(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 23 مهر 1392 - شماره 20617

حدیث دشت عشق
دیدارملی پوشان فوتبال کشورمان و تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا
شروعی تازه برای تیم ملی فوتبال ایران
اخبار کوتاه از فوتبال
چه کسی رئیس فدراسیون کشتی می‌شود؟!
قطعی شدن معرفی سرپرست وزارت ورزش به مجلس
قضاوت بزرگان تاریخ کشتی در فینال جام جهانی کشتی پهلوانی
برگزاری جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک
خواندنی از ورزش ایران
واکنش فدراسیون به استعفای سرمربی تیم ملی تنیس روی میز
   


به یاد بسیجی شهید «عباس صفری»
قبولی در کنکور عشق
شهید «عباس صفری» در بهار 1341 در روستای دشتچی متولد شد. او با استعداد و هوش سرشارش در تعلیم و تربیت زبانزد عام و خاص بود و با سرعت به مدارج علمی دست یافت و از پایه‌گذاران پایگاه بسیج و از خدمتگزاران همیشه در صحنه مسجد و کانون فرهنگی محل به شمار می‌ر‌فت.
در سن 17 سالگی پرچم مبارزه با رژیم طاغوت را با یارانش در دست گرفت و مبارزه را به رهبری امام با افتخار و شجاعت آغاز کرد و از اولین بسیجیانی بود که عازم جبهه و جنگ شد.
در وصیت‌نامه‌اش می‌گوید: امروز عاشوراست و حسین زمان ما را طلب کرده، هرکس نیاید ناشکر است و هرکس بیاید آرزومند است.
در کنکور از نفرات برتر استان اعلام گردید و در جمع دوستان گفته بود ان‌شاءالله به پیروی از ولی فقیه زمان عازم جبهه می‌شوم و در کنکور جهانی مبارزه با استکبار آمریکا و صدامیان کافر قبول خواهم شد. از اوایل سال 1360 عازم مناطق جنگی شد و جانانه جنگید و عاقبت در سن 19 سالگی در عملیات فتح‌المبین در منطقه رقابیه به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
دور رفت از مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در حالی امروز با انجام 9 بازی پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم ملی ایران پس از 119 روز، با اضافه شدن چند بازیکن جدید در ورزشگاه آزادی میزبان تایلند است.
تیم ملی فوتبال کشورمان که پس از بازی حماسی مقابل کره‌جنوبی در شهر اولسان و صعود مستقیم به جام جهانی - یعنی 119 روز پیش - در هیچ مسابقه رسمی و دوستانه دیگری به میدان نرفته است، حالا در حالی برابر تایلند صف آرایی می‌کند که نفراتی همچون اشکان دژاگه پس از مدت‌ها و دانیال داوری و مهرداد بیت آشور برای نخستین مرتبه ممکن است در ترکیب اصلی آن به میدان بروند،ضمن اینکه این دیدار می تواند نوعی استارت برای جام جهانی و هدف بزرگ صعود از مرحله گروهی جام جهانی هم باشد.
