(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 آبان 1392 - شماره 20627

میزان تولید خون باید 2/5 برابر شود
سردار ساجدی‌نیا: رؤسای کلانتری‌ها باید طی 24 ساعت زورگیران را دستگیر کنند
اعلام عزای عمومی در سیستان و بلوچستان
حوادث کوتاه از کشور
درمان راهیان نور دانشجویی و دانش‌آموزی در جنوب رایگان می‌شود
بازداشت خونین آزاردهنده 3 پسربچه در قفس کبوتر
تکمیل ظرفیت کنکور 92
نشت نفت، آب 50 روستای خوزستان را قطع کرد
تعطیلی روز پنج‌شنبه مدارس مورد تایید شورای عالی آموزش و پرورش نیست
قائم مقام وزارت بهداشت: بخش‌هایی از حوزه درمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود
در صورت رضایت همسر اول صیغه در دفاتر ازدواج ثبت می‌شود
تولد نوزادی با 2 سر در دزفول
برخورد پلیس با خودروهای دودزا
توفان و باران در انگلیس
دستمال توالتی از جنس طلا!
بلند قدترین مرد دنیا به خانه بخت رفت
2 نماینده ترک با حجاب به مجلس می‌روند
   


رئیس سازمان انتقال خون در تهران گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی کاملا در وضعیت هشدار است.
دکتر اسلامی به باشگاه خبرنگاران گفت: اگر وضعیت ذخایر خونی 5 تا 7 روز بود اکنون این ذخایر به 2 تا 3 روز رسیده است که اصلا مناسب نیست.
وی در خصوص دلایل این کاهش تصریح کرد: دلایل متفاوتی برای این کاهش وجود دارد که کمبود پایگاه‌ها نسبت به مراکز درمانی از جمله مهمترین این دلایل است.
اسلامی افزود: از آنجایی که در حال حاضر سیاست دولت بر روی کاهش نیروی انسانی متمرکز است و انتقال خون به عنوان یک دستگاه دولتی باید این کار را انجام دهد و با انجام این کار ناهماهنگی بین تعداد مراکز خونگیری و تعداد زیاد مراکز درمانی ایجاد می‌شود و ما را در تامین خون بیمارستان دچار مشکل می‌کند.
رئیس سازمان انتقال خون تهران در ادامه اذعان داشت: در 7 ماه گذشته 207 هزار واحد گلبول‌قرمز متراکم در تهران توزیع شد و این در حالیست که درخواست مرکز درمانی حدود 6000 واحد بود که با این اوصاف به نظر می‌آید که میزان تولید خون باید بیشتر از 5/2 برابر شود، این مسئله نیاز به تغییر نگرش در رابطه با انتقال خون دارد.

 


رئیس پلیس تهران بزرگ از شناسایی شماری از زورگیران پایتخت و دستگیری آنان در هفته آینده خبر داد.
سردار حسین ساجدی‌نیا فعالیت پلیس را تنها مربوط به حوزه زورگیری و مقابله با معتادان و خرده‌فروشان موادمخدر ندانست و گفت: روسای کلانتری‌ها ملزم هستند در صورت وقوع زورگیری طی 24 ساعت نسبت به پیگیری، کشف و دستگیری متهمان اقدام کنند.
وی درباره مخفی‌گاه‌ها و محل‌های زندگی این دسته از افراد نیز گفت: یک سری از زورگیران ساکن تهران هستند اما عمده آنان در خارج از تهران و حواشی آن مانند شهرک‌های اقماری زندگی می‌کنند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه زورگیران پس از دستگیری برای ادامه روند رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، اظهار داشت: اگر این افراد هنگام دستگیری قمه داشته و از آن استفاده کنند بنا به دستور مرجع قضایی مشمول حکم محارب می‌شوند.
به گزارش ایسنا، رئیس پلیس پایتخت درباره شمشادهای بزرگراه‌هایی نظیر نیایش و چمران که به خوابگاه‌ کارتن خواب‌ها و محلی برای خرده‌فروشان موادمخدر تبدیل شده نیز گفت: طبیعتا هنگام اجرای طرح‌ها برخی از افراد به دلیل اینکه حضور ندارند، دستگیر نمی‌شوند که ما سعی کردیم در این مناطق نیز نیرو مستقر کنیم. اما در میانه بزرگراه‌ها عوامل پلیس راهور نیز در صورت مشاهده آن را به ما اطلاع می‌دهند و پلیس در اولین فرصت نسبت به جمع‌آوری آنان اقدام خواهد کرد.

