(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13 آبان 1392 - شماره 20632

نخستین برف پاییزی ارتفاعات غرب کشور را سفیدپوش کرد
دیروز در جریان پنجمین مرحله از عملیات پلیس
53 تن از اراذل و اوباش تهران دستگیر شدند
هشدار جدی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران: مواد مخدر و اعتیاد در حال تبدیل به یک فاجعه است
یک عضو القاعده در مرزهای شرقی کشور به دام نیروهای مرزبان افتاد
برای گریز از چنگ ماموران قاچاقچیان 30 هزار لیتر گازوئیل را به دریا ریختند
پیوند اعضای مرگ مغزی به بیماران نیازمند
آغاز نصب رادیاتور در 15 هزار کلاس درس
گروگانگیران پایانه غرب دستگیر شدند
قاتل خاموش تازه داماد را روانه آرامگاه ابدی کرد
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران: تنها 300 دستگاه از 4 میلیون موتورسیکلت معاینه فنی می‌شوند
پایتخت همچنان رکورددار دعوا و نزاع
رونمایی از سایت ارتقای سلامت ایثارگران
برخورد شدید 2 تریلر در شرق تهران
دختری که با فیل‌ها حرف می‌زند!
شورش در زندان میدستون
17 کشته و دهها مصدوم در ازدحام جمعیت
70 مسلمان میانماری غرق شدند
   


سرویس شهرستانها-
بارش برف پاییزی کوه دنا در کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری را سفیدپوش کرد.
به دنبال بارش برف در شهرستان کوهرنگ گردنه «چری» و «شاه منصوری» به مدت 2 ساعت بسته و با بارش برف در گردنه «عسل‌کشان» این شهرستان راه ارتباطی دهستان موگویی نیز قطع شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از شهر کرد، فرماندار شهرستان کوهرنگ ارتفاع برف در مناطق برفگیر این شهرستان را حدود 20 سانتیمتر اعلام کرد و گفت: و در سایر مناطق حدود 50 میلیمتر باران باریده است.
«یدالله خالدی» افزود: غیر از گردنه عسل‌کشان تمامی محورهای شهرستان کوهرنگ باز است.
براساس گزارش دریافتی از کهگیلویه و بویراحمد بارش برف در ارتفاعات این استان نیز از روز شنبه آغاز شد و نزول این رحمت الهی کشاورزان و دامداران و سایر شهروندان این مناطق را شادمان کرد.
خسارات بارندگی در فومن
از سوی دیگر به گفته فرماندار فومن طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر به برخی مناطق روستایی این شهرستان خسارت زد.
«اسماعیل قربانزاده» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه گشت رودخان که جمعه شب رخ داد، خساراتی به مناطق روستایی وارد کرد.
وی ادامه داد: 4 دهنه پل و 3 راه روستایی سید سرا، کمال محله و پیرسرا از توابع بخش سردار جنگل از جمله خسارات ناشی از وقوع سیلاب است.

 