کی‌روش بارها گفته نمی خواهد تیم ملی زنگ تفریح تیم‌های قدرتمند در جام جهانی باشد و نباید حتی یک روز آماده سازی تیم ملی را به راحتی از دست داد. به همین دلیل می توان اطمینان داشت که ملی پوشان ایرانی به هیچ وجه به نام حریفشان توجه نخواهند کرد به این دیدار به چشم یک بازی آماده سازی جام جهانی نگاه خواهند کرد.
در این میان سوراچای، سرمربی تیم ملی تایلند در صحبت هایی گفته که نمی خواهد رکورد شکست‌ناپذیریش در بازی برابر ایران شکسته شود. تایلندیها از دو بازی قبلیشان هیچ امتیازی نتوانسته اند کسب کنند و اگر برابر ایران هم شکست بخورند، عملا وداعی زود هنگام با جام ملتها خواهند داشت و برای جلوگیری از این اتفاق مجبورند تا بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهند.
در کنار حساسیت این مسابقه نمی‌توان جذابیت‌های تماشای این بازیکنان را نادیده گرفت. نفراتی که به دورگه‌های فوتبال ایران مشهور شده و با این هدف به تیم ملی اضافه شده‌اند که فوتبال ایران در مسابقات آینده خصوصا جام جهانی با قدرت مضاعف به میدان رفته و عملکرد بهتری را از خود در مسابقات بین‌المللی ارائه کند.
تیم ملی ایران که در بازی‎‌های گذشته لبنان را در ورزشگاه آزادی گلباران کرد و در زمین کویت با اشتباه داوری متوقف شد، در این دیدار با هدف پیروزی و حفظ صدرنشینی به میدان می‌آید، نتیجه‌ای که می‌تواند تا حدودی خیال مردان کارلوس کی‌روش را برای صعود به جام ملت‌ها راحت کند. البته شاید ناهماهنگی بین بازیکنان جدید و نفرات گذشته که حاصل برگزار نکردن دیدار دوستانه قبل از این بازی است، یکی از نقاط ضعف ایران در رویارویی با تایلند باشد اما قطعا تجربه و قدرت بالای تکنیکی و تاکتیکی مردان کی‌روش می‌تواند به پیروزی در این بازی کمک کند.
دیدار با تیم بدون برد
تیم‌های ایران و تایلند تاکنون 12 مرتبه در مسابقات مختلف برابر هم به میدان رفتند که در این بین 9 پیروزی برای تیم ایران ثبت شده و سه مرتبه نیز دو تیم به تساوی رضایت داده‌اند. برنامه کامل روز دوم از هفته سوم دور رفت رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام ملت‌های 2015 - استرالیا به شرح زیر است:
گروه A: * سنگاپور - سوریه * اردن - عمان
گروه B: * لبنان - کویت * ایران - تایلند (ساعت 19)
گروه C: * اندونزی - چین * عراق - عربستان
گروه D: * مالزی - بحرین

