(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 05 مهر 1392 - شماره 20625

تهران بارانی می‌شود
وزیر بهداشت: باید تلاش کنیم هیچ زاویه‌ای بین ما و ولایت‌فقیه ایجاد نشود
به رغم گذشت یک ماه از سال تحصیلی
یزدیخواه: شیر مدارس هنوز تامین اعتبار نشده است
کمبود خون در استان تهران
حوادث کوتاه از کشور
استفاده از سلول‌های بنیادین جنین برای درمان دیابت
بکارگیری روش جدید اصلاح پیرچشمی در مراکز درمانی
هلاکت و دستگیری 6 تن از عوامل ضد انقلاب در بانه
فعالیت 1000 مرکز مشاوره در کشور
هزینه‌‌های درمان عامل فقر 14 درصد تهرانی‌ها
افزایش طلاق در پایتخت
رئیس دادگاه عمومی ریگان خبر داد
کشف 8 کیلوگرم هروئین در ریگان
مشاهده 5 قلاده یوزپلنگ در پارک ملی شاهرود
مرگ 3 عضو خانواده در تصادف موتورسیکلت
آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش
خودسوزی برای رکورد
رانندگی زنان روی اعصاب آل سعود
واردات عروس برای افزایش جمعیت
تیراندازی سرباز آمریکایی به فرماندهانش
   


یک کارشناس هواشناسی گفت: آسمان تهران بارانی می‌شود، به طوری که در برخی مناطق با آب‌گرفتگی معابر مواجه خواهیم شد.
محمد اصغری افزود: بدون شک این باران در رفع آلودگی هوای تهران موثر بوده و تا دو سه روز ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و البرز نیز با بارش شدید باران مواجه هستیم، افزود: در ارتفاعات ایلام و لرستان نیز با کمی تاخیر شاهد بارش باران خواهیم بود. همچنین در ارتفاعات کشور نیز با بارش برف و مسدود شدن گذرگاه‌ها و معابر مواجه خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، دمای هوای تهران امروز پنجم آبان همراه با بارش پراکنده، وزش باد و به تدریج کاهش ابر با حداقل هشت و حداکثر 17 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
همچنین در نیمه غربی کشور بخش‌هایی از مرکز و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجربه ثابت کرده هر کجا بین ما و ولایت‌فقیه انحرافی صورت گرفته فرصت‌طلبان برای آسیب به آرمان‌های امام و انقلاب وارد عمل شدند.
دکتر سیدحسن هاشمی در بیستمین گردهمایی انجمن اسلامی جامعه پزشکی اظهار کرد: دفاع از مردم و دین باید توامان باشد چون دفاع از مردم منهای دین و روحانیت معنا پیدا نمی‌کند و اسلام منهای روحانیت هم معنایی ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم در حرکت‌های اجتماعی هیچ‌گونه زاویه‌ای بین ما و اسلام و بین ما و عالمان دین به معنی واقعی کلمه و مهمتر از همه هیچ زاویه‌‌‌ای بین ما و ولایت‌فقیه ایجاد نشود که به تجربه ثابت شده آنجایی که انحرافی صورت گرفته فرصت‌طلبان برای آسیب به آرمان‌های امام و انقلاب وارد عمل شدند و این خطری است که بارها از اول انقلاب تکرار شده است.
وی با اشاره به تحرکات افراطیون در کشور افزود: یکی از گرفتاری‌های این کشور در طول تاریخ به‌ویژه در دهه‌های گذشته ناشی از عملکرد افراطیون بود، افراطیونی که از دل افراطیون سر کار آمده‌اند و همه شما به یاد دارید مرحوم آیت‌ا... طالقانی که در آن مقطع فریاد بر‌می‌آورد و طریق الوسطا هی الجاده منظورش شرق و غرب نبود بلکه برخوردهای افراطی در داخل کشور بود که امروز هم این معضل دامن‌گیر کشور می‌‌باشد.
دکتر هاشمی با اشاره به اهمیت و بزرگی حادثه 24 خرداد تاکید کرد: متاسفانه به دلیل اینکه حافظه تاریخی ما به‌ویژه سیاسیون کوچک و کوتاه است خیلی زود فراموش می‌کنیم که دیروز گرفتار چه مشکلات و چه نهله‌ای بودیم.
وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه مدت کوتاهی از عمر دولت یازدهم می‌گذرد رفتارها و خواسته‌های سیاسیون ما همچنان نامعقول و غیرمنطقی است. معتقدم که با مدد الهی، 24 خرداد به یکی از نقطه‌های عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد.
وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: اگر نقش رهبری نبود این رویداد با این عظمت رخ نمی‌داد و این واقعیتی است که همه بزرگان سیاسی جامعه از جناح‌های مختلف به آن اعتراف دارند. بنابراین باید تلاش کنیم با واقع‌بینی قدر نعمتهایی که خداوند به برکت امام و شهدا به ما عطا فرموده را بدانیم و همیشه بین آرمانگرایی و واقع‌بینی باید مسیری که مسیر اعتدال است را برگزینیم.

