(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 25 آبان 1392 - شماره 20640

از سوی وزیر بهداشت علت بروز مشکلات تنفسی مردم اهواز اعلام شد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی: قتل‌های اخیر سیاسی و امنیتی نیست
مسجدجامعی اعلام کرد
تصویبات شورای شهر با تصمیم‌گیری‌های کمیسیون ماده 5 مغایرت دارد
جزئیات دستگیری قاتل معاون وزیر صنعت
حضور سربازان فوق لیسانس در تقاطع‌ها
در استان‌های شمالی و جنوبی کشور باران، تگرگ و سیلاب خسارت به بار‌آورد
فانی خبر داد
کاهش جدی تنوع مدارس تا قبل از مهر 93
دستگیری عامل بمب‌گذاری شناور مسافربری بندرعباس - قشم
با همکاری سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود
مرمت و بازسازی تکایای قدیمی
در مسجدسلیمان برخورد علم عزاداری با سیم برق جان 3 تن را گرفت
زوج مامورنما دستگیر شدند
 حوادث کوتاه از کشور
انتصابات جدید در سازمان نظام پزشکی
دیابت هر 6 ثانیه یک قربانی می‌گیرد
خروج قطار هندی از ریل
راز مسافر گمشده
آخرین خبرها از توفان فیلیپین
   


وزیر بهداشت با اشاره به اعزام گروهی به اهواز جهت تهیه گزارشی علمی از علت بارش باران‌های اسیدی، علت ابتلا ی تعدادی از هموطنان به مشکلات تنفسی را اعلام کرد.
دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در این باره گفت‌: ظاهراً ساکن بودن هوا در آن روز و به دنبال آن تراکم تجمع گازهای ناشی از مجموعه‌های صنعتی در محدوده شهر اهواز و یا داخل این شهر، علت افزایش مشکلات و مراجعات تنفسی در اهواز بوده است.
وزیر بهداشت پیش از این نیز از اعزام گروهی از تهران به اهواز به منظور ارائه گزارش علمی خبر داده و گفته بود که البته برخی این موضوع را به جریانی که حدود 50 سال پیش در لندن اتفاق افتاد، مرتبط می‌دانند و تصور می‌کنند گازهایی وجود داشته که همراه با آب باران به باران اسیدی تبدیل شده است. با این حال گروهی دیروز از تهران اعزام شده‌اند و گزارش علمی آن تا پایان هفته اعلام می‌شود.

 


جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت: هیچ یک از قتل‌های رخ داده طی روزهای گذشته جنبه سیاسی و امنیتی نداشته است.
به گزارش ایرنا، سرتیپ احمدرضا رادان، شبانگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان افزود: پس از اعلام خبر قتل دادستان زابل، گروه جیش‌العدل مسئولیت آن را برعهده گرفت اما بررسی‌ها و سرنخ‌های موجود مشخص کرد علت قتل به یکی از پرونده‌ها باز می‌گردد و کار این گروه نبوده است.
رادان اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته قتل معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت نیز هیچ جنبه سیاسی و امنیتی ندارد و موضوع و علت آن شخصی است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران به قتل عضو هیات‌مدیره شهر جدید پرند اشاره کرد و علت آن را نیز قصد و غرض شخصی بیان کرد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون سرنخ‌های خوبی از علت قتل دادستان‌ زابل در اختیار پلیس است و چندین نفر نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند و امید می‌رود به زودی قاتل شناسایی و دستگیر شود.
رادان از نبود سرنخ‌های قابل قبول برای قتل عضو هیات‌مدیره شهر جدید پرند سخن گفت.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، به روند اجرای طرح انسداد مرزهای کشور اشاره کرد و صرف هزینه و زمان در این زمینه را سرمایه‌گذاری دانست.
وی ادامه داد: هر گونه هزینه‌ای که در اجرای این طرح صورت گیرد، به حتم سرمایه‌گذاری در مسیر جلوگیری از گسترش قاچاق کالا، شرارت گروهکهای مخالف و معاند و همچنین مبارزه با موادمخدر محسوب می‌شود.
رادان ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس با تخصیص اعتبار مناسب نیروی انتظامی را در اجرا و اتمام این طرح یاری کنند.

