(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 آبان 1392 - شماره 20627

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نکته
واکنش ظریف به بیلبوردهای ضدآمریکایی در تهران
بازتاب یکسویه حذف بیلبوردهای ضد آمریکایی در رسانه‌های بیگانه و مدعی اصلاح طلبی
درمکتب امام
رئیس کمیسیون اصل 90: تاکنون متهمی در پرونده رشوه در فوتبال بازداشت نشده است
روحانی در دیدار مجمع نمایندگان خراسان رضوی: تلاش دولت رفع تحریم‌ها از راه حل‌های عزتمندانه است
سجادیان: اظهارنظر کرباسچی درباره «ناطق نوری» شائبه رفتار ماکیاولیستی را ایجاد کرده است
هژبری خبر داد
اعلام رسمی تشکیل ستاد بزرگداشت مقام دانش‌آموز در مراسم 13 آبان
سکوت وزارت خارجه درباره درخواست حضور یک نماینده مجلس در مذاکرات هسته‌ای
دریادار فدوی: نیروی دریایی سپاه به بازدارندگی فعال و مستمر در دریا دست یافته است
رئيس سازمان حج و زيارت اعلام كرد
آمادگي براي اعزام ۴ تا ۶ ميليون ايراني به عتبات
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه: مرگ بر آمریکا یک اصل اعتقادی است
امیر عبداللهیان: راهکار سیاسی بر مبنای اراده مردم سوریه باید شکل بگیرد
ابراز تردید دیک چنی نسبت به موفق بودن مذاکرات هسته‌ای با ایران
با حکم روحانی شریعتمداری با حفظ سمت سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد
   


به نام امام رضا(ع) به کام پدیده شاندیز!
علیرضا آل یمین
اواخر شهریور ماه همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) جشنواره رضوی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. همزمان با اختتامیه جشنواره مشهد مقدس تعدادی از خبرنگاران برای پوشش دادن به این مراسم به مشهد اعزام شدند. یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای خبرنگاران در این سفر دو روزه، بازدید از پدیده شاندیز بود.
تصور نگارنده از پدیده شاندیز، یک رستوران مجلل بود که غذاهایش را به چند برابر قیمت متعارف رستوران‌های دیگر می‌فروشد. و در برابر چنین تصوری این سؤال مطرح شد که بازدید از یک رستوران چه اهمیتی دارد و گروهی که به عنوان خبرنگاران فرهنگی رسانه‌ها و نه خبرنگار اقتصادی یا خانواده یا... و برای جشنواره امام رضا به مشهد سفر کرده‌ایم چرا باید از این رستوران «بازدید» کنند.
صبح روزی که قرار بود به شاندیز برویم از طرف حرم امام رضا برای‌مان در هتل فیش غذای حضرتی آوردند. عطای رستوران شاندیز رابه لقائش بخشیدیم و آماده رفتن به حرم شدیم برای صرف غذای حضرتی که مشتاقان زیادی دارد و برایش صف می‌کشند و آن‌ها که گیرشان نمی‌آید حتی به دانه‌ای از برنج یا تکه‌ای از نان آن به قصد شفا و رفع حاجت دلخوشند. عزم رفتن داشتیم که مسئولین هماهنگ کننده جشنواره با این عنوان که غذای حضرتی را می‌گیریم و برای شام در اختیارتان قرار می‌دهیم فیش‌های غذا را از خبرنگاران گرفتند. لاجرم راهی بازدید از پدیده شاندیز شدیم.
در شاندیز از بی‌خبری درآمدیم و دستمان آمد که پدیده شاندیز صرفاً یک رستوران مجلل نیست بلکه شهرکی است که با صرف مبلغی نزدیک به آنچه دو سال پیش اختلاس شده بود و مردم برای خواندن صفرهایش مشکل داشتند در حال احداث است. حالا جشنواره امام رضا حدود 50 خبرنگار را کشانده بود آنجا و گردانده بود در این شهرکی که پس از ساختش همین خبرنگاران را به جرم بی‌پولی در آنجا راه نخواهند داد که ببینید و تماشا کنید که شهر، شهر فرنگ است.
کسی نیست بگوید این شهر فرنگ چه نسبتی دارد با پایتخت فرهنگی و مذهبی ایران و از سوی دیگر چه ربطی دارد به جشنواره امام رضا و... وقتی هم که از راهنمای این تور تبلیغاتی سؤال شد از ربط‌ها و نسبت‌ها پاسخ شنیدیم قرار است در بخشی از این شهرک ماکتی از خانه خدا ساخته شود و این هم می‌شود کار فرهنگی و دینی که دهان بدخواهان سرمایه‌داری ولنگار بسته شود.
اینکه مسئولین جشنواره امام رضا(ع) چقدر ارزان خبرنگاران را با پدیده شاندیز معاوضه کرده‌اند اما مشخص است که بودجه جشنواره امام رضا سال گذشته توسط معاون رئیس جمهور وقت 8 برابر شد. آیا این مبلغ باز هم برای این جشنواره کم بوده است که مسئولینش را به شراکت با بخش خصوصی واداشته است؟!
اما آنچه باعث تقریر این سطور پس از گذشت حدود یک ماه از جشنواره شد خبری بود که چند روز قبل منتشر شد مبنی بر اینکه دولت هزینه پرداختی توسط دستگاه‌ها را برای برگزاری سمینارها، همایش‌ها و بزرگداشت‌ها را شش برابر کرد. اینکه ضرورت برگزاری بسیاری از همین سمینارها چیست و چه نتیجه و بازخوردی از این همایش‌ها به دست می‌آید و اینکه چرا باید این تعداد جشنواره همسو و موازی برگزار شود و آیا نظارت مالی بر این همایش‌ها و سمینارها صورت می‌گیرد یا نه و بسیاری دیگر سؤالاتی هستند که هم باید رسانه‌ها جدی‌تر به آن بپردازند و هم متولیان مربوطه به آن‌ها پاسخگو باشند.

