(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 23 مهر 1392 - شماره 20617

هواشناسی هشدار داد
افزایش 12 درجه‌ای دما در کشور
قانون جدید تنظیم جمعیت هر خانواده ایرانی 3 فرزند
وزیر دادگستری: قانونگذار ازدواج فرزندخوانده با سرپرست را نمی‌پذیرد
درخواست پلیس آگاهی؛ زن سارق را شناسایی کنید
توسط رئیس دانشگاه پزشکی قانونی و آگاهی استان قتل دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تکذیب شد
تصادف در اتوبان آزادگان
همزمان با اجرای حکم اعدام
انفجار نارنجک در زندان ایلام 28 نفر را مجروح کرد
حوادث کوتاه از کشور
محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته
کشف 5 کیلو شیشه در کرمان
برخورد 2 اتوبوس زائران ایرانی در عرفات
پاسخ شهرداری به خبر کیهان
معاون حقوقی کمیته امداد خبر داد
بررسی 2 طرح در جهت رفع مشکلات قضایی مددجویان در صحن مجلس
ارسال پرونده شکایت از انتصاب قالیباف به دیوان عدالت
115 هندی زیر دست و پا له شدند
پرده کعبه نو شد
ممنوعیت بکارگیری نام الله برای مسیحیان مالزی
   


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش 12 درجه‌ای دما هشدار داد.
مهندس عبدالرضا امیدوار شهری به ایسنا گفت: تا عصر امروز بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.
وی افزود: از فردا و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه نیز در بیشتر نقاط کشور دمای هوا افزایش می‌یابد که این افزایش دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان به سبب وزش باد گرم، بین 6 تا 12 درجه سانتیگراد خواهد بود.
امیدوار شهری با اشاره به ورود سامانه بارشی که از اواخر شنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه از روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و زنجان سبب بارش باران با وزش باد و رعد و برق و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان سبب بارش مداوم باران خواهد شد.مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: در این مدت ابتدا در شمال غرب و سپس در سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز دمای هوا بین 6 تا 12 درجه و در غرب و جنوب غرب کشور بین 3 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

 


مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت ضرب‌الاجل 100 روزه‌ای را برای اجرای سیاست‌های جدید جمعیتی گذاشته و قانون جدید تنظیم جمعیت در مجلس در حال بررسی است.
علی سنگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قانون تنظیم جدید جمعیت در مجلس در حال اصلاح و بازنگری است و در این قانون نرخ کلی باروری در کشور به طور متوسط 5/2 دیده شده یعنی هر خانواده ایرانی سه فرزند داشته باشد.
وی در مورد رویکرد ارائه خدمات وزارت بهداشت به خانواده‌ها گفت: توجه ما بیشتر به مشاوره‌های حین و پس از ازدواج به زوجین جوان در مبحث باروری و فرزند‌آوری است و اینکه زوجین جوان به فاصله‌گذاری مناسب برای داشتن فرزند قبل از سنین 30 سالگی توجه کنند چرا که ممکن است بارداری‌های 30 سالگی و بعد از آن عوارض خاص خود را داشته باشد و مادر با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا فشار خون مواجه شود.
سنگی در پاسخ به این پرسش که در سال گذشته وسایل پیشگیری از بارداری در خانه‌های بهداشت رسما ارائه نمی‌شد و آیا این روند ادامه خواهد داشت گفت: در دستورالعمل شماره یک سیاست‌های جمعیتی اعلام کرده‌ایم که به هیچ عنوان خدمات پیشگیری از بارداری برای افراد پرخطر و بارداری‌های پرخطر قطع نشود و همچنان ادامه یابد اما دیگر به زوج‌های جوان و در ابتدای زندگی آموزش پیشگیری از بارداری نمی‌دهیم و وسایل پیشگیری را به طور رایگان ارائه نمی‌کنیم. بلکه بیشتر به آنها آموزش فرزندپروری و فرزندآوری را به همراه فاصله‌گذاری مناسب و مراقبت‌های اولیه ارائه می‌کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که حتی وسایل پیشگیری به مادران شیرده در خانه‌های بهداشت ارائه نمی‌شود گفت: رویکرد ما ترویج شیردهی بین مادران به ویژه در 6 ماهه اول نوزاد است. منابع علمی ثابت کرده که اگر مادری به طور مداوم و مستمر بدون استفاده از غذای کمکی به فرزند خود شیر دهد دچار بارداری ناخواسته نمی‌شود. اما اگر به هر دلیلی مادری برای پیشگیری الزام داشته باشد با نظر تیم تخصصی دانشگاه خدماتی به او ارائه می‌شود.

