(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 01  آبان 1392 - شماره 20623

حدیث دشت عشق
نماینده مشهد نخستین مانع پرسپولیس برای قهرمانی به حساب می‌آید
لیگ برتری‌ها از امروز در جام حذفی
اخبار کوتاه از فوتبال
لغو مراسم تجلیل از ورزشکاران در مجلس
ثبت نام نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک
شرط و شروط حیدری برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی
جلسه سرپرست وزارت ورزش با مدال آوران المپیکی وزنه برداری
سفر دومین گروه وزنه‌برداری به لهستان
خواندنی از ورزش ایران
حضور قطعی 12 تیم در لیگ برتر بسکتبال
   


به يادسردارشهيد« محسن نوراني»
خواب حاج همت وهمراه بي وضو
پس از پايان عمليات والفجر مقدماتي محسن از طرف حاج همت رسماً به فرماندهي تيپ ذوالفقار منصوب شد و «عباس برقي» نيز به عنوان جانشين فرماندهي معرفي شد. به همين ترتيب عمليات والفجر 1 و 2 نيز پشت سر گذاشته شد. هرگاه از او سؤال مي شد كه در جبهه چي مي‌كند، مي‌خنديد و مي‌گفت: اگر خدا قبول كند، يك رزمنده هستم. ما در آنجا كاري انجام نمي دهيم كه قابل توجه باشد.
محسن نيز يكي از فرماندهاني بود كه تنها پس از شهادتش، خانواده اش متوجه شدند كه فرمانده تيپ بوده است.
چند روز پس از اينكه فرماندهان تيپ ذوالفقار توسط نيروهاي مزدور كمين خوردند، محسن نوراني و محمدتقي پكوك به شهادت رسيدند.
حاج همت ، محسن را خواست و به او گفت : « محسن ، تو به شهادت مي‌رسي. » محسن كه كمي جا خورده بو د ، گفت ، « چطور مگه حاجي ؟»
حاج همت ادامه داد : « من خواب ديدم كه تو به شهادت ميرسي ، شهادتت هم طوري است كه اول اسيرت مي‌كنن و بعد از اينكه آزار و شكنجه ات دادن و تو خواسته هاي اونها رو برآورده نكردي ، تو رو تيرباران مي كنن و به شهادت مي رسي.»
سه روز بعد خواب حاج همت تعبير شد. در عمليات والفجر 3 در مرداد 62 و درآزاد سازي مهران، ماشين تويوتايي كه سرنشينان آن نوراني، برقي، پكوك و چند نفر ديگر از پاسداران لشگر 27 بودند در منطقه قلاجه به كمين ضدانقلاب خورد .عباس برقي يكي از همرزمان محسن كه لحظه شهادت او را از نزديك مشاهده كرده مي گويد: غروب روز 21 مرداد 1362 ، چند روز پيش از شروع عمليات والفجر 4 ، يك روز بعدازظهر محسن نوراني برادربرقي و چند تا ديگر از فرماندهان لشكر27 از قلاجه براي بررسي اوضاع به سمت اسلام آباد غرب به راه افتادند . محسن به من گفت بيا وضو بگيريم و بعد از تماشاي فيلم و هنگام غروب برويم. من وضو نگرفتم هر چه بچه‌ها اصرار كردند كه حداقل اسلحه ها را با خود ببريد قبول نكردند و بدون هيچ گونه مهماتي به راه افتادند. در راه كوموله‌ها كمين كرده بودند. هنوز كاملاً از گردنه عبور نكرده بودند كه صداي تيز اندازي بلند شد و متوجه شديم كه شهيد نوراني و همراهانش در كمين نيروهاي كومله دموكرات افتاده اند.
دشمن ابتداء به ماشين آنها تيراندازي كرد و تمام سرنشينان ماشين بر اثر تيراندازي زخمي شدند. سپس بالاي سر محسن كه هنوز نيمه جاني داشت ، آمده و از او خواسته بودند كه اطلاعاتي را به آنها بگويد. سپس توهين كند ، امّا محسن كه ديگر رمقي نداشت ، بر امام درود فرستاد. كومله با مشاهده اين صحنه‌، تيري به پيشاني محسن زده و بعد از آن بدنش را تيرباران كردند.

