(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 04 آبان 1392 - شماره 20624

سامانه بارشی در راه است
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد
پاییزی با هوای بسیار آلوده برای پایتخت‌نشینان
دستگیری 621 توزیع‌کننده مواد مخدر و معتاد بی‌خانمان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: فعلاً آزمونی برای استخدام نداریم
رویدادهای خارجی
حوادث کوتاه از کشور
حمله میمون‌ها به خانواده‌ای در پارک ارم‌ شهر چمران
برف و باران استان‌های شمال غربی را دربر گرفت
کشف میوه قاچاق از میدان بزرگ مادر
با متخلفان طرح بینایی‌سنجی مراکز دولتی برخورد می‌شود
هشدار پلیس به رانندگان حادثه‌ساز کاروان راهیان نور
مهلت و شرط ثبت نام در ازدواج دانشجویی
چوب سیگار 2 میلیارد تومانی!
ناکامی قاچاقچیان در ربایش 21 کودک
انفجارخونین کارخانه آبنبات‌سازی
پلیس آمریکا قاتل نوجوان 13 ساله
نوزادی با دو سر
   


آخرین نقشه‌های هواشناسی حاکی از ورود یک سامانه بارشی به کشور است.
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است؛ با ورود این سامانه از بعدازظهر امروز در غرب، شمال غرب، به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ دهد.
بر این اساس در سواحل دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و در اوایل شب در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بیشینه دمای هوای تهران طی دو روز آینده 19 درجه بالای صفر و کمینه آن در این مدت 9 درجه بالای صفر خواهد بود.
برف و باران استان‌های شمال غربی را دربر گرفت.

 


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مهر ماه امسال شهروندان تهرانی حتی یک روز هوای پاک تنفس نکردند و از ابتدای پاییز 22 روز هوای پایتخت ناسالم بوده است.
دکتر یوسف رشیدی با مقایسه آمار روزهای ناسالم مهر ماه امسال با سال گذشته افزود: سال گذشته در مهر ماه 13 روز هوای ناسالم و 17 روز هوای سالم داشتیم که متاسفانه امسال وضعیت بدتری از نظر آلودگی هوا را شاهد بودیم و شهروندان تهرانی تنها 8 روز هوای سالم تنفس کردند.
وی با بیان این که با شمار روزهای ناسالم مهر ماه سال جاری و مقایسه این آمار با سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد پایتخت پاییز ناسالم‌تری را از نظر آلودگی هوا پیش روی خواهد داشت گفت: هر ساله با نزدیک شدن به ماه‌‌های آبان و آذر پدیده‌هایی همچون اینورژن، وارونگی دما و پایداری هوا قوت می‌گیرد که گاه منجر به تعطیلی دستگا‌ه‌های مختلف و بخش‌های آموزشی می‌شود اما متاسفانه به حل معضل آلودگی هوا به صورت ریشه‌ای پرداخته نمی‌شود و تنها با تشدید آلودگی‌ها اظهارنظرها در این خصوص افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: بارها و بارها گفته شده که حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور تنها با ارتقای کیفیت خودروها و سوخت، خروج به موقع خودروهای فرسوده، ممانعت از تردد موتورسیکلت‌های غیراستاندارد و فرسوده در شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و... امکان‌پذیر است اما متاسفانه تاکنون آن‌طور که باید و شاید به این موضوعات توجه نشده است. با این وجود امیدواریم که دولت جدید گام‌های اساسی را در تحقق این موارد برداشته و عزم ملی برای حل معضل آلودگی‌ هوا در کشور شکل گیرد.
آلودگی هوا عامل افزایش ام‌اس و عقب‌افتادگی ذهنی
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: افزایش بیماری‌هایی مانند ام‌اس، اختلالات تکاملی، عقب‌ماندگی ذهنی و صرع اطفال به دلیل آلودگی هوا در کشور در حال افزایش است و آلودگی هوا باعث کوچک شدن مغز جنین و مسمومیت مغز می‌شود.
دکتر جغتایی ادامه داد: می‌توان نتیجه گرفت که استرس، تغذیه نامناسب، وجود سموم و آلودگی هوا بیماری ام‌اس را در کشور افزایش داده است. ایران تا سال‌های گذشته جزو کمربند مبتلایان به ام‌اس در جهان نبود اما استرس و آلودگی این موارد را افزایش داده است.
وی گفت: متاسفانه ام‌اس در حال افزایش است و اختلالات تکاملی، عقب‌ماندگی ذهنی و حتی موارد صرع اطفال نیز به دلیل همین عوامل ایجاد می‌شود.
جغتایی در مورد تاثیر آلودگی هوا بر جنین نیز گفت: برای بررسی تاثیر آلودگی‌ هوا بر جنین مطالعاتی در کشور آغاز شده اما هنوز در فاز حیوانی است و اثر سموم و آلودگی هوا را در محیطی که فراهم کرده‌اند بررسی می‌کنند، طبق نتایج به دست آمده مشاهده شده که آلودگی هوا مغز جنین را کوچکتر کرده است.
تشکیل جلسه ویژه
برای آلودگی هوا
در پی افزایش آلودگی هوای تهران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری و بررسی این موضوع در عالی‌ترین سطح خبر داد.
معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش آلودگی شهر تهران، در عالی‌ترین سطح مورد توجه ماست، گفت: هفته آینده با حضور وزرای مربوطه و همچنین شهرداری تهران و دیگر مسئولان مربوطه جلسه‌ای در ارتباط با آلودگی تهران و تلاش برای کاهش آن برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین با بیان اینکه هفت شهر ایران به عنوان شهرهای آلوده محسوب می‌شوند، گفت: برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی این شهرها داریم.ابتکار بار دیگر دولت گذشته را عامل افزایش آلودگی هوا دانست و گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی 7 شهر بزرگ کشور وجود داشت که متاسفانه همه برنامه‌ها متوقف شده بود و ما تلاش خواهیم کرد که در جلسه ویژه این هفته این برنامه‌ها را دنبال کنیم.
وی در این گفت‌وگو متاسفانه هیچ اشاره‌ای به جزئیات این برنامه‌ها نکرد.

