(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 06 آبان 1392 - شماره 20626

حدیث دشت عشق
تراکتورسازی و سایپا برابر میزبانان خود به برتری رسیدند
پرسپولیس سرانجام به‌صدرجدول لیگ برتر رسید
اخبار کوتاه از فوتبال
پیشنهاد 25 هزار دلاری برای عضویت در فیلا
لغو انتخابات فدراسیون‌های ورزشی با معرفی نشدن وزیر ورزش
مدال های وزنه‌برداری ایران در شب پایانی مسابقات قهرمانی‌جهان
تصمیماتی که امروز در مجمع فدراسیون فوتبال گرفته می‌شود
تمایل ساعی برای ریاست فدراسیون تکواندو
نتایج هفته نخست لیگ برتر والیبال
   


از نوشته شهيد«ابراهيم شمس عزت»
شما هم مثل من از امام اطاعت كنيد
این قلب و نفس شما جایگاه خدا می‌باشد، نگذارید غیر از خداوند چیز دیگری در آن‌جا منزل گزیند، نفس خود را مهار کنید که خدای ناکرده اگر مهار نشود شما را نابود می‌کند شما را در [پرتگاه] سقوطی قرار می‌دهد که با هیچ‌ چیز جبران نمی‌شود به جز عذاب خداوند.
آیا هنوز اطلاع ندارید که پیرمردی از سلاله‌ پاک پیامبران آمده و می‌گوید، اسلام را دوباره دریابید؛ آن را خوب بشناسید و ایمان آورید، آری! آن پیرمرد خستگی‌ناپذیر در جماران است؛ در این‌جا مسأله‌ای که اول از خانواده خودم بعد از اقوامم و بعد از ملت شریف شهیدپرور ایران می‌خواهم، مسأله‌ امام و اطاعت از امام امت خمینی کبیر است. آرزو دارم بعد از شهادتم همین‌طور که امر امام را اجرا کردم و به ندای او لبیک گفتم، شما هم به او لبیک بگویید.
مادرم! از این‌که داغ فرزند برای تو مشکل می‌باشد، ولی صبر کن که خدا با صابران است و خداوند را سپاسگزار باش، خوشحال باش که من امانتی بودم از جانب خداوند و هر لحظه می‌توانست آن را از تو بگیرد، ولی چه خوب که در این راه امانت را گرفت و این باعث خوشحالی شما باشد، هر وقت خواستید برای من گریه کنید برای مصیبت فرزندان حسین(ع) گریه کنید، زیرا هیچ مصیبتی بالاتر از مصیبت فرزندان حسین(ع)نیست.
شهيد«ابراهيم شمس عزت» سال ١٣٤٥ دراستهبان متولد شد ودر25/١٢/١٣٦٣ در عمليات بدر به شهادت رسيد.
بقایای پیکر مطهر اين شهید بعد از 27 سال از طریق تبادل اجساد عراقی با شهدای ایرانی به ایران و زادگاهش، شهرستان استهبان منتقل و مراسم پرشکوه تشییع پیکرش درظهر عاشورای حسینی برگزار شد.

 


