(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 03 آذر 1392 - شماره 20647

 2 کشته و 9 مجروح بر اثر سیل و زلزله درچند شهر کشور
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
کشف سرنخ‌های قاچاق داروی آمریکایی مرگ‌آور
هشدار جدی سازمان آتش‌نشانی تهران
روزهای بارانی و برفی گودبرداری نکنید
مناطق 21 و 22 تهران کمترین مرگ و میر را دارند
حوادث کوتاه از کشور
حسین 9 ساله به کمک شما نیاز دارد
برپایی 6 بیمارستان صحرایی در استان‌های محروم
 سهمیه آرم طرح ترافیک روزانه 4 برابر می‌شود
آتش‌سوزی در پمپ بنزین امارات
توفان امارات را درنوردید
زنده شدن نوزادی پس از مرگ
برده‌داری مدرن در انگلیس
   


طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در برخی نقاط کشور جان چند تن از هموطنان‌مان را گرفت و زلزله در استان‌های غربی ایران تعدادی از شهروندان را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طغیان رودخانه آهوران در حوزه ایرانشهر جان یک کشاورز را گرفت.
«‌رضا اربابی» افزود: این کشاورز بعدازظهر جمعه به همراه سه نفر دیگر با تراکتور در حال عبور از رودخانه بودند که خودروی آن‌ها واژگون شد.
وی اظهار داشت: سه نفر از چهار سرنشین تراکتور توانستند خود را به حاشیه رودخانه رسانده و نجات پیدا کنند. اما «محمد عمر بامری» بر اثر شدت جریان آب در رودخانه غرق شد.
اربابی تصریح کرد: در این مدت بارندگی موجب طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر در سطح استان شده اما خسارات جدی از سوی فرمانداری‌های استان گزارش نشده است.
رئیس مرکز پایش ترافیک راهور با اشاره به طغیان رودخانه‌های محلی گفت: محور ایرانشهر، نیکشهر، چابهار تا اطلاع ثانوی مسدود است.
بر اساس همین گزارش، بارش باران در کویر ریگان این منطقه را سیراب کرد به طوری که بلندترین تپه‌های شنی جهان را بعد از 14 سال خشکسالی دوباره نمناک ساخت. این بارندگی کشاورزان ریگانی را شادمان کرد به‌گونه‌ای که دیروز به شکرانه این بارش الهی زیارت عاشورا را در بلندترین تپه‌های شنی ریگان قرائت کردند.
بارندگی در خوزستان سبب شد تا برداشت نیشکر در استان متوقف شود. زیرا اراضی کشاورزی به صورتی سیراب شده بودند که امکان حرکت خودروهای برداشت محصول وجود نداشت.
دبیر ستاد بحران شهرستان بهبهان از فوت یکی از کشتی‌گیران این شهرستان در سیل اخیر بهبهان خبر داد و گفت: بهروز پاسبان که به همراه دوستش به تفرجگاه شیرعلی رفته بود در مسیر بازگشت خودروی آنان گرفتار سیلاب شد، حمیدرضا ورزشی افزود: در این حادثه بهروز پارسیان جان خود را از دست داده و دوستش نجات یافت.
یک کارگر معدن در تکاب واقع در جنوب استان آذربایجان غربی پس از سه روز ناپدید شدن در برف و کولاک و دست و پنجه نرم کردن با مرگ با تلاش امدادگران جمعیت هلا‌ل‌احمر این شهرستان نجات یافت.
این فرد 27 سال سن دارد و از کارگران یکی از معادن زنجان است. وی قصد داشت برای دیدار خانواده‌اش با پای پیاده به روستای همجوار معدن عزیمت کند اما در برف و کولاک گرفتار شد و امدادگران او را به صورت معجزه‌آسایی پیدا کردند و از مرگ نجات دادند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان گفت: دو استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در کوه «کلاه قاضی» مفقودشده بودند، با تلاش نیروهای امدادی هلال‌احمر استان نجات یافتند.
«حیدرعلی خانبازی» افزود: دو کوهنورد از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز پنجشنبه 30 آبان در کوه‌های کلاه قاضی واقع در جنوب شهر اصفهان در حال کوه گشت بودند که بدلیل تغییر شرایط جوی و مه‌آلود شدن هوا مسیر خود را گم کردند و در آن منطقه مفقود شدند.
وی اظهار داشت: ساعت 5:30 صبح جمعه با تغییر مکان افراد گم شده، اپراتور مرکز کنترل عملیات موفق به تماس با آنها و یافتن محل آنها شد.
تیم‌های امدادی به محل مورد نظر روانه و با یافتن آنها سرانجام ظهر جمعه به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان بازگشتند.
زلزله 9 نفر را روانه بیمارستان کرد
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: زلزله‌ای به بزرگی 4/5 ریشتر ساعت 32 دقیقه بامداد شنبه گیلانغرب را لرزاند و 9 نفر را روانه بیمارستان کرد.
«جبار فرامرزی» افزود: این افراد در اثر برخورد با موانع یا به دلیل ازدحام هنگام خروج از منزل دچار در رفتگی استخوان دست و پا و جراحت سطحی شده‌‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان شنبه شب را به دلیل ترس از وقوع مجدد زمین لرزه در بوستان‌ها و خارج از منازل سپری کردند و دیروز حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدارس اختیاری بود.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: زمین لرزه دیروز تلفات جانی در برنداشت و تنها یک زن در روستای کرکهرک در حین خروج از منزل هنگام وقوع زلزله دچار در رفتگی کتف شد که در بیمارستان پس از درمان ترخیص شد.
«یاور محمدی» افزود: مردم جمعه شب را در خیابان‌ها و پارک‌ها بسر بردند،‌با وجود این، در هیچ نقطه‌ای از شهر خرابی نداشته‌ایم فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: چند نفر برای درمان مجروحیت ناشی از برخورد با موانع هنگام وقوع زلزله به بیمارستان این شهرستان مراجعت کردند. میرزامراد پیروز افزود: تاکنون هیچ‌گونه ریزش آوار یا تلفات جانی گزارش نشده و خسارت‌ها بیشتر در حد ترک‌خوردگی برخی منازل است. در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: 15 نفر از مردم این استان هنگام خروج از منازل پس از وقوع زلزله صبح جمعه دچار جراحت شده‌اند. از سوی دیگر از ایلام خبر می‌رسد مدارس تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهر ایلام و ایوانغرب و بخش جوار تعطیل اعلام شد و کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی با یک ساعت تاخیر در محل کار خود حاضر شدند.
ترس ناشی از زمین لرزه سبب شد مردم این مناطق جمعه شب تا صبح نخوابند و برای در امان ماندن از زلزله شب را خارج از خانه و در فضاهای باز به سر برند.

