(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 02 آذر 1392 - شماره 20646

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
خطیب جمعه تهران: عده‌ای با داس دارند نیروهای انقلابی را درو می‌کنند
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
امام جمعه قم: اتحاد شوم محور ضدایرانی باید شکسته شود
تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام انصاری بر دوش مردم قدرشناس تهران
غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام
پیکر مادر شهیدان صابری در قطعه صالحین آرام گرفت
سی‌ان‌ان: 56 درصد آمریکایی‌ها خواهان توافق هسته‌ای با ایران هستند
ارسال لیست اموال اکثر وزرا به قوه ‌قضائیه
کوتاه از ایران
محکومیت انفجارهای تروریستی لبنان از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سیاست‌های جدید مصادیق مجرمانه اینترنتی تعیین می‌شود
چاپ 1600 عنوان کتاب با موضوع نماز در کشور
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
انعقاد قراردادهای بهتر و ارزانتر برای عمره و حج سال آینده
40 تالاب بین‌المللی کشور در معرض خشک شدن قرار دارند
از سوی وزارت نیرو صورت می‌گیرد
ساخت نیروگاه 500 مگاواتی در عتبات عالیات
   


حضرت امام خمینی (ره): خداوندا، تو می‌دانی که ما در این قیام رضای تو را می‌خواهیم و تو می‌دانی که ما از ظلم، ولو بر یک نفر بیزار هستیم.

 


