(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 01  آبان 1392 - شماره 20623

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان جرائم غیرعمد
رونمایی از 8 دستاورد جدید علمی
از سوی‌شورای شهر مطرح شد
آلودگی بنزن در تهران 10 برابر استاندارد جهانی
بازگشت وارونگی هوا به‌پایتخت
یک میلیون و 800 هزارتومان هزینه یک روز بستری بیماران روانپزشکی
حوادث کوتاه از کشور
تلاش وزیر دادگستری برای جلوگیری از اعدام مجدد یک قاچاقچی شیشه
رسیدگی ویژه به اعتراضات رانندگان در مورد قبوض جریمه‌ها
دانش‌آموز آمریکایی معلمش را کشت
اعتراض اسلام‌ستیزان به افزایش مصرف محصولات حلال
حمله مهاجمین به زن محجبه در فرانسه
اقامه نماز در خرابه‌ها
رسمی شدن اسلام در ایالت‌های آلمان
   


مدیرعامل ستاد دیه کشور از اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد.
سیداسدالله جولایی در حاشیه برگزاری سومین گردهمایی مدیران عامل ستادهای دیه شمال و شرق کشور در بجنورد اظهار کرد: این میزان تسهیلات بر اساس ضابطه بانک مرکزی بین بانک‌های عامل ملت، رفاه، تجارت، ملی و صادرات توزیع می‌شود.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به این افراد یا خانواده آنان داده نمی‌شود، گفت: مبلغ صرفا از طریق اجرای احکام به حساب شکات و طلبکاران واریز می‌شود.
مدیرعامل ستاد دیه گفت: با اجباری شدن بیمه شخص ثالث در کشور از حدود پنج سال قبل میزان ورود رانندگان متخلف به زندان به صورت روزانه 30 تا 40درصد کمتر شده است.
وی افزود: تا قبل از اجباری شدن بیمه شخص ثالث، طبق آمار سازمان زندان‌ها میزان ورود روزانه رانندگان سوانح غیر عمد به زندان 60 تا 80 نفر بود که با اجرای این طرح اکنون این رقم به روزانه سه تا چهار نفر رسیده است.
جولایی با بیان اینکه دیه یک مرد در ماه‌های غیر حرام یک میلیارد و 140 میلیون ریال است، گفت: گاهی آسیب‌دیدگی و مصدومیت‌ها، قطع نخاع و ضربه مغزی بین 7 میلیارد ریال تا 10میلیارد ریال دیه دارد.
وی شمار زندانیان جرائم غیر عمد که به خاطر عجز از پرداخت محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند را 8 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای آزادی زندانیان تصادفات، محکومیت‌های مالی غیر کلاهبرداری و مهریه 4 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است.

 