 


رئیس سازمان غذا و دارو از کشف سرنخ‌های مسببین قاچاق فرآورده آمریکایی مرگ‌آور با نام «اکسی الیت» خبر داد.
رسول دیناروند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آمار جمع‌آوری فرآورده آمریکایی «اکسی الیت» افزود: تاکنون گزارشی از جمع‌آوری فرآورده آمریکایی «اکسی الیت» نداشتیم، البته تمام این فرآورده‌ها قاچاق نیز نیستند زیرا قاچاق به معنای آن است که از راه‌های غیررسمی وارد ایران شود ولی نکته مهم در فرآورده قاچاق این است که متاسفانه اکثر این فرآورده‌ها تقلبی هستند یعنی خطر یک فرآورده قاچاق این نیست که غیررسمی وارد کشور شده است بلکه خطر اصلی آن است که عمده این فرآورده‌های قاچاق خطرناک هستند.
دیناروند در تشریح آخرین وضعیت جمع‌آوری فرآورده آمریکایی «اکسی الیت» نیز بیان داشت: سازمان غذا و دارو در این باره اطلاع‌رسانی به مردم را انجام داده است مبنی بر اینکه این فرآورده باعث مرگ و میر شده است و اگر داروخانه‌ای این فرآورده را توزیع کند به معنای تخلف است و به هیچ عنوان فرآورده «اکسی الیت» نباید در داروخانه‌ها توزیع شود.
علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت از جمع‌آوری کپسول و پودر انرژی‌زای و لاغری «اکسی الیت» از داروخانه‌ها به دلیل ایجاد نارسایی کبدی که تاکنون در دنیا 50 نفر جان خود را از دست داده‌اند خبر داد.
وی در نشست خبری هفته دیابت اظهار داشت: کپسول و پودر انرژی‌زا و کاهش وزن «اکسی الیت» که ساخت کشور آمریکا است تاکنون باعث شده است در دنیا 50 نفر به دلیل نارسایی کبد جان خود را از دست بدهند از بازارهای دارویی جهان جمع شود. بنابر این این کپسول و پودر از داروخانه‌های ایران جمع‌آوری خواهد شد.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به سقوط یک بیل مکانیکی در محل گودبرداری خیابان ولی‌عصر از شهروندان خواست که در روزهای بارانی و برفی از عملیات گودبرداری خودداری کنند.
جلال ملکی در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: عصر جمعه گذشته یک مورد سقوط بیل مکانیکی در محل گودبرداری در خیابان ولی‌عصر بالاتر از مهدیه تهران گزارش شد که علت اصلی آن گودبرداری در هوای بارانی تشخیص داده شده است.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در یک زمین به مساحت500 متر 8 متر گودبرداری انجام شده است و یک دستگاه بیل مکانیکی 40 تنی در حال کار کردن در کناره دیوار به خاطر بارش باران و سست بودن زمین ناگهان به داخل محل گودبرداری سقوط کرده است.
ملکی خاطرنشان کرد: در این حادثه یک کارگر 25 ساله دچار جراحت شده که از سوی امدادگران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده است.
ملکی، سست بودن زمین و بارندگی‌های اخیر را علت وقوع این حادثه اعلام کرد و افزود: به افرادی که قصد کار با بیل‌مکانیکی و ماشین‌آلات ساختمانی سنگین را دارند، توصیه می‌کنم که در روزها و فصول بارانی سال در صورت امکان پروژه خود را متوقف کرده و در شرایطی که امکان توقف وجود ندارد، در انجام آن تسریع کنند. چرا که استفاده از ماشین‌آلات سنگین در چنین محل‌هایی ریسک خطر را افزایش می‌دهد.
