(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 آبان 1392 - شماره 20638

تمهیدات ترافیکی پلیس برای تاسوعا و عاشورا
آلودگی هوا هر روز بیشتر می‌شود
پیدا کنید تهران را !
احمدی مقدم خبر داد
دستگیری چند مظنون به ترور دادستان زابل
ارتقای درجه رئيس پلیس راهور توسط مقام معظم رهبری
فعالیت 30 تیم پلیس برای برخورد با خودروهای دودزا
 حوادث کوتاه از کشور
کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی در زندان کرج از 80 نفر
سازمان هواشناسی خبر داد
باد و باران امروز بعدازظهر در تهران
کشف 120 کیلو تریاک در محور قم- تهران
2 مرزبان سراوان در سانحه رانندگی کشته شدند
مرز ایران و آذربایجان بسته شد
قساوت انسانی!
توفان فیلیپین جان 10 هزار نفر را گرفت
حمله به دختر محجبه
فرار تنها ژاپنی عضو داعش
   


رئیس پلیس ترافیک شهری راهور با تشریح تمهیدات پلیس برای ایام تاسوعا و عاشورا در شهرها گفت: با توجه به برگزاری عزاداری در شهرهای مختلف و تعطیلی پیش رو پیش‌بینی می‌کنیم بسیاری از هموطنان برای برگزاری مراسم عزاداری به شهر خود بازگردند.
سرهنگ حسین مهرایی در مورد تمهیدات پلیس برای روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: با توجه به اینکه پایتخت از امروز به علت آلودگی هوا تعطیل شده است پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای هموطنان به منظور شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا از امروز آغاز شود. این در حالی است که بسیاری از هموطنان براساس سنت این مراسم آیینی را در شهر خودشان برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: تمامی تسهیلات برای شهرهای مسافر فرست و مسافرپذیر انجام شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ترافیک در خروجی‌ها و ورودی‌های شهر پیش‌بینی شده است.
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور با بیان اینکه در هر شهری یک محل تجمع بزرگ دسته‌های عزاداری وجود دارد تاکید کرد: پلیس تسهیل ترافیک در این مناطق را به منظور عبور و مرور راحت هیئت‌های عزاداری و عزاداران بر عهده داشته و در این راستا برنامه‌هایی را دستور کار داریم. روز عاشورا نیز طرح ویژه ترافیکی در شهرهای بزرگ اجرا می‌شود.
به گفته مهرایی، به جز ترددهای ضروری آتش‌نشانی و اورژانس که تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شده است اولویت تردد با هیئت‌های مذهبی است.
وی از رانندگان خواست در روز عاشورا از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند و ظرفیت معابر را برای تردد هیئت‌های عزاداری بازنگه دارند.
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور پیش‌بینی کرد تردد در جاده‌های کشور در روزهای آینده افزایش یابد.

 


براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، به علت آلودگی هوای پایتخت مهدکودک‌ها و مدارس مقطع پیش‌دبستانی و دبستان استان تهران در نوبت صبح و بعدازظهر به مدت 3 روز تعطیل شد.
چند روزی است ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران ناسالم بودن هوا را اعلام می‌کنند تا اینکه پس از ساعت 21یکشنبه شب کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در اولین جلسه خود اعلام کرد: به علت بیش از حد مجاز بودن میزان غلظت آلاینده ذرات معلق، مدارس مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی به مدت 3 روز تعطیل است.
مصوبات جلسه پریروز کمیته اضطرار آلودگی هوا در نهایت به شرح ذیل اعلام شد:
* فروش آرم روزانه و هفتگی طرح ترافیک در شرایط هشدار تا اطلاع ثانوی از سوی شهرداری ممنوع، تردد میکسر حمل بتن در روز متوقف، فعالیت تولید بتن و آسفالت ممنوع اعلام شد.
* همچنین فعالیت اتوبوس‌های آلاینده درون‌شهری ممنوع اعلام شده و بدیهی است در صورت مشاهده تردد آنها از سوی پلیس راهور برخورد لازم صورت می‌گیرد. این اقدامات تا زمانی انجام می‌گیرد که آلودگی هوا در وضعیت هشدار قرار داشته باشد.
* ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و زنگ ورزش مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در شرایط هشدار ممنوع اعلام شد.
* آمبولانس‌های اورژانس و هلال‌احمر در میادین اصلی شهر در شرایط هشدار استقرار خواهند یافت؛ همچنین از قرار گرفتن کودکان و سالمندان و بیماران قلبی در فضای آزاد و ورزش افراد در فضای باز جلوگیری شود.
* ساعت کاری ادارات شهر تهران نیز از ساعت 16:30 به 14:30 کاهش پیدا کرد و مدارس ابتدایی در استان تهران غیر از شهرهای دماوند و فیروزکوه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز تعطیل خواهند بود.
* محدوده طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی به تمام سطح شهر تهران گسترش پیدا می‌کند. زمان اجرای طرح زوج و فرد از فردا آغاز شده و از ساعت 6:30 تا 19 ادامه خواهد یافت.
همچنین براساس تصمیم شب گذشته این کمیته به دلیل شدت آلاینده‌های جوی، مهدکودک‌ها و مدارس مقطع ابتدایی استان تهران امروز تعطیل هستند.
آلوده‌ترین مناطق تهران
بنا بر گزارش هوای 10 منطقه تهران در وضعیت هشدار قرار دارد و مناطقی از تهران که هوایی در وضعیت هشدار دارند به قرار زیر می‌باشند:

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: سرنخ‌هایی به دست آمده و همکاران ما مظنونینی را در رابطه با ترور دادستان زابل شناسایی و بعضا دستگیر کرده‌اند.
به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم ختم پدر سیدعلی مقدم معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران گفت: سرنخ‌هایی به دست آمده و همکاران ما مظنونینی را شناسایی و بعضا دستگیر کرده‌اند که هر وقت به نتیجه نهایی رسید، به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 


رئیس پلیس راهور توسط مقام معظم رهبری به درجه سرتیپ تمامی نائل آمد.
سردار دکتر اسکندر مومنی، صبح دیروز توسط مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرتیپ تمامی نائل شد.
وی صبح دیروز درجه خود را از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرد.
همچنین سردار قاسم رضایی، معاون عملیات ناجا نیز دیروز توسط مقام معظم رهبری به درجه سرتیپی نائل آمد.

 