 


محمدجواد ظریف با انتشار مطلبی نسبت به موضوع بیلبوردهای پایتخت و ادعای فتنه‌گران واکنش نشان داد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مطلبی فیس‌بوکی، درباره بیلبوردهای پر سر و صدای اخیر در پایتخت، نوشت؛ «در روزهای گذشته شاهد تحولات مختلفی بودیم. مهرورزی‌های فراوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بنده و سیاست خارجی حتی در معابر عمومی پایتخت ابراز شد! که البته نگرانی زیادی از آن نیست. خوشحالم که مردم و مسئولین عالی‌رتبه کشور از سیاست خارجی حمایت می‌کنند و در این دو روز هم تاییدهای محکم و مجددی از این حمایت‌ها را دریافت کردم که باعث دلگرمی بنده و همکارانم شد. امیدوارم که بتوانیم با حمایت مردم و مسئولین باری را از دوش کشور و مردم برداریم و در مقابل این همه بزرگواری شما شرمنده نشویم.»
البته وزیر محترم امور خارجه توضیح نداد چطور علی‌رغم نداشتن نگرانی زیاد از این بایت، چنین هجمه سنگینی علیه چند بیلبورد شکل گرفته و در نهایت هم تحمل نشده و جمع شدند؟!
مورد دیگری که ظریف در مطلب خود به آن اشاره کرده و موضع‌گیری غیرمنتظره‌ای درباره آن می‌کند، ادعای اخیر پیرامون ماجرایی است که فتنه‌گران آن را بازتاب داده‌اند.
«آنچه در روز عید غدیر اتفاق افتاد برای همه تلخ بود. نظرات و انتقادات شما را هم در این زمینه دیدم و گرچه توقع دوستان برای موضع‌گیری پیرامون مسایلی که از حوزه مسئولیت من خارج است را غیرواقع‌بینانه می‌دانم، ولی از اینکه صفحه مرا برای اظهارنظرهای خود قابل می‌دانید خوشحالم و از همه شما سپاسگزار، که حتی در پاره‌ای از موقعیت‌ها، اگرچه با تلخی، باز هم به یاد من هستید. به قول نظامی گنجوی:
اگر با من نبودش هیچ میلی
چرا ظرف مرا بشکست لیلی
به هر حال در این زمینه اظهارنظر وزیر محترم اطلاعات، که قبل از من توجه همکار گرانقدرم سرکار خانم دکتر ابتکار را جلب کرده بود، به نظر من هم شروع خوبی برای برخورد سازنده با این‌گونه موارد است: «برقراری امنیت باید در چارچوب باشد. خداوند از پایمال شدن حق خود اگر سهوی و غیرعمدی باشد گذشت می‌کند اما از پایمال شدن حق مردم حتی اگر سهوی هم باشد نمی‌گذرد.
کسانی که دل به مهر نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته‌اند و علاقه‌مند به رشد این نظام هستند باید در جهتی حرکت کنند که همه ملت احساس امنیت کنند و البته پیشگیری مقدم بر درمان است.»
بهتر بود اگر جناب ظریف مایل به اظهارنظر در این حوزه غیرمرتبط بودند، به جای تاثیرپذیری از جنجال‌های مجازی، کم و کیف قضیه را از همکار خود در کابینه - وزیر اطلاعات - جویا می‌شدند.