هشت دستاورد جدید شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری پردیس با حضور معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور رونمایی شد.
در این مراسم که در حاشیه یازدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزار شد سامانه رادار تجاری باندی‌ S است این سامانه به منظور مراقبت از سواحل و بنادر کشور و همچنین ناوبری دریایی برای نصب روی کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها و شناورهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کشورهای خارجی دارای این دانش‌فنی شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان هستند.
تامین این محصول در گذشته به طور کامل از خارج از کشور بوده است که با اعمال تحریم‌های بین‌المللی ورود آن به کشور ممنوع شد و در حال حاضر علاوه بر رفع کامل نیاز داخل امکان صادرات نیز فراهم شده است.
رادار شناوری باندX
بنابر این گزارش سامانه رادار شناوری باند X نیز از دیگر محصولاتی بود که در این مراسم رونمایی شد.این سامانه رادار شناوری باند X به منظور ناوبری دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمامی کشتی‌ها، شناورهای سنگین و سبک، قایق تفریحی و ماهیگیری و سایر شناورهای دریایی می‌توانند از آن استفاده کنند. این محصول در سال به تعداد 200 دستگاه مورد نیاز کشور است.این سامانه بیش از این تماماً از کشورهای خارجی خریداری می‌شدند و از هیچ‌گونه خدمات پس از فروش و گارانتی برخوردار نبودند.
نشت‌یاب هوشمند
نشت‌یاب هوشمند تست هیدرواستاتیک شبکه انتقال گاز فشار قوی از دیگر محصولاتی بود که مورد رونمایی قرار گرفت.
شرکت ملی گاز ایران، شرکت‌های گاز استانی و شرکت مهندسی و توسعه و شرکت انتقال گاز از جمله مشتریان این محصول می‌باشند.
این دستگاه از لحاظ عملکرد دارای دقت بسیار بالا بوده و قادر است نشتی‌های بسیار کوچک را از فواصل دور تشخیص دهد و با استفاده از نرم‌افزار ویژه‌ای که در رایانه جانبی آن نصب شده نویزهای محیط را از نشتی تفکیک و با دقت زیادی محل نشتی را تشخیص می‌دهد.
آمریکا، انگلیس و ژاپن از کشورهای اصلی دارای دانش فنی تولید این محصول هستند.
گوشی‌های تلفن هوشمند
گوشی‌های تلفن هوشمند مبتنی بر خطوط انتقال پرسرعت دیجیتال و فیبر نوری از دیگر محصولاتی بود که مورد رونمایی قرار گرفت.
پروتکل G.SHDSL یک بستر انتقال صوت و اطلاعات روی یک زوج سین تا فواصل پنج کیلومتر می‌باشد که معمولاً به صورت مودم در شبکه‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.این محصول تاکنون در داخل کشور طراحی و ساخته نشده و نمونه مشابه خارجی نیز تاکنون از آن مشاهده نشده است.
مجموعه میکروجت
مجموعه میکروجت P200 از دیگر محصولاتی بود که امروز در این پارک مورد رونمایی قرار گرفت.
موتور توربوجت مینیاتوری یک مجموعه دارای فناوری پیشرفته و دارای تکنولوژي روز می‌باشد که کاربردهای عمده‌ای برای مقاصد تجاری، آزمایشگاهی، تفریحی و غیره دارد.کاربرد عمده این محصول در انواع هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای HOBBY می‌باشد.
سامانه‌هایی مانند هواپیمایی کشور، هلال‌احمر، جنگل‌ها و مراتع، آتش‌نشانی، امداد و نجات، نیروی انتظامی و سایر سازمان‌هایی که دارای یگان‌های هوایی باشند می‌توانند از استفاده‌کنندگان این محصول باشند.
آمریکا، فرانسه و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که دارای دانش فنی تولید این محصول می‌باشد.
سامانه اکسيژن‌ساز
داخل کابین خلبان
سامانه اکسيژن‌ساز داخل کابین خلبان (OBOGS) از دیگر محصول مورد رونمایی می‌باشد که این سامانه اکسیژن‌ساز یک مجموعه دارای فناوری پیشرفته و دارای تکنولوژی روز و کاربردهای آن در انواع هواپیماها می‌باشد. عملکرد این محصول به‌گونه‌ای است که دیگر نیازی به تعبیه کپسول اکسیژن در داخل کابین خلبان نیست به طوری که با استفاده از این محصول به هوا مستقیماً از موتور هواپیما گرفته شده و به اکسيژن با خلوص 93 درصد تبدیل می‌شود.سامانه توربوفن و سامانه بایگانی چرخشی هوشمند از دیگر رونمایی‌های علمی روز دوشنبه این مراسم بودند.
سامانه توربوفن یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های سیستم تهویه هواپیما است که آمریکا، فرانسه و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که تولید آن را تاکنون مختص خود کرده بودند.
سامانه بایگانی چرخشی هوشمند که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد تاکنون شش کشور آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا دارای این دانش فنی بودند.