 


رئیس پلیس پایتخت از اجرای مرحله دیگری از طرح برخورد با موادفروشان و دستگیری 621 توزیع‌کننده و معتاد بی‌خانمان خبر داد.
سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در راستای اجرای طرح شناسایی و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و روانگردان در جنوب و جنوب غرب تهران از دستگیری 62 خرده فروش مواد مخدر، جمع‌آوری 559 نفر معتاد بی‌خانمان و کشف 32 کیلوگرم انواع مواد افیونی و روانگردان خبر داد.
وی در تشریح این خبر گفت: در راستای کاهش نگرانی‌ها و دغدغه شهروندان در خصوص موضوع توزیع مواد مخدر در سطح شهر تهران، پاکسازی نقاط آلوده از حیث توزیع‌کنندگان و معتادین به مواد مخدر در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.
وی ادامه داد: به همین منظور طرح امنیت محله محور و برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان بی‌خانمان در محدوده سرکلانتری‌های هشتم و دهم که شامل مناطقی چون میدان بهاران، بوستان بهاران، میدان راه‌آهن و بوستان امیریه بود آغاز که در نتیجه 62 خرده فروش مواد مخدر دستگیر و قریب به 32 کیلوگرم انواع مواد افیونی نیز کشف شد.
رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه افزود: در این طرح همچنین 559 معتاد بی‌خانمان جمع‌آوری شده‌اند که پس از آزمایش به کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد معرفی خواهند شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که توزیع‌کنندگان مواد مخدر دستگیر شده در این طرح اکثرا دارای سابقه هستند پس از بازداشت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، گفت: «دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و توزیع‌کنندگان از جمله وظایف پلیس است اما در جمع‌آوری معتادان و ساماندهی آنها تنها وظیفه پلیس نیست بلکه مسئولیت این افراد برعهده سایر سازمان‌ها نیز می‌باشد که البته در این خصوص مرجع قضایی همکاری و تعامل موثر و خوبی با پلیس داشته است.»
بنابر گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه بیشترین مواد مکشوفه از خرده‌فروشان، مواد مخدر صنعتی بوده خاطرنشان کرد: طرح برخورد با مواد فروشان و خرده فروشان مواد مخدر کماکان به طور جدی در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد و این طرح در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: فعلاً به جز آزمون مربیان پیش‌دبستانی آزمون دیگری برای استخدام نداریم.
دکتر علی‌اصغر فانی، در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش جذب نیرو دارد؟»، گفت: هر کسی که بخواهد به موجب قانون وارد آموزش و پرورش شود، باید در آزمون استخدامی شرکت کند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا این وزارتخانه در آینده نزدیک آزمون استخدامی برگزار خواهد کرد؟»، گفت: اگر قانونی داشته باشیم و مجوزی بگیریم، جذب نیرو خواهیم داشت اما فعلا به جز آزمون پیش‌دبستانی‌ها، آزمون استخدامی نداریم که زمان آزمون مربیان پیش‌دبستانی هنوز مشخص نیست.
فانی ادامه داد: در حال حاضر جذب در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و با شرکت داوطلبان در کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