 


بازتاب حذف بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» نشان می‌دهد که برخی رسانه‌های داخلی و رسانه‌های بیگانه یک خط را دنبال کرده و مخالفان مذاکره با آمریکا را «تندرو» می‌خوانند.
پس از آغاز موج مشکوک مقابله با «تشکیک در صداقت آمریکایی» و بیلبوردهایی که در این باره در سطح تهران بود و توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران برچیده شد رسانه‌های خبری جهان بازتاب گسترده‌ای از آن را منتشر کردند.
بنابر این گزارش، خبرگزاری رویترز، پایگاه مشهور و خبری «بلومبرگ»، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، پایگاه «تایمز اف اسرائیل»، روزنامه «واشنگتن پست»، پایگاه «رادیو آزاد اروپا» در کنار برخی پایگاه‌های مصری از جمله مهمترین منابعی بودند که این خبر را با ذوق‌زدگی تمام بازتاب دادند.
روزنامه الشرق الاوسط نیز که در موضعگیری ضد شیعی وضد ایرانی سابقه طولانی دارد، با شانتاژ رسانه ای خود مدعی شد، شهروندان تهرانی موافق حذف این بیلبوردها هستند!
پایگاه «تایمز آف اسرائیل» نیز به جایگزینی این بیلبوردهای ضدآمریکایی با بیلبوردهایی با پیام دوستی اشاره کرده و تلاش نمود بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» را ارسال پیام‌های متناقض از تهران پیش از مذاکرات آتی هسته‌ای عنوان کند.
به گزارش فارس، این پایگاه خبری نیز به این اتفاق در تهران در آستانه 13 آبان اشاره کرده و همسو با برخی رسانه‌های داخلی عنوان کرده است که این بیلبوردها نشان می‌دهد که همچنان تندروها در تهران در قدرت هستند و حسن روحانی توان مذاکره جدی با غرب را ندارد!
روزنامه واشنگتن پست نیز به همین نکته اشاره کرده و با اشاره به یادداشت حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان و مصاحبه احسان محمدحسنی مدیر موسسه رسانه‌ای «اوج» تلاش کرد همسو با برخی رسانه‌های داخلی جریان‌های ضدآمریکایی در کشور را به تندروی متهم سازد که قصد دارند در راهپیمایی 13 آبان حضور گسترده خود را ثابت کنند.
پایگاه خبری بلومبرگ و خبرگزاری رویترز نیز همین خط خبری را دنبال کرده و حتی پا را فراتر از برخی رسانه‌های داخلی گذاشتند و تلاش کردند پیشاپیش مردمی که به تظاهرات 13 آبان خواهند آمد را دنباله‌روهای جریانات تندروی ضدآمریکایی و ضددولت حسن روحانی قلمداد کردند!
گفتنی است؛ به موازات تلاش رسانه های بیگانه، برخی رسانه های داخلی مدعی اصلاح طلبی نیز کوشیدند منتقدان به صداقت آمریکایی را تندرو جا بزنند.

