(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 03 آذر 1392 - شماره 20647

حدیث دشت عشق
ایران 3 بر 2 آمریکا را شکست داد
والیبالیست‌های کشورمان بازهم سنگ‌تمام گذاشتند
اخبار کوتاه از فوتبال
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بر بام جهان ایستاد
مراسم معارفه وزیر ورزش و جوانان برگزار شد
گودرزی: 21 کارگروه کارشناسی در بخش ورزش تشکیل داده‌ایم
احتمال برگزاری انتخابات کمیته المپیک در 25 دی
مشخص شدن زمان مجامع انتخابات 11 فدراسیون
استفاده از دو مربی جدید برای آرامش بیشتر
رضازاده: باقری شرایط وزنه برداران المپیکی را قبول کرده است
استقلال به دنبال کسب عنوان قهرمانی نیم فصل
   


به ياد سردار شهيد«عنايت الله بازگير»
كجايندمردان والفجرهشت!
سردار شهيدعنايت‌الله بازگيردر سال 1342 درروستاي امامزاده نورالدين از توابع شهرستان كهكيلويه متولّد شد. از كودكي علاقه‌ زيادي به مطالعه داشت. بيشتر اوقات خود را صرف مطالعه‌كتاب‌هاي مذهبي مي‌كرد. بازگير پس از اتمام تحصيلات ابتدايي به شهر دهدشت مهاجرت كرد تا ادامه‌ تحصيل دهد.ايام تعطيل را نيز جهت كمك به امرارمعاش خانواده در شركت ترانس ترمينال واقع در بندر امام‌خميني (ره) فعلي در كنار پدر فعاليت نمود. عنايت‌الله مدرك ديپلم خود را از هنرستان كاوه در رشته برق ساختمان دريافت نمود. در اين زمان به مبارزه با استبداد حكومت پهلوي پرداخت و سعي كرد فرهنگ غني اسلامي را در جامعه گسترش دهد. از اين رو پيشنهاد برگزاري نماز جماعت را در محيط هنرستان مطرح نمود كه با مخالفت مسئولين مدرسه و تهديد آنان روبه‌رو شد.بازگيرپس از 6 ماه حضور داوطلبانه در خطوط مقدم جبهه در سال 1360 وارد سپاه‌پاسداران گرديد و به عضويت رسمي اين نهاد مقدس در دهدشت درآمد و يك‌سال بعد به تهران رفت و در دوره‌هاي آموزشي، فرماندهي گردان را فرا گرفت.با اتمام اين دوره راهي ميادين نبرد حق عليه باطل گشت و در عمليات‌هاي بي‌شماري حماسه آفريد. او به عنوان پاسداري فداكار و ايثارگر و فرماندهي لايق در مرزهاي جنوب و غرب كشورمان به ايجاد نظم همّت گماشت. عنايت‌الله به نماز و قرائت قرآن مقيّد بود و در طول سال چند بار قرآن را مي‌خواند.عنايت‌الله بازگير سرانجام در تاريخ 21/11/1364 در عمليات والفجر8 در حالي‌كه فرماندهي گردان حضرت زينب (س) از لشگر 19 فجر را بر عهده داشت، در سن 22 سالگي به فيض شهادت نايل آمد.