خطیب موقت نمازجمعه تهران ضمن انتقاد از برخی عزل و نصب‌‌ها در وزارتخانه‌ها، گفت: در حال ‌حاضر عده‌ای با داس مشغول دروی نیروهای انقلابی هستند، حال باید از رئیس‌جمهور پرسید که آیا از این مسائل خبر دارد یا خیر.
آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه دیروز تهران، با اشاره به 13 آبان و حضور ملت در تظاهرات این روز مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، اظهار داشت: ملت ایران گسترده و باشکوه، مراسم یوم‌الله 13 آبان را برگزار کرد و پاسخ بسیاری از افراد را که در خارج از کشور مطالبی را مطرح می‌کردند، داد. کسانی که گویا عقد خواهر و برادری با آمریکا بستند و همواره دلشان پیش آمریکاست و به مناسبت‌هایی مطلبی می‌گویند و چراغ سبزی به آمریکا نشان می‌دهند مبنی بر اینکه بدانید همه مردم اینگونه نیستند که بگویند مرگ بر آمریکا و ما در اینجا حضور داریم. اما ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان در دهان این افراد زد و با شعار مرگ بر آمریکا اعلام کرد که پایبند میثاق خود هستند و روی حرف‌هایشان ایستادند و از سخنی که از ابتدای انقلاب تاکنون مطرح کردیم باز نمی‌گردند.
جنتی ادامه داد: آمریکایی‌‌ها خودشان را قیم دنیا و ولی امر مردم دنیا می‌دانند اما ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان مشت محکمی به دهان آمریکا زد و قدرت خود را به رخ آنان ‌کشید و امیدوارم روزی بیاید که مرگ بر آمریکای شما عملی شود.
آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش به انفجار تروریستی بیروت اشاره و تصریح کرد: انفجاری که طی روزهای گذشته در بیروت پایتخت لبنان و مقابل سفارت ایران در این کشور رخ داد، حادثه بسیار حاد و ناراحت‌کننده‌ای بود و نمی‌توانم بگویم رژیم صهیونیستی در این زمینه سهمی نداشته است.
وی ادامه داد: اسرائیل در لبنان و غزه شکست‌های متعددی را متحمل شده است، نیروهای انقلابی و اسلامی توانستند با اسرائیل مقابله و او را ذلیل کنند به همین دلیل بالاخره او باید در جایی خودش را نشان دهد و انتقامش را بگیرد، این احتمال اول است و توجیه هم دارد که آنان خواستند شاید مذاکرات ژنو را تحت‌الشعاع قرار دهند و بعد هم اگر توانستند سفارت جمهوری اسلامی ایران را منفجر کنند تا برگ برنده‌ای در دستشان باشد که خداوند این را نخواست. هرچند متاسفانه تعدادی در این انفجار شهید شدند.
وی در ادامه با اشاره به سالگرد حرمت‌شکنی فتنه‌گران در عاشورای 88، گفت: یادآوری حرمت‌شکنی فتنه‌گران در آن روز در عاشورا، بسیار به‌ جاست. آنان در عاشورای 88 هتک حرمت کردند و خودشان را به خوبی نشان دادند و مشخص شد که چه کاره هستند، باطن خودشان را ظاهر کردند، نشان دادند که نه به اسلام عقیده‌ای دارند و نه نظام اسلامی را قبول دارند. نشان دادند که نظام جمهوری ایرانی می‌خواهند نه جمهوری اسلامی.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: آنان علناً‌ گفتند که امام حسین(ع) را هم قبول ندارند و پرچم‌های امام حسین(ع) را هم آتش می‌زنند، به عزاداران امام حسین(ع) هم حمله می‌کنند، امام خمینی(ره) را هم قبول ندارند و عکس امام را هم پاره می‌کنند، آنان ماهیت خودشان را نشان دادند و بلوا بر پا کردند.
وی خاطرنشان کرد: این فتنه، فتنه بزرگی بود که اگر لطف خداوند و درایت مقام معظم رهبری نبود، این فتنه، نظام را از پا درمی‌آورد و پشت سر آنها آمریکایی‌‌ها کف و سوت می‌زدند و پیشتر هم می‌گفتند که اتفاقاتی قرار است در روز عاشورا رخ دهد.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: فعلا این روسیاهان در خانه‌هایشان محبوس شدند، در خانه خودشان امکانات و وسایل زندگی‌شان را دارند، تلویزیونشان را دارند، رفاهیاتشان را دارند ولی در خانه خودشان محبوس هستند که اگر رأفت فوق‌العاده اسلامی نبود، آنان باید اعدام می‌شدند.
به گزارش فارس خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش تصریح کرد: می‌خواهم یک جمله‌ای بگویم تا افرادی که از این روسیاهان دفاع می‌کنند پاسخ آن را بدهند، یکی از عناوینی که در فقه اسلام و قرآن آمده و مجازات آن اعدام است، فساد فی‌الارض است. یک نمونه کوچک این جرم این است که اگر یک چاقوکشی در یک محله چاقویش را به دست گیرد و محله را ناامن کند، به او محارب و مفسد فی‌الارض گفته می‌شود و به حکم اسلام اعدامش می‌کنند.
وی ادامه داد: آیا این افراد که 8 ماه کشور را ناامن کردند و چقدر افراد و جوان‌‌ها را کشتند، چه آتش‌سوزی‌هایی راه انداختند و چه تخریب‌هایی را موجب شدند، مفسد فی‌الارض نیستند که شما از آنان دفاع می‌کنید و خجالت هم نمی‌کشید؟
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: اجمالا باید بگویم نظام خیلی منت بر سر این افراد گذاشته و گفته زنده بمانید و در خانه خودتان هم باشید و هر وقت خواستید شما را پیش پزشک هم می‌برند و امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند و در عین حال آنان حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: هنوز این روسیاهان که در خانه‌هایشان محبوسند سر موضعشان هستند و اگر سر موضع‌شان نبودند و یک کلمه می‌گفتند ما اشتباه کردیم، ممکن بود یک راه فرجی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امام راحل(ره) پایه گذار بسیج بودند و جملات زیبایی در مورد آن دارند و تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی یقینا از برکات و الطاف خداوند است.
وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) در ایجاد بسیج جهانی گفت: باید بسیجیان جهان به فکر ایجاد حکومت اسلامی باشند چرا که امام(ره) برای بسیج به بسیج جمهوری اسلامی قناعت نمی‌کرد و می‌گفت این بسیج باید در سراسر جهان برپا شود، این شدنی است چرا که بسیج تنها منحصر به ایران نمی‌تواند باشد، باید هسته مقاومت را درتمام جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین تاکید کرد: درباره بسیج هرچه گفته شود آدم احساس شرم می‌کند و این شرم برای این است که با این جملات نمی‌تواند دین خود را به بسیج ادا کند چرا که بسیج افتخار ما است و در حال سرایت به خارج نیز هست و من از همین جا می‌گویم در سوریه، عراق و هر نقطه دیگری که بخواهد حرکتی اسلامی و یا انقلابی شکل بگیرد، باید یک حرکت بسیجی باشد.
خطیب نماز جمعه تهران خطاب به بسیجیان گفت: به شما توصیه می‌کنم که در عرصه‌های سیاسی نیز بی‌تفاوت نباشید و اگر جایی انحرافی دیدید، اظهار نظر کنید. همین طور که برادران شما در سازمان بسیج اساتید نامه‌ای امضا کردند و به انتصابات صورت گرفته در وزارتخانه‌‌ها اعتراض داشتند.
وی افزود: در حال ‌حاضر عده‌ای با داس مشغول دروی نیروهای انقلابی هستند و روزنامه‌‌ها نیز بار‌ها از این درو‌‌‌ها نوشتند حال سوال من از رئیس جمهور این است که آیا شما این مسائل را می‌دانید یا خیر؟
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سوال خود از روحانی اذعان داشت: اگر از این مسائل با خبر هستید که وااسفا اما اگر نمی‌دانید که واحسرتا. من به رئیس‌جمهور توصیه می‌کنم حرفهایی که روزنامه‌‌ها می‌زنند و خطبای جمعه نیز می‌گویند اگر درست است که اقدامی کنید اما اگر درست نیست، جوابی به این صحبت‌‌ها بدهید.
جنتی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 تصریح کرد: صحبت‌هایی در ژنو صورت گرفته که هنوز اطلاعی از جزئیات آن نداریم اما مقام معظم رهبری اجمالا فرمودند که به این مذاکرات امیدی ندارند اما باز هم فرمودند چندان ناامید هم نیستند.
وی افزود: مسئله در این ناامیدی اینجاست که ما با سوابقی که از آمریکایی‌‌ها واروپایی‌‌ها داریم متوجه شدیم که آنها مرد حق و حق‌طلب نیستند، اینها به دنبال منافع خودشان هستند. این بار نیز آنها می‌خواهند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند و این روحیه همیشگی‌ آنهاست.
جنتی در ادامه گفت: در شرایطی که آمریکایی‌‌ها با این روحیه سر میز مذاکره نشسته‌اند، آدم چطور می‌تواند به آنها اطمینان کند. سوابق اینها معلوم است و کاملا مشخص است که آنها در طول مدت انقلاب، چه بلایی بر سر مردم آورده‌اند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دشمنی آمریکایی‌‌ها با اسلام بیان داشت: آنها دشمن هستند و این دشمنی تنها مربوط به ما نیست چرا که آمریکا و دوستانش دشمن تمام اسلام هستند و جرم ما مسلمان بودن، علوی و عاشورایی بودن است بنابراین با این وضعیت، تا ما مسلمان هستیم و حسین(ع) و ولایت علی(ع) را قبول داریم بعید می‌دانم که دشمن از مواضعش کوتاه بیاید.
سردار نقدی در نمازجمعه تهران: هیچ حجتی برای کوتاه آمدن در برابر دشمن نداریم
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تعداد اعضای سازماندهی شده بسیج در مردادماه امسال از مرز 20میلیون نفر عبور کرد.
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، به مناسبت هفته بسیج با حضور در نمازجمعه این هفته تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها، با تأکید بر اینکه در طول 34 سالی که از عمر با برکت تشکل بسیج می‌گذرد، هر روز مردم ما از میوه‌های شیرین آن بهره‌مند بوده‌اند، افزود: این درخت تناور هر روز رشد زیادی کرده است و هر لحظه به اهداف و آرمان‌های بلند خود نزدیکتر می‌شود.
سردار نقدی گفت: آرزوی بزرگ امام خمینی(ره) تشکیل ارتش 20 میلیونی بود که امروز محقق شده است؛ در مرداد ماه امسال ما از مرز 20 میلیون بسیجی سازمان‌ یافته عبور کردیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همه مردم ایران بسیجی هستند و آن طور که مقام معظم رهبری فرمودند، همه دلدادگان به این نظام و انقلاب و کسانی که پاسداری از ارزش‌های الهی را وظیفه خود می‌دانند، بسیجی‌اند اما از این تعداد، آنچه که ما توانستیم با شماره ملی مشخص، برای برنامه‌های معینی که در دستور کار نظام قرار دارد، سازماندهی کنیم، بیش از 20میلیون نفر است.
سردار نقدی تصریح کرد: در برابر چنین نیروی عظیم، با ایمان و اعتقاد که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که یک نفر آنها برابر 10نفر از دشمن است، سخن از تهدید نظامی یک بیان مضحک است. با چنین نیرویی هیچ حجتی برای عقب‌نشینی، سازش و کوتاه آمدن در برابر دشمن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: شاید کسی بیان کند این نیروی عظیم دفاعی و این نیروهای جان بر کف، امروز که جنگی نیست و ما در تحریم و  تهاجم فرهنگی هستیم، این به کار نمی‌آید، اما بنده می‌خواهم بگویم این نیرو، نیروی همه میدان‌‌ها و همه عرصه‌هاست.
به گزارش فارس رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از ابتدای امسال هزاران طرح اقتصاد مقاومتی به صورت مردمی در کشور توسط بسیجیان به انجام رسیده است، اظهار داشت: در این هفته از بسیجیان نخبه نیز تجلیل به عمل می‌آید.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید قدردان این تشکل بزرگ بود، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها فرمودند که مشکلات کشور را باید با تقویت و استحکام ساخت درونی نظام حل کرد و نه با نگاه بیرون. بر همین اساس باید از این تشکل بزرگ برای حل مشکل داخلی بهره‌برداری کرد.
وی با اشاره به تشکیل حلقه‌های صالحین در مساجد افزود: این حلقه‌ها، برنامه بسیار ارزشمندی است که با هدایت روحانیون در سراسر کشور در حال اجرا است و هر بسیجی در حال تعالی معنوی و تعلیم احکام اسلامی و آشنایی با مسائل روز کشور و رهنمودهای ولی امرش است.

