(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 28 آبان 1392 - شماره 20643

حدیث دشت عشق
ششمین دوره جام قهرمانان قاره ها از امروز در ژاپن آغاز می‌شود
ایران ـ برزیل؛ نبرد دشوار در نخستین دیدار
اخبار کوتاه از فوتبال
حضور سوریان و حدادی در جلسه کمیسیون ورزشکاران IOC
مقدماتی جام ملت‌های آسیا
ایران – لبنان با طعم صعود و جبران شکست تاریخی
برگزاری دومین اردوی تیم ملی دوومیدانی
آغاز سوپرلیگ کاراته از ۲۲ آذر
گودرزی: تغییری در معاونان و مدیران وزارتخانه نخواهیم داشت
3 آذر؛ قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی فرنگی
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد شهید «حسن عبدیزدان»
بیدار شوید که فردا هیچ عذری پذیرفته نیست
شهید عبدیزدان سال 1337 متولد شد و روح پاکش با شمیم ایمان پدر و مادر پرورش و تعالی یافت. پدر و مادری که با باور قلبی قدم در مجالس مذهبی می‌گذاردند و با این حضور سازنده راهنمای حسن بودند و او نیز خود در هیئت خردسالان بنی فاطمه عضو شد و در مراسم‌ها فعالانه شرکت داشت.هنگام ویرانی لانه ظلم و استبداد سلطنتی با حضور فعال، کفن‌پوش در صف اول تظاهرات ایستاد و مردم را ترغیب به بیرون راندن شاه کرد. او که به علت شرایط زندگی تنها 6 سالی مقیم محفل علم‌آموزان بود در نوجوانی حرفه عکاسی را برگزید و برای گسترش حرفه‌اش سه سال هم در پی یادگیری زبان انگلیسی تلاش نمود.
زمان خدمت وظیفه‌اش فرا رسید اما نمی‌خواست به شاه خائن خدمت کند، پس‌اندازش را داد و سربازی‌اش را خرید.او که روحی بزرگ و دستانی بخشنده داشت به دور از نگاه دیگران نان بر سر سفره فقیران می‌نهاد و هیچ‌گاه مستمندان را دست خالی از پیش خود نمی‌راند. هنگامی که نبض زمین نشان از تب جنگ داشت او نیز راهی میعادگاه عشق و خون شد.
روزها برای ثبت خاطرات رزمندگان عکاسی می‌کرد و شب‌ها سنگر می‌ساخت. سرانجام سال 1361 در عملیات رمضان بر اثر انفجار مین به عروجی خونین نایل شد و به ملکوت اعلاء‌ پیوست.
به همراه خون ما، پیام ما به کسانی است که هنوز درنیافته‌اند تا زمانی که ظلم و ظالم جامعه توحیدی را تهدید می‌کند بی‌تفاوتی جایز نیست. روا نیست که ما به فکر خود و آسایش خانواده خود بوده و طاغوتیان هم‌چنان به حیات ننگین خود ادامه دهند.بیدار شوید که فردا پس از ترک دنیا هیچ عذری پذیرفته نیست.
دبیرخانه یادواره 180 شهید هیئت بنی‌فاطمه(س) اصفهان

 


تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمان قاره‌ها پیش از ظهر امروز برابر تیم ملی برزیل مدعی اصلی قهرمانی این دوره از رقابتها به میدان می‌رود.
شاگردان خولیو ولاسکو در شرایطی نخستین دیدار خود در این رویداد را برگزار می کنند که در رقابت‌های لیگ جهانی نمایش درخشانی داشتند و توجه جهان والیبال را به خود جلب کردند. ششمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانان قاره‌ها از امروز به میزبانی شهرهای توکیو و کیوتو ژاپن آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین گام به مصاف برزیل می‌رود. این دیدار ساعت 10:40 به وقت تهران در شهر کیوتو برگزار می‌شود. این برای دومین بار است که تیم ملی ایران در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها حضور پیدا می‌کند.
تیم‌های ملی ایران و برزیل پیش‌تر سه بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در هر سه مرتبه این تیم برزیل بود که به پیروزی دست یافت. رویارویی با برزیل درحالی صورت می‌گیرد که شاگردان برناردو رزنده بعد از ناکامی در کسب مدال طلای بازی‌های المپیک لندن و لیگ جهانی، انگیزه‌های فراوانی دارند تا دست کم در این تورنمنت از روسیه سبقت بگیرند و جام را فتح کنند.لازم به یادآوری است که بزریل پرافتخارترین تیم رقابت‌های جام قهرمانان قاره ها است.
خبری از«جیبا» نیست
اگرچه در ترکیب برزیل دیگر خبری از «جیبا» ستاره محبوب و دوست داشتنی سلسائو نیست ولی برخی هم دوره های وی نظیر ویسوتو، رافائل، لوکاس، تیاگو، سیدائو و برونو رزنده پسر سرمربی این تیم که کاپیتانی طلایی‌پوشان را نیز بر عهده دارد همچنان در تیم ملی بازی می‌کنند. برزیل با وجود قدرتی بودن در کارهای سرعتی هم فوق‌العاده عمل می‌کند و به باور خیلی‌ها بهترین والیبال دنیا را ارایه می‌کند با این حال در دو سال اخیر پشت سد تیم قدرتمند روسیه گرفتار شده است.
اما در طرف دیگر تیم ملی ایران قرار دارد که در دو سال اخیر با خولیو ولاسکو آنچنان قدرتمندانه ظاهر شده که حالا تیم‌های مطرح دنیا هم به احترام آن کلاه را از سر خود بر می‌دارند. تیمی که برای دومین بار متوالی جام ملت‌های آسیا را با این مربی نامدار والیبال جهان فتح کرده، پیش‌تر در لیگ جهانی پدیده مسابقات لقب گرفت و حالا در ادامه روند رو به رشد خود می‌خواهد در جام قهرمانان قاره‌ها هم آبرومندانه ظاهر شود.
انتظار خلق شگفتی
شاید روی کاغذ کمترین شانس را بتوان برای تیم ملی کشورمان در جدال رو در رو با برزیل قایل شد ولی اتفاقاتی که در لیگ جهانی رخ داد و برتری در زمین ایتالیا و کوبا و شکست تیم های صربستان و آلمان در تهران یا برتری در دو دیدار تدارکاتی مقابل روسیه در خاک این کشور پس از لیگ جهانی باعث می شوند که نیم نگاهی هم به خلق یک شگفتی بزرگ در آغاز این مسابقات داشته باشیم.
خولیو ولاسکو که روزگاری پرافتخارترین مربی والیبال جهان بود و با دور شدن از تیم‌های مدعی این عنوان را به برناردو رزنده، سرمربی برزیل واگذار کرد برای حضور در این مسابقات سعید معروف، مهدی مهدوی، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزاجانپور، رحمان داوودی، شهرام محمودی، فرهاد ظریف و ناصر رحیمی پناه را انتخاب کرده و به نظر می‌رسد با همان ترکیب جام ملت‌ها برابر برزیل به میدان برود.

 


