(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 06 آبان 1392 - شماره 20626

کاهش 30 درصدی قیمت تجهیزات ارتوپدی
فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد
رد پای چند کشور خارجی در جنایت سراوان
هلاکت یک قاچاقچی مواد مخدردر اصفهان
پلیس فرودگاه‌های کشور خبر داد
انهدام باند انتقال مواد مخدر شیشه به مالزی
حوادث کوتاه از کشور
ذخیره دارو در منازل و داروخانه‌ها عامل افزایش نیاز ارزی
راه‌اندازی مهد کودک شبانه در تهران
اعدام سوداگر مرگ در گچساران
رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد
صدور یک میلیون و 650 هزار سند در سیستم ثبت آنی
قاچاقچی اعدامی بجنورد از کما خارج شد
280 شمش طلا در دستشویی هواپیما
راهکار دختران عربستانی برای ازدواج
تنبیه 2 افسر آمریکایی
   


مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از کاهش قیمت تجهیزات پزشکی در حوزه‌های گرانی مانند ارتوپدی، قلبی و دندانپزشکی خبر داد و گفت: با اصلاحات انجام شده 120 میلیارد تومان از هزینه‌های مستقیمی که مردم پرداخت می‌کردند کاهش یافته است.
حسین کیوانی در حاشیه نشست معاونان غذا و داروی کشور در مورد مکانیزم کاهش قیمت تجهیزات پزشکی، گفت: به جای انجام مکانیزم یارانه به دنبال کاهش قیمت‌ها هستیم تا به همین منظور، قیمت پایه ارزی نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: این به معنی فشار آوردن به کمپانی‌های خارجی است به همین دلیل از تجهیزات پرهزینه شروع کردیم که متاسفانه با تجزیه و تحلیل قیمت‌های اولیه به این نتیجه رسیدیم، قیمت برخی تجهیزات در کشور از اروپا هم گران‌تر است.
کیوانی گفت: متاسفانه این به سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد و نمایندگان داخلی و خارجی در کشور بیشتر به دنبال منافع هستند و سوءمدیریت از هر زد و بندی بدتر است.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از آغاز اصلاح قیمت‌های تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: بعضی قیمت‌ها تا نصف کاهش پیدا کرده و در برخی حوزه‌ها انجام شده است؛ تجهیزات قلبی (استنت‌های قلبی) و ارتوپدی نمونه‌های آن است.
وی تصریح کرد: تجهیزات ارتوپدی که از یک ماه آینده قیمت‌های آن اصلاح می‌شود و در بدو ورود حدود 20 تا 30 درصد قیمت‌هایش کاهش می‌یابد.
کیوانی با بیان این که با کاهش قیمت‌ها، دلالان غیرضروری حذف می‌شوند، گفت: این کمک گرفتن از یارانه و ریالی که از مابه‌التفاوت نرخ ارز نیست بلکه فشار آوردن به طرف خارجی است چرا که با کاهش قیمت ارز قیمت ریال هم کاهش می‌یابد.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: با اصلاح قیمت تجهیزات، ظرف ماه‌های گذشته 30 میلیون یورو برابر با 120 میلیارد تومان از هزینه‌های مستقیمی که مردم پرداخت می‌کردند کاهش یافته است.
کاهش قیمت ایمپلنت
و دستمزد آن
کیوانی در مورد گران بودن تجهیزات دندانپزشکی نیز گفت: ایمپلنت‌ها بیشترین هزینه را در این حوزه دارند و شکایات زیادی هم مردم داشته‌اند، با بررسی انجام شده قیمت بخشی از این گرانی به ایمپلنت و بخشی به دستمزدها برمی‌گردد.
وی ادامه داد: در حوزه دستمزدها صلاحیت با اداره تجهیزات نیست اما در قیمت ایمپلنت‌ها، قیمت ایمپلنت کره‌ای که تاییدیه کیفی دارد حدود 300 تا 900 هزار تومان است.