 


نوع برخورد ابراهیم(ع)
با تهدیدعمویش
قرآن کریم:
«آزر» گفت: ای ابراهیم! آیا تو از معبودهای من رویگردانی؟! اگر (از این کار) دست بر نداری، تو را سنگسار می‌کنم، و برای مدت طولانی از من دور شو!
(ابراهیم) گفت:
سلام بر تو!
من به زودی از پروردگارم برایت تقاضای عفو می‌کنم، زیرا او همواره نسبت به من مهربان بوده است.
سوره مریم
آیات 46 و 47

 


«توهم سلطه» در بازار نشر
مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کتاب «توهم سلطه» شامل گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره صهیونیسم منتشر کرد.
این کتاب حاوی گزیده‌ای از نظرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره صهیونیسم و مباحث مرتبط با آن است که از مجموعه گفتارها و نوشتارهای معظم‌له طی سال‌های 1348 تا 1390 گردآوری و تدوین شده است.
مطالب کتاب در پنج بخش و 23 فصل ارائه شده و شامل محورهای اصلی «صهیونیسم، شجره خبیثه»، «غده سرطانی»، «پاره تن جهان اسلام»، «جراحی غده سرطانی» و «تقابل ایدئولوژیک» است.
این اثر منعکس کننده بینش عمیق و آگاهی کامل رهبر معظم انقلاب در دوره‌های قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ماهیت، خطرات و تهدیدات دشمن بزرگ اسلام، امت اسلامی و جامعه بشری است.
با حضور امام جمعه موقت تهران
یک هزار نمایشگاه دفاع مقدس
به صورت نمادین گشایش یافت
مراسم افتتاحیه نمادین یک هزار نمایشگاه دفاع مقدس به مناسبت هفته کتاب و هفته بسیج ظهر دیروز پس از اجرای مراسم پرفیض نماز جمعه با حضور امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران برگزار شد.
آیت‌الله جنتی در این مراسم کتاب‌های دفاع مقدس را کتاب‌هایی روشنگرانه نامید و گفت: مطالعه برخی از این کتاب‌ها برای یک بار کافی نیست و این آثار باید در خانه‌ها باشد و مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد و هم چنین فرزندان ما با این آثار آشنا شوند. هم چنین این آثار باید در مدارس از سوی معلمان به دانش‌آموزان شناسانده شوند.
وی همکاری سازمان بسیج مستضعفین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این همکاری باید ادامه داشته باشد و این دو نهاد باید به یکدیگر یاری برسانند.
هم چنین سردار نقدی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تمام شهرهای کشور با تخفیف 40 درصدی برگزار می‌شود.
وی افزود: سالانه در کشور حدود 300 عنوان کتاب از سوی بسیج و درباره دفاع مقدس، شهدا و جریان‌ مقاومت اسلامی منتشر می‌شود.
سردار نقدی با بیان این که هیچ ابزار فرهنگی جای کتاب را نخواهد گرفت، گفت: کتاب اصلی‌ترین و به بیان دیگر ستون فقرات نشر فرهنگ است و امیدواریم بتوانیم هر سال این نمایشگاه را برگزار کنیم.
وی ضمن ارزیابی مثبت درباره همکاری سازمان بسیج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای 20 درصد از تخفیف این نمایشگاه، یارانه اختصاص داده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: گردش مالی این نمایشگاه برای ناشران حدود دو میلیارد تومان است که به اقتصاد نشر دفاع مقدس کمک قابل توجهی می‌کند.
این نمایشگاه‌ها به مدت یک هفته و از ساعت 9 صبح تا 20 در مراکز مختلف برپا می‌شود.
پنجمین دوره 1000 نمایشگاه دفاع مقدس از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و بسیج و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان هفته کتاب و در آستانه هفته بسیج برگزار می‌شود.
بازداشت ذاکر اهل بیت(ع)
در بحرین
مزدوران امنیتی آل خلیفه، سید مرتضی سید حسن مداح اهل بیت(علیهم‌السلام) را در منطقه «عذاری» به اتهام شرکت در مراسم هفتمین روز واقعه عاشورا که در شهر «عیسی» بحرین برپا شده بود، بازداشت و برای بازجویی به مرکز پلیس «الوسطی» منتقل کردند.
به گزارش العالم، قرار است امروز این مداح بحرینی برای بازجویی در دادستانی این کشور حضور یابد.
نیروهای امنیتی بحرین با آغاز ماه محرم الحرام طرح گسترده‌ای برای حمله به عزاداران حسینی و اماکن عزاداری از جمله دهها مسجد و حسینیه، دستگیری خطبا و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به اجرا گذاشته‌اند که هنوز هم ادامه دارد.
همچنین نیروهای امنیتی پلاکاردها و پارچه نوشته‌های ویژه ماه محرم را از تمامی اماکن جمع‌آوری کرده و یا از بین برده‌اند.
پیشکسوت سینما
در سی‌سی‌یو بستری شد
عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینمای کشورمان به خاطر مشکلات تنفسی در سی‌سی‌یو بستری شد.
انتظامی در گفتگو با خبرگزاری نسیم گفت: بخاطر مشکلات تنفسی بستری هستم؛ آلودگی هوای تهران آدم سالم را از پا در می‌آورد چه برسد به امثال من که سن و سالمان هم بالاست.
وی افزود: فعلاً بستری هستم تا وضعیتم بهتر شود. بار اول نیست که بخاطر مشکل تنفسی به بیمارستان آمده‌ام.

 


امام جمعه قم با محکوم کردن حادثه تروریستی علیه سفارت کشورمان در بیروت گفت: خون شهید حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری بر مقاومت در برابر دشمنان اسلام خواهد افزود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ادامه داد: پدیدآورندگان حادثه تروریستی بیروت منافع صهیونیسم و دشمنان اسلام را تامین کردند اما این حرکت هیچ گاه باعث ترک صحنه مقاومت از سوی مبارزان علیه دشمنان اسلام نخواهد شد.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با گروه 5+1 گفت: رهبر معظم انقلاب راه را برای مذاکره و استفاده از ظرفیت دیپلماسی بازگذاشته‌اند و آن را تصمیم نظام اعلام کرده‌اند تا اتحاد شوم محور ضدایرانی شکسته شود.
وی اظهار داشت: ما درکنار بدبینی به آمریکا به دیپلماتهای کشورمان و نیز دولت اعتماد داریم و خوشبین هستیم اما همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: تنها راه عقب راندن دشمن ایستادگی و اقتدار ملت است و دیپلماتها باید این پیام را به گروه مقابل منتقل کنند.
خطیب جمعه قم همچنین گفت: نظام مستکبر براساس خودبینی و خودبرتربینی خود را مجاز به دخالت در امور کشورهای دیگر می‌داند و دیدیم در فتنه 88 به صراحت از فتنه‌گران به حمایت برخاست.
وی حق ‌ناپذیری را خصیصه دیگر نظام استکبار به ویژه آمریکا دانست و گفت: در مسئله هسته‌ای ایران این کشور براساس همان خوی استکباری حاضر به پذیرش حق مسلم ملت ایران نیست و این درحالی است که با فریبکاری و نفاق خود تنها کشوری است که از بمب هسته‌ای استفاده کرده است. امام جمعه قم در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی است و سازماندهی و آموزش بسیجیان نباید محدود به مدت و رشته خاصی شود. وی گفت: بسیجیان باید چهره و نماد ظاهری اسوه بودن از نظر ایمان را داشته باشند و باید در نظم و انضباط و اخلاص سرآمد باشند.
سعیدی ولایت مداری را دیگر خصوصیت بسیج عنوان کرد و افزود: نرمش قهرمانانه رقیبی برای گفتمان مقاومت نیست و در حقیقت یکی از تاکتیک‌های گفتمان انقلاب است و در برابر استکبار جز با اقتدار و استقامت نباید سخن گفت.
وی تاکید کرد: در مذاکرات با غرب استقامت خود را ادامه خواهیم داد و با گفتمان بسیجی در برابر استکبار مقاومت خواهیم کرد.

