(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 28 مهر 1392 - شماره 20620

تهران این هفته بارانی می‌شود
احمدی‌مقدم اعلام کرد
برخورد با گروه‌های فساد سازمان یافته در دستور کار ناجا
به زودی اجرا می‌شود
پاکسازی 40 نقطه پایتخت با طرح‌های ضربتی
پلیس در تعقیب کلاهبردار متواری
اسکان 70 خانوار زلزله‌زدگان ساوه در چادرهای هلال احمر
اعلام آمادگی 12 هزار جوان هلال احمر برای اهدای عضو
سانحه رانندگی در محور خمین - نیمور
اختلاس 3 میلیارد ریالی کارمند اهوازی
حوادث کوتاه از کشور
نصب دوربین در راهروهای قطار
شهردار منطقه 15 رفت
مسمومیت 123 دانش‌آموز روسی
آخرین خبرها از تلفات زلزله فیلیپین
جنین بکشید، جایزه بگیرید!
اعترافات عامل فریب دختران تونسی
   


کارشناس هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: این سامانه امروز وارد کشور می‌شود و در مرحله نخست کاهش ملموس دمای هوا در سواحل و شمال غرب کشور می‌شود.
محمد اصغری با اعلام اینکه میزان کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور برابر 15 درجه سانتی‌گراد خواهد بود، افزود: طی روز جاری وضعیت هوا در اکثر نقاط کشور جوی آرام خواهد داشت البته آسمان کلانشهرها غبارآلود خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش قابل توجه دمای هوا در برخی نقاط کشور طی روزهای گذشته، ادامه داد: جمعه گذشته دمای هوا در سنندج و رشت به ترتیب 11 و 7 درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.
اصغری بیان داشت: این در حالی است که سامانه بارشی که از غرب اروپا وارد کشور می‌شود موجب کاهش محسوس دمای هوا در اکثر نقاط کشور به خصوص عرض‌های شمالی می‌شود.
اصغری یادآور شد: بر همین اساس طی روزهای آینده شاهد بارش باران در سواحل شمالی کشور به ویژه گیلان، مازندران و اردبیل خواهیم بود که با آبگرفتگی معابر همراه است.
وی بیان داشت: البته در عرض‌های پایین‌تر از جمله کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران از اواخر روز یک‌شنبه بارش باران دور از انتظار نخواهد بود؛ و بارندگی با کمی تاخیر به سمنان و خراسان رضوی نیز می‌رسد.
اصغری با بیان اینکه طی روزهای آینده وزش باد در اکثر نقاط کشور با سرعت قابل توجه دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: این سامانه سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخورد با گروه‌های فساد سازمان یافته که در قالب شو و پارتی اقدام به ایجاد گروه‌های فساد اخلاقی و انحرافات فکری می‌کنند در دستور کار ناجا قرار گرفته است.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مورد رویکرد نیروی انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب به ایسنا گفت: اساسا در این طرح 26 دستگاه دارای مسئولیت هستند و در این میان 23 وظیفه برای ناجا درنظر گرفته شده که متولی ابتدایی این طرح، شورای فرهنگ عمومی در وزارت ارشاد بود و پس از آن سه سال بعد از دولت اول احمدی‌نژاد، در یک جمع‌بندی مشخص شد که وزارت ارشاد جامعیت لازم برای اعمال مقررات ندارد و به همین دلیل مدیریت این طرح به وزارت کشور داده شد.
وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در دوران محصولی، اساسا این طرح (عفاف و حجاب) را تبدیل به بخشنامه‌ای در راستای رعایت حقوق شهروندی کرد گفت: فکر نکنم چیزی از طرح عفاف و حجاب باقی ماند و اگر مانده بود، بسیار کمرنگ و حتی بی‌رنگ شد و یکی دو جلسه هم بیشتر در وزارت کشور در این راستا تشکیل نشد و بعد از آن آقای افشار، معاون اجتماعی وزارت کشور فرداً تدابیری از وزارت کشور می‌گرفتند و از دستگاه‌ها پیگیری می‌کردند. اما در حال حاضر رحمانی فضلی با من تماس گرفت و از آنجایی که در جریان سوابق نبود، به ایشان توصیه کردم که سوابق را مطالعه کنند. اما در این تماس اعلام کردم که مسئول شما هستید و از ما سوال نکنید و ما آمادگی داریم که در یک جلسه وضعیت این طرح در گذشته و حال را مرور کنیم و بسته به نظر آنها است. چرا که مسئول این طرح وزارت کشور است.
فرمانده ناجا گفت: بارها به نیروی انتظامی انتقاد شده که چرا کار فرهنگی نمی‌کنید یا کلاس آموزشی و حتی فیلم نمی‌سازید؟ ناجا که نمی‌تواند یک تنه مبارزه کند. بحث‌ها به اینجا ختم نمی‌شود. گاهی انتقاد می‌کنند که چرا ویترین‌های مغازه‌ها را پوشش نمی‌دهید و پاسخ ما این است که وزارت بازرگانی یا صنف مربوطه باید این کار را انجام دهد و وزارت مربوطه باید ضابطه‌گذاری کند. چطور هنگامی که یک موسسه می‌خواهد ارتقا بگیرد، جدولی از بایدها و نبایدها پیش روی او می‌گذارند، اما نمی‌توانند یک ویترین را کنترل کنند.
وی افزود: وقتی احمدی‌نژاد، این طرح را قبول ندارد، برای وزرایش هم هزینه‌بر بود و بر همین اساس ناجا در میدان تنها ماند اما به نظر می‌رسد این دولت تصمیم گرفته که در اجرای این قانون وارد شود و مسئولیتش با خودش است و ما با آنها هماهنگ عمل می‌کنیم و خوشحال هم می‌شویم که عمده این طرح ایجابی باشد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر مسئله‌ای که در دستور کار ناجا در این طرح قرار دارد، برخورد با گروه‌های فساد سازمان یافته است که در قالب شو و پارتی اقدام به ایجاد گروه‌های فساد اخلاقی و انحرافات فکری می‌کنند، گفت: در مورد پوشش هم فعلا روی دو مسئله تاکید وجود دارد و فعلا معارضی به پا نخاسته است که یکی از آنها کشف حجاب است که برخی افراد تجری کرده و روسری‌شان را کنار می‌گذارند. البته روی سخن من با افرادی نیست که روسری‌شان سهوا افتاده و گروه سوم افرادی هستند که دارای پوشش زننده‌ای هستند؛ به گونه‌ای که گاهی دیده شده که مانتوی خفاشی یا عبایی را روی کول خود می‌اندازند و از بالا تا پایین بدنشان به شکل زننده‌ای مشخص است که این مسائل با فرهنگ و اخلاق جامعه ما سازگار نیست و در حال حاضر روی این سه گروه متمرکز می‌شویم.وی افزود: حتی در رابطه با آن زنی که چندی پیش توسط ماموران نیروی انتظامی در برج میلاد مورد تذکر قرار گرفت، باید بگویم اعتراضش بجا بوده و من نیز از پلیس تهران بزرگ درخواست ارسال سوابق را کرده و خود من نیز انتقاد کرده‌ام که اتفاقا این فرد از آن دسته مصادیق نبود که باید با آن برخورد شود و قابل اغماض بود و جزو مصادیق وقیح نبود و ماموران ما سخت‌گیری کردند و از آنها خواستم که نسبت به دلجویی از این زن اقدام شود.

