(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 آبان 1392 - شماره 20638

حدیث دشت عشق
سرمربی تیم ملی والیبال ایران هدفگذاری خود در مسابقات قهرمانی قاره جهان را اعلام کرد
ولاسکو: به دنبال کسب تجربه و چند پیروزی هستیم
اخبار کوتاه از فوتبال
عضويت 8 ايراني در كميته‌هاي فيلا
بلاتر آب پاکی را روی دست ایران ریخت
جام‌جهانی فقط در قطر برگزار می‌شود
اعلام آمادگی 6 تیم برای برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی
آغاز تمرینات تیم ملی تکواندو در غیاب سرمربی جدید
خواندنی از ورزش ایران
نماینده شیراز جایگزین ماهان اصفهان در لیگ برتر بسکتبال
   


به يادسردارشهيد«هدايت صحرايي»
سردار دهلراني شهيدآزادسازي مهران
«هدایت صحرایی» فرمانده عملیات سپاه دهلران در سال 1342 در در روستای «بیشه‌دراز» از توابع شهرستان دهلران به دنیا آمد. روستایی كه بعدها در طول هشت سال دفاع مقدس هم وی و هم سرداران دیگری از آنجا بیرق جهاد و شهادت امام بزرگوار را مردانه برافراشتند و الگویی شدند تا بسیاری از جوانان روستا مشتاقانه در مصاف با متجاوزان بعثی به جبهه‌ها شتافته و در راه دفاع از انقلاب و میهن عزیزشان 35 شهید و ده‌ها جانباز و آزاده تقدیم كنند.
هدایت تنها چراغ محفل پدر و مادری بود كه سال‌ها با مشقات فراوان و تحمل یك زندگی توأم با نداری اما با قلبی مملو از نور خدایی و اسلام ناب محمدی(ص) او را با مهر و عطوفت و رافت اسلامی تربیت كردند. وقتی كه دوران تحصیلی ابتدایی را در دبستان روستا به اتمام رسانید مجبور بود برای ادامه تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان روستا را ترك كند و نزد فامیلش در شهرستان دهلران ادامه تحصیل بدهد.
در همین ایام بود كه نسیم انقلاب وزیدن گرفت و در این بین «هدایت» از جمله افرادی بود كه با حضور فعالش در مجالس و تظاهرات‌ های اعتراض‌آمیز و آگاه‌ سازی در بین توده‌های مردم و دانش‌آموزی به روشنگری علیه دستگاه ستم‌شاهی پرداخت. با پیروزی انقلاب و آغاز تجاوزات رژیم بعث علیه نظام اسلامی به عنوان یكی از اولین پاسداران جذب سپاه شد. وی علاوه بر فعالیت در بخش نظامی سپاه امور اطلاعاتی و امنیتی را نیز بر عهده داشت.
پس از چندی به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات منصوب شد. در یكی از دیدارهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جبهه‌ دهلران در سال 1360 كه معظم‌له در آن زمان نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی انقلاب در جنگ بودند، هدایت به عنوان فرمانده اطلاعاتی منطقه گزارشی از وضعیت نیروهای خودی و دشمن به محضر ایشان ارائه كرد كه عكس یادگاری آن دیدار یكی از تابلوهای مورد علاقه‌ همیشگی رزمندگان دهلرانی است.
سرانجام 11 مرداد 1362 به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و آسمانی شد. پس از شهادت وی دخترش محدثه به دنیا آمد. منزل «گلی» و محقر این سردار شهید به عنوان یكی از آثار تاریخی جنگ با همان اسباب و وسایل ساده و لباس‌های رزمش در روستای بیشه‌ دراز برای بازدید‌های مردمی نگه‌داری شده است.
سردار شهید هدایت صحرایی یازدهم مردادماه سال 1362در مهران در «عملیات والفجر3» به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
سرمربی تیم ملی والیبال ایران هدفگذاری خود در مسابقات قهرمانی قاره جهان را کسب تجربه برای بازی‌های جهانی سال بعد و پیروزی برابر ژاپن و چند تیم دیگر عنوان ‌کرد.