 


جلسه روز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر تهران به بررسی دخالت میلیاردر معروف در پروژه صدر پرداخت.
در جلسه هفته گذشته رئيس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به حادثه رانش زمین در خیابان ایران زمین واقع در منطقه 2 شهرداری تهران اظهار داشت: اعضای شورای شهر و به خصوص کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا پس از اتفاقات رخ داده در این منطقه، اقدام به جمع‌آوری گزارش‌ها و همچنین علت بروز این حادثه کرد.
دنیامالی در این زمینه بیان داشت: خلاصه مراحل علل گسیختگی دیوار گودبرداری پروژه خیابان ایران زمین واقع در شهرک غرب عبارتند از نفوذ آب از داخل خاک‌دستی- سست شدن قسمت‌هایی از خاک طبیعی و افزایش فشار جانبی خاک- تغییر شکل اضافی لوله اصلی آب و فاضلاب و شکستن آن- گسیختگی کششی انکرها و همچنین پانچ شدن برخی از آنها- گسیختگی دیواره گود.
وی در ادامه به نتایج بررسی ريزش گودبرداری خیابان ایران زمین در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: با توجه به روند اقدامات اداری طی شده در پروژه مذکور و شواهد موجود در خاک منطقه از ماه‌های گذشته به نظر می‌رسد این حادثه به دلیل سهل‌انگاری عوامل دخیل در پروژه پدید آمده است و در این خصوص مکاتبات انجام شده توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در تاریخ 10 اردیبهشت 92 و 24 شهریور 92 بود شرکت آب‌و فاضلاب منطقه یک شهر تهران در تاریخ 20 آذر 91، شکواییه ساکنین پلاک‌های اطراف گود در تاریخ 10 اردیبهشت 92 و بررسی گزارشات مرحله‌ای مهندسین ناظر و اخطارهای صادره توسط شهرداری ناحیه حاکی از این موضوع است.
وی گفت: پروانه ساختمانی اولیه برای احداث 5 طبقه زیرزمین و 3 طبقه روی آن صادر شده و متعاقباً مجوز به 10 طبقه زیرزمین و 27 طبقه روی آن تبدیل گشته و لذا روند اجرایی و شروع فعالیت مشاورین و پیمانکاران نیز متناسب با این رویه عملیاتی شده است و نظام فنی و اجرایی حاکم بر کارگاه و پروژه درخور پروژه و شرایط خاص اجرایی آن نیست.
دنیامالی تصریح کرد:‌ آزمایشات انجام شده اولیه و نتایج مبنای محاسبات پایدارسازی صحیح نبوده و به نظر می‌رسد فرضیات اولیه طر احی، خوشبینانه در نظر گرفته شده است و روش پایدارسازی، فواصل انکرها و ضخامت بتون پاششی مناسب نبوده است و به نظر می‌رسد مطالعات با ساده‌انگاری و براساس تجربیات گذشته انجام پذیرفته و اعتماد بیش از اندازه پیمانکار طرح و اجرا به سطح علمی و سوابق کاری خویش، مانع از بررسی دقیق شرایط طرح شده است.
وی ادامه داد: رها نمودن و پر کردن محل گودبرداری با توجه به مدت زمان مورد نیاز و هزینه‌های مترتب آن فاقد ملاحظات فنی و ایمنی لازم است لذا ضروری است که سریعاً تحکیم دیواره‌ها و خاک گودبرداری انجام و سازه پروژه اجرا شود.
در این راستا، احمد حکیمی‌پور با انتقاد از عملکرد دبیرخانه کمیسیون ماده 5 مستقر در شهرداری در روند صدور مجوز ساخت‌وساز گفت:‌ کمیسیون ماده 5 رای خود درباره این پروژه را زودتر از موعد قانونی صادر کرده است.
باید به تصمیم این کمیسیون اعتراض کنیم و ببینیم چگونه به این تصمیم رسیده‌اند. آیا کمیسیون ماده 5 به همه موضوعات اینگونه رسیدگی می‌کند؟ پس چرا بسیاری از مردم دو سال در نوبت رسیدگی به درخواست صدور پروانه می‌مانند؟
محسن سرخو نیز در ادامه گفت: یکی از سرمایه‌گذاران پروژه صدر در پروژه ایران زمین مالک است که کمیسیون ماده 5 برای بررسی درخواست توسعه پروژه این شخص، سه بار در یک سال مصوبه صادر می‌کند و بدون در نظر گرفتن منافع مردم، خواسته‌های این فرد را تصویب می‌کند و موجب تخریب خانه‌های مردم و انسداد خیابان می‌شود.
وی افزود: ما نفهمیدیم چرا 118 هزار متر مربع زیر بنا به 318 هزار متر مربع افزایش یافت. ظاهراً اولویت شهرداری منافع مادی و نه امنیت مردم است. وگرنه بعد از دریافت اولین اخطار خطرناک بودن گود در اردیبهشت ماه، گودبرداری باید متوقف می‌شد، نه اینکه مجوز گودبرداری عمیق‌تر هم صادر شود.
سرخو ادامه داد: مردم برای تاسیس یک درمانگاه خیریه باید دو سال منتظر صدور مجوز بمانند، بعد برای یک فرد سه بار در یک سال مجوز صادر می‌شود.چرا؟ چون این فرد امکانات مالی خاصی دارد.
احمد مسجدجامعی، رئيس شورای شهر نیز گفت: به رغم‌کاهش ریزش‌ها بر اثر گودبرداری، لازم است آیین‌نامه تعیین ضوابط گودبرداری تدوین شود و ما قانون مشخصی در این زمینه داشته باشیم. ضمناً باید مشخص شود که جایگاه حقوقی آرای کمیسیون ماده 5 چیست و از این پس چگونه باید در این خصوص عمل شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در شهرداری این است که ما در شورا یک چیزی تصویب می‌کنیم و در کمیسیون ماده5 طور دیگری تصمیم‌گیری می‌شود و شهرداری هم نمی‌تواند خلاف حکم این کمیسیون عمل کند. بنابراین در کمیسیون حقوقی باید تکلیف این ماجرا روشن شود و راهکاری برایش در نظر گرفته شود اما در وضعیت فعلی، کمیسیون ماده 5 جایگاه قانونی برای تصمیم‌گیری دارد و این کار را هم انجام می‌دهد.
پس از صحبت‌های اعضای شورا، محمد تقوی، معاون حقوقی شهرداری از اعضا خواست گزارش و انتقادات خود را به صورت مکتوب به شهرداری ارائه دهند تا شهرداری بتواند مکتوب و مستدل به آن پاسخ دهد.

