(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 25 آبان 1392 - شماره 20640

حدیث دشت عشق
تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌های آسیا با 3 گل تایلند را شکست داد
گام بلند ایران برای رسیدن به استرالیا
اخبار کوتاه از فوتبال
نکونام نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا
پاییز زندگی‌ام به قشنگ‌ترین بهار تبدیل شد
هاشمی: می‌خواهم مدال بگیرم و باز هم رهبرم را ملاقات کنم
دعوت از قهرمانان المپیکی به دومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
آغاز هفته دوم لیگ بسکتبال و وضعیت مبهم نماینده اصفهان
انتخاب 14 ملی پوش والیبالیست برای حضور در جام قهرمانان قاره‌ها
خواندنی از ورزش ایران
   


به ياد پاسدار شهيد«ميرحميد موسوي اقدس»
مردي كه تنها به هدف رسيد!
سال 1339 هـ . ش در يك خانواده متوسط و كم درآمد متولد شد . پدرش آموزگار بود و مادرش وظيفه خانه داري را بر عهده داشت. خانواده او به دليل مأموريت پدر در شهر «آلان برآغوش» از توابع تبريز سكونت داشتند. پنج سال پس از تولد حميد، خانواده اش به شهر مرند نقل مكان كردند.
حميد به پدربزرگ خود كه فردي مؤمن و متدين بود علاقه بسيار داشت. او بنيانگذار مسجد قيام مرند و امام جماعت آنجا بود. همين امر سبب شد تفكر ديني و مذهبي حميد شكل گيرد‌. به طوري كه بعدها، بيشترين فعاليت اجتماعي حميد در مسجد بود. در سال 1353 وارد دبيرستان ناصرخسرو در رشته فرهنگ و ادب شد و در درس و تكاليف تحصيلي مرتب و علاقه مند بود.
با اوج گيري انقلاب وارد فعاليتهاي ضد رژيم شد و نوارهاي سخنراني حضرت امام و حجت الاسلام شيخ احمد كافي را كه از تبريز توسط پسرخاله اش فرستاده مي‌شد در زيرزمين مسجد قيام تكثير مي‌كرد و از همان‌جا بين افراد پخش مي‌كرد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، حميد در سال 1357 تحصيل خود را متفرقه ادامه داد و در سال 1359 موفق به اخذ ديپلم ادبي شد. او كه تا قبل از انقلاب اوقات فراغت خود را بيشتر به مطالعه كتابهاي ادبي پر مي‌كرد، به كتابهاي مذهبي و سياسي رو آورد و آثار استاد مطهري و نهج البلاغه از جمله كتبي بود كه بيشتر مطالعه مي‌كرد. بيشترين فعاليت او پس از انقلاب در مسجد قيام و مراكز و پايگاه‌هاي بسيج بود. در سال 1359 به عضويت رسمي سپاه درآمد. با شروع غائله كردستان از طرف سپاه عازم اين منطقه شد و در سردشت، مهاباد، سقز و بانه از خود شجاعت و از جان گذشتگي بسيار نشان داد.
در فرازي از وصيت نامه او آمده است :
«خدا انسان را آفريده تا او را بپرستد و در فطرت او جاذبه اي از عشق خدايي قرار داده كه در صادقانه ترين تظاهراتش باعث ايثار شود و ايثار در قله عشق انسان به خدا و در شديدترين تجلياتش به شهادت مي رسد.»
حميد موسوي اقدس در مرحله سوم عمليات والفجر 4 در 12 آبان 1362 در منطقه پنجوين در تپه 1900 ( كاني مانگا ) با يك گروه ده نفري براي تصرف تپه‌اي كه در دست عراقي‌ها بود عازم شد. ولي در اثر شدت آتشبار عراقي‌ها تمامي افراد زخمي و يا به شهادت رسيدند. حميد با عراقي‌ها جنگيد تا اينكه تيربار دوشكاي آنان را به دست آورد و عليه آنان به كار گرفت و به طرف تپه مورد نظر رفت اما نيروهاي ايراني دير رسيدند. عراقي‌ها كه از منطقه دور شده بودند محل استقرار دوشكا را به خمپاره بستند و حميد بر اثر اصابت تركشهاي خمپاره به شهادت رسيد. پيكر وي مدت يازده سال در خاك عراق باقي ماند و پس از آن چند تكه استخوان از كمر به پايين به وطن بازگشت و در گلزار شهداي مرند به خاك سپرده شد. حميد موسوي اقدس، كتابي درباره حملات رزمندگان ايراني به رشته تحرير درآورد كه به دلايل امنيتي هنوز منتشر نشده است.