 


6 ماه زندان در انتظار بانوی محجبه
یک زن محجبه فرانسوی از سوی دادگاه تجدیدنظر در جنوب فرانسه به 6 ماه زندان محکوم شد.
به گزارش «رادیو آر ت ال»، این زن محجبه مسلمان مقیم فرانسه متهم است که هنگام بازرسی با یک تن از نیروهای پلیس کشور در شهر بندری مارسی در جنوب کشور به تندی برخورد کرده است.
دادگاه فرجام «اکس آن پروونس» در نزدیکی مارسی روز جمعه وی را به دو ماه زندان قطعی و چهار ماه زندان تعلیقی محکوم کرد.این زن محجبه از قانون منع روبنده در فرانسه به عنوان «سلب آزادی» از زنان مسلمان نام برد و آن را محکوم کرد.فرانسه چند سال پیش قوانینی به رغم اعتراض مسلمانان به تصویب رساند که براساس آن زنان مسلمان مجاز نیستند در انظار و اماکن عمومی با روبنده ظاهر شوند.
براساس قانون مزبور، علاوه بر جریمه 150 یورویی یک دوره آموزش شهروندی و حتی زندان نیز برای نادیده گیرندگان قانون منع برقع (روبنده) در فرانسه در نظر گرفته شده است.
برخی از زنان مسلمان در فرانسه اعلام کرده‌اند که آمادگی دارند برغم پرداخت جریمه مزبور از روبنده استفاده کنند.
فرانسه از سوی برخی انجمن‌ها و نهادهای اروپایی به دلیل ارتکاب برخی رفتارهای تبعیض‌آمیز در مواجهه با مسلمانان مقیم این کشور متهم به بدرفتاری است.
حدود هشت میلیون نفر از جمعیت فرانسه را مسلمانانی از کشورهای مختلف جهان تشکیل می‌دهند.

 