خولیو ولاسکو، در حاشیه تمرین تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی قاره‌های جهان، با اظهار خشنودی از شرایط تیم ملی، گفت: غیبت سیچلو مشکل ساز خواهد بود و درباره ظریف نیز هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه دور جدید اردوی ملی‌پوشان برای شرکت در مسابقات قهرمانی قاره‌های جهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فدراسیون زمینه این را فراهم کرد که تمرینات را بدون مشکلی آغاز کنیم. مسابقات خیلی خوب و جذاب است زیرا با تیم‌های بسیار بزرگی در زمان کوتاه بازی خواهیم داشت. نمی‌توانم بگویم که تورنمنت پیش‌رو خیلی سخت است، ولی به هر حال تیم‌هایی نظیر برزیل، روسیه و ایتالیا در این مسابقات هستند که برای ما بازی با آنها مهم است. در کل می‌توانیم کسب تجربه خوبی داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره زمان ورود تیم ایران به مسابقات آن هم یک روز پیش از مسابقات، گفت: این شرایط برای همه وجود دارد و تنها مختص ایران نیست. ما باید با این شرایط تلفیق پیدا کنیم . کاری از دست ما بر نمی‌آید. به هر حال تیم ملی باید با شرایط خاص هر مسابقه کنار آید و در لیگ جهانی هم شرایط خاص بود و حالا باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.
کارم روی نیمکت سخت‌تر خواهد بود
سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره غیبت سیچلو در مسابقات قهرمانی قاره‌های جهان گفت: بله این مشکل بزرگی است. ما بازی‌های بسیار سختی را پیش‌رو داریم. تعداد زیادی از بازیکنان مطرح جهان در این رقابت‌ها حضور دارند که می‌توانند دفاع ما را تحت تاثیر قرار دهند. در بحث سیستم‌های دفاعی سیچلو خیلی به من کمک می‌کرد، اما به هر حال سیچلو هم شرایط خودش را دارد و باید تیمش را در ایتالیا هدایت کند. به هر حال سایر دستیاران در ایران به من کمک می‌کنند اما مطمئنا بدون سیچلو کارم در روی نیمکت سخت‌تر خواهد بود.
آینده روشن پیش روی بازیکنان ایرانی
ولاسکو در پاسخ به این پرسش که دلیل دعوت نشدن بهترین بازیکنان ایران از سوی باشگاه‌های خارجی والیبال چیست؟،‌تاکید کرد: فکر می‌کنم که مهم‌ترین مساله دستمزد خوبی است که بازیکنان ایران در لیگ ایران می‌گیرند. تنها بازیکنان خیلی حرفه‌ای در سطح دنیا بیشتر از این دستمزدها حقوق می‌گیرند. شاید قدری زمان نیاز دارد تا بازیکنان ایران از نظر اسم و رسم در دنیا شناخته شوند. هنوز والیبالیست‌های ایرانی در دنیا مطرح نیستند. مطمئن باشید که سال آینده بیشتر شناخته خواهند شد. البته به نظر من خیلی از بازیکنان ایرانی از آنهایی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند خیلی بهتر هستند. البته بحث شناخته شدن ایران هم است،‌ شاید برای برخی از باشگاه‌داران خارجی سخت باشد که بازیکنانی که شناخته شده نیستند را به آنها معرفی کنیم و باور نمی‌کنند که والیبال ایران خیلی خوب شده است. اما اگر همین طور ادامه دهید مطمئن باشید این اتفاق در سال‌های آینده می‌افتد. این عقیده من است. حتی وقتی با مربیان باشگاهی خارجی صحبت کردم و از بازیکنان ایرانی تعریف کردم آنها خیلی باور نکردند و فکر کردند که چون مربی آنها هستم تعریف می‌کنم، اما مطمئن باشید که در آینده مربیان باشگاهی خارجی با من هم عقیده خواهند بود و از بازیکنان ایرانی دعوت می‌کنند.
وی در پایان درباره خداحافظی فرهاد ظریف از تیم ملی والیبال گفت: قبلا مشکل کوچکی وجود داشت که با ظریف صحبت کردم و این مشکل حل شد. حالا نمی‌دانم که چه می‌شود، اما این حرف‌ها را تازه از شما خبرنگاران می‌شنوم. هرکسی که در تیم ملی باشد باید با تمام توان کار کند و اگر هم می‌خواهد برود صراحتاً این موضوع را اعلام کند. فعلا برنامه‌ای نداریم.

