(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 آبان 1392 - شماره 20638

مخالفت افغان‌ها با اعطای مصونیت قضایی به اشغالگران آمریکایی
اعتراض دولت بیروت به جاسوسی صهیونیست‌ها در لبنان
 چهار سوی پنج قاره
با هماهنگی ارتش و ملت در برابر تروریست‌ها
نخست‌وزیر سوریه: پیروزی نزدیک است
مردم بحرین بار دیگر سرنگونی آل خلیفه را فریاد زدند
درگیری مخالفان دولت با پلیس به سراسر بنگلادش کشیده شد
درگیری ماموران آل‌سعود با کارگران مهاجر 2 کشته و 68 مجروح برجای گذاشت
زد و خورد با نظامیان صهیونیست در شهر الخلیل
به دلیل افشای جاسوسی آمریکا و انگلیس
سردبیر روزنامه گاردین تحت فشار قرار گرفت
طالبان ، صلح با دولت پاکستان را غیرممکن دانست
اخوان‌المسلمین: نظامیان حاکم مصر با صهیونیست‌ها همکاری دارند
هزاران نفر در پرتغال علیه طرح ریاضتی دولت به خیابان‌ها ریختند
   


صدها شهروند افغان با برپایی تظاهرات در پایتخت افغانستان، با اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی در چارچوب قرارداد امنیتی مخالفت کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، صدها نفر از مردم افغانستان دیروز در کابل علیه اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی پس از پایان سال 2014 تظاهرات کردند. معترضان در این تظاهرات از دولت و دیگر نهادها خواستند در برابر فشارهای ایالات متحده بایستند. تظاهرکنندگان دادن مصونیت قضایی به نظامیان خارجی را ناقض حاکمیت ملی افغانستان دانستند.در صورت تأیید مصونیت قضایی (کاپیتولاسیون) برای آمریکایی‌ها، نهادهای قضایی افغانستان نمی‌توانند نظامیان مجرم آمریکایی را تحت تعقیب قرار دهند و آنها را مجازات کنند. واشنگتن تلاش می‌کند کاپیتولاسیون را در بندهای توافقنامه امنیتی قرار دهد.

 


وزیر دفاع لبنان فعالیت‌های جاسوسی صهیونیست‌ها در لبنان را محکوم و اعلام کرد به سازمان ملل شکایت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «فایز عضن» ضمن محکوم کردن فعالیت‌های جاسوسی اسرائیل در لبنان و کار گذاشتن ابزار جاسوسی از سوی صهیونیست‌ها گفت، دولت لبنان مخالف تعدی اسرائیل به حاکمیت است.
عضن اظهار داشت: مقابله با راهزنی و تجاوزات اسرائیل به همبستگی لبنانی‌ها و کنار گذاشتن اختلافات نیاز دارد.
به گفته وی تل‌آویو دنبال آن است که با دامن زدن به اختلاف‌های داخلی کشور را با هرج ‌و مرج مواجه سازد.

 


مرگ غیرطبیعی عرفات
موسی ابومرزوق از رهبران حماس در واکنش به خبر قتل عرفات توسط صهیونیست‌ها گفت: از ابتدا اعلام کردیم که عرفات به مرگ طبیعی نمرده و او ترور شده است. وی خواستار تحقیقات جدی در این زمینه شد. کارشناسان اخیراً اعلام کرده‌اند که «یاسر عرفات» بر اثر مسمومیت با سم «پلوتونیوم» کشته شده است.
عربستان کرسی دائمی می‌خواهد!
«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل، خواستار عضویت دائم کشورش در شورای امنیت این سازمان جهانی شد. المعلمی همچنین شورای امنیت را نیازمند اصلاحات عمیق و بنیادین دانست.
رایس: کنگره دخالت کند!
«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید گفت: این مسئله که آمریکا حق وتوی خود را در یونسکو از دست داده، شرم‌آور است. کنگره (آمریکا) باید این مسئله را حل کند. قانون کنونی فلسطینی‌ها را مجازات نمی‌کند، بلکه آمریکا را تنبیه می‌کند. در پی اعطای عضویت غیردائم فلسطین در یونسکو، آمریکا و اسرائیل کمک‌های مالی خود را به این نهاد قطع کردند.
خوشامد با گوجه‌فرنگی!
همزمان با سفر «ویلم الکساندر» شاه هلند به پایتخت روسیه، صدها معترض روسی علیه این سفر تظاهرات و به سوی شاه هلند گوجه فرنگی پرتاب کردند. هیچ یک از گوجه‌های پرتاب شده به شاه اصابت نکرد. مخالفان دولت روسیه، نسبت به خودکشی یک مخالف مشهور دولت روسیه در هلند اعتراض داشتند. این فرد در پی رد درخواست پناهندگی خود توسط آمستردام، دست به خودکشی زد.
تظاهرات در لیبی
طرفداران «جنبش 9 نوامبر» در شهرهای لیبی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان با تمدید فعالیت کنگره ملی لیبی مخالفت کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. در شهر بنغازی به دلایل امنیتی تظاهرات برگزار نشد.
هلاکت 28 عضو طالبان
نیروهای دولتی افغانستان 28 نفر از شبه‌نظامیان طالبان را در مناطق مختلف این کشور کشتند. مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز در این عملیات کشف و ضبط شد.

