(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 18 آبان 1392 - شماره 20636

حدیث دشت عشق
از میان استقلال و پرسپولیس، یک تیم قهرمان نیم فصل می‌شود
تساوی مدعیان قهرمانی در تبریز
اخبار کوتاه از فوتبال
شکست مدافع قهرمانی در نبرد بزرگان لیگ کشتی
تغییرات سوال برانگیز در کادر فنی تیم ملی تکواندو
اعلام فهرست جدید تیم ملی فوتبال
حضور المپیکی‌ها در اردوی جدید تیم ملی وزنه برداری
پیروزی قاطعانه نایب قهرمان در هفته اول لیگ برتر بسکتبال
   


به ياد سردار شهيد«عبدالمجيدعراقي زاده»
معلم امدادگر
مرداد ماه سال 1336 در يک خانواده اي مذهبي در بندر عباس چشم به جهان گشود. پدرش برادر زاده‌ علامه شهيد آيت الله حاج علي وکيلي، امام جمعه لارستان در عهد رضا‌خان و مادر ايشان نوه دختري اين علامه شهيد بود. پدر او که خود معلم قرآن و پايبند به اجراي قوانين شرع بود. از همان اوان کودکي وي را تحت تربيت هاي اسلامي قرار داد. از همان موقع در حالي که شايد 12 سال بيشتر نداشت نماز و روزه را شروع کرد و با قرآن و تعاليم اسلامي آشنا شد، در مراسم مذهبي با شوق و ذوق فراوان فعالانه شرکت مي کرد.
تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در بندر عباس به پايان برد و پس از طي دوره‌ دانشسراي عالي کرمان و اخذ مدرک فوق ديپلم رياضي، خدمت سربازي خود را به صورت معلم در بخش فين بندر عباس آغاز نمود . در همين زمان بود که انقلاب اسلامي به رهبري مجاهد کبير، امام خميني. با قدرت و شدت رژيم طاغوت را در هم مي کوبيد و عبدالحميد نيز پا به پاي ديگر همرزمانش ضمن حفظ ارتباط با نيروهاي فعال در بندر عباس به افشا گري عليه رژيم طاغوت پرداخت و در بالا بردن بينش علمي – سياسي – انقلابي دانش آموزان همت والايي از خود نشان داد.هنگامي که فرمان امام مبني بر اعتصاب سراسري را دريافت نمود مدرسه را تعطيل و آن را به کانون گرم و فروزان مبارزه عليه رژيم سر سپرده شاه تبديل نمود.
با پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن ماه ، 1357، شهيد عراقي زاده که خدمت سربازي خود را به پايان رسانده بود به بندر عباس آمده و به عنوان معلم رياضي در مدرسه شهيد سام پوربه انجام وظيفه پرداخت و در سنگر آموزش و پرورش فعاليتهاي خود را در بعد تاز ه اي آغاز نمود .
با آغاز حملات وحشيانه و متجاوزانه رژيم عراق به ميهن اسلامي به حراست از حريم مقدس انقلاب پرداخت و به جبهه هاي نبرد شتافت .
سردار شهيد عبدالمجيد عراقي زاده اواخر سال 1359 از جبهه کوت شيخ به جبهه دارخوين منتقل گرديد و چون در امداد مهارت داشت به بهداري منتقل شد و در نقش امداد گر مشغول به کار گرديد. اودر اين سمت حضوري تاثير گذار داشت .از عمليات فرماندهي کل قوا تا عمليات خيبر که به يار پيوست‌، در پست هاي قائم مقامي و فرماندهي بهداري مشغول خدمت بود .
او دبير نمونه و معلم رياضي دبيرستانهاي بندر عباس بود و در سنگر علم نيز از توانايي بالايي بر خوردار بود به طوري که هر گاه به قصد مرخصي به شهر بندر عباس مي رفت آموزش و پرورش با تمديد ماموريت او مخالفت مي کرد و به او پيشنهاد مسئوليت‌هاي مهمي را مي داد ولي شهيد عراقي زاده از قبول مسئوليت در اداره آموزش و پرورش امتناع کرده مجددا به جبهه نبرد باز مي‌گشت. در جبهه نبرد در اورژانس هاي عقب جبهه نمي ماند دوست داشت در نزديک‌ترين اورژانس خط مقدم قرار گيرد تا بتواند از وضعيت دشمن اطلاع کافي و دقيق به دست آورد .
در عمليات خيبر، پس از آنکه به نحو عالي از عهده اداره امور موبوطه بر آمد، در خط مقدم جبهه از ناحيه شکم مورد اصابت ترکش قرار گرفت و قبل از رسيدن به بيمارستان پر کشيد و به دوست پيوست !