 


جزئیات دستگیری قاتل معاون وزیر صنعت از موسوی رئیس پلیس پایتخت اعلام شد.
در پی حادثه تیراندازی خیابان گلبرگ بعدازظهر یکشنبه 19 آبان ماه سال 92 که به سمت معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن وی شد؛ رئيس پلیس پایتخت از دستگیری قاتل خبر داد.
سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: به دنبال حادثه قتل صفدر رحمت‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بعد از ظهر یکشنبه هفته جاری، بلافاصله کارآگاهان زبده پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دست به کار شده و پس از 48 ساعت عملیات مستمر و سازماندهی شده و یک سلسله اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند قاتل را که از آشنایان وی بوده در منطقه شرق تهران و در داخل منزل مسکونی وی دستگیر نمایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در حال حاضر قاتل و همکاران احتمالی وی جهت انجام تحقیقات بیشتر و کشف انگیزه قتل در اختیار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار دارند.
گفتنی است قاتل پس از دستگیری به جرم و نیت خود اقرار کرده است.

 


رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ از بکارگیری محدود پلیس از سربازان دارای مدرک فوق لیسانس در تقاطعات و خیابان‌ها خبر داد.
سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با تسنیم، پیرامون وضعیت خدمت سربازان وظیفه در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شرایط خدمت افسران وظیفه در پلیس راهنمایی و رانندگی به گونه‌ای نیست که خدمت آنها به طور کامل با تحصیلات این افسران مرتبط باشد. یعنی این‌طور نیست که اگر افسر وظیفه‌ای دارای لیسانس اقتصاد و یا کامپیوتر باشد، در واحد مالی یا کامپیوتر خدمت کند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ در واکنش به چرایی استفاده از افسران وظیفه دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر در خیابان‌ها و چهارراه‌ها گفت: جذب افسران وظیفه دارای مدرک لیسانس و بالاتر در پلیس راهنمایی و رانندگی و استفاده از این افراد به عنوان افسر راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها و چهارراه‌ها بیش از همه به این علت است که این افراد به واسطه دارا بودن تحصیلات دانشگاهی، طبیعتا رفتار مناسب‌تری را با شهروندان دارند و از این رو در این موقعیت از سعه صدر بیشتری برخوردار خواهند بود.
وی در ادامه به ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی که طبق قانون در انحصار افسران پلیس است، اشاره کرد و این مساله را یکی از عوامل عمده استفاده پلیس از افسران وظیفه تحصیلکرده در خیابان‌ها و چهارراه‌ها عنوان کرد و افزود: مجازات کردن یک راننده متخلف تنها بر عهده افسران پلیس راهنمایی و رانندگی و افسران وظیفه است. بنابراین افسران وظیفه که دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند اجازه دارند با رانندگان متخلف برخورد کنند و لذا محل خدمت این افراد در میادین، خیابان‌ها و تقاطع‌ها تعیین می‌شود.جهانی با بیان اینکه در صورت نیاز از تحصیلات و توانایی افسران وظیفه در بخش‌های دیگر پلیس راهنمایی و رانندگی نیز استفاده می‌شود، تاکید کرد: گرچه پلیس راهنمایی و رانندگی در مواردی به تناسب نیاز خود از این سربازان متخصص و تحصیلکرده در بخش‌های دیگری به جز خیابان‌ها و چهارراه‌ها استفاده می‌کند، ولی راهنمایی و رانندگی قبل از هر چیزی نیاز به حضور این افسران وظیفه در خیابان‌ها و تقاطعات دارد.

