(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 25 مهر 1392 - شماره 20618

لایحه حمایت از کودکان قانون شد
داروی جدید خوراکی بیماران ام‌اس
رئیس سازمان زندان‌‌ها خبر داد
پیشنهاد آزادی هزاران زندانی همزمان با عید غدیر
قاتل پای چوبه دار از مرگ نجات یافت
با حضور وزیر بهداشت
مرکز ملی داده‌های سلامت افتتاح شد
جمع‌آوری 58 میلیارد تومان کمک خانواده‌ها برای مدارس
ارسال گوسفندهای ذبح شده به مراکز نیکوکاری کشور
ستاد معاینه فنی اعلام کرد
گازهای خروجی علت مردودی 17 درصد خودروها
سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در اصفهان
دستگیری کلاهبردار 400 میلیاردی شرکت مضاربه‌ای در اصفهان
حوادث کوتاه از کشور
آخرین آمار تلفات زلزله فیلیپین
شفای زائر نابینا در مدینه
تروریست چچنی قاتل شهروندان سوری
   


رئيس سازمان بهزیستی کشور از تایید نهایی لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: این لایحه پس از تایید نهایی در شورای نگهبان از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است.
همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه پس از ابلاغ قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط رئیس مجلس شورای اسلامی، دولت نیز قانون را برای اجرا به سازمان بهزیستی ابلاغ خواهد کرد، گفت: بزودی این قانون به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: بر اساس قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بسیاری از مشکلات مربوط به این کودکان برطرف خواهد شد و نیز بسیاری از مسائل مرتبط با فرزندخواندگی و طرح «امین موقت» بهبود خواهد یافت و سازمان بهزیستی بر این اساس باید در ارتباط با سرپرستی دائم و موقت کودکان به خانواده‌های متقاضی اقدام کند.
رئیس سازمان بهزیستی درباره تبصره ماده 27 قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز اظهار کرد: در خصوص این ماده که محل اشکال بود هنوز درب‌های ویرایش و اصلاح تبصره ماده 27 وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه از اظهارنظر کارشناسان استفاده کرده و به انتقادات و نقطه‌نظرات توجه کنیم.وی با بیان اینکه ماهیت قسمت دوم تبصره ماده 27 قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بر ممنوعیت ازدواج سرپرست با فرزندخوانده تاکید دارد، گفت: امکان بازبینی، ویرایش و تغییر احتمالی در تبصره این ماده وجود دارد و می‌توانیم با بررسی نظرات کارشناسی و از طرف دولت در خصوص برطرف کردن و حل مشکل برآییم.

 


رئیس سازمان غذا و دارو از تولید داروی خوراکی بیماران ام‌اس در کشور خبر داد و گفت: این دارو عوارض داروهای تزریقی را ندارد و 63 هزار بیمار مبتلا به ام‌اس می‌توانند این دارو را تحت‌پوشش بیمه دریافت کنند.
رسول دیناروند در مراسم افتتاح خط تولید اولین داروی خوراکی بیماران ام‌اس در شرکت داروسازی اسوه گفت: داروی خوراکی فینگولید توسط محققان ایرانی ساخته شده و ماده موثر این دارو نیز تولید داخل است و از 8 سال پیش تولید این دارو آغاز شده است و مطالعات بالینی آن از دو سال گذشته در حال انجام بوده است.
وی ادامه داد: این داروی خوراکی پس از انجام آزمایشات، عوارض جانبی نداشته و دارای اثربخشی بالایی است. در واقع این دارو یک دروازه جدید به روی بیماران ام‌اس می‌گشاید که تعدادشان بسیار زیاد است.
دیناروند ادامه داد: در حال حاضر 63 هزار بیمار مبتلا به ام‌اس در کشور وجود دارد که نیمی از آنها داروی اینترفرون تزریقی را دریافت می‌کنند و همین تزریق عوارض جانبی زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه داروی خوراکی ام‌اس یک داروی شیمیایی است تصریح کرد: این دارو نیازی به آزمایشات بالینی نداشت اما با این وجود برای آسوده شدن خیال بیماران آزمایشات بالینی نیز بر آن انجام شد و در این شرایط به چرخه درمان و پروتکل درمانی وارد می‌شود.
دیناروند گفت: این دارو در داروخانه‌های منتخب موجود است و تحت پوشش بیمه قرار گرفته است لذا بیماران نگران خرید این دارو نباشند.وی با بیان اینکه طبق آمارها تولید داروی خوراکی ام‌اس به میزان کافی انجام شده تصریح کرد: این دارو به تعداد کافی موجود است و برای مصرف چند هزار بیمار ام‌اسی در نظر گرفته شده است و مشکل دسترسی نخواهد داشت.