 


پیکر پاک حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان که در بیروت به شهادت رسید، با شرکت خیل عظیم نمازگزاران تهرانی و با نوای «یاد امام و شهدا» تشییع شد.
پیکر مطهر شهید اقتدار فرهنگی حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان که بر اثر حمله تروریستی به سفارت کشورمان در بیروت به شهادت رسید، پس از اقامه نماز جمعه از مقابل در اصلی دانشگاه تهران تشییع شد.
امت ولایتمدار با حضور پرشور خود، پیکر پاک شهید انصاری را با نوای «یاد امام و شهدا/ دلو می‌بره کرب و بلا» تا میدان انقلاب بدرقه کردند. حاضران در این مراسم با شعارهای مرگ بر اسرائیل نفرت خود را از جنایات و دسیسه‌های رژیم صهیونیستی ابراز کردند.
مراسم تدفین این شهید گرانقدر امروز (شنبه 2 آذر) در قم برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، پیکر شهید حجت‌الاسلام انصاری پنجشنبه‌شب با استقبال مقامات کشور و خانواده شهید در میان حزن و اندوه حاضران از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سرمدی معاون وزیر امور خارجه، نماینده ویژه رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و مدیران و کارمندان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.
حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در بیروت بود که طی بمب‌گذاری تروریست‌‌ها در سن 54 سالگی به خیل عظیم شهدا پیوست. وی در مهرماه امسال رایزنی فرهنگی ایران در لبنان را بر عهده گرفته بود.

 


آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام عصر پنجشنبه در بهشت‌زهرا(س) برگزار شد.
در این مراسم خانواده‌های معظم شهدا پس از غبارروبی و عطرافشانی، مزار شهدای گمنام را گلباران کردند.

 


پیکر مادر شهیدان «حسن، حسین و عباس صابری» با حضور سردار باقرزاده، خانواده و جمعی از همرزمان شهیدان صابری از مقابل منزل این شهدا تشییع و در قطعه صالحین بهشت‌زهرا(س) به خاک سپرده شد.
صبح جمعه پیکر مادر شهیدان «حسن، حسین و عباس صابری» با حضور سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سرهنگ گل‌علی‌بابایی نویسنده ادبیات دفاع‌مقدس و از همرزمان شهیدان صابری در لشکر27 محمد رسول‌الله(ص)،‌ خانواده و جمعی از همرزمان شهیدان صابری از مقابل منزل این شهدا در خیابان کرمانی جنوبی تشییع شد.
در ادامه مراسم بعد از اقامه نماز میت، پیکر مادر شهیدان صابری در قطعه صالحین بهشت‌زهرا(ص) و در جوار مزار پدر شهیدان صابری به خاک سپرده شد.
به گزارش فارس، مادر شهیدان صابری متولد 1321 در اصفهان است؛ در سال 1340 ازدواج کرد؛‌ وی از خداوند سه فرزند دختر و سه فرزند پسر به نام‌های حسین، حسن و عباس هدیه گرفت و هر سه پسرش در دوران دفاع‌مقدس و طی عملیات تفحص شهدا به شهادت رسیدند.
خاور نورعلی میرآبادی مادر شهیدان «حسن، حسین و عباس صابری» که از شب هفتم محرم‌الحرام 1435 و مصادف با شب شهادت فرزندش «عباس صابری»، در بیمارستان‌های مدائن و خاتم‌الانبیا(ص) بستری بود، روز پنجشنبه به لقاء‌الله پیوست.
حسین شب اربعین سال 1341 به دنیا آمد و شب هفتم شهادتش در سال1376 مصادف با شب اربعین بود. حسن متولد 1349 بود که در عملیات «بیت‌المقدس دو» به شهادت رسید. عباس شب میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) در سال 1351 به دنیا آمد، شب هفتم محرم به شهادت رسید و پیکرش در روز عاشورای 1375 تشییع و به خاک سپرده شد.