پلیس دیروز در پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران 53 تن از این افراد را بازداشت و روانه زندان کرد.
سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در حاشیه اجرای پنجمین مرحله طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش و اخلالگران نظم و امنیت جامعه در سطح پایتخت، گفت: طرح برخورد با اراذل و اوباش به صورت مستمر در پایتخت اجرا می‌شود که در این مرحله از شنبه شب با همت ماموران پلیس امنیت و آگاهی تهران بزرگ، عملیات گسترده‌ای برای برخورد با این افراد آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در این عملیات 53 تن از اراذل و اوباش سطح 3 توسط ماموران پلیس تهران جمع‌آوری شدند، گفت: در این طرح شناسایی افراد خاص ضمن اوباشگری، بحث سرقت را نیز داشتند.
ساجدی‌نیا همچنین با اشاره به حضور یکی از اشرار معروف تهران به نام «علی ساندویچی» در میان افراد دستگیر شده، گفت: علی ساندویچی در طول یک سال گذشته دو بار دستگیر شده است.
وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 52 درصدی اوباشگری و اقدامات ناهنجار در سطح پایتخت بوده‌ایم، گفت: بیش از 90 درصد از افرادی که در زمینه شرارت فعالیت می‌کنند، در کمتر از 24 ساعت دستگیر می‌شوند.
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به این سؤال که چه محل‌هایی از تهران به عنوان محل شرارت اوباشگران نام گرفته است،‌گفت: محل خاصی ندارند، اما در برخی محلات ممکن است شرارت بیشتر رخ دهد.
ساجدی‌نیا در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر بازگشت دوباره اراذل و اوباش به اقدامات مجرمانه خود، گفت: من تنها در مورد اقدامات پلیسی پاسخگو هستم و بنا به خواست مردم و با حکم قضایی، نسبت به برخورد با افرادی که اعمال مجرمانه انجام می‌دهند، اقدام می‌شود. اما سیر مجازات آنها بر عهده سازمان دیگری است.

 


معاون امنیتی و انتظامی استان تهران نسبت به افزایش بی‌رویه معتادین و کافی نبودن مراکز درمانی ترک اعتیاد هشدار داد.
صفرعلی براتلو در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد شفق در جمع خبرنگاران تاکید کرد: پلیس فاتب هر هفته عملیات جمع‌آوری معتادان متجاهر را در استان تهران انجام می‌دهد و به طور میانگین هر هفته 300 نفر از این معتادها جمع‌آوری می‌شوند، افزود: باید ظرفیت‌های مراکز درمانی ترک اعتیاد را افزایش دهیم تا آقایان و خانم‌ها با مشکلی در مراکز ترک اعتیاد مواجه نشوند.
به گفته وی، باید در حوزه مواد مخدر تمام افراد و مسئولان احساس مسئولیت کنند و مباحث فرهنگی در این زمینه را در اولویت قرار دهند.
براتلو اضافه کرد: مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان نیز در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و بر اساس مصوبه جلسه شورای هماهنگی فاز دوم این مجتمع نیز در آینده افتتاح می‌شود ولی متاسفانه هنوز مددکاران بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در این محل مستقر نشده‌اند.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران یادآور شد: باید نخبگان و مسئولین درباره مواد مخدر و مبارزه با این معضل اقدامی اساسی کنند چرا که این موضوع در حال تبدیل به یک فاجعه است.
وی تصریح کرد: ندامتگاهی در شهر ری ویژه زنان که ظرفیت 100 نفر را دارد، نسبت به ارائه خدمات درمانی به این افراد اقدام می‌کند.

 


فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از هوشیاری مرزداران در پوشش امنیتی و اطلاعاتی و دستگیری یک نفر از معاندان نظام در مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسن اسداللهی اظهار داشت: با تشدید اقدامات کنترلی نوار مرزی طی انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی، مرزداران این فرماندهی مستقر در هنگ مرزی میرجاوه موفق شدند از قصد ورود یک نفر از معاندان نظام به داخل کشور آگاه و تیم‌های تخصصی را به منظور مقابله با آنان وارد منطقه کنند.
وی افزود: با کنترل دقیق تیمی ورودی‌های مرزی، مرزداران توانستند با پوشش امنیتی اطلاعاتی منطقه را زیر نظر خود درآورده و در یکی از معابر ورودی مجاز تردد افراد سوختکش پیاده به یک نفر مشکوک و برای بررسی بیشتر به مقر دلالت دهند.
این مسئول ادامه داد: مرزداران در تخلیه اطلاعاتی موفق شدند ضمن مشخص کردن هویت فرد دستگیر شده و اهداف پلید وی در اقدامات خرابکارانه در داخل کشور، از سابقه شش ساله وی در گروه‌های القاعده، طالبان و فعالیت دو ساله در انتقال سلاح و مهمات توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی باخبر شوند.
وی گفت: ساخت پنج بمب دستی در دو روش به صورت روزانه و به مدت دو سال از دیگر فعالیت‌های وی بود که به آنان اعتراف کرده است.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان در درگیری با اشرار مسلح یک نفر از آنان را به هلاکت رسانده و یک نفر دیگر را دستگیر کردند.
اسداللهی افزود: مرزداران هنگ‌ مرزی نگور و جکیگور هنگام گشت‌زنی در نوار مرز با یک گروه از اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که قصد ورود به خاک کشورمان را داشتند درگیر شدند.
وی ادامه داد: مرزداران در این درگیری یک نفر از اشرار مسلح را به هلاکت رسانده و با سرعت عمل و انجام عملیات غافلگیرانه یک شرور مسلح دیگر را دستگیر کردند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد، با اعترافات شرور مسلح دستگیر شده، ماموران مرزبانی یک تن و 245 کیلو و 385 گرم حشیش را که قاچاقچیان در شیارهای حاشیه کوهستان مخفی کرده بودند کشف و ضبط کردند.
وی اظهار داشت: همچنین نیروهای مرزبانی مستقر در منطقه سراوان در عملیاتی دیگر ضمن جلوگیری از ورود اشرار مسلح به داخل کشور 26 بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن بیش از 260 کیلوگرم را کشف و ضبط کردند.