 


رئیس سازمان زندان‌ها از ارائه پیشنهاد آزادی زندانیان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر به رئیس قوه قضائیه خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درخصوص روند آزادی زندانیان در اعیاد قربان و غدیر گفت: پیشنهاد آزادی زندانیان از سوی سازمان زندان‌‌ها تقدیم رئیس قوه قضائیه شده است.
وی افزود: در صورت تأیید این پیشنهاد از سوی مقامات عالی کشور هزاران نفر از زندانیان کشور آزاد می‌شوند.

 


مدیر زندان مرکزی اراک، گفت: با رضایت اولیای دم در آستانه عید سعید قربان، یک قاتل پای چوبه‌دار از مرگ حتمی نجات یافت.
حسین ونکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این زندانی با پیگیری و مداخله واحد مددکاری با رضایت خانواده مقتول، امکان زندگی دوباره یافت.
وی ادامه داد: روز سه‌شنبه پس از حضور خانواده قاتل و مسئولان اجرایی و قضایی در زندان اراک برای اجرای حکم قصاص، با رضایت اولیای دم، قاتل زندانی از مرگ نجات یافت.مدیر زندان مرکزی اراک خاطرنشان کرد: این زندانی 7 سال پیش در یک نزاع در اراک مرتکب قتل شده بود.
ونکی یادآور شد: 818 نفر در شش ماه نخست امسال مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند که از این تعداد 423 نفر آزاد شدند و برای مجازات مابقی تخفیف در نظر گرفته شد.

 


وزیر بهداشت، مرکز ملی داده‌های سلامت را افتتاح کرد و گفت: ‌نظام سلامت در بهره‌گیری از امکانات IT عقب مانده‌ است. افراد زیادی را داشتیم که می‌توانستند در این زمینه به ما کمک کنند اما به علت واقف نبودن به ارزش آنها از کشور رفتند.
حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح مرکز ملی داده‌های سلامت در وزارت بهداشت گفت: استفاده از IT در سراسر جهان در حال افزایش است و مردم ما در اقصی نقاط کشور با اجرای طرح هدفمندی در مصرف سوخت با امکانات IT آشنا شده‌اند و این فن‌آوری روز به روز جای خود را بیشتر پیدا کرده است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: تجهیز وزارتخانه به این امکانات زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا خدمات الکترونیک توسعه یابد البته این مرکز به‌عنوان زیرساخت داده‌های سلامت مطرح است. نرم‌افزارهای مخصوص بر این زیرساخت‌ها نصب می‌شوند و اگر این زیرساخت‌ها درست دیده شوند در سال‌های آینده کمک بسیاری به حوزه سلامت خواهد کرد.
هاشمی افزود: شاید یکی از مشکلات ما در حوزه سلامت ضعف بخش IT است ما در این زمینه در سراسر کشور ضعیف هستیم، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت در حوزه IT تا حدودی خوب عمل کرده اما نرم‌افزار قابلی که مشکلات را رفع کند و یکپارچه باشد وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های سلامت به انجام پژوهش‌ها کمک می‌کند، گفت: در کشور متأسفانه در بسیاری از زمینه‌های ITدر مقایسه با کشورهای پیرامون خود از اطلاعات لازم بی‌بهره‌ایم.
هاشمی تصریح کرد: دلیلی ندارد که مردم برای بعضی خواسته‌های خود از سراسر کشور به وزارت بهداشت بیایند، اسمش را تکریم ارباب رجوع می‌گذاریم در حالی که حق اولیه مردم است و برای پرداخت آن منت می‌گذاریم در حالی که مردم می‌توانند از خدمات الکترونیک استفاده کنند و نیازی به حضور آنها در دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت نیست.
هاشمی ادامه داد: به موازات ستاد باید استان‌ها نیز فن‌آوری‌های خود را تقویت کنند چرا که بسیاری از این مراکز به دلیل بی‌توجهی به IT محروم هستند.هاشمی با اشاره به وجود 300 نوع نرم‌افزار گفت: با این وجود این نرم‌افزارها یکپارچه نیستند و شاید برخی از آنها حتی لازم هم نباشد، بنابراین وجود سامانه یکپارچه در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