 


نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و مجمع نمایندگان این استان در مجلس با صدور بیانیه‌ای مشترک به مناسبت حادثه تروریستی سراوان امروز را در این خطه عزای عمومی اعلام کردند.
به گزارش ایرنا از زاهدان، در بیانیه مشترک آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی و حاتم ناروئی» و نمایندگان مردم شهرستان‌‌های نوزده‌گانه سیستان و بلوچستان در مجلس شورا آمده است: کجایند نهادهای حقوق بشر که صدای مظلومیت عده‌ای از انسان‌‌های بی‌گناه را بشنوند هرچند که ما می‌دانیم که گوش‌های آنها از شنیدن صدای حق و حقیقت ناتوان است و آنان جز آلت‌ دستی برای استعمار و استکبار جهانی نیستند و کیست که نداند این تروریست‌های بی‌آبرو چگونه تحت سیطره اطلاعاتی، حکومتی، نظامی و عقیدتی استکبار جهانی مخصوصا رژیم صهیونیستی و آ‌مریکا قرار گرفته‌‌اند.
در ادامه بیانیه ضمن تبریک و تسلیت به خانواده‌های معظم شهدا و امت شهیدپرور‌، سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان «روز عزای عمومی» اعلام و از عموم مردم این خطه دعوت شده تا با حضور در مراسمی که به همین منظور در مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود علاوه بر فراهم کردن موجبات تسلای خاطر بازماندگان، حمایت خود را از مسیر حق و حقیقت و ولایت اعلام کنند.
در جریان درگیری جمعه شب گذشته مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با اشرار مسلح در منطقه صفر مرزی میل 167 سیرکان شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان 14 نفر از مرزبانان غیور به شهادت رسیدند.

 


زلزله در سرایان
بیرجند- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 1/4 ریشتر ساعت 14 و دو دقیقه و 34ثانیه دیروز حوالی سرایان واقع در استان خراسان جنوبی را لرزاند.
شبکه لرزه‌نگاری بیرجند وابسته به مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز دوشنبه مختصات جغرافیایی کانون وقوع این زمین لرزه را 34/8 درجه عرض شمالی و 58/53 درجه طول شرقی اعلام کرد.
گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله دریافت نشده است.
گازگرفتگی قربانی گرفت
اصفهان- ایرنا: در اثر نقص فنی در نصب دودکش آبگرمکن، 2 شهروند اصفهانی به دلیل استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
نیروهای آتش‌نشانی پس از رسیدن به محل حادثه در خیابان کاوه اصفهان با جنازه این دو عضو یک خانواده مواجه شدند.
انفجار گاز شهری
بجنورد- فارس: فرمانده عملیات آتش‌نشانی بجنورد گفت: بر اثر انفجار گاز شهری 8 نفر از اعضای خانواده‌ای در بجنورد روانه بیمارستان شدند.
عباس جفاکش در این باره با بیان اینکه در این حادثه اعضای خانواده دچار سوختگی شدند اظهار کرد: نبود بست مناسب بر روی شیلنگ گاز علت پراکنده شدن گاز در محیط خانه و انفجار شده است.
وی اضافه کرد: در اثر شدت انفجار در ورودی منزل از جا کنده شد و شیشه‌های این ساختمان شکست.
برداشت غیرمجاز از حساب بانکی
اراک- فارس: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و با تحقیقات گسترده، ماموران متهم شناسایی و در یکی از محله‌های شهر اراک دستگیر شد.
متهم که ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود پس از روبه‌رو شدن با مستندات کارشناسان پلیس فتا، به جرم ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.



