(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 21 مهر 1392 - شماره 20615

حدیث دشت عشق
در نشست خبری صالحی امیری مطرح شد؛ از پروژه برکناری کی روش تا بحران مالی ورزش
سرپرست وزارت ورزش: تغییرات گسترده‌ای نداریم
اخبار کوتاه از فوتبال
جلسه شورای فنی کشتی فرنگی پس از برگزاری انتخابات
حضور قاچاقی کشتی‌گیر افغانی در لیگ!
مدیران استقلال و پرسپولیس تغییر نمی‌کنند
مرحله آخر لیگ برتر دوومیدانی در تهران
مهد وزنه‌برداری ایران، دو سال‌ونیم بدون بودجه
چگونگی لژیونر نشدن ملی پوش والیبال ایران
6 یا 8 آبان، زمان جدید برگزاری لیگ برتر تکواندو
   


به یاد بسیجی شهید «مصطفی رئوفی منش» مجروح بستان، شهید فتح‌المبین
شقایق وجود مصطفی سال 1344 در اصفهان رویید و مانند نهالی سرسبز قد برافراشت. پس از طی دوره کودکی راهی سرای علم‌آموزان شد. هرکجا مجلس سبزی از ذکر و دعا برپا می‌شد شمع وجود مصطفی روشنگر آن بزم بود. از کودکی انس و الفتی خاص با ذکر و نام اهل بیت علیهم‌السلام داشت و همین آشنایی زمینه را برای رشد و شکوفایی معنوی او فراهم ساخت.
چندی بعد با شروع جنگ تحمیلی علی‌رغم علاقه زیادش به یادگیری دانش، جهاد را بر ماندن ترجیح داد. به جمع مجاهدان راه خدا پیوست تا در میدان جنگ مشق عشق کند و در آزمون بندگی سربلند گردد.
سنش کم بود و همین امر مانع اعزامش بود، اما روح بزرگش چنان شجاعتی در وجودش ایجاد کرده بود که راه را برایش هموار ساخت. راهی میدان رزم شد. در عملیات بستان مجروح شد اما هنوز زخم‌هایش التیام نیافته دوباره به جبهه رفت.
فرازی از وصیتنامه شهید:
شما را به خدا به رهنمودهای امام امت گوش فرا دهید زیرا سخنان امام نشأت گرفته از کلام امام حسین (علیه‌السلام) است. پس این رهنمودها را سرمشق و الگوی خود قرار دهید.دیگر آن که شما را به خدا قلب امام امت را نرنجانید زیرا هرچه امام را برنجانید ما را رنجانده‌اید و امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) را ناراحت کرده‌اید.
بسیجی شهید «مصطفی رئوفی‌منش»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در سال 1361 در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: به طور کلی تغییرات گسترده ای در ورزش نداریم، چون ثبات در تشکیلات را مهمترین فاکتور می دانم، مبنای کار ما شایسته سالاری است و آنجایی که لازم باشد بر اساس ضرورت تغییراتی خواهیم داشت.
نخستین نشست خبری صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان روز گذشته برگزار شد. سرپرست وزارت ورزش و جوانان که تا چند روز دیگر برای گرفتن رای اعتماد نامش به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود، در این نشست خبری به تشریح برنامه هایش پرداخت که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* رویکردهای مختلفی در مجموعه ورزش داریم که اولین مورد گسترش فرهنگ اخلاق در همه حوزه‌های ورزش و جوانان است. رویکرد دوم استقرار نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پایدار در دستگاه است. رویکرد سوم قانونگرایی است. رویکرد دولت تدبیر و امید مبتنی بر قانونگرایی است که مرز بایدها ونبایدها را مشخص می‌کند. آینده نگری رویکرد چهارم ماست زیرا نمی‌توان دستگاهی را در گذشته و در شرایط ایستا نگهداری کرد. رویکرد پنجم توجه به سرمایه انسانی است زیرا 7 میلیون نفر در قالب هیئت ورزشی و سازماندهی شده فعالیت می‌کنند. رویکرد ششم هم استفاده از خرد جمعی برای تصمیم‌گیری است. حالا دیگر دوران تصمیم‌گیری فردی گذشته است. کاهش تصدی‌گری ، سالم سازی دستگاه ها از ناپاکی ، ثبات و آرامش ، پرهیز از سیاست زدگی و سیاست بازی، پرداختن بیشتر به ورزش همگانی و عدالت گرایی دیگر رویکردهای وزارت ورزش و جوانان است.