 


وزیر دادگستری گفت: تنظیم ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست دارای اشکالاتی بود و افراد می‌توانستند در تنظیم آن دقت بیشتری کنند.
حجت‌الاسلام مصطفی ‌پورمحمدی در این زمینه اظهار داشت: مشکلات مطرح شده در خصوص قانون ازدواج سرپرست با فرزندخوانده صحیح نیست و تنظیم این موضوع دارای اشکال است که باید تصحیح شود. روح قانون مشخص است و مشکلی در این باره وجود ندارد. قانونگذار نیز ازدواج فرزندخوانده با سرپرست را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد. می‌توانستند در خصوص این لایحه به خصوص ماده 27 تنظیم بهتری انجام دهند تا شائبه‌ای به وجود نیاید.
به گزارش مهر، وی ادامه داد: قانون فرزند‌خواندگی بسیار مترقی و به روز است ضمن اینکه در مجلس دقت خوبی برای حقوق فرزندان بی‌سرپرست و حقوق خانواده در نظر گرفته شده است.

 


پلیس آگاهی تهران با انتشار تصویر یکی از سارقان داخل خودرو در محدوده مرکز شهر، از شهروندان جهت شناسایی این فرد کمک خواست.
در اواخر تیرماه سال جاری مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 148 انقلاب ماموران اعلام کرد که خودرو شخصی‌اش، زمانی که در کنار خیابان پارک بوده مورد سرقت داخل خودرو قرار گرفته و سارق یا سارقین اقدام به سرقت اموال وی از جمله مدارک شناسایی، گوشی تلفن همراه و همچنین عابر بانک (حاوی رمز ورود) کرده‌اند.
با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی اظهار داشت که سارقین اقدام به برداشت از حساب عابر بانک وی کرده‌اند.
بلافاصله محل برداشت از حساب در یکی از طلافروشی‌ها واقع در مرکز شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان با مراجعه به طلافروشی و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی تصویر خانم جوانی شدند که با استفاده از عابربانک مالباخته، اقدام به خرید یک رشته گردنبند و پلاک کرده بود.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به شناسایی تصویر این زن جوان به عنوان یکی از متهمان پرونده، ‌دستور انتشار بدون پوشش تصویر وی جهت شناسایی، از سوی مقام قضایی صادر شده است.
لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر این خانم جوان شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و یا محل‌های تردد وی را از طریق شماره تماس 21865667 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
موضوع قتل دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان از سوی پزشکی قانونی و آگاهی استان تکذیب شد.
در پی وقوع حادثه فوت دانشجوی رشته پرستاری در خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی همدان و بروز شایعاتی مبنی بر قتل وی، رئیس دانشگاه، رئیس پزشکی قانونی و رئیس پلیس آگاهی استان در نشست‌های خبری جداگانه به تشریح موضوع پرداخته و باتفاق وقوع آزار و اذیت و قتل را تکذیب کردند.
دکتر حبیب‌الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره به خبرنگاران گفت: متاسفانه خبررسانی نامناسب و سراسر کذب، توسط یک روزنامه و سایت بی‌تعهد، باعث بروز شایعات بی‌اساس در مورد فوت دانشجوی دختر این دانشگاه شد و به تشویش اذهان عمومی و احساس ناامنی در میان دانشجویان دامن زد.
همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در نشست خبری خود اظهار داشت: جسد دختر دانشجوی اهل مریوان، حدودا 20 ساله روز جمعه 19/7/92، ساعت 3 بعدازظهر به پزشکی قانونی همدان منتقل شد و طبق معاینات هیچ گونه آثار ضرب و جرح و خراشیدگی، کبودی، شکستگی، پارگی لباس و... بر روی جسد مشاهده نشد.
دکتر صالح افزود: در معاینات کالبدشکافی کبودی زمان حیات در اطراف حلق و حنجره مبنی بر حلق‌آویزی مشاهده شد و در بررسی دیگری هیچ‌گونه اثری از آزار و اذیت جنسی متوفی دیده نشد.مدیرکل پزشکی قانونی همدان نقل قول منتشر شده از وی در خبر روزنامه اعتماد مبنی بر ضربه به مغز متوفی پیش از حلق‌آویز شدن را تکذیب کرد و گفت: من هیچ گونه صحبتی با این روزنامه نداشته‌ام و اصولا چگونه ممکن است در حالی که بامداد جمعه این اتفاق روی داده و معاینه جسد با حضور خانواده و کالبد شکافی آن در صبح روز شنبه انجام شده، چنین صحبتی از من در روزنامه صبح شنبه درج شده باشد؟
از سوی دیگر رئیس پلیس آگاهی استان همدان در مورد این حادثه گفت: گزارش پزشکی قانونی مبنی بر وجود آثار حلق‌آویزی در جسد و عدم وجود هرگونه اثر ضرب و جرح و درگیری و شکستگی و... و منفی بودن آزمایشات سم‌شناسی نشان می‌دهد که هیچ حادثه جنایی به وقوع نپیوسته و علت فوت، حلق آویزی به قصد خودکشی بوده است.
وی تمامی مطالب مندرج در روزنامه اعتماد روز شنبه 20/7/92 را تکذیب کرد.