 


نخست‌وزیر سوریه تاکید کرد، سوریه به لطف انسجام و یکپارچگی ملت و ارتش به‌زودی پیروز خواهد شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، وائل حلقی نخست‌وزیر سوریه در دیدار با یک هیئت از وکلای اردنی گفت، سوریه به زودی پیروز خواهد شد و نشانه‌های پیروزی در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی ظاهر شده است.
وی در این دیدار که از شبکه تلویزیونی سوریه به طور مستقیم پخش می‌شد تاکید کرد، حل و فصل بحران سوریه فقط با اراده سوری‌ها امکان‌پذیر است و هر توافقی که حاصل شود فقط از طریق صندوق‌های رای و همه‌پرسی سوری‌ها مشروعیت پیدا خواهد کرد.
نخست‌وزیر سوریه گفت، موفقیت‌های دولت در عرصه‌های میدانی و اقتصادی ظاهر شده است و هماهنگی ارتش و ملت باعث گسترش امنیت و ثبات در خاک سوریه شده است.
وی همچنین اظهار داشت، همه کسانی که در این جنگ سهیم بودند و در محاصره ظالمانه اقتصادی علیه ملت سوریه دست داشتند و باعث شدند مزدوران از سراسر جهان به سوی سوریه گسیل شوند و آنها را تامین مالی و تسلیحاتی کردند باید تعقیب و مجازات شوند.
وی افزود، باید از آن دسته از رسانه‌هایی که با تحریک به خشونت و قتل در ریختن خون سوری‌ها شرکت دارند شکایت شود.
تحلیلگران سیاسی منطقه معتقدند که موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که ارتش سوریه طی چند ماه اخیر در مناطق و شهرهای مختلف سوریه به دست آورده و تعویق مستمر کنفرانس ژنو2 بی‌نیازی از برگزاری آن را به عنوان گزینه‌ای احتمالی مطرح کرده است.
به اعتقاد این تحلیلگران موفقیت‌ها و پیروزی‌های پی‌درپی ارتش و اختلافات شدید میان تروریست‌ها نشان‌دهنده موفقیت دولت دمشق در برخورد با چالش‌ها و بحران‌های موجود بوده است.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش طی روزهای گذشته موفق شدند مواضع تروریست‌ها را منهدم سازند و مناطق زیادی را تحت کنترل خود درآورند.
پیشروی‌های ارتش در حومه حمص، دیرالزور، حلب، حماه و دیگر مناطق این کشور همچنان ادامه دارد و شورشیان مسلح وادار به عقب‌نشینی شده‌اند.
در این درگیری‌ها چندین تن از سرکرده‌های تروریست‌ها کشته شدند و دو شهرک «فوعه» و «کفربا» در شمال غربی شهر ادلب که دو سال در محاصره گروه‌های تروریستی بود به تصرف نیروهای ارتش درآمد. در میان تروریست‌های به هلاکت رسیده تعدادی از تروریست‌های کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، لیبی، عراق و مصر دیده می‌شوند.
این در حالی است که ماموران گارد امنیتی سواحل یونان نیز در بازرسی از یک کشتی باری 20 هزار قبضه سلاح کلاشنیکف، ده‌ها هزار فشنگ و مقادیر فراوانی مواد منفجره را کشف و ضبط کردند.
قرار بود این محموله در بندر اسکندرون ترکیه به یک گروه ناشناس تحویل داده شود.
مقامات یونانی اعلام کردند که مقصد اصلی محموله توقیف شده سوریه بوده است.
روز گذشته در استان آدنای ترکیه نیز یک تریلی پیش از رسیدن به مرز سوریه توقیف شد و در بازرسی از آن 935 قبضه گلوله خمپاره و آر.پی‌.جی کشف و ضبط شد.
مقامات ترکیه اعلام کردند این گلوله‌ها به طور غیرقانونی در ترکیه تولید شده و در این باره 11 نفر دستگیر شده‌اند.
از سوی دیگر گروه تروریستی داعش یک نماینده پارلمان سوریه را پس از ربودن کشت.
گروه تروریستی داعش این نماینده مجلس به نام مجحم السهو را در یکی از ایست‌ها در هنگام انتقالش به دمشق ربود و سپس او را کشت.
تاکنون نحوه قتل یا تاریخ قتل این نماینده پارلمانی اعلام نشده است و دولت سوریه نیز تاکنون واکنشی به این ترور نشان نداده است.
تروریست‌های مسلح در سوریه همچنین به منطقه الاشرفیه حلب واقع در شمال سوریه موشک پرتاب کردند که بر اثر آن شش کودک کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.
این حمله موشکی نزدیک یک درمانگاه رخ داد و بیشتر کشته‌ها و مجروحان زن و کودک بودند.
سایر رویدادها
* رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد، تنها در صورتی در کنفرانس ژنو2 شرکت خواهند کرد که غرب تضمین کند همچنان به تامین کمک‌های خود به مخالفان خواهد پرداخت.
* معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، اجرای نقشه‌های آمریکا و اسرائیل از طریق سوریه ممکن نیست.
* یک روزنامه‌نگار ترکیه‌ای گفت، اگر سوریه افغانستان شود ترکیه هم پاکستان می‌شود.
* رئیس حزب دموکراتیک لبنان تاکید کرد، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نامزد خواهد شد.