 


سرویس ورزشی-
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با برتری ایران به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان یک گام دیگر به جام ملت‌ها نزدیک شود.
شاگردان کارلوس کی روش در حالی یازدهمین پیروزی تاریخ فوتبال ایران برابر تایلند را رقم زدند که در این بازی سه بازیکن شاغل در لیگ های اروپایی برای تیم ملی گلزنی کردند. تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از ساعت 15:30 دیروزدر ورزشگاه راجامانگالای بانکوک به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسید. اشکان دژآگه (28)، رضا قوچان نژاد (42) و علیرضا جهانبخش(4+90)برای ایران گلزنی کردند.
در همان دقایق نخست دیدار و روی ارسال دژاگه با یک ضربه ایستگاهی، منتظری فرصت خوبی را از دست داد و توپ را به دستان دروازه‌بان تایلند کوبید. در دقیقه 27 نیز مجتبی جباری پس از ارسال ضربه کرنر روی دروازه تایلند و پس از یک رفت و برگشت با شوتی محکم دروازه تایلند را تهدید کرد که در این صحنه هم دروازه‌بان میزبان موفق‌تر بود. در ادامه همین حمله و یک دقیقه بعد دژاگه توپی که به صورت اتفاقی به مقابلش رسیده بود را با شوتی زیبا از پشت محوطه هجده قدم به کنج دروازه تایلند فرستاد تا تیم ملی ایران یک بر صفر از تایلند پیش بیفتد. در دقیقه 42 هم رضا قوچان‌‌نژاد گل دوم تیم ملی ایران را روی پاس بیت آشور به ثمر رساند تا تیم ملی با برتری مقابل تایلند در پایان نیمه اول راهی رختکن شود.
در نیمه دوم تایلند کار را هجومی آغاز کرد و چندین‌بار تا محوطه جریمه ایران هم پیش رفت که این فرصت‌ها با هوشیاری داوری و مدافعان ایران سودی برای میزبان نداشت.در ادامه این نیمه قوچان نژاد در دقیقه 68 روی پاس جباری با دروازه‌بان تایلند تک به تک شد که شوت این بازیکن را دروازه‌بان تایلند مهار کرد. در دقیقه 84 هم دژاگه با یک کار تکنیکی زیبا به دروازه تایلند نزدیک شد که این فرصت هم از دست رفت.در دقیقه 4+90 علیرضا جهانبخش روی پاس خلعتبری با یک ضربه فنی گل سوم ایران را وارد دروازه تایلند کرد و در نهایت این مسابقه با برتری 3 بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش به پایان رسید. تیم ایران با این برد با 10 امتیاز در صدرجدول گروه B این مسابقات قرار گرفت و تا حد زیادی صعودش را به مرحله نهایی جام ملت‌های 2015 استرالیا مسجل کند. تیم ایران پس از این بازی صبح امروز راهی بیروت شد تا پنجمین مسابقه‌اش در این مرحله را سه‌شنبه هفته جاری مقابل تیم لبنان انجام دهد.بنیامین ویلیامز استرالیایی قضاوت این دیدار را برعهده داشت. وی در این دیدار به جباری، تیموریان، دژاگه و حاج صفی از ایران کارت زرد نشان داد. داور استرالیایی سومان ناچات، بازیکن تایلندی را به دلیل خطای خطرناک روی احسان حاج‌صفی را با کارت قرمز مستقیم جریمه و از زمین مسابقه اخراج کرد.تیم ملی ایران با این ترکیب به مصاف تایلند رفت:دانیل داوری، مهرداد بیت‌آشور، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری (69-محمدرضا خلعتبری)، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد (83-کریم انصاری‌فرد) و مسعود شجاعی (85 - علیرضا جهانبخش).