 


سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از تصادف خونین دو سواری در بزرگراه آزادگان خبر داد.
بنا بر خبر رسیده در ساعت 18و 13 دقیقه عصر یکشنبه برخورد خودروی پژو با پراید باعث محبوس شدن 10 تن از سرنشینان خودروها شد.
ماموران آتش‌نشان بلافاصله پس از حضور در محل سانحه با کمک عوامل راهور بخشی از مسیر را مسدود و با کمک تجهیزات سرنشینان را از خودروها خارج کردند.
در این حادثه 5 نفر از سرنشینان پراید و 3 تن از سرنشینان خودرو پژو به شدت مصدوم شده بودند که تحویل عوامل اورژانس و خودروها با جرثقیل به پارکینگ منتقل شدند.
گفتنی است؛ این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشت و عملیات در ساعت 19 و 40 دقیقه به پایان رسید.

 


معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از مجروح شدن 28 نفر در اثر پرتاب نارنجک هنگام اجرای حکم اعدام در زندان مرکزی ایلام خبر داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها از ایلام، حسن بهرام‌نیا گفت: همزمان با اجرای حکم قصاص قاتلی در زندان مرکزی ایلام، اقوام قاتل یک نارجک ساچمه‌ای به سمت در ورودی زندان پرتاب کردند که سبب مجروح شدن تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی و مردم شد. وی افزود: 28 نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان انتقال یافتند و بیشتر آنان به صورت سرپایی درمان شدند. بهرام‌نیا اضافه کرد: عاملان این حادثه توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

 


زمین‌لرزه در کوثر
کوثر - خبرنگار کیهان: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 ریشتر بامداد روز دوشنبه شهرستان کوثر را لرزاند.
مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین‌لرزه را ساعت 1 و 51 دقیقه و 53 ثانیه و در عمق 7 کیلومتری زمین و در منطقه گیوی شهرستان کوثر اعلام کرد.
تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی زمین‌لرزه دریافت نشده است.
برخورد با قاچاق سوخت
قشم - فارس: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق سوخت، ماموران دریابانی شهرستان قشم یک لنج باری حامل سوخت قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
این لنج حامل سوخت در موقعیت کشتی سوخته بندرعباس مشاهده شد که ماموران به این لنج مظنون شده و پس از متوقف کردن آن، 120 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق را کشف و ضبط کردند.
در این ارتباط 15 قاچاقچی سوخت دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
دستگیری قاچاقچی
تالش - فارس: فرمانده انتظامی تالش از کشف 4 کیلوگرم ماده مخدر شیشه و تریاک در این شهرستان خبر داد. عباس اسماعیلی افزود: با تلاش‌های ماموران مبارزه با مواد مخدر تالش یک دستگاه خودروی پراید که از تهران به مقصد آستارا در حال تردد بود توقیف و مقدار 3 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه و یک کیلوگرم تریاک از آن کشف شد. در همین ارتباط 2 نفر مرد و یک نفر زن دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 


