(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 23 مهر 1392 - شماره 20617

7 طلایی المپیک در لهستان به روی تخته می روند
رقابت ایران با قدرت های وزنه برداری جهان
گزارشی از آخرین وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران
پشت پرده حذف 6 ملی‌پوش در آستانه جام‌جهانی
وعده های رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص بازی های آسیایی
روایتی دیگر از کشتی گیر افغان لیگ دسته اول
خوشحالی اهالی بسکتبال از بازگشت ذوب آهن به لیگ
سرعتی ترین بازیکنان فوتبال جهان
نسخه ای که گولیت برای منچستر پیچید
   


سرویس ورزشی-
تیم ملی وزنه برداری ایران در شرایطی پای به رقابت های جهانی لهستان می گذارد، که قدرت های جهان با بهترین های خود در مسابقات شرکت می کنند.
کمتر از چند روز دیگر رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در لهستان آغاز خواهد شد؛ رقابت‌هایی که 62 کشور در آن حضور دارند و بسیاری از آنها به دنبال مدال خوش رنگ لهستان هستند. نگاهی به وزنه برداران شرکت کننده در این مسابقات نشان می‌دهد که از 15 وزنه برداری که در دو المپیک 2008 پکن و 2012 لندن روی سکوی قهرمانی ایستادند، هفت وزنه بردار در رقابتهای جهانی لهستان شرکت خواهند کرد. در این میان آنچه بیشتر به چشم آمد حضور 3 قهرمان المپیک 2008 پکن و 4 قهرمان المپیک 2012 لندن در رقاببتهای جهانی 2013 لهستان است.
لانگ کینگ کوان از چین (قهرمان دسته 56 کیلوگرم المپیک 2008)، هوی لیائو از چین (قهرمان دسته 69 کیلوگرم المپیک 2008)، آندری آرامنائو از بلاروس (قهرمان دسته 105 کیلوگرم المپیک 2008)، یون چول اوم از کره شمالی (قهرمان دسته 56 کیلوگرم المپیک 2012)، آن گوک کیم از کره شمالی (قهرمان دسته 62 کیلوگرم المپیک 2012)، جیاجون لو از چین (قهرمان دسته 77 کیلوگرم المپیک 2012) و آدریان زیلینسکی (قهرمان دسته 85 کیلوگرم المپیک 2012) هفت دارنده مدال طلای المپیک هستند که در رقابتهای جهانی 2013 برای کسب مدال طلا روی تخته می روند.
در این میان شاخص ترین غایب رقابتهای جهانی 2013 ایلین ایلیا، قهرمان دو دوره المپیک از قراقستان است. بهداد سلیمی از ایران، اولکسی تروختی از اکراین و لین کینگ فنگ از چین دیگر قهرمانان المپیک 2012 لندن هستند که در وروکلاو لهستان حضور نخواهند داشت.
تمام دارایی وزنه برداری ایران
کورش باقری سرمربی تیم ملی در فاصله یک هفته تا آغاز رقابت ها می گوید: حضور قدرت‌های جهان با بهترین‌ها عجیب نیست و ما نیز با بهترین‌های خود راهی مسابقات جهانی لهستان می‌شویم. تیم ملی ایران نیز همچنان با برنامه قبلی پیش می‌رود و برای‌مان فرقی ندارد که چه وزنه‌بردارانی راهی مسابقات جهانی می‌شوند. من هنوز هم خوشبین هستم و امیدوارم بهترین نتیجه را بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: دارایی وزنه‌برداری ایران همین نفراتی هستند که در یک سال اخیر در لیگ وزنه‌برداری، مسابقات قهرمانی کشور و یونیورسیاد دانشجویان شرکت کرده‌اند. اکنون نیز به مسابقات جهانی می‌رویم تا دست خالی بازنگردیم. سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا حضور بهترین‌های جهان در لهستان کار را برای تیم ما سخت نمی‌کند گفت: بهترین‌های دنیا به ورلکلاو می‌آیند، تیم چین و روسیه همچون گذشته با تمام قدرت راهی این مسابقات می‌شوند و لهستان هم تیم بسیار خوبی را برای حضور در مسابقات جهانی جمع کرده است با این حال رسول تقیان از حضور قهرمان چینی المپیک در وزن 77 کیلوگرم بسیار خوشحال است و می‌توانیم رقابتی دیدنی را بین او و حریفش شاهد باشیم. در فوق سنگین هم قطعا تمامی قدرت‌ها حضور خواهند داشت و این مسابقات جایی است که قوی‌ترین مرد جدید دنیا معرفی خواهد شد.
برنامه کامل رقابت ها
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از روز یکشنبه هفته آینده(28 مهر ماه) با رقابت‌های دسته 48 کیلوگرم زنان در شهر وروکلای لهستان آغاز می‌شود. وزنه برداران گروه B و C دسته 56 کیلوگرم مردان نیز در همین روز روی تخته می‌روند اما رقابت‌های گروه A این وزن در روز دوم (دوشنبه 29 مهر) برگزار می‌شود. نخستین وزنه بردار ایرانی که روی تخته می‌رود به احتمال فراوان مجید عسکری است که این روزها در اردوی تهران خود را برای رقابتهای جهانی آماده می‌کند. رقابت‌های گروه A دسته 62 کیلوگرم مردان روز سه شنبه 22 اکتبر (30 مهر ماه) برگزار می‌شود و عسکری در صورت حضور در ترکیب نهایی تیم ملی از ساعت 22 و 30 دقیقه آن روز به وقت تهران، با حریفان جهانی خود رقابت می‌کند.رقابت‌های جهانی لهستان تا روز یکشنبه 27 اکتبر (پنجم آبان ماه) ادامه خواهد داشت. برنامه کامل این رقابت‌ها در زیر آمده است:
یکشنبه 28 مهر:
گروه C دسته 56 کیلوگرم مردان، گروه B دسته 56 کیلوگرم مردان
دوشنبه 29 مهر:
گروه C دسته 62 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 56 کیلوگرم مردان
سه شنبه 30 مهر:
گروه C دسته 69 کیلوگرم مردان، گروه B دسته 62 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 62 کیلوگرم مردان
چهارشنبه اول آبان:
گروه B دسته 69 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 69 کیلوگرم مردان، گروه C دسته 77 کیلوگرم مردان
پنجشنبه دوم آبان:
گروه B دسته 77 کیلوگرم مردان، گروه C دسته 85 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 77 کیلوگرم مردان، گروه B دسته 85 کیلوگرم مردان
جمعه سوم آبان:
گروه C دسته 94 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 85 کیلوگرم مردان
شنبه چهارم آبان:
گروه C دسته 105 کیلوگرم مردان، گروه B دسته 94 کیلوگرم مردان، گروه B دسته 105 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 105 کیلوگرم مردان
یکشنبه پنجم آبان:
گروه B دسته 105 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 105 کیلوگرم مردان، گروه A دسته 105+ کیلوگرم مردان.