 


سرویس شهرستان‌ها -
بارش نزولات جوی زنجان را سفیدپوش کرد و موجب خسارت در خنج و انسداد محورهای مواصلاتی در سیستان و بلوچستان شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کوه‌های شمالی و اطراف زنجان در پی بارش‌های امروز و شب چهارشنبه رخت سفید بر تن کردند.
بارش‌ها در 48 ساعت گذشته در این استان موجب خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان زنجانی شد.
شب چهارشنبه بارش باران به حدی بود که موجب آبگرفتگی در برخی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر زنجان شد، اما برغم بارش باران، دسته‌های عزاداری به برپایی مراسم عزاداری پرداختند.
همچنین به گفته مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر طغیان رودخانه محلی، 2 محور در این استان مسدود شد.
ایوب کرد افزود: صبح دیروز محور کنارک - جاسک به دلیل طغیان رودخانه کارواندر و رایچ، صبح جمعه مسدود شد.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین به دلیل طغیان رودخانه بیشمونت، ساعت 6 صبح جمعه محور ترانزیتی ایرانشهر - نیکشهر - چابهار نیز مسدود شد.
به گزارش فارس از جم، عصر جمعه باران و تگرگ بی‌سابقه در شهرستان جم سیلاب به راه انداخت و خسارات زیادی به مزارع و باغات کشاورزی وارد آورد.
براساس این گزارش بخش عمده‌ای از مرکبات و همچنین مزارع گوجه‌فرنگی این شهرستان خسارت شدید دید.
گزارش‌های دریافتی از روستاهای مختلف شهرستان جم حاکی از جاری شدن سیل در برخی روستاها و شکسته شدن برخی از پل‌های ارتباطی روستاهاست.
ایرنا نیز گزارش می‌دهد که بارش شدید تگرگ در بخش مرکزی شهرستان خنج فارس اگر چه خسارت‌هایی را به بخش کشاورزی وارد ساخت ولی موجبات شادمانی کودکان این منطقه را با ساختن آدم‌های تگرگی با انبوه تگرگ باریده بدنبال داشت.
بخشدار مرکزی خنج صبح جمعه در گفت‌وگو با این خبرگزاری افزود: تغییر ناگهانی هوا در پنجشنبه شب توفان شدیدی را همراه با رعد و برق، بارش باران و تگرگ در مناطق مرکزی این شهرستان در پی داشت.
مهدی شفیعیان افزود: قطع برق در دهستان سیف‌آباد بخش مرکزی بر اثر توفان و بارندگی شدید و همچنین بارش تگرگ بی‌سابقه خساراتی بر درختان و محصولات زراعی وارد کرد و سبب مرگ تعدادی از پرندگان شد.
نعمت‌الله حسینی مدیر برق شهرستان خنج هم گفت: بارش تگرگ و توفان باعث شکسته شدن چهار پایه برق فشار قوی در روستای دهنو این شهرستان شد و قطع برق در این روستا را بدنبال داشت.
ادامه بارندگی‌ها در کشور
سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید بارندگی‌ها در برخی مناطق کشور خبر داد.
براساس اعلام این سازمان فعالیت سامانه بارشی در جنوب شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت و بیشترین میزان بارش در هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.
بنا به این گزارش، در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب شرق استان فارس نیز بارش باران، رعد و برق و وزش باد از شدت بیشتری برخوردار است. بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.
این گزارش افزود: امروز بارش باران در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران تشدید می‌شود که می‌تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی شود. در این مدت در مناطق مرتفع استان‌های فوق به سبب بارش برف، اختلال در تردد جاده‌ای نیز دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی آسمان تهران را نیمه ابری و ابری و در ارتفاعات با بارش پراکنده پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای تهران نیز به ترتیب 16 و 9 درجه سانتیگراد است.