 


مردم بحرین با برگزاری تظاهرات شبانه در خیابان‌های پایتخت علیه آل‌خلیفه شعار دادند و تأکید کردند دموکراسی‌خواهی در بحرین پایان ندارد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، تظاهرکنندگان بحرینی در خیابان‌های منامه تأکید کردند که آل خلیفه باید برود.
معترضان در حالی که پرچم‌های بحرین و عکس برخی از فعالان سیاسی را که هم اکنون در زندان هستند حمل می‌کردند اظهار داشتند راه انقلاب ادامه دارد و مردم تا زمانی که خواسته‌هایشان محقق نشود خیابان‌ها را ترک نخواهند کرد.
در همین رابطه عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به ادعای وزیر خارجه بحرین که گفته بود شیعیان بحرین از همه حقوق خویش برخوردارند اظهار داشت، تبعیض طایفه‌ای سیاسی هدفمند در بحرین بوده و در اکثر وزارتخانه‌های این کشور فراگیر شده است.عبدالجلیل خلیل تصریح کرد، از میان 26 وزیر در دولت فقط 6 نفر شیعه هستند و آمار شیعیان در دولت 15 درصد و در دستگاه قضایی 12 درصد است، آیا این آمار بیانگر تبعیض نیست؟
به گزارش العالم، بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین نیز از بازداشت 151 نفر و شکنجه و بدرفتاری با 21 نفر دیگر فقط در طول ماه اکتبر (مهرماه) خبر داد.نیروهای امنیتی در طول ماه اکتبر و بدون مجوز قضایی به 146 خانه یورش برده‌اند که اکثر این یورش‌ها در روستاها و مناطق شاهد اعتراضات مردمی مداوم بوده است. 69 نفر از شهروندان بحرینی نیز در این مدت زخمی شدند.
بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق افزود: مسئولان امنیتی رژیم بحرین در ماه اکتبر حدود 102 نفر را آزاد کردند که 31 نفر از این افراد کسانی هستند که در همین ماه بازداشت شدند.نیروهای رژیم بحرین در 22 مورد دست به تخریب اموال و وسایل مردم زدند که این امر یا از طریق شلیک گاز اشک‌آور یا شکستن شیشه خودروها با تیراندازی پراکنده در جریان سرکوب اعتراضات صورت گرفته است.خبر دیگر اینکه منابع قضایی بحرین اعلام کردند دادگاهی در منامه دو مبارز شیعه را به اتهام دست داشتن در حمله با خودرو بمب‌گذاری شده به حبس ابد محکوم کرد.
در این بمب‌گذاری که نزدیک دفتر پادشاهی بحرین به وقوع پیوست کسی کشته یا زخمی نشده بود.سه فرد دیگر که در چارچوب همین پرونده محاکمه شده بودند نیز به 15 سال زندان محکوم شدند.متهمان در برابر دادگاه اعلام کردند که شکنجه شده‌اند و این اتهامات را رد کردند ولی دادگاه بحرین با نادیده گرفتن دفاعیات این متهمان آنان را به حبس‌های طویل‌المدت محکوم کرد.