 


ما در چنین عصری زندگی می‌کنیم
ما در عصری هستیم که:
- جنایتکاران به جای توبیخ و تأدیب، تحسین و تأیید می‌شوند.
ما در عصری بسر می‌بریم که:
- سازمانهای به اصطلاح حقوق بشر، نگهبان منافع ظالمانه ابرجنایتکاران و مدافع ستمکاری آنان و بستگان آنان هستند.
آئین انقلاب اسلامی - ص 428

 


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اعلام کرد تاکنون هیچ متهمی در جریان پرونده رشوه در فوتبال بازداشت نشده است.
محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در خصوص آخرین وضعیت پرونده رشوه در فوتبال، گفت: ‌کمیسیون اصل 90 به صورت جدی و قاطعانه پیگیر این پرونده است.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شناسایی برخی از متهمان این پرونده آیا تاکنون متهمی بازداشت شده است، تصریح کرد: هنوز هیچ کدام از متهمان بازداشت نشده‌اند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با بیان اینکه در حال حاضر جلسات انفرادی ورزشکاران، مربیان، داوران و افراد مرتبط با فوتبال با اعضای کمیسیون اصل 90 در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: در حال جمع‌آوری اسناد مربوط به این موضوع هستیم و به دنبال آن هستیم تا با جمع‌آوری اسناد پرونده را تکمیل کنیم.

 


رئیس جمهور با اشاره به رویکرد دولت برای رفع تحریم ها گفت:همه تلاش دولت این است که این مشکلات تحریم را از راه‌حل‌های عزتمندانه حل و فصل کند و اگر می‌خواستیم غیر از این باشد خیلی سریع‌تر و بدون مذاکره، کار تمام می‌شد.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در دیدار مجمع نمایندگان خراسان رضوی، مشهد را شهری استثنایی توصیف کرد و گفت: مشهدالرضا با همه شهرهای دیگر کشور تفاوت دارد؛ چرا که حرم مطهر امام رضا(ع) در آنجا قرار دارد و افتخاری از این بالاتر در کشورمان نداریم؛ همه رحمت‌های الهی از ناحیه بارگاه ملکوتی امام هشتم به کشور می‌وزد و هر چه داریم از آنجاست.
وی اظهار داشت: اگرچه لطف همه ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام عصر(عج) همواره شامل حال ملت ایران بوده است اما معتقدم آنکه همیشه لطفش ما را نجات داده امام هشتم بوده و واقعا هر کاری برای مشهدالرضا و زائرین امام انجام دهیم باز هم کم است.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به تامین بودجه عمرانی گفت: علی رغم مشکلات تامین بودجه جاری کشور دولت تلاش دارد تا حد ممکن بودجه عمرانی کشور را تامین کند تا فعالیت‌های عمرانی اجرایی شود.
رییس جمهور راه حل اساسی رفع مشکلات اقتصادی را تلاش برای ارتقای منابع درآمدی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تحریم در حال حاضر مشکلی اثرگذار است و گلوگاه‌هایی ایجاد کرده که با وجود سختی عبور از آنها، تلاش داریم گرفتار آن نشویم، اگرچه غیرممکن نیست.
روحانی با تاکید بر اینکه تبیین این مشکلات به معنای آن نیست که نمی‌شود آنها را حل و فصل کرد، گفت: همه تلاش دولت این است که این مشکلات تحریم را از راه‌حل‌های عزتمندانه حل و فصل کند و اگر می‌خواستیم غیر از این باشد خیلی سریع‌تر و بدون این همه رفت و آمد و مذاکره، کار تمام می‌شد.
رئیس جمهور اضافه کرد: همه این جلسات و بحث‌ها برای این است که بتوانیم حقوق‌ ملت‌مان را حفظ کنیم و اگر قید عزتمندانه برای توافق و حل مشکلات مهم نباشد خیلی ساده و در یک جلسه می‌شود کار را تمام کرد.
روحانی تصریح کرد: طبیعی است که به این ترتیب رسیدن به توافق و حل و فصل مشکلات زمان‌بر می‌شود و البته امیدوارم تا پایان امسال بتوانیم اولین گام را در حل مشکلات برداریم.
وی تاکید کرد: حصول این مهم فقط با پشتیبانی و کمک همه یعنی مردم، مجلس و هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری امکان‌پذیر است و هر چه پشتوانه ما در داخل قوی‌تر شود در مذاکرات قدرتمندانه‌تر پیش می‌رویم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود ریشه در بی تدبیری دارد، افزود: البته دولت به دنبال این است که در برنامه‌ریزی‌ها برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کند. بنده و مجموعه دولت به این نتیجه رسیدیم که باید از اقتصاد کلان شروع کنیم و از ورود بخشی و موضعی به اقتصاد پرهیز کنیم.