مرکز مدیریت راههای کشور محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12:00 امروز تا ساعت 01:00 روز شنبه 27 مهر ماه از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروز کوه و محور تهران- سمنان- مشهد ممنوع اعلام شده است.براساس این گزارش، رفت و آمد انواع تریلر و کامیون از محور کرج-چالوس همچنان ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 روز جمعه 26 مهر ماه تا ساعت 01:00 روز شنبه 27 از کرج به سمت مرزن‌آباد نیز ممنوع بوده و رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روز جمعه 26 مهر ماه تا ساعت 01:00 روز شنبه 27 مهر ماه از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
همچنین تردد تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع و رفت و آمد انواع کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 06:00 تا ساعت 23 روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ 23، 24، 25 و 26 از محور هراز ممنوع خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روز جمعه 26 مهر ماه از رودهن محدوده مشاء به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24:00 از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.
همچنین رفت و آمد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 06:00 تا ساعت 24 روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ 23، 24، 25 و 26 مهرماه از تهران به قائمشهر و برعکس ممنوع است.
براساس این گزارش، همچنین تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16:00 تا ساعت 20 روزهای سه‌شنبه و جمعه مورخ 23 و 26 مهر ماه از محور زاهدان- زابل و برعکس ممنوع است.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه نیروی انتظامی باشماره تلفن 88255555 بصورت شبانه‌روزی پاسخگوی پرسش‌های هموطنان درباره وضع راه‌های کشور از نظر جوی و ترافیکی، یا امدادرسانی است.
حذف طرح ترافیک و زوج و فرد از ساعت 13 امروز
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از عدم اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روز سه‌شنبه خبر داد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه مراسم دعای عرفه بعدازظهر امروز برگزار می‌شود، گفت: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در راستای ایجاد تسهیلات برای شهروندان، اجرای طرح زوج و فرد از ساعت 13 امروز متوقف می‌شود و بر این اساس تردد خودروها در محدوده زوج و فرد از ساعت 13 بدون محدودیت بلامانع خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه طرح ترافیک همچنان در روز سه‌شنبه تا ساعت 17 اجرا می‌شود، افزود: در عین حال با توجه به تعطیلات آتی و پیش‌\بینی کاهش بار ترافیک خصوصا در هسته مرکزی شهر و برابر تدابیر اتخاد شده، اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روز چهارشنبه (عید سعید قربان) و روز پنجشنبه متوقف شده و اجرای این طرح‌ها مجددا از روز شنبه در ساعات قبلی آغاز خواهد شد.

 


مأموران کلانتری 16 کرمان در عملیاتی ضربتی موفق به کشف 5 کیلو و 270 گرم ماده مخدر شیشه و دستگیری 5 نفر شدند.
به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی کرمان با اعلام این خبر افزود: مأموران در پی اقدامات چند ماهه اطلاعاتی و پلیسی در زمینه فعالیت یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی شیشه مخفیگاه آنها را محاصره و هر 5 عضو این باند را دستگیر کردند.