 


طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها اکثر مردم آمریکا از توافق با ایران مبنی بر لغو برخی تحریم‌های اقتصادی در ازای گرفتن برخی امتیازها از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان در یک نظرسنجی اعلام کرد که 56 درصد از مردم این کشور ترجیح می‌دهند که دولتمردان آمریکایی به جای پافشاری بر پایان دادن به برنامه هسته‌ای ایران محدودیت‌هایی را بر آن اعمال کنند.
این در حالی است که 39 درصد از مردم این کشور با چنین توافقی مخالف هستند.
مدیر بخش نظرسنجی سی‌ان‌ان اعلام کرد: «همانطور که قابل پیش‌بینی بود در مورد مسئله هسته‌ای ایران اختلافاتی وجود دارد، دوسوم دموکرات‌ها از توافق با ایران حمایت می‌کنند اما تنها 45 درصد از جمهوری‌خواهان از این مسئله حمایت می‌کنند.»

 


رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آخرین وضعیت اعلام لیست اموال و دارایی‌های وزرا به قوه قضائیه را تشریح کرد.
محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اعلام لیست اموال و دارایی‌های وزرا به قوه قضائیه گفت: وزیر دادگستری 2 هفته قبل گزارش داد که اکثر وزرا به غیر از 2، 3 نفر لیست اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کرده‌اند.
وی ادامه داد: 2، 3 نفر از وزرا لیست اموال و دارایی‌های خود را به قوه قضائیه ارسال نکرده‌اند که آن‌‌ها نیز منتظر فرزندان خود بودند تا فرزندانشان سندهای خود را تعیین کنند لذا مشکل خاصی وجود ندارد و احتمالا ظرف این 2 هفته آن‌‌ها نیز لیست اموال خود را اعلام کرده‌اند.
رئیس کمیسیون اصل 90 در مورد بررسی دانشگاه ایرانیان در جلسه مشترک با این کمیسیون با کمیسیون آموزش نیز اظهار داشت: در جلسه قرار شد از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی استعلام شود.
پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر پاسخ استعلام‌‌ها هستیم تا بعد از دریافت پاسخ بررسی‌‌ها را ادامه دهیم.

 


تشییع پیکر امام جمعه میامی
سمنان- خبرنگار کیهان: مردم شهرستان «میامی» پیکر حجت‌الاسلام «سید مرتضی موسوی» امام جمعه خود را تشییع و با وی وداع کردند.
پیکر امام جمعه میامی روز پنجشنبه توسط ائمه‌جمعه و مسئولان استان سمنان و جمعیت انبوهی از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و اهالی شهرستان‌های میامی و شاهرود به طرز باشکوهی از مصلای نمازجمعه میامی تشییع و در آرامستان شهر میامی به خاک سپرده شد.آیت‌الله «سیدعلی موسوی» از علمای مشهد مقدس بر پیکر این عالم ربانی نماز خواند.حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی 28 آبان ماه جاری بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
خاکسپاری پیکر همسر دیپلمات ایرانی
نکا- فارس: پیکر همسر دیپلمات ایرانی که در حادثه تروریستی لبنان به شهادت رسید ظهر دیروز با حضور مسئولان کشوری و استانی مازندران در شهرستان نکا تشییع شد.پیکر خانم رقیه حسین‌زاده پس از انتقال از تهران، دیروز بعد از نمازجمعه شهرستان نکا در بین حزن و اندوه نمازگزاران تشییع شد.پیکر شهیده رقیه حسین‌زاده در مزار شهدای روستای اومال شهرستان نکا به خاک سپرده شد.
اجرای طرح ایده تا محصول
رشت- ایرنا: معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد طرح از ایده تا محصول را در دستور کار دارد که تا پایان سال جاری آن را به اجرا درمی‌آورد.«سیدحسن حسینی» عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح از ایده تا محصول از برنامه‌های جدید بنیاد ملی نخبگان بوده و در حال نهایی شدن است.وی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان با اجرای طرح از ایده تا محصول در واقع با تکمیل چرخه‌های بین ایده تا محصول، در زمینه تجاری‌سازی طرح‌ها تلاش می‌کند.وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات متناسب با اختراع نیز از برنامه‌های جدید این بنیاد است.
تشکیل کمیته برای اقتصاد اصفهان
اصفهان- ایرنا: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: کمیته‌ای در این وزارتخانه برای بررسی وضع اقتصادی از جمله نحوه وصول مالیات، ایجاد گمرک در بندر خشک، بورس کالا و سرمایه‌گذاری بیشتر در استان اصفهان تشکیل می‌شود.
«علی طیب‌نیا» در جریان سفر به اصفهان در دیدار با «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان اظهار کرد: این کمیته موظف خواهد شد تا امور فوق را بررسی و نتیجه آن را در جلسه‌ای با استاندار اصفهان در میان بگذارد.
وی افزود: در زمینه چگونگی وصول مالیات در این استان هم نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت تا همانند سایر استان‌های کشور شود.
احداث 3 هزار مسجد در کشور
رودسر- فارس: فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا(ص) از بازسازی 3 هزار و 100 مسجد و احداث 3 هزار مسجد در کشور خبر داد.سیدضیاءالدین جزنی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر اظهار امیدواری کرد: بازسازی و احداث مساجد مذکور با تمهیدات اندیشیده شده، تا پایان سال 94 به اتمام برسد.فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا(ص) به کمک‌های این قرارگاه در مساجد کشور اشاره کرد و یادآور شد: مبلغ 10 تا 60 میلیون تومان برای بازسازی مساجد در مناطق مختلف کشور در نظر گرفته شده است.
تولید نانوهای داروی گیاهی
آمل- فارس: سرپرست انستیتو پاستور شمال کشور گفت: سه نانو داروی گیاهی آفت دهانی، تب‌برفکی و نیوکاسل در انستیتوپاستور شمال کشور در آمل تولید شد.به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محسن آسوری در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی برگزار شد با اشاره به تولید نانو داروهای گیاهی در این مؤسسه بیان کرد: نانو داروهای گیاهی تب‌برفکی، آفت دهان و نیوکاسل در انستیتو پاستور شمال کشور تهیه شده که آفت دهانی در مرحله تست مدل حیوانی قرار دارد اما تب برفکی در محیط روی 400 دام مبتلا امتحان شده و به دنبال اخذ مجوز دامپزشکی هستیم.