خسارات وزش باد
مراغه - ایرنا: مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت:‌وزش باد شدید و توفان در چند روز گذشته، 113 میلیارد و 750 میلیون ریال به باغ‌های سیب این شهرستان خسارت وارد کرد.
محمد نریمانی افزود: وزش باد با سرعت 75 کیلومتر در ساعت به یک هزار و 625 هکتار باغ و 11 هزار و 375 تن سیب در این شهرستان خسارت زد و توفان به 40 درصد از این با‌غ‌ها آسیب رساند و کارشناسان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال بررسی برای جبران خسارت کشاورزان هستند.
کشف مواد افیونی
شهر بابک - ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهر بابک استان کرمان گفت: یک محموله مواد افیونی به وزن 360 کیلوگرم کشف و در این ارتباط 3 متهم دستگیر شدند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، احمد عسکرپور افزود: در ارتباط با این پرونده نخست 2 سرنشین یک خودرو سواری در جاده مواصلاتی شهر بابک دستگیر شدند و پس از لحظاتی نیروهای عمل‌کننده وانت حامل مواد مخدر را متوقف و راننده آن را بازداشت کردند.
وی ادامه داد: مواد مخدر مکشوفه شامل 300 کیلوگرم تریاک و 60 کیلوگرم مرفین است.
کشف سکه‌‌های عتیقه
شیراز - ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان جهرم فارس گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان 498 سکه عتیقه که منقوش به طرح‌هایی از ادوار قاجاریه و پهلوی است کشف کردند.
سرهنگ یوسف ملک‌زاده، افزود: ماموران از فعالیت یک قاچاقچی اشیای عتیقه و سکه‌های قدیمی در این شهرستان مطلع شدند و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، فرد متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضای دستگیر شد.
وی در بازرسی از منزل این قاچاقچی عتیقه، 498 سکه مربوط به ادوار قاجاریه و پهلوی به دست آمد و همدستان این قاچاقچی دستگیر شدند.
تصادف در محور قم - تهران
قم - ایرنا: فرمانده پلیس راه استان قم از برخورد چندین دستگاه خودرو در آزادراه قم - تهران خبر داد و گفت: این سانحه، تردد در محور قم - تهران را به حالت نیمه سنگین درآورده.
سرهنگ «اردشیر جمشیدی‌راد» پنجشنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: چندین دستگاه خودرو در 5 نقطه آزادراه قم - تهران با هم برخورد کردند که در اثر این تصادف، شاهد تردد نیمه سنگین خودروها در این اتوبان از سمت قم به تهران هستیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در این تصادف‌ها، فوتی نداشتیم و چند نفر مجروح شدند که نیروهای اورژانس، آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند.
فرصت‌طلبی گرگ از غفلت چوپان
شیراز - فارس: یک لحظه غفلت و خواب چوپان، نتیجه‌اش دریده شدن 210 راس گوسفند به وسیله گرگ‌ها در ایزدخواست آباده فارس بود.
سرپرست شبکه دامپزشکی آباده روز چهارشنبه گفت: در این حادثه که نیمه شب سه‌شنبه در منطقه «چرچر» در 9 کیلومتری ایزدخواست آباده رخ داد، گرگ‌ها به محل نگهداری گوسفندان حمله کردند.
علیرضا فرخی افزود: بر اساس برآورد کارشناسان محلی و چوپان محافظ این گوسفندان، این حادثه بیش از یک میلیارد ریال خسارت رسانده است.
واژگونی اتوبوس
نایین - ایرنا: رئیس اورژانس نایین گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده نایین - اصفهان 6 مجروح برجای گذاشت.
«رضا عباسی» روز جمعه گفت: این حادثه ساعت 4 و 46 دقیقه بامداد دیروز در 35 کیلومتری نایین و در گردنه ملااحمد رخ داد.وی افزود: مجروحان حادثه با سه آمبولانس به بیمارستان حبیبیان نایین انتقال یافتند. علت بروز این حادثه در دست بررسی است.

 


میمون‌های پارک ارم ‌شهر چمران ماهشهر به یک خانواده آبادانی حمله کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، یک خانواده آبادانی که برای گردش و تفریح به پارک ارم‌شهر چمران رفته بودند، به دلیل بی‌مبالاتی مسئولان پارک ارم و باز ماندن یکی از قفس‌ها مورد تهاجم میمون‌های موجود در این قفس قرار گرفتند که بر اثر این حادثه یک زن از ناحیه گونه سمت چپ به شدت مجروح و روانه بیمارستان شد.
این فرد آسیب دیده گفت: به همراه همسر و خواهر همسر و فرزندان خردسالش به پارک ارم‌شهر چمران مراجعه کرده بودیم که هنگام عبور از کنار قفس میمون‌ها مورد هجوم این حیوانات قرار گرفتیم.
مریم فیروزی ادامه داد: در این حادثه تکه‌ای از گونه سمت چپم توسط میمون‌ها کنده شد و به شدت مجروح شدم.
وی تصریح کرد: هنگام حمله میمون‌ها کارگری در قفس مشغول نظافت بود و در قفس را باز گذاشته بود که همین مسئله باعث خروج میمون‌ها از قفس و حمله آنها به ما شد.
این فرد آسیب دیده ادامه داد: این کارگر پارک ارم تنها نظاره‌گر حمله میمون‌ها بود و برای نجات و کمک‌رسانی به ما هیچ اقدام و تحرکی از خود نشان نداد.
فیروزی یادآور شد: بر اثر این جراحت دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفتم و در حال حاضر نیز هر سه روز یک بار برای تزریق واکسن و سرم‌ هاری باید به مراکز پزشکی مراجعه کنم.