 


در حالی که چند ماه تا آغاز جام جهانی 2014 باقی مانده است، وضعیت لژیونر‌های فوتبال ایران در این مقطع از فصل چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. کارلوس کی‌روش از زمانی که هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته است، توانسته پای بازیکنان ایرانی الاصل زیادی را به تیم ملی ایران باز کند. عملکرد خوب بازیکنانی مثل اشکان دژاگه و رضا قوچان ‌نژاد در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل نشان داد که کارلوس کی‌روش در زمینه دعوت از بازیکنان ایرانی خارج از کشور اشتباه نکرده است. کارلوس کی‌روش اخیرا برای بازی با تایلند در انتخابی جام ملت‌های آسیا، استیون بیت‌آشور که در لیگ آمریکا بازی می‌کرد را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد.حدود هشت ماه تا آغاز جام جهانی 2014 برزیل زمان باقی‌مانده است. عملکرد نه چندان خوب لژیونر‌های ایرانی باعث شده نگرانی زیادی در بین فوتبالدوستان ایرانی برای جام جهانی 2014 به وجود آید.در گزارشی به بررسی وضعیت لژیونر‌های ایرانی در اروپا که به اردوی تیم ملی دعوت شدند می‌پردازیم.
رضا قوچان نژاد ، پشت خط مانده
سن :‌ 26 سال تیم :‌استاندارد لیژ بازی‌ملی :‌ 7 بازی ملی
گل ملی‌: 5 گل ملی وضعیت تیم در لیگ بلژیک:‌ صدرنشین لیگ
رضا قوچان‌نژاد بهترین بازیکن تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی 2014 بود. درخشش او در بازی برابر قطر، لبنان و کره‌جنوبی باعث شد ایران که پیش از این 3 بازی شاید شانس زیادی برای صعود مستقیم به جام جهانی نداشت، به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شود. با این حال وضعیت برای این مهاجم با ارزش ایرانی در استاندارد لیژ به خوبی پیش نمی‌رود. او با استاندارد لیژ قرارداد 3 ساله دارد و به دلیل حضور این تیم در لیگ اروپا و جام حذفی و لیگ بلژیک، مسئولان باشگاه بلژیکی حاضر نشدند تا این بازیکن را در زمان نقل و انتقالات تابستانی به باشگاه دیگر واگذار کنند.
قوچان‌نژاد پس از 9 هفته از لیگ بلژیک هنوز نتوانسته برای تیمش به میدان برود. او در 3 بازی در بین نیمکت ذخیره‌ها بود و در 6 بازی در بین 18 بازیکن تیمش حضور نداشت. البته این مهاجم ایرانی توانست در جام حذفی بلژیک برای تیمش یک گل به ثمر برساند. قوچان‌نژاد در لیگ اروپا برای تیمش به میدان رفته اما این مهاجم هنوز نتوانسته در لیگ اروپا برای تیمش گلزنی کند. استاندارد لیژ اکنون در مرحله گروهی لیگ اروپا حضور دارد و امیدوار است بتواند از گروه خود به مرحله بعد صعود کند. دی‌کامارگو، ام‌بیا و باتشوایی رقیبان قوچان‌نژاد این فصل عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و تقریبا در هر دیدار برای تیم خود گلزنی کردند که باعث شده است ورود "گوچی" به تیم اصلی خیلی سخت باشد.
اشکان دژاگه ، در بند مصدومیت
سن ‌: 27 سال تیم: فولام بازی ملی‌: 7 بازی ملی
گل ملی : 2 گل وضعیت تیم در لیگ:‌ هفدهم جدول
اشکان دژاگه یکی از بهترین بازیکنان ایران در انتخابی جام جهانی بود. او در اولین بازی خود برای ایران در بازی برابر قطر موفق شد 2 گل به ثمر برساند. او فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی در فولام داشت و به هماهنگی خوبی با ساشا رایتر و دمیتار برباتوف در فولام رسیده بود اما به یکباره در بازی برابر کوئینز‌پارک رنجرز مصدوم شد تا مدت‌ها خانه‌نشین شود. دژاگه در اردوی آماده سازی تیمش در کاستاریکا به ترکیب فولام برگشت و توانست برای فولام به میدان