سرویس ورزشی-
تیم فوتبال پرسپولیس با شکست تیم فوتبال راه‌آهن بعد از هفته‌ها به صدر جدول بازگشت تا جای فولاد خوزستان را در این جایگاه بگیرد.
در ادامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دیروز در ورزشگاه تختی دو تیم پرسپولیس و راه آهن به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. محمدرضا خلعتبری در دقیقه 47 برای پرسپولیس گلزنی کرد. خلعتبری این گل را از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا به ثمر رساند. بازی دو تیم در نیمه نخست کیفیت زیادی نداشت و توپ در اکثر دقایق در میانه میدان در جریان بود. همچنین بازیکنان پرسپولیس و راه آهن بارها روی همدیگر مرتکب خطا می‌شدند تا البرز حاجی پور، داور مسابقه مجبور شود مدام در سوت خود بدمد. این مسئله سرعت بازی را پایین آورده بود تا 5 هزار هواداری که در ورزشگاه تختی حاضر شده بودند بازی زیبایی را شاهد نباشند. بازی در نیمه دوم با گل محمدرضا خلعتبری برای پرسپولیس آغاز شد. این بازیکن دقیقه 47 از روی ضربه ایستگاهی پرسپولیس را پیش انداخت. پس از این گل، بازی به مراتب زیباتر دنبال شد و دو تیم فرصت‌هایی را روی دروازه همدیگر ایجاد کردند. سید مهدی سید صالحی مهاجم پرسپولیس بهترین فرصت گلزنی را برای سرخپوشان از دست داد. ضربه سر او به تیرک دروازه راه آهن برخورد کرد و توپ به بیرون رفت. همچنین بازیکنان راه آهن در دقیقه 88 تیرک دروازه پرسپولیس را به لرزه درآوردند تا شاگردان منصور ابراهیم زاده در جبران نتیجه ناکام بمانند. پرسپولیس با این پیروزی بعد از هفته‌ها به صدر جدول بازگشت. لازم به یادآوری است که کریم باقری در این بازی مجددا کنار خط حضور داشت و تیم پرسپولیس را هدایت می‌کرد. علی دایی در این بازی هم از همراهی پرسپولیس محروم بود و از روی سکوها عملکرد شاگردانش را زیر نظر داشت.
پیروزی تراکتور و سایپا
اما دردیگر دیدارهای دیروزاستقلال خوزستان در اهواز با نتیجه سنگین چهار بر یک برابر تراکتورسازی تن به شکست داد. سه گل انصاری‌فرد در دقایق 8 ، 83 و 87 به علاوه گل حبیب گردانی در دقیقه 43 برابر تک گل میداوودی در دقیقه 44 موجب شد تا شاگردان جلالی 25 امتیازی شوند و در رده سوم قرار بگیرند. در شیراز هم سایپا برابر میزبانش فجرسپاسی با یک گل به برتری رسید. تک گل شاگردان فیرات را شهباززاده در دقیقه 38 به ثمر رساند. ضمن آن که زینالی بازیکن سایپا در دقیق 53 از زمین بازی اخراج شد تا سایپایی‌ها چهل دقیقه را ده نفره دنبال کنند.

 


