(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 05 مهر 1392 - شماره 20625

حدیث دشت عشق
صحبت های تازه مربی پرافتخار و حمایت از ریاست رسول خادم
بنا: حاضرم به تیم ملی کشتی برگردم
اخبار کوتاه از فوتبال
5 چهره سرشناس جهان فوتبال که مسلمان شدند
پرونده هفته چهاردهم لیگ امروز بسته می شود
احتمال صدرنشینی پرسپولیس پس از 110 هفته
شروع فصل جدید لیگ برتر والیبال
کناره گیری رنگرز از فدراسیون کشتی
معرفی رسمی سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ
واکنش رضازاده به خبر محرومیت مادام‌العمر وزنه برداران المپیکی
وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان اوت کرد
   


به مناسبت سالگردبسيجي شهيد«حسين قاسمي»
علي اكبرلشكر٢٥ كربلا
... اگر زيارت كربلاي خونين حسيني نصيب من نشود، نصيب برادرانم شود. مادرجان هرگز در مزارم گريه مكن، مبادا گريه كني كه دشمنان اسلام خوشحال شوند... مگر من از علي اكبرها و قاسم ها بالاتر بودم... اميدوارم كه آخرين سلام من از دل سنگ ها در لحظات مرگ و شهادت مورد پسند خداوند بوده باشد...
شهيد «حسين قاسمي» سال 1349 در خانواده‌اي مذهبي در يكي از روستاهاي شهرستان آمل به دنيا آمد. وي كه هنگام آغاز تجاوز رژيم بعث عراق به خاك ايران در سال 1359 بيش از ده سال نداشت به دليل تربيت مذهبي و انقلابي خانوادگي بسيار متأثر گرديد و به همين جهت زمزمه رفتن به جبهه را سر داد تا اين كه پس از تعطيلي مدارس در خردادماه سال 1362 عزم را جزم نمود و تصميم گرفت كه به جبهه برود. هر چند عواطف خانواده و كمي سن او از يكسو مانع قبول اين امر بود ولي اعتقاد به اسلام و عشق به انقلاب و اصرار وي از سوي ديگر، موجب گرديد كه پدر و مادرش با رفتن او به جبهه موافقت نمايند. از آنجا كه فقط 13 سال داشت مسئولان ستاد اعزام به جبهه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آمل از ثبت نام وي خودداري كردند. حسين از اين مخالفت بسيار ناراحت شد و حتي اعتصاب غذا كرد كه چرا به وي اجازه رفتن به جبهه داده نمي شود.
بالاخره با مراجعات مكرر به ستاد اعزام به جبهه و اصرار او، از وي در لشگر 25 كربلاي مازندران ثبت نام به عمل آمد. پس از طي آموزش هاي نظامي لازم در منجيل استان گيلان، راهي جبهه هاي حق عليه باطل (منطقه جفير در جنوب) شد. سه ماه اول را با اشتياق غيرقابل وصف انجام وظيفه كرد. حسين كه در احترام به بزرگترها بويژه پدر و مادر زبانزد اطرافيان بود، سه ماه پس از اين با ارسال نامه اي، مجددا از پدر كسب اجازه نمود و اين بار از جنوب به منطقه غرب اعزام گرديد. گويي خود مي دانست كه بايد آخرين مكاتبه با پدر را قرين دعاي خير او نمايد.
سرانجام او كه عاشق امام حسين(ع) بود در 5 آبان ماه سال 1362 با شروع عمليات والفجر 4 در منطقه پنجوين عراق(اطراف مريوان) به فيض شهادت نائل آمد و به جرگه شهداي اسلام پيوست و نام خود را براي هميشه در صحيفه ياران خميني بت شكن ثبت كرد.

 