جمع‌آوری سی‌دی غیرمجاز
دهلران- خبرنگارکیهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، از کشف بیش از یک هزار لوح فشرده غیرمجاز در این شهر خبر داد.
ایرج رضایی افزود: در بازرسی‌های مکرر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری از سطح فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی شهرستان با همکاری اماکن عمومی نیروی انتظامی، به متخلفان تذکرات لازم داده و محصولات غیرمجاز از قبیل بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و فیلم‌های رایتی ایرانی و خارجی جمع‌آوری شد.
محکومیت میلیاردی
شیروان- فارس: سرپرست تعزیرات حکومتی شیروان از محکومیت میلیاردی 3 شرکت تعاونی روستایی در این شهرستان به دلیل عرضه خارج از شبکه گندم خبر داد.
امید جلیلی تقویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: این شرکت‌ها به ترتیب به 27 میلیارد ریال، 2 میلیار د و 400 میلیون ریال و 8 میلیارد ریال محکوم شدند.
وی میزان عرضه خارج از شبکه گندم کشف شده در این 3 شرکت تعاونی را 67 تن اعلام کرد.
جلیلی همچنین از محکومیت 900 میلیون ریالی تریلرهای حامل گندم خارج از شبکه که حاوی 16 و 22 تن گندم بوده هم خبر داد و گفت: این تریلرهای حامل گندم ماه گذشته در محور شیروان- فاروج شناسایی و توقیف شدند.
کشف داروی قاچاق
بابل- خبرنگار کیهان: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع داروهای قاچاق نیروزا، در یکی از واحدهای عطاری، ماموران پلیس آگاهی ضمن مراجعه به این مکان، یک هزار و 330 بطری شربت متادون، 3 هزار و 440 عدد قرص ترامادول، 194 عدد قرص متادون و یک هزار و 800 عدد انواع قرص و کپسول چاقی و لاغری غیرمجاز را کشف کردند. در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.
ضبط سوخت قاچاق
شیراز- ایرنا: فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه خودرو کامیون 13 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.
سرهنگ مسعود ظهرابی افزود: مأموران یگان امداد این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند و در بازرسی از آن 13 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.
وی اضافه کرد: در ارتباط با این محموله قاچاق، راننده این وسیله نقلیه دستگیر شد و هم اینک تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
حادثه در لوله انتقال نفت
اصفهان- ایرنا: خط لوله اصلی انتقال نفت خام روز دوشنبه در منطقه «دوشاخ» خمینی شهر از توابع استان اصفهان دچار ترکیدگی و حادثه شد.
مقدار زیادی نفت از این لوله خارج شده و در باغ بایری در این منطقه نشت کرده است.همچنین منطقه دوشاخ در غرب خمینی شهر تخلیه شده و تحت کنترل و مهاربندی قرار دارد.ستاد مدیریت بحران شهرستان خمینی شهر در محل فرمانداری تشکیل جلسه داده اما تاکنون بطور رسمی اطلاعات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.
دلیل اصلی بروز این حادثه در حال بررسی است.
مخزن بخار ترکید
کرمان- ایرنا: فرماندار زرند گفت: انفجار مخزن بخار امروز در «کارخانه پارس پانل» این شهرستان پنج میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.
«رضا کرمی» روز دوشنبه گفت: صبح امروز براثر انفجار مخزن بخار این کارخانه واقع در شهرک صنعتی شماره یک زرند 2 نفر از کارگران نیز مصدوم شدند.
وی ادامه داد: آسیب‌دیدگان بلافاصله به بیمارستان زرند منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.مدیرعامل کارخانه پارس پانل زرند نیز گفت: حدود ساعت 8 صبح در حالی که کارگران برای شروع کار آماده می‌شدند ناگهان مخزن بخار منفجر شد و قسمت در بالای آن از مخزن جدا و به دیواره سوله کارخانه برخورد کرد.«محمد عباس‌زاده» افزود: این برخورد باعث سوراخ شدن دیوار سقف کارخانه شد و در نتیجه 2 نفر از کارگران که پشت دیوار در سوله مجاور مشغول به کار بودند دچار مجروحیت شدند اما خوشبختانه آسیب جدی به آنها وارد نشد.