 


فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اطلاعاتی داریم که دو کشور در منطقه تروریست‌ها را ساپورت مالی کرده و حداقل سه کشور در منطقه و فرامنطقه از آنان پشتیبانی اطلاعاتی می‌کنند.
سردار حسین ذوالفقاری در همایش فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی گفت: حادثه سراوان اولین حادثه و اولین تلفات نبوده است، گفت: منطقه‌ای که این اتفاقات در آن رخ داده عمدتا از مسیرهایی بود که در گذشته برای تردد تروریست‌ها و انجام انواع و اقسام قاچاق از آن استفاده می‌شد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مرزبانان اقدامات دشمنان در مرز را سد کرده‌اند گفت: این اقدامات باعث شده که حرکات به نقاط صفر مرزی کشیده شود.
به گزارش ایسنا، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره کشورهایی که اقدام به حمایت مالی و اطلاعاتی از تروریست‌ها می‌کنند نیز گفت: همان‌طور که پیشتر هم اعلام کردیم اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد روند آینده اقدام علیه امنیت کشور از ناحیه تجهیز و پشتیبانی گروه‌های معاند است و در این زمینه اطلاعاتی داریم که از جانب دو کشور در منطقه تروریست‌ها پشتیبانی مالی شده و حداقل سه کشور در منطقه و فرامنطقه نیز اقدام به پشتیبانی اطلاعاتی از این افراد کرده‌‌اند.
وی با بیان اینکه پشتیبانی تجهیزاتی و فنی نیز از تروریست‌ها وجود دارد گفت: درباره نحوه آموزش به آنان نیز گزارشاتی به دست ما رسیده است.
ذوالفقاری در تشریح جزئیات حادثه تروریستی سراوان اظهار کرد: در ساعت 16:20 روز جمعه یکی از واحدهای پاسگاهی در حال استقرار افراد برای توقف در پست شب بود که در همین حین تروریست‌ها که از قبل به منطقه نزدیک و در نقطه‌ای مستقر شده بودند، مرزبانان را مورد هجوم قرار می‌دهند.ذوالفقاری با بیان اینکه واکنش نیروها در حد توان و شرایط نابرابر موجود شجاعانه بود گفت: در مصاحبه‌هایی که حتی از مجروحان حادثه نیز انجام شد متوجه شدیم که این افراد در شرایط نابرابر شجاعانه مقاومت کرده‌اند.وی با اشاره به ادامه درگیری میان مرزبانان و اشرار افزود: سرانجام پس از ورود نیروهای کمکی این افراد با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شدند.
ذوالفقاری افزود: در ردزنی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که این افراد ردپاهای مختلف داشته‌اند که این یعنی تروریست‌‌ها از مسیرهای مختلف برای فرار به کشور مقابل استفاده کرده‌اند.
وی با بیان اینکه از تلفات و خسارات وارد شده به تروریست‌ها اطلاعاتی در دست نداریم، خاطرنشان کرد: در همان شب حادثه سه مرزبان کشور پاکستان را فراخوانده و مراتب شدید اعتراض خود در این زمینه را به شکل مکتوب به آنان ابلاغ کرده و گفتیم که چنین تحرکاتی برای ما قابل تحمل نخواهد بود.
ذوالفقاری با بیان اینکه امروزه در خاک افغانستان نیز شاهد چنین نمونه‌‌هایی هستیم اظهار کرد: در این مناطق نیز تیراندازی‌های کور از برخی از نقاط انجام می‌شود.
به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی این موضوع از طریق وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های مسئول در حال پیگیری است و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی اضافه کرد:‌ امروزه در این مناطق طرح‌های ویژه‌تری را اجرا می‌‌کنیم و با توجه به شگردهایی که آنان انجام می‌دهند ما نیز شیوه‌های خود را تغییر داده و اجرایی خواهیم کرد.
ذوالفقاری درباره تسهیلات و امکانات در نظر گرفته شده برای خانواده سربازان شهید شده در جریان این حادثه گفت: این افراد که شامل 11 سرباز و 3 پرسنل کادر می‌شوند نیز همچون دیگر شهدا تابع مقررات بنیاد شهید هستند و تفاوتی از نظر تشخیص شهادت میان پرسنل کادر و سربازان وظیفه وجود ندارد و آنان نیز همچون دیگر شهدای بنیاد شهید مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد.وی درباره ارتباط تروریست‌ها با طوایف استان سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: تروریست‌ها با طوایف در ارتباط نیستند و این‌گونه نیست که بگوییم ارتباطی سازمان‌یافته میانشان برقرار است، اما آنان سعی می‌کنند با برخی از افراد ارتباط بگیرند و آنان را با خود همراه کنند.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
طی عملیات پلیسی در شرق اصفهان 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و یکی از اشرار به هلاکت رسید.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: صبح شنبه در درگیری نیروی انتظامی استان اصفهان و قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه سگزی یکی از اشرار به ضرب گلوله نیروی انتظامی از پای درآمد.
سرهنگ حسین حسین‌زاده افزود: در این عملیات 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است و تعقیب قاچاقچیان کماکان ادامه دارد.
وی با اشاره به دستگیری 4 نفر از قاچاقچیان در این عملیات خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این درگیری هیچ آسیبی به نیروی انتظامی نرسیده است.
حسین‌زاده اضافه کرد: در روزهای اخیر 171 کیلوگرم حشیش و تریاک توسط یگان تکاوری نیروی انتظامی در شهرهای نائین، سمیرم، شهرضا و خور کشف شد. وی افزود: 5 دستگاه خودروی سبک و سنگین که قصد انتقال این مواد را از استان اصفهان داشتند توقیف و 10 نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 


فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از انهدام باند انتقال مخدر شیشه به کشور مالزی در فرودگاه امام(ره) خبر داد.
سرهنگ حسن مهری در تشریح این خبر، گفت: مأموران پلیس فرودگاه امام(ره) 25 مهرماه امسال، حین کنترل مسافران خط پروازی به مقصد مالزی، به دو مسافر که مشکوک به بلع مواد مخدر بودند، ظنین شده و آنها را به مقر پلیس منتقل کردند.
وی افزود: افراد دستگیر شده در تحقیقات پلیسی معترف شدند به شیوه بلع و انباری، مواد مخدر شیشه را به مالزی منتقل می‌کنند.
سرهنگ مهری خاطرنشان کرد: یکی از متهمان در تحقیقات پلیسی اقرار کرد به علت مشکلات اقتصادی،‌ قاچاقچیان به من پیشنهاد دادند در ازای انتقال شیشه به شیوه بلع، مبلغ سه میلیون تومان به همراه هزینه سفر را پرداخت می‌کنند اما هنگام انتقال مواد، پلیس به من ظنین شده و مرا دستگیر کرد.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: پس از اعتراف متهم، کلیه اعضای باند توسط پلیس فرودگاه امام(ره) دستگیر و از آنها دو کیلو و 30 گرم شیشه به صورت بلع کشف شد.سرهنگ مهری در ادامه جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از طریق مرز هوایی را از وظایف پلیس فرودگاه برشمرد و تصریح کرد: پلیس، مسیر فرودگاه را برای قاچاقچیان مواد افیونی کاملاً ناامن کرده به گونه‌ای که هر گونه جاسازی مواد را کشف و سوداگران را دستگیر کرد.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور به حضور مأموران متخصص و چهره‌زن و نیز تجهیز فرودگاه‌های کشور به دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری، بادی اسکنر و... اشاره کرد و گفت: با هوشیاری پلیس فرودگاه‌های کشور، طی دو سال گذشته، هیچ‌گونه مواد مخدری از طریق فرودگاه‌ها به خارج از کشور منتقل نشده است.
مهری درباره دستگیری برخی از ایرانیان در خارج از کشور به جرم حمل مواد مخدر،‌ گفت: این افراد، مواد را در کشور ثالثی در ازای دریافت پول، ‌بلیط و هزینه سفر یا رساندن بار امانت به شخصی در کشور تحویل می‌گرفتند.
وی با بیان اینکه فرودگاه مسیر ناامن برای قاچاقچیان مواد مخدر است، به شهروندان هشدار داد: فریب پیشنهادهای اغوا کننده قاچاقچیان را نخورند.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر تشدید شده و مجازات سختی برای حاملان مواد افیونی در نظر گرفته شده است.

