(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 آبان 1392 - شماره 20627

حدیث دشت عشق
از تصویب نشدن آئین‌نامه کمیته انضباطی تا انتخاب نایب رئیس دوم
اعضای مجمع به بودجه فدراسیون فوتبال معترض شدند
اخبار کوتاه از فوتبال
6 کرسی مهم آسیایی و جهانی برای فدراسیون هندبال
سکوی سوم رقابت‌های جهانی لهستان به ایران رسید
مخالفت رضازاده با استعفای سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری
تقابل استقلالی‌ها در ورزشگاه آزادی
پاسخ منفی فدراسیون بسکتبال به دعوت اماراتی‌ها
لغو جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک
مخالفت مجلس با فروش ورزشگاه نقش جهان
خواندنی از ورزش ایران
   


از نوشته پاسدار شهید «حسین حاجی‌زمانی»
امیدوارم با شهادتم اسلام و خانواده‌ام را سرافراز کنم
در جبهه انسان پی به گناهان خود می‌برد. اینجا بعضی از افراد آگاه قبل از رسیدن به قبر خود قبری برای تنبیه خود آماده می‌کردند و گاه‌گاهی در آن داخل شده به فکر اعمال و رفتار خود می‌افتند و در انجام اطاعت از پروردگار و کارهای نیک مصمم‌تر می‌شوند. من تشخیص دادم راهی را که هم‌اکنون در آن قرار گرفته‌ام یعنی، آمدن به جبهه و از اسلام و کشور اسلامیمان دفاع کردن راهی بس صحیح و درست است چون عاشق جبهه بودم، خود را به جبهه رساندم و این عمل از روی کمال، آگاهی و بینش اسلامی و اطاعت از رهبر عزیز بوده است و به این راهی که رفته‌ام افتخار می‌کنم.
ای مردم از شما می‌خواهم که وحدت کلمه و یکپارچگی خود را حفظ نموده پشتیبان ولایت‌فقیه باشید و اوامر او را از جان و دل بشنوید و عمل کنید و مواظب حالات معنوی خود باشید و بدانید اگر پشتیبان ولایت‌فقیه نباشید شهدا با لباس خونین خود سد راهتان خواهند بود و جوابی در مقابل نخواهید داشت.
بعد از مرگم برایم دعا کنید و از خداوند برایم طلب آمرزش نمائید شاید باری از بارهای گناهانم کم شود و خدا از سر تقصیراتم بگذرد و مرا به وسیله شما در صف شهدا قرار دهد و موجب کم شدن عذاب گناهانم شود... امیدوارم با شهادت خود اسلام و خانواده‌ام را سرافراز کنم. نماز جمعه، دعای کمیل و ندبه، تشییع جنازه شهدا و عزای امام حسین (ع) فراموش نشود.
پاسدار شهید «حسین حاجی‌زمانی» در اصفهان متولد شد و در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صبح دیروز در حالی برگزار شد که بحث بودجه فدراسیون موضوع چالش برانگیزی بود که بیشترین تنش‌ها را در جلسه ایجاد کرد .
مجمع فدراسیون فوتبال دیروز با حضور 66 نماینده برگزار شد و آیین‌نامه کمیته انضباطی که قرار بود در این مجمع تصویب شود عملی نشد و مقرر گردید کمیته سه نفره‌ای به این مسئله رسیدگی کنند و تا 10 روز آینده آیین‌نامه این کمیته را مورد بررسی قرار دهند و تصویب کنند. یکی از مواردی که در آیین‌نامه جدید دیده نمی‌شود، کسر امتیاز از تیم‌ها به خاطر تخلف تماشاگرانش است. به این ترتیب دیگر به بهانه تخلف تماشاگران یک تیم، هیچ امتیازی از آن کسر نخواهد شد. البته برای جلوگیری از بروز ناهماهنگی‌ها این آیین‌نامه در صورت تصویب از فصل آینده اجرا خواهد شد.