 


تشکر بلاتر از رئیس فدراسیون فوتبال
رئيس فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در نامه‌اي به علي کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال به خاطر ميزباني رسمي از وي و هيات همراهش تشکر و قدرداني کرد.
تداوم گلزنی های قوچان نژاد
رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تيم ملي فوتبال ايران در جريان ديدار عصر دیروز تيم ملي مقابل تايلند به روند گلزني‌هاي خود در ترکيب تيم ملي ادامه داده و موفق شد در نهمين ديدار ملي خود، هفتمين گل ملي‌اش را هم به ثمر برساند. قوچان‌نژاد در اين ديدار پنجمين گل پياپي خود را در 5 بازي به ثمر رساند.
بازی دوستانه استقلال
تيم فوتبال استقلال جهت آمادگي بيشتر، سه‌‌شنبه بازي دوستانه‌اي برگزار خواهد کرد. حريف آبي‌پوشان در اين ديدار دوستانه هنوز مشخص نيست. استقلال روز 3 آذر در ديداري معوقه به مصاف ملوان مي‌رود.
احتمال جدایی دژاگه از فولام
روزنامه ديلي‌ميل از احتمال جدايي اشکان دژاگه از فولام در نقل‌و‌انتقالات ژانويه براي حضور در ترکيب ثابت ايران در جام جهاني 2014 برزيل خبر داد. اشکان دژاگه در آگوست 2012 از ولفسبورگ آلمان به فولام انگليس پيوست و تاکنون 23 بازي براي تيم لندني انجام داده است.
جدایی هافبک خارجی از پرسپولیس
مارکو، هافبک صربستاني تيم فوتبال پرسپوليس که به عنوان يکي از بدترين‌ خريدهاي خارجي قرمزپوشان در چند وقت اخير محسوب مي‌شود، در تعطيلات نيم‌فصل با توجه به اينکه دايي نيز اعتقاد چنداني به او ندارد قصد جدايي از جمع قرمزپوشان را دارد.
تعجب مدافع استقلال از حضور در تیم رویایی آسیا
حنيف عمران زاده در خصوص حضورش در تيم رويايي کنفدراسيون فوتبال آسيا در سال 2013 اظهار داشت: از حضورم در تيم رويايي آسيا شوکه شدم ولي از شنيدن اين خبر هم خوشحال شدم.
باشگاه راه‌آهن به دنبال جذب مبعلي و غريبي
باشگاه راه‌آهن به دنبال جذب بازيکنان استقلال خوزستان و پرسپوليس است. سرپرست راه آهن گفت: ما به باشگاه استقلال خوزستان براي جذب مبعلي نامه‌اي ارسال کرده‌ايم اما هنوز جواب آنها را دريافت نکرده‌ايم. براي جذب ميلاد غريبي هم با باشگاه پرسپوليس مذاکراتي را انجام داده‌ايم.
مذاکرات مهاجم نفت با رویانیان
نوروزی مهاجم تيم فوتبال نفت تهران در واکنش به حضورش در پرسپوليس گفت: نمي‌توانم دروغ بگويم راستش را بخواهيد با رويانيان حرف‌هايم را زده‌ام.
حمایت حیدری از نکونام
خسرو حيدري در خصوص نامزدي جواد نکونام براي کسب عنوان مرد برتر سال فوتبال آسيا گفت: اين اتفاق را به جواد عزيز تبريک مي‌گويم و اميدوارم او بتواند اين عنوان را کسب کند. اعتقاد دارم نکونام شايستگي رسيدن به اين عنوان را دارد و مي‌تواند مرد سال فوتبال آسيا شود. هرچند قرار گرفتن جزو سه مرد اول فوتبال آسيا هم افتخار بزرگي براي ما محسوب مي‌شود.
تمدید قرارداد دل بوسکه تا 2016
ويسنته دل بوسکه، سرمربي تيم ملي اسپانيا، تاييد کرد که با فدراسيون فوتبال اسپانيا براي تمديد قراردادش تا سال 2016 به توافق رسيده است. قرارداد اين مربي 62 ساله با لاروخا بعد از جام جهاني 2014 به اتمام مي رسيد و گفته مي شد که ممکن است او بعد از اين رقابت‌ها از تيم ملي اسپانيا جدا شود.
رونالدو به مراسم اهداي توپ طلا نمي‌رود
روزنامه رکورد پرتغال در نسخه آنلاين خود اعلام کرد کريستيانو رونالدو به نشانه اعتراض به جو منفي که در چند وقت اخير عليه او به راه افتاده قيد حضور در مراسم معرفي برترين‌هاي فوتبال جهان در سال 2013 را زده است. برنده توپ طلاي فيفا 13 ژانويه (23 دي) در مراسمي در مقر فيفا در شهر زوريخ سوئيس معرفي خواهد شد.