 


معاون حج مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر از برخورد دو اتوبوس حامل زائران ایرانی و مجروحیت 14 زائر خبر داد.
دکتر ولید دنده گفت: در ساعات پایانی روز یکشنبه بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی صحرای عرفات با یکدیگر 14 نفر به شدت مصدوم و توسط تیم پزشکی مرکز حج و زیارت مورد مداوا قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه طی سه مرحله به پلی‌کلینیک صحرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر منتقل شدند، گفت: دو تن از این زائران آسیب دیده برای انجام رادیولوژی به بیمارستان هلال‌احمر در مکه اعزام شدند که خوشبختانه پس از معاینه کادر پزشکی مستقر در بیمارستان این افراد مجددا به عرفات بازگردانده شدند.معاون حج مرکز پزشکی هلال‌احمر با بیان اینکه این کاروان آسیب دیده از زائران شهرستان سبزوار و خراسان‌رضوی بوده‌اند، گفت: تاکنون سه بیمار ایرانی برای دریافت خدمات پزشکی سطح سوم توسط پزشکان هلال‌احمر به بیمارستان‌های سعودی شهر عرفات منتقل شده‌اند که امیدواریم این افراد پس از تکمیل درمان به موقع ترخیص شده و برای انجام مناسک حج به عرفات بازگردند.

 


مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 3 به دنبال درج خبر به رغم مخالفت دیوان عدالت اداری، شهرداری تهران 14 خانه مسکونی را تخریب کرد، مورخ 11/7/92 جوابیه زیر را ارسال کرد.
در رابطه با خبر فوق اعلام می‌کنیم این موضوع مربوط به اجرای رای قطعی کمیسیون ماده 100 بوده و طی اخطارهای مکرر به ذینفعان اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است.
ضمنا در تاریخ 26/12/91 رئیس کلانتری 145 ونک با حضور در محل، صورتجلسه اجرای رای با امضای ذینفعان می‌رساند و مهلت دوباره‌ای جهت تخلیه مکان به آنها داده می‌شود. ذینفعان پس از آن نیز خود را ملزم به رعایت قانون ندانسته و در نتیجه رای مذکور باحضور یگان ناجا و امداد در حالیکه تخلیه کامل محل از اثاث و... شده بود، به اجرا گذاشته شد.
رای دیوان محترم عدالت اداری که در متن خبر بدان اشاره شده، مربوط به یکی از ذینفعان می‌باشد که به دلیل دادنامه صادره از سوی شعبه محترم 28 دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف عملیات اجرایی شهرداری (موضوع دستور موقت)، رای کمیسیون ماده صد از سوی ماموران ذیربط اجرا نگردیده است.

 


معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از وصول 2 طرح در جهت رفع مشکلات حقوقی و قضائی مددجویان در صحن علنی مجلس که توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و ارائه گردیده است، خبر داد.
منصور قمشه گفت: این دو طرح شامل الحاق یک بند به ماده 524 قانون آیین دادرسی امور مدنی که عدم نیاز به اثبات اعسار مددجویان کمیته امداد در کلیه مراجع قضایی با ارائه کارت مددجوئی و تأیید کمیته امداد می‌باشد طرح دوم نیز الحاق یک تبصره به ماده 505 کانون دادرسی مدنی که عدم توقیف مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در مراجع قضائی تأکید دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این طرحها به زودی در کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
منصور قمشه همچنین از انعقاد بیش از 68 تفاهم‌نامه در مرکز و استانهای کشور بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و مراکز قضایی و حقوقی در راستای ایفای حقوق محرومین و خانواده‌های تحت پوشش خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه گسترش همکاری و تعامل با دستگاههای قضایی و پیراقضایی در برنامه پنج ساله پنجم کمیته امداد به طور ویژه لحاظ شده است و ارائه خدمات حقوقی به 20 درصد از مددجویان در اولویت قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: در این راستا و با توجه به نقش مؤثر دستگاهها و سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی در ارائه خدمات حقوقی و قضایی و با دستگاههای مختلف از جمله کانون وکلا، مشاوران حقوقی قوه قضائیه، کانون سردفتریاران، بسیج حقوقدانان، سازمان زندانها و ادارات دادگستری و کانون کارشناسان و... تعامل و مذاکره گردید و تاکنون بیش از 68 تفاهم‌نامه بین کمیته امداد واین سازمان‌ها منعقد گردیده است.