 


برف و باران در سومین روز آبان همراه با موج سرما استان‌‌های شمال غرب و شمالی کشور را به تصرف خود درآورد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، بارش برف و باران که از دو روز پیش به دنبال ورود جبهه هوای سرد و مرطوب به منطقه خلخال آغاز شده بود اواسط ظهر دیروز فروکش کرد و آفتاب پاییزی جایگزین هوای سرد و برفی شد.
یوسف فریادی معاون اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: بارش برف که از بامداد پنجشنبه همراه با برودت و وزش باد آغاز شده بود راه‌های کوهستانی خلخال از جمله گردنه الماس واقع در محور خلخال - اسالم را یخبندان کرد.
وی ارتفاع برف در گردنه الماس و گردنه زندانه واقع در جاده خلخال - پونل را 15 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: با تلاش راهداران خلخال 2 محور مواصلاتی برفروبی شد و راه برای عبور تمام وسایط نقلیه باز است.
باران شدید در آستارا
بر اساس همین گزارش در پی ورود یک جبهه هوای بارش زا از شمال غربی کشور، بارش شدید باران در منطقه غربی گیلان آغاز شد که میزان آن در شهر آستارا 104 میلی‌متر به ثبت رسید و تا لحظه مخابره این خبر ادامه داشت.
شدت و تداوم بارندگی همچنین موجب طغیان رودخانه‌‌ها و آب‌گرفتگی در مناطق شهری و روستایی و کندی تردد در محورهای غربی گیلان شد و کاهش محسوس دما اهالی مناطق غریب این استان را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا کرد.
رئیس اداره هواشناسی آستارا دیروز دمای هوای این شهرستان را 11 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: هوای آستارا نسبت به روز پیش 14 درجه کاهش نشان می‌دهد.
فرتوت‌نیا اضافه کرد: پس از وقفه‌ای کوتاه در بارش، با ورود یک جبهه بارش‌زای دیگر به منطقه، بارش باران و برودت هوا دوباره از نخستین روز هفته آینده در غرب گیلان آغاز می‌شود.
آبگرفتگی 50 واحد مسکونی
همچنین فرماندار املش از آبگرفتگی 50 واحد مسکونی در اثر بارندگی‌های اخیر در این شهرستان خبر داد و افزود: به دلیل نبود شبکه‌‌های جمع‌‌آوری آب‌های سطحی در املش، در چندین نقطه شهر مشکل جدی برای هدایت آب‌های سطحی به وجود آمد.
مهدی جعفری ادامه داد: با کمک نیروهای شهرداری و هلال‌ به ناچار دیوار برخی منازل مسکونی تخریب، و بخشی از این آب‌ها از مسیر این منازل به سمت دیگر هدایت شد.
وی با اشاره به وارد آمدن خسارت به راه‌های روستایی، مزارع و شالیزارها اضافه کرد: میزان خسارات وارده از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

 


معاون حقوقی و ارجاع احکام سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه 63 میوه‌فروش در میدان مادر خبر داد.
بزرگمهر صادقی نیچکوهی گفت: اکیپ گشت سیار در بازرسی از گروه و بار بزرگ میدان مادر برای 63 میوه‌فروش با توجه به احراز تخلف پرونده تخلفاتی تشکیل دادند.
این مقام قضایی در ادامه عنوان کرد: از تعداد 63 فقره پرونده تخلفاتی 2 پرونده در خصوص قاچاق میوه پرتقال بود که با توجه به قاچاق بودن کالا ضبط شد. وی در خاتمه تاکید کرد: شعبه سیار در محل متخلفین را به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

 