اختلاف نظر بر سر بودجه فدراسیون
اما در مجمع دیروز فدراسیون فوتبال، بررسی بودجه سالانه و حواشی آن بحث‌های داغی را ایجاد کرد که در خلال آن، کفاشیان و درودگر و هم‌چنین نبی و عابدینی بحث‌های شدیدی با هم داشتند. در جلسه‌ مجمع هرازگاهی یکی از اعضا بلند می‌شد و ایرادی را که به گزارش بازرس مجمع داشت با صدای بلند اعلام می‌کرد و بحث جدیدی را به وجود می‌آورد. این بحث‌ها گاهی با فریادهای طرفین بر سر یکدیگر همراه می‌شد که در مقطعی به جدال لفظی چند تن از اعضا با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌انجامید.در همین گیرو دار بود که محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در اعتراض به یکی از مدیران لیگ دسته دو جلسه مجمع را ترک کرد. صحبت های علی کفاشیان در این مجمع جالب توجه بود. رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای فدراسیون سه عملکرد در نظر می‌گیریم که تا هر بودجه‌ای که برایمان محقق شد بر اساس آن یکی از سه برنامه را اجرا کنیم. اگر توانستیم بودجه‌ کامل را تامین کنیم صد‌درصد برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم، وگرنه بر اساس اولویت‌ها کار خواهیم کرد.در ادامه، مهدی محمدنبی رقم کل بودجه‌ فدراسیون فوتبال را 69 میلیارد تومان اعلام کرد که اعلام این رقم با اعتراض شدید عابدینی همراه شد.در این لحظه کفاشیان برای آن‌که نظم جلسه را بازگرداند گفت: من قبول دارم که گزارش بودجه نواقصی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم تیمی از اعضای مجمع تشکیل شود که بودجه را دوباره بررسی کند. در صورتی که این تیم بودجه را تایید کرد دیگر نیازی به تصویب مجمع نباشد و مجمع اختیارات خود را به این تیم تفویض کند. بعد از صحبت‌های کفاشیان بود که شیخ سلفی (بازرس مجمع) به همراه منصور قنبرزاده، امیر عابدینی، علی فتح‌الله‌زاده، علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد و صادق رئیسی‌کیا گروه شش نفره‌ای را تشکیل دادند که قرار است به نمایندگی از مجمع، بودجه را دوباره بررسی کنند.
ممانعت از ورود خبرنگاران
آنچه مشخص بود اینکه گزارش بودجه سالیانه فدراسیون آنقدر پر ابهام و نامنظم تنظیم شده بود که بیشتر اعضای مجمع از عابدینی و رویانیان گرفته تا فتح الله زاده و درودگر عنوان می‌کردند از دستور کار جلسه و گزارش مبهم قرائت شده چیز زیادی متوجه نشدند و حتی اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون نیز به آن اعتراض داشته و خواهان بررسی مجددش بودند. نکته مهم مجمع دیروز جایی بود که با بالا گرفتن اختلافات و بحث ها درباره جزییات مطرح شده در بودجه، از ورود خبرنگاران تا ساعت 12 ممانعت به عمل آمد.
انتخاب نایب رئیس دوم
اما انتخاب نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال یکی دیگر از موضوعاتی بود که در دستور کار مجمع عمومی فدراسیون فوتبال قرار گرفت که در پایان رای گیری صورت گرفته مهدی تاج بدون رای مخالف مجمع به عنوان نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