* این یک قانون نیست که وزیر یا معاون برای استقبال از همه رشته‌ها به فرودگاه برود. تکریم به معنی رفتن به فرودگاه نیست، پیش از اینکه کشتی گیران به مسابقات جهانی اعزام شوند به محل اردوی آنها رفتیم و برای والیبال هنگام برگشت از مسابقات در کنارشان قرار گرفتیم، این به معنای نگاه تبعیض آمیز نیست.
* بر اساس مطالعات و تجربیاتی که طی 30 سال گذشته کسب کرده ام راه مقابله با فساد ایجاد ساز و کارهای انضباطی است اگر بستر را سالم کنیم و از افراد سالم هم در راس کار استفاده کنیم محیطی سلامت خواهیم داشت. راه مبارزه با فساد سالم سازی و انتخاب افراد سالم است.
* بودجه ورزش در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد. سطح و سقف بودجه ورزش متناسب با ظرفیت موجود نیست. در این مورد دو مشکل داریم اول اینکه در سطح ملی کشورمان با بحران کمبود منابع مواجه است، امروز با انبوهی از مشکلات بودجه‌ای مواجه هستیم. وجود سه هزار ورزشگاه نیمه تمام و واگذاری آن به دولت آینده نشان از سوء مدیریت در دولت گذشته دارد.
* مبنای من برای انتخاب همکاران سه اصل تعهد، تخصص و مقبولیت است. تکنیک انتخاب این است که اطلاعات تمام افرادی که برای تصدی پست می توانند مطرح باشد را جمع آوری می‌کنم. در مطالعه اولیه به سه نفر و در جمع بندی نهایی به یک نفر می رسم که بیشتری صلاحیت را داشته باشد. در این زمینه با هیچ فرد و گروهی معامله، مذاکره و تفاهم نخواهم داشت.
* طبق برنامه تنظیم شده 29 مهرماه در نشست هیئت اجرایی شرکت می کنم. کمیته ملی المپیک یک نهاد ملی و بین المللی و کاملا مورد حمایت ماست. ما یک خانواده بزرگ هستیم که رابطه منظومه ای با یکدیگر داریم. وزارت ورزش و جوانان، کمیته المپیک، فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی اضلاع منظومه ورزش را تشکیل می دهند.
* اول این که فدراسیون‌ها باید بر اساس برنامه بلند، میان و کوتاه مدت اداره شوند. دوم این که استقلال فدراسیون‌ها باید به رسمیت شناخته شود و دخالت نهادهای خارج از آن از بین برود. از نظر من دخالت در مجامع فدراسیون‌ها منطقی نیست و سوم این که مبنای وزارت ورزش و جوانان حمایت و بسترسازی برای رشد فدراسیون‌ها و انتخاب مدیران سالم است.
* جریاناتی در کار بود تا کی‌روش را تحریک به کناره‌گیری کند و در همین زمینه هر روز مسائل جدیدی عنوان می شد. در همین راستا نشستی با او و با حضور رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم، در این نشست به کی روش تاکید کردم که مشکلات مالی را حل می کنیم و به او توصیه کردم از حاشیه خارج شده و به متن بپردازد تا تمام تلاش ها برای حضور موفق در مرحله نهایی مسابقات جهانی باشد تا الان هم تعهدات مالی خود نسبت به فوتبال را انجام داده ایم.
* به طور کلی تغییرات گسترده ای در ورزش نداریم، چون ثبات در تشکیلات را مهمترین فاکتور می دانم، مبنای کار ما شایسته سالاری است و آنجایی که لازم باشد بر اساس ضرورت تغییراتی خواهیم داشت.