 


تیم ملی فوتبال به تایلند رفت
تیم ملی فوتبال ایران بامداد دیروزبرای انجام دیدار برابر تایلند به بانکوک سفر کرد.تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 جمعه هفته‌ جاری به مصاف تیم ملی تایلند خواهد رفت.تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار روز جمعه به لبنان سفر خواهد کرد تا سه شنبه هفته‌ بعد در ادامه رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا رودرروی این تیم قرار گیرد.
پیشکسوتان پرسپولیس - میلان 7 آذر در ورزشگاه آزادی
سازمان لیگ اعلام کرد دیدار دوستانه پیشکسوتان دو باشگاه پرسپولیس و میلان ایتالیا روز هفتم آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. همچنین مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با درخواست محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس برای تغییر تاریخ دیدار تراکتورسازی - پرسپولیس در هفته شانزدهم موافقت کرد.گفتنی است تغییرات ایجاد شده در هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر به شرح زیر است: *پنجشنبه 7 آذر 92 ساعت: 15 پیشکسوتان پرسپولیس - پیشکسوتان میلان در ورزشگاه آزادی*جمعه 8 آذر 92 ساعت:‌15 تراکتورسازی - پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز*جمعه 8 آذر 92 ساعت: 30/17 استقلال تهران - گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه آزادی
بوناچیچ 3 بازیکن ذوب آهن را کنار گذاشت
جدایی سه بازیکن از تیم فوتبال اصفهان قطعی شد. میلاد زنیدپور، هادی تامینی و کاسپاروف سه بازیکنی هستند که جدایی‌شان در نیم فصل لیگ از تیم ذوب آهن اصفهان قطعی شده است و این بازیکنان با نظر بوناچیچ در نیم فصل دوم دیگر در این تیم حضور نخواهند داشت.
کفاشیان راهی آلمان ‌شد
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال عصر دیروز برای عقد قرارداد با شرکت آل‌اشپورت عازم آلمان شد تا قرارداد البسه تیم ملی را به امضا برساند.
عنایتی: نمی‌توانم حرفم را بزنم!
رضا عنایتی بازیکن با تجربه صبا در پاسخ به این پرسش که آیا قصد جدایی از صبا در نیم فصل را دارد یا نه، اظهار کرد: من تا پایان فصل با صبا قرارداد دارم. هیچ وقت هم اهل بازارگرمی نبوده و نیستم اما پنج پیشنهاد از باشگاه‌های مختلف دریافت کرده‌ام که به جد دنبال جذبم هستند.وی افزود: از این پنج باشگاه خواستم تا به صورت قانونی مراحل را انجام دهند و تمام مذاکرات را از طریق باشگاه دنبال کنند. اما یک نفر در باشگاه هست که هر وقت با او صحبت می‌کنم غافلگیر می‌شوم. هیچ وقت نتوانسته ام برای جدایی از صبا با کشوری‌فرد حرف بزنم. هر چند این پنج پیشنهاد وسوسه برانگیز است اما دلم با صباست. معتقدم با شرایطی که تیمم دارد، اگر جدا شوم نهایت خودخواهی است.
تیم زیر 22 سال ایران- کره‌جنوبی در کیش
علیرضا منصوریان سرمربی تیم ملی زیر 22 سال گفت:بر اساس اعلام رئیس فدراسیون فوتبال ، قرار است روز اول دی ماه در جزیره کیش میزبان تیم ملی امید کره جنوبی باشیم.
جدایی3 بازیکن از داماش گیلان
جهانگیر عسگری، محمد آبشک و داسیلوا بازیکن برزیلی سه بازیکنی هستند که در نیم فصل لیگ برتر از داماش گیلان جدا می‌شوند.آبشک در حال مذاکره با تیم‌های استقلال و مس کرمان است.پیش از این نیز کبه مهاجم بورکینافاسویی از داماش گیلان جدا شده بود.
سیزدهمین شکست تیم قطبی در لیگ ژاپن
تیم فوتبال شیمیزو اس‌پالس با قبول شکست مقابل میزبان خود، کاوازاکی فرونتاله سیزدهمین شکست فصل را تجربه کرد.در هفته سی‌و‌یکم مسابقات لیگ حرفه‌ای ژاپن موسوم به جی‌لیگ تیم فوتبال شیمیزو اس‎پالس به سرمربیگری افشین قطبی دیروزدر دیداری خارج از خانه به مصاف کاوازاکی فرونتاله رفت و با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. پس از گذشت 31 هفته از رقابت‌های جی‌لیگ، شاگردان افشین قطبی با 13 پیروزی، 5 تساوی و 13 شکست در رده دهم قرار گرفته اند.
نوروزی، سید صالحی و کریمیان در لیست کرانچار
باشگاه سپاهان اصفهان برای تقویت خطوط هافبک و حمله خود به سه باشگاه نفت تهران، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز نامه نگاری کرده و به ترتیب خواهان جذب رضا نوروزی، سید مهدی سید صالحی و مهدی کریمیان شده است.
خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند
مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره احتمال کسر امتیاز از این تیم به خاطر شکایت آرفی، اظهار کرد: این صحبت بی‌پایه و اساسی است که متاثر از برخی سفارش‌ها مطرح شده است و آنهایی که این گونه اخبار را سفارش می‌کنند اهداف خاصی در سر دارند، اما در این پرونده‌ هیچ خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