 


جواد نکونام نامزد دریافت عنوان برترین بازیکن فوتبال آسیا شد.
در فاصله‌ 13 روز تا برگزاری مراسم معرفی برترین‌های فوتبال آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست نامزدهای دریافت عناوین برترین‌های فوتبال قاره را اعلام کرده که در بخش بهترین بازیکن سال آسیا، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران در کنار «ها دائه سونگ» از کره جنوبی و «ژنگ ژی» از چین باید برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال قاره رقابت کند.نکونام پیش‌تر گفته بود دریافت عنوان برترین بازیکن فوتبال آسیا از آرزوهایش است.حضور به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به همراه تیم استقلال شانس نکونام را برای کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا بالا برده است. ضمن اینکه با توجه به انتخاب «لی کئون هو» از کره‌جنوبی در سال 2012 به عنوان برترین بازیکن سال آسیا، احتمال اینکه این جایزه به کاپیتان تیم ملی ایران برسد، زیاد است.در بخش بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا نیز کیسوکه هوندا و یوتو ناگاتومو از ژاپن که به ترتیب در تیم‌های زسکامسکو روسیه و اینترمیلان ایتالیا بازی می‌کنند و هم‌چنین سونگ هیونگ مین بازیکن کره‌ای تیم بایر لورکوزن نامزد دریافت این عنوان هستند.در بخش بازیکن خارجی حاضر در لیگ‌های آسیایی نیز نام داریو لئوناردو بازیکن آرژانتینی گوانگ‌ژو چین به همراه لوییز گیلرمو بازیکن برزیلی این تیم چینی هم‌چنین دژان دامیانوویچ بازیکن مونته‌نگرویی تیم سئول کره جنوبی مشاهده می‌شود.در بخش فوتسال نیز تیم ملی فوتسال ایران و حسین طیبی برای کسب عنوان برترین‌ها نامزد هستند.

 


قهرمان ووشوی جهان پس از دیدار با مقام معظم رهبری گفت: می‌خواهم باز هم مدال بگیرم تا بتوانم رهبرم را برای بار دیگر ملاقات کنم.
مریم هاشمی گفت: این برای سومین بار بود که رهبر عزیزم را می‌دیدم. وقتی در مالزی دومین طلای جهانی‌ام را کسب کردم همانجا آن مدال را به رهبر تقدیم کردم و خیلی مشتاق بودم تا وقتی برمی‌گردم به دیدار ایشان بروم. دیدار با رهبر انقلاب پاییز زندگی‌ام را به قشنگ‌ترین بهار تبدیل کرد. خوشحالم که به عنوان یک سرباز این سرزمین توانستم عملکرد خوبی داشته باشم و بار دیگر دل رهبرم را شاد کنم. وی افزود: وقتی یکبار چیزی را تجربه می‌کنی و از آن خرسند می‌خواهی بازهم آن را تجربه کنی. من وقتی رهبر را ملاقات کردم خیلی مشتاق بودم تا دوباره به محضر ایشان بروم که خدا را شکر بازهم مدال گرفتم و این موقعیت نصیبم شد.
قهرمان ووشوی جهان با اشاره به اینکه درصورت انتخاب شدن برای بازیهای آسیایی اینچئون حتما مدال طلا خواهد گرفت تا بازهم به دیدار مقام معظم رهبری برود، گفت: در ایران حریفان خوبی مانند شهربانو منصوریان، خدیجه آزادپور و صدیقه دریایی حضور دارند که برای ملی پوش شدن باید هفت خوان رستم را سپری کنم! قول می‌دهم اگر انتخاب شوم طلا می‌گیرم. چون انتخاب شدن در ایران خیلی سخت‌تر از مدال گرفتن در رقابتهای بین‌المللی است. وی با تاکید بر‌اینکه رهبر معظم انقلاب به عفت زن مسلمان ایرانی نگاه ویژه‌ای داشتند، گفت: می‌دانم که عفت، حجاب و آبروی ما در کنار بالارفتن پرچم کشور عزیزمان خیلی مهم است و تلاش می‌کنم تا از این آبرو که از آبروی حضرت فاطمه زهرا (س) به ما رسیده، پاسداری کنم. تلاش خواهم کرد با تأسی از فرمایشات رهبر انقلاب پیام عفاف و حجاب زن مسلمان ایرانی را به تمام جهان برسانم.
هاشمی ادامه داد: توفیق دیدار مقام معظم رهبری برای سومین بار برایم خیلی اهمیت داشت و این دیدار برایم درست مانند اولین دیدار شیرین و وصف ناشدنی بود. من این نعمت بزرگ را شکر خواهم کرد.