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در مسابقات جام بزرگ قهرمانان، آمریکا را مغلوب کرد.
اکثر بازیکنان تیم ملی والیبال ایران پیش از سفر به ژاپن برای شرکت در مسابقات جام بزرگ قهرمانان می‌گفتند که یکی از اهداف‌شان پیروزی مقابل برزیل و به‌ویژه آمریکاست. آمریکا و برزیل تیم‌هایی بودند که تیم ملی تاکنون موفق به شکست آنها نشده بود. البته پیروزی مقابل چنین تیم‌هایی که قهرمانی در لیگ جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارند برای ایرانی که پیش از آمدن ولاسکو در نهایت به‌فکر قهرمانی آسیا بود، چیزی فراتر از رؤیا به حساب می‌آمد.این بار حکایت رویارویی 2 تیم متفاوت بود. شاگردان ولاسکو با ورود به جمع تیم‌های بالای رنکینگ جهانی و 2 قهرمانی متوالی آسیا دیگر شگفتی‌ساز محسوب نمی‌شدند. تیم ملی ایران با این ذهنیت، شکست تیم ملی ایتالیا و گرفتن یک ست ارزشمند از پرافتخارترین تیم جهان، برزیل، مقابل آمریکا قرار گرفت.شروع تیم ملی ایران با کسب پیروزی 28 بر 26 در ست اول، فوق‌العاده بود ولی در ست‌های دوم و سوم این آمریکا بود که با نتایج مشابه 25 بر 19 به پیروزی رسید. در ست چهارم بازیکنان ایران پابه‌‌پای آمریکا امتیاز گرفتند و مهم‌تر اینکه تمرکز خود را تا امتیاز آخر از دست ندادند. نتیجه این حفظ تمرکز پیروزی 27 بر 25 ایران مقابل آمریکا بود تا کار به ست پنجم کشیده شود. امتیاز اول ست پنجم با دفاع خارق‌العاده شاگردان ولاسکو به‌سود ایران ثبت شد تا جان اسپارو برای تیمش تقاضای وقت استراحت فنی کند. حضور مهدی مهدوی در این ست نشان می‌داد که ولاسکو بیشتر به‌فکر دفاع روی تور است که نتیجه آن را هم گرفت. مهدی مهدوی با کلکسیونی از پا‌س‌های ترکیبی، سرعتی و جای خالی، بازی را کاملاً در کنترل خود داشت. 2 اشتباه متوالی از بازیکنان ایران نتیجه را 8 بر 6 به‌ سود ایران کرد. بازی با ثبت نتیجه 11 بر 11 به اوج حساسیت خود رسید و در نهایت ست پنجم این بازی تاریخی با نتیجه 18 بر 16 به‌سود تیم ملی ایران به پایان رسید. در پایان این دیدار حمزه زرینی عنوان باارزش‌ترین بازیکن را به خود اختصاص داد. او در این بازی 10 امتیاز ( 8 اسپک و 2 دفاع) کسب کرد.تیم ملی والیبال ایران امروز در آخرین بازی خود از ساعت 12:40 به مصاف ژاپن، میزبان مسابقات خواهد رفت.
دلایل پیروزی از زبان ولاسکو
سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در سومین رویارویی 2‌تیم گفت: بازیکنان ذخیره ما مقابل آمریکا روحیه بالای خود را نشان دادند و این دلیل پیروزی ما بود.خولیو ولاسکو گفت: بازی مقابل تیم‌هایی مثل آمریکا و برزیل همیشه متفاوت بوده است. من همیشه به بازیکنانم بازی‌های این 2 تیم را برای آموزش نشان می‌دهم. بازیکنان من امروز اعتماد به نفس خودشان را نشان دادند و این خیلی مهم بود. ما در ست چهارم در حمله و دفاع بهتر بودیم. بازیکنان ذخیره نیز روحیه بالای خود را نشان دادند و این دلیل پیروزی ما بود.ولاسکو ادامه داد: ما بدون ترس و مطمئن بازی کردیم چون چیزی برای از دست دادن نداشتیم. به نظر من این خیلی مهم است که یک مربی با وجودی که بازیکنانش بهترین نباشند ولی به آنها علاقه و اعتماد داشته باشد. همین موضوع به بازیکنان، روحیه می‌دهد.

 