 


درگیری معترضان با پلیس در شهرهای بنگلادش یک نفر کشته و ده‌ها مجروح بر جا گذاشت.
به گزارش واحد مرکزی خبر این درگیری‌ها روز گذشته همزمان با آغاز نخستین روز از اعتصاب چهار روزه مخالفان دولت آغاز شد.
معترضان خواهان کناره‌گیری شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش و تشکیل دولت موقت متشکل از افرادی خارج از احزاب سیاسی اصلی این کشور برای نظارت بر انتخابات سال آینده هستند. در این درگیری‌ها یک نفر در منطقه چیتاگونگ در جنوب شرقی بنگلادش کشته شد. به گزارش آسوشیتدپرس از داکا، در دو هفته گذشته دست کم 18 نفردر اعتراضات مشابه در بنگلادش کشته شده‌اند.
آنها همچنین به بازداشت شخصیت‌های با نفوذ مخالف دولت اعتراض کردند.

 


نیروهای امنیتی عربستان با حمله به تظاهرات صدها کارگر اهل اتیوپي در ریاض، دو نفر را کشتند و 68 تن دیگر را نیز زخمی کردند.
به گزارش ایسنا، در جریان درگیری نیروهای امنیتی سعودی با کارگران اهل اتیوپي در منطقه‌ای از ریاض، یک کارگر مهاجر و یک تبعه سعودی به ضرب گلوله پلیس کشته و 68 تن دیگر نیز زخمی شدند. علت این اعتراضات، حملات پلیس به کارگران مهاجر اعلام شده است.
دولت ریاض ادعا کرده که این کارگران به شکل غیرقانونی در عربستان به سر می‌برند، طی زد ‌و خورد مذکور، نیروهای امنیتی 561 نفر از کارگران معترض را بازداشت کردند.
کارگران خشمگین پس از آنکه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، اقدام به شکستن شیشه خودروها کردند. گفته می‌شود 104 خودرو به دست معترضان آسیب دیده‌اند.
پلیس نیز از باتوم استفاده کرد و برای متفرق کردن تظاهرکنندگان، دست به تیراندازی هوایی زد.
سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی در این خصوص اعلام کرد: اطلاعات غیررسمی درباره کشته شدن یک کارگر اهل اتیوپي به ضرب گلوله پلیس عربستان خبر می‌دهد. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات موثق‌تر در این خصوص را به دست آوریم.
پیشتر دولت عربستان اعلام کرد که دیگر اجازه حضور و فعالیت کارگران خارجی به شکل غیرقانونی را در این کشور نمی‌دهد.
مهلت اعطا شده از سوی عربستان به کارگران خارجی برای رسیدگی به اوضاع غیرقانونی‌شان که هفت ماه بود، دوشنبه هفته گذشته به پایان رسید.
عربستان 25 میلیون نفر جمعیت دارد و بر اساس آمارهای رسمی، 36 درصد جمعیت این کشور بیکار هستند. گفته می‌شود حدود هشت میلیون نیروی کار خارجی در عربستان مشغول به کارند.
کارگران اتیوپی بازگشته از عربستان، از این کشور به عنوان کشوری که در آن برده‌داری رواج دارد، حرف می‌زنند.
بندر بن سلطان
به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه امنیتی عربستان با «تامیر باردو» رئیس موساد در اردن، موجب خشم «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان شد. این دیدار در هتلی در بندر «عقبه» اردن صورت گرفت. علت خشم ولیعهد به خاطر این است که می‌گوید چرا دیدار فوق مقابل چشمان مسئولان اردنی صورت گرفته است؟ بندر بن سلطان از عید قربان تاکنون در اردن به سر می‌برد.
بندر بن سلطان همکاری نزدیکی با سیا و موساد دارد و به خاطر اعزام عناصر تروریستی وهابی به کشورهایی چون سوریه و عراق، در نزد افکار عمومی جهان اسلام به شدت منفور است.
خبر دیگر اینکه، نیروهای امنیتی سعودی «حسین الفهید» روحانی شیعه عربستانی را پس از بازگشت از کویت بازداشت کردند.