 


یازدهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران صبح دیروز با حضور 28 نفر از اعضا برگزار شد.
در این جلسه سخنگوی کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن هشدار در خصوص وجود آلاینده بنزن در شهر تهران گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، آلاینده بنزن در ردیف سرطان‌زا بودن قرار دارد. با این وجود میزان بنزن در تهران 10 برابر حد استاندارد است.
معصومه‌آباد طی تذکری پیش از دستور اظهار کرد: قوانین بسیار جامع و خوبی درباره آلودگی هوا و پدیده وارونگی هوا که هم اکنون با آن درگیر هستیم وجود دارد و لازم است دستگاه‌های ذیربط به قوانین در خصوص کاهش آن با جدیت عمل کنند.
وی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت 4 هزار نفر براثر آلودگی هوا در کشور به صورت سالانه جان خود را از دست می‌دهند و در کنار آن ریزگردها نیز به پدیده بسیار کشنده‌ای تبدیل شده‌اند.
آباد در ادامه پیشنهاد داد تا گزارشی از سوی سازمان حمل و نقل و سوخت درباره تعویض خودروهای فرسوده ارایه شود، وی افزود: از 80هزار تاکسی موجود در شهر تهران 17 هزار خودرو کاملاً فرسوده است و تعداد قابل توجهی از خودروها نیز بالای 10 سال عمر دارند. خودروهایی که زیر 10سال عمر دارند، قادر به دریافت مجوز معاینه فنی نیستند اما با این وجود دریافت معاینه فنی را از دو سال به 5 سال برده‌ایم. بنابراین باید نسبت به برگشت مجوز معاینه فنی از 5 سال به 2 سال اقدام کنیم.
وی در پایان تأکید کرد: کاهش سن معاینه فنی و نوسازی خودروهای فرسوده می‌تواند 20 درصد از آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.
علت سکوت راستگو !
براساس این گزارش در جلسه دیروز شورا الهه راستگو منشی شورای اسلامی شهر تهران ساعت 9:10 دقیقه وارد صحن شد و هنگام درخواست مصاحبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران از وی برگه‌ای را نشان داد که روی آن نوشته شده بود نمی‌تواند صحبت کند به دلیل استفاده بیش از اندازه اسید برای شستشوی اتاق محل کارم دچار بیماری شده‌ام که این کار بدون هماهنگی وی انجام شده و توسط پزشک معالج 3 روز برای وی مرخصی استعلاجی در نظر گرفته شده بود اما به دلیل غیبت هادی ساعی منشی دیگر شورای اسلامی شهر تهران وی مجبور به حضور در صحن شورا شده است.

 