 


اتفاق عجیب برای تیم نوجوانان
در آستانه مسابقات جام جهانی فوتبال زیر 17 سال در امارات یک اتفاق غیره منتظره وضعیت تیم ایران را دشوار کرده است.گویا 6 تن از بازیکنان تیم ملی زیر 17 ساله‌ها به دلیل نداشتن شرایط سنی نمی‌توانند در جام‌‌جهانی امارات حضور پیدا کنند.
امیدواری بازیکن جدید به فیکس بازی کردن در تیم ملی
مهرداد بیت‌آشور پیش از اولین تمرینش با تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور در تیم ملی درباره میزان شناختش از فوتبال ایران گفت: پست تخصصی من دفاع راست است اما فعلا نمی‌دانم کارلوس کی‌روش از من در چه پستی استفاده خواهد کرد. بازیکن جدید تیم ملی فوتبال ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار است که در ترکیب تیم ملی به طور ثابت بازی کند، گفت: بله، امیدوارم که در تیم ملی فیکس باشم.
تایلند به دنبال پیروزی برابر ایران است!
سوراچای، سرمربی جدید تایلند شروعش با تیم ملی تایلند با پیروزی یک بر صفر برابر بحرین در دیداری دوستانه همراه بود. او امیدوار است بتواند در بازی سه‌شنبه برابر ایران نتیجه‌ خوبی کسب کند. وی دیروز در گفت وگویی با خبرنگاران گفت: ایران خیلی از بحرین قوی‌تر نیست و مشکلات زیادی دارد و می‌توانیم در تهران به پیروزی برسیم.
پرداختن به فساد مشکوک است
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان این‌که فساد در فوتبال ایران به آن شدتی که می‌گویند وجود ندارد، گفت:«پرداختن به این بحث در سالی که تیم ملی می‌خواهد در جام جهانی بازی کند مشکوک است.»
پرواز فوتسالی ها به سوی برزیل
تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در گرند پری برزیل موسوم به جام جهانی کوچک ساعت چهار بامداد امروز تهران را به مقصد برزیل ترک کرد. کاروان تیم ملی فوتسال ابتدا به دوبی رفته و از طریق فرودگاه این شهر به سوی سائوپائولو پرواز می‌کند.
بازی تدارکاتی استقلال
آبی پوشان پایتخت در ادامه برنامه های آماده سازی خود در تعطیلی لیگ روز دوشنبه با تیم دسته سومی نفتون دیداری تدارکاتی برگزار خواهند کرد.
محرمی در تمرین پرسپولیس
محمد پنجعلی روز شنبه به دنبال مجتبی محرمی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده رفت و او را با خود به تمرین پرسپولیس آورد تا حرکات شاگردان دایی را نظاره گر باشد. برخورد گرم پرسپولیسی ها با محرمی نیز در نوع خود جالب بود.
واکنش استقلال به موضوع خداحافظی مجیدی
معاون اجرایی استقلال در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال گفت: این خبر صحت ندارد. هر موقع که استقلال می‌خواهد به هدفی برسد چنین خبری مطرح می شود. اگر خاطرتان باشد قبل از بازی استقلال مقابل بوریرام و اف سی سئول این بحث را مطرح کردند و حالا که استقلال می خواهد در لیگ برتر قهرمان شود، دوباره داستان خداحافظی فرهاد را پیش کشیدند. به نظرم آنهایی که این مساله را مطرح کرده اند می‌خواهند چوب لای چرخ استقلال بگذارند. به نظر من فرهاد تا 3-2 سال دیگر بازی خواهد کرد.
نمایندگان آسیا در خوزستان
مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که در ایران حضور دارند و از شهرهای مختلف و امکانات باشگاه‌های گوناگون بازدید به عمل می‌آورند تا شرایط فوتبال ایران را مورد ارزیابی قرار دهند امروز در ادامه این روند از دو باشگاه فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان بازدید خواهند کرد.
افشاگری در خصوص تمایل منچستر به جذب اوزیل
بنا به گزارش یک روزنامه انگلیسی احتمال داشت تابستان سال جاری مسعود اوزیل به جای آرسنال با رقمی مشابه به تیم منچستریونایتد ملحق شود.
صعود آلمان و سوئیس به جام جهانی
پیکارهای مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 برزیل در منطقه اروپا پیگیری شد و تیم‌های آلمان و سوئیس موفق شدند به جام‌جهانی صعود کنند.
شکست کره برابر برزیل
تیم ملی کره‌جنوبی که حضورش در جام ملت‌های آسیا قطعی است، از روز بازی های دوستانه فیفا استفاده کرد و در دیداری دوستانه برابر برزیل به میدان رفت که در نهایت با 2گل شکست خورد.