 


استاندار تهران گفت: عزم دولت برای پاکسازی شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام جدی است.
سیدحسین هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران افزود: با توجه به گستردگی کار در استان تهران در سه حوزه شرق، غرب و مرکز شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده که می‌توان گفت به نوع تقسیم کار است.
وی تاکید کرد: علیرغم پاکسازی مراکز آلوده‌ای نظیر محدوده اتوبان چمران و فرحزاد باید در این حوزه مبارزه جدی صورت بگیرد.
هاشمی با بیان این که عزم دولت برای پاکسازی شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام بسیار جدی است، گفت: 40 نقطه اصلی در شهر تهران داریم که با طرح‌های ضربتی این نقاط را پاکسازی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 11 تن انواع مواد مخدر در تهران کشف شده بود، این در حالیست که این رقم در شش ماهه نخست امسال به 12 تن رسیده است.
هاشمی تصریح کرد: فاز یک مرکز اخوان واقع در صفادشت ملارد در هفته جاری به بهره برداری کامل خواهد رسید و فاز 2 این مرکز که مختص معتادان است تا پایان امسال تجهیز و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی اذعان کرد: هرچه در حوزه آموزش همگانی در زمینه موادمخدر بتوانیم موفق عمل کنیم به همان میزان نیز می‌توانیم نتایج معقول و قابل انتظاری را در حوزه پیشگیری شاهد باشیم.
سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس پایتخت نیز در حاشیه شورای هماهنگی مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه چندین نقطه در تهران شناسایی شده، گفت: این نقاط مکان‌هایی هستند که بیشتر تجمع قاچاقچیان و خرده‌فروشان در این مناطق است که با آنها به شدت برخورد می‌شود.
رئیس پلیس پایتخت در مورد کارتن‌خواب‌ها و معتادان لامکان که یکی از معضلات شهر تهران در فصل سرما است، گفت: در ماه‌های گذشته نسبت به جمع‌آوری کارتن خواب‌ها اقدام کرده‌ایم، اما در رابطه با کمپ مشکلاتی وجود داشت که در جلسه وعده‌هایی داده شد تا با ایجاد مراکز جدید، معتادان کارتن‌خواب پس از جمع‌آوری برای بازتوانی به این مراکز تحویل داده شوند.
وی درباره تعداد کمپ‌های فعال در سطح تهران و همچنین کمپ‌های غیرمجاز، گفت: مسئولیت کمپ‌ها برعهده پلیس نیست، اما در رابطه با کمپ‌های غیرمجاز با هماهنگی که با ستاد مبارزه با موادمخدر صورت گرفته، نسبت به جمع‌آوری کمپ‌های غیرمجاز اقدام کرده‌ایم و تعداد آنها بسیار کم است.
رئیس پلیس پایتخت افزود: چنانچه شهروندان در رابطه با شناسایی کمپ‌های غیرمجاز همکاری موثری را با پلیس داشته باشند، قطعا برخورد لازم را در این رابطه خواهیم داشت.

 


رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای دستگیری یک کلاهبردار متواری از مردم کمک خواست.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی با انتشار عکس این کلاهبردار به نام مجید حیدری از مردم خواست که در صورت شناسایی فرد مزبور که متواری می‌باشد در تماس با شماره تلفن 21868240 اطلاعات خود را در اختیار ماموران این پایگاه قرار دهند.وی درباره شگرد کلاهبرداری نامبرده گفت: در تاریخ 20/11/91 یکی از کسبه منطقه بی‌سیم با مراجعه به کلانتری 159 به مأموران اعلام کرد: فردی به بهانه خرید لباس به مغازه‌ام مراجعه و با ارائه چک مجعول اقدام به کلاهبرداری از من نمود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته‌ پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شخصی به بهانه خرید لباس وارد مغازه شد و نزدیک به یک میلیون و 470 هزار تومان لباس خرید و عنوان داشت که «آیا شما چک نیز قبول می‌کنید؟» که بلافاصله به وی پاسخ منفی دادم؛ خریدار با طرح این موضوع که چک را به تاریخ همان روز (20/11/1391) صادر و به همراه من برای وصول چک به شعبه بانک مراجعه خواهد کرد، مرا راضی کرد تا لباس‌های خریداری شده را تحویلش داده و به همراه وی سوار یک خودرو سی‌یلو - پارک شده در مقابل مغازه - شوم تا بهمراه وی به شعبه بانک واقع در میدان خراسان برویم.
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «زمانی که به مقابل بانک شعبه میدان خراسان رسیدیم، این شخص به بهانه اینکه در مقابل بانک محل پارک خودرو وجود ندارد، از من درخواست کرد تا از ماشین پیاده‌ شوم تا وی نیز ماشین را چند متر جلوتر پارک کند اما به محض آنکه من از ماشین پیاده شدم، وی به سرعت از محل متواری شد و من تنها توانستم شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارم».
با توجه به ارائه شماره پلاک خودرو «سی‌یلو» از سوی مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی مالک خودرو شده و در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم. پرونده به نام مجید حیدری به شیوه قولنامه‌ای اقدام به خرید و فروش خودرو کرده است.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور از روستای زلزله زده سنگک بخش غرق‌آباد ساوه دیدن کرد.
عزیزالله مهدیان در جریان بازدید از بناهای ویران شده این روستا ضمن بررسی مسائل و مشکلات مردم آسیب‌دیده گفت: اکثر واحدهای مسکونی این روستا فرسوده قدیمی هستند و با شرایطی که دارند همه باید تخریب شوند. وی ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، نزدیک شدن فصل سرما و زمستان مشکلات زیادی در پی دارد و این مسایل در جلسه ستاد مطرح خواهد شد تا راه‌کاری برای امسال پیدا کنیم تا در فصل و شرایط مناسب‌بازسازی روستای سنگک آغاز شود.احمدآزاد فرماندار ساوه هم با تأکید بر تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای سامان دادن به وضعیت حادثه دیدگان گفت: بنیاد مسکن با جمع‌آوری اطلاعات ساکنان و میزان خسارات وارد شده، در شرایط مناسب بازسازی بناهای آسیب دیده را آغاز خواهد کرد.مرتضی سلیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، هم از استقرار هفت گروه امدادی در منطقه و توزیع غذای گرم بین حادثه دیدگان خبر داد و گفت: تاکنون 70 خانوار در چادرهای هلال‌احمر اسکان شده‌اند و بسته‌های مواد غذایی خام از جمله برنج و کنسرو بین حادثه دیدگان توزیع شده است.
لازم به یادآوری است که زمین‌لرزه 4/7 ریشتری که حوالی ظهر روز چهارشنبه در روستای سنگک بخش قرق ساوه روی داد به 100 واحد مسکونی روستا آسیب زد و نیمی از آن‌ها را حدود 50 درصد تخریب کرد.
این زمین‌لرزه خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است.

 


معاون سازمان جوانان هلال احمر از اعلام آمادگی 12 هزار عضو جوان این جمعیت برای اهدای عضو به بیماران نیازمند خبر داد.
«سیدمحمد حسین جوادی» در این زمینه افزود: این اعضا در قالب اجرای طرح «قرار مهربانی» در ماه مبارک رمضان امسال و تکمیل فرم، آمادگی خود را برای اهدای عضو به بیماران نیازمند اعلام کردند.وی با بیان این که طرح قرار مهربانی با شعار اهدای عضو، اهدای خون، هدیه‌ای برای نجات جان انسان‌ها اجرا شد، اضافه کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ احسان، نوعدوستی و مهرورزی و نهادینه کردن تلاش جهت تامین سلامت انسان‌ها و تسکین آلام بشری اجرا شد.