رئیس پلیس راهور تهران با تشریح اقدامات پلیس برای کاهش آلودگی پایتخت گفت: 30 تیم گشتی ویژه با خودروهای دودزا در سطح شهر برخورد می‌کنند.
سردار حسین رحیمی در تشریح اقدامات پلیس برای کاهش آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: براساس تصمیم کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در دو روز آینده طرح زوج و فرد در سطح پایتخت و از درب منازل اجرا می‌شود. براین اساس پلیس از تردد خودروهای غیرمجاز جلوگیری کرده و متخلفان برابر 200 هزار ریال جریمه می‌شوند.وی ادامه داد: طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی از فردا در پایتخت اجرا می‌شود. و 30 تیم گشتی ویژه با تردد در سطح شهر با این خودروها برخورد می‌کنند. ضمن اینکه تمامی نیروهای سطح شهر در صورت برخورد با خودروها و موتورسیکلتهای دودزا این خودروها را توقیف می‌کنند.رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه خودروهای دودزا پلاک تعمیرگاه دریافت می‌کنند، افزود: این خودروها از سوی پلیس توقیف و برای رفع نقص پلاک تعمیرگاه دریافت می‌کنند. صاحبان این خودروها در صورت رفع نقص می‌توانند پلاکشان را دریافت و در شهر تردد کنند.رحیمی در خصوص خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: این خودروها از سوی مأموران اعمال قانون می‌شوند.
ممنوعیت تردد مینی‌بوس‌ها و کامیون‌ها در تونل‌های شهری
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران گفت: تردد مینی‌بوس و کامیونت از شنبه گذشته در تونلهای شهری ممنوع بوده و متخلفان برابر قانون جریمه می‌شوند.
بنابراظهارات سرهنگ عین‌الله جهانی از شنبه هفته گذشته به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی در تونل‌های شهری تردد مینی‌بوس و کامیونت در سه تونل رسالت، توحید و نیایش ممنوع شده و خودروهای متخلفی که اقدام به تردد در این تونلها کنند توسط دوربین‌ها شناسایی و جریمه می‌شوند. ضمن اینکه تصادف یا خرابی این خودروها در تونل موجب ایجاد ترافیک شدید و مسدود شدن راه می‌شود. زمان تخلیه تونل از این خودروها 4 برابر سایر خودروها است.
وی ادامه داد: تردد این خودروها در ترافیک عصرگاهی تونلها نیز تأثیرگذار بوده و موجب تشدید ترافیک می‌شود.
توصیه‌هایی برای بیماران
بنابر اظهارات دکتر نجم‌الدین کلانتری برای کمک به وضعیت افرادی که دچار مشکلات تنفسی و یا در موارد حاد آن مسمومیت‌های تنفسی ناشی از آلودگی هوا شده‌اند به ویژه بیماران قلبی عروقی، بیماران مبتلا به برونشیت، آسم و آلرژی می‌توان توصیه‌هایی ارایه کرد.این دسته از افراد در شرایط آلودگی هوا باید از ماسک‌های فیلتردار به جای ماسک‌های معمولی استفاده کنند؛ ماسک‌های معمولی به دلیل دارا بودن منافذ بزرگ، تأثیر بسیار ناچیزی در گرفتن ذرات معلق در هوا دارد و نمی‌تواند مانع از رد شدن این ذرات شود. با این حال اگر فردی دچار مسمومیت تنفسی شد در صورتی که دارای یک بیماری زمینه‌ای مانند آسم و آلرژی باشد باید درمان‌های قبلی او را ادامه و در اولین اقدام اکسیژن و داروهای کمک تنفسی به آنها ارایه داد.همچنین از نظر تغذیه‌ای باید ترکیباتی که سلنیوم و زینک دارد مصرف کنند که مهمترین منابع آن سبزی‌ها و میوه‌های دارای آنتی اکسیدان است.افرادی که دچار علایم تنفسی شده‌اند همچنین باید از مصرف مواد غذایی محرک دستگاه تنفسی که دارای ادویه و فلفل است و از غذاهای سرخ‌کردنی و مصرف سیگار و قلیان پرهیز کنند.

 


