(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 25 مهر 1392 - شماره 20618

حدیث دشت عشق
کی‌روش: بازی با تایلند برای ایران بیدارباش بود
پیروزی هشداردهنده تیم ملی فوتبال ایران
اخبار کوتاه از فوتبال
تمام تیم های راه یافته به جام جهانی برزیل
پیگیری تخلفات تمامی رشته‌های ورزشی در مجلس
میزبانی تراکتورسازی از صدرنشین در هفته سیزدهم
پرسپولیس رده دوم جدول را می خواهد
انتخاب سرمربی موقت برای تیم ملی تنیس روی میز
   


به یاد بسیجی شهید «مصطفی دشتیان»
جاذبه در حد امکان، دافعه در حد ضرورت
طلوع طلاییه دیگر طلایی نخواهد شد و سه راهی شهادتش همیشه داغدار شهادت توست و خاک پاکش هم چنان تابوت پیکرت و فضایش هنوز آکنده از ندای یا زهرایت.
ای بی‌مزار! ای که نامت تا ابد در طلاییه در اهتزاز خواهد ماند، به ما بگو چه رازی میان تو و مادرت زهرا (سلام‌الله علیها) است که چنان با یادش می‌زیستی و به نامش نفس می‌کشیدی و مشتاقانه پهلو سپر تیر کردی و خونت جاری شد و ملائک از تو به شگفت آمدند و تو بی‌قبر ماندی و بی‌نشان. هنگام شهادت روزه بودی و زیاد روزه می‌گرفتی. از میان خاطرات رفیقانت خیلی چیزها نصیبم شد. از اخلاق و تواضعت در برابر مردم گرفته تا اخلاص و خلوصت در برابر خدا. نماز شبت و به دل کوه زدن‌هایت، و خادم مسجد بودنت که صبح‌ها زودتر از همه به مسجد می‌رفتی و درب مسجد را به سوی مردم می‌گشودی و شب‌ها دور از چشم همه به نظافت آن می‌پرداختی. هنوز مسجد محل، صدای اذانت را در مناره‌ها به یادگار دارد و تصویر زیبایت بر کاشی‌های مسجد یاد تو را در دلها زنده نگه می‌دارد.
فرازی از نوشته شهید: همیشه سعی کنید جاذبه ما بیشتر از دافعه ما باشد. به قول شهید بهشتی جاذبه در حد امکان و دافعه در حد ضرورت. اختلاف سلیقه‌ها باعث جدایی شما نگردد و همیشه سعی کنید در کارهای خود پیرو ولایت فقیه باشید.

 