 


اراک - فارس: حدود ساعت 19 روز جمعه بر اثر برخورد یک خودروی سمند با یک تریلر 5 سرنشین سمند کشته و 2 سرنشین تریلر زخمی شدند. مجروحان توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند. علت بروز این حادثه در حال بررسی است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
کارمند یکی از ادارات دولتی اهواز که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود مبلغ 3 میلیارد و 100 میلیون ریال اختلاس کرده بود توسط پلیس آگاهی خوزستان دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر این که یکی از کارمندان دولتی در اهواز با توجه به موقعیت شغلی خود اقدام به اختلاس مبالغ زیادی کرده است، تحقیقات کارآگاهان پلیس برای بررسی دقیق موضوع آغاز شد.
سرهنگ حفیظ‌الله خواجوی افزود: با شروع تحقیقات، ماموران موفق شدند مدارک و مستندات لازم را در این باره جمع‌آوری و با هماهنگی دستگاه قضایی، فرد متخلف را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال دهند.
وی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه اتهامی بود اما با ارائه مستندات قانونی و ادله‌های پلیس ضمن اعتراف به اختلاس بیش از 3 میلیارد و 100 میلیون ریال در این رابطه اذعان کرد با سوءاستفاده از موقعیت شغلی، اقدام به برداشت این مقدار وجه نقد از حساب افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی کرده و مبالغ اختلاس شده را صرف خرید طلاجات و املاک شخصی کرده است.
خواجوی افزود: متهم دستگیر شده در اظهارات خویش انگیزه اصلی اختلاس را کسب مال به نفع خود بیان داشته که در همین رابطه و در مدتی کوتاه توانسته بیش از 3 میلیارد و 100 میلیون ریال را به صورت غیرقانونی از حساب مردم نیازمند، اختلاس کند.
با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان خوزستان کلیه وجوه اختلاس شده به حساب مالی اداره مربوطه برگشت داده شده و متهم نیز با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 