سرمربی پرافتخار کشتی فرنگی کشورمان آمادگی خود را برای بازگشت به تیم ملی اعلام کرد.
محمد بنا در تازه ترین صحبت‌های خود درباره تغییر و تحولات صورت گرفته در فدراسیون کشتی گفت: هنوز تغییر و تحول خاصی صورت نگرفته و تنها خطیب رفته است در حالی که خادم آن زمان هم همه کاره بود. رسول خادم انسان کاربلدی است و قدمش روی چشم همه جامعه کشتی قرار دارد و همه او را دوست دارند اما من زمانی می‌توانم برنامه‌ریزی‌هایم را عملی کنم تا موفقیت‌ها تداوم و بودجه‌ لازم وجود داشته باشد.
مشکلی با خادم ندارم
وی درباره‌ این‌که آیا با خطیب مشکل داشتی یا با خادم، گفت: به خدا من با هیچ‌کس مشکلی ندارم. یک روز می‌گویند بنا با رنگرز مشکل دارد یک روز می‌ گویند با خادم مشکل دارد اما من با هیچ‌کس مشکلی ندارم. رسول خادم بزرگ کشتی ایران است و زمانی که من در کشتی بودم مسئولیت فرنگی را با صحبت کردن با او دوباره قبول کردم. من 10 سال در کشتی فرنگی حضور داشتم و خادم یک سال می‌شد که آمده بود و تازه‌نفس بود اما من از سال 2003 که با جوانان کارم را شروع کردم استخوان‌بندی این بچه‌هایی که مدال گرفته‌اند را از همان سال‌ها شکل دادم.
دلایل کنار رفتن از کشتی
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: آیا من باید می‌آمدم و از امثال سوریان، نوروزی و نعمت‌پور دعوت می‌کردم که به اردوی تیم ملی بیایند و عدس‌پلو بخورند؟ جامعه‌ کشتی فرنگی از من توقع داشت و وقتی دیدم نمی‌توانم آن کاری که لازم است را برآورده کنم صلاح دیدم که نباشم. بنا با اشاره به این‌که هنوز تکلیف خود وزارت ورزش هم مشخص نیست، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان هنوز بلاتکلیف است و مشخص نیست که آقای صالحی امیری وزیر می‌شود یا خیر. به نظرم ابتدا باید تکلیف وزارت و پس از آن تکلیف ریاست فدراسیون کشتی مشخص شود تا بتوان تصمیم قاطعی گرفت.
امتیازاتی که باید خادم بگیرد
بنا در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی شنیدم که قرار است اول آبان انتخابات فدراسیون کشتی باشد خیلی خوشحال شدم. یکی دو کاندیدا حضور داشتند که اگر رئیس می‌شدند می‌توانستند برای کشتی کارهای بسیار خوبی انجام دهند. شخصی مثل امیر خادم واقعا کاربلد و خوب است و یزدانی‌خرم هم طی آن سال‌ها که حضور داشته واقعا مدیریت کرد و اگر عباسی اشتباه نمی‌کرد و او را برکنار نمی‌کرد شاید در المپیک نتایج بهتری می‌گرفتیم. اگر انتخابات اول آبان برگزار می‌شد و یکی از این دو نفر انتخاب می‌شدند من بسیار خوشحال بودم. الان هم که رسول خادم سرپرست شده باید ببینیم چه امتیازاتی از وزارت ورزش می‌گیرد و آن وقت من در خدمت دوستان هستم. سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پاسخ به این سوال که آیا رسول خادم می‌تواند از پس ریاست فدراسیون کشتی بربیاید، تصریح کرد: قطعا او می‌تواند از پس ریاست فدراسیون بربیاید. شما اگر مصاحبه‌های یک سال اخیر من را ببینید دغدغه‌ اصلی‌ام داستان امکانات برای یک تیم در حد قهرمان المپیک بوده است. حالا هم تیم آزاد قهرمان دنیا شده، شاید خادم تازه نفس با نفراتش این توان را داشت که با کمبود امکانات بسازد اما من بعد از 10 سال زحمت‌کشیدن دیگر حوصله‌ این کار را نداشتم و توقع جامعه‌ فرنگی هم از من بالا بود. وی با اشاره به این‌که رسول خادم یک مدیر باسواد و قهرمان المپیک است، گفت: چرا شخصی مثل رسول خادم که هم مدیریت می‌داند، هم باسواد است و هم قهرمانی المپیک دارد و از جنس کشتی است از ابتدا رئیس فدراسیون نشد؟ مگر نمی‌شد کاندیداها دوباره اسم‌نویسی کنند و رسول هم کاندیدا شود تا با ریاستش از بلاتکلیفی دربیاید؟ اما حالا با این سرپرستی، کشتی هم‌چنان بلاتکلیف است.
حاضرم برگردم
سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا اگر تکلیف وزارت ورزش و ریاست فدراسیون کشتی مشخص شود دعوت به همکاری با تیم ملی را قبول خواهد کرد یا خیر، گفت: بله، من همیشه حرفم این بوده که اگر رسول خادم دفتری در خانه کشتی دارد و امور کشتی را می‌چرخاند پس دفتر رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون چه نقشی دارند؟ ما باید تکلیفمان را مشخص کنیم که چه کسی حرف اول را می‌زند. حرف اول و آخر کشتی را نه سرپرست، نه نایب رئیس و نه دبیر فدراسیون می‌زند بلکه باید رئیس فدراسیون حرف اول و آخر را بزند. پس ما باید تکلیف رئیس فدراسیون را مشخص کنیم؛ چون او قرار است چهار سال با برنامه‌ریزی کار کند. وی افزود: این یک سالی هم که قبل از جهانی طی شد به خاطر لابی‌های رسول خادم بود که توانست وضعیت کشتی را جمع و جور کند. فکر می‌کنید رضایی، طلایی، محمدی و مربیان و کشتی‌گیران اگر رسول نبود با این وضع بی‌پولی یک ثانیه هم می‌ماندند؟ پس رسول خادم توانسته اوضاع کشتی را حفظ کند؛ چون تازه‌نفس بوده است. البته اگر او هم رئیس شود و قرار باشد با همین وضع فعلی به فدراسیون بودجه بدهند مطمئن باشید که نمی‌تواند وضعیت را تحمل کند.