 


مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از ارسال پرونده شکایت از انتصاب مجدد قالیباف در شهرداری تهران به هیئت عمومی دیوان خبر داد و گفت: شروع رسیدگی مستلزم وصول پاسخ از شورای شهر تهران است.
علی‌اکبر بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره سرنوشت شکایت دو وکیل دادگستری از انتصاب محمدباقر قالیباف در سمت شهردار تهران اظهار داشت: در این شکایت دو خواسته مطرح شده بود که شامل دستور موقت و رسیدگی به اصل موضوع بود.
وی ادامه داد: شعبه رسیدگی‌کننده به این پرونده، درخواست اول را نپذیرفت و آن را رد کرد.بختیاری خاطرنشان کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده، اصل پرونده به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال شده است تا رسیدگی شود.
مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون مربوطه در حال رسیدگی است، گفت: منتظر وصول پاسخی از شورای شهر تهران هستیم که بعد از وصول این پاسخ ، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، اقدام به اتخاذ تصمیم و صدور و اعلام رای می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه در این زمینه لزومی به استعلام از مجلس شورای اسلامی نیست، زیرا دیوان عدالت مرجعی نیست که استعلام بگیرد، گفت: بحث این است که شورای شهر تهران تصمیمی مبنی بر انتصاب آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران گرفته است که اگر این تصمیم موافق و مطابق قانون باشد، شکایت مطرح شده در هیئت عمومی دیوان عدالت رد می‌شود ولی اگر این تصمیم مخالف و مغایر با قانون باشد، تصمیم شورای شهر تهران ابطال می‌شود.بختیاری افزود: به محض وصول پاسخ شورای شهر، اقدامات اولیه انجام شده و رسیدگی به این پرونده در دستور رسیدگی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری قرار می‌گیرد.
گفتنی است، اختلاف‌نظرها درباره قانونی یا غیرقانونی بودن امکان تداوم شهردار شدن قالیباف در سه دوره شهرداری تهران موضوعی بود که به نظر می‌رسید با انتخاب وی به عنوان شهردار جدید تهران به پایان برسد اما با اعلام شکایت عده‌ای از جمله چند وکیل دادگستری در دیوان عدالت اداری، این موضوع وارد مرحله جدیدی شده است و باید منتظر ماند تا دیوان عدالت اداری تصمیم‌نهایی را در این زمینه اعلام کند.

 


شایعه احتمال ریزش یک پل در هند موجب شد 115 هندی بر اثر پریدن در رودخانه وهرج و مرج ناشی از تلاش برای عبور از پل زیر دست و پا کشته شوند.
به گزارش خبرگزاری‌ها 500 هزار هندو در معبدی در 60 کیلومتری شهر داتیای هند به مناسبت یک جشنواره مذهبی گرد هم آمده بودند.
در حالی که شمار زیادی از آنان در حال عبور از روی پلی برای رسیدن به معبد بودند ناگهان وحشت تمامی افراد روی پل را فرا گرفت و همین امر باعث شد دهها نفر از آنها زیر دست و پای سیل جمعیتی که قصد فرار از روی پل را داشتند کشته شوند.
شماری هم بر اثر پریدن از روی پل به داخل رودخانه کشته شدند.
براساس این گزارش، اجساد کشته‌شدگان در همان محل سوزانده شد.
مراسم مذهبی هندوها معمولا با حوادث عجیب و غریبی همراه است. سال گذشته نیز ده‌ها نفر بر اثر سه تراژدی مشابه جان خود را از دست دادند. چندماه پیش نیز بر اثر ازدحام در یک ایستگاه قطار در نزدیکی یک معبد ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند.
یک افسر پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: این حادثه 133 نفر مجروح بر جای گذاشت. وی با اشاره به اینکه بیشتر قربانیان زن و کودک بودند، افزود: ما تعدادی از اجساد را از داخل رودخانه بیرون آوردیم.
این پل باریک حدود 500 متر طول دارد و گفته می‌شود که به دنبال وقوع حادثه مشابهی در سال 2007 بازسازی شده بود.