کی‌روش: دنبال انتقام گرفتن از لبنان نیستیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که به فکر انتقام گرفتن از لبنان نیست گفت: دیدگاه من نسبت به این بازی ارتباطی به کلمه «انتقام» ندارد و تنها سعی می‌کنیم با تمرکز بالا جوری بازی کنیم که لبنان را شکست دهیم.کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتبال ایران با لبنان درباره این مسابقه اظهار کرد: من معتقدم در فوتبال کلماتی مانند انتقام، جنگ، دعوا مطرح نیست. اتفاقی که در آن بازی افتاد و شکستی که ما متحمل شدیم، مقصرش ما نبودیم. ما در شرایط سختی قرار داشتیم. چندین بازیکن ما به دلیل مصدومیت همراه‌مان نبودند. زمین هم کیفیت مناسبی نداشت. نهایتا این دلایل هم توجیهی برای آن نتیجه‌ نیست.
گل محمدی: سوء تفاهم‌ها برطرف شد و ماندم
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران که روز یک‌شنبه از سمتش استعفا کرده بود پس از جلسه با مدیرعامل باشگاه تصمیم به ماندن در این تیم گرفت.یحیی گل‌محمدی درباره ماندن یا نماندنش در نفت تهران گفت: امروز (دیروز) با مدیرعامل باشگاه جلسه‌ای داشتیم و در طی این جلسه تمام سوء تفاهم‌ها حل شد و استعفایم را پس گرفتم. در این جلسه همچنین درباره فصل نقل و انتقالات و نحوه آماده‌سازی تیم تا شروع نیم فصل دوم صحبت کردیم و تصمیماتی گرفتیم.
رویانیان تهدید کرد
محمد رویانیان می‌گوید اگر محسن قهرمانی به داوری برگردد کاری می‌کند که در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شود. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره آخرین اتفاقاتی که در پرونده‌ محسن قهرمانی رخ داده از اظهارات برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال واکنش تندی نشان داد. او در این رابطه گفت: آقایان به جای این که با متخلف برخورد کنند و‌ به داوری که شبهه ایجاد کرده قضاوت ندهند‌ از متخلف حمایت می‌کنند. آنها همه تلاش خود را می‌کنند که اثبات کنند تخلفی صورت نگرفته است. در حالی که قانون فیفا می‌گوید اگر چیز مشکوکی دیدی چه از داور و چه از هر فرد دیگری در فوتبال باید اطلاع بدهید. درباره قهرمانی چندین گزارش آمده و خود من هم یک گزارش کتبی در فدراسیون نوشتم، اما‌ آنها اصرار دارند که داور متخلف را باز هم به میدان بیاورند و سایر داوران را فدای او کنند.او گفت: فکر می‌کنم که مصاحبه قهرمانی که گفته بود «اگر محکوم شوم خیلی‌ها را در فدراسیون با خودم می‌برم» تاثیر زیادی روی آقایان گذاشته است. مسلما پای خیلی از آنها هم گیر است. اما ما تا پایان کار می‌ایستیم و این پرونده‌ را رها نمی‌کنیم. شخصا‌ به هیچ وجه عقب نشینی نمی‌کنم و تصمیم خودم را گرفته‌ام. اگر قهرمانی برگردد دست به کاری می‌زنم که در تاریخ فوتبال ایران به یادگار بماند.
تحویل پرونده قهرمانی به ستاد رسیدگی به تخلفات
دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای از تحویل پرونده محسن قهرمانی به ستاد تخلفات حرفه‌ای خبر داد.حجت‌الاسلام علیرضا علیپور درباره روند رسیدگی به شکایت باشگاه پرسپولیس از محسن قهرمانی عنوان کرد: مواردی که در اختیار ما بود را جمع‌بندی و تمام آنها را امروز(دیروز) تحویل ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای دادیم.وی ادامه داد: قرار شد اعضای این ستاد پرونده را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که به نتیجه برسند رای را صادر کنند. اگر این ستاد به نتیجه‌ای نرسید این پرونده به کمیته انضباطی می‌رود و رای از سوی این کمیته صادر خواهد شد.
شکست تیم زیر 22 سال مقابل ذوب‌آهن
تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران با هدایت علی منصوریان عصر دیروز در یک دیدار تدارکاتی به مصاف ذوب‌آهن رفت که نهایتا با نتیجه یک بر صفر مغلوب این تیم شد. تک گل این مسابقه را مهدی رجب‌زاده در دقیقه 63 وارد دروازه تیم ملی کرد.
مسلمان پرسپولیسی شد، غریبی و خانزاده ذوب‌آهنی
محسن مسلمان مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان به پرسپولیس پیوست. مسلمان در حالی به جمع سرخپوشان پیوست که میلاد غریبی و محمدرضا خانزاده از پرسپولیس راهی ذوب‌آهن شدند. به گفته مسئولان باشگاه پرسپولیس، حضور خانزاده و غریبی در ذوب‌آهن به صورت قرضی صورت گرفته است. همچنین بعد از پیوستن مسلمان به پرسپولیس هادی تامینی و مصطفی اکرامی 2 بازیکن تیم ذوب‌آهن نیز از این تیم جدا شده و به ترتیب به تیم‌های مس‌کرمان و گسترش‌فولاد تبریز ملحق شدند.
رضایی به اردوی فولاد اضافه شد
غلامرضا رضایی مهاجم جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان که 2 روز پیش با دریافت رضایتنامه از پرسپولیس به این تیم پیوست یک‌شنبه شب به اردوی این تیم در جزیره کیش اضافه شد.فولاد خوزستان در نیم فصل نقل و انتقالات تاکنون با سوشا مکانی دروازه‌بان نفت تهران،‌ غلامرضا رضایی و لئوناردو پادوانی به توافق رسیده است.
مصدومیت هافبک ذوب آهن در تمرینات تیم ملی
قاسم حدادی‌فر هافبک تيم فوتبال ذوب‌آهن درتمرينات تيم ملي دچار مصدوميت شد.
برگزاری جلسه هیئت مدیره استقلال
جلسه هيئت ‌مديره استقلال دیروز در محل باشگاه برگزار شد. در اين نشست که تمامي اعضاي هيئت‌مديره حضور داشته در خصوص مسائل مختلف باشگاه استقلال به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 