 

 ورزشی
پس از اعتراضی جمعی از کارشناسان و اهالی فوتبال به رویه برنامه ورزشی 90 ، سرمربی پرسپولیس نیز به صف تحریم کنندگان این برنامه ورزشی پیوست. پس از پیروزی 5 بر 1 پرسپولیس برابر پدیده مشهد در جام حذفی هنگامی که دوربین برنامه 90 قصد مصاحبه با علی دایی را داشت، سرمربی سرخپوشان از صحبت کردن امتناع کرد و گفت تا آخر فصل دیگر با این برنامه مصاحبه نمی‌کند. دایی در این مورد گفت: «شان و شخصیت من در این برنامه از بین رفته است. به خاطر همین اقدامات دیگر با دوربین 90 صحبت نمی‌کنم.» لازم به یادآوری است که برخی از اهالی فوتبال بر این باور هستند که رویه برنامه 90 تخریبی است و این برنامه پربیننده نه تنها کمکی به فوتبال ایران نمی کند، بلکه لطماتی را نیز وارد می نماید.
سرمربی تیم ملی دوشنبه در امارات
کی‌روش که برای قطعی کردن اردوی تیم ملی به برزیل سفر کرده بود، پس از صعود تیم نوجوانان ایران به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی دوشنبه به اردوی این تیم اضافه خواهد شد. کی‌روش پس از دو بازی ابتدایی ایران در جام جهانی برابر آرژانتین و کانادا در تماس با سرپرست کاروان ایران در امارات، با تمجید از نمایش آینده‌داران فوتبال ایران گفته بود در صورت صعود از مرحله گروهی به آنها اضافه خواهد شد.
راه آهن نباید احساسی بازی کند
ابراهیم زاده سرمربی تیم راه آهن پیش از بازی امروز برابر پرسپولیس گفت: تیمش در دیدار امروز برابر پرسپولیس نباید احساساتی بازی کند.
تغییر داور بازی پرسپولیس و راه آهن
در حالی که دیروز کمیته داوران فدراسیون فوتبال از قضاوت علیرضا فغانی در دیدار پرسپولیس برابر راه آهن خبر داده بود، ساعتی بعد سایت فدراسیون اعلام کرد که با تغییر تصمیم البرز حاجی‌پور به جای نامزد داوری ایران در جام جهانی برزیل در بازی امروز قضاوت خواهد کرد. قرار است حسن کامرانی فر و سعید قاسمی، حاجی‌پور را در بازی دو تیم یاری کنند.
صحبت های دایی با رئیس سازمان لیگ
علی دایی پیش از شروع نشست خبری دیروز خود و زمانی که در حال ورود به اتاق کنفرانس بود، با مهدی تاج دقایق کوتاهی صحبت کرد و با انتقاد از حکم کمیته انضباطی گفت: در بازی استقلال و فولاد این همه علیه من شعار دادند. آیا نمی‌خواهید تصمیمی بگیرید؟ تاج هم در پاسخ گفت: من نبودم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما قطعا پیگیری می‌کنم.
زمان بازگشت نویدکیا مشخص نیست
نویدکیا کاپیتان مصدوم سپاهان با بیان اینکه زمان بازگشتش به میادین هنوز مشخص نیست، گفت: سفر دیگری به آلمان خواهم داشت.
نوجوانان سه‌شنبه با نیجریه دیدار می کنند
جمعه شب رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی نوجوانان با اضافه شدن تیم‌های ایران و آرژانتین به جمع تیم‌های صعود کننده به پایان رسید. تیم‌های ایتالیا، ایران، نیجریه، تونس، آرژانتین، مراکش، ساحل عاج، اسلواکی، اروگوئه، هندوراس، ازبکستان، روسیه، برزیل، سوئد، ژاپن و مکزیک شانزده تیمی هستند که به مرحله بعدی راه یافتند. تیم ایران در مرحله بعد باید هفتم آبان (سه شنبه) هفته‌ جاری در العین به مصاف تیم نوجوانان نیجریه برود.
پاداش 600 دلاری فدراسیون فوتبال
در پی صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، فدراسیون فوتبال به هرکدام از بازیکنان و اعضای کادر فنی 600دلار به عنوان پاداش اختصاص داد.500دلار از این مبلغ بابت صعود به مرحله بعد بازیها و 100 دلار نیز به پاس بازیهای خوب تیم ملی به نوجوانان اختصاص یافته است.نوجوانان جمعه شب با یک گل از سد اتریش گذشتند.
تعیین زمان نقل و انتقالات
رئیس سازمان لیگ برتر درنامه ای به باشگاههای لیگ برتری زمان نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتری را اعلام کرد. در این نامه آمده: از تاریخ 18/8/92 الی 14/9/92 باشگاهها می توانند جهت نقل و انتقالات و با رعایت مقررات با بازیکنان جدید واجد الشرایط اعم از بازیکنان آزاد یا انتقال از طریق تراضی و یا انتقال موقت قرارداد منعقد کرده و پس از ثبت نام و دریافت ID کارت در مسابقات استفاده کنند.