 


وزیر آموزش و پرورش از کاهش چشمگیر تنوع مدارس تا قبل از آغاز سال تحصیلی آینده خبر داد.
دکتر علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وجود 13 نوع مدرسه غیردولتی تحت عناوین مختلف گفت: تحقیقات در این رابطه از سال‌های پیش درباره کاهش تنوع مدارس آغاز شده است.
وی افزود: به رغم اینکه درباره تنوع مدارس نظری دارم، اما نمی‌خواهم نظر خودم به جامعه تحمیل شود و با توجه به این که گروهی از صاحب‌نظران در حال تحقیق و بررسی در این رابطه هستند، پس از جمع‌بندی نظرات آن‌ها، نتیجه علمی و قطعی آن را اعلام خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه که مهم است، نهایی شدن این طرح تا قبل از مهر 93 است، ‌چرا که اگر در حال حاضر در این باره تصمیمی بگیریم، با توجه به این که سال تحصیلی آغاز شده، عملا نمی‌توانیم طرح را اجرا کنیم.

 


قشم - خبرنگار کیهان:
با هوشیاری خدمه یک فروند شناور مسافربری بمبی که در این شناور جاسازی شده بود کشف و سربازان گمنام امام زمان موفق به دستگیری عامل بمب‌گذاری شدند.
یک فروند شناور مسافربری عصر چهارشنبه در حال خروج از اسکله شهید حقانی بندرعباس بود که یکی از خدمه یک بسته مشکوک در شناور پیدا کرد، ناخدای شناور با اداره بنادر هرمزگان تماس گرفت و اعلام کرد که در شناورش یک بسته مشکوک وجود دارد. شناور مسافربری به اسکله شهید حقانی بازگشت و یک تیم ضدتروریستی وارد عمل شد و یک بمب آماده فعال شدن را کشف و از شناور خارج ساخت. ماموران پس از خروج بمب، اجازه دادند شناور با 40 مسافر خود به جزیره قشم عزیمت کند. یک ساعت بعد شناور مسافربری به اسکله شهید ذاکری قشم رسید.
بر اساس همین گزارش، سربازان گمنام امام زمان مستقر در قشم که احتمال می‌دادند عامل بمب‌گذاری در بین سرنشینان شناور مسافربری باشد. آنان را به سالن شماره 2 مسافربری اسکله شهید ذاکری انتقال دادند و پس از بازبینی فیلم دوربین مدار بسته شناور مزبور موفق شدند عامل بمب‌گذاری را در بین مسافران پیدا و دستگیر کنند.

 



رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از تکایای منطقه یک تهران گفت: بیش از 50 تکیه قدیمی در شهر تهران وجود دارد که شورای شهر این تکایا رابا همکاری سازمان میراث فرهنگی مرمت و بازسازی خواهد کرد.
احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران به همراه یزدانی شهردار منطقه یک و جمعی از شورایاری‌ها در حاشیه بازدید از تکایا و حسینیه‌های قدیمی در محله نیاوران گفت: بنا دارم هر هفته در یکی از مناطق تهران بازدیدی را از آثار قدیمی داشته باشم و از نزدیک با مشکلات شهروندان آشنا شوم.وی تصریح کرد: هفته گذشته بازدیدی را از یکی از قدیمی‌ترین تکایای شهر تهران (نفرآباد) در منطقه شهرری داشتم.
مسجد جامعی ادامه داد: بیش از 50 تکیه و حسینیه در شهر تهران از گذشته و از قدیم‌الایام ساخته شده‌‌اند که سابقه طولانی برای حضور عزاداران حسینی دارند و هر کدام دارای رسومات خاصی هستند.
وی درخصوص برنامه شورای شهر تهران و همچنین شهرداری برای نگهداشت تکایای قدیمی در شهر تهران گفت: برنامه‌ای داریم تا با همکاری و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی مرمت و بازسازی از تکایا صورت گیرد، چرا که باید این میراث‌ها حفظ شوند.

 


4 جوان در مسجدسلیمان حین جابجایی علم عزاداری امام حسین(ع)، بر اثر برخورد با سیم‌های برق دچار برق‌گرفتگی شدند.
گزارش خبرنگار ایرنا در روز پنجشنبه حاکی است این حادثه در حین عزاداری تاسوعای حسینی در منطقه کلگه کاروانسرای مسجدسلیمان و در هیئت عزاداری مسجد صاحب‌الزمان این منطقه رخ داد و در اثر آن 3 تن فوت کردند.
براساس این گزارش روز جمعه در آیین عاشورای حسینی نیز یک جوان در منطقه چهاربیشه مسجدسلیمان به دلیل برخورد علم عزاداری با سیم برق دچار سانحه شد که برای مداوا به بیمارستان‌های اهواز انتقال یافت.
این دومین باری است که در هیئت عزاداری مسجد صاحب‌الزمان مسجدسلیمان چنین اتفاقی روی می‌دهد.