 


سرویس ورزشی-
پرونده هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر با تساوی تیم های تراکتورسازی و استقلال تهران در تبریز بسته شد.
دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی از ساعت 15‌و 15 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور 62 هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار شد که بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. آرش برهانی در دقیقه 2 مسابقه در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه دقیق گل استقلال را به ثمر رساند. سعید دقیقی در دقیقه 67 با یک ضربه آرام و دقیق از داخل محوطه جریمه گل تراکتورسازی را به ثمر رساند. به این ترتیب تراکتورسازی شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل از دست داد و این فرصت را در اختیار استقلال قرار دارد. استقلال در صورتیکه بازی معوقه خود مقابل ملوان را در روز سوم آذر با اختلاف دوگل ببرد قهرمان نیم فصل خواهد شد. سعید مظفری‌زاده داور مسابقه به جواد نکونام و پژمان نوری از استقلال و میثم بائو، حبیب گردانی و محمد نصرتی از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد. با این تساوی تراکتورسازی26 امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد و استقلال هم با 24 امتیاز در رده ششم باقی ماند.
برتری سایپا برابر صبا
در دیدار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال در نیم فصل اول، سایپا در خانه پذیرای صبای قم بود و در پایان با نتیجه‌ 2 بر یک حریف خود را شکست داد. کاوه رضایی و حامد شیری برای شاگردان فیرات در این دیدار گلزنی کردند و تک گل تیم صبا را نیز غلامرضا عنایتی به ثمر رساند.
صعود راه‌آهن و ذوب‌آهن و اولین پیروزی مس با مظلومی
اما دیروز همزمان با بازیهای لیگ برتر 3 دیدار از رقابت‌های جام حذفی برگزار شد که طی آن تیم‌های راه‌آهن و ذوب‌آهن به ترتیب با برتری مقابل داماش گیلان و نفت تهران به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال صعود کردند و مس کرمان با غلبه بر شهرداری دزفول به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. در رشت تیم‌های داماش و راه‌آهن به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم تهرانی موفق شد با تک گل رضا خالقی‌فر در دقیقه 80 حریف خود را شکست دهد و به یک چهارم نهایی جام حذفی راه پیدا کند.راه‌آهن در مرحله بعد باید با برنده نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی تبریز بازی کند.در دیگر دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، ذوب‌آهن در خانه پذیرای نفت تهران بود و در پایان موفق شد با گلی که محسن بیاتی‌نیا در دقیقه 80 به ثمر رساند، حریف خود را شکست دهد و به مرحله بعد راه پیدا کند.ذوب‌آهن در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار ملوان با یکی از دو تیم استقلال و کاسپین قزوین برود.
در دیگر دیدار برگزار شده و در مرحله‌ یک شانزدهم نهایی مس کرمان در دزفول شهرداری این شهر را شکست داد. کریم اسلامی (7)، لوسیانو ادینیهو (22) و شهرام گودرزی (68) برای مس گلزنی کردند تا پرویز مظلومی اولین پیروزی خود را با این تیم به دست بیاورد. گل تیم شهرداری دزفول را نیز ایمان علی دادی دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.مس کرمان در مرحله یک هشتم نهایی حریف تیم نفت امیدیه شد.