 


یورو اسپورت در گزارشی از پنج چهره سرشناس فوتبالی که به دین اسلام گرویدند، نوشت.
در تاریخ فوتبال جهان بسیاری از چهره‌های سرشناس از مربی گرفته تا بازیکن به دین اسلام گرویده‌اند. اسلام آوردن این افراد دلایل گوناگونی داشته است. بعضی از آنها به خاطر همزیستی با مسلمانان و آشنایی با آداب و رسوم آنها اسلام را پذیرفته‌اند. بعضی دیگر همسری مسلمان داشته‌اند و بعضی دیگر هم تنها با شنیدن تعالیم اسلامی به این دین گرویده‌اند. به هر حال دلیل هر چه باشد تعدادی از چهره‌های سرشناس جهان فوتبال به دین اسلام گرویده‌اند. یورو اسپورت در گزارشی از پنج چهره سرشناس فوتبالی که به دین اسلام گرویدند، پرده برداشت.
نیکولاس آنلکا
مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فرانسه که تیم‌های زیادی عوض کرد و در لیگ‌های مختلف اروپایی به میدان رفت. او در تیم‌هایی چون آرسنال، رئال‌مادرید، چلسی و وست‌بروم‌ویچ سابقه بازی دارد. او در سفری که به عربستان داشت، پس از طواف خانه خدا و به جای آوردن عمره به دین اسلام گروید و نام خود را از نیکولاس به بلال تغییر داد.
فرانک ریبری
فرانک ریبری یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است. او فصل گذشته عملکرد خیره‌کننده‌ای در بایرن داشت و نقش بسزایی در دستیابی این تیم به سه‌گانه فوتبال آلمان و اروپا ایفا کرد. اسلام آوردن ریبری به همسر مسلمانش برمی‌گردد. این بازیکن فرانسوی بعد از گرویدن به اسلام نام خود را از فرانک به بلال تغییر داد.
عمر کانوته
بازیکن تیم ملی فوتبال مالی که به خاطر موضع‌گیری‌های اسلامی خود در میان مسلمانان بسیار محبوب است. او می‌گوید برای پذیرفتن اسلام مطالعات زیادی داشته و با دید باز این دین را انتخاب کرده است. این بازیکن مالی که چندی پیش شایعه‌هایی درباره پیوستن او به مس کرمان به گوش رسید، پس از گرویدن به اسلام نامش را از فردریک به عمر تغییر داد.
فیلیپ تروسیه
فیلیپ تروسیه در جام‌جهانی 2002 هدایت تیم ملی فوتبال ژاپن را برعهده داشت. او سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال فرانسه را هم دارد. تروسیه چند سال پیش در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسه گرویدن به اسلام خود را رسما اعلام کرد و درباره دلیل این تصمیمش گفت: از کودکی با ارزش‌هایی چون برادری و همزیستی و سازش پرورش یافتم. این ارزش‌ها را در اسلام دیدم و این دلیل انتخابم بود. فیلیپ تروسیه بعد از گرویدن به اسلام نامش را به عمر تغییر داد.
برونو متسو
نباید در این فهرست نام برونو متسو، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال سنگال را فراموش کنیم. او چند روز پیش پس از مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت. متسو در جام‌جهانی 2002 عملکرد خیره‌کننده‌ای با سنگال داشت و همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. او چند سال پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی گرویدن خود به دین اسلام را رسما اعلام کرد. این مربی فرانسوی بعد از گرویدن به اسلام نام خود را از برونو به عبدالکریم تغییر داد.