بنابراین گزارش ساعت 32 دقیقه بامداد دیروز نیز حادثه ریزش دیواره محل گودبرداری در خیابان وحدت اسلامی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که آتش‌نشانان بلافاصله راهی محل شدند. در بررسی‌ها مشخص شد یک زمین به مساحت 300 متر برای عملیات ساختمانی گودبرداری شده بود که به علت ترکیدن لوله فاضلاب و نشت آن به محل گودبرداری، دیواره شمالی محل گودبرداری و بخشی از خیابان تخریب شده است.دیروز همچنین آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک ساختمان کارگاهی و تولیدی سه طبقه‌ای در خیابان پامنار بالاتر از کوچه مروی رخ داد که به علت مهیب بودن این حادثه تعدادی از حادثه‌دیدگان گرفتار در آتش قصد سقوط از ساختمان را داشتند که با حضور به موقع آتش‌نشانی در محل حادثه همه آن‌ها از میان شعله‌های آتش نجات یافتند.

 


بیشترین میزان مرگ و میر زنان و مردان و نوزادان در مناطق 4 و 5 اتفاق می‌افتد.
مقایسه فوت شدگان در مناطق شهرداری تهران در سالهای 88 تا 91 نشان می‌دهد که بیشترین میزان مرگ و میر زنان و مردان و نوزادان در مناطق 4 تهران رخ داده است و پس از آن منطقه 5 بیشترین میزان مرگ و میر را دارا می‌باشد اما این آمار در 6 ماهه اول سال جاری تغییر کرده و در این مدت منطقه 2 با یکهزار و 181 نفر بیشترین متوفیات کل تهران راداشته است.همچنین براساس این گزارش مناطق 21 و 22 کمترین میزان مرگ و میر در بین مناطق شهری شهرداری تهران را دارا می‌باشند که این آمار در سال 88، 89 و 90 و 91 و شش ماه اول امسال تکرار شده است.براین اساس در سال 88 حدود 48 هزار و 317 نفر، در سال 89، 50 هزار و 485 نفر، در سال 90، 51 هزار و 405 نفر و در سال 91، 37 هزار و 973 نفر و در 6 ماهه اول 92 نیز 25 هزار و 194 نفر در مناطق مختلف شهرداری تهران فوت شده‌اند.
همچنین براساس گزارش سازمان بهشت زهرا(س) در میان آمار فوت شدگان مناطق مختلف شهرداری تهران آمار مرگ و میر نوزادان نیز قابل توجه است و در سال‌های 88، 89 و 90 بیشترین میزان مرگ و میر نوزادان در منطقه 12 شهرداری تهران رخ داده بود.
براین اساس در سال 89 در کل فوت 2660 نوزاد در این مجموعه به ثبت رسیده که این رقم در سال 90 به 2601 مورد کاهش یافته است و در سال 91 این رقم به یک هزار و 641 مورد فوت نوزاد رسیده است اما با کاهشی عجیب در شش ماهه اول امسال به 876 مورد فوت رسیده است.
همچنین بیشترین دلایل مرگ و میر نوزادان شهر تهران عوارض حاملگی و زایمان، بیماریهای قلبی عروقی، بیماری‌های حول تولد و بیماری‌های دستگاه تنفسی به ثبت رسیده است.
در آمار ارائه شده بیشترین میزان فوت تهرانی‌ها «ایست قلبی» اعلام شده است، به طوری که در سال 1391 از 37 هزار و 973 فوتی شهر تهران سه هزار و 946 نفر بر اثر ایست قلبی فوت شده‌اند که بالاترین آمار علت فوت شهروندان تهرانی را به این عارضه اختصاص داده است.
این آمار در شش ماهه اول امسال نیز دو هزار و 950 نفر بوده است.گفتنی است منطقه 22 و پس از آن منطقه 21 نسبت به مناطق دیگر تهران از کمترین آلودگی هوا برخوردار هستند.