 


روز دهم آبان ماه فردی با مراجعه به گشت کلانتری 118 ستارخان به ماموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکی رنگ و تحت عنوان مامور، اقدام به سرقت وجوه نقد همراه وی کرده‌اند.
سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زوجی خبر داد که با معرفی خود به عنوان مامور پلیس اقدام به خالی کردن جیب‌ها و سرقت اموال شخص مسافرین خود می‌کردند.
شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: عصر چهاردهم مهرماه به عنوان مسافر و جهت رفتن به ایستگاه مترو دانشگاه شریف، سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکی رنگ شدم که یک خانم جوان نیز در صندلی شاگرد نشسته بود. در لحظه اول تصور کردم که این خانم نیز همانند من مسافر است.
پس از سوار شدن به ماشین و در محدوده خیابان تیموری، ناگهان صدای بی‌سیم از داخل ماشین شنیده شد و همزمان راننده ماشین ضمن معرفی خود به عنوان مامور شروع به پرسیدن سؤال از من کرد و به بهانه اینکه به من مشکوک شده اقدام به بازرسی محتویات جیب‌های من کرد.
پس از خارج کردن وجوه نقد و گرفتن گوشی تلفن همراهم، راننده، خودرو را در خیابانی خلوت متوقف و به بهانه بازرسی دقیق‌تر مرا پیاده کرد و به محض پیاده شدن من، به سرعت از محل دور شد.با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان بویژه تعدادی از مالباختگان تبعه کشور افغانستان، کارآگاهان اداره پنجم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی خودرو پژو 405 مشکی متهمان شدند و با شناسایی تصویر آخرین مالک خودرو به نام علیرضا 37 ساله از سوی مالباختگان، مخفیگاه وی و همسرش سمیه- 31 ساله در منطقه یافت‌آباد- خیابان مدائن شناسایی شد.
سرانجام علیرضا و همسرش در روز بیستم آبانماه در مخفیگاهشان، هنگام مصرف ماده مخدر شیشه، دستگیر و در بازرسی از محل یک عدد بی‌سیم بهمراه مقادیری موادمخدر از نوع شیشه و همچنین ارزی خارجی متعلق به کشور افغانستان کشف شد.
سرهنگ غیاثوند در پایان از کلیه مالباختگان خواست که برای شناسایی متهمان و پی‌گیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 