 


هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز پیگیری خواهد شد که تیم پرسپولیس به مصاف راه‌آهن خواهد رفت؛ دیداری که اگر پرسپولیس در آن پیروز شود پس از 110 هفته به صدر جدول رده بندی لیگ برتر صعود می کند.
هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران فردا یک‌شنبه با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد. شکست سپاهان و فولاد خوزستان در این هفته از مسابقات باعث شده تا سه دیدار پایانی هفته چهاردهم با جذابیت بیشتری دنبال شود بخصوص اینکه تیم فوتبال پرسپولیس از این شانس برخوردار است تا با پیروزی مقابل راه آهن به صدر جدول برسد.
پرسپولیس - راه آهن
بازی ویژه هفته چهاردهم را باید تقابل پرسپولیس با راه‌آهن دانست. این مسابقه در حالی برگزار می‌شود که علی‌دایی سرمربی پرسپولیس در هفته‌های گذشته و در راستای بحث تبانی در فوتبال، افشاگری‌هایی را نسبت به برخی از مسئولان باشگاه پیشین خود انجام داده بود. البته آتش این افشاگری‌ها با صحبت‌های مالک باشگاه راه آهن تا حدی فروکش کرد تا در آستانه این مسابقه، فضا تا اندازه‌ای آرام شود. هر دو تیم در حالی امروز مقابل هم قرار می‌گیرند که روز چهارشنبه در جام حذفی موفق شدند به پیروزی برسند و به مرحله بعد این جام صعود کنند. با وجود موفقیت راه آهن در جام حذفی، این تیم در لیگ برتر عملکرد قابل توجهی نداشته و با 10 امتیاز در رده پانزدهم جدول جای دارد. تیم پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند به لطف تفاضل گل بهتر به رده اول جدول صعود کند و طعم صدرنشینی را بعد از مدت‌ها بچشد. اگر این اتفاق رخ دهد، پرسپولیس پس از 110‌هفته در لیگ برتر دوباره صدرنشین می شود. برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است: * فجرسپاسی – سایپا (30/15) * استقلال خوزستان – تراکتورسازی (30/15) * راه آهن – پرسپولیس (30/15)

 


رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری پنج مسابقه آغاز می‌شود و شور والیبال کشور را در بر می‌گیرد.
از امروز پنجم آبان بیست و هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال آغاز می‌شود. سازمان لیگ فدراسیون والیبال از آغاز این رقابت‌ها با عنوان جام ولایت خبر داده است. پس از کش و قوس‌های فراوان و حرف و حدیث‌های بسیار و انصراف یکی دو تیم شهرستانی و ثبت نام تیم‌های دیگر سرانجام رقابت‌های لیگ برتر والیبال فصل 92 نیز مانند سال قبل با شرکت 12 تیم استارت می‌خورد تا نمایندگان والیبال شهرهای مختلف کشور جدال خود برای رسیدن به صدر جدول را آغاز کنند.برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است: *نوین کشاورز – پیکان تهران *سایپا البرز – بازرگانی جواهری گنبد *شهرداری ارومیه – شهرداری زاهدان *باریج اسانس کاشان – میزان مشهد *شهرداری تبریز – آلومینیوم المهدی بندرعباس.