 


سرویس ورزشی-
مرحله یک شانزدهم جام حذفی در شرایطی از امروز آغاز می شود که تیم های لیگ برتری نیز وارد مسابقات می شوند.
مرحله یک شانزدهم جام حذفی از امروز آغاز می شود، آنچه که مسابقات این مرحله را از مراحل قبلی متمایز می کند، حضور تیم های لیگ برتری است. در مهم‌ترین دیدار امروز پرسپولیس که روزهای خوبی را در لیگ برتر سپری می‌کند باید به مصاف پدیده مشهد به سرمربیگری اکبر میثاقیان برود.پرسپولیس هم اکنون با 23 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد باید به مصاف پدیده مشهدی برود که این روزها شرایط خوبی را در لیگ دسته اول ندارد. پدیده مشهد به سرمربیگری اکبر میثاقیان با به دست آوردن شش امتیاز از پنج بازی در رده هشتم گروه «الف» رقابت‌های لیگ دسته یک قرار دارد و حالا باید به مصاف پرسپولیسی برود که در اوج آمادگی خود قرار دارد. این دیدار در ساعت 16:45 در ورزشگاه آزادی و با داوری موعود بنیادی فر برگزار خواهد شد.
الوند همدان – استقلال خوزستان
در دیگر دیدار مهم این مرحله رقابت‌های جام حذفی فوتبال تیم الوند همدان که خود را به عنوان پدیده رقابت‌های لیگ دسته یک تا این جا مطرح کرده و با 10 امتیاز در صدر گروه «الف» لیگ دسته یک اول قرار دارد به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. استقلال خوزستان از 13 بازی لیگ برتر تنها 16 امتیاز کسب کرده و شرایط مناسبی در جدول ندارد.
سایپا – نفت مسجد سلیمان
سایپای کرج در شرایطی به دیدار نفت مسجد سلیمان می‌رود که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی را به دست آورده و در آخرین بازی خود در لیگ برتر توانسته سپاهان مدعی را متوقف کند.نفت مسجد سلیمان که حال و روز خوبی در لیگ دسته اول ندارد و فقط شش امتیاز از پنج بازی را کسب کرده و در رده پنجم گروه خود قرار دارد.
راه‌آهن – تالار وحدت همدان
یکی دیگر از نمایندگان همدان در جام حذفی فوتبال به مصاف راه‌آهن می‌رود تا شاید با شکست این تیم بتواند نامی برای خود دست و پا کند. راه‌آهن که در قعر جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد تنها شانس خود را برای کسب موفقیت جام حذفی می‌داند و حالا باید به مصاف تیم نه چندان مطرح تالار وحدت همدان برود.
فجر شهید سپاسی شیراز – فولاد نوین اهواز
این دیدار به دلیل انصراف فجر شهید سپاسی شیراز از رقابت‌های جام حذفی به نفع فولاد نوین اهواز اعلام شد و به این ترتیب تیم اهوازی به مرحله یک هشتم این رقابت‌ها راه یافت.
برنامه كامل مرحله يك شانزدهم جام حذفي به شرح زير است:
چهارشنبه 1/8/92:
* راه‌آهن- تالار وحدت همدان *سايپا- نفت مسجد سليمان *الوند همدان- استقلال خوزستان *پرسپوليس – پديده مشهد
سه‌شنبه 7/8/92:
*داماش گيلان- يزد لوله *نفت تهران – پارسه تهران *گسترش فولاد – ميناب طيور هرمزگان *صنعت نفت آبادان- سپاهان اصفهان *صباي قم – نفت اميديه *ملوان – مس رفسنجان *فولاد خوزستان- نام حريف بعدا اعلام مي‌شود *پيام صنعت آمل - ذوب آهن اصفهان
يکشنبه 12/8/92:
*ماشين‌سازي تبريز- تراکتور‌سازي تبريز
جمعه 17/8/92:
* شهرداري دزفول - مس کرمان
- استقلال تهران در مرحله یک شانزدهم با کاسپین قزوین به رقابت می پردازد که زمان و مکان این دیدار متعاقبا اعلام می‌شود.

 