سرویس ورزشی-
اگر چه تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار با تایلند موفق به کسب پیروزی شد اما عملکرد ملی پوشان در این بازی انتقاد کارشناسان را به دنبال داشت.
دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا از ساعت 19 روز سه شنبه به قضاوت عبدالله بولوشی از قطر در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در پایان شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با نتیجه 2 بر یک حریف نه چندان مطرح و قدرتمند خود را شکست دهند. در حالی که انتظار می رفت تماشاگران زیادی از این دیدار استقبال کنند اما کمتر از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و امیدوار بودند تیم ملی ایران نمایش تهاجمی داشته باشند اما در 45 دقیقه نخست کمتر حرکت مهیجی از سوی بازیکنان تیم ملی را شاهد بودیم. در نیمه دوم و با تعویض های کی روش تا حدودی روند بازی تغییر کرد تا اینکه در دقیقه 69 اشتباه مدافعان تایلندی توپ را به سیدجلال حسینی رساند و او با ضربه پای چپ دروازه حریف را باز کرد. بعد از این گل تیم ملی ایران طراوت بیشتری به خود گرفت و در حالی که هنوز تماشاگران روی سکوها آرام نگرفته بودند رضا قوچان نژاد در دقیقه 70 روی پاس خوب کریم انصاریفرد گل دوم تیم ملی ایران را به ثمر رساند تا به گلزنی هایش در تیم ملی ایران تداوم ببخشد. با این گل شور و اشتیاق به روی سکوها بازگشت اما برعکس روند بازی این تایلندی ها بودند که در دقیقه 80 توسط تیراسیل دانگدا روی یک شوت از پشت محوطه جریمه به گل رسیدند تا بازی با نتیجه دو بر یک به پایان برسد. تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی 7 امتیازی شد و با توجه به تساوی لبنان و کویت در دیدار روز سه شنبه، یک گام دیگر به صعود به مرحله نهایی رقابت های جام ملت های آسیا در استرالیا نزدیکتر شد.
شکل بازی تیم ملی منسوخ شده است
اما نمایش ضعیف تیم ملی دراین بازی انتقاد برخی کارشناسان فوتبال را به دنبال داشت. جلال چراغپور سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد ملی پوشان گفت: بازی تیم ملی را به عنوان تیمی که مجوز حضور در جام جهانی دارد نگاه کردیم. وقتی تیم‌های حاضر در مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا و سایر قاره ها را می‌بینیم‌ وقتی بررسی می‌کنیم و در هر جام جهانی تحولی را در سبک و تاکتیک فوتبال می‌بینیم، وقتی می‌بینیم بایرن‌مونیخ به همه اهداف خود می‌رسد اما با آوردن گواردیولا خواهان اضافه کردن فوتبال اسپانیا به تاکتیک خود است، وقتی بازی ایتالیا را می‌بینیم که دفاع 3 نفره را چقدر قشنگ و تازه کرده، وقتی می‌بینیم باز پس ‌گیری توپ به عنوان سرعت بازی در فوتبال امروز حساب می‌شود آن وقت با این نگرش‌ها بازی تیم ملی را نگاه می‌کنیم که یک فوتبال منسوخ و قدیمی را ارائه می‌کند کمی افسرده می‌شویم.
هشدار جدی برای مسئولان
خداداد عزیزی مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با انتقاد از شیوه بازی ملی پوشان گفت: ما در بازی با تایلند هیچ چیزی ندیدیم جز 3 امتیازی که ایران توانست برای صدرنشینی به دست آورد. از لحاظ فنی تیم ملی هیچ چیزی نداشت، به هر حال 110 - 120 روز است که بازیکنان کنار یکدیگر نبودند و شاید همین عدم هماهنگی عمده دلیل این موضوع بوده است. متاسفانه ما روزهای فیفا را از دست دادیم و به جز 15 - 20 دقیقه‌ای که کمی تیم ملی توپ را در اختیار داشت دیگر چیزی ندیدیم، این می‌تواند یک هشدار جدی به مسئولان بدهد و زنگ خطری باشد که مسئولان به فکر تیم ملی بیفتند تا بازی‌های دوستانه برای تیم ملی تدارک ببینند.اگر با این شرایط به جام جهانی برویم باعث خنده خواهیم شد .
ناهماهنگی در تیم ملی
مجید صالح مربی استقلال هم درخصوص عملکرد تیم ملی در بازی با تایلند اظهار داشت: در نیمه اول تیم ملی مقداری سردرگم بود و فکر می‌کنم راه‌های رسیدن به گل خوب طی نشد. در نیمه دوم بهتر شدیم و بازیکنان خوب عمل کردند اما تایلند نشان داد که فاصله‌ها در آسیا کمتر شده و اینکه بازی در تهران برگزار می‌شود دلیل پیروزی نیست. مجموعا بازی خوبی را شاهد بودیم و به نظرم تیم ملی ما مستحق برد بود ولی کمبود اردوها باعث مقداری ناهماهنگی بود و در گلزنی خوب عمل نکردیم.
بازی با تایلند بیدارباش بود
اما غیر از کارشناسان به نظر می رسد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نیز از عملکرد تیمش رضایت چندانی نداشت: «بعد از چهار ماه که هیچ بازی‌ای نداشتیم طبیعی بود در نیمه اول هماهنگ نباشیم و بازی خوبی شاهد نبودیم. در ابتدای بازی با عجله کار می‌کردیم ولی همانطور که بازی جلو می رفت بهتر شدیم و به سه امتیاز رسیدیم. مطمئنا بازی فوق العاده‌ای نبود ولی نتیجه ای که به دست آمد آنچه بود که در زمین اتفاق افتاد. شک نداریم باید سخت تر کار کنیم. بازی با تایلند باید برای ما بیدارباش باشد. هیچ تیمی در دنیا نیست که بتواند چهار ماه بدون بازی به بقای خود ادامه دهد. در حال حاضر ما هفت امتیاز کسب کرده ایم و در صدریم ولی مهم‌ترین پیغام این است که فاصله زیادی تا جام جهانی نداریم و باید تصمیمات مهم را برای آماده سازی در جام جهانی بگیریم.