 


فرجام انتقامجویی
بابل- خبرنگار کیهان: در پی اختلاف شخصی دو نفر به هویت «م.ح» و «پ.ن» راننده خودروی پژو، خودرو پیکان متعلق به «م.ح» را به آتش کشیده و قصد داشت که سوار بر خودروی پژو شده و به سرعت از صحنه دور شود اما عدم توانایی در کنترل موجب سرنگونی پژو و مرگ راننده شد و سرنشین همراه وی نیز به شدت آسیب دید.
کشف شیشه در اصفهان
اصفهان- واحد مرکزی خبر: دیروز 7 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه در اصفهان کشف شد. فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان این میزان شیشه از خودرویی سواری در یکی از محورهای مواصلاتی استان کشف و ضبط شد. سرتیپ آقاخانی افزود: قاچاقچیان سابقه‌دار قصد داشتند مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی به اصفهان منتقل کنند که راننده و سرنشینان دستگیر شدند.
وی گفت: در این عملیات خودروی قاچاقچیان توقیف و پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.
تصادف در محور هراز
آمل- فارس: بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری در محور هراز 3 نفر کشته و 2 نفر روانه بیمارستان شدند.
این حادثه در منطقه پل‌مون اتفاق افتاد و طی آن خودروی سواری مزدا که در حال تردد به سمت تهران بود با سواری شاسی بلند عبوری به سمت آمل که در لاین سبقت قرار داشت برخورد کرد.
به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مصدومان و جان‌باختگان این حادثه رانندگی توسط نیروهای اورژانس 115 به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند.
جریمه میلیاردی
بندرعباس- ایرنا: روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان اعلام کرد: ماموران پایگاه دریابانی بندرعباس هنگام گشت‌زنی در ساحل به یک فروند لنج باری شک کردند که پس از توقیف و بازرسی 96 هزار و 950 لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.
فرد متخلف علاوه بر ضبط سوخت کشف شده به پرداخت بیش از 2 میلیارد و 376 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.
دستگیری قاچاقچی سوخت
بهارستان- فارس: ماموران پلیس آگاهی با کنترل راه‌های مواصلاتی بهارستان و توقیف 2 دستگاه خودروی سنگین موفق به دستگیری 2 نفر به نام‌های «علی- چ» و «حسین- چ» در حال قاچاق فرآورده‌های نفتی و تردد با دو دستگاه تریلر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در حال گشت‌زنی در سه راهی آدران با توقیف 2 دستگاه خودروی تریلر در بازرسی از آنها موفق به کشف 60 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق شدند.
به گفته وی، قاچاقچیان در بازجویی پلیس اعتراف کردند که قصد انتقال سوخت قاچاق به مرزهای غربی کشور را داشتند که توسط پلیس دستگیر شدند.
کشف گازوئیل قاچاق
قشم- خبرنگار کیهان: ماموران یگان دریابانی قشم در عملیاتی موفق شدند از 3 فروند لنج مقدار 300 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند. این عملیات در آب‌های جزیره لارک صورت گرفت و در این ارتباط 32 نفر دستگیر شدند.