کاپیتان تیم ملی امروز در مالزی
جواد نکونام هافبک تیم استقلال و کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان بعد‌از صحبتي که با کادر فني تيم استقلال داشت امروز بعد از بازي تهران را به مقصد کوالالامپور ترک خواهد کرد. اين بازيکن يکي از سه نامزد کسب عنوان بهترين بازيکن سال 2013 آسيا است و قرار است در اين مراسم حضور پيدا کند.
قول رئیس سازمان لیگ به کی روش
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ قول همکاری بیشتر با کارلوس کی روش را داد. تاج گفت: چیزی که کی‌روش می‌خواهد چند بازی تدارکاتی قوی است. او گفت که کره جنوبی یازده بازی تدارکاتی برگزار کرده و به نظر ما انتظار کی‌روش برای بازی تدارکاتی انتظار درستی است.ما به کی‌روش قول دادیم که اگر بازی تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند برگزار شود، لیگ را جلو و عقب کنیم و همه هم می‌پذیرند که برای بازی با تیم‌های قدرتمند لیگ به تاخیر بیفتد.
تعریف و تمجید قلعه نویی از منتظری
قلعه نویی سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: منتظري يکي از اسطوره‌هاي استقلال است که از پول‌هاي کلان گذشته است.
کفاشيان: پولي نداريم به فوتبال ساحلي پاداش بدهيم
کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با قدردانی از نتایج درخشان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران گفت: اين ملي‌پوشان با کمترين امکانات توانستند به موفقيت برسند. البته ما امکانات را در اين حد که اردوهايشان را برگزار کنيم و مربي هم بياوريم انجام داده‌ايم اما به هرحال امکانات ناچيز بوده است و موفقيت آنها نشان مي‌دهد که ليگ فوتبال ساحلي بسيار خوب کار مي‌کند. رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا پاداشي به ملي‌پوشان ساحلي مي‌دهد؟ اظهار کرد: همه ورزشکاران ما شايسته پاداش هستند اما پولي نداريم که پاداش دهيم.
هافبک مس در استقلال خوزستان
محمود تيغ‌نورد، هافبک تيم فوتبال مس کرمان با عقد قراردادي به مدت نيم فصل به استقلال خوزستان پيوست. تيغ‌نورد از اين پس در رقابت‌هاي ليگ برتر آبي‌پوشان خوزستاني را همراهي خواهد کرد.
غیبت حیدری و بیگ‌زاده
خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده در بازی امروز نمی‌توانند استقلال را همراهی کنند. این دو بازیکن در فهرست 18 نفره استقلال برای بازی با ملوان قرار نگرفتند تا از غایبان تیم در دیدار امروز محسوب شوند.
پیروزی روبین‌کازان در حضور آزمون
روبین کازان در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر روسیه میهمان تیم توم تومسک بود که موفق شد در نهایت با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد. سردار آزمون در دقیقه 60 به جای مخمتشین به زمین مسابقه رفت و در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم نیز از سوی داور مسابقه کارت زرد گرفت.
بکن‌باوئر: رونالدو به درد بايرن نمي‌خورد
فرانس بکن بائر درتازه ترین اظهار نظر خود گفت: به نظر من رونالدو و ابراهيموويچ به درد بايرن‌ مونيخ نمي‌خورند؛ چرا که هدايت بايرن را مربي برعهده دارد که فلسفه مربيگري او با بازي رونالدو و ابراهيموويچ نمي‌خورد. قيصر فوتبال آلمان هر چند که رونالدو و ابراهيموويچ را مناسب حضور در بايرن نمي‌داند اما معتقد است که مسي مي‌تواند گزينه بسيار خوبي براي باواريايي‌ها باشد. او گفت: سبک بازي مسي به تيم گوآرديولا بسيار نزديک است. او مي‌تواند کمک زيادي به بايرن کند.
کونته: من توپ طلا را به پيرلو مي‌دهم
در روزهايي که همه از کريستيانو رونالدو، ليونل مسي و فرانک ريبري به عنوان کانديداهاي اصلي دريافت توپ طلا ياد مي‌کنند، سرمربي یوونتوس هافبک خود، پیرلو را لايق کسب جايزه بازيکن سال 2013 فوتبال دنيا مي‌داند.
افشاگری رئیس فیفا
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در اظهار نظری جالب گفت که دو کشور‌ فرانسه و آلمان‌ به فیفا فشار آوردند تا قطر‌ را به عنوان میزبان جام جهانی 2022 برگزیند.
مسی بارسلونا را ترک می‌کند
یک روزنامه نگار اسپانیایی در خبری جنجالی از جدایی لیونل مسی در پایان فصل جاری از بارسلونا خبر داد. گالاردو، خبرنگار اسپانیایی از احتمال جدایی لیونل مسی در پایان فصل جاری رقابت‌های لیگا خبر داد. او در گزارشی نوشت: دو ماه گذشته، مدیر برنامه‌های مسی با باشگاه بارسلونا جهت تمدید قرارداد او دیدار داشت. اعضای باشگاه با افزایش دستمزد مسی موافقت کردند، اما یک‌ماه بعد باشگاه با مدیر برنامه مسی به مشکل خورد و همین مسئله باعث شد تا باشگاه بارسلونا اعلام کند که حاضر به افزایش دستمزد مسی نیست و در نهایت این تصمیم گرفته شد که مسی در پایان فصل، آبی-اناریها را ترک کند. مسی حتی با یک باشگاه به صورت شفاهی به توافق رسیده است.

