(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 04 آبان 1392 - شماره 20624

حدیث دشت عشق
فولاد مقابل یک تیم‌ مدعی دیگر شکست خورد
پیروزی استقلال برابر صدرنشین لیگ برتر
اخبار کوتاه از فوتبال
3 طلای رکابزنان ایرانی در آخرین روز مسابقات جام‌های آسیا
تمایل سرپرست وزارت ورزش به بازگشت مدال آوران وزنه‌برداری
رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری – لهستان
دست 4 وزنه بردار کشورمان به مدال نرسید
تعویق لیگ تکواندو برای پنجمین بار
قهرمانی تکواندوی ایران با شکست آمریکا
تیراندازان جوان ایران بر سکوی سومی آسیا ایستادند
عیادت سرپرست وزارت ورزش از رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی
   


به ياد روحانی شهيد«رحمت‌الله اسدي»
وقتی گاز خردل، بوی بهشت می‌دهد
سردارشهيد« رحمت الله اسدي» معاون گردان امام محمدباقر( ع)اواخر سال 1342 در روستای «المشیر» قائم شهر به دنیا آمد؛ دوران تحصیلات حوزوی‌اش را در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) کوتنا گذراند؛ هنوز یکی دو سال از ورودش به حوزه نگذشته بود که انقلاب اسلامی فراگیر شد. شهید اسدی نیز با موافقت پدرش به قم عزیمت کرد و با شروع جنگ تحمیلی، فعا‏لیت‌های انقلابی، مذهبی و تبلیغاتی‌اش وسعت بیشتری یافت.
او در مدت حضورش در جبهه‌های غرب و جنوب، در چندین عملیات کوچک و بزرگ نظیر عملیات محرم، والفجر 4 و رمضان شرکت کرد. شهید اسدی در عملیات رمضان مجروح و در بیمارستان اراک مداوا شد. وی مجدداً‌ در جبهه فاو در سوم فروردین 1365 بر اثر استنشاق گاز شیمیایی خردل مصدوم شد و در دهم فروردین همان سال به منظور مداوا به کشور انگلستان اعزام شد. اما یک هفته بعد از تاریخ اعزامش، یعنی یکشنبه هفدهم فروردین سال 1365 در بیمارستانی در لندن، در سن 22 سالگی به معبود پیوست.

 