 


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تامین اعتبار نشدن شیر مدارس به رغم گذشت بیش از یک ماه از سال تحصیلی خبر داد.
سیدعلی یزدیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شیر مدارس در انتظار تامین اعتبار است و هر زمان اعتبار تخصیص یابد توزیع شیر در مدارس را آغاز می‌کنیم.
وی درباره حل مشکل مدارس استیجاری پایتخت نیز، گفت: آموزش و پرورش در تعامل سازنده با مالکین است تا ضمن رعایت شرایط آموزش و پرورش در راستای تحقق حقوق آنها نیز گام بردارد و در حال حاضر مشکلی با مالکین نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره کمبود تجهیزات ورزشی مدارس شهر تهران تاکید کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید و اهدای تجهیزات ورزشی به مدارس تهران هزینه شد، البته باید تامین این تجهیزات بیشتر شود اما با توجه به وجود 4600 مدرسه در تهران ممکن است در برخی مدارس تجهیزات کافی نبوده و کمبودهایی وجود داشته باشد که درصدد رفع این مشکلات هستیم.
یزدیخواه تاکید کرد: تمام مدیران و مربیان ورزش مدارس موظف هستند با توجه به بودجه و شرایط و امکانات مدرسه تجهیزات ورزشی دانش‌آموزان را تهیه و تامین کنند.

 


اداره کل انتقال خون استان تهران با اعلام کمبود خون در این استان از مردم ایثارگر در تهران خواست برای جبران کمبود خون با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون، خون اهدا کنند.
روابط عمومی انتقال خون استان تهران اعلام کرد: با توجه به کاهش آمار اهدای خون و نیاز مبرم بیماران به خون و فرآورده‌های آن از مردم ایثارگر تهران می‌خواهیم برای تامین خون مورد نیاز بیماران به افزایش ذخیره خونی به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند.گفتنی است مراجعه‌کنندگان هنگام مراجعه برای اهدای خون اصل کارت شناسایی (کارت ملی، شناسنامه یا گواهینامه) را همراه داشته باشند.آدرس و ساعات کاری مراکز خونگیری در استان تهران در پایگاه اینترنتی اداره کل انتقال خون استان تهران به آدرس www.tbtc.ir موجود است. همچنین می‌توان طی تماس با شماره تلفن‌های 88992585 و 88992586 این اطلاعات را کسب کرد.

 