 


نکونام در جمع برترین گلزنان جهان
در رقابت‌های انتخابی جام جهانی
با پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل روبن فان پرسی از هلند ، لوئیس سوآرس از اروگوئه و دئون مک‌کالای از بلیز با 11 گل زده در صدر گلزنان انتخابی جام جهانی قرار گرفتند. لیونل مسی با 10 گل زده در کنار ادین ژکو، بیرز و پرس در رده دوم قرار گرفته است و جواد نکونام با 6 گل زده بهترین گلزن تیم‌ ملی ایران در انتخابی جام‌جهانی بوده است که در رده ششم قرار گرفته است.
دبیر ستاد منشور اخلاقی برکنار نمی شود
علی کفاشیان در واکنش به انتشار اخباری در خصوص اینکه نهاد ریاست جمهوری به فدراسیون دستور داده علیپور را برکنار کنند، اظهار داشت: هیچ کس چنین دستوری به ما نداده است. خود ما درباره ماندن یا رفتن او تصمیم گیری می کنیم. بنده از عملکرد علیپور رضایت دارم و او همه کارهایش را با ما هماهنگ می کند.
عنایتی از فوتبال خداحافظی نمی کند
عنایتی آقای گل لیگ گفت: حالا حالاها از فوتبال خداحافظی نمی‌کنم. وقتی از نظر بدنی شرایط خوبی دارم و وضعیت جسمی ام هم ایده آل است دلیلی ندارد از فوتبال خداحافظی کنم.
جشن صدمین سال تاسیس باشگاه پارما
تیم فوتبال پارما به عنوان یکی از قدیمی ترین تیم های سری‌آ ایتالیا با حضور بسیاری از ستاره های قدیمی خود، صدمین سال تاسیس خود را جشن گرفت . پیش از شروع مسابقه و در مراسمی، حاضران در ورزشگاه 28 هزار نفری اینوتاردینی شاهد رژه بازیکنان اسبق و ستاره‌های قدیمی تیم پارما بودند. بازیکنانی همچون جیان فرانکو زولا، کلودیو تافارل، دینو باجو، کاناوارو، زه‌ماریا، روسی، هرنان کرسپو، لیلیان تورام .
کاپلو به فکر قرعه خوب در جام جهانی
کاپلو سرمربی ایتالیایی روسیه پس از صعود به جام جهانی 2014 می‌گوید دیگر نباید به رقابت‌های انتخابی جام جهانی فکر کرد، زیرا این مسابقات به پایان رسیده است.
مصدومیت در شب تولد
"مسوت اوزیل" در بازی تیم‌های آلمان - سوئد از ناحیه زانو دچار صدمه‌دیدگی شد. مصدومیت اوزیل در بیست و پنجمین سالگرد تولدش برای وی روی داده است.
حمایت آندو از شجاعی
آندرانیک تیموریان با انتقاد از تماشاگرانی که در بازی ایران و تایلند علیه مسعود شجاعی شعار دادند گفت: از برخوردی که برخی تماشاگران با مسعود داشتند ناراحت شدم. مسعود یکی از بازیکنانی بوده که در موفقیت های تیم ملی ایران تاثیرزیادی داشته . حالا اگر مثل خیلی دیگر از بازیکنان با فرم ایده الش فاصله دارد نباید با او اینگونه برخورد می شد.
عده ای دوست ندارند پرسپولیس نتیجه بگیرد
دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عده‌ای دوست ندارند پرسپولیس نتیجه بگیرد اما ما طبق برنامه کار خودمان را انجام می‌دهیم.
حمایت گل محمدی از استقلال و قلعه نویی
گل محمدی سرمربی نفت پیش از بازی با استقلال ضمن حمایت از قلعه نویی و شاگردانش گفت: این که می‌گویند استقلال خوب نتیجه نگرفته بی‌انصافی در حق قلعه‌نویی و بازیکنان این تیم است، رفتن جزء 4 تیم آسیا به نظر شما نتایج بدی است؟ بالاخره استقلال زحمت کشیده و با مسائل و مشکلاتی که داشت بعد از مدتها در بین چهار تیم برتر آسیا قرار گرفت.
گفت و گوی رحمتی با مربی تیم ملی
در تمرین دیروز آبی‌پوشان امید نمازی مربی تیم ملی حضور داشت که مهدی رحمتی نیز گفت‌وگوی کوتاهی با او انجام داد.