 


جلسه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی پس از مجمع انتخابات فدراسیون کشتی در روز اول آبان ماه برگزار می‌شود.
با تصمیم حوزه فنی مدیریت تیم‌های ملی، جلسه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی که قرار بود روز سه‌شنبه 24 مهرماه برگزار شود، با توجه به اعلام برگزاری مجمع انتخابات و تعیین رئیس فـدراسیـون کشـتی در روز چهارشنبه اول آبان ماه، به پس از انجام مجمع مذکور موکول شد.همچنین اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی بزرگسالان فرنگی نیز همزمان با اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی بزرگسالان آزاد روزهای 10 تا 20 آبان ماه در محل خانه کشتی برگزار خواهد شد.

 


کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی، مربیان و کشتی‌گیر افغانی تیم دسته یک کفایتی خراسان رضوی را به دو سال محرومیت محکوم کرد.
تیم کفایتی خراسان رضوی در رقابت‌های لیگ دسته یک در وزن 50 کیلوگرم از یک کشتی‌گیر افغانی تبار به نام مجید احمدی معروف به مجید افغانی و با هویت جعلی سامان کبیری استفاده کرده بود که این کار تیم کفایتی با اعتراض مربیان تیم‌های شهید بصیر فریدون کنار و تیم شهدای شیرگاه همراه بود به طوری که از این تیم به کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی شکایت کردند. پس از بررسی‌های لازم کمیته انضباطی اعلام کرد: کشتی‌گیر متخلف وزن 50 کیلوگرم به نام مجید احمدی و قاسم امانی، سرمربی تیم و مسلم نادری ، مربی تیم کفایتی خراسان رضوی را که با علم و اطلاع از جعلی بودن هویت کشتی‌گیر از وی استفاده کرده‌اند به دو سال محرومیت از کشتی (مجید احمدی) و دو سال محرومیت از مربیگری محکوم و صادر می‌کند.

 


معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان بنایی برای تغییر مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ندارد و رویانیان و فتح‌الله‌زاده به کارشان ادامه می‌دهند.
نصرالله سجادی اظهار داشت: هیچ تغییری در ترکیب مدیریتی دو باشگاه ایجاد نمی‌کنیم، مگر این‌که بر اساس آیین‌نامه‌ها ضرورت داشته باشد. وی از اهمیت وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: تصمیم وزارتخانه این است که قطعا این دو تیم از مسیرهای قانونی واگذار شوند که احتمالا این روند طولانی است. ما فقط واگذار کننده نیستیم. سازمان خصوصی‌سازی و بخشی از دولت هم نقش دارند. از زمانی که صالحی امیری به وزارتخانه آمده زمان‌بندی کردیم که تا پایان سال واگذاری قطعا انجام شود. وزارت ورزش نباید تیم‌داری کند؛ چرا که در شأن آن نیست. تا کنون اگر هم این روال وجود داشته صحیح نبوده است. سجادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا روسای کنار گذاشته شده اجازه‌ حضور در انتخابات پیش روی فدراسیون‌هایشان را دارند، تصریح کرد: IOC از تصمیمش عدول کرده و عملا بازگشت روسای برکنار شده منتفی است اما این روسا اجازه دارند برای شرکت در انتخابات ثبت نام کنند. افراد بازنشسته هم برای مدیریت در ورزش راهکار قانونی دارند. اگر بتوانند مصوبه بگیرند می‌توانند مدیریت کنند. ما انتخابات را بر اساس قانون انجام می‌دهیم. حال باید دید که دولت مصوبه می‌دهد یا نه.