 


شکارچیان غیرمجاز به دام افتادند
شرق گلستان- خبرنگار کیهان: رئیس اداره محیط زیست کلاله از بازداشت 4 شکارچی متخلف در حین شکار قرقاول در این شهرستان خبر داد.
سلیمان قربانزاده افزود: این شکارچیان در منطقه شکار ممنوع عزیزآباد از توابع بخش پیشکمر شهرستان کلاله در حال شکار قرقاول بودند که توسط ماموران محیط زیست شناسایی و بازداشت شدند. وی گفت: از این افراد یک قبضه سلاح شکاری دولول غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.
شکارچیان مذکور پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
سارق اینترنتی شناسایی شد
قزوین- فارس: به دنبال شکایت یکی از شهروندان در مورد برداشت تدریجی از حساب وی در دو ماه گذشته، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. با انجام تحقیقات فنی مشخص شد متهم با در اختیار داشتن مشخصات کارت و رمز دوم کارت و عابر بانک مال‌باخته با مراجعه به یکی از کافی‌نت‌های شهر قزوین اقدام به برداشت وجه و خرید شارژ تلفن همراه با صورت اینترنتی می‌کند.
با تکمیل تحقیقات، ماموران پلیس فتای قزوین فردی 35 ساله ساکن قزوین را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.
ضبط محموله قاچاق
قم-فارس: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با کنترل خودروهای عبوری از عوارضی سلفچگان- ساوه به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند. در بازرسی از خودرو 4 هزار و 960 قوطی کنسرو ذرت، 396 قوطی کمپوت آناناس، 2 هزار و 400 بطری سس گوجه‌فرنگی و 768 بطری نسکافه خارجی در مارک و سایزهای مختلف از داخل خودرو کشف و همراه راننده تحویل مرجع قانونی شد.
برخورد با قاچاق سوخت
اهواز- ایرنا؛ فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف و ضبط 55 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جنوبی این استان در 2 روز اخیر خبر داد.
سرهنگ عبدالله نظرپور افزود: این محموله قاچاق حین خروج از کشور در آب‌های آبادان و ماهشهر در جریان عملیات بازرسی ماموران مرزبانی ساحلی از شناورهای عبوری کشف و توقیف شد.
وی گفت: این میزان سوخت قاچاق کشف شده به ارزش بیش از یک میلیارد ریال بوده است.
قطار به گله گوسفندان زد
شیراز- ایرنا: فرماندار شهرستان خرمبید گفت: بر اثر سهل‌انگاری چوپان و بی‌توجهی به امر اطلاع‌رسانی 134 راس گوسفند در برخورد با قطار محور شیراز-تهران در حوزه صفاشهر مرکز این شهرستان تلف شدند.
داود ایوبی عصر شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، میزان تقریبی خسارت مالی وارده به صاحب دام‌های تلف شده را بین 650 تا 700 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این دامها از بیمه حداقلی برخوردار بودند.

 


رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نیاز 7/2 میلیارد یورویی برای تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: مصرف برخی داروها در 6 ماه گذشته بیش از مصرف یک سال قبل بوده که نشان‌دهنده دپوی دارو در منازل و داروخانه‌ها از ترس کمبود آن است.
رسول دیناروند در همایش معاونان غذا و داروی سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: متاسفانه اولویت‌های اصلی سلامت محور در سطح جامعه و رسانه‌ها تغییر کرده است و مشکلات و کمبودهای دارویی را از اولویت‌های اصلی مخاطره سلامت به مردم معرفی می‌کنند.
دیناروند گفت: در حالی که مباحثی مانند مشکلات زیست محیطی، تغییر شیوه زندگی، تغذیه نامناسب، پرخوری، کم تحرکی، میزان نمک و شکر مصرفی و... در مخاطره سلامت تاثیرگذارتر هستند و باید این قضیه را مدیریت کنیم.
رئیس سازمان غذا و دارو یکی از مسائل مهم در حوزه دارو را تامین و تدارک دارو دانست و افزود: این موضوع وابسته به تامین ارز در کشور است که در حال حاضر برای تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور به 7/2 میلیارد یورو ارز نیاز داریم.
وی گفت: مصرف برخی داروها در 6 ماه گذشته بیش از مصرف یکسال قبل بوده است که این نشان دهنده دپوی دارو در منازل و داروخانه‌ها از ترس کمبود آن است و ممکن است نیاز ارزی ما به همین دلیل بیشتر هم شود.