 


قاچاقچیان سوخت برای گریز از چنگ ماموران پایگاه دریابانی قشم افزون بر 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق را به دریا ریختند.
فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان قشم روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: هنگامی که ماموران این پایگاه اقدام به توقیف یک فروند لنج حامل افزون بر 110 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شرق جزیره لارک قشم کردند، قاچاقچیان با مشاهده ماموران افزون بر 30 هزار لیتر از این محموله را به دریا ریختند.سرهنگ دوم عبدالله لشکری افزود: ماموران این پایگاه 80 هزار لیتر باقی مانده این محموله قاچاق را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان قشم تحویل دادند.به گفته وی، سرنشینان این لنج که افزون بر 11 نفر بودند به اتهام حمل محموله قاچاق دستگیر شدند و همچنین 6 دستگاه موتور پمپ تخلیه سوخت و 50 متر شیلنگ انتقال سوخت از این لنج کشف و ضبط شد.

 


شهرکرد - خبرنگار کیهان:
اعضای یک مرگ مغزی در چهار محال و بختیاری به بیماران نیازمند، حیات دوباره بخشید.
مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای استان با اعلام این خبر گفت: اعضای بیمار غلامحسین اسماعیلی 42 ساله اهل روستای برد از توابع شهرستان لردگان به بیماران نیازمند اهدا شد.
زهرا سیاح افزود: این بیمار در اثر تصادف با خودرو دچار ضربه مغزی شد و برای ادامه درمان از بیمارستان لردگان به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد انتقال یافت و به مدت 2 روز در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه بود.
وی تصریح کرد: بیمار در اثر شدت ضربه دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده وی، کبد و کلیه‌های این شخص برای پیوند به بیماران نیازمند به استان فارس منتقل شد.

 


معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با ابراز نگرانی از وجود بخاری گازی و نفتی در 150 هزار کلاس درس، گفت: با تخصیص 100 میلیارد تومان از اعتبارات سیستم‌های گرمایشی، استانداردسازی 10 درصد از کلاس‌های درس آغاز شده است.
مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه 15 هزار بخاری تابشی در استان‌ها توزیع شده است، افزود: بخش دیگری نیز تا دو هفته آینده وارد کشور می‌شود و قرار است در بین استان‌ها جهت نصب در کلاس‌های درس توزیع شود.
وی تاکید کرد: علاوه بر این‌ها 30 هزار بخاری تابشی دیگر نیز خریداری شده است.
رئیسی افزود: با تخصیص 100 میلیارد تومان از اعتبارات تامین سیستم‌های گرمایشی مدارس به آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس، تجهیز مدارس به سامانه پکیج حرارتی مرکزی یا (رادیاتور) آغاز شده است.
به گفته رئیسی، چنانچه مابقی اعتبارات نیز در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، از 150 هزار کلاس درس که با استفاده از سیستم‌های ناایمن از جمله بخاری‌های گازی و نفتی مجهز شده‌اند، این رقم به 20 درصد افزایش یافته و بخشی از این کلاس‌های درس به سامانه حرارت مرکزی مجهز خواهند شد.
وی با ابراز نگرانی از وجود بخاری‌های نفتی و گازی در 150 هزار کلاس درس در کشور، تصریح کرد: این کلاس‌ها یک هشدار برای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و با آغاز فصل سرما، نگرانی‌ها درباره ایجاد حادثه آتش‌سوزی تشدید می‌شود.
رئیسی وجود بخاری‌های نفتی و گازی را در 150 هزار کلاس درس یک خطر جدی برشمرد و گفت: تا زمانی که این کلاس‌ها به سیستم‌های استاندارد مجهز نشده‌اند، این هشدار همواره برای آموزش و پرورش وجود دارد، لذا باید با تخصیص به موقع اعتبارات، استانداردسازی و ایمن‌سازی سیستم‌های گرمایشی در دستور کار قرار گیرد، ضمن آنکه اکثر این کلاس‌ها در مناطق سردسیر و روستایی قرار گرفته‌اند.

 


دو تن از عوامل پایانه غرب که سه شب پیش به گروگان گرفته شده بودند، با تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز گذشته در بیابان‌های همدان آزاد شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعت 20 و 30 دقیقه 9 آبان ماه سرشیفت انتظامات پایانه غرب به کلانتری پایانه مراجعه کرد و گفت: یکی از عوامل انتظامات و یکی از کارمندان تعاونی ترمینال غرب توسط گروهی به گروگان گرفته شده‌اند.
سرهنگ اسدی سرکلانتر پنجم پلیس پایتخت به محض اطلاع از این موضوع در کلانتری حاضر و با فعال نمودن شبکه اطلاعاتی متوجه شد که گروگان‌ها به سمت بیابان‌های همدان برده شده‌اند.
به دلیل حساسیت موضوع و در خطر بودن جان گروگان‌ها فرمانده انتظامی تهران بزرگ سردار ساجدی‌نیا به صورت تلفنی راهکارهای آزادی گروگان‌ها را به سرکلانتر و رئیس کلانتری ابلاغ کرد. به طوری که پس از چندین ساعت گفت‌وگو با گروگانگیرها آزادی گروگان‌ها میسر شد.
همچنین مأموران کلانتری نیز به همراه سرکلانتر توانستند دو تن از همدستان گروگانگیرها را در بیابان‌های همدان در پایانه ترمینال غرب دستگیر کنند.
پس از انتقال دو متهم به کلانتری و بازجویی‌های صورت گرفته توسط کلانتر پایانه غرب مشخص گردید، این افراد قاچاقچیان عتیقه بودند که شب گذشته با تعدادی اشیاء عتیقه از یکی از شهرهای غرب کشور وارد ترمینال غرب شدند و یکی از عوامل انتظامات به آنان مشکوک شده و در بازرسی از کوله‌پشتی آنان اشیاء عتیقه شامل چند سکه، دو طاقه فرش ابریشم و مقداری دینار عراقی، کشف و در اختیار یکی از کارمندان تعاونی قرار می‌دهد.
کارمند تعاونی نیز با صورت جلسه کردن حادثه قصد انتقال اشیاء عتیقه را به کلانتری داشته است که قبل از این موضوع قاچاقچیان برای پس گرفتن اشیاء عتیقه اقدام به گروگان‌گیری مأمور انتظامات و کارمند تعاونی می‌کنند.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
جوان 19 ساله تهرانی که برای برپایی مراسم عقد ازدواج به نورآباد رفته بود در اثر گازگرفتگی جانش را از دست داد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی لرستان گفت: پیام یمینی که برای برپایی مراسم عقد ازدواجش به نورآباد رفته بود، نیمه شب دچار گازگرفتگی شد و جانش را از دست داد و به جای ماشین عروس با تابوت به زادگاهش بازگشت.
سرهنگ مصطفی محمودی افزود: وی پس از برپایی مراسم جشن، شب را در منزل یکی از بستگانش خوابید اما به کام مرگ فرو رفت.وی اضافه کرد: صاحبخانه به رسم مهمان‌نوازی اتاقی را به تازه داماد اختصاص داد و بخاری را روشن کرد اما مهمان که تنها در اتاق خوابیده بود متوجه بوی ناشی از نشت گاز منوکسیدکربن از بخاری نشد و برای همیشه به خواب رفت و به جای خودرو عروس با تابوت به تهران انتقال یافت.محمودی گفت: به دنبال این حادثه مراسم جشن به عزا تبدیل شد.