تعقیب سوداگران مرگ
اصفهان - فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 33 کیلوگرم مرفین از یک دستگاه خودروی پارس در این استان خبر داد.
سرتیپ آقاخانی افزود: راننده خودرو بدون توجه به فرمان پلیس متواری شد اما در ادامه با اقدام ماموران در یک عملیات ضربتی و هماهنگ، متوقف و راننده و یک نفر سرنشین خودرو دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: در بازرسی از خودرو متوقف شده 183 کیلو و 200 گرم تریاک و 33 کیلو و 700 گرم مرفین کشف شد.
انتشار گاز فلفل در کلاس
ساری - فارس: انتشار گاز فلفل در یک مدرسه راهنمایی در شهرستان ساری موجب آسیب‌دیدگی 3 تن از دانش‌آموزان و آموزگار مدرسه شد. آسیب‌دیدگان با حضور اورژانس در محل حادثه مداوا شدند. علت حادثه استفاده یکی از دانش‌آموزان از گاز فلفل به ‌دلیل کسب نمره نامناسب اعلام شد.
عفو قاتل پس از 13 سال
کهنوج - فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: در پی گذشت اولیای دم در یک پرونده قتل، قاتل پس از 13 سال از مرگ رهایی یافت.
مسعود ولایتی افزود: قاتل در سال 79 به انگیزه سرقت با دو نفر درگیر و در حین درگیری هر دو نفر را به قتل رسانده بود.
محکوم به قصاص بخشیده شد
کرمان - فارس: با اعلام گذشت پدر یک مقتول، قاتل از پای چوبه دار در شهرستان بم از مرگ رهایی یافت.
دادستان عمومی و انقلاب بم در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: «محمد-ر» در سال 81 در یک نزاع با کمک «مهدی-پ»، مرحوم علی حسین‌زاده را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری شده بود.
دستگیری قاچاقچی
زاهدان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان از کشف 172 کیلو و 500 گرم مواد مخدر در شهرستان سراوان خبر داد.
سرهنگ ناظری افزود: ماموران در بازرسی دقیق از یک خودروی مشکوک مقدار 112 کیلو و 500 گرم حشیش و 60 کیلوگرم تریاک را که به طر ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و 3 نفر سرنشین خودرو را دستگیر کردند.
کشف جسد کوهنورد اصفهانی
فومن - فارس: سرپرست کوهنوردان اصفهانی حدود 60 ساله که روز گذشته برای صعود در ارتفاعات قلعه رودخان فومن به این منظقه سفر کرده بود، با سقوط به دره جان خود را از دست داد.
نیروهای امدادی عصر روز جمعه جسد این کوهنورد اصفهانی را در مکانی که سقوط کرده بود پیدا کردند.
مرد هزار چهره در زنجان
زنجان - ایسنا: ماموران پلیس آگاهی زنجان مردی را که با جعل عنوان‌های مختلف نسبت به کلاهبرداری از هم‌وطنان در چندین استان کشور اقدام کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند.
این کلاهبردار سابقه‌دار به نام «سامان» در یکی از مناطق زنجان ردیابی و دستگیر شد.
با انتقال متهم به اداره پلیس آگاهی، وی به کلاهبرداری با جعل عنوان‌های مختلف اعتراف کرد و در نهایت با تکمیل پرونده این مرد هزار چهره به دادسرا منتقل شد.
حادثه رانندگی در کرمان
کرمان - ایرنا: بامداد دیروز در اثر برخورد 2 دستگاه خودروی سواری سمند و پراید در محور بزنجان - رابر موجب مرگ 4 سرنشین خودرو پراید شد که همه از اعضای یک خانواده بودند.
علت این حادثه انحراف به چپ، سرعت بالا و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه پراید اعلام شد. مادر و 2 فرزند این خانواده در دم جان باختند و راننده خودرو پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
قاتل خاموش قربانی گرفت
اصفهان - فارس: رئیس اداره اورژانس بیمارستانی دانشگاه اصفهان گفت: مسمومیت با گاز co2 جان مرد و زنی را در اصفهان گرفت.
مهرداد آرتنگ افزود:‌ تکنسین‌‌های حاضر در محل پس از بررسی وضعیت اعلام کردند که 2 نفر زن و مرد بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باخته‌اند. حادثه‌دیدگان مردی 34 و زنی 30 ساله بودند.
رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فوت‌شدگان بر اثر نصب آبگرمکن غیرمجاز مسموم شده و سپس جان باخته‌اند.
برخورد خودرو با پایه انتقال برق
یاسوج- ایسنا: انحراف به چپ یک دستگاه خودرو پژو و برخورد با پایه برق در محور «یاسوج- بابامیدان» موجب زخمی شدن سطحی سه نفر و قطع برق یک روستا شد. این حادثه بعد ازظهر روز جمعه در کیلومتر 15 محور «یاسوج به بابا میدان» در منطقه «دشتروم» از توابع شهرستان بویراحمد اتفاق افتاد که در پی این حادثه و شکسته شدن پایه انتقال برق، برق روستای جهان آباد دشتروم نیز قطع شد. بر اساس همین گزارش تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو موجب خروج خودرو از جاده و برخورد با پایه برق شده است.
مرگ در جاده
اراک- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری سمند با یک دستگاه کامیون کشنده ولوو 6 نفر کشته شدند.
این حادثه در کیلومتر 21 محور دلیجان- خمین در استان مرکزی رخ داد که در پی آن 4 تن از سرنشینان خودرو در دم فوت کردند و 2 تن دیگر پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت مصدومیت جان باختند.

 