 


وعده‌های تازه رئیس فیفا
رئیس فیفا سفرش به تهران را مثبت خواند و گفت، پس از حضورش در ایران یک نماینده دیگر از این کشور در آینده عضو کمیته‌های فیفا خواهد شد. بلاتر در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره پول بلوکه شده ایران در فیفا گفت: این مورد متاسفانه مدتی است که به وسیله قدرت‌های سیاسی تحمیل شده است و ما هم نمی‌توانیم تصمیم‌های سیاسی را تغییر دهیم اما می‌توانیم برای این موضوع راه‌ حل پیدا کنیم.
واکنش سرمربی استقلال به شعارهای هواداران تراکتورسازی
امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار تیمش برابر تراکتورسازی گفت: اگر خط هافبک‌مان در این بازی قوی‌تر عمل می‌کرد، می‌توانستیم به گل‌های زیادی برسیم. برنامه ما این بود که تله‌گذاری کنیم، اما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. اگر خط هافبک ما باهوش بود، شاید می‌توانستیم به گل دوم هم برسیم. قلعه‌نویی در واکنش به شعار هواداران تراکتورسازی تبریز علیه او تصریح کرد: همه قضیه رفتن من را می‌دانند و وجداناً می‌خواستم در تراکتورسازی بمانم اما علیه من تبلیغات منفی راه انداختند که خدا می‌داند. به نظر شما مربی که می‌خواهد از تیم برود برای فصل بعد لیست بازیکن می‌دهد؟ من می‌خواستم بمانم اما شرایط را طوری رقم زدند که این اتفاق نیفتد. پیش وجدان خودم و پیش خدا راضی هستم چون تیمی که فقط با 7-6 میلیارد تومان بسته شده بود را آسیایی کردم. شما ببینید زمانی که من در تبریز بودم تیم چقدر هزینه داشت و یا محل تمرین ما کجا بود. 3 ماه در نصف زمین تمرین کردیم. درست است که ما در آن فصل به نایب‌قهرمانی رسیدیم اما می‌توانستیم قهرمان هم شویم.
فیلم مستند فیفا از تیم ملی ایران
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در راستای ساخت مستند تیم‌های صعود کرده به جام‌جهانی 2014 قصد دارد از فوتبال ایران نیز فیلم مستندی تهیه کند.فیفا بدین منظور با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی و بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد مصاحبه‌هایی ترتیب داده و نظر آنها را درباره فوتبال ایران جویا شده است.
دو بازیکن پرسپولیس در راه نفت
مسئولان باشگاه نفت تهران مذاکراتی با پرسپولیسی‌ها انجام داده‌اند تا دو بازیکن این تیم یعنی میلاد غریبی و خانزاده در نیم‌فصل به این تیم ملحق شوند.
جریمه 15 هزار یورویی کی روش
کارلوس کی‌روش از سوی دادگاهی در لیسبون به پرداخت 15 هزار یورو به پدرو دا فونسکا، به دلیل تهمت دروغ‌نویسی به این خبرنگار محکوم شد. کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گویی با «آنتنا1» در تاریخ نهم جولای 2010 گزارش هفته‌نامه سان را تکذیب کرد. در این گزارش اظهارات کی‌روش در انتقاد به فدراسیون فوتبال پرتغال منتشر شده بود که گفته بود این گزارش دروغ و نادرست است.
مهدوی‌کیا مدیرفنی تیم جوانان
مهدی محمد‌نبی دبیر فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه مهدی مهدوی‌کیا همچنان به عنوان مدیر فنی در کنار تیم ملی فوتبال جوانان حضور خواهد داشت گفت: تیم ملی جوانان که هفته آینده قرار است به ایتالیا برود این تیم را همراهی می‌کند.
نشست مربی تیم ملی با قلعه نویی
در راستای تعامل بیشتر کادر فنی تیم ملی با مربیان باشگاهی طی روزهای گذشته یکی از دستیاران کارلوس کی‌روش نشست خصوصی با امیرقلعه نویی برگزار کرد.
تلاش راه آهن برای کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی
ابراهیم زاده سرمربی را‌ه‌آهن تهران گفت: در لیگ‌برتر و جام حذفی کارمان را با قدرت ادامه می‌دهیم و برای قهرمانی در جام حذفی تلاش می‌کنیم.
تمجید فرگوسن از کی روش
سرالکس فرگوسن سرمربی سابق تیم فوتبال منچستریونایتد در کتاب زندگینامه خود که اخیراً منتشر شده از کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به شدت تمجید کرده است.
حق نامگذاری برنابئو 25 میلیون یورو
25 میلیون یورو قیمتی است که رئال مادرید امیدوار است برای حق نامگذاری ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به دست آورد. منابع حاضر در باشگاه بر این باور هستند که با مقایسه موارد مشابه در فوتبال اروپا این رقم، مناسب است. رئال مادرید در حال حاضر ایده خوبی دارد که پول به دست آمده از حق نامگذاری را کجا خرج کند. 25 میلیون یورو در سال به عنوان بخشی از بودجه 400 میلیون یورویی برای بازسازی این ورزشگاه که کارش از انتهای این فصل آغاز می‌شود، خرج خواهد شد.