تیم فوتبال استقلال با برتری دو بر صفر برابر فولاد برای تیم های صدر جدول خط و نشان کشید.
در ادامه بازی های هفته چهاردهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال عصر دیروز دو دیدار در شهرهای تبریز و تهران برگزار شد. در تهران و از ساعت 17:45 تیم های استقلال و فولادخوزستان به قضاوت حسین زرگر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم استقلال با دو گل صدرنشین لیگ را شکست داد. جواد نکونام در دقیقه 18 روی یک ضربه پنالتی و آندرانیک تیموریان با شوتی دیدنی در دقیقه 45 از فاصله 30 متری برای استقلال گل زدند.تیم فوتبال استقلال که چند بازی عقب افتاده دارد به وعده ای که سرمربی‌اش داده بود عمل کرد و با پیروزی برابر صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر خود را به تیم‌های بالانشین نزدیک کرد. دیداراین دو تیم کیفیت مناسبی داشت و دو تیم بازی سرعتی و تماشاگر‌پسندی را ارائه کردند.فولاد که در نیمه اول دو گل خورده بود در نیمه دوم بازی روی به بازی هجومی آورد اما از حملات خود سودی نبرد. دفاع منطقی استقلال حملات فولاد را مهار کرد.فولادی‌ها که در نیمه نخست هم یک بار دیرک دروازه استقلال را به لرزه در‌آورده بودند در دقایق پایانی هم یک بار دیگر این کار را تکرار کردند اما این حملات تاثیری در نتیجه این دیدارنداشت و بازی با همان دو گل نیمه اول به پایان رسید.فولاد صدرنشین با وجود این شکست همچنان به طور موقت صدرنشین لیگ برتر ماند و حالا پرسپولیس این فرصت را دارد تا با برتری مقابل راه‌آهن جای این تیم را در صدر جدول بگیرد. فولاد پیش از این به تیم‌های مدعی پرسپولیس، سپاهان و نفت تهران باخته بود.استقلال هم با سه بازی کمتر در رده ششم جدول قرار دارد. استقلال بعد از چهار هفته وکسب دو شکست و دو تساوی در لیگ برتر به پیروزی رسید.در دیگر دیدار دیروز تیمهای گسترش فولاد تبریز و نفت تهران از ساعت 15:30 در ورزشگاه یادگار امام(ره) مقابل هم صف آرایی کردند که تیم نفت تهران مقابل میزبان خود با حساب 2 بر یک برنده شد. گل تیم گسترش فولاد تبریز را مهرداد بایرامی در دقیقه 9 به ثمر رساند و مهرداد اولادی(41) و ابوالفضل قربانی(88) برای نفت گلزنی کردند. مهمترین حادثه این بازی اخراج بهمن کامل مدافع تیم نفت در دقیقه 27 بود.
پیروزی شمالی‌ها مقابل اصفهانی‌ها
اما در نخستین روز از هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر روز پنج‌شنبه سه دیدار به صورت همزمان در سه شهر اصفهان، گیلان و قم برگزار شد که تیم‌های ملوان و داماش از سد حریفان‌شان گذشتند و مس در دقایق پایانی از شکست برابر صبا گریخت در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته‌، سپاهان اصفهان میزبان ملوان بندرانزلی بود. در این بازی ابتدا احسان حاج صفی در دقیقه‌ 22 سپاهان را پیش انداخت ، اما ملوان در ادامه با زدن دو گل بازی را به نفع خودش به اتمام رساند. هر دو گل ملوان را سید جلال رافخایی، از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. همچنین در بازی که در رشت برگزار شد، داماش این شهر با یک نتیجه‌ پر گل تیم ذوب آهن را در هم کوبید تا سنگین‌ترین شکست اصفهانی‌ها در این فصل رقم بخورد. شاگردان لوکا بوناچیچ ابتدا با گل مرتضی تبریزی در دقیقه‌ 25 پیش افتادند، اما در ادامه گل‌های مسعود حسن‌زاده (دو بار) ، مصطفی حاجتی ، امین متوسل زاده و یک گل به خودی نتیجه‌ عجیب پنج بر یک را به نفع داماش رقم زد. در سومین بازی هم مس در دقایق پایانی از شکست گریخت. شاگردان محمد مایلی کهن ابتدا در دقیقه‌ 50 با گل لوسیانو ادینیو از تیم پرویز مظلومی عقب افتادند، اما گل‌های مهدی مومنی در دقیقه‌ 69 و محسن بیات در دقیقه‌ 80 صبا را پیش انداختند. اما این پایان کار نبود و مس با گل دقیقه 96 کریم اسلامی نتیجه را 2 - 2 کرد.
برنامه دیدارهای فردا
در ادامه دیدار های هفته چهاردهم روز یکشنبه نیز سه دیدار برگزار می شود که برنامه آن به این شرح است: * فجرسپاسی – سایپا (30/15) * استقلال خوزستان – تراکتورسازی (30/15) * راه آهن – پرسپولیس (30/15)

 