منوکسید کربن قربانی گرفت
اصفهان- ایرنا : بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در خمینی شهر اصفهان مرد 67 ساله‌ای جان خود را از دست داد و جوان 30 ساله راهی بیمارستان شد.
این حادثه ساعات اولیه بامداد دیروز در خیابان آیت‌الله صدوقی خمینی‌شهر اصفهان رخ داد و این دو مرد که به منظور گرم کردن منزل از زغال استفاده کرده بودند دچار مسمومیت شدند.
کشف 32 کیلو موادمخدر
تبریز-خبرنگار کیهان: پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی موفق به کشف 32 کیلوگرم موادمخدر و جلوگیری از انتقال این محموله، به ترکیه شد.
سرهنگ حمیدعلی باغبان، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی گفت: به دنبال گزارش پلیس مواد مخدر تهران بزرگ و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر میانه، شخصی به هویت «الف-ق» دستگیر و از منزل وی بیش از 32 کیلوگرم ماده مخدر تریاک، شیشه و حشیش کشف و خودروی وی نیز، توقیف شد.
توقیف محموله قاچاق
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لرستان گفت: در ادامه اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان، مأموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان دوره چگنی در محورهای مواصلاتی موفق به شناسایی و توقیف 3 کامیون حامل انواع کالاهای قاچاق شدند.
وی افزود: در بازرسی از خودروهای توقیف شده، تعداد 1763 کارتن لوازم خرازی و 846 کارتن انواع لوازم یدکی خودرو کشف شد که ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 6 میلیارد و 80 میلیون ریال برآورد می‌شود.
جریمه میلیاردی
رشت-خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان از جریمه میلیاردی یک واحد تولید مواد لبنی در رشت خبر داد.
رضا قشلاقی افزود: این شرکت تولید مواد لبنی به دلیل نداشتن پروانه تولید دوغ و رعایت نکردن فرمول ساخت این محصول و درصد چربی کمتر از حد معمول به پرداخت 11 میلیارد و 250 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. به گفته وی خط تولید دوغ این شرکت نیز پلمب شد.
سقوط جرثقیل به دره
فومن - فارس : جرثقیلی که شب در مسیر فومن - ماسوله در حال انتقال یک دستگاه وانت‌باری بود بر اثر تصادف با یک دستگاه خودروی سواری به دره سقوط کرد.
در این حادثه 3 نفر مجروح شدند و جرثقیل سقوط کرده نیز توسط یک جرثقیل دیگر از دره بیرون کشیده شد.
رئیس پلیس راه فومنات دلیل حادثه مذکور را انحراف به چپ وانت‌بار ذکر کرد.
گوسفندان به دره افتادند
ارومیه - واحد مرکزی خبر: 80 راس گوسفند در شهرستان چالدران تلف شد. رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چالدران گفت: این اتفاق بامداد دیروز در حالی در روستای عرفات روی داد که چوپان، گله 800 راسی گوسفندان این روستا را از حاشیه دره‌ای 10 متری عبور می‌داد که ناگهان خاک زیر پای آنها فرو ریخت و گوسفندان در دره افتادند. قلی‌پور افزود: در این حادثه 83 راس گوسفند به داخل دره سقوط کردند که 3 راس با کمک اهالی روستا نجات یافته و 80 راس تلف شدند. وی مجموع خسارات وارد شده در این حادثه را 500 میلیون ریال عنوان کرد.
دستگیری راننده فراری
میاندورود- فارس: در مراسم عزاداری هشتمین روز از ماه محرم در روستای اسلام‌آباد شهرستان میاندورود راننده بی‌احتیاط خودرو پژو با یک کودک عزادار برخورد کرد و متواری شد.
به گفته شاهدان وی هنگام رسیدن به هیئت عزاداران توجه کافی به شلوغی مسیر نداشت و پس از تصادف با کودک 9 ساله فرار را بر قرار ترجیح داد.
این کودک از ناحیه دست دچار مصدومیت و شکستگی شد که وی را به مراکز درمانی منتقل کردند.راننده پژو که با بروز تصادف فرار کرده بود با هوشیاری انتظامات هیئت عزاداران در فاصله 4 کیلومتری از محل تصادف متوقف و به مراجع انتظامی تحویل شد.

 


رئیس کل سازمان نظام پزشکی طی احکامی جداگانه رضا لاری‌پور را به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان و علیرضا ناصری را به سمت مشاور امور فرهنگی و هنری خود منصوب کرد.

 


هر 6 ثانیه یک نفر در جهان بر اثر ابتلا به قند خون جان خود را از دست می‌دهد.
فدراسیون بین‌المللی دیابت ضمن هشدار نسبت به افزایش شمار بیماران مبتلا به این بیماری در جهان اعلام کرد در هر 6 ثانیه یک نفر در جهان بر اثر ابتلا به قند خون جان خود را از دست می‌دهد.
بر اساس این گزارش، تنها در سال 2013، 382 میلیون نفر از جمعیت جهان به دیابت مبتلا شده‌اند.فدراسیون بین‌المللی دیابت، به مناسبت روز جهانی دیابت اعلام کرد در صورتی که ابتلا به دیابت با همین سرعت پیش رود، در سال 2035، پانصد میلیون نفر به شمار مبتلایان افزوده خواهد شد.

 


بر اثر خروج قطار از ریل در هندوستان دستکم پنج تن کشته و 50 نفر زخمی شدند.
این سانحه در ساعات اولیه صبح دیروز در ایالت «ماهارشترا» هندوستان رخ داد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «شینهوا»، سانحه فوق در نزدیکی «گهوتی» واقع در 100 کیلومتری منطقه «ناشیک» که در حومه دهلی قرار دارد، رخ داده و مجروحان برای درمان به بیمارستان محلی منتقل شدند.

 


خلبان یک هواپیمای کوچک در آمریکا گزارش داد: مسافرش از ارتفاع 550 متری آسمان داخل‌ آب‌های اقیانوس اطلس در فلوریدای جنوبی سقوط کرده است.
به دنبال این گزارش پلیس «ایالت میامی» و نیروهای گارد ساحلی پس از چندین ساعت گشت‌زنی در این منطقه اثری از این مسافر پیدا نکردند و عملیات جستجو اواخر شامگاه پنجشنبه متوقف شد با این حال سخنگوی پلیس «میامی» اعلام کرد: کسی که از این ارتفاع بدون چتر از داخل یک هواپیما به پایین پریده باشد، جان خود را از دست می‌دهد.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، برج مراقبت فرودگاه «تامیامی» اعلام کرد در ساعت یک و 35دقیقه پیغامی با این مضمون که «در هواپیما نیمه باز است و یک مسافر از آن سقوط کرده» از سوی خلبان هواپیما دریافت کردند.
این خلبان در حال بازگشت به فرودگاه «تامیامی» این پیغام را مخابره کرده است.بنا به این گزارش هنوز هویت خلبان و مسافر گمشده فاش نشده است.