رود اما تاکنون نتوانسته در فصل جدید لیگ برتر به میدان رود. دژاگه در تمام بازی‌های این فصل فولام در لیگ برتر حتی در بین بازیکنان ذخیره تیمش حضور نداشت. البته مارتین یول عجله‌ای برای بازگشت ستاره ایرانی به ترکیب تیمش ندارد و امیدوار است دژاگه به زودی بتواند خود را به سطح بقیه بازیکنان اصلی فولام برساند و بتواند به ترکیب اصلی برسد. البته دژاگه در دیدار تیمش برابر برتون آلبیون در جام اتحادیه انگلیس توانست 84 دقیقه برای فولام به میدان برود. فولام این فصل در هیچ تورنمت اروپایی حضور ندارد و این می‌تواند به نفع دژاگه باشد تا با آمادگی کامل در بازی‌های باقیمانده این فصل فولام به میدان برود تا بتواند با قدرت تیم ملی ایران را در جام جهانی برزیل همراهی کند.
مسعود شجاعی ، بازگشت امیدوار کننده‌
سن :‌ 29 سال تیم :‌ لاس‌پالماس بازی‌ملی : 45 بازی ملی
گل ملی :‌ 5 گل ملی وضعیت تیم: رده نهم در دسته 2 اسپانیا
مسعود شجاعی یکی از بهترین لژیونرهای ایران در این فصل بوده است. او خیلی بی سرو صدا کارش را در تیم لاس‌پالماس دنبال می کند و امیدوار است تیمش با وجود بازیکنانی نظیر والرون و آراندا بتواند به لالیگا صعود کند. شجاعی که یک فصل ناامید کننده را در اوساسونا به دلیل مصدومیت سپری کرد، مدت‌ها در اسپانیا بدون تیم بود تا حتی شایعه بازگشت او به لیگ‌های منطقه خلیج فارس به گوش برسد. در نهایت شجاعی تصمیم گرفت تا در اسپانیا بماند و فوتبالش را در لیگ دسته 2 و درتیم لاس‌پالماس ادامه دهد. شجاعی در لاس‌پالماس عملکرد خوبی داشته است و موفق شد در جام حذفی و لیگ برای تیمش گلزنی کند. او چند بار نیز برای بقیه‌هم‌تیمی هایش موقعیت گل ساخته است. طوری که رسانه‌های اسپانیایی به او لقب خاویار ایرانی دادند. لاس‌پالماس از زمانی که مسعود شجاعی را به تیم خود اضافه کرده توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و خودش را از انتهای جدول جدا کرده و به رده نهم جدول برساند. او اکنون باید در بازی برابر تایلند در تیم ملی بازی کند و تیمش بدون او در دسته 2 اسپانیا بازی خواهد کرد. شجاعی با رفتن به لاس پالماس اکنون به بازیکن اصلی این تیم تبدیل شده است و می تواند 90 دقیقه برای تیمش به میدان رود تا مشکلی برای بازی در جام جهانی نداشته باشد. شجاعی در جلسه معارفه خود در لاس پالماس گفته بود که لاس‌پالماس را با مشورت کی‌روش انتخاب کرده و مربی پرتغالی به او گفته کیفیت تیم برای او مهم نیست بلکه مهم این است که بتوانی به طور کامل برای تیمت بازی کنی.
دانیل داوری، دروازه‌بان لژیونر
سن :‌ 25 سال تیم: آینتراخت براونشوایگ
بازی ملی‌: - گل ملی:-
وضعیت تیم: هفدهم جدول
دانیل داوری دروازه‌بان ایرانی براونشوایگ، پس از کنار رفتن سید مهدی رحمتی از تیم ملی ایران اکنون باید با رحمان احمدی برای مراقبت از قفس توری ایران رقابت کند. او در دیدار ایران برابر کویت روی نیمکت ذخیره‌ها نشست. داوری برای بازی با تایلند می‌تواند برای نخستین بار در ترکیب تیم ایران قرار گیرد. البته ندانستن زبان فارسی ممکن است برای داوری درد‌سر ساز شود. برای یک دروازه‌بان مهم است که با مدافعان خود ارتباط کلامی داشته باشد و داوری در صورتی که بخواهد در تیم ایران پیشرفت کند باید کم کم زبان فارسی یاد بگیرد. او در آینتراخت براونشوایگ با پتکویچ رقابت‌ می‌کند. براونشوایگ پس از 28 سال بوندسلیگا را تجربه می‌کند و به نطر می‌رسد در این فصل باید برای بقا بجنگد. او در این فصل در چهار دیدار مقابل بوروسیا دورتموند، فرانکفورت، هامبورگ و ولفسبورگ به میدان رفته و در بقیه بازی‌های تیمش نیمکت نشین بوده است.