کار نوجوانان ایران به روز آخر کشیده شد
تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی نوجوانان دیروز به مصاف کانادا رفت و در حالی که در طول 90 دقیقه برتری محسوسی بر حریف خود داشت در نهایت به تساوی یک - یک رضایت داد. با این نتیجه ایران دو امتیازی شد و کارش برای صعود به بازی آخر با اتریش کشیده شد. گل ایران را در این بازی امیرحسین کریمی به ثمررساند.
نتایج هفته ششم لیگ دسته اول
هفته ششم لیگ دسته یک فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد که نتایج آن به این شرح است: *نیروی زمینی تهران صفر - نساجی مازندران صفر *گل گهر سیرجان 2 - سیاه جامگان مشهد صفر *استقلال اهواز 2 - گهر دورود یک * ابومسلم مشهد 2 - البدر بندر کنگ یک *یزد لوله صفر - پیکان یک *نفت وگاز گچساران صفر - پارسه تهران یک *پاس همدان 2 - راهیان کرمانشاه یک.
محرومیت دایی از حضور در دیدار جام حذفی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به شبهه علی دایی - سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس - مبنی بر این که نمی‌داند از بازی امروزتیمش برابر پدیده مشهد در جام حذفی فوتبال محروم است یا خیر، اعلام کرد که این مربی بنا بر حکم کمیته انضباطی از حضور در دو بازی پیش روی تیمش محروم است که این دو بازی می‌تواند در لیگ یا جام حذفی باشد.
زمان بازگشت نویدکیا و سوکای به میادین
قائم مقام باشگاه سپاهان گفت: محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان تا دو ماه و نیم دیگر می‌تواند برای تیم به میدان برود و این زمان برای جواهیر سوکای دو ماه پیش بینی می‌شود.
تغییر داور دیدار استقلال تهران ـ فولاد خوزستان
کمیته داوران از تغییر داور دیدار استقلال تهران و فولاد خوزستان خبر داد. در شرایطی که پیش از این قرار بود محسن ترکی این دیدار را قضاوت کند کمیته داوران داور این بازی را تغییر داد و قضاوت آن را به سیدحسین زرگر سپرد.
فوتبالیست دوپینگی لیگ برتر درخواست نمونه B نداد
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از بررسی پرونده فوتبالیست دوپینگی لیگ برتر در اوایل هفته آینده خبر داد.هاشمیان درباره روند بررسی پرونده فوتبالیست لیگ برتری که نمونه دوپینگش مثبت اعلام شده است، اظهار کرد: این بازیکن درخواست تست نمونه B نداده و بنابراین جلسه کمیسیون بدوی برای بررسی پرونده او اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.
قلعه‌نویی لیست مازاد ندارد
طی یکی دو روز گذشته صحبت‌های زیادی پیرامون جدایی آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده و گوران لاوره از استقلال شنیده می‌شود و حتی در حالی که آبی‌پوشان روز جمعه باید به مصاف فولاد بروند، شایعاتی مبنی بر اینکه نام این سه بازیکن در لیست مازاد استقلال قرار گرفته است،‌مطرح شده اما مسئولان استقلال این موضوع را تکذیب کردند.میرشاد ماجدی سرپرست استقلال در این باره گفت: این مسائل تنها شایعات و ذهنیات برخی از دوستان است و در فاصله 5 هفته به نیم‌فصل هرگز یک مربی تمرکز خود را روی این مسائل نخواهد گذاشت. هر سه بازیکن هم در تمرینات ما حضوری فعال دارند و اگر مربی صلاح بداند از آنها استفاده خواهد کرد.ضمن آنکه قلعه‌نویی لیست مازادی ندارد.
مخالفت هیات مدیره پرسپولیس با استعفای رویانیان
هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در نشست دیروز خود استعفای رویانیان را نپذیرفت.قائم مقام باشگاه پرسپولیس پس از نشست هیات مدیره این باشگاه که در غیاب محمد رویانیان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویانیان از اتفاقاتی که افتاده ناراحت است و از وضعیت به وجود آمده دلگیر شده. ضمن اینکه آنطور که به ما اعلام کرده، به علت کسالت در نشست شرکت نکرده است.منتقمی در ادامه گفت: اتفاقی که برای پرسپولیس افتاده جای نگرانی دارد و برای احقاق حق پرسپولیس، اینطور صلاح دیده که استعفا دهد. از نظر کارشناسی مصلحت در این است که رویانیان به کار خود در پرسپولیس ادامه دهد. ضمن اینکه هیات مدیره این استعفا را نپذیرفته است و برخلاف برخی شایعات از وزارت ورزش هیچ فشاری برای کنار رفتن رویانیان وجود ندارد.
واکنش سرپرست نفت در خصوص تغییرات این باشگاه
ایرانیان سرپرست نفت تهران درباره خبر تغییر مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه نفت تهران گفت: این خبر را من هم شنیده ام اما فعلا هیچ صحبتی درباره تغییرات نشده است. اگر این خبر صحت داشت حتما ما در جریان قرار می گرفتیم. مثلا گفته اند آقای علیپور جانشین آقای قنبرزاده می‌شوند اما آقای علیپور در حال حاضر ایران نیستند.