 


مدیر مسئول سابق روزنامه کارگزاران با اشاره به اظهارات کرباسچی درباره ناطق نوری گفت: اگر این موضوع مطرح نمی‌شد، بهتر بود و یکی از دلایلش این است که با این سخنان، شائبه‌های رفتار ماکیاولیستی نیز مطرح نمی‌شد.
مرتضی سجادیان مدیر مسئول سابق روزنامه کارگزاران با اشاره به اظهارات کرباسچی مبنی بر حمایت این حزب از حضور ناطق نوری در ریاست مجلس دهم علی‌رغم وعده آن به عارف اظهار داشت: اگر این موضوع مطرح نمی‌شد، بهتر بود و یکی از دلایلش این است که با این سخنان، شائبه‌های رفتار ماکیاولیستی نیز مطرح نمی‌شد.سجادیان با تاکید بر این که مطرح کردن این موضوع درباره حضور ناطق نوری در مجلس دهم مناسب نیست، خاطرنشان کرد: این ارزیابی که بگوییم همه اصلاح‌طلبان از ناطق حمایت می‌کنند، در حال حاضر درست نیست.
مدیر مسئول سابق روزنامه کارگزاران بر همین اساس به فارس گفت: این سؤال باید از کرباسچی پرسیده شود و او باید در این زمینه پاسخگو باشد.

 


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تشکیل ستاد بزرگداشت مقام دانش‌آموز برای نخستین‌بار در مدارس خبر داد.
حسین هژبری دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ستاد برای نخستین‌باربه منظور تکریم 12 میلیون و 300هزار دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور تشکیل می‌شود.
وی تاکید کرد: از آن جا که روز 13 آبان‌ماه با هفته بسیج دانش‌آموزی مصادف شده، از هشتم تا 13 آبان‌ماه با عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.
وی اضافه کرد: هر ساله در اردیبهشت ماه ستاد بزرگداشت مقام معلم تشکیل و با همکاری اولیا و دانش‌آموزان به مقام معلم ارج گذاشته می‌شود براین اساس مقرر شده تا امسال چنین ستادی برای دانش‌آموزان نیز در سطح مدارس تشکیل شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: مقرر شده تا در قالب ستاد بزرگداشت مقام دانش‌آموز این برنامه در سال‌های آینده در شکل جشنواره کشوری در فرآیندی دانش‌آموزان برتر انتخاب و از آن‌ها تجلیل شود.وی در مورد ویژه برنامه‌های 13 آبان گفت: در این روز برنامه‌هایی در قالب همایش با حضور اساتید و کارشناسان در باب موضوعات مختلف از جمله مسائل روز در مدارس برگزار می‌شود.هژبری ادامه داد: در ویژه برنامه‌های 13 آبان تشکل‌های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی و شورای دانش‌آموزی فعالیت خواهند داشت.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد وزارت خارجه درباره درخواست مجلس برای حضور یک نماینده در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هنوز اقدامی انجام نداده و سکوت کرده است.
محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به درخواست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزارت خارجه برای حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 1+5، اظهار داشت: بسیار متأسف هستیم که نمی‌دانیم وزارت امور خارجه به چه دلیلی از یکی از نمایندگان مجلس برای حضور در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دعوت نمی‌کند تا ببینیم در مذاکرات ایران با 1+5 چه می‌گذرد.
وی افزود: وزارت خارجه درباره درخواست مجلس سکوت کرده و مخالفت یا موافقت خود را هم درباره این موضوع اعلام نکرده است، البته ما در این زمینه به وزیر خارجه تذکر داده‌ایم اما متأسفانه آقای طریف هیچ پاسخی به تذکر ما هم ندادند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس، منتخبان ملت ایران هستند و باید به طور دقیق در جریان روند مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند، تصریح کرد: حضور نمایندگان مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، هیچ منعی ندارد.
آصفری در گفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: باید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را پیگیری می‌کرد که متأسفانه او هم پیگیری نکرده است البته تفاوتی هم ندارد، ما هم به عنوان نماینده مجلس، آن را پیگیری کردیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.