 


شاگردان دوستي‌مهر پاک هستند
پزشک تيم فوتبال نوجوانان نتايج کنترل دوپينگ 4 بازيکن ايران را در دو بازي مقابل آرژانتين و کانادا منفي اعلام کرد.دکتر اميرعلي توابي در‌اين‌باره گفت: افسر پزشکي فيفا صبح امروز(دیروز) در جلسه هماهنگي بازي، اعلام کرد نتايج کنترل دوپينگ کميل حق زاده، صادق محرمي، علي هزامي و ساسان جعفري منفي اعلام شد.وي ادامه داد: در بازي مقابل اتريش حق‌زاده و اميرمحمد مظلوم تست دوپينگ دادند که هنوز نتيجه‌اش اعلام نشده اما با توجه به اينکه تست دوپينگ حق‌زاده در بازي مقابل کانادا منفي شده پس طبيعي است که تست دوپينگ او در بازي مقابل اتريش هم منفي درآيد.
ايران در مسابقات غرب آسيا شرکت نمي‌کند
تيم ملي فوتبال ايران قصد ندارد در مسابقات غرب آسيا شرکت کند.با توجه به اينکه حضور در مسابقات غرب آسيا در تقويم بزرگسالان ملي‌پوش فوتبال ايران وجود ندارد، تيم ملي ايران در اين دوره از رقابت‌ها شرکت نمي‌کند.
کي‌روش شنبه به تهران مي‌آيد
کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران که براي بازديد از کمپ‌هايي که براي حضور تيم ملي در جام جهاني برزيل در نظر گرفته به اين کشور سفر کرده است شنبه هفته آينده در تهران حضور پيدا مي‌کند.قرار بود کي‌روش دیروز هم راهي امارات شود تا امروزتماشاگر بازي تيم ملي زير 17 ساله‌هاي ايران و نيجريه باشد اما به دليل طول کشيدن کارهاي کي‌روش وي نمي تواند به امارات برود.وي جمعه از طريق دوبي به تهران مي‌آيد.
مظلومي:بازي مقابل استقلال برايم سخت است
سرمربي تيم فوتبال مس کرمان گفت:‌من و قلعه‌نويي تفکرات فوتبالي يکديگر را به خوبي مي‌شناسيم.پرويز مظلومي گفت: در مورد بازي هم نمي‌توانم بگويم حساس نيست ما براي سقوط نکردن مي‌جنگيم و در انتهاي جدول هستيم و استقلال براي قهرماني. هر دو تيم به اين سه امتياز نياز داريم و فکر مي‌کنم يک بازي خوب انجام شود. ما دنبال فوتبال جوانمردانه هستيم. استقلال هم مهره‌هاي خوبي دارد و پيش‌باخته نيست.مظلومي تصريح کرد: من نمي‌خواهم افکار عمومي را فريب بدهم،‌30 سال است که به عنوان بازيکن، مربي و سرمربي در تيم استقلال حضور داشته‌ام و زندگي‌ام را در اين تيم گذرانده‌ام. افتخارات زيادي هم کسب کرده‌ام، من هرچه دارم از هواداران و مردم است و شرمنده آنها هستم. خودتان را جاي من بگذاريد و بدانيد که چقدر برايم سخت است که مقابل اين تيم بازي کنم. اميدوارم بازي خوبي انجام بدهيم.
بازي‌هاي جام جهاني نوجوانان وقت اضافه ندارد
بر اساس تصميم کميته برگزاري مسابقات و طبق ابلاغ کميته اجرايي فيفا، بازيهاي جام جهاني نوجوانان در مراحل حذفي شامل يک هشتم نهايي، يک چهارم نهايي، نيمه نهايي و فينال در صورت تساوي در وقت معمول 90 دقيقه‌اي به ضربات پنالتي کشيده مي‌شود و وقت اضافه نخواهد داشت.کميته اجرايي فيفا اين تصميم را پس از بررسي بازي‌هاي جام جهاني نوجوانان قبلي در نظر گرفته و گفته که بازيکنان در سنين زير17 سال، زماني که بيش از 90‌دقيقه بازي کنند، احتمال دارد با مشکلات جسمي مواجه شوند و به همين دليل تصميم گرفته شده تا بازي‌ها پس از پايان نود دقيقه در صورت تساوي، به وقت اضافه کشيده نشود و به صورت مستقيم دو تيم ضربات پنالتي بزنند.
نتايج هفته هفتم ليگ دسته اول
در ادامه هفته هفتم ليگ دسته اول فوتبال عصر دیروز 7 ديدار در شهرهاي مختلف برگزار شد که نتايج کامل مسابقات به شرح زير است:
گروه اول: *سياه‌جامگان صفر - نساجي مازندران يک *گيتي‌پسند صفر - گهر دورود يک *الوند همدان يک - پديده شانديز 3 *استقلال اهواز يک - گل‌گهر سيرجان 2
گروه دوم: *نفت و گاز گچساران 2 - ابومسلم مشهد 2 *البدر بندر کنگ صفر - نفت مسجد سليمان 2 *ايرانجوان بوشهر يک - پاس صفر
ستاره هلندي بايرن مونيخ در فهرست خريد پاري‌سن‌ژرمن
روزنامه اکيپ چاپ فرانسه با انتشار خبري اعلام کرد که تيم پاري‌سن‌ژرمن، مدافع عنوان قهرماني ليگ دسته اول فوتبال اين کشور قصد دارد در فصل نقل و انتقالات زمستاني آرين روبن، ستاره هلندي بايرن مونيخ، مارکو رويس، هافبک آلماني بورسيا دورتموند و همچنين يوليان دراکسلر، هافبک هجومي شالکه و خوان ماتا هافبک اسپانيايي چلسي را جذب کند.