 


سایت فدراسیون جهانی کشتی (فيلا) از عضویت هشت ايراني در كميته‌هاي مختلف خود خبر داد.
طبق تازه ترين اعلام فيلا، تاكنون عضويت حميد سوريان در كميته قهرمانان، عليرضا لرستاني در كميته مربيان، استاد مهدي خالدي در كميته تالار مشاهير، روزبه وثوق احمدي در كميته حقوقي، جواد رفوگر در كميته مدارك و تحصيلات تكميلي، صدرالدين كاظمي در كميته رسانه‌ها، عليرضا رضايي در كميته فني و دكتر بهمن ميرزايي در كميته علمي در سايت فدراسیون جهانی کشتی ثبت شده است.ضمن اينكه پیش از این فدراسیون جهانی کشتی، عضویت 7 نماینده ایران را در کمیته‌های فیلا اعلام کرده بود كه به تازگی علیرضا لرستانی از قهرمانان سابق کشتی آزاد و فرنگی آسیا، عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و مربی تیم ملی نيز به عضویت کمیته مربیان فیلا در آمد.

 


رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تاکید کرد که جام جهانی 2022 فقط در کشور قطر برگزار می‌شود و به این ترتیب درخواست کشورهای دیگر از جمله ایران برای برگزاری مشترک این مسابقات مورد قبول قرار نمی‌گیرد.
این اظهار نظر در حالی از سوی رئیس جهانی فوتبال صورت گرفت که قبل از این مسئولان ایران اعلام آمادگی کرده بودند که برخی بازیهای جام جهانی به میزبانی ایران برگزار شود.
سپ بلاتر که پس از ایران راهی امارات و قطر شد، در یک نشست خبری درباره حضورش در کشور قطر و اقدامات این کشور برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 صحبت کرد. در بخشی از این نشست خبری، یکی از خبرنگاران بحث درخواست کشورهای همسایه از جمله ایران را برای برگزاری مشترک جام جهانی مطرح کرد.بلاتر در این خصوص گفت: برگزاری مشترک جام جهانی 2002 ژاپن و کره جنوبی به خاطر مشکلاتی بود که در این کشورها وجود داشت. با این حال وقتی فیفا تصمیم گرفت میزبانی جام جهانی 2022 را به قطر بدهد، از اینکه این کشور بتواند این جام جهانی را به تنهایی برگزار کند، مطمئن شده بود. به همین دلیل تصمیم ما همان است که در دسامبر 2010 گرفته شد یعنی میزبانی مسابقات جام جهانی 2022 در کشور قطر. پیشرفت و آمادگی قطر برای برگزاری این مسابقات قابل لمس و راضی‌کننده است.پیش از این فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده بود تا تعدادی از مسابقات جام جهانی 2022 در ایران برگزار شود.