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اعلام افزایش ریزگردها در هوای تهران در روز دوشنبه از قرار داشتن هوای پایتخت در شرایط ناسالم خبر داد.
دکتر رشیدی با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در پایتخت 138 بوده و بیشترین میزان آن با عدد 215 متعلق به منطقه 19 است، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا بین 100 تا 150 قرار دارد، هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
وی اضافه کرد: در همین راستا توصیه می‌شود که بیماران قلبی، کودکان، سالمندان و بانوان باردار از فعالیت در این شرایط هوایی پرهیز کنند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران علت افزایش ریزگردها در هوای پایتخت در روز دوشنبه را برخورد دو توده سرد و گرم اعلام کرد و افزود: همین امر سبب ایستایی شدید هوا شده بود که در ساعات پایانی روز به تدریج برطرف شد.
رشیدی، دو منشا داخلی و بیرونی را برای افزایش ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون در هوای پایتخت عنوان کرد و افزود: منشأ بیرونی ریزگردهایی است که از غرب و جنوب غرب کشور به پایتخت می‌آید و عوامل داخلی نیز ناشی از احتراق موتور خودروها، اصطکاک بین لاستیک و سطح خیابان و... است. بنابراین مشخص است که افزایش ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون الزاما وابسته به فرآیند سوختی نیست.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌زمان با قرار گرفتن آلودگی هوا در آستانه شرایط «هشدار» گفت: اگر می‌خواهیم تهران را با شرایط روز دنیا مدیریت کنیم، باید الزامات و اقتضائات دنیای امروز را نیز در اختیار داشته باشیم. در صورتی که در حال حاضر اینگونه نیست و بخش ‌زیادی از قوانین و مقررات مربوط به 50 سال پیش است که نیاز به اصلاح دارد.
رشیدی، 70 درصد سهم آلودگی هوای تهران را ناشی از تردد انواع وسایل نقلیه دانست و اضافه کرد: تقریبا 60 درصد آلودگی منابع متحرک توسط خودروهای فرسوده تولید می‌شود و البته فرسودگی فقط به شکل و قیافه ظاهری یا عمر خودرو وابسته نیست بلکه به عنوان نمونه از کار افتادن کاتالیست خودرو نیز در زمره عوامل فرسودگی خودرو می‌تواند محسوب شود.
وی 20 درصد آلودگی ناشی از منابع متحرک را نیز مربوط به موتورسیکلت‌ها عنوان و اظهار کرد: علاوه بر سهم 70 درصدی آلودگی ناشی از تردد انواع وسایل نقلیه، 30 درصد سهم باقی مانده آلودگی هوای تهران نیز مربوط به صنایعی است که در جنوب شهر یا در محور کرج قرار دارند.
رشیدی مدیریت آلودگی هوا از نظر قانونی را برعهده سازمان حفاظت محیط زیست و از دیدگاه سلامت برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و تصریح کرد: البته علاوه بر این، وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل مدیریت بر تولید خودرو و مسئولیت واردات آن، وزارت نفت به دلیل مسئولیت در قبال تولید فرآورده‌های سوختی و نیز وزارت کشور در قبال برنامه‌ریزی ترافیک شهرها، هر یک پیرامون موضوع آلودگی هوا وظایفی را برعهده دارند.مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تاکید بر این که 5 ساله شدن معاینه فنی خودروها یک اقدام غیر کارشناسی و فاقد پشتوانه علمی بود، خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته که اقدامات مثبتی مانند حذف سرب از بنزین، استقرار استانداردها،‌ تامین گازوئیل کم گوگرد و ممنوعیت استفاده از آزبست در ساخت لنت ترمز بر روند کاهش آلودگی هوای تهران موثر واقع شدند، امروز اقدامات منفی‌ای مانند 5 ساله شدن معاینه فنی خودروها باعث تشدید آلودگی هوای تهران شده است.

 


میانگین هزینه بستری یک‌ شبانه‌روز برای بیماران روانپزشکی یک میلیون و 800 هزار تومان است و هزینه ویزیت در منزل در یکسال یک میلیون و 400 هزار تومان می‌شود که حتی به میزان یک بار نوبت بستری هم نیست.
به گزارش فارس، سیدکاظم ملکوتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری ارائه خدمات سلامت روان مبتنی بر جامعه که در انستیتو روانپزشکی تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر حدود 8 هزار تخت روانپزشکی در کشور داریم و 8 هزار تخت بستری طولانی‌مدت نیز از سوی بهزیستی ایجاد شده که به اسم توانبخشی است اما بیمار را عملا دچار رسوب می‌کند و توانایی‌‌هایش کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: 20 میلیارد تومان بودجه از مجلس در بحث خدمات سلامت روان تصویب شده در حالی که ماهانه حدود 600 هزار تومان برای هر فرد بابت هزینه‌های درمان پرداخت می‌شود و عملا هزینه بستری بیماران روانپزشکی بسیار بیش از بودجه‌‌های تصویب شده است.
این روانپزشک با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی به صورت یک تیم و از سوی پرستار، پزشک عمومی و بهورز در منازل ارائه خواهد شد، گفت: طبق تحقیقات انجام شده حتی درمان انجام شده توسط یک تماس تلفنی 14 برابر بیش از ویزیت پزشکان توانایی بیماران را افزایش می‌دهد.
ملکوتی گفت: با انجام ویزیت در منزل در واقع 288 سال توانایی به خانواده‌ها برگردانده می‌شود که فقط هزینه 188 هزار تومان را در سال برای بیمار دارد.
وی گفت: میانگین هزینه بستری یک شبانه‌روز برای بیماران روانپزشکی یک میلیون و 800هزار تومان است و هزینه ویزیت در منزل در یکسال یک‌میلیون و 400 هزار تومان می‌شود که حتی به میزان یک بار نوبت بستری هم نیست.