 


سرویس شهرستانها-
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای، انفجارهای تروریستی در لبنان را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین، انفجارهای تروریستی در لبنان را که با هدف فتنه مذهبی و ایجاد تنش برای القائات سیاسی از سوی گروه‌های افراطی تکفیری با تحریک عوامل صهیونیستی صورت می‌پذیرد، محکوم می‌کند.
این بیانیه می‌افزاید: جامعه مدرسین، این‌گونه اقدامات را سبب انزجار جهانی از سرکردگان جریان‌های تکفیری و رژیم‌صهیونیستی دانسته و با اشاره به حرمت کشتار، ترور و فجایع انسانی از منظر اسلام، رهبران و مدعیان پیروان سلف صالح (وهابیت)، را که با فهم ناصواب خود از اسلام در جهت تخریب چهره اسلام گام برمی‌دارند، به عقلانیت، اعتدال و گفت‌وگو برای شناخت حقیقت اسلام دعوت کرده است.
در این بیانیه با تاکید بر حفظ وحدت میان برادران اهل قبله، اسلام دینی برای اکمال ارزش‌های والای انسانی همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگر ادیان الهی توصیف شده است.
جامعه مدرسین در بیانیه خود شهادت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برخی از شهروندان لبنانی را تسلیت و تعزیت گفته و برای مجروحان این حادثه تروریستی بهبود کامل را از خداوند متعال مسئلت کرده است.
در انفجار تروریستی در نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت که روز سه‌شنبه هفته جاری به وقوع پیوست، 23 نفر از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان به شهادت رسیدند.

 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهادهای بسیاری در زمینه قرآن مشغول به فعالیت هستند و نیازی به تشکیل وزارت قرآن نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی جنتی ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین‌المللی علامه ابن شهرآشوب در ساری در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد کمیته تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی با شبکه‌های اجتماعی، اظهار داشت: این کمیته 11 عضو دارد و در دولت یازدهم تاکنون تشکیل جلسه نداده است.وی با بیان اینکه درصدد هستیم این کمیته تشکیل شود، گفت: این کمیته باید تشکیل شود تا سیاست‌های جدید تعیین شود.
جنتی با اشاره به اینکه شش وزیر عضو این کمیته هستند، افزود: وزرای سابق دیدگاه‌هایی در این زمینه داشتند و وزرای جدید هم ممکن است نگاه دیگری داشته باشند.وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تشکیل وزارت قرآن، تصریح کرد: نهادهای بسیاری در زمینه قرآن مشغول به فعالیت هستند و نیازی به تشکیل وزارت قرآن نیست.وی یادآور شد: عدالت فرهنگی به معنای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در سطح کشور است و مناطقی که محرومیت بیشتری دارند از امکانات بیشتری برخوردار می‌شوند.
جنتی با بیان اینکه معضل در کشور زیاد است و حتی برخی مراکز استان‌ها فاقد سینما هستند، گفت: محدودیت‌ها زیاد است و امیدواریم در آینده بتوانیم وضعیت بهتری داشته باشیم.وی با اشاره به اینکه از هشت تالار ملی در دست ساخت در سطح کشور، یکی در مازندران قرار دارد، اظهار داشت: مکاتباتی انجام دادیم تا این مراکز زودتر به بهره‌برداری برسند و مبالغی هم تخصیص یافت.جنتی با بیان اینکه درباره مجوز انتشار فیلم، کتاب و برخی آلبوم‌های موسیقی سعی ما این است که در ابتدا دقت کنیم تا مجوز به درستی صادر شود، گفت: بعد از صدور مجوز، اجازه نمی‌دهیم افرادی بخواهند جلوی اکران فیلمی را بگیرند و یا با کتابی مخالفت کنند.وی خاطرنشان کرد: ارشاد پای مجوزهایی که صادر کند می‌ایستد.
به گزارش ایرنا، کتاب‌های علامه «ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی» با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مازندران رونمایی شد.
کتاب‌های «تفسیر آیه‌های متشابه» کتاب 4 جلدی «متشابه القرآن»، «فقه القرآن و فی‌المناقب» سه کتابی است که رونمایی شدند.جنتی در سفر به مازندران از مجتمع فرهنگی هنری روستایی شهدای خرماکلای قائمشهر دیدن کرد.این مجموعه در فضایی با 700 مترمربع زیربنا در چهار طبقه شامل کلاس‌های آموزشی، مخزن کتاب با 15 هزارجلد کتاب، سالن مطالعه و سالن اجتماعات و دیگر ملحقات ساخته شده است.