کشف خودرو مسروقه
قائمشهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی قائمشهر گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان 24 خودرو و 4 دستگاه موتورسیکلت و همچنین 8 فقره سرقت از داخل خودرو و سرقت منزل کشف شد.
سرهنگ محمدرضا قدمی همچنین از کشف 887 گرم انواع مواد مخدر، 2 هزار و 840 پاکت سیگار قاچاق و 15 تن برنج خارجی قاچاق خبر داد.
عفو قاتل
فیروزآباد فارس - خبرنگار کیهان: فردی که 10 سال پیش در یک درگیری جوان 25 ساله‌ای به هویت «الف.خ.ک» را در شهرستان قیروکازرین به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت. وی به اعدام محکوم شده، و حکم صادره به تأيید دیوان عالی کشور رسیده بود.
دستگیری کلاهبردار
زنجان - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از دستگیری توزیع‌کنندگان تراول‌های 50 هزار تومانی جعلی در زنجان خبر داد.
ایرج خانی‌‌‌‌پور دیروز از دستگیری توزیع‌کنندگان تراول‌های جعلی در زنجان خبر داد و اظهار داشت: این توزیع‌‌کنندگان با همکاری ماموران کلانتری 12 زنجان دستگیر شدند.
وی تعداد توزیع‌‌کنندگان تراول‌های جعلی 50 هزار تومانی را 2 نفر اعلام کرد و افزود: از متهمان 150 قطعه تراول جعلی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان زنجان ادامه داد: مشخصات توزیع‌کنندگان تراول‌های جعلی در بین ماموران نیروی انتظامی توزیع شده بود و متهمان توسط ماموران کلانتری شماره 12 شناسایی و پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند.
مسمومیت دانش‌آموزان
میبد - ایسنا: رئیس بیمارستان امام جعفر صادق(ع) با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان میبدی گفت: در حال حاضر این دانش‌آموزان تحت نظارت جدی بیمارستان هستند.
دکتر مریم‌السادات نیلچیان در جریان عیادت فرماندار میبد از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد حاج رضا صادقی که در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد بستری هستند، آخرین وضعیت دانش‌آموزان بستری شده را به اطلاع فرمانده میبد رساند.
وی افزود: در حال حاضر این دانش‌آموزان تحت نظارت جدی بیمارستان هستند و جای هیچگونه نگرانی نیست.
نیلچیان عنوان کرد: علت بیماری در دست بررسی است و با نمونه‌گیری عامل این بیماری شناخته خواهد شد.
وی امکان مسمومیت و همچنین عامل ویروسی شیگلا را از جمله احتمالات بیمار شدن دانش‌آموزان دانست.
تصادف در شوش
شوش - فارس: سرپرست فوریت‌های پزشکی شوش گفت: حادثه رانندگی شب‌شنبه این شهرستان 4 نفر کشته و یک نفر زخمی داشت.
رضا معمارزاده افزود: این حادثه در ساعت 22 و سی دقیقه شب در اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با پژو 206 در جاده روستای میثم تمار اتفاق افتاد.
علت حادثه هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.
انفجار واحد مسکونی
رودسر - فارس: معاون سیاسی فرماندار رودسر از انفجار یک واحد مسکونی به دلیل نشت گاز و مجروح شدن چهار دانشجوی دختر در این شهرستان خبر داد.
محمد محمدی افزود: در پی این حادثه عوامل امداد و نجات و آتش‌نشانی بلافاصله در محل حاضر شده و مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند.
پلمب مرکز طب سنتی
بجنورد - فارس: مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از پلمب یک مرکز غیرقانونی طب سنتی در بجنورد خبر داد.
محمدمهدی مهاجریان مقدم با بیان اینکه مرکز یاد شده با وجود تذکرات قبلی همچنان به فعالیت خود در زمینه حجامت، زالو‌درمانی و... ادامه می‌داد تصریح کرد: دیروز تیمی مرکب از دانشگاه علوم پزشکی، غذا و دارو و تعزیرات در محل فعالیت این مرکز طب سنتی که با عنوان دپارتمان طب سنتی فعالیت می‌کرد، حضور یافته و اقدام به پلمب کردند.

 


رئیس مرکز تحقیقات غدد از پی‌گیری برای دریافت مجوز پزشک قانونی برای استفاده از سلول‌های بنیادین جنین برای درمان دیابت خبر داد.
دکتر باقر لاریجانی، در چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در پزشکی مولکولی سلولی و بالینی گفت: بیماری دیابت و عوارض آن 10 درصد نگهداری سلامت را به خود اختصاص می‌دهد و بیش از 8 درصد هزینه‌های درمان صرف بیماران دیابتی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تولید دستگاهی با متد سنسور در دنیا که در پژوهشگاه غدد ابداع شده است افزود: این دستگاه در چند دقیقه سولفور اوره را در خون اندازه‌گیری می‌کند در حالی که اندازه‌گیری سولفور اوره تا 24 ساعت طول می‌کشد.
لاریجانی افزود: در حال حاضر انسولین‌های متعددی در دسترس بیماران قرار دارد. مطالعات نشان می‌دهد که تفاوتی بین آنها وجود ندارد بلکه تنها تفاوت آن در استفاده آسان از آنهاست.