انتقامجویی در فضای مجازی
شیراز-فارس: رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که به دلیل انتقامجویی از نامزد قبلی خود تصاویر شخصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده بود.
سرهنگ موسی حسینی اظهار داشت: شاکی این پرونده‌ یک پرستار 25 ساله شیرازی بود که با مراجعه به مراجع قضایی از ارسال ایمیل‌های تهدید‌آمیز و حاوی تصاویر شخصی شکایت کرد.
وی افزود: در این ایمیل‌ها، فرد ارسال کننده، شاکی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کرده و این تهدیدات ادامه یافته تا اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی، پلیسی و مهندسی توسط ماموران، متهم شناسایی شد.
استرداد کیف پول
کاشمر-فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر کاشمر گفت؛ یک راننده وظیفه‌شناسی کیف پول حاوی 25 میلیون ریال را به صاحبش بازگرداند. این کیف علاوه بر وجه نقد حاوی مدارک شناسایی صاحبش نیز بود، راننده یاد شده از قبول مژدگانی از سوی صاحب کیف خودداری کرد.
شکستگی در خط لوله انتقال بنزین
اندیمشک- ایرنا: خط انتقال فرآورده‌های نفتی در حوالی شهر حسینیه از توابع بخش الوار گرمسیری اندیمشک دچار شکستگی شد.
بخشدار الوار گرمسیری دراین‌باره گفت: این حادثه صبح شنبه در شهر حسینیه به علت پوسیدگی خط انتقال رخ داد.
«داریوش عالی‌محمدی» افزود: شکستگی خط انتقال مواد سوختی موجب فوران بنزین در منطقه شد که با کنترل شرایط، حادثه خاصی رخ نداد.
اولیای دم قاتل را بخشیدند
رشت-ایرنا: مردی که حدود شش سال پیش در جریان درگیری در رشت، جوانی را به قتل رسانده بود با رضایت مادر مقتول، پای چوبه‌دار بخشیده شد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری گیلان؛ این مرد چند سال پیش بر سر پارک کردن خودرو در آپارتمان مسکونی‌اش با مقتول درگیر شده و با کارد آشپزخانه وی را به قتل رسانده بود.
طبق این گزارش؛ مادر مقتول اعلام کرده که به حرمت ماه محرم و برای جلب رضایت خدا، قاتل را که قرار بود صبح روز شنبه اعدام شود، پای چوبه‌دار بخشیده است.
اقدام قابل تقدیر
خرم‌آباد-ایرنا: مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان گفت: جوان لرستانی هنگام چرای گله گوسفندانش در منطقه هشتاد پهلو شهرستان خرم‌آباد با حمله یک قلاده پلنگ مواجه می‌شود که برغم مسلح بودن و شکار تعدادی از گوسفندانش توسط این حیوان، از کشتن پلنگ مهاجم امتناع کرد.
«محمدحسین بازگیر» افزود: این چوپان جوان که «نوروز حیدری» نام دارد در منطقه حفاظت شده هشتاد پهلو مورد حمله پلنگ قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پلنگ مهاجم، تعداد 44 راس از بزهای این چوپان را شکار و تلف می‌کند، افزود: چوپان جوان برای نجات‌ دام‌های خود از شکار پلنگ، با ایجاد سروصدا و پرتاب چوب و سنگ، سعی در فراری دادن پلنگ می‌کند.
کشف سیگار قاچاق
شیراز - فارس: فرمانده انتظامی لامرد اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطلع شدند فردی مقدار زیادی سیگار قاچاق را در منزل خود دپو و مخفی کرده است.
سرهنگ اکبر زلفی گفت: در بازرسی از این منزل مسکونی یک میلیون و 330 هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف شد.
وی اضافه کرد: در این مورد پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 


رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: مجرم زندانی که با تشکیل باندی در داخل زندان قزلحصار کرج اقدام به کلاهبرداری از 80 نفر به شیوه کارت به کارت به میزان 100میلیارد ریال کرده بود، شناسایی شد.
سرهنگ صابر عباس‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: پرونده‌ای از شعبه 15 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به اداره عملیات ویژه این پلیس ارجاع و از شاکی پرونده دکتری به هویت خانم «ف-ج» در خصوص شکایت وی تحقیق به عمل آید.
وی گفت: شاکی اظهار کرد: شخصی به هویت «س» ضمن تماس تلفنی با وی خود را مدیر عامل شرکت نفت معرفی و اظهار کرده قصد معرفی 30 نفر از کارمندان نسوان برای ویزیت به شما را داریم و حق ویزیت را از طریق کارت به کارت به حساب واریز خواهیم کرد.
عباس‌زاده گفت: تمام اقدامات فنی از سوی اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی انجام و متهمان در استان‌های رشت و البرز شناسایی و گروهی به منظور دستگیری آنان اعزام شد.
رئيس پلیس آگاهی استان افزود: پس از انجام تشریفات قانونی پرونده از سوی معاون دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب کرج به اداره 14 پلیس آگاهی این شهر ارجاع و با بررسی متهمان سابقه‌دار مشخص شد متهم اصلی پرونده به هویت «ف-ح» دارای سوابق کیفری بازداشت موقت در زندان قزلحصار کرج به اتهام خرید و فروش مواد مخدر محکوم به اعدام شده است.
عباس‌زاده اظهار کرد: با اخذ مجوز قضایی از شعبه 11 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرج متهم موصوف از زندان قزلحصار تحویل و در حضور قاضی شعبه 11 دادیاری از وی در خصوص اتهام وارده و سایر بزه‌های ارتکابی تحقیق که به صراحت علاوه بر اینکه به بزه انتسابی معترف به سایر پرونده‌های مسبوق به سابقه این باند اعتراف کرد.
وی ادامه داد: متهم همچنین اظهار کرد با استفاده از گوشی‌های پیشرفته که از ماموران زندان خریداری کرده بود، وارد سایت نظام پزشکی آذربایجان‌شرقی شده و آدرس و مشخصات پزشکان را استخراج و با معرفی خود به عنوان مدیر شرکت نفت و یا به‌عناوین مختلف و اغفال شکات با کشاندن آنها به پای دستگاه خودپرداز اقدام به کلاهبرداری از مردم در سطح کشور کرده است.
وی گفت: متهم در ادامه اعترافات خود بیان کرد با همدستی سایر مجرمان در زندان قزلحصار بنام‌های «ح-ح»، «د-الف»،
«ح-ق)، «ت-غ» و «ح-ب» با عناوین سرهنگ یا سرگرد ناجا- برنده شدن در طرح‌های مختلف همراه اول اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 100 میلیارد ریال کرده است.عباس‌زاده افزود: پس از تخلیه حساب وجوه کلاهبرداری شده از طریق اشخاصی به هویت‌های «غ-ن»، «الف-ج» و «ق-م» که در بیرون از زندان به سر می‌برند به صورت سازمان یافته برداشت وجه نقد صورت می‌گرفت.