 


معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور گفت: افزون بر 1600 عنوان کتاب درخصوص نماز در کشور برای گروه‌های سنی الف تا د چاپ و توزیع شده است.
«سیدمحمد عبداللهی» افزود: در 20 سال قبل کتاب نماز برای سنین کودک و نوجوان کم بود در حالی که هم‌اکنون کتاب‌های بسیاری با موضوع نماز در این رده سنی وجود دارد.
عبداللهی یکی از مشکلات سخت‌افزاری در این حوزه را کمبود مساجد و نمازخانه‌‌های بین راهی عنوان کرد و گفت: اکنون افزون بر یکهزار و 300 مسجد و نمازخانه بین راهی داریم که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ساخته شده است.
معاون ستاد اقامه نماز کشور افزود: نگهداری نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی به دلیل تعداد زیاد متولیان در این بخش، وضعیت نامناسبی دارد، از همین رو دولت سازمان میراث فرهنگی را به ایجاد ساز و کار برای ورود بخش خصوصی موظف کرده است که تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

 


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کلیه قراردادهای حج و عمره امسال و سال آینده با کیفیت بهتر و قیمت کمتر منعقد شده است.
«سعید واحدی» در دیدار با مراجع تقلید در قم گفت: قراردادهای بسته شده با قیمت‌های مناسب‌تر و رزرو هتل‌های بهتر انجام شده است و در مجموع شاهد 10 درصد صرفه‌جویی در این زمینه خواهیم بود.
به گزارش ایرنا وی به همدلی میان مسئولان حج و زیارت با حجاج اشاره و بیان کرد: امسال هر روز در یک کاروان و چند هتل حضور می‌یافتیم و بر نحوه ارائه خدمات نظارت داشتیم و با حجاج به گفت‌وگو می‌نشستیم.
وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در مجموع تاخیرهای پروازی به میانگین 11 دقیقه کاهش داشت که با وجود برخی مشکلات، در مجموع مورد رضایت نسبی زائران بود.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امسال برای نخستین بار در عرفات، خیمه‌های زائران ایرانی دارای روشنایی برق بود و با استفاده از کولر و فریزرهای قابل حمل، خدمات بهتری به حجاج ارائه شد و برای نخستین بار گرمازدگی و فوتی در عرفات نداشتیم.
اوحدی تصریح کرد: امسال از شش ماه قبل برای حج سال آینده برنامه‌ریزی خواهد شد تا مشکلات به حداقل برسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعلی قاضی‌عسگر» سرپرست حجاج ایرانی و «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت، در سفر به قم با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو
کردند.

 


مشاور عالی رئیس محیط‌زیست کشور گفت: هم اکنون 250 تالاب در کشور وجود دارد که از این تعداد 40 تالاب به علت استفاده بی‌رویه از منابع و ذخایر آب زیرزمینی در معرض خشک شدن است.
به گزارش ایرنا، اسماعیل کهرم در عسلویه افزود: با درایت و تدبیر سازمان محیط زیست کشور طرح و لوایحی در این زمینه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که در دستور کار مجلس قرار گرفته است تا با اتخاذ قوانینی از خشک شدن این تالاب‌های بین‌‌المللی جلوگیری به عمل آید.وی تصریح کرد: استفاده بی‌رویه از ذخایر آب زیرزمینی، نگه داشتن و ذخیره آب در پشت سدها، حفر چاه‌های کشاورزی در کنار تالاب‌ها، کاهش میزان حجم ورودی آب رودخانه‌ها به تالاب‌ها موجب شده است تا حیات پنج میلیون پرنده‌ای که در طول سال در تالاب‌ها و حاشیه آنها زندگی می‌کنند در معرض خطر قرار گیرد.مشاور عالی رئیس‌ محیط زیست کشور اضافه کرد: برای حفظ محیط زیست و حیات پرندگان، گیاهان و حیات وحش باید مانع استفاده بی‌رویه از آبها و ذخایر آب زیرزمینی شد.

 


مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: هدف‌گذاری سال جاری وزارت نیرو جمع‌آوری 300 میلیارد ریال اعتبار برای بازسای تاسیسات شهری عتبات عالیات است.
به گزارش ایرنا سرتیپ «ابراهیم راحمی» در گردهمایی انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو در همدان افزود: هم‌اینک یک نیروگاه 500 مگاواتی ترکیبی در سه مرحله در عتبات عالیات در حال ساخت است که تکمیل مرحله نخست آن را وزارت نیرو برعهده گرفته است.وی اضافه کرد: وزارت نیرو تامین هزینه و اجرای این طرح را در سه بخش پیش‌بینی کرده که در این زمینه تا 163 مگاوات برق به صورت رایگان به عراق هدیه داده می‌شود. همچنین قسمتی از هزینه با همیاری کارکنان وزارتخانه تامین می‌شود.رئیس بازسازی ستاد عتبات عالیات در وزارت نیرو ابراز امیدواری کرد، طرح نیروگاه 500 مگاواتی عراق تا پایان سال 92 خاتمه یابد تا زائران بتوانند از خدمات این نیروگاه بهره گیرند.وی ادامه داد: انرژی برق مورد نیاز اماکن متبرکه کربلا، کاظمین، سامرا و نجف اشرف توسط وزارت نیرو تامین شده و همچنین 10 دستگاه آب شیرین‌کن از ایران به عتبات عالیات ارسال شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10