قلعه‌نویی: بازی را فولاد برد نتیجه را استقلال!
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران پس از برد مقابل فولاد تیم میهمان را مستحق شکست ندانست.امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تیمش برابر فولاد در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که در یک بازی سخت توانستیم سه امتیاز را بگیریم. نتیجه را ما بردیم اما بازی را آنها. به آقای فرکی و مردم خوزستان تبریک می‌گویم که با تعدادی جوان بازی خوبی انجام می‌دهند. درست است که با اختلاف دو گل بردیم اما آنها هم می‌توانستند برنده باشند. آنها در گردش توپ از ما بهتر بودند و ما در دقایقی شانس آوردیم؛ چون سه توپ آنها به دیرک خورد.ما برای نیم‌فصل باید یک سری از ایرادهایمان را برطرف کنیم وگرنه با این روند به مشکل برمی‌خوریم.
فرکی: فوتبال رویش را از ما برگرداند
سرمربی تیم فوتبال فولاد، شکست تیمش برابر استقلال را حاصل کم‌تجربگی تیمش عنوان کرد.حسین فرکی پس از شکست تیمش برابر استقلال در نشست خبری گفت: بازی خوبی بود. آن چیزی که وظیفه داشتیم انجام دادیم و تلاش کردیم که روز خوبی برای خودمان رقم بزنیم. پیش‌بینی همه چیز را کرده بودیم و البته در این بازی و حتی بازی‌های قبلی که باخته بودیم به این نتیجه رسیدیم که تفاوت ما با آن تیم‌ها در میزان تجربه است و این تجربه به درد هر تیمی می‌خورد.وی ادامه داد: دوستانی که امروز بازی را نگاه کردند معتقد بودند که ما مستحق باخت نبودیم و استقلال از تجربه‌اش خوب استفاده کرد؛ چون بازیکنان بزرگ و ملی‌پوشی دارد ما در طول بازی نیز تیمی بودیم که به فکر پیروزی بودیم و این تفکر تا لحظات آخر بازی وجود داشت. امروز فوتبال رویش را از ما برگردانده بود.سرمربی فولاد در ادامه گفت: تیم ما شایسته‌ خوردن دو گل نبود اما ما به تیمی تبدیل شده‌ایم که تیم‌هایی را که به بحران وارد شده‌اند از بحران خارج می‌کنیم.
آغاز اردوی تیم ملی از 18 آبان
اردوی آماده سازی تیم فوتبال برای رویارویی با لبنان در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از 18 آبان ماه آغاز خواهد شد و این اردو تا 29 آبان ادامه خواهد داشت.تیم ملی فوتبال ایران 28 آبان به مصاف لبنان می‌رود.
اولین تجربه تاتا و کارلتو در ال‌کلاسيکو
اولين دوئل اين فصل 2 قدرت برتر فوتبال باشگاهي اسپانيا، جايي است که اولين تجربه حضور در جذاب‌ترين رقابت فوتبالي دنيا را در اختيار مربيان اين دو تيم هم کارلتو و هم تاتا مارتينو قرار مي‌دهد.امشب و از ساعت 30/19چشم تمام اهالي دنياي فوتبال به مهيج‌‌ترين و جذاب‌ترين رقابت در مستطيل سبز خيره خواهد شد. زماني که 2 غول سنتي فوتبال اسپانيا، رئال مادريد و بارسلونا جنگ ابدي خود را در اولين ال‌کلاسيکوي فصل جاري لاليگا از سر خواهند گرفت.بارسلونا و رئال مادريد در شرايطي به مصاف يکديگر مي‌روند که برخلاف چند فصل گذشته ميان 2 بازي آنها وقفه نسبتاً طولاني ايجاد شده بود. آخرين باري که اين 2 تيم برابر يکديگر قرار گرفتند 7 ماه پيش بود و همين وقفه طولاني سبب شده بر جذابيت‌هاي بازي امشب آنها در ورزشگاه نيوکمپ بارسلونا افزوده شود.
صعود پرسپولیس و راه‌آهن با 12 گل
تیم‌های لیگ برتری پرسپولیس و راه‌آهن تهران با عبور از سد حریفان دسته اولی و دومی خود توانستند جواز شرکت در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران را به دست بیاورند. در بازی‌هایی که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد پرسپولیس و راه‌آهن در کل 12 گل به حریفان نسبتا آسان خود زدند. در دو دیدار دیگر تیم‌های دسته اولی نفت مسجد سلیمان و الوند همدان از سد حریفان خود گذشتند. فولاد نوین از دسته دوم به علت انصراف تیم فجر سپاسی بدون انجام مسابقه صعود کرد و همین وضعیت را تیم یزد لوله داشت که به علت انصراف داماش گیلان راهی مرحله بعد شد. نتایج کامل بازی‌های مرحله یک شانزدهم به این شرح است:
* پرسپولیس تهران 5........................................... پدیده شاندیز مشهد 1
گلها: مجید نورمحمدی (48- گل به خودی)، علیرضا نورمحمدی(93)، یونس شاکری (103)، میلاد غریبی (116) و هادی نوروزی (118) برای پرسپولیس، بهمن طهماسبی (88) برای پدیده
* الوند همدان 1......................................................... استقلال خوزستان 1
- در ضربات پنالتی 7 بر 6 به نفع الوند
گلها: قاسم اکبری (55) برای الوند، ادریسا ترائوره (22- پنالتی) برای استقلال
* راه‌آهن تهران 7................................................... تالار وحدت همدان 2
گلها: حامد نورمحمدی(31)، رامین رضائیان (22 و 32)، بهادر عبدی (37 و 5+90)، علی علیپور (58) و رضا خالقی‌فر (55) برای راه‌آهن، محمد احمدی (71) و رضا شیرزادفر (89- پنالتی) برای تالار وحدت
* سایپای کرج صفر........................................... نفت مسجد سلیمان صفر
- در ضربات پنالتی 4 بر 3 به نفع نفت مسجد سلیمان

 


رکابزنان ایرانی در آخرین روز از مسابقات دوچرخه‌سواری جام باشگاه‌های آسیا سه مدال طلای دیگر کسب کردند.
سومین روز از مسابقات دوچرخه‌سواری جام باشگاه‌های آسیا در بخش پیست در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و رکاب‌زنان هفت تیم پیشگامان کویر یزد، تک اسپورت البرز، ترافیک تهران، مس کرمان، آستانه قزاقستان، ازبکستان و مالزی در ماده‌های مدیسون، تیم اسپرینت، چهار کیلومتر تعقیبی تیمی و اومنیوم به رقابت پرداختند که رکابزنان ایرانی سه طلای دیگر را از آن خود کردند. مراسم اختتامیه دومین دوره جام باشگاه‌های پیست آسیا دیروز برگزار شد و در همان مراسم نیز رده‌بندی تیمی این دوره از رقابت‌ها را اعلام خواهند کرد.