 


با پایان بازی‌های انتخابی شب گذشته در راه جام جهانی برزیل، تاکنون 20 تیم صعودشان را به این بازی‌ها قطعی کرده‌اند.
رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل شب گذشته (سه‌شنبه) با انجام دیدارهایی در سراسر نقاط جهان پیگیری شد. تاکنون علاوه بر برزیل که به عنوان میزبان در جام جهانی حضور خواهد داشت، 20 تیم جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده‌اند.
قاره آسیا: همه چیز در قاره آسیا مشخص شده است. چهار تیم ایران، کره جنوبی ، ژاپن و استرالیا صعودشان را به جام جهانی 2014 قطعی کرده‌اند و اردن با برتری برابر ازبکستان، نماینده قاره آسیا در بازی پلی‌آف برابر اروگوئه است.
قاره آفریقا: هنوز صعود هیچ تیمی به جام جهانی 2014 برزیل از قاره آفریقا مشخص نشده است. 10 تیم حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آفریقا در دو بازی رفت و برگشت برابر هم به میدان خواهند رفت که تیم برنده مجموع دو دیدار صعودش را به جام جهانی قطعی خواهد کرد. برنامه بازی‌های انتخابی جام جهانی قاره آفریقا در دور برگشت که ماه آینده برگزار می‌شود به این شرح است: * مصر – غنا * نیجریه – اتیوپی * کامرون – تونس * الجزایر – بورکینافاسو * سنگال – ساحل عاج
منطقه آمریکای شمالی و مرکزی: از این منطقه سه تیم آمریکا، کاستاریکا و هندوراس با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم صعودشان را به جام جهانی قطعی کرده‌اند. مکزیک در این منطقه با قرار گرفتن در رده چهارم به پلی‌آف رسید تا برابر نیوزیلند نماینده قاره اقیانوسیه پیکار کند.
منطقه آمریکای جنوبی: در منطقه آمریکای جنوبی ، آرژانتین موفق شد با قرار گرفتن در رده نخست صعودش را قطعی کند. علاوه بر تیم ملی آرژانتین که از چند بازی قبل حضورش را در برزیل قطعی کرده بود، تیم‌های کلمبیا، شیلی و اکوادور دیگر تیم‌هایی بودند که توانستند به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنند. اروگوئه که در جام جهانی قبلی شگفتی ساز بود و در رده چهارم قرار گرفت به سختی توانست رتبه پنجمی خودش را در این منطقه قطعی کند تا حریف اردن در بازی پلی‌آف شود. یاران لوئیس سوآرس در صورتی می‌توانند در جام جهانی حضور داشته باشند که بتوانند در دو بازی رفت و برگشت اردن را از پیش رو بردارند. از تیم‌های حذف شده سرشناس این منطقه می‌توان به پاراگوئه اشاره کرد که نتوانست به جام جهانی صعود کند.
قاره اروپا:9 تیم سرگروه قاره اروپا به طور مستقیم به جام جهانی 2014 راه یافتند و هشت تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف مشخص شدند. از قاره اروپا تیم‌های بلژیک، ایتالیا، آلمان، هلند، سوئیس، بوسنی ، انگلیس ، اسپانیا و روسیه توانستند راهی جام جهانی شوند. هشت تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف جام جهانی نیز در قاره اروپا مشخص شدند. کرواسی، رومانی، سوئد، پرتغال، ایسلند، یونان، اوکراین و فرانسه تیم‌هایی هستند که به مرحله پلی‌آف راه یافتند. قرعه کشی مرحله پلی‌آف جام جهانی 2014 در قاره اروپا هفته‌ دیگر برگزار می‌شود.

 


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این کمیسیون تخلفات تمامی رشته‌های ورزشی را به صورت موازی دنبال می‌کند.
محمدعلی پورمختار با بیان اینکه این کمیسیون به صورت جدی و قاطعانه پرونده رشوه در فوتبال را بررسی می‌کند، اظهار داشت: در این زمینه، کمیسیون جلساتی را با اهالی فوتبال برگزار کرده است که این جلسات ادامه خواهد داشت. البته بحث‌های مربوط به تخلفات ورزشی فقط به فوتبال محدود نمی‌شود و شامل تمامی رشته‌های ورزشی خواهد شد.
پورمختار اضافه کرد: البته در برخی مواقع فوتبالی‌ها هم اطلاعاتی درباره سایر رشته‌ها به ما می‌دهند اما در مجموع، پیگیری تخلفات ورزشی به صورت موازی در همه رشته‌ها دنبال می‌شود. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به جلسات مستمر این کمیسیون با مربیان، بازیکنان و داوران فوتبال گفت: از تمامی کسانی که اطلاعاتی در این زمینه دارند و نگران وجود فساد در فوتبال هستند، می‌خواهم بدون درنظر گرفتن مسائل شخصی و باشگاهی، واقعیت‌ها را بیان کنند.