 


معاون وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اولین مشارکت اولیا «تربیتی» و دومین مشارکت «آموزشی» است، گفت: در سال گذشته در مشارکت مالی داوطلبانه اولیا رقمی معادل 578 میلیارد و 301 میلیون و 68 هزار و 556 ریال جمع‌آوری شد.
فرشته حشمتیان رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش، در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه در 96 هزار و 399 مدرسه انجمن اولیا و مربیان تشکیل شده است، ادامه داد: بیش از 770 هزار نفر در انجمن اولیا و مربیان مدارس عضو هستند.
وی به فعالیت مدرسان آموزش خانواده اشاره کرد و گفت: اسامی حدود 12 هزار مدرس خانواده در بانک اطلاعاتی ما موجود است و در حال حاضر 8 هزار و 17 مدرس و 700 مشاور خانواده فعالیت می‌کنند.
حشمتیان اضافه کرد: در سال گذشته 100 هزار و 888 دوره برای 6 میلیون و 895 هزار و 48 نفر برگزار شد.
وی به حضور کمرنگ پدرها در انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و بیان داشت: در نظر داریم دوره‌های ضمن خدمت آموزش خانواده ویژه پدران را با همکاری نهادها برگزار کنیم.
حشمتیان در خصوص مکانیزم جمع‌آوری این وجوه گفت: به استناد ماده 11 قانون شوراهای آموزش و پرورش، زمینه مشارکت اولیا فراهم است و بخشنامه‌ای مرتبط با آن به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شد که این کمک به صورت اختیاری است.
وی با تاکید بر اینکه وجوه جمع‌آوری بر اساس حساب 2020 نیست، ادامه داد: دفتر فعالیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس دایر است و وجوه جمع‌آوری شده مستند می‌شود.
معاون وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس غیر دولتی نیز بیان داشت: حضور اولیا در انجمن اولیا و مربیان مدارس غیردولتی نیاید به مسائل مادی محدود باشد و باید به نقش تربیتی و آموزشی نیز توجه شود.

 


مدیرعامل آسایشگاه کهریزک از ذبح بیش از یکهزار و 500 راس گوسفند خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده بخش قابل توجهی از این گوشت‌های قربانی به مراکز نیکوکاری در سطح کشور ارسال خواهد شد.
به گزارش فارس، محمدرضا صوفی‌نژاد در مراسم عید قربان که در مجموعه آسایشگاه کهریزک برگزار شد، اظهار داشت: امسال بیش از یک هزار و 500 راس گوسفند در آسایشگاه کهریزک توسط خیرین اهدا شده است که پس از ذبح این تعداد راس گوسفند، بخش قابل توجهی از گوشت‌های قربانی شده در اختیار مراکز نیکوکاری در سطح کشور قرار داده می‌شود.