 


در حاشیه جلسه فدراسیون جهانی هندبال به میزبانی قطر، کوزه‌گری و توکلی شش کرسی بین‌المللی برای ایران به ارمغان آوردند.
عصر روز یک‌شنبه و در حاشیه سی و چهارمین دوره مجمع فدراسیون جهانی هندبال که با حضور بیش از 163 کشور عضو این فدراسیون در دوحه قطر برگزار شد، جلال کوزه‌گری رئیس فدراسیون ایران و داود توکلی داور بین‌المللی موفق به کسب شش کرسی بین‌المللی شدند. جلال کوزه‌گری به عنوان عضو هیات رئیسه هندبال آسیا و رئیس کمیته توسعه و مدرس هندبال این قاره و همچنین عضو جدید کمیته قضایی فدراسیون جهانی هندبال انتخاب شد. همچنین داود توکلی در سمت‌های رئیس کمیته داوران آسیا و عضو کمیته داوران و قوانین بازی فدراسیون جهانی هندبال ابقا شد و به عضویت هیات رئیسه فدراسیون آسیایی هندبال نیز نائل آمد.

 


تیم ملی وزنه برداری کشورمان که با ترکیبی جوان در رقابت‌های جهانی لهستان شرکت کرده بود، با 442 امتیاز تیمی، بعد از تیم‌های روسیه و چین روی سکوی سوم رقابت‌های جهانی لهستان ایستاد.
بهترین عنوان تیمی وزنه برداری ایران تا قبل از این، کسب عنوان سومی رقابت‌های جهانی 2011 بود اما پولادمردان جوان کشورمان، بار دیگر از این عنوان دفاع کردند . در پایان رقابت‌های جهانی لهستان روسیه با 580 امتیاز قهرمان جهان شد و چین با 505 امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. تیم ملی وزنه برداری ایران نیز با 442 امتیاز عنوان سومی رقابت‌ها را از آن خود کرد. لازم به یادآوری است در شب آخر مسابقات جهانی بهادر مولایی شیرمرد بابلسری وزنه‌برداری ایران با قدرتنمایی در صحنه رقابت‌های جهانی لهستان، ضمن کسب مدال طلای دوضرب دسته فوق سنگین، دو مدال نقره یکضرب و مجموع این دسته را نیز از آن خود کرد.
ماجرای استعفای باقری
کوروش باقری پس از کسب عنوان سومی جهان توسط تیم وزنه‌برداری ایران از سمت خود استعفا داد. باقری پس از کسب مقام سومی تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی لهستان که برای دومین بار در طول تاریخ به دست می آمد، گفت: از اینکه بچه‌ها در این سالها من را در اردوها تحمل کردند متشکرم اما دیگر نمی‌توانم در وزنه‌برداری بمانم. از رضازاده که بدون کوچک‌ترین مشکلی من را تحمل کرد تشکر می‌کنم و از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم ممنون هستم. سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران تأکید کرد: من دیگر سرمربی تیم ملی نیستم و رسماً کناره‌گیری‌ام را اعلام کردم. برای نفرات جدید نیز آرزوی موفقیت دارم. البته رضازاده لحظاتی پس از این استعفای شفاهی باقری، اعلام کرد که استعفای باقری را نپذیرفته و وی به کار خود ادامه خواهد داد.

 


استقلال که برای رسیدن به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باید هر سه بازی معوقه خود را ببرد امروز نخستین سه گانه را با مس کرمان شروع می‌کند، تیمی که پرویز مظلومی مربی آن است.
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری یک بازی پی‌گرفته می‌شود که طی آن تیم‌های استقلال و مس‌کرمان به مصاف یکدیگر می‌روند. این دیدار در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر است که از ساعت 15:30 روز سه‌شنبه به قضاوت سعید مظفری‌زاده در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. استقلال و مس در شرایطی متفاوت به مصاف یکدیگر می‌روند. آبی پوشان بعد از برد مقابل فولاد خوزستان که به باور قلعه‌نویی کلید قهرمانی این تیم در لیگ برتر بوده است انگیزه‌های زیادی دارند که هر سه بازی معوقه خود را با برد پشت سر بگذارند تا صدرنشینی را از پرسپولیس بگیرند. این در حالی است که مس کرمان در قعر جدول رده‌بندی با چالش‌های زیادی برای فرار از این منطقه مواجه شده است. مس که تنها تیم بدون برد لیگ برتر محسوب می‌شود با هشت گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد و با وجود در اختیار داشتن ادینیو هنوز هم این مشکل را حل نکرده است. کویرنشینان در خط دفاعی هم با 16 گل خورده اوضاع چندان مناسبی ندارند و باید دید مقابل بازیکنان با تجربه استقلال چه سرنوشتی را برای خود رقم خواهند زد.
جدال لیگ برتری‌ها با لیگ یکی‌ها
همچنین امروز در ادامه مسابقات مرحله یک شانزدهم جام حذفی ایران 7 دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. در دیدارهای ابتدایی این مرحله دو تیم دسته اولی الوند همدان و نفت مسجد سلیمان توانستند دو تیم استقلال خوزستان و سایپا را از لیگ برتر حذف کنند و به این ترتیب حساب کار دست لیگ برتری‌ها آمده و آنها بیش از گذشته جام حذفی را جدی می‌گیرند.
سپاهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن، صبای قم، نفت تهران، گسترش فولاد تبریز و ملوان باید مراقب حریفان گمنام و پرتلاش خود باشند تا اسیر شگفتی نشوند.شاید یکی از حساس‌ترین دیدارهای امروز در آبادان برگزار می‌شود جایی که سپاهان میهمان تیم نفت آبادان است.برنامه کامل بازی‌های امروز که به طور همزمان از ساعت 15 برگزار می‌شود به شرح زیر است:
*نفت تهران- داماش ایرانیان *گسترش فولاد - میناب طیور هرمزگان *صنعت نفت آبادان- سپاهان اصفهان *صبا قم- نفت امیدیه *ملوان انزلی- مس رفسنجان *فولاد خوزستان- فولاد یزد *پیام صنعت آمل- ذوب آهن اصفهان
*استقلال تهران در مرحله یک شانزدهم با کاسپین قزوین به رقابت می‌پردازد که زمان و مکان این دیدار متعاقبا اعلام می‌شود.