 


فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ایجاد بازدارندگی فعال و مستمر در برابر دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی در دریا یک هدف زنجیره‌ای بود که به همت دریادلان این نیرو به آن دست پیدا کردیم.
با هدف بررسی آخرین وضعیت مجموعه ستادی جنگال و برنامه‌های آمادگی رزمی و دفاعی این مجموعه، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه از این مجموعه دیدار و از نزدیک با مدیران و کارکنان آن به گفت‌وگو نشست.
سردار فدوی در جریان این دیدار ضمن آرزوی توفیق بیش از پیش برای مجموعه جنگال نیروی دریایی سپاه در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کوتاه مدت و درازمدت ندسا در حوزه جنگ الکترونیک، خاطر نشان کرد: ایجاد بازدارندگی فعال و مستمر در برابر دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی در دریا یک هدف زنجیره‌ای بود که به همت همه دریادلان این نیرو به آن دست پیدا کردیم.
وی افزود: حلقه به هم پیوسته این زنجیره، حفظ و پایداری این وضعیت و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.
فدوی گفت: در شرایطی قرار داریم که باید همه مدیران ما با بهره‌گیری از ظرفیت همه نیروها، ابتکار و خلاقیت را بیش از پیش به میدان بیاورند و با تعمیق نگرش، برنامه‌های درازمدت و راهبردهای بلند و وسیع را با قوت و قاطعیت دنبال کنند.
به گزارش روابط عمومی سپاه، وی تصریح کرد: مدیریت به ویژه در حوزه‌های رزمی و دفاعی زمانی یک هنر به حساب می‌آید که با حداقل هزینه‌ها و امکانات، بالاترین و بهترین نتایج حاصل شود که به لطف خدا در نیروی دریایی سپاه این مهم در بسیاری از بخش‌ها فراهم شده است.

 


رئيس سازمان حج و زيارت از آمادگي اين سازمان براي اعزام سالانه چهار تا شش ميليون زائر ايراني به عتبات عاليات در صورت فراهم بودن زيرساخت‌هاي رفاهي لازم و مناسب در عراق خبر داد.
به گزارش ايرنا، «سعيد اوحدي»، يكي از اولويت‌هاي اصلي سازمان حج و زيارت پس از پايان موسم حج ۹۲ را انجام يك اقدام اساسي در رابطه با عتبات عاليات خواند و افزود: در همين راستا، دهه سوم ماه محرم به همراه حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به عراق سفر مي‌كنيم تا بتوانيم در ديدار و ملاقات با طرف عراقي، ساماندهي خوبي را در زمينه عتبات داشته باشيم.معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه در عتبات عاليات ظرفيت تشرف زائران ايراني خيلي بالاست، اضافه كرد: اگر امكانات و زيرساخت‌هاي لازم در عراق فراهم شود ظرفيت اعزام زائران ايراني به عتبات چهار تا شش ميليون نفر در سال مي‌رسد كه حدود چهار برابر رقم اعزام‌هاي فعلي مي‌شود.اوحدي مشكل اصلي در عتبات عاليات عراق را فراهم نبودن زيرساخت‌هاي لازم مانند هتل‌هاي مناسب براي اقامت زائران و نبود آشپزخانه مركزي مناسب خواند و گفت: مي‌توان با الگوبرداري از اقدامات صورت گرفته در عمليات عمره مفرده و تشويق سرمايه‌گذاران، هتل‌هاي مناسب در عتبات عاليات احداث كرد و زمينه تشرف تعداد بيشتري از زائران ايراني به عتبات را فراهم آورد.رئيس سازمان حج و زيارت افزود: نخستين اقدام سازمان حج و زيارت در عتبات عاليات عراق، فراهم كردن زمينه حضور سرمايه‌گذاران ايراني در عتبات و شناسايي سرمايه‌گذاران عراقي براي ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي رفاهي عتبات خواهد بود و به طور قطع با توسعه زيرساخت‌‌ها ظرفيت اعزام زائران ايراني به عتبات افزايش مي‌يابد.