 


مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهرانی در یک گزارش جالبی تاکید کرد: از میان 4 میلیون موتورسیکلت موجود در تهران فقط 300 دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند.
سیدعلی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: به رغم نقش 25 درصدی موتورسیکلت‌ها در منابع متحرک آلاینده هوای تهران هیچ تدبیری برای این معضل اندیشیده نشده است در حالی که در مراکز معاینه فنی 10 خط موتورسیکلت وجود دارد اما مراجعات هر شش ماه از 300 دستگاه موتورسیکلت تجاوز نمی‌کند و همین موتورسیکلت‌ها نیز متعلق به بخش‌های زیرمجموعه شهرداری نظیر «پیک بادپا» است که مجبور می‌شوند مراجعه کنند.وی افزود: در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون موتورسیکلت در تهران داریم و این تعداد مراجعه بسیار کم است.
وی درباره وضعیت معاینه فنی خودروها نیز با اعلام اینکه در حال حاضر 38 خط معاینه فنی با پراکندگی مناسب در سطح شهر تهران پذیرای خودروهاست، گفت: ظرفیت مراکز در هر شیفت پنج هزار خودرو است، ولی متاسفانه کمتر از یک پنجم این ظرفیت ورودی در مراکز را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: مسئولان و پلیس باید به سمتی بروند که خودروها وادار شوند برای معاینه فنی مراجعه کنند.
رضوی با تاکید بر مکانیزه شدن کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی، گفت: کلیه مراکز معاینه فنی برای اولین بار در ایران مجهز به دوربین‌های پلاک‌خوان شده‌اند؛ این دوربین‌ها مستقیما روی دیتا بیس‌های پلیس می‌نشینند و اگر لایحه مربوط به این طرح در شورای شهر تهران تصویب شود پلیس مانند طرح ترافیک برای خودروهایی که برای معاینه فنی مراجعه نکرده‌اند جریمه ارسال می‌کند.وی افزود: در حال حاضر شاهدیم که با ارسال پیامک از سوی پلیس و اعلام مهلت 10 روزه برای خودروهایی که معاینه فنی ندارند مراجعات افزایش داشته است و در تهران روزانه نزدیک به 1600 خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: متاسفانه تنها در آغاز سفرهای نوروزی و تابستانه مردم برای معاینه فنی به مراکز مراجعه می‌کنند.

 


سازمان پزشکی‌قانونی با ارائه‌ آماری تهران را رکورددار دعوا و نزاع‌های خیابانی و خانگی دانست.
به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی‌قانونی در شش ماهه نخست امسال 352 هزار و 76 نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که حدود دو سوم این آمار مختص مردان است و بیشترین مراجعه ناشی از نزاع مربوط به تهران است.
تعداد مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، سه دهم درصد کاهش یافته چرا که تعداد مراجعین نزاع در شش ماهه اول سال گذشته 353 هزار و 249 نفر بوده است.براساس این گزارش، در نیمه اول سال جاری استان‌های تهران با 58 هزار و 591، خراسان‌رضوی با 32 هزار و 806 و اصفهان با 26 هزار و هشت نفر بیشترین نزاع را داشته‌اند.