معاون سازمان بهزیستی گفت: طرح بینایی سنجی به 2 شکل انجام می شود؛ در مراکز دولتی (بدون دستگاه 900 تومان، با دستگاه 1900 تومان) مراکز غیردولتی (بدون دستگاه 1600 تومان، با دستگاه 4800 تومان) از خانواده‌ها هزینه دریافت می‌شود.
مینو رفیعی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم از اول تا آخر آبان‌ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز دولتی و غیردولتی در این طرح شرکت کنند.
وی تصریح کرد: تعرفه‌ای که برای طرح غربالگری تنبلی چشم و بینایی‌سنجی مشخص شده است، تعرفه وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی است.
رفیعی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند در مراکز دولتی (مجتمع‌های بهزیستی) و همچنین در مراکز غیردولتی (مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها) برای اجرای طرح غربالگری مراجعه کنند.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: هیچ یک از مراکز دولتی و غیردولتی حق ندارند ریالی بیشتر از تعرفه تعیین شده از خانواده‌ها بگیرند.
وی گفت: تعرفه‌ای که برای مراکز دولتی پیش‌بینی شده است (اجرای طرح با دستگاه 1900، بدون دستگاه 900 تومان) و همچنین تعرفه‌ای که برای مراکز غیردولتی تعیین شده (با دستگاه 4800 و بدون دستگاه 1600) تومان است.

 


معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق عملیاتی از برخورد شدید پلیس با تخلفات رانندگان حادثه‌ساز خبر داد.
سرهنگ جهانگیری در گفت‌وگو با ندای انقلاب از برخورد پلیس در مقابل استفاده از خودروهای فرسوده و یا وسایل حمل و نقل شهری در این کاروان‌ها خبر داد و بیان داشت: بر اساس قوانین حمل و نقل اگر رانندگی بیش از 9 ساعت طول بکشد باید یک راننده کمکی در اتوبوس حضور داشته باشد تا خستگی و خواب‌آلودگی حادثه‌ساز نشود.
وی ادامه داد: در داخل هر اتوبوس پلیس یار بسیجی حضور خواهد داشت تا موارد قانونی را به راننده متذکر شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به اولین پاسگاه پلیس منعکس کند این در حالی است که پلیس در مسیر حرکت راهیان نور به صورت مستمر اقدام به پایش سرعت توسط دوربین‌های ثبت سرعت خواهد کرد.
جهانگیری بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، گروه‌های امداد جاده‌ای ملزم هستند تا در صورت نیاز خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حادثه‌دیدگان ارائه کنند.
وی گفت: هم‌اکنون آموزش‌های لازم به رانندگان و پلیس یاران بسیجی داده شده و در صورتی که پلیس هرگونه تخلف حادثه‌ساز را از رانندگان مشاهده کند با شدت اقدام به برخورد قانونی خواهد کرد.
وی از متولیان کاروان‌های راهیان نور خواست تا اگر تعداد اتوبوس‌ها از یک عدد افزایش یافت بک خودرو سبک در کنار آنها قرار بگیرد تا مسئولیت تیم را عهده‌دار شود.

 


هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی همراه با سفرهای زیارتی- آموزشی به مشهد مقدس و جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نشانی nahad.ir مراجعه کنند.

 


یک بیلیونر اهل روسیه که نام وی فاش نشده است به تازگی راهی عجیب برای خرج کردن پولش پیدا کرده است.
این مرد که به نظر می‌رسد شرکتی وابسته به نفت دارد یک چوب سیگار الماسی خریده است.
این چوب سیگار بیش از 500 هزار پوند که معادل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان است ارزش دارد. الماس‌هایی که بر روی این چوب سیگار به کار رفته است همه تراش خورده با دست هستند و از جمله سنگ‌های نایاب به شمار می‌آیند. برای ساخت این چوب سیگار و جمع کردن تمام سنگ‌های قیمتی روی آن از سراسر دنیا 4 ماه زمان صرف شده است. انگیزه این میلیونر برای خرید چنین وسیله‌ای تنها تشویق همسرش به ترک سیگار اعلام شده است.