 


زمانی که وارد هیئت عزاداران حسینی شد برای اینکه خلوت عزاداران را بر هم نزند به آرامی بر روی زانوان ناقص و نحیفش به کنجی خزید.
پدر نیز به دنبال فرزندش به گوشه سالن رفت. وقتی پزشکان آب پاکی را بر دستانش ریختند دریافت که باید به مولایش حسین(ع) مراجعه کند و درمان پسرش را از او بخواهد. بعد از اتمام مراسم بی‌تابی پدر و وضعیت متفاوت پسر کوچکش چشمان زیادی را متوجه خود کرد. پدر در توضیح سوالات عزاداران به آرامی پاسخ می‌داد: حسین 9 ساله بطور مادرزادی معلول به دنیا آمده است. او فاقد دو دست است یک پایش از مچ و دیگری از زانو قطع است. پسرش در کلاس سوم مشغول تحصیل است و از استعداد بالایی بخصوص در امور فنی برخوردار است. در دهان حسین جای فک‌هایش خالی است و دندان‌هایش بطور نامرتب بر جایگاه زبان روییده است. در وسط دهانش نیز حفره‌ای وجود دارد که به او اجازه جویدن و صحبت کردن نمی‌دهد. او با هوایی که از انتهای حلقش خارج می‌شود از بزرگترین آرزویش که داشتن یک ماشین شارژی است، سخن می‌گوید.
حسین حتی نمی‌تواند همانند دیگر کودکان غذا بخورد. همه چیز باید به صورت پوره در آید تا با کمک جرعه جرعه آب به معده‌اش فرستاده شود. پدر حسین می‌گوید: ماه‌هاست که برای درمانش به بیمارستان‌های دولتی می‌آییم. تمام دست و پای پسرم هنگام گرفتن خون سوراخ سوراخ می‌شود اما او صبورانه تحمل می‌کند؛ چون می‌خواهد مانند دیگر همسالانش صحبت کند و غذاهایی را بخورد که سال‌هاست در حسرت آن مانده است.
پزشکان می‌گویند برای درمان حسین نیاز به تهیه پروتز به مبلغ 30 میلیون تومان است. تمامی دندان‌‌هایش باید کشیده شود و در فکی که برایش قرار می‌دهند دندان های مصنوعی جاسازی شود.
پدر حسین که خادم امامزاده‌ای در سرخگان اصفهان است قادر به تامین این مبلغ نمی‌باشد.
او می‌گوید: برای درمان‌های اولیه حسین از 3 بانک و تمامی کسانی که می‌شناسم وام گرفته ام و کمرم زیر بار قرض‌ها خم شده است.
او ادامه می‌دهد: ما در منزلی که از سوی هیئت امنای امامزاده به ما داده شده زندگی می‌کنیم ،خانه‌ای که کیلومترها دور از شهر است و ما همسایه‌ای نداریم و متاسفانه مدتی است که برای تخلیه این مکان تحت فشار قرار گرفته‌ایم. پولی هم برای تامین مسکن اجاره ندارم و به همین دلیل در برابر فشارها مقاومت می‌کنم.
حسین 9 ساله و خانواده‌اش در حال حاضر نیاز به کمک مسئولان وزارت بهداشت، مراکز خیریه و مهم‌تر از همه افراد خیر و نیکوکار دارند. کاری نکنیم که فردای قیامت نتوانیم در چشمان مولایمان امام حسین(ع) بنگریم و شرمنده باشیم.

 


