(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 آبان 1392 - شماره 20627

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آرزوهای برباد رفته! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
هیولا (گفت و شنود)
ظریف خبر داد
پیگیری وزارت خارجه برای استرداد تروریست‌ها از پاکستان
حجت‌الاسلام صدیقی: مذاکرات ژنو اتمام حجتی برای دنیاست
عراقچی و آمانو در وین دیدار کردند
باید رویکرد جدیدی در خصوص حل مسائل بین ایران و آژانس اتخاذ شود
در نامه‌هایی به دکتر روحانی؛ لاریجانی دو مصوبه دیگر دولت پیشین را خلاف قانون دانست
ارتباط نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار با رئیس اداره سوم ساواک (خبر ویژه)
توهین‌های مقامات آمریکا علیه ملت ایران کی شدت می‌گیرد؟ (خبر ویژه)
نگاه دوگانه افراطیون به فرصت‌ها و ناکامی‌های دولت روحانی (خبر ویژه)
کاهش تحریم‌ها که هیچ از تحریم‌های جدید هم دریغ نمی‌کنیم! (خبر ویژه)
مدیریت فامیلی هم نوعی تدبیر است! (خبر ویژه)
 


پایبندی به مرزهای اعتقادی و فرهنگی کشور، امری است که به حق از رئیس‌جمهور محترم، با سوابقی که از ایشان سراغ داریم انتظار می‌رود و مواضع ایشان در پاسداری و حراست از مرزهای عقیده و فرهنگ، نیز موید همین انتظار است. هدایت دولت توسط شخصی در کسوت روحانیت این انتظار را مضاعف و وعده‌های ایشان بخصوص در مجلس شورای اسلامی در جریان معرفی وزرا با تذکر ایشان در خصوص پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی امیدهایی را در این عرصه به وجود آورد. اما ظاهرا عده‌ای تغییر دولت را با تغییر نظام و یا عقاید مردم برابر می‌دانند و علی‌رغم پافشاری دولت بر ارزش‌های مصرح قانونی و دینی، ساز ناکوک خود را می‌زنند و درد دل خود را می‌‌گویند! مشکل وقتی پیچیده‌تر می‌شود که با سکوت و انفعال دولت این سخنان به عنوان مواضع دولت به خورد جامعه داده می‌شود و این خود آغاز مشکلاتی بزرگ برای دولت است.
فارغ از نتایج حرکت پرشتاب دولت در ماه‌های نخست کارش در عرصه‌های مختلف و رضایت‌مندی یا عدم رضایت مردم، عده دیگری بصورت پرشتاب و با احساس انرژی حاصل از تغییر دولت، سخنانی را در سطح عمومی جامعه مطرح می‌کنند که یقیناً آثار و تبعاتی در پی خواهد داشت و لازم است نسبت به آن از سر دلسوزی و دقت نگریسته شود. این اقدامات که بهتر است نام آن را «سرعت در شکستن مرزها» نامید، شاید بصورت پراکنده از درجه اهمیت کمتری برخوردار باشند اما وقتی آنها را به صورت یک کل واحد و یک مجموعه به هم پیوسته در نظر می‌گیریم خواهیم دید که مرزهای اخلاقی و عقیدتی و فرهنگی جامعه، بصورت جدی از سوی افرادی- که دانسته یا نادانسته در این الگو حرکت می‌کنند- شکسته می‌شود. به این چند نمونه دقت کنید:
1- چند روز قبل، در جلسه‌ای که معاون وزیر ارشاد هم در آن حضور داشت، شخصی که سواد و دانشی درباره مسائل دینی و احکام آن ندارد، با جسارت نسبت به احکام فقهی ادعا کرد که اسلام درباره خوانندگی زن، مخالفتی ندارد! و فقها باید به وی پاسخ بدهند که چرا با خوانندگی زنان مخالفند! وی که در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی جوانی 23 ساله بوده و عملاً همه شهرت و اسم و رسم خود را مدیون دوران انقلاب است مدعی شد که در طول دوره انقلاب موسیقی در زمستان بوده است! واکنش معاون حاضر در جلسه سکوت بود! اما واکنش وزیر بگونه‌ای بود که استقبال گوینده آن سخنان را در برداشت و عملاً در جهت همسویی با آن قلمداد شد. این رویه واکنش هشدارآمیز حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی را به همراه داشت.
2- در همان ایام، یکی از منسوبان امام راحل(ره) با انتشار مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود، ضمن انتساب امری دروغ به امام راحل احساسات جمع کثیری از خانواده شهدا و مردم حزب‌الله را جریحه‌دار کرد.
با اینکه این نخستین بار نبود که از این شخص- و خواهرش- قول و فعلی خلاف راه نورانی آن عزیز سفر کرده صادر می‌شد، اما این بار و در این مقطع، معنا و مفهوم خاصی پیدا می‌کرد. از خنثی بودن دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت امام که بگذریم واکنش سیدحسن خمینی در بحث حجاب و موسیقی و بیان تقیدات حضرت امام به احکام و آموزه‌های دینی ستودنی و حرکتی ارزشی بود.
3- ماجرای نقل خاطره از حضرت امام هم که نیازی به شرح و تکرار ندارد! در حالی که جهان امام را به استکبارستیزی و جدیت و ایستادگی بر‌ آرمان‌ها و محکمات انقلاب می‌شناسد نسبت دادن اموری که در قاموس آن عزیز سفر کرده جایی نداشت و تا آخرین روزهای عمر نورانیشان بر آن مواضع اصرار و پافشاری داشتند، جفایی نابخشودنی و ظلمی آشکار به انقلاب و آرمانهای آن بود.
4- و بالاخره مقاله یک نویسنده بدسابقه در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای صبح که در آستانه عید سعید غدیر منتشر شد، توهینی آشکار به ساحت مقدس‌ امیرالمؤمنین(ع) بود و زنگ خطر جدی در گوش هر بیدار دلی نواخت. نوشته توهین‌آمیزی که قلم از تکرار آن شرم دارد و یادآور مقالات دوران اصلاحات در توهین به مقدسات و ارزشها بود.
آنچه که ذکر شد گوشه‌ای از بیش ‌فعالی کسانی است که به اشتباه و در عالم خیال بوی کباب به مشامشان رسیده و آنچه در سینه دارند را بی‌پروا بیرون می‌ریزند! اما به راستی چه شده که این حجم وسیع از تخریب ارزشها و باورها را در این مدت کوتاه شاهدیم؟!
به نظر می‌رسد یک جریان سیاسی که سابقه سیاهی در همراهی با دشمنان بیرونی را در کارنامه خود دارد در یک دستور کار حساب شده، قرار است، با سرعت هرچه بیشتر نسبت به بنیانهای اعتقادی مردم حمله کند و اما، نه آن که به تاثیر این حملات در اعتقادات راسخ مردم امیدی داشته باشد، بلکه با این منظور که در سایه آن، ابتدا مروج حاکمیت نوعی «پلورالیزم» در حوزه اندیشه و تبلیغ «دین‌زدایی» در عرصه مدیریت و عمل باشد! اینکه هرکس بتواند هر عقیده ضددینی را بی‌پروا و بی‌محابا در مجامع عمومی و بعنوان نظریه قطعی بیان کند، آرزوی بارها بر باد رفته جریان مزبور برای جاسازی پلورالیزم و سپس دین‌زدایی است؟ در حالیکه جای مباحث اندیشه‌ای و نظری در مراکز علمی و فکری است، تمسک به آزادی بیان و طرح مباحث نظری در هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغی، نامی جز نیرنگ و خدعه و سوءاستفاده از آزادی دارد؟!
این رویه غلط ممکن است از اتاق فکر واحدی به عاملان آن دیکته نشود اما قطعا طراحی حساب شده دارد و نتیجه واحدی در بر خواهد داشت. یقینا تبدیل امام امت که محور وحدت جامعه بود به موضوعی برای کشمکش و منازعه در جامعه و یا گشودن باب اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در امور دینی و نیز تمسک به خاطره در جهت تغییر عقیده و نگاه مردم، امری بی‌حساب نیست و نباید ساده‌‌انگارانه از مکر شیادان غافل ماند.
شاید مهمترین هدف این سناریو ایجاد دو دستگی و چند دستگی در جامعه - آن هم در یکی از حساس‌ترین شرایط کشور - باشد که یقینا یکی از آثار آن، دور شدن توجهات از مسائل اصلی و محوری و درگیری در مباحث و موضوعات خلق‌الساعه و حاشیه‌ای است.
فراموش نکنیم که غرب سالها قبل «امام‌زدایی» و «عرفی کردن دین» را 2 روش مهم و اساسی برای به زانو در آوردن انقلاب معرفی کرده بود. با این همه و با آنکه نباید از این توطئه حساب شده غافل بود، سابقه تاریخی ملت ما نشان داده که با این امور صبورانه اما مقتدر برخورد خواهد کرد. تجربه تاریخی سالهای نه چندان دور در دولت‌های مختلف بر این واقعیت گواهی می‌دهد. و اگر آنها که چنین نقشه‌ای را دنبال می‌کنند این داعیه را باور ندارند، چند روزی صبر کنند! 13 آبان نزدیک است می‌توانند واکنش مردم به تلاششان برای امام‌زدایی و فراموشی مرگ بر آمریکا را در فریادهای مردم ببینند و آنها که دین مردم را هدف گرفته‌اند هم کمی تا محرم صبر کنند! تا شور حسینی را ببینند و این که مردم در مقابل هر حمله به آموزه‌های انقلابی و به ازای هر تبلیغ ضد آمریکایی که از دیوارهای شهر پایین کشیده شود پرچم حسینی را بر در و دیوار شهر و خانه‌هایشان می‌آویزند و بار دیگر پرچم سیاه‌ حسین را علم مبارزه می‌کنند و باز هم مثل همیشه و برای چندمین بار به جریان یاد شده نشان می‌دهند که چگونه آرزوهایشان بر باد رفته است.