 


مقام‌های امنیتی افغانستان از ربودن شدن 21 کودک افغان جلوگیری کردند.
مقامات محلی در ولایت «لغمان» در شرق افغانستان اعلام کردند: 21 کودک افغان را که قرار بود به پاکستان انتقال داده شوند، بازداشت کرده‌اند.
«سرحدی زواک»، سخنگوی والی ولایت لغمان در این رابطه گفت: کودکان بازداشت شده، 6 تا 10 ساله بودند و تمام آنها اهل روستاهای ولایت «نورستان» هستند.
وی در ادامه توضیح داد: فردی که مسئولیت انتقال این کودکان را برعهده داشته نیز بازداشت شده است. هنوز وابستگی فرد رباینده به گروه خاصی آشکار نشده است.
زواک در ادامه افزود: تمام کودکان بازداشت شده به بزرگان محلی ولایت نورستان تحویل داده شده‌اند تا آنان رابه آغوش خانواده‌هایشان بازگردانند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مقام‌های امنیتی افغان تأکید دارند که این کودکان به منظور انجام حملات انتحاری و تخریب کارانه ربوده شده بودند.

 


براثر وقوع انفجار در دیگ بخار یک کارخانه آبنبات‌سازی در شهر مرزی «سیوداد خوارس» مکزیک، یک تن کشته و 51 تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایسنا این انفجار در طبقه دوم کارخانه رخ داد و منجر به فرو ریختن این طبقه و مجروح شدن کارگرانی شد که در طبقه پایین مشغول کار بودند.
بنا بر اعلام مقامات محلی، حال 10 نفر از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است.
«انریکه سرانو»، شهردار «سیوداد خوارس» اعلام کرد: این انفجار حوالی ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد و مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان نزدیک محل انفجار منتقل شدند.
«فرناندو موتا»، رئیس پلیس شهر «سیوداد خوارس» همچنین از مفقود شدن ده‌ها کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: احتمال می‌رود این کارگرها در داخل ساختمان کارخانه گرفتار شده باشند.
تلویزیون محلی چین نیز گزارش داد که انباشته شدن گاز سبب انفجار در یکی از دیگ‌های بخار شده و شدت انفجار نیز سبب فرو ریختن طبقه دوم این کارخانه شده است. ضمن اینکه مأموران امدادرسان آتش‌نشانی همچنان در جستجو برای یافتن سایر قربانیان احتمالی این حادثه هستند.

 


پلیس آمریکا به نوجوانی که یک اسلحه اسباب‌بازی در دست داشت، شلیک کرد و او را از پای درآورد.
این اتفاق در شهر «سانتاوزا» در ایالت کالیفرنیا رخ داد و افسران پلیس در این شهر گفته‌اند تصور کرده‌اند کلاشینکفی که پسر بچه به دست داشته واقعی بوده است.
این اتفاق زمانی رخ داده که پلیس از این پسر خواسته تفنگ را بر زمین بگذارد و وقتی او این کار را انجام نداده به او شلیک کرده و او را از پای درآورده است.
شاهدان عینی گفته‌اند صدای شلیک هفت گلوله را شنیده‌اند.
این نوجوان «آندی لوپز» نام داشته و سخنگوی مدرسه‌ای که او در آن درس می‌خوانده وی را دانش‌آموزی باهوش،‌توانا و با اخلاق توصیف کرده است.آزادی حمل سلاح در آمریکا منجر به قتل‌های خونباری در این کشور شده است که گاه مرتکب آنها نوجوانان و جوانان کم سن و سال بوده‌اند.
سال گذشته نوجوانی 20 ساله به یک دبستان در ایالت کانتیکات آمریکا حمله‌ور شد و 20 کودک و 6 نفر از پرسنل مدرسه را در جنایتی هولناک کشت.

 



جراحان افغان با انجام جراحی روی «مغز» این دختر توانستند او را به زندگی عادی بازگردانند.
تمام اعصاب حیاتی و «رگ‌های خونی» دو «جمجمه» باهم درارتباط بودند و این اولین عمل جراحی موفقیت‌آمیز در شرق افغانستان بوده است.
اگرچه خوابیدن برای این نوزاد دشوار است اما پزشکان افغانی توانستند با «تجهیزات پیچیده پزشکی» این موفقیت را جشن بگیرند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10