دو ورزشکار ایران برای شرکت در جلسه کمیسیون ورزشکاران دیشب راهی کویت شدند.
همزمان با برگزاری همایش «زنان و ورزش» آسیا و آفریقا در کشور کویت نشست دو روزه کمیسیون ورزشکاران IOC با برگزاری کارگاه آموزشی با ریاست کبدیا بوکل رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک برگزار خواهد شد که به منظور شرکت در این نشست، احسان حدادی دارنده مدال نقره بازی های المپیک لندن در پرتاب دیسک و حمید سوریان دارنده مدال طلای کشتی فرنگی در بازی های المپیک لندن دیشب عازم کویت شدند. این نشست از امروز به مدت دو روز برگزار می شود.

 


هفته پنجم از مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا در حالی امروز آغاز می‌شود که ایران با کسب پیروزی در زمین لبنان جواز حضور در استرالیا را بدست می‌آ‌ورد.
هفته دوم از دور برگشت (هفته پنجم) مرحله انتخابی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا امروز با برگزاری 9 مسابقه در گروه‌های 5 گانه پیگیری می‌شود که در گروه دوم تیم ملی فوتبال ایران برای قطعی کردن حضورش در این رقابتها تنها به یک امتیاز در زمین لبنان نیاز دارد.
شاگردان کی‌روش که در دومین دیدار رسمی خود بعد از صعود به جام جهانی برزیل، هفته گذشته تایلند را در خانه‌اش با 3 گل شکست دادند، در دومین بازی خارج از خانه درحالی به مصاف لبنان می‌روند که هواداران فوتبالدوست کشورمان از آخرین رویارویی دو تیم در شهر بیروت خاطره خوشی ندارند.در آن مسابقه که روز سه‌شنبه 20 شهریورماه سال 1391 برگزار شد، تیم ملی ایران نخستین گل ملی را از لبنان دریافت کرد، گلی که زمینه‌ساز اولین باخت تاریخ فوتبال ایران از این کشور عربی شد و کار صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی را به اما و اگر کشاند.
اما امروز شاگردان کی‌روش در آستانه صعود به جامی دیگر از ساعت 19 به مصاف لبنان می‌روند و تنها نباید مقابل این تیم بازنده شوند زیرا کار صعود به استرالیا به بازی پایانی برابر کویت در تهران کشیده خواهد شد. اگر تیم ایران بتواند در این مسابقه لبنان را ببرد و در بازی دوم این گروه، کویت در خانه تایلند را شکست دهد، لبنان از جام ملت‌ها وداع خواهد کرد. تساوی در این مسابقه هرچند با پیروزی خانگی کویت همراه شود اما هنوز شانس لبنان را برای صعود به جام ملت‌ها حفظ خواهد کرد. تیم‌های ایران و لبنان تاکنون 8 مرتبه برابر همدیگر به میدان رفته‌اند که تیم ملی کشورمان در 6 بازی پیروز بوده است، یک بازی با تساوی به پایان رسیده و یک مرتبه هم لبنان به برتری دست یافته است. 19 گل زده و یک گل خورده هم در تقابل این دو تیم برای ایران ثبت شده است.

 