 


هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد جام ولایت با پیروزی استیل آذین و برتری تیم‌های مهمان پیگیری شد.
در حساس ترین مسابقه این هفته و در گروه یک، تیم موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج(ع) سبزوار مدافع عنوان قهرمانی، در سالن سربداران این شهر در یک مسابقه حساس و دیدنی برابر تیم استیل آذین ایرانیان با نتیجه 3 بر 4 مغلوب شد.
در این مسابقه بخان گویگریف و ماگمود قربان علی یف کشتی گیران روس، ثامن و دنیس سارگوش و عبدالسلام گادیسوف نمایندگان روسی تیم استیل آذین ایرانیان به برتری دست یافتند. مسابقه حساس این ديدار سنگین وزن انجام شد که طي آن پرویز هادی از تیم سبزوار مقابل محمد آذرشکیب شکست خورد و در نهايت اين تيم سبزواري مغلوب شد.در دیگر دیدار این گروه تیم گروه ساختمانی کفایتی خراسان رضوی مقابل میهمان خود هیات کشتی رستم کلا با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شد در این مسابقه کشتی گیران جوانی نظیر نیما الهی و علی حاج آقا نیا از تیم رستم کلا به برتری دست یافتند. در مهمترین کشتی این مسابقه اصغر جبلی از تیم کفایتی مقابل نیما الهی شکست را پذیرا شد.بر این اساس، در گروه دوم این رقابت ها تیم خونه به خونه بابل نيز در مسابقه ای که صادق گودرزی پس از ماهها دوری از میادین برای تیم میزبان به میدان رفته بود، با نتیجه 6 بر یک میهمان خود شهدای زنجان را شکست داد.در آخرين دیدار این گروه نيز تیم موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج(ع) مشهد در سالن سید رسول حسینی موفق شد با نتیجه 4 بر 3 میزبان خود گاز مازندران را شکست دهد. در این مسابقه مارساگاشویلی دارنده مدال برنز المپیک برای مشهد به پیروزی دست یافت، اما گوگشلیدزه برابر اباذر اسلامی مغلوب شد.

 


مسئولان فدراسیون تکواندو بیژن مقانلو را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کردند.
روز پنج شنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون، ذوالقدری، دبیر و هادی ساعی، مدیر تیم‌های ملی برگزار شد که بعد از پایان آن با توجه به پایان قرارداد مرتضی کریمی به عنوان سرمربی تیم ملی، بیژن مقانلو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد.مرتضی کریمی در یک سال گذشته دو بار و به صورت مقطعی در مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک و مسابقات کامبت گیمز در روسیه سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشت که به ترتیب یک مقام نایب قهرمانی و یک مقام قهرمانی را کسب کرد. قرارداد کریمی بعد از مسابقات کامبت گیمز به پایان رسیده بود.به این ترتیب بیژن مقانلو هدایت تیم ملی را در مسابقات کسب سهمیه المپیک منچستر که آذر ماه خواهد بود، بر عهده خواهد داشت.
حال این سوال مطرح است که آیا کسب دو سکوی جهانی کارنامه بدی بوده که باعث شده مسئولان فدراسیون تکواندو دیگر از کریمی استفاده نکند یا اینکه اگر مقانلو برای مسابقات مهم بهتر از کریمی بود چرا او را برای بازی‌های المپیک 2012 لندن انتخاب نکردند در حالی که چندین سال مربی تیم ملی بود؟
مرتضی کریمی سرمربی برکنار شده تیم ملی تکواندو گفت: مسئولان فدراسیون برای کنار گذاشتن من بهانه می‌آورند. آنها تاب انتقاد ندارند و می خواهند کار خود را توجیه کنند.بدون شک این تصمیم نمی‌تواند دلیل فنی داشته باشد، چون من از فدراسیون انتقاد می کنم آنها نمی‌توانند با من کار کنند.من آدمی نیستم که تعریف کسی را کنم، مسئولان فدراسیون کسی را می خواهند که تعریف‌شان را کند. من چنین آدمی نیستم و خیلی راحت از مشکلات سخن می‌گویم. وقتی چند بار مشکلات را به آقایان می‌گوئیم و کسی توجهی نمی‌کند مجبورم انتقاد کنم.