حسین شمسیان

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* واقعه ترور مرزبانان ایران این درس را به وزارت امور خارجه داد که فضای حاکم بر جهان صرفا فضای دیپلماسی نیست بلکه این اعمال نفوذ قدرت‌های مستکبر در عرصه‌های پنهان و آشکار نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است که دیپلماسی را هدایت و شما را از اعماق ایدئولوژی و استراتژی به سطح می‌آورد تا صید راحتی باشید.
یک هموطن
* دولت پاکستان اگر توانایی نگهداری نوار مرزی خود با ایران را ندارد کنترل این محدوده را به نیروهای نظامی کشور ما واگذار کند. تا کی اشرار سربازان مرزی ما را شهید کنند و دوباره به خاک پاکستان برگردند و مدتی بعد مجددا حادثه تکرار بشود.
6271---0914
* با اینکه خیلی از پیام‌های بنده را چاپ نکرده‌اید ولی همچنان روی مواضع انقلابی خود ایستاده‌ام. بدانید و بدانند که شعار مرگ بر آمریکا جزئی از کار و دعای شبانه‌روزی ما می‌باشد.
1050---0913
* هتاکی روزنامه بهار نوعی تست مردم درخصوص حساسیت نشان دادن یا ندادن آنان به امور دینی است. چنانچه با هتاکان برخوردی صورت نگیرد در آینده جسارت بیشتری خواهند کرد.
5112---0911
* ما جمعی از طلاب دینی منطقه شرق تهران هستیم. از طریق این ستون نسبت به یادداشت توهین‌آمیز روزنامه بهار در تحریف غدیر اعتراض خود را اعلام می‌کنیم و از مسئولین قضایی انتظار برخورد داریم.
7936---0912
* از وزیر محترم ارشاد که خود را تحصیل‌کرده حوزه علمیه می‌داند انتظار داریم درخصوص مقاله توهین‌آمیز و ضدشیعه روزنامه بهار در تحریف حادثه غدیر عکس‌العمل نشان بدهد.
1648---0915
* مسکن مهر یک پروژه ملی است که ممکن است با کم و کاستی‌هایی هم روبه‌رو باشد. با این پروژه بسیاری از افراد بیکار به سر کار رفتند، افراد زیادی صاحب‌خانه شدند. مسئولان باید در رفع اشکالات آن بکوشند نه آنکه از بیخ و بن ریشه این کار را بزنند وگرنه جوانان زیادی بیکار و عده‌ای هم بی‌خانمان می‌شوند.
7871---0912 و چند تماس مشابه
* واقعه مهمی مانند غدیر موضوعی نیست که عده‌ای کج‌اندیش تصور کنند با مقاله خود می‌توانند خدشه‌ای بر آن وارد کنند. از خداوند می‌خواهیم مخالفین غدیر را در درجه اول هدایت و در صورت هدایت‌ناپذیری شرشان را به خودشان برگرداند.
5496---0916
* در بین برخی مسئولین کشورمان چه خبر شده که خانم شرمن آمریکایی به ایرانیان توهین می‌کند ولی درداخل برخی به جای اینکه جواب توهین‌های او را بدهند دستور می‌د‌هند که تابلوهای منعکس‌کننده چهره واقعی آمریکایی‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کنند.
4843---0936
* در زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به تعبیر امام راحلمان انقلاب دوم بود کشورهای اروپایی ما را محکوم می‌کردند اما حالا می‌فهمند که ایرانی‌ها در مقابل این شیاد بزرگ کار بسیار خوبی انجام دادند.
غلامرضا عونی
* تایید جاسوسی آمریکا در کشورهای اروپایی آن هم از جانب متحدان اروپایی را در آستانه 13 آبان که سالروز تسخیر لانه جاسوسی می‌باشد نباید نادیده گرفت. برخی وادادگان و ذوق‌زدگان که خود را به آب و آتش می‌زنند تا فرش قرمز زیر چکمه این جانیان پهن کنند و به هر شکل ممکن نشان مبارزه ایرانیان با فرعونیان را جمع کنند و تا حذف شعار «مرگ بر آمریکا» هم پیش می‌روند کمی چشم خود را باز کنند و ببینند که این جنایتکاران با دوستان و همدستان خود چه می‌کنند.
محمودی
* رابطه با دولت آمریکا که تقریبا مردم آنجا هم به آن اعتماد ندارند و در تمام دنیا روز‌به‌روز منفورتر می‌شود به صلاح نیست. به دولتمردان توصیه می‌شود با اقتدار بیشتر حرکت کنند و هرگز نباید دنبال رابطه با آمریکا باشیم بلکه باید دنبال خودکفایی باشیم در برابر این قدرت پوشالی نباید هرگز زانو زد.
دکتر نیک‌خواه- عضو هیئت علمی دانشگاه
* اظهارات صریح سیدحسن آقای خمینی در مورد تقید بدون تسامح حضرت امام (ره) به احکام دینی قابل تشکر است اما ای کاش ایشان تحریف آثار بسیار ارزشمند حضرت امام خمینی را نیز قویا محکوم می‌کردند.
سلیمانی
* دولتمردان باید بدانند که آمریکا حتی سال‌‌های سال است که به نزدیکترین دوستان خود نیز رحم نکرده و در حقشان خیانت کرده و آن را یک عرف می‌داند. حال سوال اینجاست آیا قطع روابط ما با آمریکا به ضرر ما بوده است یا به نفع ما؟! امروز اعتماد دوستان اروپایی آمریکا هم از این قدرت استکباری سلب شده، چه طور برخی از کنار آمدن با آمریکا سخن می‌گویند.
8575---0937 و رضا سرابی
* با تشکر از مواضع اصولی رئیس مجلس و واکنش شایسته نمایندگان آگاه، انتظار می‌رود مجلس با الزام تیم مذاکره‌کننده ایرانی به تحریم مذاکرات با حضور معاون صهیونیستی وزارت امور خارجه شیطان بزرگ، پاسخ قاطع‌به حماقت‌های او را بدهند و از حقوق ملت جانانه دفاع کنند.
4729---0935
* همه بازی‌های غرب به ویژه آمریکا این است که به بهانه اعتمادسازی در موضوع هسته‌ای اطلاعات و برآورد دقیقی از امکانات دفاعی ایران به دست آورد تا در موقع مقتضی فشار مضاعفی را وارد کند. تاریخ فقدان صداقت غربی‌ها را بارها ثابت کرده است.
عبداللهی