 


هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر درحالی برگزار می‌شود که دیدار تراکتورسازی و فولاد مهم‌ترین دیدار این هفته محسوب می‌شود.
مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و آخرین بازی هفته نیز روز شنبه بین دو تیم استقلال و نفت تهران برگزار می‌شود. در مهمترین دیدار پنجشنبه ملوان در خانه میزبان گسترش فولاد تبریز است. اسکوچیچ که بعد از فعل و انفعالات عجیب و غریبی که منجر به ماندنش در انزلی شد باید خود را برای مصاف برابر شاگردان خوب خطیبی آماده کند. ملوانی‌ها در منطقه خطر قرار دارند و برای بالا کشیدن خود نیاز مبرمی به کسب هر سه امتیاز این دیدار خانگی دارند.
تراکتورسازی – فولاد
اما روز جمعه مصاف تیم های تراکتورسازی و فولاد در تبریز دیدنی خواهد بود. حساس‌ترین دیدار این هفته را این دو تیم مدعی قهرمانی برگزار می‌کنند. تراکتورسازان که مدتی است در روند خوبی گام بر می‌دارند، کریمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و البته شاید انصاری‌فرد نیز به دلیل حضور در اردوی تیم ملی و نگرانی از آسیب دیدگی از سوی جلالی بر روی نیمکت بنشیند. فولادی‌ها که به شدت به عدم حضور بختیار رحمانی در تیم ملی معترض هستند، می‌خواهند صدرنشینیشان را تداوم بخشند و با دست پر از تبریز خارج شوند. حضور دو مربی خوشنام و خوش فکر بر روی دو نیمکت این میدان، نوید یک بازی جذاب را می‌دهد.
پرسپولیس - داماش
علی دایی بعد از گذراندن حاشیه‌ها و بحث‌های مربوط به محسن قهرمانی باید همه تمرکزش را بر مصاف این هفته تیمش برابر داماشی بگذارد که این فصل در قامت یک پدیده ظاهر شده است. حضور پرتعداد بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی این نگرانی را با خود به همراه دارد که آیا آنها توانایی حضور نود دقیقه‌ای در بازی با داماش را دارند یا نه. از آن سو داماشی‌ها در ادوار مختلف لیگ برتر و در بازی برابر پرسپولیس که در ورزشگاه آزادی برگزار شده است، همواره از سرخ‌پوشان شکست خورده و باید دید ناظمی می‌تواند طلسم این روند را بشکند یا خیر. برنامه کامل دیدارهای هفته سیزدهم لیگ به این شرح است:
پنجشنبه 25/7/92
* ذوب آهن- صبای قم (ساعت 45/15)
* ملوان- گسترش فولاد (ساعت 45/15)
* استقلال خوزستان - راه‌آهن (ساعت 17)
جمعه 26/7/92
* مس کرمان- فجرسپاسی(ساعت 30/15)
* سایپا- سپاهان (ساعت 45/15)
* تراکتورسازی - فولاد خوزستان (ساعت 45/15)
* پرسپولیس – داماش (ساعت 18)
شنبه 27/7/92
* نفت تهران – استقلال (ساعت 18)

 


رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز از تعیین احمد جعفری‌پور به عنوان جایگزین علیدخت خبر داد.
محمد زارع پور با تایید حضور احمد جعفری پور به عنوان مربی تیم ملی پینگ‌پنگ، گفت: بر اساس صحبتی که داشتیم ابتدا قرار بود تا پایان وقت اداری روز دوشنبه به ابراهیم علیدخت فرصت دهیم تا برای صحبت به فدراسیون بیاید، اما پس از آن، این زمان را تا ساعت 12 ظهر سه شنبه به تعویق انداختیم، اما متاسفانه او به فدراسیون مراجعه نکرد. با این اوصاف قرار شد که برای مسابقات لهستان و آلمان احمد جعفری‌پور به عنوان مربی تیم ملی معرفی شود و قرار است از هفته‌ آینده هم اردوی تیم ملی آغاز شود. زارع پور، خاطر نشان کرد: پس از مسابقات لهستان و آلمان، جعفری‌پور عضو کمیته‌ فنی خواهد ماند و از تجربیات او استفاده خواهیم کرد و برای بحث سرمربیگری پس از این رقابت‌ها به صورت قطعی تصمیم گیری می‌کنیم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10