 


زمین‌خوار زندانی شد
سنندج-ایرنا: رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان گفت: با ارجاع یک فقره پرونده به پلیس آگاهی مبنی بر تصرف عدوانی سطح وسیعی از اراضی ملی توسط فردی به هویت «ب-ن»، پیگیری موضوع به مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس محول شد.
سرهنگ احمدی‌تبار افزود: بررسی‌های به عمل آمده توسط مأموران پرونده حکایت از آن داشت، متهم مساحت 25 هزار و 500 متر از اراضی ملی را در یکی از مناطق روستایی سنندج به صورت غیرقانونی تصرف کرده و به کشت نهال اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در این راستا با دعوت از کارشناسان امر و استفاده از نقشه‌های مرجع، اتهام زمین‌خواری و تصرف عدوانی اثبات و متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
کشف محموله قاچاق
سنندج- ایرنا: جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: مأموران پلیس آگاهی استان موفق به کشف یک محموله بزرگ پارچه و البسه قاچاق شدند.
سرهنگ پاسدار «جعفر آژنگ» افزود: این محموله کالای قاچاق که شامل 150 طاقه پارچه پرده‌ای نفیس و 15 هزار و 603 ثوب پوشاک زمستانی است در یک دستگاه تریلر ترانزیتی جاسازی شده بود که با اشراف اطلاعاتی مأموران در محور کامیاران- کرمانشاه شناسایی و متوقف شد.
وی با اشاره به دستگیری 2 متهم در این ارتباط گفت: ارزش این محموله چهار میلیارد ریال برآورد شده است.
جریمه قاچاقچی
اصفهان- خبرنگار کیهان: یک قاچاقچی موبایل در اصفهان به پرداخت 4 میلیارد و 405 میلیون و 712 هزار و 474 ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.
به گزارش اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان، پرونده قاچاق یک هزار و 322 دستگاه موبایل و 25 عدد تبلت قاچاق که به وسیله یک دستگاه خودرو پژو پارس حمل می‌شد، در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهید امامی اصفهان رسیدگی و متهم پرونده علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ مذکور در حق دولت محکوم شد.
کشف آهن‌آلات سرقتی
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان از کاهش 60 درصدی جرایم در حوزه پلیس راه‌آهن شمال شرق خبر داد و گفت: علاوه بر این 40 تن انواع آهن‌آلات ریلی سرقتی نیز کشف شد.
سرتیپ محمدرضا میرزایی با اعلام این مطلب گفت: مأموران پلیس راه‌آهن بالغ بر 40 تن انواع آهن‌آلات ریلی به سرقت رفته را کشف کردند.
تصادف منجر به مرگ
تبریز- ایرنا: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت؛ در اثر برخورد یک دستگاه خاور با دو خودرو پیکان و آردی در کیلومتر 10 جاده مراغه- هشترود 2 نفر در دم جان باختند.
3 نفر مصدوم این سانحه توسط آمبولانس‌های خراجو و مراغه به بیمارستان مراغه انتقال داده شدند.
در سانحه‌ای دیگر در اثر برخورد یک دستگاه پیکان وانت و پراید در کیلومتر 2 محور شرفخانه 3 نفر مصدوم شدند که توسط تکنسین‌های پایگاه‌های تسوج، شبستر و هلال احمر به بیمارستان شبستر منتقل شدند.