 


معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: درمان اعضای دانش‌آموز و دانشجوی کاروانهای راهیان نور، در شهرهای زیرمجموعه فعالیت این دانشکده در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور رایگان می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، دکتر «نصرالله حسونی بحرینی» روز دوشنبه از امضای تفاهمنامه‌ای در این زمینه با معاونت بهداشت و درمان سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان خبر داد.
وی افزود: از این پس معاینه اعضای دانش‌آموزی و دانشجویی راهیان نور که از سراسر کشور به مناطق جنگی محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان عزیمت می‌کنند در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشکده رایگان خواهد بود.
وی اضافه کرد: اوج حضور راهیان نور دان‌آموزی از ابتدای مهر تا انتهای بهمن است و از بهمن تا فروردین نیز بیشتر حضور راهیان نور دانشجویی را شاهد هستیم.
حسونی بحرینی گفت: در صورت مراجعه دانشجویان و دانش‌آموز عضو کاروانهای راهیان نور به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان، تمام خدمات درمانی به آنها رایگان انجام می‌شود.

 


مرد شیطان‌صفتی که به آزار و اذیت 3 پسربچه در قفس کبوتر منزل خود اقدام کرده بود با تیر مستقیم ماموران نیروی انتظامی متوقف شد.
سرهنگ امید بهمنیاری رئیس کلانتری خانی‌آبادنو در تشریح جزئیات این حادثه گفت: چند شب پیش 3 پسربچه همکلاسی 11، 12 و 13 ساله در حالی که به شدت گریه می‌کردند و مدت‌ها در خیابان‌ها دویده بودند در شرایط بسیار نامطلوبی که از درد ناله می‌کردند، وارد کلانتری شده و درخواست ملاقات با من را کردند.
وی افزود: پس از شنیدن ماجرا کلیه پرسنل کلانتری را به حال آماده‌باش کامل درآوردم و پس از استخراج مشخصات و دریافت تصویر متهم از بانک اطلاعات از ماموران خواستم که متهم به نام اصغر را فورا دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.
ماموران اطلاعات که از مخفیگاه متهم آگاه بودند، سریعا جهت دستگیری وی وارد عمل شدند و با محاصره کامل منزلش با مجوز قضایی وارد خانه شدند.
متهم که در بالای پشت‌بام در حال دادن آب و دانه به کبوترهایش بود با قمه به سمت ماموران حمله‌ور شد و شروع به عربده‌کشی کرد تا شاید بتواند خودش را از معرکه نجات دهد. ماموران با شلیک تیر هوایی وی را به عقب راندند ولی متهم باز هم دست بردار نبود و قصد داشت تا با آسیب رساندن به آنان فرار کند. در نهایت ماموران زمانی که دیدند راهی ندارند 3 تیر جنگی به سمت متهم شلیک کرده و او را در حالی که غرق در خون بر روی زمین افتاده بود جهت مداوا به بیمارستان انتقال دادند.
این سه پسر بچه در اظهارات خود تاکید کردند: این مرد شیطان‌صفت ما را بعد از تعطیلی مدرسه به زور و تهدید چاقو به خانه‌اش برد و در حالی که التماس می‌کردیم ما را داخل لانه کبوتر انداخت. وی در این ماجرا پس از اینکه تهدید کرد که اگر از ماجرای امروز به کسی حرفی بزنیم ما را خواهد کشت، رهایمان کرد.

 


مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز تکمیل ظرفیت کنکور 92 خبر داد.
حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت کنکور 92 از دیروز گفت: نظر به اینکه برخی دانشگاه‌ها و موسسات پس از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 92 علاوه بر ظرفیت‌های مندرج در دفترچه‌های راهنمای رشته‌های تحصیلی دفترچه شماره 2 برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده‌اند یا متقاضی تکمیل ظرفیت در برخی رشته‌ها هستند، زمانی برای تکمیل ظرفیت این دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: براساس ضوابط مندرج در اطلاعیه درباره اعلام ظرفیت پذیرش رشته‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی رشته‌های تحصیلی آزمون سال 92، تمام داوطلبان حاضر در این آزمون می‌توانند بر اساس ضوابط مندرج در اطلاعیه مذکور که دیروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و همچنین دفترچه‌های راهنمای 1 و 2 و سایر اطلاعیه‌های مربوط تا یکشنبه 12 آبان ماه به سایت سازمان مراجعه و ضمن اطلاع از کد رشته محل‌های مربوط و پس از پرداخت وجه مربوط به مبلغ 35 هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد انتخاب‌های مجاز داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت گفت: بر اساس ضوابط در نظر گرفته شده، هر داوطلب می‌تواند حداکثر 10 کد رشته محل را مطابق ضوابط انتخاب و در فرم انتخاب رشته در فرم مربوطه ثبت کند.
توکلی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های اعلام شده برای تکمیل ظرفیت کنکور 92 تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت جمعا 10 هزار و 544 نفر برای 910 کد رشته محل است.
مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در توضیح ظرفیت‌های اعلام شده به تفکیک دانشگاه‌های مختلف اذعان داشت: از 10 هزار و 455 ظرفیت در نظر گرفته شده 4 هزار و 526 نفر برای 257 کد رشته محل در دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم سابق)، 4 هزار و 23 نفر از 151 کد رشته محل برای دوره‌های روزانه و 1906 نفر برای 102 کد رشته محل در دوره شبانه پذیرفته می‌شوند.
توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: برای تکمیل ظرفیت مربوط به رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی، اطلاعیه لازم توسط سازمان سنجش اواخر آذرماه منتشر می‌شود که زمان دقیق انتشار این اطلاعیه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.
مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تصریح کرد: فهرست اسامی تمام پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت اواخر دی‌ماه 92 اعلام می‌شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
به دنبال ترکیدگی لوله انتقال نفت و ورود نفت به رودخانه جراحی، آب مصرفی بیش از 50 روستا قطع شده است.
ترکیدگی لوله نفت شرکت مارون و جاری شدن بیش از 250 بشکه نفت 10 کیلومتر از رودخانه جراحی را به مواد نفتی آلوده کرد.
مدیرکل بحران استانداری خوزستان به خبرنگار ما گفت: شرکت نفت مارون با بموقع بستن خط لوله از فاجعه زیست محیطی جلوگیری کرد و در حال حاضر با گذاشتن بوم شناور در حال پاک‌سازی رودخانه است.
محمدرضا آملا‌زاده افزود: فاصله این تاسیسات تا رودخانه جراحی کمتر از 100 متر است که به علت نیزاری بودن منطقه جمع‌آوری نفت کاری مشکل است.
وی خاطر نشان کرد: آب بیش از 50 روستا در ساعت‌های اولیه قطع و آب مورد نیاز این روستاها با هماهنگی با آبفای روستایی خوزستان از طریق تانکر تامین شد.
آملازاده با بیان اینکه از نشت نفت به رودخانه جلوگیری شده است گفت: لایه ضخامتی نفت در حال بررسی است و سازمان حفاظت محیط‌زیست استان در حال بررسی خسارت وارده است.

 


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعطیلی روز پنج‌شنبه در هیچ یک از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مورد تأیید قرار نگرفته است.
مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه مدارس اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان شورای مجمع سیاست‌گذاری در آموزش و پرورش و به استناد سند تحول بنیادین موضوع ساماندهی زمان آموزشی را در دستور کار خود قرار داده و برای استفاده بهینه از فرصت حضور دانش‌آموزان در مدرسه و خانواده تدابیری اتخاذ کرده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این تدابیر با عنوان تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه در جامعه مشهور است، گفت: این در حالی است که مصوبه، از واژه تعطیلی استفاده نکرده و برای استفاده بهینه از پنج‌شنبه در مدرسه با خانواده و اختصاص این زمان به فعالیت‌هایی نظیر بازدید علمی، کارگروهی، فعالیت‌های اجتماعی و یا حضور در خانواده و انجام صله‌رحم و بازخوانی نظریه‌ها نکاتی را اعلام داشته است.

 


قائم مقام وزارت بهداشت از آمادگی وزارت بهداشت برای واگذاری بخش‌هایی از حوزه درمان به بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسن امامی‌رضوی ظهر دیروز با بیان این که طرح پزشک خانواده پس از بررسی دقیق در تمامی استان‌های کشور و مرحله به مرحله اجرا می‌شود، اظهار کرد: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به عملیاتی کردن این طرح نیست و نیازمند همکاری بخش‌های مختلف از جمله وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و تعامل جدی بیمه‌ها در این زمینه است.
وی تصریح کرد: تمرکز اصلی وزارت بهداشت در دولت یازدهم روی ارتقای جایگاه اعضای هیئت علمی و ایجاد تحرک جدی در بدنه دانشگاه است.
امامی‌رضوی تقویت تشکل‌ها و کمک به تحرک و پویایی در محیط‌های دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه دانست و گفت: استفاده از توان فکری و علمی دانشجویان از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
امامی‌رضوی از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از بخش خصوصی و واگذاری بخش‌هایی از خدمات حوزه بهداشت و درمان به ویژه در زمینه راه‌اندازی بیمارستان‌ها خبر داد.
وی یکی از مشکلات و چالش‌های فراروی حوزه بهداشت و درمان را مربوط به تأمین و کاهش قیمت دارو برای بیماران خاص دانست و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون روند تامین داروی بیماران خاص در سطح کشور رو به بهبود است.