 


دبیر کمیته ملی المپیک می گوید سرپرست وزارت ورزش خواستار بازگشت مدال آوران المپیکی به تیم ملی وزنه برداری است.
افشارزاده درباره احتمال بازگشت قهرمانان وزنه‌برداری ایران که در حال حاضر به دلیل اختلاف با رئیس فدراسیون و کوروش باقری در تیم ملی حضور ندارند، گفت: رضازاده اعلام کرده است پس از مسابقات جهانی حتما با آنها صحبت می‌کند. صالحی امیری هم به صورت جدی این قضیه را دنبال می‌کند و خواستار حل آن شده است. خود رضازاده قهرمان جهان و المپیک بوده و می‌داند که یک ورزشکار چقدر زحمت می کشد تا به سطوح بالا در ورزش برسد. واقعا حیف است که قهرمانان به این بزرگی در تیم ملی حضور نداشته باشند. به فدراسیون توصیه می‌کنم با مدیریت و سعه صدر این قضیه را هر چه زودتر حل کنند.

 


رسول تقیان با عملکردی دور از انتظار، به مدال رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری نرسید و در مجموع چهارم شد.
در ادامه‌ رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان و در دسته 77 کیلوگرم رسول تقیان در حرکت یک ضرب با حدنصاب 158 کیلوگرم پنجم شد و در دوضرب وزنه 196 کیلویی را بالای سر برد تا با عنوان چهارمی دوضرب و مجموع، بدون مدال از مسابقات جهانی خداحافظی کند. ژیائوجون لیو از چین در حالی قهرمان این دسته شد که رکورد یک ضرب و مجموع جهان را شکست. با این حساب، چهارمین ملی‌پوش وزنه برداری ایران هم بدون مدال از مسابقات جهانی خداحافظی کرد. تقیان در آسیایی وزنه های 163 و 203 را زده بود اما حالا با افتی 12 کیلویی مدال جهانی را از دست داد که جای سوال دارد. وزنه بردار کره شمالی که در اینجا دو نقره و یک برنز گرفت، در آسیایی مقابل تقیان ناکام مانده و سوم شده بود اما حالا پس از چند ماه، او بر سکوی جهانی می‌ایستد و تقیان پائین سکو. روز چهارشنبه نیز جابر بهروزی و سجاد بهروزی نمایندگان ایران در دسته 69 کیلوگرم بودند که جابر با مجموع 330 کیلوگرم پنجم شد و سجاد هم با مجموع 308 کیلوگرم در مکانی بهتر از دهم قرار نگرفت. این دو وزنه بردار پسر عمو هستند. وزنه برداران چین، روسیه و آذربایجان به ترتیب در رده‌های اول تا سوم دسته 69 کیلوگرم قرار گرفتند که وزنه بردار چینی رکورد دو ضرب جهان را یک کیلو ارتقا داد. روز سه شنبه هم رقابتهای دسته 62 کیلوگرم برگزار شد که مجید عسکری به عنوان اولین نماینده ایران به روی تخته رفت و با مجموع 288 کیلوگرم در رده هفتم قرار گرفت. عسکری با 128 کیلوگرم در یک ضرب هشتم شد و با حدنصاب 160 کیلوگرم در رده ششم دو ضرب قرار گرفت.
اظهار نظر حسین رضازاده
حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان در خصوص نتایج بدست آمده توسط ورزشکارانمان در این مسابقات اظهار داشت: مجید عسکری در روز نخست این رقابت‌ها در وزن 62 کیلوگرم هفتم شد. در وزن 69 کیلوگرم جابر و سجاد بهروزی شرکت کردند. جابر به نظر من خیلی خوب وزنه زد. این وزنه بردار رکورد ایران را پس از 14 سال ترقی داد. جابر با این مجموع وزنه‌ها در المپیک لندن می‎توانست به مدال برنز برسد و این نشان می دهد سطح رقابت‌های جهانی خیلی بالاست. در وزن 77 کیلوگرم رسول تقیان فقط به خاطر اختلاف وزن چهارم شد. وزنه بردار چینی که در این وزن قهرمان شد رکورد المپیک و جهانی را هم شکست. ما در دسته 85 کیلوگرم نماینده نداریم و در وزن 94 علیرضا دهقان فردا وزنه می‌زند. در دو دسته 105 و فوق سنگین هم وزنه بردار داریم که امیدمان به بهادر مولایی است. البته در این وزن حریفانی از روسیه و اوکراین مدعی کسب عنوان هستند.