 


دومین مرحله اردوی آمادگی تیم کشتی فرنگی بزرگسالان برای شرکت در رقابت های جایزه بزرگ باکو روزهای 25 آبان تا اول آذر در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود.
اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به این شرح است:*55 کیلوگرم: حمید سوریان - محمد فقیری (تهران) - سامان عبدولی - فرشاد عیسوند (خوزستان) - شیرزاد بهشتی طلا (تهران) - رضا خدری (البرز) *60 کیلوگرم: محمد نوربخش (تهران) - عبدالمحمد پاپی (خوزستان) - حمید زارع (فارس) - مصطفی بهزادی مقدم (خوزستان) *66 کیلوگرم: امید نوروزی (فارس) - افشین بیابانگرد (تهران) - مهدی زیدوند - رامین طاهری (خوزستان) - برومند اصلانی (لرستان) *74 کیلوگرم: سعید عبدولی - پیام بویری (خوزستان) - فرشاد علیزاده (تهران) - امیرحسین مولایی (قم) *84 کیلوگرم: طالب نعمت‌پور (لرستان) - حسین نوری (البرز) - مهدی محمدی (تهران) *96 کیلوگرم: قاسم رضایی (مازندران) - مهدی علیاری - داود عابدین زاده (تهران) - مصطفی صالحی‌زاده (خوزستان) *120 کیلوگرم: امیرعلی اکبری (تهران) - مهدی نوری (اردبیل) - بشیر باباجان‌زاده (مازندران) - بهنام مهدی زاده (تهران) - امیر قاسمی منجزی (خوزستان) *مربیان: ناصر نوربخش - بهرام حسین زاده - مهرزاد اسفندیاری فر.

 


در حالی هفته دوم لیگ برتر بسکتبال از دوشنبه بیست و هفتم آبان آغاز می‌شود که هنوز شرایط یکی از نماینده‌های اصفهان مشخص نیست.
طبق برنامه فدراسیون بسکتبال هفته دوم لیگ برتر دوشنبه بیست و هفتم آبان برگزار می‌شود و حضور ذوب‌آهن در رقابت‌ها قطعی شده اما ماهان همچنان بلاتکلیف است. طبق برنامه کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال قرار است هفته دوم لیگ برتر بسکتبال از دوشنبه و با پنج دیدار آغاز شود اما حضور ماهان اصفهان در رقابت‌ها به دلیل ارائه نکردن مدارک تیمش همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 


سرمربی تیم ملی والیبال ایران لیست نهایی این تیم را برای شرکت در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها اعلام کرد. براساس برنامه اعلام شده تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود روز سه شنبه پیش رو به مصاف تیم ملی برزیل خواهد رفت.
خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان که از فهرست بیست نفره معرفی شده به فدراسیون جهانی 15 بازیکن را برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی فراخوانده بود، در آغاز تمرین دیروز اسامی 14 نفره ایران را جهت شرکت در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها اعلام کرد که به قرار زیر است: سعید معروف،مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزا جانپور، رحمان داوودی‌، شهرام محمودی، امیرغفور، فرهاد ظریف و ناصر رحیمی پناه.14 بازیکن ایران به همراه کادر فنی ساعت 21:50 امشب تهران را به مقصد کیوتو ترک خواهند کرد. رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها طی روزهای 28 آبان لغایت 3 آذر در ژاپن برگزار می‌شود. برنامه کامل دیدارهای ایران به این شرح است: *سه‌شنبه 28 آبان : ایران – برزیل(ساعت 10:40) *چهارشنبه‌29 آبان : ایران – ایتالیا(ساعت 6:40) *جمعه اول آذر‌: ایران –‌روسیه(ساعت 10:40) *شنبه دوم آذر: ایران – آمریکا(ساعت‌6:40) *یک‌شنبه سوم آذر: ژاپن – ایران(ساعت 12:40)

 


* جمعی از ورزشکاران سرشناس ایران با امضای بیانیه‌ای از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستند تا این بار مجلسی ها به ورزش عنایتی ویژه داشته باشند و کمک کنند تا این وزارتخانه را از محاقی که در آن افتاده نجات دهند. لازم به یادآوری است که محمود گودرزی فردا برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس، به خانه ملت می رود.
*دبیر فدراسیون هندبال از برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه در ایران با حضور تیم‌های ترکیه، آذربایجان، تیم ملی بزرگسالان و تیم جوانان ایران خبر داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10