 


نشست هماهنگی لیگ برتر کشتی فرنگی هفته‌ آینده برگزار خواهد شد.
تاکنون شش تیم صبای قم، هیات کشتی البرز، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، هیات کشتی آمل، اداره ورزش و جوانان اندیمشک و باشگاه فرهنگی ورزشی امام رضای‌(ع) قائمشهر برای حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.قرار است نشست هماهنگی برای آغاز لیگ برتر کشتی فرنگی ایران هفته‌ آینده در سازمان لیگ کشتی برگزار شود تا پس از شروع لیگ برتر کشتی آزاد، این رقابت‌ها نیز انجام شود.
تعطیلی لیگ کشتی آزاد
خبر دیگر از مسابقات باشگاهی کشتی اینکه هفته‌ دوم لیگ برتر کشتی آزاد، جام ولایت این هفته‌ به دلیل ایام عزاداری محرم برگزار نمی‌شود. طبق اعلام فدراسیون کشتی هفته‌ دوم این رقابتها از هفته‌ آینده پیگیری خواهد شد. وزن کشی این رقابت‌ها سی‌ام آبان ماه (پنجشنبه) و مسابقات عصر 31 آبان (جمعه) برگزار خواهد شد.

 


دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو در حالی از دیروز آغاز شد که سرمربی جدید این تیم هنوز برای حضور در تهران مشکل دارد.
اولین مرحله از رقابتهای انتخابی المپیک 2016 برزیل 20 آذرماه در منچستر آغاز می شود و تیم ملی تکواندو با هشت تکواندوکار در این رقابتها به میدان می رود.
محمد باقری معتمد ، هادی مستعان ، میثم باقری ، علیرضا نصرآزادانی ، بهنام اسبقی ، فرزاد عبداللهی و حسین تاجیک تکواندوکارانی هستند که کار خود را در ادروی تیم ملی از دیروز آغاز کردند. اما این تمرینات در حالی آغاز شد که بیژن مغانلو کارمند هواپیمایی کشوری و رئیس فرودگاه قشم است و تاکنون موفق نشده در تهران حضور يافته و تمرینات تیم ملی بدون حضور وی آغاز شد. مغانلو در این مورد گفت:کارهای انتقال به تهران انجام شده و باحمایت و همکاری مسئولان به زودی حکم ماموریتم امضاء شده و به تهران خواهم آمد. البته تمرینات بدون مشکل و با نظارت هادی افشار آغاز می شود. وی ادامه داد: شش نفر از تکواندوکارانی که در اردو حضور دارند سابقه همکاری با بنده را دارند و با تفکرات هم آشنا هستیم. این تکواندوکاران همگی عنوان دار جهانی و آسیایی هستند و درک متقابلی از هم خواهیم داشت. رقابتهای انتخابی المپیک آذرماه در منچستر برگزار می شود.

 


*در حالی که قرار بود به دلیل مشکلات مالی از میان پنج نماینده تنها دو بازیکن (نوشاد عالمیان و پوریا عمرانی) در مسابقات جهانی تنیس روی میز آلمان شرکت کنند، دیروز خبر رسید که به طور کلی ایران در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد.
* رضا عنایتی کاراته کای نوجوان ایران شنبه شب در حالی عنوان نخست رقابتهای جهان را کسب کرد که همه رقبا را بدون از دست دادن حتی یک امتیاز با اقتدار شکست داد.

 


مسئولان ب.آ شیراز قصد دارند در صورت مهیا شدن شرایط تیم بسکتبال خود به جای ماهان وارد لیگ برتر شوند.
در حالی که لیگ برتر بسکتبال آغاز شده هنوز وضعیت ذوب‌آهن و ماهان دو نماینده اصفهان برای حضور در مسابقات روشن نیست و فدراسیون نیز تا بیست و هفتم آبان به آنها فرصت داده تا با پرداخت بدهی خود کارشان در لیگ را آغاز کنند.
در این میان شنیده شده ذوبی‌ها کارشان در لیگ را آغاز خواهند کرد اما وضعیت ماهان به هیچ وجه مناسب نیست و شاید از حضور در لیگ منصرف شوند. در این شرایط و با توجه به قانون فدراسیون که گفته بود در صورت کناره‌گیری تیمی، یک تیم دیگر می‌تواند وارد لیگ شود مسوولان ب.آ در پی این هستند تا اگر توانستند با فراهم کردن شرایط‌شان از هفته دوم یا سوم وارد لیگ برتر شوند.ب.آ شیراز پیش از این برای حضور در لیگ برتر اقدام کرد اما سازمان لیگ اجازه نداد آنها وارد مسابقات شوند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10