* این اصلاح‌طلبان چه کارهایی که نمی‌کنند. زمانی صدام را خالدبن ولید می‌دانستند و درخواست کمک به او در برابر آمریکا در جنگ اشغال کویت سر دادند، زمانی شعار اسرائیلی- آمریکایی نه غزه، نه لبنان سر ‌دادند... و حالا نیز مخالفان تسلیم و سازش ذلیلانه در برابر آمریکا را خدمتگزاران آمریکا قلمداد می‌کنند و... عجب صبری خدا دارد.
5180---0935
* امتیاز کنتور برق در اداره برق قبلا 260 هزار تومان بود ولی به ناگاه وزارت نیرو در اداره برق این امتیاز برق را 850 هزار تومان اعلام کرده است. لطفا دلیل این همه افزایش قیمت را بیان کنید.
5669---0911 و قاسمی فرد
* ده‌ها هزار نفر از ساکنین شهرری از بو و آلودگی کارخانه روغن نباتی ورامین در عذابند. شایسته است مسئولین نسبت به انتقال آن به خارج از شهر اقدام نمایند.
1860---0919
* با وجودی که بیش از یک ماه از انتصاب معاون اجرایی رئیس‌جمهوری سپری شده متاسفانه هنوز جا و مکانی برای ایشان در نظر گرفته نشده است و مراجعه‌کنندگان سرگردان هستند و کسی پاسخگو نیست. از نهاد ریاست‌جمهوری درخواست می‌شود در این مورد اطلاع‌رسانی نمایند تا مردم سرگردان نشوند.
احمدی
* مدل اتومبیل پراید مربوط به 30 سال پیش است با این حال قیمت آن را در کشور ما از 8 میلیون به 17 میلیون تومان افزایش داده‌اند. ای‌کاش با این پولی که برای این خودرو پرداخت می‌کنیم در مقابل امنیت جانی داشتیم. ضروری است تا مسئولین خودروسازی کشور برای حفظ جان شهروندان و هموطنان خود ارزش قائل شوند.
0553---0911
* شرکت مخابرات تبلیغات گسترده‌ای برای ثبت‌نام اینترنت پرسرعت با مودم رایگان راه انداخته در حالی که به اندازه کافی مودم موجود ندارد. در نتیجه بسیاری از ثبت‌نام کنندگان سرگردان شده‌اند. وقتی امکانات آنان اجازه نمی‌دهد چرا دست به تبلیغ گسترده می‌زنند.
6091---0915
* در روستای گشانی از توابع شهرستان تویسرکان با 300 خانوار جمعیت سه باب مسجد وجود دارد ولی متاسفانه از هیچ کدام صدای اذان بلند نمی‌شود. نمی‌دانیم در درجه اول مردم این روستا را به خاطر این کوتاهی و بی‌توجهی مقصر بدانیم یا مسئولین و مبلغین امور فرهنگی منطقه را.
4587---0912
* گروه 1+5 باید اول اعتماد مردم ایران را به‌دست آورد و در مورد بازگرداندن دارایی‌های ایران، حمله به طبس، جنگ تحمیلی، حمله به هواپیمای مسافربری و دیگر جنایاتی که مرتکب شده است پاسخگو باشد و آن‌ها را به‌طور کامل جبران کند.
پویا
* امام خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری و آقای احمدی‌نژاد با شجاعت در سازمان ملل پیش چشم جهانخواران سخن امام(ره) را تکرار کردند که اسرائیل باید از بین برود ولی آقای روحانی به این سخن درباره هولوکاست اکتفا کرد که ما تاریخ‌نویس نیستیم سیاستمداریم. ای کاش این سؤال منطقی را بار دیگر تکرار می‌کرد که اگر غربیها یهودیان را سوزانده‌اند چرا باید فلسطینیان قصاص شوند؟
6271---0914
* وقتی در خردادماه امسال در انتخابات ریاست جمهوری رأی خویش را به آقای حسن روحانی می‌دادیم صحبت از حل مشکلات اقتصادی در طول 100 روز بود حال‌که به قدرت رسیده‌اند یادشان هست که چه قولی داده‌اند؟
9065---0933
* در دولت آقای احمدی‌نژاد اگر یک نفر از آشنایان ایشان مسئولیت می‌گرفت روزنامه‌های اجاره‌ای عالم و آدم را به هم می‌ریختند ولی در این دولت در هر اداره و دستگاهی که نگاه می‌اندازیم فامیلی پست گرفته‌اند پس چرا مطبوعات مدعی اعتدال چیزی نمی‌نویسند. مردم این چیزها را خوب تشخیص می‌دهند و به موقع واکنش نشان خواهند داد.
تهرانی
* به خاطر ضعف عملکرد برخی قضات با سارقین که برخی چندین بار دستگیر و آزاد شده‌اند که همین نحو برخورد باعث شده آمار جنایت آنها در سطح کشور بالا رود چرا که پس از دستگیری و آموزش انواع سرقت و راهکارهای آن از دزدان باسابقه (مجددا آزاد) به جنایت خود تداوم می‌بخشند و تا به حال دیده نشده که چند تن از این افراد به ویژه قمه به دست‌ها و چاقوکش‌ها به جوخه مرگ سپرده شده باشند.
8911---0915
* متأسفانه شورای شهر کسی را شهردار فیروزکوه کرده است که از قوانین و مقررات شهری چیزی اطلاع ندارد. فرد معرفی شده از کارمندان آتش‌نشانی بوده و درباره کوچه‌های 4، 5 متری که به ثبت عمومی رسیده اظهار می‌دارد توافقی به حل و فصل امور بپردازید؟! این یعنی بی‌اطلاعی از قوانین شهری. چطور کوچه‌های 5-4 متری که تازگی به ثبت رسیده‌اند را می‌توان با توافق همسایه‌ها تغییر داد؟ فرماندار شهر بی‌تفاوت از این قانون‌شکنی‌ها نگذرد.
اسفندیاری
* عیب ما مدعیان دوستی با امام زمان(ع) این است که هفته‌ای یک بار عاشق آن حضرت می‌شویم.
9201---0913
* پرونده‌ای در دادگاه مجتمع قضایی عدالت برایمان درست شد. در سال 84 شوهرم فوت کرد. ارثی به من و 4 فرزندم از مزرعه ای رسید. سعی کردیم با وکیل این کار را انجام دهیم اما شریک ما حاضر نشد و ما با وکالت این کار را پیگیری کردیم. در وکالت‌نامه طی توافقنامه‌ای که نوشتیم قید شد از طریق گفت‌وگو در پایان کار دستمزد خود را می‌گیرم مدت 4 سال این پرونده طول کشید و هر بار سهم ما که بیش از یک میلیارد و 66000 تومان می شد، کم می‌شد. در این فاصله دیدم وکیل هیچ کاری برایمان نکرد و پرونده حتی راکد بود و در نهایت خودمان پرونده را پیگیری کردیم و به نتیجه رسیدیم. اما وکلای شعبه 109 در حق ما اجحاف کردند و قاضی دستور داده که پول وکیل را باید بپردازید. در حالی که وکیل نه گزارش کار دارد و نه سند و مدرک درست و حسابی حال چطور باید پول زبان بسته را به دست ایشان بدهم. وکیلی که یکی خلاف کرده و دنبال پرونده نبوده است.