 


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مهدهای کودک شبانه در تهران در صورت درخواست خانواده‌ها خبر داد.
محمد نفریه در گفت و گو با فارس گفت: سازمان بهزیستی کشور طرحی را تحت عنوان راه‌اندازی مهدهای کودک شبانه در دستور کار خود قرار داده است که در این طرح بنا داریم در مناطق صنعتی و در کنار مراکز درمانی مهدهای کودک شبانه راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: در حال حاضر در 5 استان، مهدهای کودک شبانه راه‌اندازی شده است که در صورت تمایل خانواده‌ها در تهران نیز این مهدها راه‌اندازی می‌شود.نفریه در خصوص هزینه‌های مهدهای کودک شبانه نیز گفت: این مهدها موظفند براساس ابلاغیه‌های سازمان بهزیستی هزینه نگهداری و آموزش کودکان را دریافت کنند.
محمد نفریه با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 21 میلیارد تومان برای توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: سالهای گذشته این اعتبار از ردیف بودجه اعتبارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شد ولی امسال سازمان بهزیستی کشور ردیف بودجه‌ای را به این موضوع تخصیص داده است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از ماه آینده توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها آغاز شود.نفریه بیان داشت: در حال حاضر 8 هزار روستا مهد در سطح کشور در حال فعالیت هستند که بیش از 170 هزار کودک در این روستا مهدها حضور دارند.

 


حکم اعدام عامل حمل و قاچاق 4 کیلو و 800 گرم مواد مخدر از نوع کراک در زندان گچساران به مرحله اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح دیروز جوان گچسارانی که به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده بود، به دار مجازات آویخته شد.
این جوان که در سال 87 مرتکب جرم حمل مواد مخدر شده بود، در محوطه زندان گچساران اعدام شد.
رئیس زندان گچساران گفت: بر اساس دادنامه صادره از طرف دادگاه انقلاب اسلامی و تایید دیوان عالی کشور، «ب.ظ» به دلیل ارتکاب جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شد.

 