 


تیم ‌ملی فوتبال ساحلی کشورمان در فینال سومین دوره مسابقات جام‌ بین‌قاره‌ای که در دبی امارات برگزار شد توانست در حضور پرشور تماشاگران ایرانی تیم پرقدرت روسیه را شکست دهد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، تیم ملی فوتبال کشورمان این بازی را با نتیجه 4 بر 3 به نفع خود به پایان رساند.
گل‌های ایران در این بازی را احمدزاده (2 گل)، کیانی و نادری به ثمر رساندند.
دو تیم ایران و روسیه در اولین بازی این دوره از مسابقات به تساوی 2-2 دست یافتند که تیم ‌ملی فوتبال ساحلی کشورمان توانست در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهد.
تیم‌ ملی فوتبال ساحلی روسیه در مسابقات جام ‌جهانی 2013 تاهیتی به مقام قهرمانی دست یافته بود.
تیم ‌ملی فوتبال ساحلی امارات نیز در دیدار رده‌بندی این مسابقات توانست تیم سوئیس را شکست دهد و به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یابد.

 


وزیر ورزش و جوانان در مراسم معارفه خود از تشکیل 21 کارگروه کارشناسی در بخش ورزش خبر داد.
روز گذشته مراسم معارفه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان انجام شد. وی در جریان برگزاری این مراسم به تشریح آخرین شرایط وزارت ورزش و جوانان پرداخت که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* به عنوان عضوی کوچک از جامعه ورزش و دانشگاه بر این باورم که هر گونه سرمایه‌گذاری و ساختار سازی در ورزش بدون توجه به اخلاق و معنویت، راه به جایی نخواهد برد. بدون تردید در شرایط کنونی ، ورزش ما نیازمند یک تحول اخلاقی است و بر‌همین اساس بود که اینجانب بر پایه اعتقاد قلبی، با شعار «ورزش پاک، معنوی و معرفتی» پا به عرصه اجرا و مسئولیت گذاشتم.
* در همین چند روز اخیر، زمینه تشکیل شورای راهبردی ورزش و جوانان کشور با بیش از 21 کار گروه کارشناسی در بخش ورزش و 12 کار گروه کارشناسی در بخش جوانان با هدف بهره گیری از نظرات ارزشمند دانشگاهیان، صاحب نظران، نخبگان جوان، پیشکسوتان و مدیران وزارت ورزش و جوانان فراهم شده و به زودی فرصت‌های ارزشمندی برای حل و فصل علمی مسائل کلان ورزش و جوانان کشور ایجاد خواهد شد.
* در دوره‌ گذشته بازی های آسیایی چهارم شدیم. فکر می‌کنم کره سوم شد و در دوره‌ بعدی هم میزبان است و امتیازات خاصی دارد. ما به سختی و دشواری ممکن است یک پله بالا برویم. پنج ماه را از دست داده‌ایم و عقب هستیم.
* کارگروهی تشکیل دادیم برای نوشتن قانون ورزش به طور خاص که این قانون از سال 50 تغییری نداشته امسال این قانون را تهیه کردیم که از طریق دولت قرار است برای قانونی شدن به مجلس بفرستیم.
* صادقانه بگویم خیلی باور ندارم با خصوصی‌ شدن استقلال و پرسپولیس، مشکلات این دو باشگاه حل شود اما بستر باید از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم شود. رها کردن این باشگاه‌ها شاید خیلی خوب نباشد.
لازم به یادآوری است در پایان این مراسم از معاون اول رئیس جمهور درخواست شد نسبت به احیای بند یک ماده 117 که همان اختصاص یک درصد از بودجه وزارت خانه‌ها به ورزش بود، اقداماتی صورت گیرد که جهانگیری قول داد این موضوع را در جلسه هیات دولت پیگیری نماید.

 


مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با بیش از یک سال تاخیر قرار بود 25 آذر برگزار شود که به احتمال فراوان به روز 25 دی موکول خواهد شد.
پس از اینکه محمود خسروی وفا، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای به محمد علی‌آبادی، ایراداتی را به نحوه انتخاب برخی از اعضای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک وارد کرد، سازمان بازرسی کل کشور نیز توقف نام‌نویسی از کاندیداهای کمیته ملی المپیک را خواستار شد. بر همین اساس قرار است در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پس از بررسی چند بند دیگر از نامه‌ خسروی وفا، تاریخ جدید انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شودکه احتمالا 25 دی ماه خواهد بود. از 24 آذر ثبت نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک شروع شد اما تاکنون هیچ نامزدی برای حضور در انتخابات ثبت نام نکرده است.دلیل عمده این موضوع، ایراداتی است که به انتخاب برخی از اعضای مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک گرفته شده است.