 


پرده جدید خانه خدا دیروز طی مراسمی پس از شستشوی کعبه با گلاب ناب کاشان، بر بنای کعبه نصب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در حالی که زائران خانه خدا در صحرای عرفات حضور دارند و مکه مکرمه خلوت شده است، طبق سنتی دیرینه پرده خانه خدا نو شد.
براساس این گزارش، در مراسم تعویض پرده کعبه شماری از سران کشورهای اسلامی حضور داشتند.
این پرده از جنس حریر طبیعی خالص و به رنگ مشکی، منقش به آیات قرآن کریم است که با خط زیبا، با نخ‌های طلا و نقره بافته شده و ده‌ها کیلو طلا و نقره در ساخت آن به کار رفته است.
ارتفاع این پرده 14 متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتیمتر است که از 16 قطعه به شکل مربع تشکیل شده است.
نوار اطراف این پرده منقش به آیات قرآن کریم است که در فواصل معین عبارات «یا حی و یا قیوم»، «یا رحمن و یا رحیم» و «الحمدالله رب‌العالمین» با رنگ طلایی دوخته شده‌اند.
پرده خانه خدا از 5 قطعه تشکیل شده است که هر قسمت یک طرف کعبه را می‌پوشاند و قطعه پنجم هم درب کعبه را دربرمی‌گیرد هنگام نصب، وزن این پرده به حدود دو تن می‌رسد.

 


دادگاه تجدیدنظر مالزی روز دوشنبه، رای به منع استفاده کلیسای کاتولیک از نام الله به جای کلمه God را صادر کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مالیزیا اینسایدر، این رای، موقتا به مناقشه طولانی مدت، میان کلیسای کاتولیک و مسلمانان بر سر استفاده از نام الله پایان داد.
دادگاه عالی تجدیدنظر مالزی در رای خود اعلام کرد:کلیسای کاتولیک در صورت اعتراض به این رای می‌تواند، درخواست خود را برای بررسی مجدد به دادگاه فدرال که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در سیستم قضایی مالزی است، ارائه دهد.
مقامهای کلیسای کاتولیک اعلام کردند: علی‌رغم صدور این رای، همچنان به استفاده از نام الله ادامه می‌دهند.
برخی سازمانهای غیردولتی مالزیایی همزمان با طرح پرونده ممنوعیت استفاده از نام الله توسط مسیحیان در دادگاه‌های مالزی، پرونده‌ای را علیه کلیسای کاتولیک به سازمان ملل متحد ارائه کردند. رسیدگی به این پرونده 24 اکتبر سال 2013 (2 آبان) در سازمان ملل متحد آغاز می‌شود.
استفاده از نام الله توسط غیرمسلمانان در مالزی پس از آن چالش برانگیز شد که دادگاهی در مالزی در سال 2009 (1388) پس از آنکه هفته‌نامه هرالد وابسته به کلیسای کاتولیک از کلمه الله به جای کلمه God به معنی خدا استفاده کرد و واکنش وزارت کشور در تعطیلی این روزنامه را در آن زمان در پی داشت، در رایی به نفع کلیسا، این نهاد دینی مسیحیان را مجاز دانسته بود تا از کلمه الله نیز استفاده کند.
مسلمانان در کنار دولت، کلیسای کاتولیک را متهم می‌کنند که نباید از نام الله استفاده کنند و کلیسای کاتولیک نیز استدلال می‌‌کند که کلمه الله معادل God به معنی خدا است و این کلیسا می‌تواند از آن استفاده کند.
براساس قوانین مالزی، استفاده از نام الله توسط غیرمسلمانان ممنوع است.استفاده از نام الله به جای کلمه انگلیسی God از جمله موضوعاتی است که از چند دهه پیش در مالزی محل اختلاف بوده و تاکنون حل نشده باقی مانده است.
به گفته «سوزانا آتان» وکیل دولت مالزی استفاده از نام الله به جای کلمه God توسط مسیحیان می‌تواند باعث برداشت‌های متفاوتی بین مسلمانان و مسیحیان شود.گفتنی است، مسلمانان 61/3 درصد و مسیحیان 9/2 درصد از جمعیت 28 میلیونی مالزی را تشکیل می‌دهند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10