 


دبیر کانون سردفتران ازدواج و طلاق از ثبت صیغه در دفاتر ازدواج و طلاق در صورت رضایت همسر اول خبر داد.
سیدابوالقاسم حسینی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: کانون موافق ثبت صیغه در دفاتر ازدواج و طلاق در چارچوب قانون است اما مشروط به اینکه همسر اول زوج رضایت داشته باشد.
این مقام مسئول درباره تک برگی شدن یا به شکل پاسپورتی در آمدن سندهای ازدواج نیز گفت: اعضای کانون مخالف تک برگی شدن اسناد ازدواج هستند اما به شکل پاسپورتی درآمدن آن موافق هستند.
وی هزینه ثبت ازدواج را 110 هزار تومان عنوان کرد و افزود: سردفتران ازدواج و طلاق خواهان افزایش این رقم بودند که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آن مخالفت کرد.
به گفته حسینی هزینه اوراق اسناد ازدواج و اتاق عقد، جداگانه از زوجین دریافت می‌شود.
دبیر کانون سردفتران ازدواج و طلاق درباره کاهش تعداد این دفاتر در سال‌های اخیر نیز گفت: تعداد دفاتر کاهش نیافته بلکه برخی آقایان به دلیل دو شغله بودن، از مسئولیت سردفتری ازدواج و طلاق استعفا داده‌اند.

 


نوزادی با دو سر در بیمارستان بزرگ دزفول به دنیا آمد.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این شهر گفت: یک زن 30 ساله در سومین بارداری خود نوزادی با دو سر زایمان کرد که نوزاد متولد شده دارای یک قلب، دو ریه، و دو ستون فقرات و یک لگن است.
فریدون جعفریانفر افزود: حاصل این زایمان یک دو قلوی به هم چسبیده است که درجه چسبندگی آنها بالاست.
وی اظهار داشت: این نوزاد با عمل سزارین به دنیا آمده و پزشکان امیدوارند بتوانند با اقدامات پزشکی به زنده ماندن این نوزاد کمک کنند.

 


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد با تردد خودروهای دودزا و فرسوده با عمر بالای 20 سال خبر داد.
سردار رحیمی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با شبستان گفت: همزمان با افزایش آلودگی هوا در تهران طرح برخورد و محدویت تردد برای خودروهای دودزا اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون خودرو مشمول طرح برخورد با خودروهای فرسوده می‌شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه دو هزار مینی‌بوس فرسوده و 20 هزار تاکسی را هنوز نتوانسته‌ایم از چرخه حمل‌ونقل خارج کنیم.
به گفته سردار رحیمی، در حال حاضر دو هزار اتوبوس شرکت واحد باید از چرخه حمل‌ونقل خارج شوند.
وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی و دستگاه‌ها باید برای حل مشکل از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پای کار بیایند، اظهار کرد: بانک‌ها، ستاد حمل‌ونقل سوخت، وزارت صنایع، و... باید برای این طرح برنامه‌ریزی جامع داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه پلیس با قدرت، طرح برخورد با خودروهای دودزا را اجرایی می‌کند، تصریح کرد: اگر دولتی‌ها فشار نیاورند این طرح برای دولتی‌ها و شخصی‌ها با قدرت اجرایی می‌شود و حتی با خودروهای دودزای ناجا نیز برخورد شد.
وی خاطرنشان کرد: از طریق استانداری و حتی هیئت دولت مهلت سه‌ماهه‌ای به تمام دستگاه‌ها برای اقدام در خصوص خودروهای دودزا ابلاغ شده بود که متاسفانه بسیاری از این دستگاه‌ها اقدام اثرگذار و مثبتی در این راستا انجام نداده‌اند.