علیرضا جهانبخش، مهاجم آینده‌دار
سن : 19 سال تیم : نایمخن بازی‌ملی : -
گل ملی : - وضعیت تیم: پانزدهم جدول
علیرضا جهانبخش پدیده تازه فوتبال ایران است که از داماش گیلان خیلی بی‌سرو صدا به لیگ هلند که یکی از با‌کیفیت‌ترین لیگ های دنیاست لژیونر شد. جهانبخش با 19 سال سن می‌تواند حالا‌حالاها برای تیم ملی ایران در خط حمله به میدان برود. او آن قدر جوان با استعدادی است که رسانه‌های هلندی به او لقب "الماس ایرانی" دادند. جهانبخش در همان هفته‌های نخست برای تیمش به میدان رفت. او در همان هفته اول برای نایمخن در لیگ هلند به میدان رفت. اما ضعف تیم جهانبخش باعث شده است تا شرایط برای فیکس بازی کردن جهانبخش سخت باشد. جهانبخش در بازی برابر هارک ماسه در جام حذفی هلند توانست یکی از گل‌های تیمش را نیز به ثمر برساند. تیم او این فصل برای بقا خواهد جنگید اما مطمئنا حضور این بازیکن ایرانی در لیگ هلند بسیار با ارزش است. او می‌تواند پس از جام جهانی نیز از ستاره های تیم ملی ایران باشد. مسئولان باشگاه هلندی نیز روی این بازیکن در آینده حساب ویژه ای باز کردند و معتقدند او می‌تواند به بازیکن بزرگی در آینده تبدیل شود.
سردار آزمون ، بهترین لژیونر ایران
سن : 18 سال تیم: روبین‌کازان
بازی‌ملی: - گل ملی: -
وضعیت تیم: هفتم جدول
سردار آزمون، جوان با استعدادی است که به جای ماندن در لیگ ایران و بستن یک قرارداد چند صد میلیونی ترجیح داد تا با مبلغی کمتر به روبین کازان روسیه برود تا راه پیشرفت خود را در اروپا جست وجو کند. عملکرد او در این چند بازی بسیار خوب بوده است. او موفق شده هم در لیگ روسیه و هم در لیگ اروپا برای تیمش گلزنی کند. او در بازی آخر قبل از آمدن به ایران علاوه بر گلزنی ، یک پنالتی هم برای تیمش گرفت. سردار آزمون این فصل در روبین کازان اغلب به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد. او همچنین در تیم جوانان روبین کازان نیز توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. اوج درخشش سردار آزمون به لیگ اروپا برمی‌گردد که موفق شد در بازی برابر مولده گلزنی کند؛ گلی که هواداران روبین کازان در سایت رسمی باشگاه به عنوان زیباترین گل ماه برگزیدند. مصدومیت کوتاه‌مدت آزمون باعث شد تا این بازیکن چند بازی تیمش را در لیگ روسیه از دست دهد. اما این بازیکن جوان امیدوار است بتواند با ادامه درخشش خود در لیگ روسیه و لیگ اروپا یکی از نفرات کارلوس کی‌روش برای جام جهانی برزیل باشد.
مهرداد بیت‌آشور، تازه‌وارد تیم ملی
سن : 26 سال تیم : سن‌خوسه بازی‌ملی: -
گل ملی: - وضعیت تیم: یازدهم جدول
مهرداد بیت‌آشور که در آمریکا به استیون بیت‌آشور معروف است، جدیدترین بازیکن دعوت شده کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران است. این مدافع 26 ساله در سن خوزه بازی می‌کند و مدافع محبوب تیمش است. قدرت فیزیکی این بازیکن بسیار بالاست که به نظر می‌رسد بتواند تاثیر خوبی در تیم ملی ایران داشته باشد. بیت آشور متولد، سن خوزه کالیفرنیاست. تیم او در رده یازدهم جدول لیگ آمریکا قرار دارد. البته پیش از این در اردوهای قبلی تیم ملی ایران نفراتی چون امید و امین نظری نیز به اردوی تیم ملی ایران دعوت شدند که به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد نه چندان رضایت‌بخش‌شان باعث شد تا این بازیکنان در اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت نشوند.