 


میزبانی آخرین مرحله مسابقات لیگ برتر دوومیدانی به تهران بازگشت.
مرحله پنجم و نهایی لیگ برتر دوومیدانی مردان که پیش از این قرار بود، در شیراز برگزار شود، با تصمیم کمیته فنی و درخواست باشگاه ها در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.پیش از این چهار مرحله از این مسابقات در پایتخت برگزار شده بود. در حالی دوومیدانی کاران در این مسابقات حضور خواهند داشت که رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل بین پیکان و نفت بسیار نزدیک تر از سایر تیم ها خواهد بود. همچنین مقاومت خوزستان، هتل ورزش قزوین، کانون حسنات اصفهان، ایپکچی زنجان و پتروآوران خراسان دیگر تیم هایی هستند که در 21 ماده با هم به رقابت می پردازند.مرحله نهایی لیگ برتر دوومیدانی ایران روزهای 30 مهر و یک آبان برگزار می شود.

 


رئیس هیات وزنه‌برداری استان مازندران معتقد است امکانات وزنه‌برداری این استان جوابگوی تعداد وزنه‌برداران آن نیست.
عباس رحیمی گفت: استان مازندران سه سال متوالی به عنوان هیات برتر انتخاب شد. هم‌چنین در حالی که استان‌های دیگر شاید دو سه هیات فعال داشته باشند، دراستان مازندران 16 هیات فعال داریم. بنابراین فدراسیون باید در تقسیم امکانات نگاه ویژه‌ای به مازندران داشته باشد. اما متاسفانه نزدیک به دو سال و نیم است که فدراسیون به ما یک ریال هم نداده و از آن‌جا که به ما که مهد وزنه‌برداری هستیم توجهی نمی‌شود، قطعا استان‌های دیگر نیز این وضعیت را دارند. درواقع نگاه فدراسیون به هیات‌های خود در استان‌های مختلف کمرنگ است.

 


در حالی که همه چیز برای پیوستن حمزه زرینی، ملی پوش والیبال ایران به یک باشگاه در کشور ترکیه آماده بود، مخالفت باشگاه کاله مانع از لژیونر شدن این بازیکن شد.
حمزه زرینی بازیکن شناخته شده تیم ملی والیبال ایران و یکی از بهترین قدرتی‌های آسیا پس از مسابقات لیگ جهانی و همچنین قهرمانی مردان آسیا از سوی چند باشگاه اروپایی دعوت شد. اما پیشنهاد هیچ یک از این باشگاه‌ها آنقدر وسوسه انگیز نبود که یک والیبالیست مطرح ترجیح دهد سختی زندگی در غربت را به جان بخرد.در نهایت دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران چندی قبل با یک پیشنهاد خیلی خوب از سوی یک باشگاه کشور ترکیه مواجه شد. منابع آگاه دستمزد پیشنهادی را حدود 300 هزار دلار چیزی حدود 900 میلیون تومان برآورد کردند. پس از تفاهم اولیه و رایزنی‌هایی که در فدراسیون والیبال ایران انجام شد، زمینه پیوستن زرینی به ترکیه فراهم آمد. خود او نیز این موضوع را تائید کرد.اما درست در پای پرواز باشگاه کاله در ایران با اعلام اینکه مدت قرارداد حمزه زرینی به اتمام نرسیده است، با انتقال وی با کشور ترکیه مخالفت کرد. بدین ترتیب قرار است فعلا زرینی در ایران بازی کند. حمزه زرینی که از مخالفت باشگاه کاله ناراحت بود، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

 


رئیس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو از برگزاری لیگ برتر مردان در تاریخ 6 یا 8 آبان خبر داد.
محمد کرمی گفت: در مورد چند تیمی که مقداری مشکل داشتند توافقات نهایی صورت گرفت و لیگ برتر امسال 6 یا 8 آبان شروع خواهد شد. مشکلات اندکی وجود داشت که باعث شده بود زمان شروع لیگ امسال چند بار تغییر کند اما همه آنها حل شد. وی افزود: لیگ امسال با حضور هشت تیم دانشگاه آزاد اسلامی، پاس قوامین ناجا، سلحشور البرز، شهرداری شهر اندیشه، شهرداری ورامین، استیل‌البرز، شرکت ملی حفاری و مجتمع جوانه برگزار خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10