سرویس اجتماعی-
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت بیش از یک میلیون و 650 هزار سند در سیستم ثبت آنی و کمک سازمان برای حذف سه دهک از یارانه‌بگیرها به دولت خبر داد.
به گزارش کیهان احمد تویسرکانی، دیروز در نشست خبری خود در خصوص عملکرد 6 ماهه امسال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در 6 ماه نخست امسال 15 هزار و 265 میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک‌ها وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد داشته است.
وی افزود: همچنین 1656 نفر از بدهکاران مالی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ممنوع‌الخروج شدند که 618 نفر آنها با پرداخت بدهی خود رفع ممنوع‌الخروجی گرفتند.
رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح ثبت الکترونیکی اسناد رسمی اعلام کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا روز گذشته یک میلیون و 650 هزار و 208 سند در سیستم ثبت الکترونیک به ثبت رسیده که متوسط سند صادره در هر دفترخانه کشور 207 سند بوده است. اما در تهران متوسط صدور سند در هر دفترخانه 185 سند بوده است.وی افزود: در 2614 سند یکی از طرفین اتباع خارجی بوده و در 304 هزار و 704 سند یکی از افراد شخصیت حقوقی داشته است.
تویسرکانی ادامه داد: از تعداد اسناد به ثبت رسیده 25/2 درصد قراردادهای بیع، 44/8 درصد سند وکالت، 5/8 درصد سند رهنی، یک درصد سند صلح، 1/3 درصد سند اداره و 2 درصد سند تقسیم‌نامه رسمی بوده است.
معاون قوه قضائیه در رابطه با جزئیات خدمات سازمان ثبت، گفت: در 6 ماهه اول، یک میلیون و 241 هزار و 400 سند مالکیت برای مردم صادر کردیم که در مقایسه با 6 ماهه اول سال 91/26 درصد رشد داشته‌ایم. همچنین در خصوص ثبت شرکت‌های تجاری امسال 27 هزار و 900 شرکت به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 7 درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم؛ شرکت‌های تعاونی ثبت شده امسال 4 هزار و 695 شرکت بوده که نسبت به سال 91، 28 درصد کاهش داشته‌ایم.
همچنین موسسات غیرتجاری ثبت‌شده، 4 هزار و 471 موسسه در سراسر کشور بوده که در مقایسه با سال قبل 13 درصد رشد را شاهد بودیم.
تویسرکانی بیان کرد: تغییرات در شرکت‌های تجاری در 107 هزار و 894 ثبت تغییرات شرکت بوده است. همچنین تعداد شرکت‌های تجاری که منحل شده است 3 هزار و 522 بوده است که 34 درصد کاهش داشته‌ایم؛ شرکت تعاونی منحل شده 417 مورد بوده که 18 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم و همچنین اختراعات ثبت شده، هزار و 552 اختراع بوده است که نسبت به سال قبل 36 درصد کاهش را داشته‌ایم.وی ادامه داد: در این مدت 3 هزار و 454 علامت تجاری به ثبت رسیده که 36 درصد کاهش داشته در واقع در این مدت 6 ماهه یکهزار و 402 علامت تجاری ثبت بین‌المللی شده است که نسبت به سال قبل 26 درصد کاهش داشته‌ایم.معاون قوه‌قضائیه با بیان اینکه طرح‌های صنعتی ثبت شده 840 طرح بوده که در مقایسه با سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور با اشاره به وقایع ازدواج و طلاق گفت: در 6 ماهه نخست سال 92، 395 هزار و 626 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته ضمن اینکه طلاق‌های ثبت شده در 6 ماه نخست 92، 76 هزار و 644 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 91، 7 درصد افزایش یافته است.تویسرکانی با اشاره به علل وقوع طلاق در کشور، گفت: 7/7 درصد طلاق‌ها به دلیل ترک زندگی توسط یکی از زوجین، 15/7 درصد به دلیل دخالت خانواده‌ها، 14/8 درصد به دلیل عدم تعهد شروط عقد، 5/6 درصد به دلیل اعتیاد، 3/2 درصد به دلیل ضرب و شتم و سوء رفتار و 4 درصد به دلیل فقر مالی بوده است.
تویسرکانی در خصوص ازدواج موقت گفت: در 6 ماهه اول امسال 146 ازدواج موقت به ثبت رسیده که 10 درصد افزایش یافته‌ است.

 


یک منبع آگاه در یکی از مراکز درمانی بجنورد گفت: قاچاقچی اعدام شده بستری در این بیمارستان پس از دو هفته از حالت کما خارج شده است.
وی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: هم‌اکنون حال این فرد که در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است رو به بهبود است و طبق توصیه پزشکان تمام دستگاه‌های تنفس مصنوعی وی قطع شده است.
این منبع آگاه ادامه داد: مداوای اعدامی بجنوردی همانند سایر بیماران عادی در بیمارستان از سوی پزشکان پیگیری می‌شود و کادر پزشکی مشکلی برای مداوایش ندارند.
جوان 37 ساله بجنوردی سه سال پیش به دلیل به همراه داشتن یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه به اعدام محکوم شد که 17 مهر امسال حکم وی اجرا شد اما روز بعد در سردخانه با مشاهده علایم حیاتی در وی، برای درمان به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

 