مدیر روابط‌عمومی بسیج جامعه پزشکی از برپایی 6 بیمارستان صحرایی در استان‌های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان، یزد و برپایی 20 بیمارستان ثابت، ویزیت رایگان در مطب‌ها، درمانگاه و مراکز بهداشتی، درمانی، اعزام 20 تیم تک تخصصی به مناطق محروم،‌ اعزام 540 تیم بهداشتی، درمانی عمومی به مناطق محروم، برپایی ایستگاه سنجش سلامت در مصلاهای نمازجمعه سراسر کشور، خبر داد.
نوروزی با اعلام این خبر افزود: در هفته بسیج جامعه پزشکی همایش تجلیل از خانواده معزز شهدای جامعه پزشکی بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی برگزاری اولین یادواره کشوری شهدا و ایثارگران پرستار در بیمارستان صحرایی امام‌حسین(ع) دارخوئین اهواز - خوزستان، صعود سراسری کوهنوردان جامعه پزشکی جام میثاق با شهدای جامعه پزشکی «یادبود شهدای پرستار و پیراپزشک» و تالیف و چاپ 3 عنوان کتاب در حوزه شهدا و ایثارگران بهداری دفاع‌مقدس را به عنوان اهم برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج نام برد.
گفتنی است در هفته بسیج که از 30 آبان ماه پنج‌شنبه شروع شده است و تا 7 آذر ماه ادامه خواهد داشت در 14 بیمارستان و شبکه‌های بهداشت و خدمات و درمانی - بهداشتی صلواتی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و در منطقه جاجرود و در روستای سعیدآباد اعزام تیم‌های تخصصی چشم پزشکی و داخلی و اطفال در تاریخ‌های دهم و یازدهم آذرماه انجام می‌گیرد که در تاریخ پنجم و ششم آذرماه نیز ده تیم عمومی به منظور بیماریابی به منطقه جاجرود اعزام می‌گردند و در این برنامه درمانی، طبق روال قبل، حدود سه هزار نفر در منطقه جاجرود تحت درمان قرار می‌گیرند و افرادی که نیاز به جراحی‌های چشم‌پزشکی دارند به بیمارستان معین طرفه در هفته‌های آینده اعزام و مورد پذیرش و جراحی می‌گیرند.

 


سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش سهمیه چهار برابری آرم‌های طرح ترافیک روزانه، هفتگی و ماهانه در سال 93 خبر داد.
بنابر گزارش رسیده، 40 درصد از مجموع سهمیه آرم‌های طرح ترافیک سال 93 به روزانه، هفتگی و ماهانه اختصاص داده شده است.
گفتنی است شماره پلاک خودروهایی که مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک هستند در سیستم اطلاعات مرکزی دوربین‌های نظارتی کنترل ترافیک ثبت می‌شوند و تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک براساس اطلاعات مندرج رصد و بررسی می‌شود، بنابراین برچسب آرم ترافیک؛ به منزله مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک نیست.
از طرفی ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 93 سختگیرانه‌تر کنترل خواهد شد.
بنابراین گزارش با تصمیم اتخاذ شده شهرداری تهران به متقاضیان دارنده خودروهای برقی و هیبریدی در سال 93 مجوز طرح ترافیک رایگان ارايه خواهد شد.

 


دو خودرو سواری در پمپ بنزینی در شیخ‌نشین فجیره امارات متحده عربی طعمه حریق شدند.
پلیس امارات در گزارشی اعلام کرد که روز جمعه یک خودرو سواری هنگام سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین شیخ‌نشین فجیره امارات طعمه حریق شد و باعث سوختن خودروی دیگر نیز گردید.
براساس این گزارش نیروهای آتش‌نشانی پس از یک ساعت توانستند اطفای حریق کنند.
این حادثه خسارات جانی نداشت و کارشناسان آتش‌نشانی فجیره در حال بررسی حادثه هستند.
به گزارش ایسنا، براساس نظریه اولیه کارشناسان خسارات‌های مالی این حادثه بالغ بر یک میلیون و 500 هزار درهم است.

 


بارش شدید باران همراه با تگرگ و توفان در امارات به تاسیسات شهری این کشور خسارت زد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران تمامی شهرهای امارات متحده عربی در سه روز گذشته شاهد بارش باران همراه با تگرگ و توفان بود و شهرهای فجیره، الذید و فلج‌المعلا برای نخستین‌بار در 25 سال گذشته روی تگرگ را دیدند.
بارش شدید باران همراه توفان باعث اختلال در حرکت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در شهرهای ابوظبی، العین، فجیره و شارجه شد. همچنین روز جمعه از تردد خودروها در بزرگراه‌های ابوظبی و العین ممانعت به عمل آمد. در دو روز گذشته طوفان در شهرهای امارات باعث قطع و سقوط درختان شده و بارش شدید باران به تاسیسات شهری امارات خسارت‌هایی وارد کرده است.