 


توفان سهمگین «هایان» بخش‌های توفان ‌زده فیلیپین را کاملا فلج کرده است. آمار و ارقام متفاوتی درباره کشته‌های این توفان منتشر شده است. اما دولت فیلیپین جدیدترین آمار جان‌باختگان این توفان را 2 هزار و 360 نفر اعلام کرد در حالی که منابع خبری مرگ 10 هزارنفر را پیش‌بینی کرده‌اند.
هنوز شمار زیادی از افرادی که در مناطق توفان زده زندگی می‌کردند، ناپدید هستند. شدت تلفات انسانی نیز به حدی است که بسیاری از اجساد در گورهای جمعی دفن می‌شوند.
بسیاری از توفان‌زدگان در این کشور به کمک‌های اولیه نیاز فوری دارند و هنوز هیچ کمکی در اختیار آنها قرار داده نشده است. کمبود مواد غذایی و آشامیدنی از جمله مشکلات جدی بازماندگان توفان هایان است. شماری از این افراد به علت کمبود آب دچار عارضه کم آبی شده‌اند.
توفان هایان بسیاری از مناطق را به شدت تخریب کرده است و بسیاری از توفان زدگان همچنان منتظر رسیدن کمک‌های اولیه هستند. با گذشت یک هفته از توفان هایان هنوز بسیاری از اجساد زیر‌ آوارها مانده‌اند.
گسترش هرج و مرج، ناامنی، خشونت و غارت، نبود سرپناه، ادامه بارندگی‌های شدید، نبود امکانات اولیه و خدمات درمانی، توفان‌زدگان را در شرایط بحرانی قرار داده و باعث خشم مردم شده است. بسته بودن راه‌ها و نبود امکانات حمل و نقل مانع فعالیت‌های سازمان‌های امدادی از قبیل نهادهای وابسته به سازمان ملل و صلیب سرخ‌جهانی شده و امداد‌رسانی به توفان‌زدگان را بسیار دشوارتر کرده است. اما تعداد توفان‌زدگان به حدی زیادی است که رسیدگی به مشکلات همه این افراد امکان‌پذیر نیست.
هواپیماهای نظامی فیلیپین به منظور امدادرسانی به مردم شهر «تاکلوبان» که بیشترین خسارت و تلفات را از توفان هایان دیده‌اند، وارد این شهر شدند اما گزارش‌ها حاکیست که 200 هزار نفر از ساکنان آن تاکنون کمک‌های چندانی دریافت نکرده‌اند.
بنابراین گزارش به نظر می‌رسد مقام‌های فیلیپینی برنامه‌ریزی چندانی برای توزیع هماهنگ مواد غذایی به مردم نکرده‌اند و این امر موجب خشم و نگرانی مردم منطقه شده است. این وضعیت باعث شده تا جمعیت به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها حمله کنند و مواد غذایی را با خود ببرند و به همین دلیل مردم منطقه نگران امنیت جانی خود هستند.
توفان همچنین باعث شده سیستم آب و فاضلاب در مناطق توفان‌زده با مشکل جدی روبرو شود. بنابر گزارش‌ها، فاضلاب وارد سیستم آب آشامیدنی شهر شده و همین شرایط موجب تشدید نگرانی‌ها نسبت به احتمال شیوع بیماری‌های مختلف در این نواحی شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، چندین بیمارستان شهر بر اثر توفان به طور کلی از بین رفته‌اند. گزارش‌ها همچنین حاکی است هنوز در خیابان‌های شهر «تاکلوبان» که در کانون توفان قرار داشته، اجسادی وجود دارند که دفن نشده‌اند.
مقام‌های فیلیپینی می‌گویند: پیش‌بینی می‌شود در مناطق توفان زده دست کم 12هزار نوزاد طی دو هفته آینده متولد شوند.
این گزارش می‌افزاید: هایان در مسیر خود باعث باران‌های شدیدی در ویتنام نیز شده است.
همچنین بیش از 600 هزار نفر در استانهای شمالی ویتنام که در مسیر این توفان قرار دارند، خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10