 


مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این که آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته گازهای خروجی عامل مردودی 17 درصد خودروها از دریافت معاینه فنی بوده است، گفت: با توجه به آغاز فصول سرد و افزایش آلودگی هوا در تهران بیش از پیش ضرورت و اهمیت معاینه فنی برای وسایل نقلیه احساس می‌شود.
رضوی با بیان این که معاینه فنی خودروها می‌تواند سبب کاهش حدود 23 درصدی آلودگی هوا شود، گفت: تمام مراکز معاینه فنی شهر تهران با دستگاه‌های مکانیزه و کالیبره برای خدمات‌رسانی به شهروندان در آماده‌باش کامل هستند اما متاسفانه شاهدیم که تعداد مراجعات به مراکز معاینه فنی تنها زمان افزایش سخت‌گیری‌های پلیس راهور افزایش می‌یابد.وی با اشاره به این که در فصول سرد سال ایمنی خودروها به ویژه سالم بودن ترمزها نیز از اهمیت ویژه برخوردار است، گفت: بر اساس آمار در سال گذشته، گازهای خروجی عامل 17 درصد از مردودی خودروهایی بوده که به مراکز معاینه فنی مراجعه داشته‌اند، همچنین نقص ترمز‌ها دلیل حدود 5 تا 12 درصد از مردود شدن خودروها از تست‌های معاینه فنی بوده است.

 


یک باب مغازه طلافروشی در خیابان توحید شهر اصفهان روز سه‌شنبه مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.
به گزارش ایرنا و به نقل از شاهدان عینی و منابع موثق، این سرقت مسلحانه کشته یا مجروح به همراه نداشت.
در این حادثه، فرد سارق با پوشش زنانه وارد مغازه طلافروشی شد و با تهدید پسر طلافروش، اقدام به خالی کردن سینی‌های طلا کرد.
به گفته شاهدان، پسر طلافروش، سارق را دنبال کرد اما سارق با شلیک چند گلوله به سمت زمین، او را متوقف کرد، سپس با استفاده از یک خودروی سواری و با رفتن به کوچه‌های فرعی از محل حادثه گریخت.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
صاحب یک شرکت مضاربه‌ای در اصفهان که بالغ بر 400 میلیارد ریال سرمردم کلاه گذاشته بود، دستگیر و روانه زندان شد.
این شرکت که تحت عنوان «طلوع سجاد» از سال 1388 به مدیریت «ح-ن» فعالیت خود را آغاز کرده بود به بهانه تاسیس فروشگاه زنجیره‌ای، تحویل خودرو و مسکن ارزان قیمت موفق شده بود سرمایه‌های 800 نفر را جذب کند و موجودی حاصل از درآمد سرمایه‌گذاران را در بهترین مناطق تهران به نام اطرافیانش ملک خریداری کرده و متواری شد.
شاکیان پرونده کلاهبرداری خانوادگی شرکت طلوع سجاد با مراجعه به روزنامه کیهان اعلام داشتند: این کلاهبردار در قالب اجرای برنامه‌های مذهبی در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از اعتقادات مردم موفق شد میلیاردها تومان سرمایه مردم را جذب کند.
شاکیان این کلاهبردار با بیان اینکه فرد مزبور در دی ماه سال 91 ناگهان متواری شد، اعلام داشتند با متواری شدن «ح-ن» شرکت با تمام کارمندانش یکباره خالی شد و مردم ناگزیر شدند از طریق قوه قضائیه پیگیر این پرونده کلاهبرداری شوند.
شاکیان با اشاره به دستگیری دختر وی بعد از چند ماه تصریح کردند: نامبرده مجبور شد تا خود را به مراجع قضایی معرفی و به تمام دیون خود اعتراف کند.
آن‌ها با بیان اینکه پرونده این کلاهبرداری در شعبه بازپرسی سوم دادگستری رسیدگی و به دادگاه ویژه اقتصادی ارجاع شده است، اذعان داشتند، بعد از گذشت بررسی این پرونده و دستگیری این کلاهبردار هنوز مردم در سردرگمی بسر می‌برند این در حالیست که بسیاری از سرمایه‌گذاران به نیت خانه‌دار شدن تمامی سرمایه‌های خود را باخته‌اند.