 


وزیر بهداشت و رئیس انجمن علمی چشم پزشکی ایران از بکارگیری روش جدید اصلاح پیرچشمی در مراکز درمانی چشم پزشکی کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی انجمن چشم‌پزشکان ایران، دکتر سید حسن هاشمی به بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم‌پزشکی ایران که از تاریخ 6 تا 9 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: ارائه تکنیک‌های نوین درمان بیماری‌های چشمی در دستور کار این کنگره قرار دارد.
وی در ادامه به روش جدید درمان پیرچشمی به کمک inleyهای داخل قرنیه‌ای اشاره کرد و گفت: در این روش، وسیله‌ای داخل ضخامت قرنیه قرار گرفته و به اصلاح پیرچشمی کمک می‌کند.
استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره توضیح داد: طی حداقل 20 سال گذشته روش‌های مختلفی برای درمان پیرچشمی وارد حرفه چشم‌پزشکی شده‌اند که می‌توان گفت تقریباً از تمامی این تکنیک‌ها در ایران استفاده کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به استفاده از لنزهای داخل چشمی،‌انواع لیزرها، انرژی رادیو فرکوانسی یا آر.اف اشاره کرد.
هاشمی با بیان اینکه البته هیچ کدام از این روش‌ها، به لحاظ نتیجه‌ای که به دست می‌دهند، روش‌های پایداری نیستند عنوان کرد: بارها پیش می‌آمد که چشمان بیمار را عمل می‌کردیم اما پیرچشمی بعد از مدتی باز می‌گشت و یا فرد دچار آستیگماتیسم می‌شد.
وزیر بهداشت ضمن اعلام این خبر که اخیراً وسیله‌ای تحت عنوان kamra برای درمان پیرچشمی وارد کشور شده است، گفت: این وسیله دارای ضخامت پنج میکرون بوده و تقریباً حدود 20 تا 50 برابر نازکتر از ضخامت موی سر است.
وی ادامه داد: حدود 8400 سوراخ روی این وسیله وجود دارد و همانند مردمک چشم عمل می‌کند و چشم‌پزشک آن را با کمک لیزر بر روی قرنیه کار می‌گذارد.
هاشمی با اشاره به اینکه استفاده از این روش جدید برای افراد در سنین 40 تا 65 سال امکان‌پذیر است عنوان کرد: اگر اشخاصی که پیرچشم هستند، از سوراخ کلید یا یک منفذ ریز به بیرون نگاه کنند،‌دید نزدیکشان بهبود می‌یابد. تکنیک جدید نیز با همین مکانیزم کار می‌کند. به این معنا که مردمک تنگی ایجاد می‌کند تا از طریق آن فضا بتوان دید را بهبود بخشید.
رئیس انجمن علمی چشم پزشکی ایران با بیان اینکه این تکنیک حدود یک سال است که در مراکز درمانی چشم پزشکی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ گفت: سابقه استفاده به سال نمی‌رسد و حدود دو سال است که توانسته است مجوز سازمان غدا و داروی اروپا را کسب کند.

 


سنندج - خبرنگار کیهان:
فرمانده سپاه بیت‌المقدس از هلاکت و دستگیری اعضای یک گروه ضدانقلاب در منطقه بویین بانه خبر داد.
سرتیپ محمدحسین رجبی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این درگیری که ساعت 16 دیروز در منطقه بویین بانه روی داد 3 تن از اعضای این گروهک ضد انقلاب به هلاکت رسیدند و 2 نفر دیگر دستگیر شدند.
به گفته وی این عملیات موفقیت‌آمیز به همت نیروهای سپاه و با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی استان صورت گرفت.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: در این درگیری هیچ آسیبی به نیروهای سپاه نرسید و تمامی عوامل خودی شرکت‌کننده در این درگیری، در کمال سلامت هستند.
آخرین خبرها به نقل از رجبی حاکی است یکی دیگر از عوامل ضد انقلاب دیروز در شهرستان بانه دستگیر شد که با دستگیری این فرد مجموع افراد دستگیر شده به 3 نفر رسید.