 


سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در توضیح کنار گذاشتن شش بازیکن از لیست تیم ملی در آستانه جام جهانی، گفت: با قانون جدید فیفا مجبور شدیم این شش بازیکن را کنار بگذاریم، اما تیم ملی ان‌شاءالله بدون آنها هم می‌تواند در جام جهانی امارات عملکرد خوبی داشته باشد.
علی دوستی مهر در توضیح موضوع کنار گذاشتن اجباری شش بازیکن تیم ملی فوتبال نوجوانان در آستانه جام جهانی امارات،‌ اظهار کرد: این بازیکنان کسانی بودند که در 11 سالگی در تیم‌های ملی عضویت داشتند و تاکنون تجربیات زیادی در تیم‌های ملی کسب کرده‌اند. طبق برنامه‌ها آنها می‌توانستند در تیم نوجوانان حضور داشته باشند و برای جام جهانی هم بازی کنند، اما مشکل از جایی شروع شد که حدود 10 روز قبل از این که به اردوی آلمان برویم نامه‌ای از سوی فیفا به کمیته‌ پزشکی فدراسیون آمد که حد ژنتیکی بازیکنان نوجوان مجاز برای حضور در جام جهانی را مقداری تغییر داده بود!
وی افزود: با این معیار جدید شاید این تعداد از بازیکنان ما پنج درصد فراتر از آن معیار قرار بگیرند و البته زمانی هم مشخص می‌شود که از آنها آزمایش‌های MRI و ایکس ری گرفته شود. بنابراین ما ترجیح دادیم ریسک نکنیم و این بازیکنان را به جام جهانی نبریم، چون اگر در آنجا بر حسب احتمال و به صورت تصادفی از بازیکنان‌مان چنین آزمایشاتی گرفته شود، شاید همین چند درصد افزایش باعث خطای تیمی و خدای نکرده کنار گذاشتن تیم ملی ایران از جام جهانی شود.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشخص شدن این موضوع پیش از اردوی آلمان چطور آنها را به این اردو بردید؟ گفت: تیم ملی از هفته‌ها قبل برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرده بود و ما در زمان کوتاه نمی‌توانستیم بازیکنانی را جایگزین این نفرات کنیم، ضمن این که این شش بازیکن زحمات زیادی برای تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا و سایر بازی‌های گذشته کشیده بودند بنابراین تصمیم گرفتیم با بردن آنها به اردوی آلمان هم به نوعی از زحمات‌شان قدردانی کرده باشیم و هم تیم ملی را بدون شش بازیکن به چنین اردویی نبریم. البته از همان زمان تاکنون به فکر بازیکنان جایگزین که قبلا در اردو حضور داشتند و با ما تمرین می‌کردند هم بودیم. ان‌شاءالله هم بدون آنها هم تیم ملی بتواند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد و با عنایت خداوند بتوانیم موفق باشیم.
دوستی مهر در پاسخ به این سوال که تکلیف آینده این شش بازیکن چه می‌شود نیز به ایسنا، گفت: من نگذاشتم این بازیکنان پرپر شوند. بلافاصله بعد از اردوی آلمان آنها را به تیم جوانان منتقل کردم و آنها در این رده سنی به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. مدیر فنی تیم ملی جوانان درباره پیروزی این تیم مقابل عربستان و صعودش به مرحله نهایی بازی‌های قهرمانی آسیا نیز، تصریح کرد: خدا کمک کرد و توانستیم موفق شویم. شما می‌دانید که حدود دو ماه و نیم است که تیم جوانان شکل گرفته و به لطف خدا توانست بازی‌های خوبی را در مقدماتی قهرمانی آسیا انجام دهد. عربستان تیم گردن کلفتی بود. جوانان ما به خوبی توانستند این تیم را شکست دهند و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند. من آینده روشنی برای این تیم متصور هستم و امیدوارم که در مرحله نیمه نهایی هم عملکرد قابل قبولی داشته و به جام جهانی جوانان صعود کنیم.