9815---0912
* از جانبازان شیمیایی 80درصد و از کارافتاده هستم. در حال حاضر در زندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌ام از همه درخواست کمک دارم.
0585---0919
* خداوند در قرآن کریم سوره آل عمران آیه 112 می‌فرماید: «یهود هرگز به شما زیانی سخت نتوانست رساند و از نکوهش و یاوه‌سرایی شما را اندکی بیازارند و اگر به کارزار شما آیند از جنگ خواهند گریخت و در جنگ هیچ‌گاه منصور نخواهند بود. آنها (یهود) محکوم به ذلت و خواری هستند و هر کجا متوسل شوند مگر به دین خدا و عهد مسلمین در آنچه آنها پیوسته اسیر بدبختی و ذلت شدند از دین دور که به آیات خدا کافر شده و پیامبران حق را به ناحق کشتند. این نافرمانی و ستمگری کار همیشه آنها بود.» این آیات را برای تمام وزرا بفرستید که نقطه ضعف در برابر غربی‌ها از خود نشان ندهند.
یک شهروند
* ای شهیدان، عشق مدیون شماست
هرچه ما داریم از خون شماست
ای شقایق‌ها و آلاله‌ها
دیدگانم دشت مفتون شماست
0914-4119
* بنده به فن و فنون کار دیپلماسی کاری ندارم ولی عرضم این است که حاصل مدیریت اختلاف ما به آمریکایی‌ها باید این چند مورد حاصل بشود.
اول اینکه آمریکایی‌ها اموال بلوکه شدن ایران را برگردانند دوم رفع تحریم‌های ظالمانه است و سوم اینکه از دخالت‌هایی که در امور ایران کرده‌اند عذرخواهی کنند و تعهد به عدم دخالت در آینده بدهند.
یک شهروند
* تقاضا داریم ماموران ستاد تعزیرات حکومتی اگر وقت داشتند و مصلحت دیدند سری به خیابان دردشت نارمک بزنند. قیمت بالای اجناس و میوه در مغازه‌های این منطقه بیداد می‌کند. از همه بدتر اینکه کیفیت اجناس نیز پایین است.
سجادی
*در سالگرد روزهای آغازین دفاع مقدس هشت ساله هستیم و حتی حاضر نیستیم لحظه‌های زیر بار ذلت و سازش با امریکا برویم. دولت بدون ملت هیچ است و نباید به تنهایی تصمیم بگیرد.
یک شهروند
* توصیه من به مسئولین این است که کتاب «پایی که جا ماند» را مطالعه کنند و ببینند که آنها حتی برای حفظ جان خود پا روی ارزش‌ها نگذاشتند و همیشه حق را گفتند پس هوشیار باشید و به خاطر خوشایند دشمنان چشم‌ خود را روی حقایق نبندید.
0912-1377
* حرف‌های آقای زیبا کلام که در میزگردهای تلویزیون مطرح می‌کند واقعا خنده‌دار است. مثلا خود آمریکایی‌ها پذیرفته‌اند که در فلان مقطع تاریخ فلان ظلم و جنایت را علیه ایران مرتکب شده‌اند ولی آقای زیبا کلام آمریکایی‌ها را از این جنایت‌ها مبرا می‌داند. واقعا روی این کار ایشان چه اسمی باید گذاشت.
0911-2066
* تاکید مجدد رئیس کل بانک مرکزی در تعیین ارزش کف دلار نوعی اخلال در اقتصاد کشور است که شاید منافع شخصی خود را در نظر دارد متاسفانه به علت اظهارات بی‌مسئولیتی وی دلار و سکه سیر صعودی پیدا کرد.
2381---0911
* آمار بسیاری از کلاس‌های ‌دانش‌آموزان از افزایش صندلی‌ها از 32 نفر به بالا حکایت دارد و این باعث افت تحصیلی و هدر رفتن زحمات طاقت‌فرسای معلمان می‌شود. مسئولین محترم که قطعا فرزندان خود را در چنین کلاس‌هایی ثبت‌نام نخواهند کرد و در مدارس غیرانتفاعی ثبت‌نام می‌کنند که نرم کلاس‌ها 15 نفره است و هم باعث رشد تحصیل دانش‌آموزان است و هم توان علمی معلم در تدریس و ارزشیابی بسی بالاتر خواهد بود.
4958---0916
* اگر تمامی ادارات و سازمانها و ارگانها و مؤسسات دولتی و حتی مؤسسات و شرکت‌های بخش خصوصی به منظور دریافت نظرات و پیشنهادهای مردم و مخاطبین خود و انتقادات آنها شماره پیامک خود را اعلام نمایند، بسیاری از مسائل و مشکلات آنها و مردم بهتر و راحت‌تر رسیدگی خواهد شد.
محمود بلیغیان اصفهان
* اگر به همان مقدار حساسیت و وجدان‌کاری که کارشناسان انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان نشان دادند در صنایع خودروسازی وجود داشت در حال حاضر از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خودرو در جهان بودیم.
7281---0937
* برخی از افرادی که تحت پوشش شرکت تن‌آسا در ایستگاه‌های خطوط اتوبوس‌های تندرو اقدام به گرفتن پول کرایه از مسافرین می‌کنند نه وضع ظاهری مناسبی دارند و نه از اخلاق و نزاکت برخوردار می‌باشند. خیلی راحت به بهانه نداشتن پول خرد مابقی پول مسافرین را برنمی‌گردانند از همه بدتر کنترل زبان‌شان را نیز ندارند.
شیردل
* در میزگردهایی که در رسانه ملی در مورد بازار ارز و با حضور رئیس بانک مرکزی تشکیل شده بود، حضور افراد با کراوات واقعا جای تامل دارد. آیا شایسته است این افراد با این ظاهر در تلویزیون حاضر شوند؟
محسنی
* دولت با تعیین فرصتی تمام جابه‌جایی مدیران را انجام بدهد و بعد از آن جواب مشکلات مردم را بدهد. معنا ندارد که تا آخر این دولت فقط شاهد تسویه‌حساب‌های شخصی و سیاسی باشیم.
2367---0912
* برای استعلام بانکی متوجه شدم زمانی که هنوز ساکن تهران نبوده‌ایم برای خانم بنده 4 فقره چک به مبلغ بیست میلیون تومان برگشتی خورده است. با پی‌گیری‌ها مشخص شد رئیس بانک سپه شعبه [....] با معرف باجناق خود اقدام به صدور دسته چک به نام خانم بنده که ساکن تنکابن است نموده است باتوجه به جعل امضا و تأیید دادگاه در تاریخ 92/6/25 از بازپرس هفتم دادسرای ناحیه 16 تهران (بعثت) حکم رفع سوء اثر به شماره 92/هفت-ب/ 5231 دریافت نمودم سؤالی که مطرح است اینکه چگونه رئیس بانک توانسته مدارک خانم بنده را که ساکن استان دیگر بوده به دست آورد و با آن اقدام به کلاهبرداری نماید و بانک مرکزی با این قبیل متخلفین چه برخوردی می‌نماید؟!