 


حسن رنگرز از سمت سرپرستی نایب رئیسی فدراسیون کشتی استعفا کرد.
حسن رنگرز که در زمان حجت‌الله خطیب به عنوان نایب رئیس فدراسیون فعالیت می‌کرد، با تغییرو تحول صورت گرفته از سمت خود استعفا کرد. البته رسول خادم سرپرست فدراسیون کشتی هنوز تصمیمی در مورد استعفای رنگرز نگرفته است.

 


جعفری‌پور با تایید خبر سرمربیگری‌اش در تیم ملی پینگ‌پنگ می‌گوید: از فدراسیون پینگ‌پنگ خواسته‌ام اختیار تام در انتخاب بازیکنان داشته باشم که با این درخواست موافقت شده است.
احمد جعفری‌پور گفت: جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون داشتم و در نهایت قرار شد به عنوان سرمربی با تیم ملی همکاری کنم. وی درباره‌ درخواست‌هایی که برای پذیرش این مسئولیت از فدراسیون داشته است هم گفت: از زارع‌پور خواسته بودم که اختیارات تام را در انتخاب بازیکنان و ترکیب تیم ملی داشته باشم. هم‌چنین درباره‌ اردوها با او صحبت کردم. دوره‌ قبل هم که با فدراسیون همکاری می‌کردم قرار بود به عنوان سرمربی فعالیت کنم که البته اختلاف نظرهایی وجود داشت اما حالا این اختلاف نظرها حل شده و قرار است حکمم به عنوان سرمربی زده شود.

 


رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: محرومیت مادام‌العمر وزنه‌برداران المپیکی کذب محض است و صحت ندارد.
حسین رضازاده در پاسخ به این سوال که بر اساس گفته‌های علی مرادی دبیر کنفدراسیون آسیایی وزنه‌برداری، وزنه‌برداران المپیکی به دلیل شرکت نکردن در مسابقات جهانی با محرومیت مادام‌العمر روبه‌رو خواهند شد، اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد و در اجلاسی که پیش از مسابقات جهانی برگزار شد، بار دیگر تاکید کردند و قوانین جدید را اعلام کردند که براین اساس وزنه‌برداران باید در فاصله 3 ماه مانده تا آغاز مسابقات جهانی و یا قاره‌ای زیرنظر فدراسیون جهانی قرار بگیرند و به وادا نیز اسمشان اعلام شود. اما آنها هیچ‌گاه در ارتباط با چنین محرومیت‌هایی قانونی وضع نکردند. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: در صورتی که وزنه‌برداران ما و یا هر کشور دیگری که چند وقتی از تیم جدا بودند، بخواهند به مسابقات بازگردند باید از 3 ماه قبل فدراسیون جهانی را مطلع کنند تا این ورزشکاران زیر نظر فدارسیون جهانی باشند. وی افزود: بر همین اساس اینکه گفته می‌شود المپیکی‌های ما بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی آینده را از دست داده‌اند کذب است و در صورت بازگشت المپیکی‌ها پس از مسابقات جهانی شک نکنید که آنها بدون هیچ مشکلی می‌توانند در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی سال آینده بدون حاضر شوند.

 


وزنه بردار 17 ساله ایران که در گروه B رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری لهستان به روی تخته رفته بود، با ناکامی در حرکت دوضرب از جدول مسابقات کنار رفت.
در ادامه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که در شهر وروتسواف لهستان در حال برگزاری است، دیروز وزنه برداران گروه B دسته 94 کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند. در ابتدا 12 نفر در لیست اولیه گروه B حضور داشتند اما در زمان آغاز مسابقات 10 وزنه بردار بر روی تخته رفتند.علیرضا دهقان وزنه‌بردار 17‌ساله تیم ملی برای ایران سه بار در حرکت دو ضرب وزنه را انداخت و نتوانست در رده بندی قرار بگیرد. در حرکت یک ضرب با 166 کیلوگرم در رده اول قرار گرفت. دهقان در حرکت یک ضرب به میزان 6 کیلوگرم موفق به ارتقای رکورد نوجوانان ایران شد. میلاد رشیدی در سال 2013 و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان رکورد 160 کیلوگرم را ثبت کرده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10