 


معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری مجامع انتخاباتی 11 فدراسیون و زمان ثبت نام از کاندیداهای مجامع انتخاباتی سه فدراسیون را مشخص و اعلام خواهد کرد.
معاون ورزشی حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی در چه زمانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ان‌شاءالله زمان مجامع انتخاباتی برای 11 فدراسیونی که ثبت‌نام کرده‌اند همین هفته‌ اعلام می‌شود. نصرالله سجادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که تکلیف نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون‌های کشتی، اتومبیلرانی، سوارکاری چه خواهد شد؟ خاطر نشان کرد: انتخابات فدراسیون‌های کشتی، اتومبیلرانی و سوارکاری به تعویق افتاده است. امروز زمان ثبت‌نام مجدد از کاندیداهای این سه فدراسیون اعلام خواهد شد.

 


رئیس فدراسیون وزنه برداری می گوید تلاش می کند باقری را به عنوان سرمربی تیم ملی حفظ و در کنار او از دو مربی جدید در کادرفنی استفاده کند.
حسین رضازاده در تازه‌ترین صحبت‌های خود و در پاسخ به این پرسش که تکلیف بازگرداندن المپیکی‌های وزنه‌برداری چه شد؟ اظهار داشت: ما وزنه‌برداران را آوردیم و بعد از آشتی کنان با تک تک آنها جلسه‌ای جداگانه گذاشتیم. کوروش باقری استعفا کرده، اما نپذیرفتیم. طبیعی است که ما به عملکرد سرمربی نگاه می‌کنیم. ملی‌پوشان از کمک مربی‌های تیم ملی گلایه داشتند. در هر فدراسیونی سرمربی، مربی را انتخاب می‌کند. ما در حال بررسی هستیم تا یکی، دو نفر را به کادر فنی اضافه کنیم تا ملی‌پوشان در آرامش تمرین کنند. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که آیا این بدین معناست که کوروش باقری در راس تیم ملی می‌ماند و یکی، دو مربی مطابق میل ملی‌پوشان انتخاب می‌شوند؟ تصریح کرد: هنوز ماندن کوروش باقری معلوم نیست. او استعفا داده و من نپذیرفته‌ام. من جلسه‌ای یک ساعته با کوروش باقری داشتم. اگر کوروش باقری بماند یکی، دو مربی دیگر در کنار او قرار خواهیم داد. مربیانی هم کسانی هستند که فدراسیون بررسی می‌کند و این طور نیست که بچه‌ها تعیین کننده مربی باشند. رضازاده در پاسخ به این پرسش که پس با این تفاسیر هیچ چیز فعلا درباره ماندن یا رفتن کوروش باقری و برگشتن المپیکی‌ها مشخص نیست؟ یادآور شد: با کوروش باقری صحبت شده است. این‌ها قرار نیست که تعیین کننده باشند. ملی‌پوشان احترام می‌خواهند. کوروش هم شرایط را قبول کرده است.
محرومیت تا اواسط سال 2015
فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری نام وزنه‌برداران دوپینگی را به صورت رسمی بر روی وب سایتش قرار داد که سهراب مرادی و یاسین باقری به مدت دو سال (تا میانه سال 2015) از حضور در همه رقابت‌های داخلی و بین المللی ورزشی محروم شدند.

 


استقلال و ملوان در حالی امروز به مصاف یکدیگر می‌روند که آبی‌پوشان می‌خواهند قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرند.
آخرین دیدار نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را دو تیم استقلال تهران و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند.این دیدار که بازی عقب افتاده از هفته دوازدهم محسوب می‌شود برای آبی‌پوشان حساسیتی دوچندان دارد. آنها با پیروزی با اختلاف دو گل در این دیدار می‌توانند قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرند. در سوی دیگر میدان ملوانی‌ها که پس از اولتیماتوم هیات مدیره این تیم به اسکوچیچ، توانسته‌اند سه پیروزی پیاپی را جشن بگیرند در اوج آمادگی به سر می‌برند. آنها تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته‌اند و آنطور که مربیشان گفته، آماده‌اند تا آبی‌پوشان را غافلگیر کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10