 


کفاشیان: خیلی تیم‌ها باید منت ما را بکشند
رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید ایران برای برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های ملی دنیا نیازی به هزینه کردن ندارد و حتی خیلی از تیم‌ها باید برای رویارویی با ایران "منت" این تیم را بکشند. وی همچنین درباره سفر اخیرش گفت: در سفری که داشتم، با حدود 30 فدراسیون در آسیا صحبت کردم و قول شفاهی آنها را برای حمایت از میزبانی ایران در جام ملت‌های 2019 گرفتم، اما ما برای قطعی شدن میزبانی‌مان باید از خودمان هم رغبتی نشان بدهیم چراکه این تمایل عملی می‌تواند در گرفتن میزبانی تاثیر زیادی داشته باشد.
هشدار کی روش به منتقدان تیم ملی
سرمربی تیم ملی ایران با هشدار به کسانی که به گفته او انتقادهای مثبتی مطرح نمی‌کنند، می‌گوید اگر تیم ملی را عصبی کنند با او وارد جنگ خواهند شد.
انتقاد تازه مهدوی کیا از مسئولان فدراسیون فوتبال
مهدی مهدوی کیا که علاقه خاصی به فوتبال پایه دارد در تازه ترین صحبت‌هایش گفت: مسئولان فدراسیون توجهی به فوتبال پایه ندارند. مسابقات مقدماتی جوانان در کرمان برگزار شد و تیم کشورمان با سه پیروزی صعود کرد اما هیچ‌کدام از مسئولان آن‌جا حضور نداشتند. امیدوارم توجه آنها به فوتبال پایه بیشتر شود.
مصدومیت دژاگه جدی نیست
در حالی که امروز تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام ملت‌های آسیا رودرروی تایلند قرار می‌گیرد، اشکان دژاگه در آخرین جلسه تمرینی تا پیش از دیدار سه‌شنبه شب، از ناحیه ران پای راست دچار آسیب‌دیدگی جزیی شد.دژاگه درباره این مصدومیت گفت: تنها به خاطر اینکه از آسیب‌دیدگی جدی جلوگیری کنم، با اجازه کادرفنی چند دقیقه‌ای زودتر از محل تمرین بیرون آمدم. فکر نمی‌کنم برای بازی مشکلی داشته باشم و اگر سرمربی تیم تشخیص داد می‌توانم برای تیم ملی به میدان بروم.
قلعه نویی لیستی به استقلال نداده است
قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال شایعاتی درباره اینکه خروجی‌های استقلال و ورودی‌های این تیم مطرح شده، گفت: خدا گواه است که من نه لیست داده‌ام که نه بازیکنی را می‌خواهم و نه لیست دادم که فلان بازیکن را نمی‌خواهم. مترصد جذب یک هافبک طراح خارجی هستیم همچنین یک دفاع راست هم باید جذب کنیم. نیم فصل را برای جابه‌جایی بازیکنان گذاشته‌اند و رفتن و آمدن بازیکنان چیز عجیبی نیست.
تعهدات به سرمربی تیم ملی انجام شده است
سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به تمامی تعهدات خود نسبت به «کی‌روش» عمل کرده‌ایم، گفت: دولت و ملت ایران حامی سرمربی تیم ملی فوتبال در راه حضوری شایسته در رقابت‌های جام جهانی برزیل هستند.
شکست آبی پوشان در بازی تدارکاتی
دیدار تدارکاتی استقلال برابر نفتون با برتری 2 بر یک نفتونی‌ها به پایان رسید.
حمایت نکونام از بازیکنان تازه وارد تیم ملی
نکونام در پاسخ به سوالی درباره بازیکنان دو ملیتی در تیم ملی بیان کرد: حضور این بازیکنان می‌تواند به ما کمک کنند. آنها تلاش خوبی دارند و در مجموع حضورشان را مثبت می‌بینم.
جریمه 58 میلیونی هافبک پرسپولیس
قاسم دهنوی بازیکن فصل قبل باشگاه تراکتورسازی تبریز بدون انجام تسویه حساب با این باشگاه با باشگاه پرسپولیس قرارداد بسته است. کمیته انضباطی جهت بررسی شکایت، اقدام به تعیین دو جلسه کرد اما وی در این جلسات حاضر نشد و دلایل خود را هم مکتوب ارسال نکرد. کمیته انضباطی به استناد مقررات بند 18 آیین نامه انضباطی، دهنوی را به پرداخت پنجاه و هشت میلیون و دویست و چهل و پنج هزار تومان در وجه باشگاه تراکتورسازی محکوم کرد.
زمان بازگشت نویدکیا به فوتبال
پزشک سپاهان درخصوص وضعیت محرم نویدکیا اظهارداشت: محرم در حال حاضر زیر نظر فیزیوتراپ تیم مشغول پیگیری روند درمانش است. اتفاقا شرایطش خوب است و فکر می کنم تا دو ماه دیگر بتواند به فوتبال برگردد.
جدایی بازیکن صرب از تراکتورسازی
بنابر اعلام باشگاه تراکتورسازی تبریز، مارکو باسارا، بازیکن صربستانی این تیم نتوانست انتظارات کادر فنی را برآورده کند و تراکتورسازی را ترک می‌کند.جدایی این بازیکن صرب از جمع تراکتورسازان قطعی شده و قرار است به زودی با این بازیکن تسویه حساب شود.
درآمد خالص نایب قهرمان آلمان
دورتموند نایب قهرمان لیگ ژرمن‌ها از یک فصل حضور در بوندس‌لیگا صاحب درآمد خالص 53.3 میلیون یورویی شد.

 