 


رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا یک شعار اعتقادی است در خصوص حادثه تروریستی سراوان گفت: دولت پاکستان باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله حائری شیرازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظرتان در مورد شعار مرگ بر آمریکا چیست گفت: مرگ بر آمریکا براساس یک سلسله اصول اعتقادی و دینی گفته می‌شود که این مهم به این معناست که ما مخالف ظالم، متجاوز و استثمارگر هستیم این شعار یک مبنای فکری دارد که به این معناست که با کسی که خائن و ظالم است نمی‌شود کنار آمد.
وی ادامه داد: مرگ بر آمریکای ملت ایران اظهار تنفر از ظلم و ستم است چراکه آمریکا طی چند دهه جرم و جنایت کرده و در جهان مشکل ایجادکرده است.
وی با بیان اینکه با یک تلفن و ملاقات دو وزیر مسائل حل نمی‌شود که دست از همه چیز برداریم اضافه کرد: آمریکا فشارها علیه ملت ایران را بیشتر کرده است حتی می‌گوید گزینه نظامی روی میز است بنابراین ما باید در مواضعمان مستحکم بایستیم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار داشت: آیا آمریکا از تحریم‌هایی که علیه ما داشته، از اینکه هواپیمایی مسافربری ما را نشانه گرفته، از اینکه در جنگ تحمیلی صدام را علیه ما حمایت کرده از ملت ایران عذرخواهی کرده است بنابراین اتفاقی نیافتاده تا ما دست از شعار مرگ بر آمریکا برداریم.
وی با بیان اینکه ما پای مواضع خودمان ایستاده و از حقمان دفاع می‌کنیم بیان داشت: آمریکا تا زمانی که خیانتکار، ظالم و متجاوز است ملت ما نیز در موضع فکری و اعتقادی خود پایبند بوده و با این دولت درگیر است مگر آنکه دولت آمریکا از اقداماتش دست بردارد که البته بعید به نظر می‌رسد.
تقوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند باید در اصول منافع بایستیم گفت: آمریکا باید صداقت را در عمل داشته باشد که ندارد این دولت باید تحریم‌های ظالمانه‌ای را که مبنای حقوقی و انسانی نداشته بردارد.
تقوی افزود: آمریکا مسائل انسانی را نیز رعایت نمی‌کند و این در حالی است که آن‌ها می‌دانند ما به دنبال صلح هستیم و سلاح اتمی نداریم بنابراین ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ایران سلاح هسته‌ای دارد بهانه است.
تقوی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه چه تدابیری اندیشیده شود تا حوادث تروریستی همچون سراوان تکرار نشود اظهار داشت: بخشی از مسئولین این حادثه دولت پاکستان است کشوری که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و تروریست‌ها از این طریق مسلح شده‌اند.
وی با بیان اینکه دولت پاکستان باید به اصول و ضوابط انسانی و دینی خودش پایبند باشد اضافه کرد: ما از دولت پاکستان به شدت گله داریم چراکه در آن منطقه تروریست‌ها مسلح می‌شوند.

 


معاون عربی، آفریقای وزیر امور خارجه تأکید کرد: باید راهکار سیاسی بر مبنای اراده مردم سوریه در این کشور شکل بگیرد.
حسین امیرعبداللهیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به رویکرد ایران در قبال سوریه گفت: با گذشت 30 ماه از بحران ساختگی در سوریه راهبرد ایران از ابتدای کار منطبق با کارهای دیپلماتیک و اجتناب از راهکار نظامی بوده است.
وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل درباره سوریه،‌ در تهران و کشورهای منطقه و ضرورت ثبات در این کشور افزود: نماینده دبیر کل سازمان ملل معتقد به توقف خشونت‌ها و جلوگیری از ورود تروریست‌ها و ورود به گفت‌وگوهاست. وظیفه ما و دیگر کشورها در سوریه نیز این است که در قالب نشست ژنو دو و یا هر نشست دیگری،‌ زمینه‌ای فراهم کنیم که مردم سوریه بتوانند در مورد آینده کشورمان تصمیم بگیرند.
عبداللهیان با بیان این که «برخی از طرف‌های غربی نمی‌خواهند در کشور سوریه انتخابات آزاد برگزار شود» افزود: معتقدیم که سوریه مانند بسیاری از نظام‌های سیاسی، نیازمند اصلاحات سیاسی است و غربی‌ها حتی اجازه ندادند اصلاحات سیاسی بشار اسد دنبال شود.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به این که «گام‌های مهم و مؤثری برای ارتقای روابط با کشورهای امارات، کویت و عربستان برداشته شده است»، گفت: برخی سوءتفاهمات با عربستان وجود دارد، اما سیگنال‌های مثبتی بین دو کشور رد و بدل شده است که این برای روابط دوجانبه و جهان اسلام نیز خیر و صلاح خواهد بود.
وی درباره موضع ایران در بحرین، افزود: مسئله بحرین یک موضوعی است که نیازمند توجه جدی منطقه‌ای و بین‌المللی است و ایران از هر فرصتی برای حل مشکلات این کشور استفاده و در گفت‌وگوهای رسمی با مقامات این کشور راهکارهای مناسب سیاسی خود را مطرح کرده است.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ابراز داشت: تغییر تدریجی رویکرد در سوریه از نظامی به سیاسی با کاهش حمایت از ورود تروریست‌ها و سلاح به داخل این کشور دیده می‌شود، ولی هنوز به مرحله قابل قبول نرسیده است و همچنان از مرزهای مختلف سلاح و تروریست وارد سوریه می‌شود.عبداللهیان به سفر وزیر امور خارجه به آفریقای جنوبی و ترکیه اشاره کرد و گفت: قرار است وزیر امور خارجه پایان هفته جاری به آفریقای جنوبی و سپس به ترکیه سفر کند.