 


در حالی که مسئولان سازمان لیگ از شروع رقابتهای لیگ برتر در هفته آینده خبر داده بودند بازهم خبر تعویق این مسابقات از داخل فدراسیون منتشر شد. خبری که رئیس سازمان لیگ نیز آن را تائید کرد.
از شهریورماه تاکنون 5 بار سازمان لیگ تاریخ شروع مسابقات دسته برتر را تغییر داده است و همین موضوع سردرگمی برخی تیم‌ها را به دنبال داشته است. محمد کرمی مسئول سازمان لیگ در مورد این تعویق ها به خبرنگار مهر گفت: به هیچ عنوان سازمان لیگ درخواستی برای تعویق مسابقات نداشته است. ما از هر نظر آماده برگزاری این مسابقات هستیم ولی این تیم ها هستند که هنوز آماده نیستند.

 


تیم ملی تکواندوی ایران با پیروزی برابر آمریکا به مقام قهرمانی دومین دوره مسابقات کامبت گیمز دست یافت.
در هفتمین روز این مسابقات که در شهر سن پترز بورگ روسیه در حال پی‌گیری است، تیم ملی تکواندو کشورمان که با چهار پیروزی به فینال دومین مسابقات کامبت گیمز راه یافته بود، در آخرین مبارزه با نتیجه 17 بر 12 تیم ملی آمریکا را مغلوب کرد و به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت.
ملی پوشان تکواندوی کشورمان که با دو پیروزی برابر آمریکا و ونزوئلا کار خود را در کامبت گیمز آغاز کرده بودند، بعد از‌ظهر روزپنج شنبه گذشته در ادامه این بازی‌ها ابتدا کره جنوبی را شکست دادند و در مرحله نیمه نهایی تیم ملی اسپانیا را مغلوب کردند و به فینال راه یافتند، مبارزه ای که در نهایت با تکواندوکاران شایسته کشورمان برنده شیاپچانگ بودند.در دیدار رده بندی تیم ملی روسیه با پیروزی 13 بر 12 مقابل اسپانیا به مقام سوم رسید.این دوره از مسابقات به صورت تیمی با روش جام‌جهانی برگزار می شود. تیم ملی تکواندو کشورمان با ترکیب محمد کاظمی، ‌بهنام اسبقی،‌ علیرضا نصر آزادانی،‌ مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی و کوروش رجلی در این دوره از مسابقات حضور یافته است.

 


تیم تیراندازی جوانان ایران با کسب سی و یک مدال به مقام سومی رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.
در آخرین روز از رقابت های تیراندازی قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران توانست با ۶ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۱۰ برنز و مجموع ۳۱ مدال در مکان سوم جدول توزیع مدالها قرار گیرد.در این رده بندی تیم چین با ۳۲ مدال طلا، ۲۲ نقره ۱۵ برنز و مجموع ۶۹ مدال قهرمان شد و تیم هند با ۱۰ مدال طلا ، ۱۲ نقره و ۱۹ برنز و مجموع ۴۱ مدال، در مکان دوم ایستاد.

 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان با حضور بر بالین رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در جریان آخرین وضعیت درمانی وی قرار گرفت.
رصا صالحی امیری پس از حضور در بیمارستان و عیادت از مصطفی داودی گفت : تکریم و توجه به پیشکسوتان و نیازهای آنان وظیفه همه ماست ، چرا که آنها به گردن ورزش ایران و همه ما حق دارند. یکی از برنامه های من در اینده استفاده از تجارت ارزنده مدیران ورزش ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است و احترام و تکریم این مدیران یک وظیفه است. لطفعلی پور کاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که در این دیدار صالحی امیری را همراهی می کرد گزارشی از روند درمانی آقای مصطفی داوودی ارائه کرد. مصطفی داوودی در سالهای 1359 تا 1361 رئیس سازمان تربیت بدنی ایران بود و از چند روز قبل بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10