 


زمین لرزه در زرندیه ساوه
ساوه - فارس: رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: زلزله 7/4 ریشتری که در زرندیه ساوه رخ داد مصدومی در پی نداشت و فقط دیوار چند خانه روستایی فرو ریخت.
محمود مظفر افزود: این زلزله ساعت 12 و 19 دقیقه دیروز در عمق 2 کیلومتری زمین در منطقه زرندیه ساوه رخ داد.
وی افزود: در همین راستا 3 تیم امداد و نجات برای بررسی خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند که در نتیجه مشخص شد روستای سنگک در بخش قرق‌آباد تا حدی دچار خسارت شده اما مصدومی در پی نداشته است.
مظفر گفت: 20 خانوار در این روستا سکونت دارند که بر اثر زلزله دیوار برخی از خانه‌ها فرو ریخته یا ترک عمیق برداشته است و امدادگران مشغول توزیع چادر و اقلام امدادی بین این افراد هستند.
تخریب کوره غیرمجاز
سمنان - فارس: به دنبال گشت و کنترل فعالیتهای صنعتی، مشاهده شد که افرادی فرصت‌طلب در تنگه بولان حوزه ایوانکی با راه‌اندازی 4 کوره غیرمجاز ذوب سرب، اقدام به تولید شمش سرب از باتری‌های فرسوده می‌کنند.
سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست گرمسار با بیان اینکه این فعالیت با آلودگیهای شدید زیست‌محیطی همراه بود، افزود: از فعالیت این افراد جلوگیری و کوره‌های مذکور تخریب شد.
گلوله توپ عمل نکرده در فاضلاب
دزفول - فارس مسئول روابط عمومی اداره آب و فاضلاب دزفول از کشف یک عدد گلوله توپ عمل نکرده در فاضلابی در این شهرستان خبر داد.
این گلوله توپ که از دوران دفاع مقدس باقی مانده در کوی سعدی شهر دزفول کشف شد.
دفن مواد غذایی فاسد
رشت - خبرنگار کیهان:رئیس دامپزشکی آستارا از دفن 20 تن تخم‌مرغ صادراتی فاسد در این شهرستان خبر داد.
حبیب بنی‌رستم اظهار داشت: این تخم‌مرغها که از آستارا به کشور گرجستان صادر شده بود به علت فاسد بودن از این کشور عودت داده شد.
دستگیری سارق
کنگاور - فارس: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه احشام در سطح استان کرمانشاه و ایلام و نیز در چند نقطه کنگاور تیم‌های گشتی کنگاور با خودرو و لباس شخصی، به صورت شبانه‌روزی محورهای منطقه را زیر پوشش قرار دادند.
سرانجام 3 سارق مسلح شناسایی و توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.
تلفات حادثه رانندگی
اراک - خبرنگار کیهان:بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 با یک دستگاه وانت پیکان 4 نفر کشته و یک تن دیگر مجروح شد.
در این سانحه رانندگی که در کیلومتر 15 محور آهنگران - آشتیان در استان مرکزی اتفاق افتاد، راننده و دو سرنشین خودرو سواری و راننده وانت پیکان در دم جان باختند. و سرنشین دیگر وانت پیکان مجروح شد که به بیمارستان ولیعصر(عج) اراک انتقال یافت.
علت این حادثه انحراف به چپ سواری پژو اعلام شد.
انهدام باند سرقت خانوادگی
سمنان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: با دستگیری 2 برادرکه به اتفاق پسر خاله‌شان باند خانوادگی سرقت تشکیل داده بودند، 23 فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در شاهرود کشف شد.
سرهنگ رحمت‌الله طاهری افزود: هر 3 متهم سابقه‌دار بوده و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
مقابله با قاچاق گوسفند
گناوه - ایرنا: فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: قاچاقچیان قصد داشتند 119 راس گوسفند را به کشورهای جنوبی خلیج‌فارس ببرند که ماموران آن‌ها را ناکام گذاشتند.
سرهنگ غلامرضا جمالی افزود: این 119 راس گوسفند قاچاق در 2 عملیات جداگانه در دریا و خشکی کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: این تعداد گوسفند از یک فروند شناور تجاری که قصد انتقال و فروش آنان را به کشورهای خلیج‌فارس داشتند، کشف شد.
فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: در این ارتباط شناور حامل گوسفند توقیف شد و 6 نفر دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شدند.
توقیف محموله قاچاق
آبادان - ایرنا: فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز شهرستان با هماهنگی مقام قضایی و در بازرسی به عمل آمده از محل انبارها و مخفیگاه 147 هزار و 500 نخ سیگار قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ کهیایی افزود: متهمان در چند عملیات غافلگیرانه توسط ماموران انتظامی آبادان دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم ارتکابی اعتراف کردند.
وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
سقوط بالابر غذاخوری
تبریز - خبرنگار کیهان: سقوط بالابر یک غذاخوری در ولی‌عصر تبریز، 3 نفر از کارکنان زن آن را، راهی مراکز درمانی کرد.
ماموران ایستگاه 5 آتش‌نشانی ضمن حضور در محل حادثه 3 مصدوم حادثه را که سوار بر بالابر بودند و به زیرزمین غذاخوری سقوط کرده بودند، برای اعزام به مراکز درمانی، تحویل عوامل اورژانس دادند.
پیشگیری از انفجار خودرو
* با حضور به موقع ماموران آتش‌نشانی شماره 14 اندیشه تبریز، از انفجار خودروی سمند در آخماقیه جلوگیری شد.
به دنبال نشت مخزن گاز خودروی سمند در ابوذر آخماقیه، ماموران اقدام به ایمن‌سازی و پیشگیری کردند و توانستند مانع بروز حادثه ناگوار در این محل شوند.
تصادف مرگبار
کاشان - ایرنا: به گفته مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در اثر برخورد 2 دستگاه تریلر در آزادراه نطنز - کاشان 2 نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند.
روح‌الله فدایی در تشریح چگونگی این حادثه افزود: یکی از تریلرها از مسیر اصلی منحرف و وارد باند مخالف شد و با یک دستگاه تریلر دیگر به شدت برخورد که منجر به آتش‌سوزی دو خودرو شد.
وی گفت: به علت گستردگی حریق، کابین دو راننده نیز دچار آتش‌سوزی شد و راننده و کمک‌راننده یکی از تریلرها به علت شدت حادثه و آتش‌سوزی در دم جان دادند و 2 نفر دیگر مصدوم شدند که توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافتند.
واردات غیرمجاز
آبادان - فارس: دادستان عمومی و انقلاب آبادان از کشف 204 قبضه سلاح غیرمجاز طی چند مرحله عملیات در این شهرستان خبر داد.
احمد شیر‌علی‌زاده افزود: این سلاح‌ها از طریق مرزهای آبی عراق وارد ایران شده‌اند. در این ارتباط چند نفر متهم دستگیر شدند و پرونده آنان در حال رسیدگی است.