 


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و وزش باد در پایتخت خبر داد.
مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به اخطاریه ویژه این سازمان به ایسنا گفت: سامانه بارشی که هم اکنون در کشور مستقر است امروز در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه و در برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی و قزوین با شدت بیشتری فعال خواهد شد که بر این اساس آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: همچنین از بعدازظهر بارش باران متناوب گاهی با وزش باد در استان‌های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران و دامنه‌های شمالی البرز رخ خواهد داد، همچنین شرایط بارشی در روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان، مرکزی و قزوین فراهم است.

 


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف 120 کیلوگرم تریاک از داخل یک کامیون در محور قم- تهران خبر داد.
سرهنگ اردشیر مطهری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در هشتم آبان ماه امسال مأموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ حین کنترل خودروها در محور جاده قدیم قم- تهران به یک کامیون ولوو مشکوک می‌شوند.
وی با بیان اینکه مأموران پس از توقف و بازرسی خودرو به رفتار و اظهارات راننده این کامیون به نام «حیدر» مشکوک می‌شوند افزود: مأموران در بازرسی دقیق‌تر بیش از 120 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که در 40 بسته قرار داشت کشف و ضبط کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه صاحب اصلی مواد فرد دیگری بود، گفت: مواد مخدر به صورت بسیار خاص داخل منبع آب این کامیون جاسازی شده بود که مأموران توانستند این مواد را کشف و به مقر دلالت دهند.

 


یک منبع آگاه از جان‌باختن دو مرزبان انتظامی جمعی هنگ مرزبانی شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان درسانحه رانندگی خبر داد.
وی که خواست نامش ذکر نشود شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان افزود: یک مأمور کادر همراه با سرباز وظیفه مرزبانی سیستان و بلوچستان حین انتقال یک متهم از مرز سراوان به پاسگاه، در سانحه رانندگی کشته شدند.
وی گفت: متهم دستگیر شده، با استفاده از فرصت اقدام به فرار کرده است.
«محمد وکیلی» معاون سیاسی فرماندار سراوان نیز در تماس خبرنگار ما با تأیید صحت اصل سانحه از جزئیات موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.
سرهنگ «یوسف مرعشی» معاون مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز با تأیید کشته شدن دوم مأمور گفت: هنوز جزئیات موضوع و پرونده دریافت نشده است.
«هادی مرعشی» مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: تاکنون اطلاعاتی از این حادثه به استانداری ارائه نشده است.
به گفته رابطان محلی، مأمور مرزبانی که در این سانحه کشته شد «مرتضی سرگزی» از اهالی شهرستان زابل است.