 


فدراسیون بسکتبال به دعوت اماراتی‌ها برای حضور یک تیم ایرانی در تورنمنت این کشور پاسخ منفی داد.
تورنمنت بسکتبال جام شیخ راشد امارات هرساله در پاییز در این کشور برگزار می‌شود و در چند سال اخیر نیز تیم‌های ایرانی حضوری فعال در آن داشته‌اند. امسال نیز دعوت نامه‌ای فرستاده شد که البته با پاسخ منفی فدراسیون بسکتبال همراه بود. اماراتی‌ها در این دعوت نامه از فدراسیون خواسته بودند که یک تیم را به مسابقات اعزام کند، اما مسئولان فدراسیون به دلیل تداخل مسابقات با لیگ برتر با این درخواست مخالفت کردند.

 


نشست هفتگی اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک روز سه شنبه برگزار نخواهد شد. غیبت برخی اعضا دلیل لغو این نشست در این هفته است.
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک سه شنبه هر‌هفته برای بررسی موضوعات روز مربوط به این کمیته تشکیل جلسه می‎دهند اما نشست این هفته این هیات برگزار نخواهد شد. غیبت برخی اعضا مانند محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک که همراه با تیم ملی وزنه برداری به لهستان سفر کرده است و محمود خسروی‌وفا که در محل بازی‌های پاراآسیایی جوانان در مالزی به سر می‌برد، دلیل لغو نشست فرداست. این نشست در حالی لغو شده که مجلس به وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد نداد و همین مسئله ابهاماتی را در مورد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در موعد مقرر یعنی 25 آذرماه ایجاد کرده است. به همین دلیل و بنا به گفته علی‌آبادی قرار بود در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود.

 


معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از مخالفت کمیسیون تطبیق با واگذاری و فروش پروژه «نقش جهان» به شرکت فولاد مبارکه خبر داد.
رسولی نژاد درباره چگونگی روند تکمیل پروژه نقش جهان، گفت: فعلا این پروژه وضعیت اعتباری خوبی ندارد. منتظر هستیم که وزیر ورزش و جوانان تعیین تکلیف کند. شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام آمادگی کرد تا این ورزشگاه را خریداری کند. مبلغ پیشنهادی خوب بود، اما کمیسیون تطبیق مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد را رد کرد. به نظر ما بهترین اتفاق ممکن همین بود. برای تکمیل این پروژه حداقل 30-20 میلیارد پول می‌خواهیم. ما از عهده تکمیل نقش جهان بر نمی‌آییم. پیشنهاد ما واگذاری بود تا فولاد مبارکه این پروژه را تکمیل و نگهداری کند. استان اصفهان بیش از 300 پروژه نیمه تمام دارد، به جای این که این پول صرف یک پروژه شود می‌توان آن را برای تکمیل دیگر پروژه‌ها صرف کرد.

 


* کیانوش رستمی دارنده نشان برنز المپیک لندن گفت: نواخته نشدن سرود ایران در مسابقات جهانی لهستان و از دست دادن عنوان قوی‌ترین مرد جهان جای تاسف دارد.
* طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای می‌گوید بهتر است برای وزارت ورزش و جوانان یک چهره‌ ورزشی معرفی شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10