 


سایت ارتقای سلامت ایثارگران با هدف ترویج سبک زندگی سالم همراه با ارائه خدمات الکترونیک، پژوهش‌ها و متون مرتبط با این موضوع رونمایی شد.
دکتر «محمد حسین تقدیسی» مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در جلسه رونمایی از این سایت در محل مرکز امور ایثارگران ناجا گفت: براساس تفاهم نامه بین دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و مرکز امور ایثارگران ناجا سایت ارتقای سلامت ایثارگران ناجا با هدف ترویج سبک زندگی سالم راه‌اندازی شده است.
کاربران با مراجعه به نشانی این سایت می‌توانند از خدمات مختلف این سایت مانند مشاوره حقوقی و سلامت، تست اندازه‌گیری وزن و قد، تست افسردگی و سلامت روان استفاده کنند.
ایثارگران برای استفاده از این سایت می‌توانند به نشانی اینترنتی www.isargaran.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف شدید میان دو تریلر در شرق پایتخت خبر داد.
سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: وقوع حادثه تصادف 2 دستگاه تریلر در ساعت 15 دقیقه بامداد دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 57 را به محل حادثه واقع در بلوار وفادار شرقی اعزام کرد.وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که یک دستگاه تریلر در حاشیه اتوبان پارک کرده بود که ناگهان یک دستگاه تریلر دیگر به شدت از ناحیه مجاور با آن برخورد کرده است.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این حادثه سبب آسیب‌دیدگی راننده 26 ساله تریلر شد، گفت: راننده جوان پیش از رسیدن آتش‌نشانان به محل، از خودرو خارج شده و دچار آسیب‌دیدگی سطحی شده بود.
ملکی با اشاره به عملیات آتش‌نشانان در محل حادثه، خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی به کمک جرثقیل سازمان، تریلرها را به حالت اولیه بازگردانده و در ساعت یک بامداد به عملیات خود خاتمه دادند.
وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهور بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: با توجه به بزرگ بودن ابعاد خودروها و حضور جرثقیل در محل، تردد در این محل تا زمان اتمام عملیات به سختی انجام می‌شد. این حادثه تلفات جانی در برنداشته است.

 


اگرچه زبان فیل‌ها در هیچ کجای دنیا و در هیچ مدرسه‌ای تدریس نمی‌شود، اما یک دختر 14 ساله هندی با توانایی منحصر به فرد خود قادر است با فیل‌ها صحبت کند و از این راه، جان مردم محلی را در مواقع هجوم این حیوانات بزرگ‌جثه به روستاها و شهرها نجات دهد.
در ماه ژوئن سال جاری میلادی (2013) گله‌ای با 11 رأس فیل از جنگل‌های اطراف وارد شهر «رورکلا» شدند اما پیش از اینکه این گله شهر و خانه‌هایش را ویران کند، مقامات آن «نیرمالا توپو»، دختر نوجوان هندی را به یاری طلبیدند چرا که این دختر به طرز باورنکردنی قادر به برقراری ارتباط کلامی با فیل‌ها است.نیرمالا بلافاصله از روستای خود روانه شهر «اودیشا جارخند» و زمین فوتبالی شد که فیل‌ها به طور موقتی در آنجا نگهداری می‌شدند.به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، نیرمالا گفت: قبل از هر کاری دعا خواندم. سپس با تمرکز به ذهنم خطور کرد که چه باید بگویم و خطاب به فیل‌ها گفتم: اینجا خانه شما نیست و باید به جایی که به آن تعلق دارید برگردید.