 


وزیر دادگستری از تلاشش برای جلوگیری از اعدام مجدد قاچاقچی موادمخدر شیشه که بار اول از بالای چوبه‌دار جان سالم به دربرد خبر داد.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای مجدد حکم اعدام برای «علیرضا-م» می‌کنم و در این رابطه مذاکرات مثبتی با دستگاه قضایی داشته‌ام.وزیر دادگستری گفت: پزشکی قانونی علایم حیاتی فرد اعدام شده را بررسی و جواز دفن را نیز صادر کرده بود، بنابراین بنده معتقدم که اجرای دوباره این حکم اتفاق درستی نیست.گفتنی است در قانون مجازات اسلامی سال 1392 تصریح شده که اگر قصاص نفس اجرا و تصور شد که متهم مرده است ولی پس از آن مشخص شد که وی نمرده است حق اجرای دوباره قصاص برای اولیای دم وجود دارد و آن‌ها مجددا می‌توانند درخواست اجرای مجازات قصاص کنند.بنابراین گزارش و به گفته یک منبع آگاه فردای روز اعدام وقتی خانواده فرد یاد شده برای تحویل جسدش مراجعه کردند پزشک سردخانه متوجه بخار روی نایلونی شد که جسد در آن قرار داشت.
براساس نظر پزشکان سطح هوشیاری این قاچاقچی 37 ساله شش درصد اعلام شده است که در صورت عدم افزایش آن احتمال مرگ مغزی وی وجود دارد.
این قاچاقچی بجنوردی که به دلیل حمل یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه از سه سال پیش با حکم قضایی در زندان و در انتظار حکم اعدام بسر می‌برد هفته گذشته به دار مجازات آویخته شد اما یک روز پس از اجرای حکم اعدام علائم حیاتی در آن مشاهده و فورا به بیمارستان منتقل شد.

 


جانشین رئیس پلیس راهور با بیان اینکه هیچ مسئولی نباید خودش را از قوانین راهور بالاتر ببیند، گفت: اعتراضات مردم به قبوض جریمه رسیدگی ویژه می‌شود.
سردار موسی امیری در مراسم افتتاحیه ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: کنترل تصادفات و کاهش تلفات در بحث حمل و نقل زمینی و نیز ایجاد انضباط ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور شهری و برون شهری از وظایف پلیس راهور به شمار می‌آید.
وی با اشاره به افتتاح ساختمان پلیس راهور فرودگاه گفت: همکاران من تلاش می‌کنند تا از وقوع هر نوع تصادف پیشگیری کنند بگونه‌ای که اقدامات پیشگیرانه از وقوع سوانح رانندگی و نیز ایجاد انضباط ترافیکی در فرودگاه امام را در دستور کار خود قرار می‌دهند. اولین برخورد میهمانان خارجی در این فرودگاه با پلیس فرودگاه و راهور است که این امر از لحاظ روانشناسی تأثیر ماندگاری دارد، به گونه‌ای که آنان نسبت به یک رفتار خوب یا بد مأمور پلیس ما قضاوت کرده و آن را به کل جامعه تعمیم می‌دهند.
سردار امیری افزود: مأموران پلیس راهور این فرودگاه باید در ارتباط با مهمانان خارجی مسلط به زبان انگلیسی باشند و پذیرفته نیست که بر آراستگی مأموران این پلیس، اعم از وظیفه و کادر خدشه‌ای وارد شود.
وی بر تأمین تجهیزات تخصصی و خودرویی در شأن فرودگاه امام(ره) تأکید و خاطرنشان کرد: فرودگاه در زمینه تأمین این تجهیزات باید مانند شهرداری‌ها و مناطق آزاد، با در اختیار گذاشتن خودروهای مناسب بستر را برای اسکورت و بدرقه مهمانان خارجی فراهم کرده و به پلیس در این راستا کمک کند. البته همواره تقویت تجهیزات تخصصی در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی در ادامه به ظواهر معابر فرودگاه امام(ره) اشاره کرد و گفت: معابر و خیابانهای این فرودگاه باید از لحاظ خط کشی و علائم به روز باشد.
امیری به عدم استفاده از دوربینهای کنترل سرعت تصویری در فرودگاه امام(ره) اشاره کرد و آن را خلأ این بخش دانست و تصریح کرد: باید از امکانات بصری و تجهیزات تخصصی به منظور پایش تصویری معابر استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه همه باید عامل به قانون باشند، گفت: کسی نباید در هر پست و مقامی خود را فراتر از قانون و انضباط و مقررات راهنمایی و رانندگی ببیند، اعمال قانون فقط برای فقرا، ضعفا و مشاغل پایین نیست. علت موفقیت کشورهای دیگر تسلیم بودن همه اقشار جامعه در برابر قانون است.
وی در ادامه درباره تعارض جریمه‌های رانندگی در شهرهای مختلف، اظهار داشت: با توجه به گستردگی معابر سطح کشور و نیز توقع مردم از پلیس و فرهنگی که دنیا از ما دارد، نمی‌توانستیم تنها با نیروی انسانی انضباط ترافیکی را برقرار کنیم بر همین اساس از تجهیزات روز دنیا برای نظارت و اعمال قانون استفاده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه خطای انسانی در زمینه جریمه رانندگی بیشتر از تجهیزات بود، گفت: امروز کمترین خطا در جریمه‌های رانندگی وجود دارد. در صورتی که خطای نادری وجود داشته باشد آمادگی داریم به صورت مصداقی هم از طریق 197 و نیز مرکز ارتباطات پلیس راهور آن را پیگیری کنیم.
امیری خاطرنشان کرد: برخی از هموطنان برای فرار از اجرای قانون گاهاً آدرسهای غلط اعلام می‌کنند البته تأکید می‌کنیم که خطای تجهیزات و تکنولوژی در خصوص جریمه‌های رانندگی حداقل است.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به ماده 4 قانون رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند اعتراضات خود را در خصوص جریمه‌های رانندگی به مرکز اجرائیات پلیس راهور مطرح کنند، که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 