 


منابع فلسطینی از درگیری های شدید میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از پایگاه فلسطینی «معا»، درگیری‌ها در منطقه باب‌البلدیه القدیم در خیابان الشلاله رخ داد و نظامیان رژيم صهیونیستی با بمب صوتی و گازی به فلسطینیان یورش بردند و ده‌ها نفر را زخمی کردند.
جوانان فلسطینی نیز متقابلاً با پرتاب سنگ به دفاع از خود پرداختند. در جریان این درگیری چند نظامی صهیونیستی مجروح شدند.
یورش نیروهای امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان فلسطینی در حالی صورت می‌گیرد که فلسطینی‌ها تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کرده بودند و قصد درگیری نداشتند.از سوی دیگر منابع صهیونیستی گزارش دادند که شنبه شب بر اثر تیراندازی در یک کلوپ شبانه در شهر حیفا واقع در اراضی اشغالی پنج اسرائيلی زخمی شدند.رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک فرد مسلح پس از تیراندازی به سمت افراد حاضر در کلوپ شبانه از محل حادثه گریخت.
نیروهای پلیس رژيم صهیونیستی در حال پاکسازی مکان حادثه و جست‌وجوی عامل این تیراندازی هستند.محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که به قاهره سفر کرده است با رئيس سازمان اطلاعات مصر دیدار و درباره پرونده دو دستگی فلسطینیان و شهرک‌سازی‌های اسرائیل گفت‌وگو کرد.
در این دیدار وضعیت کلی اراضی فلسطینی، فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در قدس و کرانه باختری بررسی شد.در این نشست همچنین رایزنی‌هایی در رابطه با اجرای توافقنامه آشتی فلسطینیان انجام شد.
عباس از تلاش‌های رهبران مصری برای پایان دادن به دو دستگی فلسطینیان و نقش رهبری آن در راستای خدمت به قضیه فلسطین قدردانی کرد.

 


سردبیر روزنامه انگلیسی گاردین به دلیل افشای رسوایی‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس احضار شد.
«آلن روسبریجر» سردبیر روزنامه انگلیسی گاردین پس از بی‌توجهی به هشدارها و تهدیدات مقامات امنیتی انگلیس درباره افشای اسناد رسوایی‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس، برای ادای توضیحات به مجلس عوام این کشور احضار شد.
آنطور که خبرگزاری رویترز نوشته، وی به زودی باید در برابر قانون‌گذاران کمیته انتخاب امور داخلی مجلس عوام انگلیس حاضر شود و به سؤالات آنها پاسخ دهد.
«گاردین» از جمله رسانه‌هایی است که «ادوارد اسنودان» انبوهی از اطلاعات فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیارش قرار داده است. این روزنامه هر از چند گاهی با انتشار گوشه‌ای از این اسناد ایالات متحده آمریکا و انگلیس را با چالش‌های بین‌المللی جدی روبه‌رو می‌کند.
چندی پیش سندی منتشر شد که نشان می‌داد، دولتمردان انگلیسی نیز همچون آمریکایی‌ها اقدام به جاسوسی از متحدان کلیدی خود مثل آلمان می‌کنند. سفارتخانه‌های این دو کشور محل اصلی جاسوسی‌ها از مردم و مقامات کشورهای دنیا است.
پیش از این علاوه بر مقامات امنیتی انگلیس، نخست وزیر این کشور نیز بارها رسانه‌ها را تهدید کرده و نسبت به عواقب ادامه افشاگری‌ها هشدار داده است. سایت روزنامه انگلیسی گاردین چند ماه پیش با هدف جلوگیری از افشای رسوایی‌های گسترده دولت، هک شد!