مصاحبه جالب توجه مربی تیم ملی با شبکه NBC آمریکا
مربی دروازه بانان تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگوی مفصلی که با سایت شبکه تلویزیونی NBC آمریکا داشت، ایران را یکی از امن‌ترین کشورهایی دانسته که تا به حال در آن کار کرده است. دن گاسپار در ابتدای مصاحبه‌اش به تصویری که از ایران در رسانه‌های غربی ارائه می‌شود اشاره کرده و گفته است: «تجربه‌ای که من کسب کرده‌ام با دیدن برنامه‌های تلویزیون یا خواندن روزنامه‌ کسب نشده. من در آنجا زندگی کرده‌ام، یک زندگی واقعی.»گاسپار در ادامه می‌گوید: «حرف‌های زیاد و عجیبی را از بسیاری مردم شنیده‌ام، اما (از نظر من) که در چهار کشور کار کرده‌ام، ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست. من از طریق رسانه‌ها چیزهایی را (درباره ایران) می‌شنوم یا می‌خوانم، اما وقتی به بالکن آپارتمانم می‌روم و تهران را می‌بینم چیزی نیست که گفته می‌شود.»
انتخاب داور بازی استقلال و مس
کمیته داوران از قضاوت سعید مظفری زاده در دیدار معوقه استقلال تهران‌- مس کرمان خبر داد.
غیبت بیک‌زاده در بازی با مس
هاشم بیک‌زاده درباره آخرین وضعیت خود گفت: متاسفانه در دقایق پایانی دیدار با فولاد، احساس درد کردم و از همین رو تعویض شدم. دیروز در راستای همین مهم، از پایم MRI گرفته شد که مشخص شد با توجه به مصدومیتم از ناحیه همسترینگ قادر به همراهی استقلال در بازی مقابل مس نیستم.
پرسش ابراهیم زاده از کمیته داوران
ابراهیم زاده سرمربی راه‌آهن پس از بازی با پرسپولیس گفت: احساسم این بود که داور می‌توانست یک پنالتی برای ما بگیرد و بازیکن پرسپولیس را اخراج کند. سوال من این است که چرا باید داور بازی ما که قرار بود علیرضا فغانی باشد، تغییر کرد و کسی قضاوت را برعهده گرفت که مدت‌هاست داوری نکرده؟
دیدار پرسپولیس با روبین کازان
باشگاه روبین‌کازان با ارسال نامه‌ای برای مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، مراتب حضور تیم فوتبال خود در ایران برای انجام بازی دوستانه با تیم فوتبال پرسپولیس را اعلام کرد.
انتقاد کربکندی از ذوب آهن
رسول کربکندی سرمربی سابق ذوب آهن با انتقاد شدید از وضعیت کنونی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: آقایانی که این تیم را به این روز انداخته‌اند هم اکنون باید پاسخگو باشند.
سفر باقری به امارات
کریم باقری مربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز برای حضور در جمع ملی‌پوشان نوجوان ایران و تماشای بازی آنها برابر نیجریه راهی امارات خواهد شد.
عنوان سوم برای تیم ملی فوتسال ایران
تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی پرگل در بازی رده بندی جام جهانی کوچک مقابل پاراگوئه به مقام سومی دست یافت.
انصاری فرد به دنبال آقای گلی
انصاری فرد پس از به ثمر رساندن 3 گل در بازی تراکتورسازی و استقلال خوزستان گفت: هدف من آقای گلی است اما از همه چیز مهمتر برایم برد تراکتور و سربلندی این تیم است. هر وقت بتوانم برای تیم محبوبم گل می‌زنم و اگر هم نشد پاس گل می‌دهم.
همه پنالتی روی رونالدو را دیدند جز داور
آنجلوتی سرمربی رئال مادرید پس از شکست دو بر یک تیمش برابر بارسلونا گفت: موقعیت‌‌های خوبی برای گلزنی داشتیم. به نظر من اتفاقی که در محوطه جریمه بارسلونا رخ داد یک پنالتی واضح بود و فکر می‌کنم تمام دنیا به جز داور آن صحنه را دیدند و به همین خاطر او پنالتی نگرفت.
رکورد ریبری در بوندسلیگا
فرانک ریبری که یکی از بازیکنان حاضر در ترکیب مونیخی‌ها در جدال منجر به برد 3 بر 2 برابر هرتابرلین بود، برای سی و نهمین مرتبه پیاپی، دریک بازی از بوندس‌لیگا بدون شکست ماند. هافبک 29 ساله فرانسوی آخرین باخت خود را در بوندس‌لیگا در تاریخ 11 آوریل سال 2012 مقابل بورسیادورتموند تجربه کرد که باوارایی‌ها یک بر صفر شکست خوردند.

 


رئیس اسبق کمیته‌ داوران معتقد است که داشتن نماینده در کمیته‌ داوران فیلا باید یکی از اولویت‌های سرپرست جدید فدراسیون باشد.
بهمن طالبی اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای مراکش، کرواسی، گرجستان، ترکیه، ژاپن و روسیه در فیلا مدرس دارند، اما ایران که قهرمان دنیاست، نماینده‌ای ندارد. متاسفانه بعد از رقابت‌های اروپایی ، مدرسی من هم به خاطر حمایت نشدن توسط فدراسیون لغو شده است. وی افزود: من به عنوان مدرس فیلا معرفی شده بودم و در رقابت‌های اروپایی گرجستان هم به عنوان مدرس حضور داشتم، اما بعد از آن فیلا اسمم را حذف کرد. حتی با لالوویچ و سایر مسئولان فیلا در این زمینه صحبت کردم که گفتند فدراسیون ایران از شما حمایت نکرده است. هرچند خطیب هم مشکلات خودش را داشت. البته در آن زمان شخصی از نزدیکان فدراسیون به من گفت که 25 هزار دلار بده تا کار مدرسی ات در فیلا را درست کنم! من هم گفتم یعنی کار من به جایی رسیده‌ که باید با این کارها به حقم برسم؟

 


برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها تا زمان اعلام شدن وزیر جدید ورزش و جوانان غیر قانونی است.
سید رضا صالحی‌امیری به عنوان دومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شد، اما وی هم نتوانست به عنوان وزیر قدم در ساختمان سئول بگذارد. با این اتفاق و با توجه به اینکه صالحی‌امیری نمی‌تواند به عنوان سرپرست در وزارت ورزش و جوانان فعالیت کند تا انتخاب وزیر جدید انتخابات فدراسیون‌ها غیر قانونی است و بر‌این اساس انتخابات فدراسیون سوارکاری که قرار بود امروز برگزار شود از نظر قانونی درست نیست. از طرفی با توجه به اینکه نصرالله سجادی از سوی صالحی‌امیری به عنوان رئیس مجمع در تاریخ 29 مهر حکمش را گرفته بنابراین در صورتی که مجمع امروز برگزار شود انتخابات غیر قانونی است چرا که وزیری وجود ندارد حکم نهایی را تایید کند یا ممکن است وزیر آینده حکم رئیس جدید را تایید نکند.

 


تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در شب پایانی مسابقات قهرمانی جهان در لهستان موفق به کسب مدال توسط براری و مولایی شد.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان دیروز در دسته 105 کیلوگرم، پیگیری شد. در این وزن کیا قدمی و محمدرضا براری به رقابت با حریفان خود پرداختند. براری ابتدا وزنه 171 و سپس وزنه 176 کیلوگرمی را بالای سر برد. او اما در مهار وزنه 179 کیلوگرمی موفق عمل نکرد و در حرکت یکضرب در رتبه هشتم قرار گرفت. کیا قدمی دیگر نماینده کشورمان در این وزن وزنه 173 کیلوگرمی را بالای سر برد اما در مهار وزنه‌های 178 و 179 کیلوگرم موفق عمل نکرد. او بدین ترتیب در این وزن و در حرکت یکضرب نهم شد. در حرکات دوضرب ‎قدمی در گام اول وزنه 210 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در ادامه از پس وزنه‌های 216 کیلویی برنیامد. براری هم در دوضرب با وزنه 212 کیلوگرم استارت زد و موفق عمل کرد. او در حرکت دوم وزنه 221 کیلویی را نتوانست بلند کند ولی در حرکت سوم همین وزنه را با موفقیت بلند کرد. این موضوع باعث شد براری با 397 کیلوگرم در مجموع اولین مدال ایران که برنز بود را به دست آورد. کیا قدمی هم که در دوضرب دهم شد، در مجموع با 383 کیلو به عنوان بهتر از هفتمی دست نیافت.
براری: این مدال حقم بود
محمدرضا براری پس از پایان رقابت‌های دسته 105 کیلوگرم قهرمانی جهان و کسب مدال برنز حرکت دو گفت: مسابقه‌ سنگینی را پشت سر گذاشتم و نفر اول وزنه‌های خیلی سنگینی را بلند کرد و من هم خیلی تلاش کردم تا بتوانم موفق شوم وزنه 221 کیلوگرم را بلند کنم اما خیلی سنگین بود. با اینحال توانستم رکورد خیلی خوبی را ثبت کنم. وی افزود: من از کسب مدال برنز دو ضرب خوشحالم چراکه این مدال حقم بود. ای کاش می‌توانستم مدال مجموع را نیز بگیرم و مردم را خوشحال کنم.
مدال نقره برای مولایی
اما شب گذشته (آخرین شب مسابقات) وزنه برداران دسته فوق سنگین (105+ کیلوگرم) برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر به رقابت پرداختند. دراین وزن بهادر مولایی به عنوان آخرین نماینده ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان بر روی تخته رقابت‌ها رفت که با ثبت رکورد 203 کیلوگرم در حرکت یک ضرب مدال نقره را کسب کرد. روسلان آلبگوف از روسیه با 209کیلوگرم مدال طلا را بدست آورد و لوفچف روس نیز با 200کیلوگرم مدال برنز را برگردن آویخت. رقابت‌های دسته سنگین وزن شب گذشته در حرکت دو ضرب نیز ادامه یافت که به دلیل کمبود زمان و آماده شدن روزنامه برای چاپ نتوانستیم نتایج این بخش را انعکاس دهیم که در شماره بعدی این کار انجام خواهد شد.