 


رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید هدف گذاری برای مسابقات آینده این رشته انجام شده و برنامه ملی‌پوشانی که شانس مدال آوری دارند به کمیته ملی المپیک اعلام شده است.
افشین داوری گفت: در جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتیم وی توجه ویژه‌ای به ورزش‌های پایه داشت و معتقد بودند که این رشته‌ها برای ایران مدال آور است. ما هم تاکید کردیم که رشته‌های پایه می‌تواند جایگاه ورزشی ایران را تغییر دهد.پس از تغییراتی که در وزارت ورزش انجام شد، اعلام کردند که فدراسیون‌ها لیست سفرهای خود را گزارش کنند تا اعتبار بدهند، این در حالی است که فصل مسابقات ما در ابتدای 6 ماهه اول و در ماه‌های بهمن و اسفند است به همین دلیل با ارسال نامه‌ای عنوان کردیم که با این که بالغ بر 10 اعزام در 6 ماهه اول داشته‌ایم، اما اعتباری به ما داده نشده است که پس از این نامه مبلغ ناچیزی را حدود 10 روز پیش به ما اختصاص داده‌اند، البته پیگیر هستیم که اعتبارات مورد نیاز را بگیریم.
داوری با اشاره به مسابقات آسیایی داخل سالن و رقابت‌های صحرانوردی، گفت: دوومیدانی رشته‌ای است که باید فدراسیون از ورزشکارانش پشتیبانی کند و سال آینده ، سال بسیار مهمی برای دوومیدانی ایران است که باید خود را در سه مقطع سنی بسنجیم. ما تمام هدفگذاری خود را برای سال آینده انجام داده‌ایم و می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه‌ را بگیریم. همچنین طبق دستور سرپرست وزارت ورزش، ستاد بازی‌های آسیایی هم از این هفته‌ تشکیل می‌شود که چنین اقداماتی بارقه امیدی برای ماست.
رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره آخرین وضعیت گرفتن مربیان برای ملی‌پوشان دوومیدانی هم ، گفت: با توجه به وضعیت موجود و دیدگاه های کمیته ملی المپیک، برای ملی‌پوشانی که نزدیک به مدال هستند پیش‌بینی‌هایی برای مربیانشان انجام شده و برنامه آنها به کمیته ملی المپیک اعلام شده است. بر این اساس ما پیش‌بینی ‌کرده‌ایم برادران صمیمی 20 روز به مسکو بروند و پس از بازگشت تمرینات خود را با مدیریت عباس صمیمی انجام دهند. البته منتظر هستیم تا با این برنامه‌ها موافقت شود. به گفته داوری طبق برنامه‌ریزی انجام شده احسان حدادی هم تمریناتش را در تهران انجام می‌دهد و هر چند ماه یک بار برای گرفتن مشاوره به روسیه سفر خواهد کرد.

 