علیان
* می‌خواستم بدانم قانون مالیات بر خانه‌های خالی که چندی پیش دولت مطرح کرد به کجا رسیده در تهران 80-70 هزار خانه خالی وجود دارد که هیچ مالیاتی به آنها تعلق نمی‌گیرد. درحالی که این قانون می‌تواند بر کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار باشد.
یک شهروند
* از مسئولان و نیروی انتظامی تقاضا دارم که با معتادان مواد صنعتی و بخصوص شیشه که جرائم مختلفی از قبیل قتل‌های زیادی که مرتکب شده‌اند به شدت برخورد شود و با فروشندگان این مواد برخورد قاطعانه‌تری صورت گیرد.
یک شهروند
* ارزاق مردم خیلی گران شده است چرا مسئولان چشم و گوش خود را در برابر مشکلات مردم بسته‌اند چرا الان همه سکوت کرده‌اند و کسی به داد مردم نمی‌رسد. ما تا کی باید دندان روی جگر بگذاریم. 500 روز کار کردن برای سیاست خارجی دردی از ما دوا نمی‌کند. آیا مذاکرات 20 دقیقه‌ای که حیثیت ما را مخدوش کرد، راهکار حل مشکلات است؟
یک شهروند
* 24 ماه حضور مداوم در جبهه به عنوان سرباز وظیفه، زیباترین بخش زندگی من است که در مقابل عظمت و ایثار شهدا و جانبازان بسیار ناچیز است. ولی با گذشت حدود 30 سال از این واقعه تنها یک کارت ایثار برای ما صادر شده که تاکنون مطلقاً هیچ خاصیتی نداشته است.
فرزاد برخ از تهران
* از شهرداری و نیروی انتظامی درخواست می‌شود با کسانی که با سگ وارد معابر، ساختمانها، پارکها و مکانهای عمومی می‌شوند و باعث نجاست منطقه می‌شوند برخورد نمایند. درصورت عدم توانایی اعلام کنند تا مردم خود برخورد لازم را بکنند.
طاهری
* بنده یک مستمری‌بگیر با 60سال سابقه هستم فکر می‌کنید آنچه باید برای مسئولان اهمیت داشته باشد رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است. ما بازنشستگان با این حقوق‌های ناچیز دیگر نمی‌توانیم امور زندگی را بگذرانیم.
یک بازنشسته
* به سرپرست محترم بنیاد شهید و ایثارگران اعلام کنید تا به جانبازان زیر 25درصد هم خدمات دهند مگر اینها جانباز نیستند؟
0912-3250
* پیشنهاد می‌کنیم بخشی از جوانان به 18 سال رسیده کشور را به جای اینکه دو سال به پادگان‌های نظامی ببرند تا نگهبانی بدهند در امر جهاد خانه‌سازی مشغول کنند تا هم کار عمرانی کرده باشند و هم چیزی یاد بگیرند و بعد از خدمت جذب بازار کار بشوند.
0913-9005
* علت قرار دادن لباس‌های تنگ و زننده زنانه در اندام مانکن‌های بعضی لباس فروشی‌ها چیست. چرا هیچ کس برای مصونیت‌سازی جامعه احساس مسئولیت نمی‌کند.
0939-2172
* سیمای جمهوری اسلامی آگهی شرکت هوایی بابک زنجانی را پخش می‌کند که چند میلیارد سود دارد ولی اقدام به آموزش مقابله با زلزله نمی‌کند؟!
دباغ‌زاده
* آقای روحانی؛ همان طور که دولت قبل در بخش مهندسی عمران به صورت جهادی موفق بود اگر شما در دولت یازدهم در بخش مهندسی مکانیک و اتوماسیون جهادی و گسترده کار کنید مطمئن باشید وفور نعمت ایجاد می‌شود. غرب در منجلاب خود گرفتار است کسی که درحال غرق شدن است اگر به او آویزان شوید شما را هم غرق می‌کند.
0912-8580
* در ایستگاه مترو «شاهد» چند دستگاه مینی‌بوس فیات دهه 60 که کاملاً از راه خارج شده هستند برای جابه‌جایی دانشجویان دانشگاه اختصاص یافته است.
بنویسید اگر قصد انجام خدمات را ندارند لااقل با این سوء مدیریت به دانشجویان توهین نکنند.
0919-5147
* صندوق بیمه روستایی از سال 90 بر خلاف تعهدش مستمری بازماندگان افراد متوفی را از دو سوم سطح درآمد به یک سوم تقلیل داده است از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
غلامرضایی
* افزایش دادن سهمیه عمره مفرده هنر نیست که مسئولین سازمان حج و زیارت به آن افتخار کنند چرا که عمره مستحب است. اگر هنر دارند فکری برای افزایش سهمیه حج تمتع داشته باشند. متأسفانه هر سال که می‌گذرد سهمیه حج تمتع کمتر از سال قبل می‌شود.
0914-3451
* تجربه نشان داده اگر در مقابل دشمن ذره‌ای کوتاه بیاییم دشمن کیلومترها پیشروی خواهد کرد. مسئولین مواظب باشند آزموده را دوباره آزمایش نکنند.
0933-1933
* با پیروزی انقلاب خیلی از سلطنت‌طلبان با چمدان‌های پر از پول و طلا از کشور خارج شدند امروز با گذشت 34سال زبان این عده دراز شده است. نسل جدید انقلاب هم از جنایت‌های این عده در رژیم منفور پهلوی کم اطلاع می‌باشد. رسانه‌ها اسناد غارتگری‌های این زالوصفتان را برای جوانان منتشر کنند.
0915-6091
* از مسئولان تقاضا داریم وقتی کسی از خارج وارد کشورمان می‌شود به آنها اجازه ندهند با هر نوع پوششی که دوست دارند در سطح شهرها و پایتخت ایران اسلامی تردد کنند.
یک شهروند
* آقای روحانی در سفر نیویورک اظهار داشتند تمام سران و مسئولین کشورهای اروپایی از من درخواست ملاقات داشتند. خب ایشان با استفاده از چنین نفوذی آنان را متقاعد می‌کردند که در مسائل اقتصادی به دولتش کمک کنند یا دست از دشمنی خود با ملت ایران بردارند.
0913-2731
* از رئیس محترم قوه قضائیه انتظار می‌رود به تخلفات قضات دیگر استانها نیز رسیدگی نمایند تا افراد غیر بومی مثل بنده در ایلام به حقمان برسیم.
میرقاسمی