دومین اردوی ملی‌پوشان دوومیدانی ایران از نهم آذرماه سال جاری در آکادمی ملی المپیک از سر گرفته می‌شود.
تیمور غیاثی مدیر سازمان تیم های ملی با بیان این خبر افزود: نخستین مرحله از 11 آبان ماه با حضور 11 ملی پوش و چهار مربی در آکادمی آغاز شد و روز پنجشنبه هفته جاری 30 آبان ماه به پایان می رسد. وی گفت: اردوی مرحله دوم نیز از نهم آذرماه تا 28 آذرماه ادامه خواهد یافت که در آن 25 ملی‌پوش با کادر فنی حضور دارند.غیاثی اظهار داشت: محمد ارزنده، سجاد مرادی، امیر مرادی، مسلم نیادوست، علیرضا مهرصفوتی، مهران خورند، میلاد سیار، حسین کیهانی، علیرضا حبیبی، سبحان طاهرخانی، ایوب آرخی ، کیوان قنبرزاده، جعفر مرادی، محمد رضا وظیفه دوست، علی فهیمی، رضا قاسمی، حسن تفتیان، احمد فرود و محمد صمیمی در این اردو حضور دارند. وی تصریح کرد: عباس صمیمی، حامد احمدپور و احمد رمضان زاده به عنوان مربی، ابوالقاسم میری به عنوان سرپرست و یک نفر ماساژور حضور دارند.مدیر سازمان تیم های ملی در خصوص اردوی بانوان هم گفت: از نهم آذر پنج تن از بانوان از جمله مریم طوسی، سپیده توکلی، لیلارجبی، سحر ضیائی و ژاله کاردان در مجموعه آفتاب انقلاب یا آکادمی ملی المپیک اردوی خود را آغاز خواهند کرد. سایر ملی پوشان ایران اردوهای خود را در شهرهای مختلف ایران یا خارج از کشور با توجه به برنامه های تایید شده از سوی کمیته فنی پیگیری خواهند کرد. احسان حدادی از جمله این نفرات است که در اولین اردو به کیش می‌رود.

 


فصل جدید رقابت‌های سوپرلیگ کاراته باشگاه‌های کشور ۲۲ آذرماه آغاز خواهد شد.
فصل جدید سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور روز 22‌آذرماه به میزبانی سالن شهید افراسیابی تهران آغاز به کار خواهد کرد. جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی این رقابت‌ها نیز با حضور مسئولان تیم‌ها در روز پنجم آذرماه انجام خواهد شد.تا کنون تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف آمادگی خود را برای حضور در مسابقات اعلام کرده‌اند که در این راستا مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ هفته آینده نشستی را برگزار خواهند کرد تا تعداد تیم‌های شرکت کننده در فصل جدید سوپر لیگ را مشخص کنند. رقابت‌های فصل گذشته سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید.

 


وزیر ورزش و جوانان گفت: بنایی بر تغییر در معاونان و مدیران فعلی وزارتخانه ندارم.
محمود گودرزی با تاکید بر کارآمدی بدنه مدیریتی حاضر در وزارت ورزش و جوانان گفت: بنده بنایی بر تغییر در معاونان و مدیران فعلی وزارتخانه ندارم و ایمان دارم با کمک همین مجموعه کوشا و دلسوز می‌توانیم به اهداف و برنامه‌های از پیش طراحی شده، دست پیدا کنیم. در همین راستا از تمام همکاران وزارتخانه می‌خواهم با قدرت به کار خود ادامه دهند.

 


سرپرست کمیته لیگ فدراسیون کشتی از برگزاری جلسه قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی در سوم آذرماه خبر داد.
نشست هماهنگی رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی با حضور نمایندگان تیم‌ها برگزار شد و مقرر شد تیم‌ها تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه هفته جاری مراحل ثبت‌نام خود را کامل کنند. همچنین به تیم‌ها تا پایان وقت اداری شنبه هفته آینده (دوم آذرماه) فرصت داده شد مبلغ ورودیه خود را پرداخت کنند. محمد ابراهیم امامی سرپرست کمیته لیگ فدراسیون کشتی در این‌باره گفت: نمایندگان پنج تیم، هیئت کشتی اندیمشک، هیئت کشتی البرز، باشگاه فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) قائمشهر، نماینده بابل و صبای قم در این نشست حضور داشتند و قرار شد تیم‌ها تا زمان تعیین شده مراحل اداری حضور خود در لیگ را انجام دهند. وی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد جلسه قرعه‌کشی این مسابقات روز یک‌شنبه، سوم آذرماه در خانه کشتی تهران برگزار تا زمان آغاز رقابت‌ها مشخص شود.

 


* تیم‌های مهرام، پتروشیمی، استقلال قشم و دانشگاه آزاد هفته دوم لیگ برتر بسکتبال را با برتری پشت سر گذاشتند.
* رحیمی دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک می‌گوید بی‌پولی قطعا به ورزش ایران و نتیجه گیری در بازی‌های آسیایی اینچئون لطمه خواهد زد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10