مدیر تیم کشتی گروه ساختمانی کفایتی می‌گوید که کشتی‌گیر افغانی که شناسنامه ایرانی دارد برای تیم ملی ایران هم کشتی گرفته است.
کریم کفایتی گفت: سامان کبیری که حالا به خاطر افغانی بودن و داشتن شناسنامه جعلی ایرانی محروم شده است، در رده نوجوانان و جوانان از طرف ایران به تورنمنت‌های هند، قزاقستان و ترکیه اعزام شده است. چطور وقتی فدراسیون نتوانسته اصالت او را متوجه شود ما باید می‌فهمیدیم! اگر قرار است به خاطر این اتفاق ما محروم شویم، پس تیم ملی هم باید محروم شود.کبیری پاسپورت و شناسنامه ایرانی دارد . ضمن این که رضایت نامه او را هیات کشتی فریدون کنار صادر کرده و اگر کسی قرار باشد جواب دهد مسئولان فریدون کنار هستند نه ما. مربی تیم فریدون کنار (ذبیح محمدی) برای کبیری شناسنامه جعلی گرفته است و خودش در مصاحبه‌ای گفته که این کشتی‌گیر شاگرد چندین ساله من است و خودم او را پرورش داده‌ام، حالا چطور شده که به این مساله اعتراض می‌کنند؟
کفایتی همچنین درباره رای کمیته‌ انضباطی درباره سامان کبیری، گفت: کمیته‌ انضباطی حتی نماینده تیم ما را دعوت نکرده است و رای را به صورت غیابی صادر کرده . ما در جریان این کار نبودیم و آن را قبول نداریم. الان هم نامه اعتراضی به کمیته‌ انضباطی و فدراسیون نوشته‌ایم که اگر رسیدگی نشود در مراجع قضایی هم شکایت خواهیم کرد. این‌ها با آبروی ما بازی کرده‌اند در صورتی که کشتی‌گیر تیم ما شناسنامه ایرانی داشته و ما نمی‌توانستیم بفهمیم که او افغانی است.
مدیر تیم کشتی گروه ساختمانی کفایتی در پایان ، اظهار کرد: متاسفانه آقایان فقط برای این که تیم ما به فینال لیگ دسته یک کشتی نرود، این کارها را کردند و آبروی ما را بردند. کشتی گیری که چندین سال در مازندران کشتی گرفته حالا به عنوان کشتی‌گیر قاچاقی شناخته می‌شود. از کسانی که برای کبیری شناسنامه جعلی درست کرده‌اند شکایت می‌کنیم و دست از سرشان بر نخواهیم داشت.
سامان کبیری قبل از این که برای تیم کفایتی کشتی بگیرد در رده نوجوانان به همراه تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی قرقیزستان اعزام شده اما به دلیل مصدومیت کشتی‌گیر دیگری به جای او به میدان رفت. او همچنین در وزن 50 کیلوگرم به تیم ملی جوانان ایران دعوت شده و حتی در برخی از اردوهای تیم ملی بزرگسالان نیز در اردو بوده است اما حالا پس از دو سه سال حضور در اردوی تیم ملی ایران، کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، مربیان یک تیم باشگاهی را به دلیل استفاده از این کشتی‌گیر که گفته می‌شود افغانی است، محروم کرده که این اقدام کمیته انضباطی جای سوال دارد و شبهه برانگیز است. کبیری شناسنامه و پاسپورت ایرانی دارد.

 


سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: حضور مجدد ذوب‌آهن در لیگ برتر اهالی بسکتبال و اصفهانی‌ها را خوشحال کرده است.
فرزاد کوهیان در مورد بازگشت ذوب‌آهن به لیگ برتر بسکتبال گفت:‌ شرایطی که ذوب‌آهن دارد با توجه به اتفاق‌هایی که به دلیل مشکلات مالی افتاد، خاص است، اما حرکتی که صورت گرفت و بازگشت دوباره‌ای انجام شد، اهالی بسکتبال و مردم اصفهان به خصوص خود من را خوشحال کرده است.باید از فدراسیون و سازمان لیگ هم تشکر کنم که با بازگشت این تیم موافقت کردند. ما می‌خواهیم تیمی را راهی رقابت‌ها کنیم که در گام اول نتایج خوبی کسب کند و سپس به رده‌های بالا فکر کند. اهداف ما منطقی و در حد منابع و داشته‌هایمان خواهد بود.
سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن با اشاره به جلسه‌اش با آذری، مدیرعامل این باشگاه گفت: در این جلسه در مورد اهداف و استراتژی باشگاه صحبت هایی انجام شد. آذری نظر بسیار مثبتی در مورد بسکتبال داشته و توجه ویژه‌ای دارد.وی با اعلام اینکه تصمیم بر این است که از اواخر هفته جاری تمرینات تیم آغاز شود، گفت: چند بازیکن مانند علی باهران، رامین هنرمند در کنار ما هستند و قصد داریم تعدادی از بازیکنان جوان را هم آزمایش کنیم و به پایگاه‌های استعداد یابی سری بزنیم.
کوهیان در پاسخ به این سوال که آیا با بودجه‌ای که در نظر گرفته شده است، می‌توانید سه بازیکن ملی جذب کنید، یا خیر، گفت: تمام تلاش‌مان این است که سه بازیکن جذب کنیم، اما دو مورد هم شد، مشکلی وجود ندارد. بازیکنان اصفهانی لیگ در اولویت ما هستند. البته آنها پیشنهادهای زیادی دارند، اما امیدوارم بتوانیم آنها را جذب کنیم.وی در خصوص دستیارانش خاطرنشان کرد: هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ام. با انصاری مهر سرپرست ماهان صحبت‌هایی را انجام دادیم، اما او مشکلاتی داشت که اعلام کرد نمی‌تواند بیاید. کوهیان همچنین اعلام کرد این تیم هنوز تصمیم برای جذب بازیکن خارجی ندارد و جذب بازیکنان ایرانی مهمتر است.