یک دانش‌آموز آمریکایی در یک مدرسه راهنمایی در ایالت «نوادا» با شلیک گلوله یک معلم مدرسه را کشت و دو نفر از دانش‌آموزان را نیز مجروح کرد.
یک دانش‌آموز آمریکایی در یک مدرسه راهنمایی در ایالت «نوادا» با شلیک گلوله یک معلم مدرسه را کشت و دو نفر از هم‌مدرسه‌ای‌هایش را نیز مجروح کرد.
به گزارش شبکه بی‌بی‌سی، دانش‌آموزی که این اقدام را انجام داده کشته شده است اما هنوز مشخص نیست او به وسیله اسلحه خود کشته شده یا فرد دیگری به او شلیک کرده است. این در حالی است که پلیس اعلام کرده که هیچ تیری شلیک نکرده است.
بنا به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از دانش‌آموزان مدرسه به پلیس گفت، یک دانش‌آموز اسلحه را به سمت یکی از معلمان نشانه گرفت. بعد از آنکه معلم از او خواست اسلحه را زمین بگذارد، او به معلم شلیک و فرار کرد، بعد از این صدای شلیک چند گلوله به گوش رسید.

 


موسس و رهبر افتخاری حزب اسلام‌ستیز «جبهه ملی فرانسه»، با اعتراض به افزایش مصرف محصولات حلال در این کشور، لابی اسلامی را عامل کاهش فروش حیوانات حرام‌گوشت دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «katibin»، «ژان‌ماری لوپن»، رهبر افتخاری حزب اسلام‌ستیز «جبهه ملی» طی سخنانی با اعتراف به این که شهروندان فرانسوی از مصرف گوشت حیواناتی چون «خوک» که از نظر اسلام حرام هستند، دور شده‌اند، عنوان کرد: فکر می‌کنم لابی‌های مسلمانان که کم‌کم در میان گروه‌های سیاسی کشور نفوذ کرده‌اند، مانع از فروش گوشت خوک می‌شوند!وی افزود: این لابی‌ها با نفوذ در مدارس، مصرف گوشت حلال در میان دانش‌آموزان را ترویج می‌دهند و حتی در برخی از مدارس به تبلیغات منفی علیه مصرف گوشت‌هایی که از نظر مسلمانان حرام هستند، می‌پردازند.رهبر سابق حزب جبهه ملی فرانسه در ادامه سخنانش، لابی‌های مسلمانان را دلیل بیکاری در این کشور نیز عنوان و تاکید کرد: با رشد مصرف محصولات حلال و کم شدن فروش گوشت خوک، پرورش‌دهندگان این حیوان کم‌کم بیکار می‌شوند و پس از آنان، نوبت به دیگر مشاغلی خواهد رسید که از نظر اسلام در حال تولید محصولات حرام هستند!حزب جبهه ملی فرانسه که ریاست کنونی آن برعهده «مارین لوپن»، دختر «ژان ماری ‌لوپن» است، یکی از گروه‌های اسلام‌ستیز معروف در فرانسه به‌شمار می‌رود که همواره مخالفت خود را با ساخت مساجد و تقویت بازار حلال در این کشور اعلام کرده است.