اول آبان سرنوشت ورزش اول کشور مشخص می‌شود.
پس از 23 ماه بلاتکلیفی و اداره شدن فدراسیون کشتی با سرپرست، چهارشنبه هفته‌ آینده انتخابات فدراسیون کشتی برگزار می‌شود. کشتی ایران در این مدت از لحاظ مدیریتی مشکلات بسیاری به خود دید و اتفاقاتی رخ داد که بی‌سابقه بوده، اما افراد فنی حاضر در کشتی اجازه ندادند این نابسامانی مدیریتی به سطوح فنی و تیم‌های ملی رسوخ پیدا کند و بر روی نتایج تیمهای ملی اثر بگذارد. پس از المپیک ، محمد بنا نتوانست شرایط را تحمل کند و کنار کشید تا کشتی فرنگی ثبات لازم را از دست دهد. در سوی دیگر رسول خادم که نتایج المپیک برایش راضی کننده نبود، تصمیم گرفت کارش را به نتیجه‌ برساند و کشتی را رها نکند؛ موضوعی که در مسابقات جهانی بوداپست به حقیقت پیوست و تیم خادم پس از 11 سال قهرمان جهان شد. خادم در این مدت سعی کرد اجازه ندهد مشکلات فدراسیون به تیم ملی وارد شود و حتی درون فدراسیون جزیره‌ای خودمختار تشکیل داد و سعی کرد تا کمبودهای فدراسیون را تا حدودی جبران کند. در واقع خادم فراتر از حیطه فنی، به کشتی کمک کرد هر چند برخی مواقع نیز رفع نیازها از توان او هم خارج بود که نمونه‌اش اعزام نشدن کشتی‌گیران به مسابقات تدارکاتی بود.
خادم گزینه نخست است
پس از این افت و خیزها، انتظار 23 ماهه به سر آمده و کشتی باید رئیسش را بشناسد. حجت الله خطیب ، امیررضا خادم، محمدرضا یزدانی خرم و عباس جدیدی از جمله نفراتی هستند که چشم به شرکت در انتخابات دارند. هر چند که یزدانی خرم به دلیل بازنشسته بودن باید از صالحی امیری مجوز بگیرد. وی مدارکش را به وزارتخانه داده و حالا منتظر تصمیم صالحی امیری است. با این حال به نظر می‌رسد اصلی ترین گزینه برای ریاست، امیررضا خادم باشد و حتی گفته می‌شود جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است. نکته پایانی در خصوص انتخابات اینکه هر فردی که چهارشنبه هفته‌ آینده رئیس می‌شود ، باید با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کند. موضوع اول بدهی‌های فدراسیون است که نه فدراسیون و نه وزارت ورزش و جوانان هیچکدام واضح اعلام نکرده‌اند، فدراسیون کشتی چقدر بدهکار است. موضوع مهم دیگر حفظ نیروهای فنی کارآمد و ترمیم نقاط ضعف است.

 


معرفی صالحی‌امیری به وزرات ورزش و جوانان به عنوان وزیر پیشنهادی قطعی شد.
پس از عدم رأی اعتماد مجلس به سلطانی‌فر، سیدرضا صالحی‌امیری از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.با وجود ابهاماتی که در معرفی وی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وجود داشت صالحی امیری روز یکشنبه 28 مهر برای این سمت به مجلس معرفی خواهد شد.رأی‌گیری وزیران پیشنهادی یکشنبه 5 آبان انجام می‌شود.

 


مسابقات فینال اولین دوره جام جهانی کشتی پهلوانی را مهدی خالدی، الکساندر مدوید، مهدی‌زاده، علیرضا سلیمانی و سوخته‌سرایی قضاوت خواهند کرد.
محمدرضا طالقانی در نشست خبری اولین دوره جام جهانی کشتی پهلوانی گفت: جرقه برگزاری این رقابت‌ها در جریان رقابت‌های نپال زده شد و با آقای دولتشاهی در این رابطه صحبت کردیم تا در این چند ماهه که تا زمان انتخابات فرصت است میزبان مسابقات بین‌المللی باشیم. تا به حال برای 18 کشور بلیت گرفته‌ایم و چند کشور هم اعلام آمادگی کرده‌اند که تا زمانی که قطعی نشود نامشان را اعلام نمی‌کنیم اما مشکلاتی هم وجود دارد. به هر کشوری می‌گوییم باور نمی‌کنند که 40 هزار دلار جایزه داده می‌شود و به هر کشتی‌گیری که اعلام می‌کنیم چون در گذشته پولشان را نداده‌اند و در مسابقات مختلف کشتی به جوایز دلاری‌شان نرسیده‌اند می‌ترسند بیایند. وی افزود: تا این لحظه 9 مهمان ویژه داریم. ضمن این‌که لرستان کار قشنگی کرده و در فرودگاه و خیابان‌ها مراسم استقبال برگزار می‌کند. همچنین مجسمه جهان پهلوان تختی نیز در یکی از میادین شهر رونمایی می‌شود. 7 قهرمان جهان و المپیک نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند که محمد نصیری، علیرضا سلیمانی، منصور مهدی‌زاده، طالب نعمت‌پور و بهداد سلیمی از جمله آنها هستند. طالقانی همچنین گفت: قصد داریم در یک حرکت نمادین فینال مسابقات را به قضاوت مهدی خالدی، الکساندر مدوید، مهدی‌زاده، علیرضا سلیمانی و سوخته‌سرایی برگزار کنیم که امیدواریم شرایط جسمانی برخی از این افراد اجازه‌ حضور را به آنها بدهد. ضمن این‌که تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار و تجلیل از 13 پهلوان زنده و کهنه‌سوارها جزو برنامه‌های ما در طول این مسابقات است.