 


«یورو اسپورت» در گزارشی از 10 بازیکن سریع فوتبال جهان نوشت. کریستیانو و رونالدو در این لیست در رده چهارم قرار دارد. آن هم در حالی که مسی در این رده‌بندی ششم است.
سرعت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک فوتبالیست خوب به شمار می‌آید. بازیکنان سریع عصای دست مربی در بسیاری از دیدارها به شمار می‌آیند؛ چرا که با یک حرکت سریع خود می‌توانند دفاع حریف را به هم ریخته و به تیمشان کمک کنند.مهاجمان و بازیکنان کناری بیش از دیگر بازیکنان به سرعت احتیاج دارند. یکی از رمزهای موفقیت یک تیم داشتن چنین بازیکنانی است. یورو اسپورت در گزارشی از سریع‌ترین بازیکنان جهان پرده برداشت. نکته جالب این‌که آنتونیو والنسیا، بال راست منچستریونایتد در جایگاه نخست سریع‌ترین‌ها قراردارد. این در حالی است که کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید در جایگاه چهارم ایستاده است.
فهرست سریع‌ترین‌ها به شرح زیر است:
1- آنتونیو والنسیا
جناح راست منچستریوناتید که جانشین کریستیانو رونالدو در این تیم شد در صدر سریع‌ترین‌ها قرار دارد. سرعت او 35.1 کیلومتر در ساعت است.
2- گرت بیل
هافبک ولزی رئال‌مادرید که سرعتش 34.7 کیلومتر در ساعت است.
3- آرون لنون
بازیکن انگلیسی تاتنهام که سرعتش 33.8 کیلومتر در ساعت است.
4- کریستیانو رونالدو
ستاره رئال‌مادرید که سرعت او زبانزد خاص و عام است. جالب این که این مهاجم پرتغالی در رده چهارم لیست سریع‌ترین‌ها قرار دارد. سرعت او 33.6 کیلومتر در ساعت است.
5- تئو والکات
مهاجم ملی‌پوش آرسنال که اخیرا قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد. سرعت این بازیکن جوان 32.7 کیلومتر در ساعت است.
6- لیونل مسی
بهترین بازیکن چهار سال اخیر فوتبال جهان در رده ششم سریع‌ترین بازیکنان فوتبال جهان قرار دارد. سرعت او 32.5 کیلومتر در ساعت است.
7- وین رونی
مهاجم منچستریونایتد که بارها با فرارهای خود تیمش را نجات داده است. سرعت او 31.2 کیلومتر در ساعت است.
8- فرانک ریبری
او در قهرمانی بایرن در سه‌گانه فوتبال آلمان و اروپا در فصل قبل تاثیر زیادی داشت. سرعت این بازیکن فرانسوی 30.7 کیلومتر در ساعت است.
9- آرین روبن
دومین بازیکن بایرن‌مونیخ در این لیست که سرعتش 30.4 کیلومتر در ساعت است.
10- آلکسیس سانچس
مهاجم شیلیایی بارسلونا که به نظر می‌رسد با آمدن خراردو مارتینو به روزهای اوج خود برگشته است. سرعت او 30.1 کیلومتر در ساعت است.

 


سرمربی پیشین چلسی تاکید کرد شیاطین سرخ در ژانویه باید ۳ بازیکن بزرگ بخرند تا بتوانند در کورس قهرمانی این فصل بمانند.
رود گولیت بر این باور است که منچستریونایتد در این فصل افت کرده زیرا پس از بازنشستگی الکس فرگوسن تغییر زیادی در این تیم ایجاد نشده و بازیکنان جدیدی هم به ترکیب تیم اضافه نشده‌اند.گولیت در این زمینه به ساندی میرر گفت: خیلی خوب می‌توانم درک کنم که دیوید مویس برای بازگرداندن منچستریونایتد به روزهای خوبش باید سه بازیکن بزرگ به ترکیب تیمش اضافه کند. آنها این کار را باید در پنجره نقل و انتقال‌های ژانویه انجام دهند تا بتوانند در بالاترین سطح لیگ داخلی با سایر رقبا برای رسیدن به قهرمانی بجنگند. می‌دانم که یونایتدها پول کافی برای هزینه کردن در این زمینه دارند و باید زمانی که نیاز به خرید بازیکن دارند، به اندازه‌ای که نیاز است هزینه کنند.
گولیت در ادامه افزود: زمانی که آن سه بازیکن بزرگ به یونایتد آمدند، آنگاه سران تیم می‌توانند به بازیکنانی مانند وین رونی که قلبشان با این تیم نیست اجازه خروج بدهند. یونایتدها در طول تابستان تغییری در تیمشان ندادند. به همین خاطر است که در فصل جاری کمی با افت و خیز ظاهر شده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10