 


مجمع فدراسیون فوتبال در شرایطی پس از ماه‌ها حرف و حدیث سرانجام امروز برگزار می شود که بحث استعفای کفاشیان که از مدت ها قبل مطرح بود ، انتخاب نایب رئیس دوم، تائید آئین نامه جدید کمیته انضباطی و ... قرار است در دستور کار اعضای این مجمع باشد.
مدتی قبل درست روزهایی که فشار زیادی روی علی کفاشیان بود رئیس فدراسیون به طور شفاهی و بدون هیچ ابایی از رفتن و برگزاری مجمع برای انتخاب جانشین وی سخن می گفت اما مدت هاست که دیگر علی کفاشیان صحبتی از رفتن نمی کند و اتفاقا با رفتن تیم ملی به جام‌جهانی انگیزه های او برای ماندن و کار کردن بیشتر شده است. هر‌چند این روزها هم به دلیل بحث هایی که بابت پاکی و ناپاکی در فوتبال می شود کم تحت فشار نیست اما این فشارها کار را به جایی نرسانده که رئیس حرف از رفتن بزند. این روزها حتی اعضای مجمع هم می‌گویند اصلا قرار نبوده در مورد رفتن کفاشیان بحثی مطرح شود. ظاهرا یکی از دلایل مهم برگزاری مجمع انتخاب نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال است. همچنین تصویب آئین نامه جدید کمیته انضباطی در دستور کار امروز مجمع فدراسیون فوتبال قرار دارد.مهدی تاج رئیس سازمان لیگ گزینه مد‌نظر فدراسیون فوتبال برای نایب رئیسی دوم است. به جز تاج گزینه دیگری برای این پست نامزد نشده است.
دیگر موردی که در این نشست قرار است به آن پرداخته شود تائید آئین‌نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال است که اگر توسط اعضا مورد تصویب قرار بگیرد با قوانین فدراسیون بین المللی فوتبال برابری خواهد کرد. این آئین نامه توسط تعدادی از حقوقدانان تدوین و آمده شده است. این در حالی است که دیروز هادی آیت‌اللهی نایب رئیس اول فدراسیون در گفت و گو با فارس عنوان کرده بود که تصویب این آئین‌نامه در دستور کار مجمع 6 آبان ماه قرار ندارد. اینکه چرا آیت‌اللهی چنین صحبتی کرده خود جای سوال دارد. ضمن اینکه حتی اگر قرار نباشد در مجمع امروز چنین بحثی شود هم قابل تامل است. با شرایطی که این روزها در فوتبال بابت احکام انضباطی حاکم است آیا نباید چنین مسئله مهمی مورد بحث مسئولان قرار گیرد؟ در این نشست همچنین قرار است گزارش بازرس و گزارش مالی قرائت شود.باید منتظر شد و دید امروز مجمع‌نشین‌ها چه می‌گویند و چه تصمیماتی گرفته می شود.

 


پر افتخارترین ورزشکار المپیکی ایران برای ریاست فدراسیون تکواندو نامزد شد.
هادی ساعی عضو شورای شهر و قهرمان تکواندوی ایران و المپیک می‌خواهد رئیس فدراسیون تکواندو شود. مدیر تیم‌های ملی تکواندو با نامزدی برای این پست به عنوان جدی ترین رقیب پولادگر وارد رقابت انتخاباتی شده است. این درحالی است که پولادگر در دوران طولانی مدت ریاست خود بر تکواندو موفقیت هایی کسب کرده و در سال های اخیر با ساعی رفاقتی نزدیک داشته است.

 


هفته اول رقابت‌های لیگ برتر والیبال با پیروزی قاطع باریج اسانس و شهرداری ارومیه بر حریفان به اتمام رسید.
در اولین هفته رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران تیم‌های شهرداری ارومیه و باریج اسانس کاشان با اقتدار حریفان خود را پشت سر گذاشتند. نتایج کامل دیدارهای هفته اول به این شرح است: *نوین کشاورز 2 - 3 پیکان تهران *سایپا البرز 1 - 3 بازرگانی جواهری گنبد *شهرداری ارومیه 3 - 0 شهرداری زاهدان *باریج اسانس کاشان 3 - 0 میزان مشهد *شهرداری تبریز 3 - 0 آلومینیوم المهدی بندرعباس.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10