 


یک زن محجبه در شهر «تیون ویل» فرانسه مورد حمله قرار گرفت، افراد مهاجم وی را کتک زدند و با برداشتن روسری‌اش او را به زمین انداختند.
به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، یک زن محجبه 23 ساله در شهر «تیون ویل» واقع در شهرستان «موزل» فرانسه در حالی که در فروشگاه «گیفی» در حال خرید بود، مورد حمله فیزیکی قرار گرفت، افراد مهاجم وی را کتک زدند و با برداشتن روسری‌اش او را به زمین انداختند.
این زن محجبه تنها قربانی این حمله نبود و چند نفر دیگر در این درگیری به شدت زخمی شدند.در این درگیری خواهر 13 ساله زن محجبه و دو دوستی که آنها را همراهی می‌کردند ضمن تلاش برای نجات وی مورد حمله قرار گرفتند.سه فرد مهاجم بعد از این حمله فرار کردند و پلیس که از طریق مدیر فروشگاه از این حادثه مطلع شده بود به سرعت در محل حاضر شد.
پلیس محلی اظهار داشت که این سوء قصد از سر عقاید نژادپرستانه بوده است و افراد مهاجم هنوز شناسایی نشده‌اند.

 


شهروندان شیعه بحرینی همچنان در مکان مساجدی که رژیم آنها را در دوران حکومت نظامی ویران کرده است، نماز اقامه می‌کنند. رژیم آل خلیفه 38 مسجد شیعیان را در مناطق مختلف این کشور ویران کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صدها تن از شهروندان بحرینی همچنان به اقامه نماز در مکان مساجدی که رژیم‌ آل‌خلیفه آنها را ویران کرده است ادامه می‌دهند. نمازگزاران تاکید کردند تخریب مساجد به خوبی نشان دهنده سیطره افکار طایفه‌گرایانه بر مراکز تصمیم‌گیری در بحرین است.
شهروندان بحرینی برای تاکید بر تعلق این اماکن به مساجد، در آنجا نماز اقامه می‌کنند.
شهروندان بحرینی در واقع با این کار تاکید می‌کنند که رژیم آل‌خلیفه باید مساجدی را که ویران کرده است از نو بسازد.

 


پس از به رسمیت شناختن اسلام در دو ایالت «برمن و هامبورگ» سومین ایالت آلمان نیز در آستانه اجرای رسمی این طرح است.
توافق اولیه میان موسسات اسلامی در آلمان و مقامات بلند پایه دولتی این کشور برای به رسمیت شناختن دین اسلام در ایالت «سکسونیا» انجام شده است.
مقامات آلمان تاکید کرده‌اند برای احترام به مسلمانان، قراردادی در دست اجراست که به موجب آن مسلمانان که بخش عمده‌ای از این ایالت را تشکیل می‌دهند در این کشور به رسمیت شناخته شوند.
در حدود 70 درصد از شهروندان ایالت «سکسونیا» را مسلمانان تشکیل می‌دهند و براساس این قرارداد آنها دارای حقوق رسمی مانند اتباع ادیان دیگر در آلمان خواهند شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10