 


گفت: اسناد موجود نشان می‌دهد که نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار، یار غار رئیس اداره سوم ساواک بوده است.
گفتم: همین سرلشکر منصور قدر، سفیر رژیم شاه در لبنان، در مقدمه کتاب خود از «مساعدت‌های بسیار ارزنده علی‌اصغر غروی» تشکر و قدردانی کرده است.
گفت: عضو نهضت آزادی هم که بوده است و به نفع وهابی‌ها و سلفی‌ها هم که فعالیت کرده است و...
گفتم: در مجلس خواستگاری، مادر داماد به مادر عروس گفت؛ کبریت دارید؟ داماد می‌خواهد حشیش بکشد. مادر عروس با تعجب گفت؛ مگر معتاد است؟ مادر داماد گفت؛ نه! عرق خورده هوس حشیش کرده! پرسید؛ عرق‌خور هم هست؟ گفت؛ نه! در قمار باخته بود، ناراحت شده بود! پرسید؛ پس قمارباز هم هست؟ و راه افتاد که برود. مادر داماد گفت؛ می‌ر‌وی کبریت بیاوری؟ مادر عروس گفت؛ میرم آرپی‌جی بیارم بزنم توی ملاج این هیولا...!

 


وزیر امور خارجه با تسلیت حادثه تروریستی سراوان به خانواده شهدای این حادثه، اطمینان داد که تمام وزارت امورخارجه بسیج شده است‌تا تحرکات لازم را برای برخورد با این اقدام غیرانسانی انجام دهد.
محمدجواد ظریف در این رابطه شامگاه یک‌شنبه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تماس تلفنی با وزیر امورخارجه پاکستان در مورد این جنایت هولناک تروریستی داشته باشم. روز شنبه هم تمام وزارت امور خارجه بسیج شده بود تا تحرکات لازم را برای برخورد با این اقدام غیرانسانی که نمونه‌ای از تروریسم بین‌المللی و نمادی از گسترش افراطی‌گری در منطقه است را انجام دهد. دوستانی که نسبت به پیگیری موضوعاتی مثل سوریه و افغانستان انتقاد می‌کنند، باید به این نکته توجه کنند که حادثه دردناک سراوان یک نمونه از نتایج گسترش افراط‌گرایی در منطقه است. افراط و تروریسم مرز نمی‌شناسد. در جهان امروز امنیت قابل تفکیک نیست و لذا برای حفظ امنیت کشور خود ناگزیریم به برقراری امنیت در منطقه کمک کنیم.»
ایران خواستار استرداد عوامل تروریستی سراوان شد
در همین حال و به دنبال شهادت تعدادی از مرزبانان نیروی انتظامی در منطقه مشترک مرزی سراوان و در پی اقدامات انجام شده از سوی وزارت خارجه، دیروز علی‌رضا حقیقان، سفیر کشورمان در پاکستان با معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.
در این دیدار سفیر کشورمان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته توسط عوامل شرور و تروریست در منطقه مشترک مرزی سراوان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در مرزبانی جمهوری اسلامی ایران شد، خواستار شناسایی و استرداد عوامل مذکور در اسرع وقت شد.
همچنین در این دیدار معاون وزیر امور خارجه پاکستان نیز ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم کشورمان حادثه مذکور را محکوم کرد و اطمینان داد ارگان‌های ذیربط پاکستان تلاش و همکاری کامل خود در مقابله با این اقدام تروریستی به عمل خواهند آورد.
برگزاری جلسه شورای امنیت به ریاست وزیر کشور برای بررسی حادثه سراوان
سخنگوی وزارت کشور از برگزاری جلسه شورای امنیت با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی برای پیگیری حادثه سراوان خبر داد و گفت: در این جلسه گزارش دستگاه‌های مختلف در خصوص حادثه سراوان بحث و بررسی شد.
به گزارش تسنیم، حسین‌علی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه شورای امنیت با حضور وزیر کشور برای بررسی حادثه سراوان خبر داد و گفت: گزارش دستگاه‌های مختلف در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به نتایج مشخصی نیز رسیده‌ایم که آنها را نیز اعلام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس جمهور، وزارت کشور و شخص آقای رحمانی فضلی به جد پیگیر این موضوع هستند، اظهار داشت: انشاءالله با شناسایی عامل مسببین این حادثه، در آینده از وقوع چنین حوادثی پیشگیری لازم و کامل را به عمل خواهیم آورد.

 


خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمنان ایران با اسلامیت، استقلال و جمهوریت ما مشکل دارند، با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: این مذاکرات اتمام حجتی برای دنیا است.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله شیرازی که در مسجد نور تهران برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری مراسم 13 آبان امسال با توجه به حساسیت‌های جاری گفت: ما مسلمانیم و قرآن کفر به طاغوت را پیش از ایمان به خدا مطرح کرده است.
وی افزود: امام راحل آمدند و با طاغوت مقابله کرد و امروز بزرگترین طاغوت آمریکاست.
خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: امروز نه از طاغوتیت آمریکا کم شده است تا ما آن را فراموش کنیم و نه ملت ایران ملتی کم حافظه است که خیانت‌های آمریکا را فراموش کند.
به گزارش فارس، صدیقی تصریح کرد: به طور حتم غیرت ملت ایران اجازه نخواهد داد که ملت ایران در خانه بنشیند و قطعاً این مراسم پرشورتر از سالهای قبل برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام صدیقی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات ژنو گفت: بالاخره اینها دشمن هستند و حضرت آقا نیز دست آقایان را باز گذاشته است تا حجت‌ بر دنیا تمام شود و الا مشکل آنها بحث هسته‌ای نیست. مشکل آنها اسلامیت، استقلال و جمهوریت ما است.وی افزود: در هر صورت این مذاکرات اتمام حجتی برای دنیا است.

 


یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر لزوم دست‌یابی به نتایج ملموس در مذاکرات ایران و آژانس تاکید کرد.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ابراز داشت که ایران و مذاکره‌کنندگان سازمان ملل (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) باید به پیشرفت‌های ملموسی دست یابند.
وی این سخنان را خطاب به عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ابراز داشت. عراقچی برای دیدار با آمانو به وین رفته و پس از این دیدار مذاکرات ایران و آژانس آغاز خواهد شد.
آمانو افزود: از جو خوب و سازنده ملاقات های اخیر که بین ایران و آژانس بود استقبال می کنم. این ملاقات برای ما فرصت بسیار مهمی است و در خصوص نحوه رسیدگی به همه موضوعات باقیمانده بحث خواهیم کرد. این موضوعات بسیار پیچیده بوده و بنابراین برای همه ما بسیار مهم است که پیشرفت مشخصی را نشان دهیم.
عراقچی نیز خطاب به آمانو ابراز داشت که ایران با رویکردی جدید به مذاکره با آژانس وارد می‌شود. مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سال 2012 آغاز شده اما تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.
به نوشته رویترز عراقچی از رویکرد جدید ایران جزئیات زیادی ارائه نکرده است.
رویترز به نقل از عراقچی نوشت: ما فکر می‌کنیم زمان آن رسیده است تا رویکرد جدیدی در خصوص حل مسائل فی‌مابین ایران و آژانس اتخاذ شود و در آینده نیز باید به دنبال همکاری بیشتر برای تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران باشیم.
منابع ایرانی به نقل از عراقچی گفته‌اند وی ضمن تاکید بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران نقش آژانس را در این زمینه مهم دانسته است. عراقچی همچنین تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و برای همیشه صلح‌آمیز خواهد ماند.

 


رئیس مجلس در نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس‌جمهور، دو مصوبه دولت دهم را ملغی‌الاثر اعلام کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، 2 مصوبه دولت دهم را ملغی‌الاثر اعلام کرد.
موضوع نامه اول لاریجانی «آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق‌التولیه و حق‌النظاره در سال­‌های 1390 و 1391» و موضوع نامه دوم وی به روحانی «آیین‌نامه اجرایی مواد (44)، (44) مکرر و (45) قانون خدمت وظیفه عمومی» است.