 


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی جهت بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند و لبنان را اعلام کرد.
بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقه با تایلند و لبنان باید امروزساعت ۱۷:۳۰ خود را در هتل آزادی به کادر تیم ملی فوتبال معرفی کنند. اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به این شرح است: رحمان احمدی، دانیال داوری، حامد لک، حسین ماهینی، مهرداد بیت‌آشور، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مازیار زارع، احسان حاج‌صفی، یعقوب کریمی، جواد نکونام، رضا حقیقی، آندرانیک تیموریان، محمد نوری، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری، مسعود شجاعی، قاسم حدادی‌فر، اشکان دژآگه، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد.

 


رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران گفت: کوروش باقری برای ادامه همکاری در تیم ملی مشکلی ندارد و با برگزاری جلسه‌ای در هفته پیش رو او را از تصمیمش منصرف می‌کنم.
حسین رضازاده اظهار کرد: کوروش باقری در حال حاضر در شهر کرمانشاه به استراحت می پردازد، هفته آینده با حضورش در محل فدراسیون وزنه برداری جلسه ای با او برگزار کرده و پیرامون استعفایش صحبت می کنیم اما من به هیچ وجه استعفایش را نمی پذیرم و او را از تصمیمش منصرف خواهم کرد چرا که در مشورتی که با پزشکان داشته‌ام متوجه شدم برای ادامه حضور در ورزش مشکلی ندارد. وی در مورد حل شدن اختلافات پیش آمده بین قهرمانان المپیکی و کادرفنی تیم ملی وزنه برداری نیز بیان کرد: خوشبختانه مشکلات که نه بلکه سوءتفاهماتی وجود داشت که از یکسال گذشته عده‌ای آن را بزرگ کرده و به آن دامن زدند و با ورود پیشکسوتان و مسئولان این مسأله برطرف شد و دوشنبه هفته گذشته در فدراسیون با وزنه برداران المپیکی جلسه‌ای برگزار کرده و کدورت ها را فراموش کردیم. در کل جلسه با المپیکی‌ها رضایت بخش بود و در جلسه با کوروش باقری این مسأله را هم مطرح خواهم کرد. امیدوارم تا 45 روز آینده استارت اردو‌ها برای شرکت در مسابقات بازی‌هایی آسیایی کره جنوبی و قهرمانی جهان در قزاقستان زده شود و در این اردوها شاهد حضور قهرمانان المپیکی ایران باشیم و افتخارآفرینی آن‌ها در مسابقات پیش رو موجب خشنودی مردم را فراهم کند.

 


شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی تیم‌های مهرام، دانشگاه آزاد، صنایع ماهشهر و شکست شهرداری گرگان آغاز شد.
هفته نخست از فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روز پنجشنبه هفته برگزار شد. در چارچوب دیدارهای این هفته و در تهران تیم مهرام، نایب قهرمان فصل گذشته در مصاف با حریف زنجانی خود با بیش از 30 اختلاف امتیاز به برتری دست یافت. دانشگاه آزاد دیگر تیم تهرانی بود که در این هفته از مسابقات موفق شد بر تیم تازه لیگ برتری شده نیروی زمینی غلبه کند. این دو دیدار در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.نیروی زمینی در حالی در تهران متحمل شکست شد که هفت الماس قزوین، دیگر تیم تازه وارد لیگ برتر امسال در گرگان موفق شد شاگردان اسدالله کبیر را شکست دهد. صنایع پتروشیمی و استقلال زرین قشم برگزار کننده دیگر دیدار این هفته از مسابقات بودند که طی آن تیم ماهشهری به پیروزی دست یافت.نتیجه چهار دیدار برگزار شده در آغاز شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به این شرح است: * مهرام 92 - هیات زنجان 60* صنایع ماهشهر 52 - استقلال زرین قشم 50* شهرداری گرگان 58 - هفت الماس 67* دانشگاه آزاد 62 - نیروی زمینی 37

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10