 


اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز تشکیل جلسه می‌دهند.
آخرین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پیش از اعزام کاروان ایران به محل برگزاری سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی برگزار شد. حال پس از گذشت چند هفته آنها دوباره تشکیل جلسه می‌دهند تا عملکرد کاروان اعزامی در این بازی‌ها را مورد بررسی قرار دهند. البته مسائل مربوط به بودجه نیز دیگر محور مربوط به نشست امروز اعضای هیات اجرایی را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که انتخابات کمیته ملی المپیک و انجام بررسی‌های لازم برای تعیین زمان برگزاری آن مهمترین موضوع این روزهای کمیته ملی المپیک محسوب می‌شود.

 


* رقابتهای جودو قهرمانی جوانان جهان اول تا پنجم آبان ماه در اسلوونی برگزار خواهد شد که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سید بهزاد محرمی در وزن 66- کیلوگرم، سید مهرداد زمانی در وزن 73- کیلوگرم و رامین صفویه در وزن 90- کیلوگرم جودوکاران کشورمان در این رقابت‌ها هستند.
*بعد از تخلف کشتی‌گیرانی که با تیم استیل‌آذین قرارداد داخلی بسته بوده و اقدام به دریافت مبالغی به عنوان پیش پرداخت کرده بودند و سپس با چرخش به سمت تیم ثامن‌الحجج (ع) سبزوار اقدام به عقد قرارداد برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد کرده بودند با شکایت استیل‌آذین کمیته انضباطی اقدام به رسیدگی‌ به این پرونده کرد.طی حکم کمیته انضباطی فدراسیون کشتی محسن کاوه، سرمربی تیم ثامن‌الحجج (ع) سبزوار 5 جلسه و پرویز هادی، یاسر حیدرقلی‌نژاد، احسان امینی، مسعود کمروند، مصطفی آقاجانی و ... کشتی‌گیران خاطی نیز هر کدام به 3 جلسه محرومیت و بازپرداخت پول دریافتی از باشگاه استیل‌آذین محکوم شدند.
*سرپرست مستعفی سازمان لیگ می‌گوید که حجت‌الله خطیب با استعفایش موافقت نکرده،‌ اما قصد بازگشت به کارش را ندارد.
* فدراسیون دوومیدانی و آکادمی ملی المپیک اقدام به برگزاری مسابقه دو ویژه بیماران بهبود یافته مبتلا به سرطان کرده است. این مسابقه قرار است با حضور 75 بیمار بهبود یافته روز یکشنبه 28 مهرماه سال جاری در مجموعه آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شود و ورزشکاران بالای 14 سال در رده های مختلف سنی و در دو گروه بانوان و آقایان در مسیری در حدود 200 متر رقابت می کنند .

 


سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تنها چند روز پس از آغاز اردوهای آماده سازی این تیم برای حضور در پروتورهای جهانی آلمان و لهستان از سمت خود کناره گیری کرد.
ابراهیم علیدخت در این‌باره گفت: در این مدت اما خیلی از اتفاقات و تصمیمات بر خلاف شرطی بود که به فدراسیون گفته بودم و با آن موافقت هم شده بود. بارها پیش آمد که طی این مدت و در موارد مختلف مربوط به تیم ملی تنیس روی میز، به جز من افراد دیگر هم نظر می‌دادند و حتی در برخی موارد تصمیم می‌گرفتند. من دیگر نمی‌توانستم این شرایط را تحمل کنم به همین دلیل ترجیح به استعفا دادم.شاید با رفتن من افرادی که تا حالا مستقیم و غیر مستقیم برای تیم ملی تصمیم می‌گرفتند، بتوانند راحت‌تر کارشان را دنبال کنند.
واکنش فدراسیون به استعفا
محمد زارع پور رئیس فدراسیون درباره استعفای سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ، گفت: مگر سرمربی تیم ملی در سایت‌ها سرمربی می‌شود که در سایت‌ها استعفا می‌دهد؟ تا این لحظه هیچ استعفایی به دست من نرسیده و به هر حال استعفای علیدخت پذیرفته نشده است. اما اگر برنگردد تصمیم دیگری را اتخاذ می کنیم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10