 


رئیس سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی بیش از 12 نوع فعالیت و خدمات مشابه را در سراسر کشور ارائه می‌دهد.
همایون هاشمی در اولین همایش ملی نقش مشارکتهای اجتماعی، روانشناسان و مشاوران در ارتقاء سلامت روان جامعه که دیروز برگزار شد افزود: سازمان بهزیستی چندین سال است که در تمامی مناطق و استانهای کشور خدمات مشاوره و روان‌شناختی دارد به طوری که راه‌اندازی خط تلفن 1480 مشاوره و حمایت‌های روانی اجتماعی پس از بلایا و مشاوره در فضای مجازی از جمله این خدمات است.
وی از اجرای طرح غربال‌گری اضطراب کودکان 5 و 6 سال در مهدهای کودک خبر داد و گفت: ایجاد باشگاه سلامت روان خانواده،‌راه‌اندازی مراکز مشاوره با رویکرد اسلامی و ایجاد مراکز سلامت روان محلی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی است.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار مرکز مشاوره در سراسر کشور وجود دارد گفت: در سال جاری مراکز مشاوره در مناطق کم برخوردار توسعه پیدا می‌کند و همچنین به افراد نیازمند نیز یارانه ارائه خدمات مشاوره پرداخت می‌شود.
هاشمی از تهیه و تدوین پروتکلهای درمانی مشاوره خبر داد و گفت: تربیت سوپروایزرهای خدمات روان‌شناختی و همچنین حضور مشاوران متخصص در مراکز مشاوره از اقداماتی است که این سازمان در راستای ارائه خدمات بهتر به افراد نیازمند و همچنین جامعه هدف مشاوره ارائه می‌دهد.
به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه توسعه مشارکتهای اجتماعی یکی از اهداف سازمان ملل است گفت: در تمامی کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته به امر توسعه مشارکتهای اجتماعی توجه کرده‌اند به طوری که مبنای توسعه مشارکت اجتماعی است که باید برای تمامی طیف‌ها انجام شود.

 


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین برآورد وزارت بهداشت 7 درصد مردم کشور و 14 درصد شهروندان تهران هر سال به علت هزینه‌‌های کمرشکن و تحمل‌ناپذیر درمان فقیر می‌شوند.
محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: بر اساس قانون برنامه توسعه قرار بود سهم مردم از هزینه‌های سلامت به زیر 30 درصد کاهش پیدا کند اما بر اساس آخرین برآورد وزارت بهداشت هم‌اکنون بیش از 60 درصد هزینه‌های درمانی و سلامت را مردم از جیب خودشان پرداخت می‌کنند که 2 برابر آن رقمی است که بر اساس قانون برنامه باید به آن می‌رسیدیم.
وی ادامه داد: شاخص مهم دیگر اقتصاد درمان، شاخص کاتاستروفی یا هزینه‌های تحمل‌ناپذیر درمان است. این شاخص در ابتدای برنامه توسعه چهارم 2 درصد جامعه را درگیر و فقیر می‌کرد و قرار بود تا پایان برنامه به زیر یک درصد جمعیت برسد اما بر خلاف تکلیف برنامه میزان افرادی که متحمل هزینه‌‌های کمرشکن درمانی می‌شوند افزایش یافته است.
معاون وزیر بهداشت گفت: آخرین برآورد رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که میزان جمعیتی که متحمل هزینه‌‌های تحمل‌ناپذیر درمانی می‌شوند در کشور به 5 تا 7 درصد افزایش پیدا کرده و متاسفانه این میزان برای شهروندان تهران 2 برابری یعنی حدود 14 درصد جمعیت است.
وی ادامه داد: تعریف شاخص کاتاستروفی یا هزینه‌‌های کمرشکن درمانی این است که یک فرد یا خانواده 40 درصد هزینه‌‌های غیر خوراکی خود را در سبد خانوار صرف درمان و سلامت خود کند و به این ترتیب فقیر می‌شود.
آقاجانی گفت: افزایش جمعیت افرادی که مشمول هزینه تحمل‌ناپذیر درمانی می‌شوند به خصوص در تهران بسیار نگران‌کننده است و حل آن نیازمند برنامه‌ریزی جدی می‌باشد.

 


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش 40درصدی طلاق در تهران خبر داد.
گلزاری در اولین همایش ملی نقش مشارکت اجتماعی روانشناسان و مشاوران در ارتقای سلامت روان جامعه با اشاره به آمار ثبت احوال در حوزه ازدواج و طلاق تاکید کرد: بر اساس آمار طلاق در تهران 35 تا 40 درصد افزایش یافته است.
وی با ابراز نگرانی از اینکه در شرایط کنونی خانواده کارکردهای خود را از دست داده است، به گونه‌ای که بسیاری از جوانان حاضر به ازدواج نمی‌شوند، گفت: باید مشاوره قبل از ازدواج در کشور رواج یابد و در این مورد وظیفه روانشناسان است که به تصحیح دیدگاه‌های غلط مردم در مورد ازدواج بپردازند و با سنت‌ها و باورهای غلط در این زمینه مقابله کنند.گلزاری با بیان اینکه 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: 15 تا 20درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج رخ می‌دهد که رقمی قابل تامل است.