 


جلسه تجلیل از ورزشکاران سه رشته ورزشی که قرار بود در مجلس برگزار شود، لغو گردید.
محمود مشحون در خصوص دلایل لغو این جلسه اظهار داشت: چند مسئول خارجی مهمان مجلس شورای اسلامی بودند و به همین دلیل جلسه ما با آقای لاریجانی لغو شد. در این جلسه قرار بود از سه فدراسیون بسکتبال، والیبال و کشتی و ملی‌پوشان این رشته‌ها تجلیل شود که حالا به زمان دیگری موکول شده است. او درباره پاداش بسکتبالیست‌ها بیان کرد: تقدیر از بسکتبالیست‌ها که قهرمان آسیا شدند در اولویت‌های دکتر صالحی امیری است. قرار بود فردا و در روز عید مراسم تقدیری از قهرمانان برگزار شود، اما به دستور رئیس جمهور این جلسه با تاخیر برگزار خواهد شد. در هر حال تجلیل از بسکتبالیست‌ها قطعی است و آنها نباید نگران این موضوع باشند.

 


دبیر کل کمیته ملی المپیک نحوه ثبت نام کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک را اعلام کرد.
بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در تاریخ دوشنبه 25 آذرماه در خصوص چگونگی ثبت نام کاندیداها ابراز داشت: با توجه به تبصره 4 ماده 15 اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک افراد عضو مجمع می توانند از یک ماه تا 15 روز پیش از تشکیل مجمع انتخابی با مراجعه به روابط عمومی کمیته ملی المپیک (طبقه همکف – اطاق 108) فرم های مخصوص ثبت نام را دریافت کرده و کاندیداتوری خود را برای پست مربوطه اعلام کنند.بنابراین زمان ثبت‌نام کاندیداها از 8 صبح روز شنبه 25 آبان ماه به مدت 15 روز (بدون تعطیلی ) تا پایان وقت اداری شنبه 9 آذر ماه است. وی ادامه داد: همچنین کاندیداها باید در زمان تحویل مدارک و فرم ثبت نام به کمیته ملی المپیک، شرح کامل بیوگرافی خود را نیز ارائه دهند. ضمنا در تاریخ 17 آذر ماه بیوگرافی کاندیداها برای کلیه اعضای مجمع ارسال خواهد شد تا با اطلاع کافی از سوابق و تجربه کاندیداها نسبت به انتخاب آنها اقدام کنند. افشارزاده در پایان تصریح کرد: بدین ترتیب زمان ارسال دعوت نامه تشکیل مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به اعضای مجمع 20 آبانماه خواهد بود.

 


دارنده شش مدال المپیک و جهان می‌گوید که اگر احساس کند انتخابات فدراسیون کشتی سالم است، قطعا نامزد می‌شود.
علیرضا حیدری گفت: با لغو شدن انتخابات فدراسیون کشتی طبیعی است که باید ثبت‌نام جدید صورت گیرد و بهتر است این انتخابات بعد از رای اعتماد وزیر ورزش و جوانان انجام شود. من احساس می‌کنم که در این شرایط به من احتیاج است و اگر احساس کنم فضای سالمی در انتخابات وجود دارد قطعا در آن شرکت خواهم کرد. وی درباره شرایط سالم برگزاری انتخابات، گفت: ظاهر انتخابات نشان می‌دهد که سالم است یا نه. در انتخابات نباید حمایت خاصی از شخص خاصی یا مساله‌ای وجود داشته باشد. این که کسی از قبل انتخاب شده باشد کاندیداها را بی‌انگیزه می‌کند. حیدری ادامه داد: اینجا عرصه خدمت است، مخصوصا برای کسانی با شرایط من که نگاه مادی نداریم و به دنبال موفقیت کشتی هستیم. البته فرقی نمی‌کند که من،‌ رسول و امیر خادم یا علیرضا دبیر حضور داشته باشیم. فقط باید کسی رئیس شود که کشتی را بشناسد و از خانواده کشتی باشد.
دارنده مدال برنز المپیک آتن همچنین درباره انتخاب رسول خادم به عنوان سرپرست موقت فدراسیون، یادآور شد: من برای رسول خادم احترام زیادی قائلم. او به گردن کشتی حق دارد و حضورش هم از سر تکلیف بوده. البته بهتر بود تا زمان برگزاری انتخابات خود خطیب که کاندیدا نبود باقی می‌ماند تا در انتخابات شائبه‌ای به وجود نیاید. وقتی کسی سرپرست می‌شود، می‌تواند روابط خوبی با هیات‌ها برقرار کند که این ممکن است انتخابات را تحت تاثیر قرار داده و انتخاب سرپرست موقت به عنوان رئیس را هموار کند. وی درباره این صحبت رسول خادم که گفته تمایلی برای ریاست فدراسیون ندارد، گفت: من نمی‌دانم چه صحبتی صورت گرفته و برای رسول خادم احترام قائلم ، ولی وقتی سرپرستی را می پذیری در واقع ریاست را هم پذیرفته‌ای.