 


معاون معاهدات مرزی و امور بین‌الملل فرماندهی مرزبانی ناجا از بسته شدن مرز بیله‌سوار و جلفا در پی اقدام غیرقانونی مرزبانی جمهوری آذربایجان در بستن مرز پلدشت- شاه تختی خبر داد.
حسین مومنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در ساعت 45/21 مورخ 14آبان، مرزبان آذربایجان درخواست ملاقات اضطراری را به مرزبان ما می‌دهد و در این دیدار اظهار می‌دارد؛ از سوی مرز کشورمان به سمت یک دستگاه تراکتور آن کشور تیراندازی شده.
وی تصریح کرد: مرزبان کشورمان پس از بررسی موضوع در مورخ 15 آبان‌ماه از مرزبان جمهوری آذربایجان درخواست ملاقات می‌کند که متاسفانه برخلاف عرف دیپلماتیک و قراردادها و پروتکل‌های مرزی مشترک مرزبان کشور مقابل از دیدار مرزبان کشورمان خودداری کرده و به صورت یکجانبه اقدام به بستن مرز پلدشت- شاه تختی می‌کند.این مقام مسئول در فرماندهی مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده جهت تردد مرزنشینان و هموطنانمان در پی بسته شدن این مرز، مجددا مرزبان کشورمان در مورخ 16 آبان از مرزبان کشور آذربایجان درخواست ملاقات مرزی می‌کند که مجددا نیز مرزبان کشور آذربایجان از حضور در ملاقات مرزی و پاسخ دادن جهت علت بسته شدن مرز خودداری می‌کند.نامبرده با اشاره به تکرار اقدامات غیرقانونی مرزبان آذربایجان طی دفعات مختلف در گذشته و بارها خویشتن‌داری از سوی مرزبانان کشورمان تصریح کرد: لذا با توجه به پیگیری‌های مکرر و قانونی توسط مرزبانان کشورمان در منطقه پلدشت و عدم مسئولیت‌پذیری و پاسخ منطقی از سوی مرزبان جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان، فرماندهی مرزبانی کشورمان از بعد از ظهر روز پنجشنبه 16 آبان ماه اقدام به بستن مرزهای بیله سوار و جلفا نمود.وی با اشاره به موضوعات مرزی به وجود آمده در ادوار گذشته در مرز ایران و آذربایجان عنوان داشت: ما نیز در سال‌های گذشته مواردی را در مرز با این کشور داشتیم که بر اساس توافقنامه و پروتکل‌های مرزی موضوعات را از طریق مرزبانان و دیپلماسی و حقوقی پیگیری کردیم.
معاون معاهدات و امور بین‌الملل فرماندهی مرزبانی ناجا در پایان عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است و با بیش از 15 کشور دنیا هم مرز است و در کنترل از مرزهای خود بسیار جدی است و اینگونه خارج شدن از عرف و غیرقانونی مرزبان آذربایجان در نهایت به ضرر آن کشور خواهد بود و به آنان توصیه می‌کنم نسبت به این مسائل عاقلانه و از مسیر قانونی برخورد کنند.

 


در رویدادی شگفت‌انگیز آهویی با یک تیر در سرش در حیاط خلوت خانه‌ای در نیوجرسی دیده شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دیدن آهوی سرگردان در حیاط خلوت خانه «سوزان دارا»، بسیار عادی است. ولی او اذعان می‌کند از چیزی که از پنجره اتاقش دیده شگفت‌زده شده است. او بعد از ظهر در حیاط خلوت خانه‌اش یک آهو را در حالی دیده که به سرش تیر خورده بود. او گفت: این حیوان نه خون‌ریزی داشت و نه به نظر وحشت‌زده می‌آمد.
«سوزان» بعد از دیدن این صحنه بلافاصله با اداره کنترل حیوانات شهر و بخش حیات وحش نیوجرسی تماس گرفت و مقدمات درمان این آهوی زیبا فراهم شد.