 


طالبان پاکستان احتمال هرگونه مذاکره با دولت اسلام‌آباد پس از کشته شدن «حکیم‌الله محسود» را غیرممکن دانست.
به گزارش ایسنا، «احسان‌الله احسان» سخنگوی «تحریک طالبان پاکستان» گفت که با کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر طالبان پاکستان، شانس هرگونه گفت‌وگو میان طالبان و اسلام‌آباد به حداقل رسیده است. محسود جمعه دو هفته قبل توسط پهپادهای آمریکایی در وزیرستان شمالی به هلاکت رسید. احسان این اقدام را نقض فرهنگ پشتون نیز دانست.
وی تاکید کرد: پس از این رویداد هیچ مذاکره صلحی صورت نمی‌گیرد دولت پاکستان نیز به این اقدام آمریکا شدیداً اعتراض کرد، ولی طالبان این اعتراض را اشک تمساح توصیف کرد.
سخنگوی طالبان افزود: آنها از ابتدا می‌بایست مثبت تر عمل می‌کردند. اما وقتی بی‌لیاقتی از خود نشان می‌دهند، نمی‌توانند در چارچوب طرح صلح عمل کنند. آنها برده‌های آمریکا هستند.
احسان‌الله احسان افزود: این استراتژی آنهاست، آنها ما را از اولویت‌های امنیتی‌مان با ارائه پیشنهاد مذاکره منحرف می‌کنند و سپس دست به قتل ما می‌زنند. ما اجازه نمی‌دهیم این رفتارها تداوم یابد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت پاکستان در حملات پهپادها دست دارد یا خیر؟ گفت: 100درصد مطمئنم که سازمان‌های امنیتی پاکستان دخالت دارند. برای انجام هر حمله 80 درصد اطلاعات و داده‌ها از سوی سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی پاکستان تامین می‌شود. «نثارعلی خان» مسئول امنیتی پاکستان است. سیاستمداران کشور مسئول این حملات نیستند، مسئولان امنیتی عامل این حملات هستند. نثارعلی خان وزیر کشور پاکستان است.
وی یک بار دیگر مقامات پاکستان را به حملات تروریستی تهدید کرد و گفت: آنها به زودی پیامد خشم ما را خواهند چشید. خبر دیگر اینکه، ناآرامی‌ها در شهر کراچی پاکستان 12 کشته بر جای گذاشت. در این شهر عناصر وابسته به جریان‌های سیاسی یکدیگر را هدف قرار می‌دهند.

 


اخوان‌المسلمین اعلام کرد حاکمان مصر در حال همکاری‌های نظامی با رژیم صهیونیستی هستند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، اخوان‌المسلمین مصر اعلام کرد رژیم نظامی حاکم بر این کشور با جذب نظامیانی از رژیم صهیونیستی، آمریکا و فرانسه در حال انجام برخی همکاری‌های نظامی و امنیتی با آنهاست.بنابر اعلام گروه اخوان‌المسلمین، دولت مصر به اسرائیلی‌ها مجوز داده امنیت کشتی‌هایی را که از کانال سوئز عبور می‌کنند تامین کند. اخوان‌المسلمین همچنین اعلام کرد رئیس یک شرکت اسرائیلی از فرماندهان سابق نیروی دریایی اسرائیل است که مسئول حمله به کشتی مرمره ترکیه در سال 2010 بود؛ حمله‌ای که به کشته شدن 9 تبعه ترک منجر شد، که قصد داشتند با تحویل کمک‌های بشردوستانه تحریم دریایی غزه توسط اسرائیل را بشکنند.بنا بر اعلام اخوان‌المسلمین، یکی از مشاوران این شرکت فرمانده بازنشسته ارتش اسرائیل است که فرماندهی حمله سال 1969 به کانال سوئز را بر عهده داشت. در این حمله 80 نظامی مصری کشته شدند. اخوان‌المسلمین معتقد است دولت مصر با یک شرکت روابط عمومی آمریکایی که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود. (صهیونیست‌هایی که برخی از آنها از افسران سابق ارتش اسرائیل هستند.) رابطه دارد و این شرکت یکی از شاخه‌های «شورای روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (ایپک) است.از سوی دیگر خبر می‌رسد، روز شنبه نیز هزاران نفر از طرفداران اخوان‌المسلمین در شهرهای مختلف مصر علیه «حاکمان نظامی» این کشور تظاهرات کردند.به نوشته سایت شبکه خبری «الجزیره»، دانشجویان مصری در دانشگاه منصوره تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند و در آن «کودتای نظامی علیه دولت قانونی مصر» را محکوم کردند. تعداد زیادی از طرفداران مرسی نیز با تجمع مقابل مقر سندیکای روزنامه‌نگاران و دیوان عالی مصر خواستار آزادی معترضان زندانی شدند.همچنین در استان‌های الشرقیهًْ، الدقهلیهًْ، دمیاط، الاقصر و البحیرهًْ تظاهرات مشابهی در محکومیت «کودتای نظامی» برگزار شد که تظاهرکنندگان در آن با حمل نمادهای میدان «رابعهًْ العدویهًْ» و تصاویر محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر توقف بازداشت‌ها، آزادی بازداشت‌شدگان و قصاص قربانیان اقدامات خشونت‌آمیز مسئولان امنیتی علیه تظاهرکنندگان از زمان برکناری محمد مرسی را خواستار شدند.روز جمعه نیز در تظاهرات حامیان اخوان‌المسلمین سه تن از جمله یک کودک کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