 


انتشار مقاله هتاکانه روزنامه زنجیره‌ای بهار، حساسیت‌سنجی برای تکرار تراژدی حمله به مقدسات در دوره اصلاحات بود.
سایت نیمروز با انتشار این مطلب خبر داد که نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار (روزنامه وابسته به سعید پورعزیزی از مدیران دفتر رئیس دولت اصلاحات)، ضمن عضویت در گروهک نهضت آزادی، با ساواک رژیم پهلوی نیز در ارتباط بوده است.
به نوشته این سایت، اقدام روزنامه بهار در انکار امامت و ولایت امیر مؤمنان(ع) آن هم در آستانه عید بزرگ غدیر، خاطره روزگار حرمت‌شکنی‌های دوره اصلاحات را زنده کرد. بسیاری از مردم فراموش نکرده‌اند که روزنامه دولتی ایران در 24 تیر 79 مدعی شد (نعو‌ذبالله) خدا فتنه‌گر است و به او هم می‌توان اعتراض کرد!
نیمروز آنگاه به مرور برخی از این هتاکی‌ها پرداخت و گزارش داد: محمد مجتهد شبستری، 15 دی 78 در روزنامه فتح مدعی شد «جوانانی که به مساجد روی می‌آورند یا کتب دینی را مطالعه می‌کنند، از نظر ساختار فکری و روانی ضعیف هستند»! روزنامه آفتاب امروز در تاریخ 2 شهریور 78 نوشت «باید مجوز راهپیمایی به همه گروه‌ها داده شود حتی علیه خدا و حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد»! عبدالکریم سروش بهمن 77 در ماهنامه کیان ادعا کرد «ولایت منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او، ولایت نیز خاتمه می‌یابد؛ او خاتم نبوت و ولایت بود و ولایت پیامبر، بعد از او به کسی منتقل نمی‌شود»! و همچنین سروش در روزنامه نشاط (12/3/78) نوشت «فرهنگ شهادت خشونت‌آفرین است». اکبر گنجی در روزنامه صبح امروز (23/2/78) ادعا کرد «پیامبر در بدر و حنین و... شمشیر زد...اما آیا جنگ‌های جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعی به دنبال ندارد؟... خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه‌ای جز خشونت به بار نمی‌آورد. هیچ‌کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می‌داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید» و روزنامه دولتی ایران در تاریخ 24/4/79 نوشت «به خود خدا هم می‌توان اعتراض کرد و او را فتنه‌گر نامید.»! و...
این گزارش همچنین حاکی است علی‌اصغر غروی نویسنده مقاله موهن روزنامه بهار فرزند سید جواد غروی است. به شهادت کتاب اسناد ساواک (کتاب نوزدهم، صفحات 194 و 195) سید جواد غروی در سال 56 به ساواک دعوت شده و در آنجا خود را فردی شاه‌دوست معرفی می‌کند و ساواک نیز او را از روحانیون مثبت و علاقمند به رژیم شاه معرفی کرده است. امام خمینی درباره عقاید انحرافی وی درباره معراج پیامبر(ص)، شفاعت و حضرت زهرا(س) نوشتند: «با صحت مطالب فوق چنین شخصی منحرف از مذهب اهل بیت است و لازم است مؤمنین از او احتراز کنند و حضور در جماعت و منبر این شخص حرام و در معرض گمراهی است. خداوند مسلمین را از شر این عناصر فاسده حفظ فرماید.»
مرحوم آیت‌الله خوئی(ره) نیز در این باره مرقوم نمودند: «شخص مزبور از مصادیق واضحه ضال و مضل است و ترویج چنین شخصی به حضور منبرش یا غیر آن فضلا از اقتداء به او جائز نیست و بر مؤمنین لازم است که از ترویج عقاید فاسده او جلوگیری نمایند.» غروی (پدر) 8 سال پیش از دنیا رفت.
اما سید علی‌اصغر غروی پسر سید جواد و عضو گروهک نهضت آزادی، در مدت تحصیل در لبنان ارتباط نزدیکی با سرلشکر منصور قدر سفیر شاهنشاه آریامهر!! ‌در لبنان برقرار می‌کند. به نحوی که سرلشکر قدر در دیباچه جلد سوم کتاب «فلسطین و اسرائیل» از مساعدت‌های بسیار ارزنده و همکاری‌های پرارزش یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه لبنان آقای علی‌اصغر غروی تشکر و قدردانی نموده است.
سرلشکر قدر با درجه سرهنگی به ساواک رفت و در قسمت اطلاعات خارجی (اداره کل دوم) مشغول به کار شد. منصور قدر پس از مدتی به عنوان مامور ساواک به سفارت ایران در دمشق رفت و سپس به عنوان دبیر اول سفارت ایران در بیروت برگزیده شد. همچنین وی توانست پس از یک سال حضور در سفارت ایران در بیروت، در سال 1340 هـ .ش به ریاست اداره خاورمیانه در سازمان اطلاعات خارجی ساواک برسد. در سال 1340 هـ .ش به مدیریت اداره کل دوم ساواک (اطلاعات خارجی) رسید. در سال 1342هـ..ش دوباره به لبنان سفر کرد و به عنوان رایزن درجه دو سفارت ایران در شهر بیروت مشغول به کار شد. در همین زمان همزمان با کار در سفارت ایران در لبنان، مسئول اداره ساواک در کشور سوریه نیز بود. در هنگام پیروزی انقلاب، سفیر رژیم پهلوی و از مخالفان سرسخت امام موسی صدر در لبنان بود.
گفتنی است روزنامه بهار در انتخابات ریاست جمهوری مدعی حمایت از محمدرضا عارف و اصلاح‌طلبان بود اما به خاطر برخی آلودگی‌ها رسما به تریبون سران گروهک نهضت آزادی تبدیل شده بود. این روزنامه چند ماه پیش در سرمقاله‌ای به قلم یکی از مشاوران مرکز تحقیقات استراتژیک (ناصر-ه) خواستار ابتکار یکجانبه و دادن امتیاز به آمریکا در مذاکرات هسته‌ای شد!

 