 


رئیس دادگاه عمومی بخش ریگان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) بیش از 8 کیلوگرم هروئین در ریگان کشف شد.
حمید کریمی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) ‌و حضور به موقع و صدور مجوزهای قضایی مرتبط بیش از 8 کیلوگرم هروئین در ریگان کشف شد.
رئیس دادگاه عمومی شهرستان ریگان افزود: متهم دستگیر شده از افراد بومی محلی بوده که قصد داشته این مواد را به یکی از استان‌های مرکزی قاچاق کند.
این مقام قضایی میزان دقیق مواد مکشوفه را 8 کیلو و 200 گرم هروئین ذکر کرد و اذعان داشت: حمل این مقدار مواد مخدر صنعتی فرد حامل را با مجازات اعدام مواجه می‌کند.

 


شاهرود- خبرنگار کیهان:
5 قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی شاهرود مشاهده شد.
به گفته رئیس اداره پارک ملی توران شاهرود برای نخستین بار در ایران 5 قلاده یوزپلنگ آسیایی به صورت گروهی در پارک ملی توران واقع در جنوب شرقی شاهرود مشاهده شد.
علی اکبر قربان‌لو گفت: 5 قلاده یوزپلنگ آسیایی در منطقه پارک ملی توران و تصویربرداری از آنها اتفاقی نادر و بی‌نظیر است. وی افزود: نسل یوزپلنگ آسیایی در معرض انقراض است و جزو گونه‌های در حال نابودی است. قربانلو همچنین گفت: پارک ملی توران یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی است.

 


اورژانس تهران از مرگ 3 عضو یک خانواده در تصادف موتورسیکلت با خودرویی ناشناس خبر داد.
بنا بر گزارش رسیده ساعت 20:16 پنج‌شنبه ‌شب برخورد یک خودرو با موتورسیکلت به مرکز اورژانس تهران اعلام شد. با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه در اتوبان شهید آوینی بعد از ورودی اتوبان امام‌علی(ع) مشخص شد براثر برخورد یک خودرو ناشناس با یک موتورسیکلت سه‌سرنشین آن که همگی اعضای یک خانواده بودند جانشان را از دست دادند.راننده خودرو پس از برخورد با موتورسیکلت از محل متواری شد. در این حادثه هولناک پدر28 ساله، مادر 25 ساله و کودک 6 ساله به طرز هولناکی جانشان را از دست دادند.

 


وقوع آتش‌سوزی گسترده در پناهگاه حیات وحش در ایالت تگزاس آمریکا موجب شد 2023 هکتار از زمین‌های این منطقه در میان شعله‌های آتش بسوزد و خاکستر شود.
بنا بر اعلام مقامات تگزاس، این آتش‌سوزی وسیع موجب شد تا مه غلیظی سراسر منطقه را فرا بگیرد و در نتیجه مهار شعله‌های آتش در اواخر جمعه از کنترل خارج شود.
این پناهگاه حیات وحش که زیستگاه تعداد قابل توجهی از انواع پرنده‌ها و دیگر حیوانات است در 140 کیلومتری شرق «هوستون» قرار دارد و 2023 هکتار از زمین‌های این منطقه از تگزاس را شامل می‌شود.

 


21 نفر در ایالت «اوهایو»ی آمریکا به امید ثبت رکوردی تازه در کتاب جهانی گینس اقدام به خودسوزی به مدت 32 ثانیه کردند.
برای این رکوردشکنی 21 شرکت کننده با پوشیدن لباس‌های ضد آتش خود را به آتش کشیدند و پس از گذشت 32 ثانیه نیروهای امداد اقدام به خاموش کردن آنان نمودند.
این اقدام نمایشی همچنین با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای یک سازمان غیرانتفاعی حامی افراد بی‌بضاعت در آفریقای جنوبی بود.به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پیش از این رکورد بیشترین تعداد افرادی که اقدام به خودسوزی کرده بودند، در سپتامبر سال 2009 میلادی با شرکت 17 نفر در آمریکا به دست آمده بود.