رئیس پلیس راه‌آهن کشور از نصب دوربین در راهروهای واگن‌های قطار، کشف 87 درصدی سرقت‌های داخل راه‌آهن و کشفیات 6 ماهه ماموران خبر داد.
سردار امیر رحمت‌اللهی در گفت‌وگو با مهر گفت: در شش ماه نخست امسال 237 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شبکه راه‌آهن کشور کشف شد و 1200 مرد و 104 زن به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شدند. با توجه به حجم مسافر و ضرورت تکریم مسافران و رعایت حقوق شهروندی تشخیص مظنونان از میان 15 میلیون مسافر که در این مدت در خصوص ریلی تردد کرده‌اند بسیار سخت و دشوار است و ماموران با دقت نظر، هوش و ذکاوت توانستند این متهمان را شناسایی و دستگیر کنند.
وی در ادامه در مورد استفاده از دوربین‌های مداربسته در راه‌آهن و قطار اظهار کرد: سال گذشته راه‌آهن در یک اقدام جدی پس از مطالعات و امکان‌سنجی نصب دوربین در تمام ایستگاه‌‌های حریم راه‌آهن اعتبار لازم را تامین کرد اما به دلیل تحریم و افزایش چند برابری قیمت‌ها این امر محقق نشد البته در برخی از ایستگاه‌‌های مهم همانند تهران دوربین‌های مدار بسته نصب شده است. استفاده از سیستم‌های کنترلی فناوری‌های نوین را به دلیل اینکه به ما اجازه می‌دهد از ماموران در ماموریت‌های مهمتر استفاده کنیم به جد دنبال می‌کنم.
باید ایکس‌‌ری‌های جدید با قابلیت‌های به روز برای کنترل در اختیار پلیس راه‌آهن قرار گیرد. اخیرا نیز پیشنهادی را به راه‌آهن دادیم که در اماکن عمومی قطار مانند سالن‌ها و راهروها دوربین مدار بسته نصب شود.

 


محمدباقر قالیباف شهردار تهران، صفوی شهردار منطقه 15 را تغییر داد.
به گزارش فارس، قالیباف صفوی شهردار منطقه 15 را تغییر داد و انجمنی را جایگزین وی کرد.
براساس این گزارش، طی چند روز گذشته چند تن از شهرداران مناطق از جمله 20 و 5 نیز تغییر کردند.

 


مقامات روسی از مسمومیت 123 کودک و دو فرد بزرگسال به دلیل خوردن غذای آلوده در یکی از مدارس شهر مرکزی «پرم» در این کشور خبر دادند.
طبق اعلام مقامات محلی پرم از چهارشنبه هفته گذشته تا جمعه 123 دانش‌آموز و دو معلم به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف غذای آلوده که در بوفه این مدرسه توزیع شده بود، روانه مراکز درمانی شدند.به گفته پزشکان، تمامی این افراد پس از مصرف غذای آلوده به باکتری «سالمونلا» در این مدرسه مسموم شده‌اند. 26 نفر از این کودکان همچنان در بیمارستان تحت درمان و مراقبت‌های پزشکی هستند که وضعیت جسمی دو نفر از آنان وخیم گزارش شده است.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، جزئیات بیشتر این حادثه در دست بررسی است.

 


مرکز امداد و نجات فیلیپین اعلام کرد: شمار تلفات زلزله شدید فیلیپین به 175 نفر افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود همچنان بر شمار قربانیان این زمین لرزه افزوده شود.
به گزارش خبرگزاری رسمی فیلیپین، مقام‌های این کشور همچنان از احتمال افزایش شمار قربانیان زلزله شدید 15 اکتبر- 23 مهرماه- خبر می‌دهند.
مرکز امداد و نجات فیلیپین همچنین گفتند: تاکنون در این زلزله، 487 نفر زخمی شده‌اند.
نهادهای امدادرسان در فیلیپین اعلام کردند: در نتیجه بروز این زلزله شدید، که کانون آن جزیره «بوهول» در مرکز فیلیپین است، سه میلیون و 429 هزار و 496 نفر از ساکنان 6 استان کشور تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
جزیره بوهول از جمله جاذبه‌های گردشگری این کشور است و بیشترین شمار کشته‌شدگان زلزله نیز در آن گزارش شده است. 162 نفر از شمار کشته‌شدگان از اهالی جزیره بوهول هستند، 12 نفر از اهالی شهر سیبو و یک نفر دیگر از کشته‌شدگان از مناطق اطراف بوده است.
فرمانده پلیس جزیره بوهول همچنین از ناپدید شدن 22 نفر از جمله پنج کودک در این زمین لرزه خبر داده است.
دانیس اگوستین گفت: با توجه به گذشت چهار روز از وقوع این زلزله، احتمال زنده پیدا شدن این افراد بسیار اندک است.
جزیره بوهول بیش از یک میلیون جمعیت دارد و در فاصله 660 کیلومتری مانیل پایتخت فیلیپین واقع است. ساکنان این منطقه به دلیل نگرانی از وقوع پس لرزه‌ها و تخریب خانه‌ها، همچنان در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.
مرکز امداد و نجات فیلیپین اعلام کرد: تخریب جاده‌ها و پل‌ها از موانع اصلی کمک‌رسانی به مردم منطقه است.فیلیپین بر روی کمربند زلزله قرار دارد و زلزله 1/7 درجه‌ای 15 اکتبر یکی از شدیدترین زلزله‌های 13 سال اخیر در این کشور بوده است.