 


پلیس فیلیپین از احتمال کشته شدن دست‌کم 10 هزار تن بر اثر توفان مرگبار «هایان» در این کشور خبر داد.
این در حالی است که مقامات دولتی فیلیپین تاکنون تنها مرگ چند صد تن را بر اثر این توفان تایید کرده‌اند. همچنین هزاران تن از ساکنان مناطق توفان‌زده مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و 2 هزار نفر هم مفقود شده‌اند.
خانه‌های مسکونی در مرکز استان «لیته» بر اثر این توفان مهیب تخریب شده‌اند. در این مناطق همچنین آب آشامیدنی وجود ندارد، برق ساختمان‌ها قطع شده و مردم طوفان‌زده نیز به غذای کافی دسترسی ندارند.
مقامات شهری اظهار داشتند که در تلاش برای توزیع کمک میان حادثه‌دیدگان هستند.
«مار روکزاس»، وزیر کشور فیلیپین گفت: عملیات امداد و نجات با حداکثر توان امدادگران صورت گرفته اما در برخی مناطق وجود حجم بالای گل و لای و آوار امکان امدادرسانی دشوار شده است.
«تکسون لیم» از مقامات شهری در شمال شرق «لیته» نیز گفت: تلفات توفان‌ هایان تنها در شهر «تاکلوبان» بیش از 10 هزار تن است.
به گفته رئیس پلیس «لیته» حدود 70 تا 80 درصد مناطق این استان که در مسیر توفان قرار داشته تخریب شده است. علاوه بر این بیشتر کشته‌شدگان بر اثر ریزش ساختمان‌ها و غرق شدن جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، هایان که یکی از سهمگین‌ترین طوفان‌ها به حساب می‌آید که با سرعت 270 کیلومتر در ساعت از روز جمعه تاکنون 6 جزیره مرکزی فیلیپین را درنوردیده است.
بنا به گزارش‌های رسیده گردباد هایان اینک به سمت جنوب شرق آسیا حرکت کرده و اکنون ویتنام در خطر آسیب قرار دارد هر چند که از سرعت آن کاسته شده است. به همین دلیل دولت ویتنام عملیات خارج کردن ده‌ها هزار نفر از مسیر گردباد را آغاز کرده است.

 


انجمن مبارزه با اسلام‌هراسی از حمله سه فرد ناشناس به یک دختر مسلمان محجبه 17 ساله در فرانسه گزارش داد.
به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، سه مرد مهاجم به یک دختر مسلمان محجبه 17 ساله که در حال بازگشت از مدرسه بود، حمله‌ور شدند.
این اتفاق در یکی از مناطق فرهنگی در شهر «اوری» فرانسه رخ داده است.
انجمن مبارزه با اسلام هراسی فرانسه گزارش داد براساس اطلاعات بدست آمده این دختر جوان تحت تعقیب یک خودرو قرار گرفته و سپس سرنشینان آن از خودرو پیاده شده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند، آخرین سرنشین خودرو روسری این دختر مسلمان را از سرش به زور درآورده است.
این دختر مسلمان با وجود شدت جراحت خود را به خانه رساند و به همراه پدرش راهی بیمارستان شد.

 


«توشیفومی فوجی موتو»، عکاس ژاپنی که چند ماه قبل برای عکاسی به سوریه رفته و سپس مسلمان شده و به تکفیری‌ها پیوسته بود، هفته گذشته از تکفیری‌ها جدا شد.
به نقل از جمهوری، این عکاس ژاپنی که با «البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» بیعت کرده بود و در صفوف سلفی‌ها علیه ارتش سوریه می‌جنگید، با مشاهده رفتارهای خلاف اخلاق آنها به اشتباه خود پی برد و به بهانه مرخصی از این گروه تروریستی جدا شد.
فوجیوتو، به عنوان اولین ژاپنی که شرایط دشوار جنگ در سوریه را تجربه کرده می‌گوید تکفیری‌ها پیوندهایی با آمریکا و صهیونیست‌ها دارند و به هیچ یک از اصول اخلاقی پای‌بند نیستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10