 


تصمیم دولت پرتغال برای تصویب و اجرای دور تازه‌ای از سیاست‌های ریاضتی و کاهش مجدد حقوق کارمندان دولت، مردم این کشور را به خیابان‌ها کشاند.
روز شنبه بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن این خبر که «دولت قصد اجرای دور تازه‌ای از سیاست‌های ریاضتی را دارد»، 570 هزار نفر از کارمندان دولت پرتغال دست از کار کشیدند و اکثریت آنها در خیابان‌های سرتاسر این کشور جنوب غرب اروپا تظاهرات کردند.
آن‌طور که خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشته، در این اعتصاب بیش از 70 درصد از کارکنان دولت پرتغال با هدف جلوگیری از کاهش چند باره حقوق خود شرکت داشتند. این اعتصاب گسترده مشکلات زیادی در فعالیت‌های نهادهای دولتی به ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به وجود آورد.
دولت پرتغال می‌گوید تصمیم دارد برای جبران بخشی از کسری سر به فلک کشیده بودجه، به صورت تدریجی 5 تا 12 درصد از حقوق کارمندان دولتی را از چند ماه آینده کاهش دهد.
به گفته دبیر هماهنگی یکی از بزرگترین تشکل‌های کارگری پرتغال، سیاست‌های ریاضتی دولت این کشور که از سال 2011 به اوج خود رسید، باعث فقیر شدن بسیاری از کارمندان دولتی شده چرا که این قشر طی سال‌های گذشته به کرات شاهد کاهش حقوق خود بوده‌اند.
به گفته وی، در اعتصاب روز شنبه کارمندان شهرداری‌ها، دفاتر بیمه، دادگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز حمل و نقل عمومی و... مشارکت فعال داشتند.
از فرانسه، دیگر کشور اروپایی نیز خبر می‌رسد، پلیس ضد شورش معترضان به افزایش مالیات را به شدت سرکوب کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «پرس‌تی‌وی»، پلیس فرانسه با صدها تن از افرادی که علیه برنامه مالیاتی درباره محیط زیست تظاهرات کرده و خواستار امنیت شغلی شده بودند، درگیر شد.
براساس این گزارش، پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش افرادی را سرکوب کرد که در منطقه «بریتانی» تجمع کرده بودند. در مقابل، معترضان نیز با پرتاب سنگ و سر دادن شعارهایی علیه دولت آتش خشم خود را از سیاست‌های دولت نشان دادند.
تظاهرات‌کنندگان به برنامه دولت در راستای صرفه‌جویی یک میلیون یورویی در یک سال که در بخش محیط زیست اعمال می‌شود از جمله مالیات‌های جدید حمل و نقل جاده‌ای اعتراض داشتند.
تظاهرات مشابهی در دیگر شهرهای فرانسه از جمله لیون، مارسی و پاریس برگزار شد.
معترضان معتقدند که چنین مالیات‌هایی می‌تواند به این صنعت آسیب برساند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10