 


در پی فراخوان فعالان اینترنتی و زنان عربستانی برای رانندگی همزمان زنان در خیابان‌های اصلی ریاض، نگرانی مسئولان سعودی را فرا گرفت و وزارت کشور بار دیگر نسبت به این اقدام هشدار داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت کشور عربستان بار دیگر به فعالان اینترنتی و زنانی که خواهان تظاهرات یا راهپیمایی با استفاده از خودرو در خیابان‌های ریاض شده‌اند، هشدار داد با کسانی که در چنین راهپیمایی‌هایی شرکت کنند یا با زنانی که در عربستان رانندگی کنند برخورد خواهد شد.
پیشتر فعالان اینترنتی زن در عربستان با گذاشتن ویدئوهایی از رانندگی خود در خیابان‌های عربستان بر روی پایگاه‌های اینترنتی،‌مخالفت خود را با قانون منع رانندگی زنان در عربستان اعلام کرده بودند.
همچنین فعالان اینترنتی از زنان عربستان و مدافعان حقوق بشر در این کشور خواسته بودند تا به رانندگی در خیابان‌های اصلی ریاض بپردازند و با این اقدام قانون مذکور را عملاً نقض کنند.
این اقدام زنان عربستان باعث برآشفته شدن مسئولان عربستانی و مقامات مذهبی محافظه‌کار در این کشور شد.

 


افزایش 200 نفری جمعیت مردان نسبت به زنان در «جزایر فارو»، مقامات این جزایر دانمارکی را بر آن داشت تا برای برقراری تعادل میان جمعیت زنان و مردان پیشنهاد وارد کردن «عروس» را به این منطقه بدهند.
به گزارش ایسنا، اکثر زنان جوان اهل جزایر فارو (حدفاصل بین نروژ و ایسلند) این جزیره خودمختار را به قصد ادامه تحصیل ترک کرده و نیمی از آنان نیز به زادگاه خود بازنگشته‌اند.
«هرمان اسکارسون»، مشاور ارشد و سابق مسائل اقتصادی هشدار داد: جمعیت این جزایر خودمختار تا سال 2023 میلادی از 48 هزار و 500 نفر به 37 هزار نفر کاهش خواهد یافت.و در این وضعیت تعداد زنان جوانی که بتوانند فرزندی بیاورند کم خواهد شد.
به همین دلیل برخی مردان ساکن جزایر فارو، چاره کار را در وارد کردن همسران خارجی به ویژه از کشورهای آسیای شرقی نظیر فیلیپین و تایلند دیده‌اند.
به گزارش شبکه بی‌بی‌سی، به همین دلیل از سال 2006 میلادی شمار شهروندان زن فیلیپینی و تایلندی در جزایر فارو دو برابر شده و به 200 نفر رسیده است که این رقم آنها را در زمره بزرگترین جوامع خارجی در این جزایر قرار داده است.

 


سرباز گارد ملی در ایالت تنسی به سوی دو نفر از افسران مافوق خود تیراندازی کرد و آنها را زخمی نمود.
نیویورک تایمز نوشت: یک سرباز گارد ملی آمریکا در ایالت تنسی دو نفر از فرماندهان خود را روز پنجشنبه به ضرب گلوله زخمی کرد.
به گفته مقامات این رویداد در یکی از تأسیسات نظامی نزدیک «ممفیس» رخ داده است.
دیگر کارکنان مهمات خانه «پل آر. سامرز» در تنسی،‌بلافاصله پس از بروز تیراندازی این فرد را خلع سلاح کردند.
مقامات هویت مهاجم و مصدومان را فاش نکردند اما فرمانده گارد ملی تنسی اعلام کرد که هر سه این افراد در حوزه استخدام نیروهای جدید فعالیت می‌کردند.
مأموران فدرال در حال انجام تحقیقات در رابطه با این تیراندازی هستند اما برخی مقامات این تأسیسات نظامی اعلام کردند که حادثه فوق به دلیل درگیری شخصی این سرباز با دو افسر مافوقش رخ داده است.
این حادثه در حالی روی داد که 6 هفته قبل در جریان تیراندازی در تأسیسات نیروی دریایی در واشنگتن 12 نفرکشته شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10