 


دارنده نشان نقره وزنه‌برداری المپیک 2012 لندن می‌گوید در جلسه‌ای که با سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتیم قرار شد به زودی شرایط برای حضور پنج المپیکی در اردوی تیم ملی فراهم شود.
نواب نصیرشلال گفت: چند روز پیش جلسه‌ای با صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتیم که صحبت‌هایی شد و انشاالله قرار است که به زودی اتفاقاتی بیفتد و شرایط مهیا شود تا بتوانیم باز هم در اردوها حضور داشته باشیم. وی در ادامه درباره کوروش باقری نیز عنوان کرد: زمانی که او دچار بیماری شده بود، به عیادت وی رفتیم و این موضوع به این که ما از قبل مشکلاتی با باقری داشتیم، هیچ ربطی ندارد. فکر می کنم در چنین شرایطی، انسان مشکلات را در نظر نمی‌گیرد و آن کاری که انسان دوستانه است را انجام می دهد.

 


دومین گروه وزنه برداری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بامداد امروز راهی لهستان شد.
گروه دوم کارون وزنه برداری ایران متشکل از نفرات چهار وزن دوم، ساعت 2 صبح بامداد امروز تهران را به مقصد فرانکفورت آلمان ترک کرد تا از آنجا راهی شهر وروتسواف لهستان شود. علیرضا دهقان در دسته 94 کیلوگرم، محمدرضا براری و کیا قدمی در دسته 105 کیلوگرم و بهادر مولایی در دسته 105+ کیلوگرم نفراتی هستند که به همراه داریوش باقری، مربی تیم نفراتی بودند که عازم لهستان شدند. گروه نخست کاروان وزنه برداری ایران بامداد جمعه راهی لهستان شد و چهار وزنه‌بردار سبک وزن و میان وزن کشورمان در اوزان 62، 69 و 77 کیلوگرم طی سه روز گذشته در وروتسواف لهستان، محل برگزاری رقابت‌ها تمرینات خود را پیگیری کردند.

 


* با حکمی از سوی نصرالله سجادی، معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، رامین طباطبایی به عنوان سرپرست دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای منصوب شد.
* کلاس بین المللی مربیگری کشتی آزاد فیلا در سال 2013 میلادی روزهای 3 تا 5 آبان ماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود و علیرضا رضایی مربی تیم ملی بزرگسالان به همراه علی اکبر دودانگه مربی تیم ملی جوانان با هزینه شخصی در این کلاس شرکت می کنند.

 


سومین نشست سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال برای بررسی وضعیت و تعداد تیم های شرکت‌کننده در فصل جدید مسابقات لیگ برتر با تصویب حضور 12 تیم در این دوره از رقابت ها همراه بود.
نشست سازمان لیگ بسکتبال برای نهایی کردن تعداد تیم‌های شرکت کننده در فصل جدید مسابقات لیگ برتر با حضور نمایندگان 10 تیمی که پیش از این حضورشان در فصل جدید مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور تا حد زیادی قطعی شده بود و همچنین نمایندگان سه تیم جدیدی که متقاضی حضور در این رقابت ها شده اند، دیروز در محل تالار اجتماعات سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.در جریان این نشست حضور 12 تیم در فصل جدید مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور به تصویب نهایی رسید.
بر این اساس پتروشیمی بندر امام، صنایع پتروشیمی ماهشهر، مهرام تهران، شهرداری گرگان، دانشگاه آزاد، استقلال زرین قشم، نیروی زمینی، تکماش قزوین، افرا خلیج فارس و فولاد ماهان (10 تیمی که پیش از این حضورشان در لیگ برتر قطعی شده بود) همراه با ذوب آهن و همیاری زنجان که طی هفته های گذشته متقاضی حضور در مسابقات شده بودند، برگزارکننده فصل جدید مسابقات لیگ برتر خواهند بود.فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از 16 آبان آغاز خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10