 


معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به اینکه دولت اوباما بتواند از طریق مذاکره و گفت‌وگو به راه حلی برای موضوع هسته‌ای ایران دست یابد، ابراز شک و بدبینی کرد.
دیک چنی، معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای.بی.سی در اظهاراتی خصمانه مدعی شد که شک دارد آمریکا بدون اقدام نظامی بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.
چنی در این رابطه گفت: من به اینکه دولت بتواند از طریق مذاکرات به توافق دست یابد، اطمینان زیادی ندارم. فکر می‌کنم تحریم‌ها کمی شانس سر به راه کردن ایران را دارند. با دوستانم در این بخش از منطقه صحبت کرده‌ام. من هنوز بسیاری از آنها را می‌شناسم و آنها نگران این هستند که موضوع ایران مانند موضوع سوریه تمام شود و با وجود اظهارات جسورانه دولت (آمریکا) در تحلیل نهایی هیچ اقدام موثری درباره برنامه هسته‌ای ایران صورت نگیرد.
معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه «آیا به عقیده وی اقدام نظامی علیه ایران غیرقابل اجتناب است؟» پاسخ داد: من نمی‌دانم چگونه می‌توانیم بدون آن به اهدافمان دست یابیم و شک دارم که اگر دورنمای اقدام نظامی وجود نداشته باشد دیپلماسی تاثیری داشته باشد و اگر دیپلماسی ناموفق باشد آنگاه به اقدام نظامی متوسل می‌شویم.
چنی که در سال 2007 پیشنهادش برای حمله به آنچه برنامه هسته‌ای سوریه خوانده می‌شود توسط مقامات دولت جورج بوش رد شد، گفت که چنین اقدامی می‌توانست بازدارنده‌ای برای ایران باشد و امروزه در مذاکرات با تهران، ایران را در موضع مذاکراتی بهتری قرار دهد.
وی مدعی شد: به نظر من مهم بود که می‌توانستیم رآکتور سوریه را از رده خارج کنیم و این می‌توانست سیگنال بسیار مهمی برای برنامه هسته‌ای ایران بفرستد، اینکه ما یک خط قرمز کشیده‌ایم.
معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه چنین اقدامی می‌توانست به سیاست واشنگتن استحکام ببخشد، مدعی شد: ایرانیان به این اتفاق نگاه می‌کردند و می‌گفتند «این افراد کاملا جدی هستند». اگر ما هفت سال پیش رآکتور سوریه را نابود کرده بودیم امروز می‌توانستیم مذاکرات موثرتری با ایرانیان داشته باشیم.
البته دیک چنی به این سوال پاسخ نداد ایرانی‌ که 8 سال جنگ تحمیلی را تجربه کرده و 34 سال نیز در معرض انواع فشارها و تحریم‌ها بوده ولی از مواضع به حق خود کوتاه نیامده است چگونه با بمباران رآکتور اتمی سوریه قرار بود از مواضع خود عقب‌نشینی کند!؟

 


حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست وزارت ورزش و جوانان» منصوب کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست وزارت ورزش و جوانان» منصوب کرد.
در حکم دکتر روحانی آمده است:
جناب آقای محمد شریعتمداری
بر اساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم شما را با حفظ سمت به سرپرستی «وزارت ورزش و جوانان» برمی‌گزینم.
امید است با عنایات الهی و همکاری همه همکاران ‌آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10