و به کمک مسئولان امنیتی سپاه اراک «س- ش» در 14 مهرماه جاری در این شهر دستگیر شد.
پس از تحقیقات اولیه مشخص شد وی با گم کردن شناسنامه خود در دو سال پیش طعمه شخص دیگری واقع شده بود و کلاهبردار اصلی با شناسنامه او خط اعتباری خریداری و حساب بانکی افتتاح کرده بود.
سرانجام مردی به نام «ح-ش» 30 ساله اهل و ساکن اراک، مجرد با شغل آزاد دستگیر شد و به کلاهبرداری گسترده خود اعتراف کرد. این متهم پیامک‌های زیادی به استان‌های همدان، قم، تهران، آذربایجان غربی، فارس، یزد، کرمان و... ارسال کرده و به صورت انبوه (میلیاردی) 50 هزار تومان از سراسر کشور به حساب او واریز شده بود که این واریز وجه هم‌اکنون ادامه دارد.
متهم با اخذ نیابت قضایی پس از دستگیری در اراک به دستور دادستان آباده، به این شهرستان منتقل شد و پرونده وی در دادستانی آباده در حال پیگیری و متهم به تمام کلاهبرداری‌های خود اعتراف کرده است.

 


رئیس دادگاه انقلاب کرمان از محاکمه اعضای باند ضد امنیتی وابسته به بیگانگان در دادگاه انقلاب این شهر خبر داد.
دادخدا سالاری دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) یک باند ضد امنیتی وابسته به اجانب در استان کرمان شناسایی و زمین‌گیر شد.
رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: گردانندگان این باند سه نفر بودند که با عضوگیری یک باند 63 نفره را تشکیل دادند و برنامه‌ریزی و اقدام توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار داشتند.
وی تصریح کرد: تمام اعضای این باند دستگیر و مقادیر زیادی اسناد و مدارک درون گروهی و تشکیلاتی نیز از نامبردگان توقیف شد.این مقام قضایی ارتباط و تبانی با بیگانگان از جمله رژیم غاصب صهیونیستی را از اتهامات باند مذکور ذکر کرد و بیان داشت: تشکیل گروه‌های متعدد مخفی و غیر قانونی برای اقدام علیه امنیت داخلی کشور، اجرای اهداف بیگانگان در کشور، زمینه‌سازی و اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی، اهانت به ائمه اطهار(ع) و مقدسات اسلامی، توهین به نبی مکرم اسلام(ص) و توهین به مسئولان نظام جمهوری اسلامی از دیگر موارد اتهامی این باند است.
وی تبلیغات فرقه‌ای برای تخریب باورهای دینی و اعتقادی مردم و اغفال افراد جامعه برای پیشبرد اهداف بیگانگان را از دیگر اقدامات این باند برشمرد و تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات از داخل کشور و انتقال این اطلاعات به خارج از کشور و کمک به تشکیلات ضد دینی مستقر در سرزمین‌های اشغالی، اغفال جوانان مسلمان و کوشش در جذب جوانان مسلمان نیز از اتهام‌های این گروه است.
رئیس دادگاه انقلاب کرمان از شکایت خانواده‌های تعدادی از اعضای باند از گردانندگان اصلی به جرم اغفال خبر داد و تاکید کرد: شکایت خانواده‌ها از گردانندگان و سران باند به جرم اغفال فرزندان و بستگان به صورت جداگانه رسیدگی می‌شود.وی خاطرنشان کرد: اکثر متهمان به جرائم خود در مراحل تحقیقات اعتراف کرده و از منازل آنها مقداری جزوات آموزشی، اسناد درون گروهی و سی‌دی‌های مختلف کشف و ضبط شده است.

 


بر اثر وقوع طوفان و سیل در چند استان فیلیپین حداقل 8 نفر کشته و نزدیک به 3 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، طوفان و سیل در نواحی روستایی و کشاورزی فیلیپین منجر به کشته شدن حداقل 8 نفر شد.
براساس این گزارش، طوفان «ناری» در استان «آئورورا» و 5 استان مجاور باعث شکسته شدن تیرهای برق و قطع برق این مناطق گردید.
سرعت توفان ناری در سواحل فیلیپین 150 کیلومتر بر ساعت بود و باعث شد بیش از 2500 نفر خانه‌های خود را ترک کنند.
به گفته یک مقام دولت فیلیپین، یک نفر بر اثر برق‌گرفتگی، یک افسر پلیس به علت لغزش زمین و سه نفر دیگر بر اثر شکسته شدن درختان کشته شدند. همچنین یک مرد 70 ساله و 2 کودک نیز به علت گرفتاری در سیلاب جان خود را از دست دادند.
شکسته شدن درختان و تیرهای چراغ برق باعث مسدود شدن بسیاری از جاده‌های استان آئورورا شده است و تیم‌های امداد و نجات برای بازگشایی جاده‌ها و کمک به مردم به منطقه اعزام شده‌اند.