 


مرکز امداد و نجات فیلیپین اعلام کرد: زلزله شدید روز سه‌شنبه این کشور تاکنون 144 کشته و 300 زخمی به جا گذاشته است.
زلزله شدید صبح سه‌شنبه مرکز فیلیپین را لرزاند. موسسه زلزله‌شناسی این کشور، شدت این زمین‌لرزه را 7/1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین - ریشتر- اعلام کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، از نخستین ساعات اولیه وقوع زلزله، گروه‌های امداد و نجات به حالت آماده‌باش درآمدند و پیش‌بینی می‌شود با توجه به عمق و شدت زلزله، آمار کشته‌شدگان افزایش یابد.
هنوز در بسیاری از مناطق دورافتاده به دلیل تخریب سیستم حمل و نقل و جاده‌ها، امدادرسانی صورت نگرفته است و به همین دلیل احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان نیز وجود دارد.
در زلزله شدید روز سه‌شنبه فیلیپین، بسیاری از ساختمان‌های نوساز تخریب شد و جاده‌ها در بسیاری از مناطق زلزله‌زده شکاف برداشته و امکان تردد در آنها وجود ندارد. همچنین دست‌کم به دو کلیسای قدیمی نیز آسیب کلی وارد شده است.
زمین‌لرزه فیلیپین، در فاصله پنج کیلومتری شرق بالی لیهان در منطقه بوهول و در فاصله 60 کیلومتری شهر سیبو مرکز استانی به همین نام و در عمق 20 کیلومتری زمین رخ داد.
استان سیبو حدود دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد و پس از مانیل پایتخت فیلیپین، مهمترین مرکز اقتصادی این کشور است. این استان از جمله استان‌های پیشرفته در مرکز فیلیپین است و مراکز آموزشی، تجاری و صنعتی زیادی در آن واقع است. جمعیت منطقه بالی لیهان که زلزله شدید روز سه‌شنبه در محدوده آن رخ داد، 18 هزار و 500 نفر گزارش شده است.
فاصله این زمین‌لرزه تا مانیل پایتخت فیلیپین 620 کیلومتر است.
فیلیپین به دلیل قرار داشتن روی کمربند زلزله همواره شاهد زلزله‌های کوچک و بزرگ بوده است و کمتر روزی است که حداقل تکان‌های کوچک مخل آرامش ساکنان مختلف این کشور نشود.
بزرگ‌ترین زلزله‌‌ای که در دهه اخیر باعث تلفات جانی زیادی در این کشور شده است زلزله 7/9 دهم (هفت و نه دهم) ریشتری 16 آگوست سال 1976 بود که خلیج مورو را به لرزه درآورد.
در این زلزله چهار هزار و 791 نفر کشته و 9 هزار و 929 نفر نیز زخمی شدند، همچنین اجساد دو هزار و 228 نفر هیچگاه یافت نشد.
زلزله روز سه‌شنبه فیلیپین نخستین زلزله قرن 21 است که شمار قربانیان از مرز 100 نفر گذشته است.