 


یک پزشک انگلیسی افشا کرد تروریست‌های تک‌تیرانداز در سوریه با استفاده از تفنگ‌های دوربین‌دار، زنان باردار را هدف قرار داده و با کشتن جنین‌ آن‌‌ها، سیگار جایزه می‌گیرند!
به نوشته روزنامه «میل»، دکتر «دیوید نات»، پزشک انگلیسی که داوطلبانه به سوریه سفر کرده بود تا به درمان غیرنظامیان بپردازد، پس از بازگشت به لندن پرده از جنایات مخالفان سوری برداشت.
وی گفت که شاهد هدف قرار دادن غیرنظامیان سوری حتی در مناطق عاری از درگیری بوده است؛ به طوری در بسیاری از موارد کودکان و زنانی را به مراکز درمانی منتقل می‌کردند که مورد هدف تک‌تیراندازها قرار گرفته بودند و از ناحیه کشاله ران، قفسه سینه و گردن دچار جراحت شده بودند.
وی افزود: در صورتی که تک‌تیراندازها هدف خود را به درستی و با دقت می‌زدند، سیگار جایزه می‌گرفتند.
این پزشک انگلیسی گفت: این اولین باری است که شاهد آن هستم که زنان باردار مورد هدف تک‌تیراندازها با تفنگ‌های دوربین‌دار قرار می‌گیرند.
وی گفت: روزی در کلینیک بودم و دو زن باردار را که از ناحیه شکم هدف تک‌تیرانداز قرار گرفته بودند، به این مکان منتقل کردند، زنان از ناحیه رحم مورد هدف قرار گرفته و جنین آنها کشته شده بود.

 


یک زن تونسی در اعترافاتی جدید از اقدامات خود در فریب دختران این کشور برای سفر به سوریه و پیوستن به گروه‌‌های تروریستی تکفیری، در ازای دریافت مبالغی پرده برداشت.
به گزارش روزنامه تونسی «الشروق» ،‌قضات یک دادگاه در تونس با صدور حکمی یکی از زنان تونسی را به اتهام دست داشتن در اعزام دختران به سوریه محکوم به زندان کردند.
بنابراین گزارش، این زن تونسی اعتراف کرده که دختران و زنان را به بهانه دفاع از دین با عنوان جهاد قانع می‌کرده و در ازای سفر هرکدام از آنها به سوریه 3 هزار دینار دریافت می‌کرده است.
مقامات امنیتی تونس اعلام کرده‌اند که این زن تونسی اطلاعاتی دارد که به آنها در رسیدن به شبکه عامل فریب و اعزام دختران تونسی به سوریه کمک خواهد کرد.
بنابر اعلام این مقامات دختران تونسی پس از اینکه برای اعزام به سوریه اعلام آمادگی می‌‌کردند از طریق لیبی و ترکیه به خاک سوریه وارد می‌شدند.
اعزام دختران تونسی به سوریه برای قرار گرفتن در کنار تروریست‌های تکفیری با فتوای دروغ و ضد اسلامی موسوم به جهاد نکاح از سوی وهابیون که ترویج علنی فحشا به شمار می‌رود، موجی از خشم و انزجار را در میان مردم تونس به دنبال داشته است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10