 


در پی غرق شدن قایق حامل 200 مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه، حداقل 27 نفر جان خود را از دست دادند.
در پی این حادثه، ایتالیا و مالت امدادگرانی را برای نجات سانحه‌دیدگان به محل حادثه در 120 کیلومتری جزيره لامپادوسا فرستادند.
به گفته «جوزف موسکات»، نخست‌وزیر مالت، تاکنون 203 تن از سانحه‌دیدگان نجات پیدا کرده‌اند.
تابعیت سانحه‌دیدگان مشخص نشده است.
هفته گذشته نیز بیش از 300 مهاجر آفریقایی که بیشتر آنها شهروندان سومالی و اریتره بودند، در سواحل جزیره لامپادوسا که متعلق به ایتالیا است، غرق شدند.
براساس گزارش‌های منتشر شده، سانحه اخیر در حالی رخ داد که قایق حامل مهاجران پیش از غروب دچار مشکل فنی شد.
هجوم سرنشینان این قایق به یک طرف آن که برای جلب توجه یک هواپیما صورت گرفت، باعث به هم خوردن تعادل آن شد. نیروی هوایی مالت بلافاصله کشتی‌های ایتالیایی حاضر در محل را از وقوع حادثه مطلع کرده بود.
به گفته دفتر نخست‌وزیر مالت، 147 نفر از سرنشینان قایق حادثه‌دیده در حال انتقال به این کشور هستند و 56 نفر دیگر نیز به وسیله کشتی‌های ایتالیایی نجات داده شده‌اند. ملیت اغلب این افراد سوری، فلسطینی و مصری بوده است.
متیوپرایس، خبرنگار بی‌بی‌سی که به جزیره لامپادوسا اعزام شده است می‌گوید با تاریک شدن هوا عملیات شناسایی و نجات دچار مشکل شده است.
جزیره لامپادوسا که در فاصله 290 کیلومتری از سواحل آفریقاست، یکی از مقاصد اصلی قایق‌های حامل مهاجران غیرقانونی است.
گارد ساحلی ایتالیا جمعه در چند عملیات جداگانه حدود 500 مهاجر غیرقانونی را که با قایق‌های مختلف راهی اروپا بودند، در نزدیکی سواحل سیسیل از دریا نجات دادند.
در یک حادثه دیگر در روز جمعه نیز 12 مهاجر فلسطینی و سوری در یک حادثه دریایی در بندر اسکندریه مصر غرق شدند. نیروهای امنیتی مصر از نجات 116 مهاجر از دریا و انتقال آنها به پاسگاه پلیس خبر داده‌اند.

 


یک افسر سابق نازی که به جنایت جنگی در جنگ جهانی دوم محکوم شده بود در 100 سالگی درگذشت.
به گزارش یورونیوز، «اریک پریبکه» افسر نازی که به ارتکاب جنایت جنگی در جنگ جهانی دوم محکوم شده بود، در 100 سالگی درگذشت.
وی در سال 1998 به دلیل نقشش در جریان کشتار «آردیاتین» در حومه شهر رم، در دادگاهی در ایتالیا به حبس ابد محکوم شد؛ اما به دلیل وضعیت وخیم جسمانی و سن بالا اجازه پیدا کرد که دوران حبس خود را در خانه سپری کند.
او یکی از افسرانی بود که در سال 1944 به دستور «آدولف هیتلر» 335 مرد و پسر ایتالیایی را در غارهای «آردیاتین» اعدام کردند. هیتلر در انتقام قتل 33 سرباز آلمانی توسط «پارتیزانها» چنین دستوری را صادر کرده بود.
«اریک پریبکه» در جریان محاکمه به مشارکت داشتن در این کشتار اعتراف کرد اما هیچ‌وقت نسبت به آن ابراز پشیمانی نکرد.
وی تا سال 1994 با هویت جعلی و به‌عنوان معلم در آرژانتین زندگی می‌کرد.
«پریبکه» در حبس خانگی اجازه داشت که به خرید یا به پارک و رستوران برود که خشم گروهی از خانواده قربانیان جنگ جهانی دوم را به دنبال داشت آنان این شرایط را برای یک جنایتکار جنگی بسیار راحت می‌دانستند.
نماینده قربانیان کشتار آریادتین از وی خواسته بود که وی به اعمال خود اعتراف کند.
اما این اتفاق هرگز رخ نداد و این افسر سابق نازی تا آخر عمر نسبت به نقشش در جریان این کشتار ابراز ندامت نکرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10