 


«فاطمه الماهی» زائر سالمند سودانی، در مسجد حضرت محمد(ص) واقع در شهر مدینه، دوباره بینایی خود را باز یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، این زائر سالمند در مسجد حضرت محمد(ص) واقع در شهر مدینه، پس از برگشت بینایی‌اش، با سر دادن فریاد شادی تمامی حجاج حاضر در مسجد را شگفت‌زده کرد.
وی هفت سال بود که بینایی‌اش را از دست داده بود و با وجود جراحی‌های متعدد هرگز قادر به دست آوردن دوباره بینایی‌اش نشد.
وی گفت: گویی به من الهام شده بود که در حج امسال بینایی خود را دوباره به دست خواهم آورد و با ورود به کشور عربستان این نور امید در دلم افزون‌تر شد.
الماهی در ادامه افزود: چندین روز در مسجد حضرت محمد(ص) ماندم و ساعت‌‌های طولانی در داخل مسجد برای شفای چشمانم دعا می‌خواندم. در گوشه‌ای از مسجد نشسته بودم که ناگهان پرده سیاهی که به مدت هفت سال جلوی چشمانم کشیده شده بود، به آرامی محو شد و تصویر پسرم که روبه‌روی من نشسته بود را واضح دیدم.
این بانوی مسلمان سودانی به شکرانه بازیافتن بینایی‌اش ساعات طولانی در مسجد پیامبر(ص) ماند و به درگاه خداوند دعا کرد.

 


یک تروریست چچنی به نام «ابو ولیدمسلم»، سر 378 نفر از سوری‌ها را از تن جدا کرده است.
«الحدث نیوز» نوشت: «مسلم چچنی» مشهور به «ابو ولید» که از اعضای گروهک «جبهه النصره» بود؛ در ماه می 2012 از مرزهای ترکیه وارد سوریه شد.
این تروریست چچنی به‌عنوان خشن‌ترین جنگجو در میان گروه‌های شبه‌نظامی مخالف سوریه، شهرت داشت.
پایگاه‌های وابسته به تروریست‌ها اعلام کردند عملیات سر بریدن طرفداران نظام سوریه در سراسر مناطق تحت کنترل شورشیان به مسلم واگذار می‌شد و گاهی این تروریست چچنی دهها کیلومتر سفر می‌کرد تا سر یک شهروند نگون‌بخت سوری را که به دست شورشیان و تروریست‌ها افتاده بود، از تن جدا کند!
در روزهای اخیر، چندین پایگاه اینترنتی خبر هلاکت ابوولید، مسلم چچنی در ریف لاذقیه را منتشر کرده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10