 


دو روز پس از اعلام مرگ یک نوزاد در یکی از بیمارستان‌های چین، این نوزاد که جسدش برای خاکسپاری به قبرستان فرستاده شده بود، مقابل چشمان بهت‌زده یکی از کارکنان قبرستان زنده شد.
به گزارش ایسنا، کارگر قبرستان هنگامی که قصد داشت تشریفات خاکسپاری این نوزاد پسر را انجام دهد، ناگهان متوجه شد کودک هنوز زنده است.
مسئولان اداره بهداشت استان «آنهوی» به رسانه‌ها گفتند: این نوزاد یک ماهه با نارسایی‌های شدید مادرزادی متولد شده بود و روز دوشنبه گذشته در بیمارستان اطفال استان آنهوی حال او به شدت وخیم شد.
بنابر اعلام مسئولان بیمارستان، والدین این نوزاد در این هنگام با پایان دادن به معالجات درمانی فرزندشان موافقت کردند و یک پزشک نیز مرگ او را اعلام کرد.
به گزارش روزنامه دیلی‌میل، دو روز پس از اعلام مرگ نوزاد از سوی پزشکان و فرستادن جسد او به قبرستان، کارگران متوجه صدای گریه نوزاد از داخل سردخانه شدند. یکی از کارگران قبرستان وقتی متوجه زنده بودن این نوزاد می‌شود، فورا او را به بیمارستان می‌رساند و پزشکان دوباره اقدامات درمانی را آغاز می‌کنند. با این حال این نوزاد همچنان شرایط جسمی وخیمی دارد.
پلیس در حال تحقیق درباره این رویداد عجیب است و پزشکی که مرگ نوزاد را تایید کرده بود نیز تعلیق شده است.

 


یک روزنامه انگلیسی با انتشار گزارشی در مورد برده‌داری نوین در انگلیس نوشت: هزاران نفر در این کشور به عنوان برده نگهداری می‌شوند.
به گزارش ایرنا، روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن با اختصاص تیتر نخست شماره شنبه خود به این موضوع، به بررسی پرونده سه زنی که حدود 30 سال به عنوان برده در خانه‌ای در جنوب لندن نگهداری می‌شدند، پرداخت.
این روزنامه به نقل از «جیمز بروکنشایر» معاون وزارت کشور انگلیس نوشت: احتمالا حدود 6 هزار نفر در انگلیس به عنوان برده و تحت کنترل و بهره‌کشی افراد دیگر زندگی می‌کنند.
پلیس شهر لندن روز پنجشنبه اعلام کرد سه زن را که حدود 30 سال به عنوان برده در خانه‌ای در جنوب لندن نگهداری می‌شدند، نجات داده است.
به گفته پلیس، نجات‌یافتگان شامل یک زن 69 ساله مالزیایی، یک زن 57 ساله ایرلندی و یک زن 30 ساله انگلیسی هستند که بیش از سه دهه به زور و برخلاف میل‌شان در این خانه نگهداری می‌شدند.
«کوین هایلند» یکی از سربازرسان بخش مبارزه با قاچاق انسان در پلیس لندن گفت: این زنان با همکاری یک بنیاد خیریه به نام «آزادی» شناسایی و نجات داده شدند.
وی افزود: این زنان که به نظر می‌رسد از 30 سال پیش در خانه مذکور در جنوب لندن نگهداری می‌شدند، بسیار وحشت‌زده و مضطرب بودند و هم‌اکنون با همکاری بنیاد خیریه «آزادی» به مکان امنی منتقل شده‌اند.
به گفته پلیس یک مرد 67 ساله و یک زن 67 ساله در ارتباط با محبوس کردن این زنان، بازداشت شده‌اند که پس از بازجویی اولیه، به قید وثیقه آزاد شده‌اند تا پس از تکمیل پرونده محاکمه شوند.موضوع نجات این سه زن طی دیروز و امروز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیس داشته و مقامات دولتی و انتظامی این پرونده را شوک‌آور و بی‌سابقه توصیف کرده‌اند.
در حال حاضر حدود 40 مامور پلیس و چندین روانشناس بر روی این پرونده کار می‌کنند.سربازرس بخش مبارزه با قاچاق انسان در پلیس لندن به خبرنگاران گفت: این سه زن دارای آزادی‌های محدودی بوده‌اند و با اینکه برخی مواقع اجازه خروج از خانه را داشته‌اند ولی به مدت بیش از سه دهه حتی فکر فرار و خلاص شدن از این وضعیت نیز به فکرشان خطور نکرده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10