یک نظافتچی هواپیما در پرواز خطوط هوایی بنگلادش توانست 280 شمش طلا را درون دستشویی این هوایپما پیدا کند.
به گفته پلیس بنگلادش هواپیما متعلق به فرودگاه شاه جلال بود. و احتمالا مسافری که حامل شمش‌های طلا بوده در شرایط خاص دستپاچه شده و طلا را در دستشویی هواپیما رها کرده تا در فرصتی مناسب دوباره آنها را بردارد اما نظافتچی زودتر از او به دستشویی رفته و آن‌ها را پیدا کرده است.
وزن شمش‌های طلا 32 کیلوگرم و تعدادشان 280 قطعه بود و ارزش آن به بیش از 1/17میلیون پوند می‌رسد. شمش‌های طلا در فرودگاه بنگلادش به وسیله پلیس ضبط شده است. و مبدأ این هواپیما دبی بوده است.اقبال حسین سرپرست پلیس منطقه دراین‌باره گفت: یکبار 44 کیلو شمش طلا از هواپیمایی فرانسوی که به سمت زوریخ در پرواز بود به دست آوردیم. در محموله‌ای دیگر نیز مقدار زیادی کوکائین به ارزش 170 میلیون پوند کشف کردیم که از آمریکای جنوبی به مقصد فرانسه حمل می‌شد. با کشف این محموله 6 تن از اعضای باند بین‌المللی موادمخدر از جمله 3 بریتانیایی دستگیر شدند.

 


به دنبال بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن تعداد بسیاری از دختران در عربستان، گروهی از دانشجویان دختر در این کشور در توییتر فراخوانی را تحت عنوان «حلال بودن 4 زن در شرع اسلام» به راه انداختند!
به گزارش العالم، دانشجویان دختر در این صفحه از مردان می‌خواهند تا بیش از یک زن را به همسری انتخاب کنند. زیرا به باور آنها این امر به حل مشکل مجرد ماندن دختران کمک خواهد کرد.
سایت «الوئام» عربستان نوشت: در این صفحه تصویری قرار داده شده که در آن شماری از دختران با انگشتانشان عدد چهار را نشان داده و با این اقدام به جایز بودن ازدواج مرد، با چهار زن در اسلام اشاره می‌کنند.
دانشجویان مذکور از مردانی که توانایی و آمادگی چند همسری را دارند درخواست کرده‌اند که این امر را عملی کنند.
در حالی که این پیشنهاد با استقبال شماری از دختران مواجه شده است، برخی دیگر از آنها به شدت از تبلیغ برای تعدد زوجات انتقاد کرده و به طور قاطع با آن مخالف‌اند.

 


مقامات آمریکایی اعلام کردند چهار افسر نیروی هوایی آمریکا در دو حادثه جداگانه، درهای مرکز شلیک بمب‌اتمی را باز گذاشته بودند و به همین دلیل تنبیه و مجازات شدند. این افسران مامور حفاظت از درهای دو مرکز شلیک بمب‌اتمی و موشک‌های قاره‌پیما بودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افسران مسئولیت داشتند به طور مستمر و شبانه‌روزی، از مرکز شلیک بمب‌اتمی و موشک‌های قاره‌پیمای آمریکا مراقبت کنند.
این افسران به طور رسمی از باز گذاشتن این درها به هنگام غیبت یا خوابیدن منع شده بودند.
به گفته ژنرال «جان شیتس» سخنگوی گروه کاماندویی «گلوبال استرایک کوماند» در آوریل گذشته در پایگاه «مینوت» در داکوتای شمالی آمریکا یکی از افسران در حالت خواب‌آلودگی قرار داشت و همکار وی به آشپز اجازه داده بود وارد مرکز کنترل و شلیک بمب‌اتمی شود تا غذایش را بردارد.
یک ماه پس از این حادثه، در پایگاه مالستروم در مونتانا آمریکا نیز که موشک‌های قاره‌پیما مستقرند، افسر مسئول در مرکز نظارت و کنترل این موشک‌ها، درهای این مرکز را باز گذاشته بود تا گروه تعمیر و نگهداری وارد مرکز بشوند. این در حالی است که افسر همکار او خواب بود.
این سخنگو اضافه کرد: در این دو حالت، دو افسر مربوطه درهای مرکز کنترل را باز گذاشته‌ بودند این در حالی است که آنها باید درها را قفل می‌کردند.
بنا به این گزارش حقوق دو افسر خاطی، به مدت دو ماه کسر شد و دیگر افسران و مقامات نظامی نیز نامه توبیخ گرفتند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10