بررسی زمانبندی توهین آمریکایی‌ها به مردم ایران از «محور شرارت بوش» تا «فریبکاری ژنتیکی شرمن» نشان می‌دهد این توهین‌ها نسبت مستقیم با ادبیات انفعالی دارد.
به گزارش رجانیوز، اظهارات شرمن در فریبکار ژنتیکی خواندن ایرانیان بار دیگر به خوبی الگوی رفتاری مقامات آمریکایی در مقابل ایران را به نمایش گذاشت؛ الگویی که ناشی از خودبرتربینی مقامات آمریکایی در مواجهه با ایران است و اتفاقا تیم فعلی دستگاه دیپلماسی پیش از این و در زمان حضور در دولت خاتمی این رفتار توهین‌آمیز را تجربه کرده است.
در ژانویه سال 2002 میلادی بود که جورج بوش رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در گزارش سالیانه خود به مجلسین و مردم آمریکا برای اولین‌بار از اصطلاح «محور شرارت» استفاده کرد و ایران، عراق و کره‌شمالی را از اجزای اصلی این محور نامید.
اظهار تاسف خاتمی به علت گروگان‌گیری اعضای سفارت آمریکا در ایران در جریان مصاحبه با کریستین امانپور، اظهار همدردی دولت وی با آمریکا پس از انفجار برج‌های دوقلو، کمک اطلاعاتی دولت اصلاحات به آمریکا در جریان حمله به مواضع طالبان در افغانستان، ادبیات منفعلانه برخی مقامات دولت به ویژه رئیس‌جمهور درباره آمریکا در کنار اظهارنظر کارشناسان و چهره‌های سیاسی و رسانه‌های دوم خرداد درباره نزدیکی به آمریکا از جمله اقدامات دولت وقت برای نزدیکی با آمریکا بود. البته پاسخ آمریکا به پالس‌های فرستاده شده قرار دادن ایران در محور شرارت و تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی بود. پاسخ توهین‌آمیزی که نشان داد آمریکا در برابر گام‌های عقب کشیده دولت وقت رویکرد تهاجمی گرفته و برای تحت فشار قرار دادن ایران چند گام به جلو برداشته است. رویکردی که دو سال بعد در موضوع هسته‌ای نیز خود را نشان داد.
رجانیوز خاطر نشان کرد: اکنون نیز پس از مذاکرات ژنو و علی‌رغم گام‌های «نابجا» دولت برای نزدیکی به آمریکا، وندی شرمن، نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، در توهین آشکار به مقامات و مردم ایران گفته است: «ما می‌دانیم که فریب‌کاری جزیی از دی.ان.ای. ایرانیان است». این در حالی بود که در چند ماه اخیر دستگاه دیپلماسی لحن و رویکرد «مصالحه‌جویانه» با آمریکا را در دستور کار قرار داده است. البته پیش از این، باراک اوباما سه روز پس از مکالمه تلفنی با آقای روحانی صراحتا لفظ حمله نظامی را به کار برد و گفته بود: «حمله نظامی» علیه ایران همچنان روی میز است.
به عقیده کارشناسان دولت ایران با هر قدم عقب‌نشینی، مقامات آمریکایی را برای دستیابی به امتیازات بیشتر «جسورتر» و با به کارگیری «ادبیات انفعالی» آنها را برای به کارگیری لحن «گزنده‌تر» ترغیب می‌کند.

 


عضو سازمان متحد مجاهدین انقلاب می‌گوید شکست روحانی به هیچ وجه به معنای شکست گفتمان اصلاح‌طلبی نخواهد بود.
عبدالله ناصری این سخنان را در حالی مطرح کرده که بر اساس برخی خبرها از محافل داخلی اصلاح‌طلب، افراطیون معتقدند فرصت‌های دولت روحانی عاید اصلاح‌طلبان شده اما در عین حال این طیف شریک ناکامی‌ها و هزینه‌های تحمیلی به روحانی نخواهند بود و به وقت مقتضی می‌توانند، فرار نهایی را شروع کرده و روحانی و دولت وی را جا بگذارند یا حتی تبدیل به منتقد و مخالف آن شوند.
عضو سازمان مجاهدین در مصاحبه با روزنامه آرمان با بیان اینکه آقای روحانی شخصاً به لحاظ تشکیلاتی عضو یک نهاد غیر اصلاح‌طلب بوده و به یک عبارت اصلاح‌طلب نبود اما گفتمان اصلاح‌طلبان را دنبال کرده، افزود: چون اصلاحات گفتمان نهادینه شده در کشور دارد، بنابراین من معتقد نیستم که دکتر آقای روحانی موفق نشود، عدم موفقیت ایشان به معنای شکست گفتمان اصلاح‌طلبی خواهد بود.
وی با دفاع از مذاکره با آمریکا و ادعای اینکه این مذاکرات به تأخیر افتاده اذعان کرد که طبق نظرسنجی‌ها درباره اصلاحات، 72 درصد مردم با بدبینی به اهداف و منویات آمریکا نگاه می‌کرده‌اند.

 


دو سناتور پرنفوذ آمریکایی اعلام کردند کنگره درخواست تعویق در تصویب برخی تحریم‌های جدید علیه ایران را نخواهد پذیرفت مگر اینکه غنی‌سازی در ایران تعلیق شود.
پیش از این شبکه رسانه‌ای عنکبوت در چارچوب عملیات روانی آمیخته با فریب چنین القا کرده بود که رژیم آمریکا آماده «لغو» برخی تحریم‌ها در ازای اقداماتی نظیر تعلیق غنی‌سازی 20 درصد و اجرای پروتکل الحاقی است اما جان مک‌کین و لیندسی گراهام تأکید کرده‌اند که حتی درخواست عدم تصویب تحریم‌های جدید را نیز نمی‌پذیرند و آن را مشروط بر توقف اصل غنی‌سازی می‌دانند. این دو سناتور ضمن مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشتند: کنگره فقط به شرطی با درخواست قریب‌الوقوع کاخ سفید برای «تعویق تصویب تحریم‌های جدید» علیه ایران موافقت خواهد کرد که ایران غنی‌سازی را تعلیق و در طول برگزاری مذاکرات هسته‌ای فعالیت سانتریفیوژها را متوقف کند.
این دو می‌افزایند: بزودی در این ماجرا از ما خواسته خواهد شد که در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران دست نگهداریم. ما بدین وسیله اعلام می‌کنیم که تنها به این شرط با این درخواست موافقت خواهیم کرد که ایران غنی‌سازی را معلق گذارد. هرگز نباید قبول کنیم مادامی که دیپلمات‌ها مشغول گفت‌وگو هستند، سانتریفیوژها بچرخند.

 


فرزندان رئیس دانشگاه آزاد مدیریتی شبه خانوادگی را در این دانشگاه به اجرا گذاشته‌اند.
به گزارش «ندای انقلاب» فرزندان حمید میرزاده در حالی در سطوح مدیریتی دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت شده‌اند که پیش از این نیز فرزندان هاشمی رفسنجانی به ویژه در زمان مسئولیت 31 ساله جاسبی، در این دانشگاه پست‌های مختلفی داشته‌اند. رئیس دانشگاه آزاد که چندی پیش به رویه مدیریت 31 ساله جاسبی بر دانشگاه آزاد، مدیریت واحد علوم تحقیقات این دانشگاه را خود در دست گرفت، در اقدامی عجیب کلیه امور این واحد مهم دانشگاه آزاد را به پسر خود واگذار کرده است.
سلمان میرزاده پس از واگذاری ریاست واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد به پدر، به صورت غیر رسمی اداره این واحد را به عهده گرفته و فعالیت‌های آموزشی و مالی دانشگاه مذکور زیر نظر وی اداره می‌شود.
در همین زمینه گفته شده پسر دیگر سرپرست جدید دانشگاه آزاد به نام احسان میرزاده به رتق و فتق امور پدرش در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مشغول است.
به گزارش «ندای انقلاب» در حال حاضر یاسر هاشمی رفسنجانی، محسن هاشمی رفسنجانی و فاطمه هاشمی رفسنجانی به ترتیب به عنوان رئیس دفتر رئیس هیات امنا، معاون عمرانی و استاد علوم سیاسی در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند.
ندای انقلاب همچنین از تحرکات فائزه هاشمی برای انتصاب برخی از افراد نزدیک به خود در پست‌های کلیدی وزارت اقتصاد خبر داد و نوشت: شماری از انتصابات در این وزارتخانه با فشار فائزه هاشمی رفسنجانی در حال انجام شدن است.
بر اساس این گزارش، فائزه هاشمی در تماس‌های مکرر با برخی مسئولین وزارت اقتصاد و دارایی خواستار به کارگیری چند نفر از افراد وابسته به خود در پست‌های کلیدی این وزارتخانه شده است.
پیش از این هاشمی رفسنجانی از تاخیر دولت در انتصاب استانداران جدید انتقاد کرده و خواستار تعجیل در این امر شده بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10