 


وزارت دادگستری انگلیس اعلام کرد که شورش زندانیان در زندان «میدستون» واقع در جنوب شرق این کشور، بدون خسارت و جراحتی پایان یافت.
به گزارش ایرنا، منابع خبری انگلیس شنبه شب از شورش دهها نفر از زندانیان زندان میدستون واقع در منطقه «کنت» خبر داده بودند.
گزارش‌های اولیه حکایت از این داشت که حدود 180 نفر از زندانیان در اعتراض به شرایط بد زندان،‌ دست به شورش زده‌اند، ولی یک سخنگوی وزارت دادگستری انگلیس گفت: حدود 40 نفر از زندانیان یکی از بندهای زندان میدستون، دست به اعتراض و ناآرامی زده بودند.
براساس اعلام وزارت دادگستری انگلیس، بلافاصله پس از این حادثه افسران ویژه برای کنترل اوضاع وارد عمل شدند و ساعاتی بعد اوضاع تحت کنترل درآمد.این وزارتخانه تأکید کرده است که در این شورش به هیچ یک از زندانیان و زندانبانان آسیبی وارد نشد.
تلویزیون اسکای نیوز به نقل از یک مقام اتحادیه صنفی افسران زندان گزارش داد: زندانبانان به دلیل کاهش بودجه و تعدیل نیرو، مجبورند زندانیان را بیشتر از قبل در فضای بسته نگهدارند و احتمالاً همین موضوع یکی از دلایل شورش بوده است.
زندان میدستون یک زندان طبقه «C» محسوب می‌شود که حدود 600 زندانی را در خود جای داده است. بسیاری از زندانیان این زندان محکومان پرونده‌های جنسی هستند.
همچنین ده‌ها زندانی خارجی با محکومیت بالای 18 ماه در زندان میدستون نگهداری می‌شوند.
گزارش دیگری از تلویزیون «بی‌بی‌سی» حاکی است که حدود 60 نفر از زندانیان زندان «رأی هیل» واقع در نزدیکی شهر کاونتری در مرکز انگلیس نیز دست به اعتراض زدند.
براساس این گزارش، زندانیان معترض از بازگشت به سلول‌هایشان خودداری می‌کردند که پس از ساعتی این اعتراض از طریق مذاکره و مسالمت‌آمیز پایان یافت.مقامات وزارت دادگستری انگلیس می‌گویند این دو حادثه ارتباطی با هم نداشته‌اند.

 


ازدحام جمعیت مقابل کلیسایی در شرق نیجریه به مرگ 17 تن و مصدومیت ده‌ها تن دیگر منجر شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت نیجریه اعلام کرد براثر شلوغی و ازدحام جمعیت مقابل کلیسایی در شرق نیجریه در پایان مراسمی دینی که هزاران نفر در آن شرکت داشتند 17 تن کشته شدند.
«مایک اوداه»، سخنگوی دولت نیجریه گفت: در دیدار از بیمارستان شهر نکپور اجساد 17 تن که از مکان حادثه بیرون کشیده شده بود دیدیم.
براساس گزارش رسانه‌های محلی آمار کشته‌ها بیشتر از تعدادی است که دولت اعلام کرده به طوری که در برخی گزارش‌ها شمار کشته شدگان 28 تن اعلام شده است.
این اتفاق صبح شنبه در شهر اوکی در استان انامبرا در جنوب شرق نیجریه روی داد.

 


یک قایق حامل مسلمانان آواره میانماری در آب‌های این کشور غرق شد و تاکنون فقط 8 نفر از آنها نجات یافته‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، یک قایق حامل 70 مسلمان روهینگیا در آب‌های میانمار غرق شد و تاکنون 8 نفر از آنها نجات یافتند و از سرنوشت بقیه خبری نیست.
به دنبال وقوع خشونت‌های قومی علیه مسلمانان روهینگیا توسط بودائیان حاکم میانمار که از ماه ژوئن 2011 شدت یافته است تاکنون صدها نفر کشته و بیش از 200 هزار نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.
بسیاری از مسلمانان از ترس حملات بودائی‌ها تلاش می‌کنند با قایق خود را به کشورهای همسایه از جمله مالزی برسانند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10