 


توفان و باران شدید که نیمه جنوبی انگلیس را درنوردیده، باعث لغو ده‌ها پرواز و توقف حرکت قطارها شده است.
به گزارش منابع محلی، فرودگاه بین‌المللی هیثروی لندن تاکنون حدود 130 پرواز را لغو کرده است و دیگر پروازها نیز با تاخیر انجام می‌شود.فرودگاه‌های سیتی، گت ویک، لوتون و استنستد در حومه لندن نیز از ایجاد اختلال در پروازهای خود خبر داده و از مسافران خواسته‌اند قبل از حرکت به سمت فرودگاه، از انجام پرواز خود مطمئن شوند.تقریبا تمامی شرکت‌های حمل و نقل ریلی نیز به دلیل توفان و سقوط درختان بر روی خطوط راه‌آهن، سرویس‌های خود را در مناطق جنوبی انگلیس متوقف کردند.

 


یک شرکت استرالیایی فروش دستمال توالت طلایی به ارزش یک میلیون و 300 هزار دلار برای هر رول را آغاز کرد.
این وسیله بهداشتی از فلزات گرانبهای 22 عیار ساخته شده و در توصیف آن آمده است که گرانترین رول دستمال توالت در جهان است.
به گزارش صدای روسیه؛ شرکت «Toilet Paper Man» اطلاعیه‌ای درباره آغاز فروش رول‌های دستمال توالت از طلای خالص را اعلام کرده است. این دستمال توالت سه لایه کاملا با طلا آغشته شده است.
تولیدکننده آن خاطرنشان می‌کند: «وقتی ما متوجه شدیم برخی هتل‌‌ها در دوبی به توالت‌های طلایی و دستمال‌های دستی از فلزات گرانبها مجهز شده‌اند، تصمیم گرفتیم این ایده را اجرا کنیم.
قیمت هر رول این دستمال توالت گرانبها یک میلیون و 300 هزار دلار است و ساخت آن حدود 4 سال طول کشیده است.

 


«سلطان کوسن» 31 ساله بلند قد‌ترین مرد دنیا در شهر ماردین با همسر 20 ساله‌اش «مروه دیبو» که یک دختر سوری‌الاصل است ازدواج کرد و مراسم عروسی‌اش با حضور صدها تن از اقوام و دوستانش برگزار شد.
در این مراسم عروسی ده‌ها میهمان خارجی از جمله خبرنگارانی از دیگر کشورهای جهان حضور داشتند تا لحظه‌های ازدواج بلند قدترین مرد دنیا را ثبت کنند.
نام کوسن بیش از 5 سال است در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قد بلندترین مرد دنیا ثبت شده است.

 


دو تن از نمایندگان زن حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه برای نخستین بار با وجود مخالفت دیگر احزاب قصد دارند با پوشش اسلامی در مجلس ملی این کشور حاضر شوند.
به گزارش ایرنا؛ «سوده بایازیت» و «»گولای سامانجی» دو نماینده زن حزب حاکم عدالت و توسعه از شهرهای استانبول و قونیه در مجلس ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند به‌زودی با حجاب اسلامی در مجلس ملی این کشور حاضر خواهند شد. این دو نماینده به‌تازگی از سفر حج بازگشته‌اند.این در حالی است که حزب جمهوری‌خواه بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه، مخالفت این حزب را اعلام کرده است.
گفتنی است، طبق قانون لاییک جاری بر ترکیه در 90 سال گذشته حضور بانوان با حجاب اسلامی در اماکن دولتی نقض اصول لاییک شناخته می‌شد اما این نمایندگان زن معتقدند لغو قانون منع حجاب که به‌تازگی در بسته‌ای اصلاحی از سوی رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه ارائه شده است، راه را برای حضور آنان با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان باز می‌کند.
گفتنی است اولین و آخرین تجربه حضور یک زن محجبه در جلسات پارلمان ترکیه به ماجرای حضور «مروه کاواکچی» نماینده عضو حزب منحله رفاه در پارلمان سال 1999 بازمی‌گردد که با «هو کردن»‌ و مخالفت نمایندگان دیگر احزاب لاییک مجبور به ترک جلسه پارلمان شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10