(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 07 آذر 1392 - شماره 20651

آلودگی هوای تهران از مرز هشدار گذشت
صدور کارت ملی از بهمن ماه متوقف می‌شود
وزارت بهداشت هشدار داد
رشد 9 برابری شیوع ایدز طی 12 سال
فرش قرمز برای خودروسازان پهن نکنیم
 حوادث کوتاه از کشور
تناقض فاحش آمار پزشکی قانونی و نظام پزشکی درباره شکایت‌های مردمی
عزل و نصب‌ها در آموزش و پرورش به مناطق شهر تهران رسید
با حضور وزرای خارجه سازمان اکو
پارک گردشگری اکو افتتاح شد
گازگرفتگی 27 دانش‌آموز دختردر کلاس درس
مهر تخلف بر پروانه یک شرکت مهندسی ساختمان
توقیف 2 شناور سعودی در آب‌های بوشهر
کشف نمونه‌‌هایی از فسیل دایناسورها در کوهبنان
بچه هرکول چینی
کشف گور جمعی در مکزیک
انفجار بمب در نزدیکی نیروگاه هسته‌‌ای
رشد درخت در ریه مرد روسی
   


مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از گذشتن هوای پایتخت از مرز هشدار خبر داد.
دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون با قرار گرفتن روی عدد 157 باعث شد که هوای پایتخت از مرز هشدار بگذرد.
به گفته وی، این شاخص نسبت به روز گذشته که روی عدد 143 ایستاده بود افزایش 14 واحدی نشان می‌دهد.
رشیدی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری شرایط جوی در بیشتر نقاط کشور طی دو روز آینده و انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود روند افزایش آلاینده‌ها در پایتخت ادامه داشته باشد.
استقرار اتوبوس آمبولانس‌ها در میادین اصلی
به دنبال تشدید آلودگی هوا در تهران 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس در 5 میدان اصلی شهر به منظور امدادرسانی مستقر شدند.
بنا بر گزارش روابط عمومی اورژانس تهران، در طی ایجاد قرارگیری «آلودگی هوای تهران» در شرایط هشدار تا پایان روز پنج‌شنبه اتوبوس آمبولانس‌ها در پنج میدان تجریش، انقلاب، راه‌آهن، آزادی و امام‌خمینی از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر مستقر شدند تا به هموطنان خدمات درمانی و امدادی ارائه کنند.
آماده‌باش مراکز بهداشتی درمانی تهران
رئیس مرکز سلامت محیط و کار با اشاره به آماده‌باش مراکز بهداشتی درمانی تهران گفت: با توجه به شرایط ناسالم هوا مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل بپرهیزند.
وی با بیان اینکه در این شرایط کیفیت هوا ناسالم تلقی می‌شود، توصیه کرد: مبتلایان به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار خاطرنشان کرد: به مراکز بهداشتی درمانی تهران ابلاغ شده است که در این شرایط بیماری‌های قلبی، ریوی، و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان محتمل است و باید برای افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی آمادگی لازم را داشته باشند.
تداوم آلودگی هوا تا چند روز آینده
کارشناس ارشد هواشناسی از تداوم آلودگی هوای شهر تهران تا چند روز آینده خبر داد.
محمد اصغری در این رابطه افزود: امروز در اوج آلودگی هوا هستیم اما از فردا موج جوی از فراز تهران عبور می‌کند که اگر چه در کاهش آلودگی هوا تاثیری ندارد اما جلوی افزایش آن را می‌گیرد.
وی ادامه داد: به طور کلی در آذر و دی ماه امسال نیز همچون سال‌های گذشته با تشدید آلودگی هوای شهر تهران مواجه خواهیم بود.
این کارشناس ارشد هواشناسی از بارش باران در نیمه شمالی کشور خبر داد و به ایسنا گفت: در روز یکشنبه سامانه بارشی که از کشورمان عبور می‌کند موجب بارش‌هایی در نیمه‌شمالی کشور می‌شود.
به گفته اصغری اگرچه در حرکت این موج بارشی، شاهد بارندگی در شهر تهران نخواهیم بود اما تاثیر آن را بر وضعیت آلودگی هوا خواهیم داشت.

 


رئیس سازمان ثبت احوال کشور از توقف حتمی صدور کارت ملی و آغاز رسمی صدور کارت هوشمند ملی از بهمن ماه خبر داد.
دکتر ناظمی اردکانی معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در جریان بازدید دکتر نوبخت سخنگوی دولت از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور با اعلام این خبر افزود: سازمان ثبت‌احوال شرایط را برای ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی آماده کرده است و با توجه به کاربردهای متعدد این کارت و تاثیرات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن بایستی شرایط کاربردی کردن آن در تمام دستگاه‌ها فراهم شود.
ناظمی اردکانی تاکید کرد: از بهمن ماه سال جاری صدور کارت ملی فعلی متوقف و برای متقاضیان کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه شناسنامه‌های مکانیزه جدید دارای امنیت بالایی است و قابلیت جعل آن از بین رفته است، تاکید کرد: این شناسنامه‌ها مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور صادر می‌شوند.
دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز ضمن تقدیر از پیشرفت‌های حاصل شده در امور سازمان ثبت‌احوال، آمادگی این معاونت را برای تامین هزینه‌ها و امکانات لازم اعلام کرد.
نوبخت همچنین قول مساعد داد تا حمایت از کارت هوشمند ملی را در اعتبارات آینده بیشتر مورد توجه قرار دهد.
گفتنی است بر اساس مصوبه هیئت دولت کارتهای ملی فعلی تا پایان امسال اعتبار دارند.

 


معاون بهداشتی وزیر بهداشت با هشدار نسبت به خطر انفجار مجدد ایدز به دنبال تغییر الگوی انتقال این بیماری، کودکان کار و خیابانی، معتادان تزریقی و روابط جنسی ناسالم را سه زنگ خطر مهم برای انفجار مین اچ‌آی‌وی / ایدز در کشور عنوان کرد.
دکتر علی‌اکبر سیاری در نشست خبری در آستانه روز جهانی ایدز (10 آذر)،‌ ویروس ایدز در جامعه را به «مین» تشریح کرد که نقشه‌ای در دست کسی نیست و ممکن است هر لحظه روی مین برود و گفت: بر این اساس هرکسی ممکن است در مرکز ابتلا به این ویروس قرار داشته باشد. یکی در آرایشگاه، یکی در دندانپزشکی، یکی در زندان و...
وی نسبت به کاهش سن مصرف مواد محرک هشدار داد و گفت: سن مصرف مواد محرک به نوجوانان رسیده؛ سنینی که باعث رفتارهای جنسی مخاطره‌آمیز می‌شوند. آمارها نیز بیانگر همین موضوع است؛ به طوری که مشاهده می‌کنیم آمار ابتلا به ایدز از طریق تزریقات با سرنگ مشترک در معتادان به سوی انتقال جنسی منتقل شده است.
سیاری ادامه داد: در سال 91، 33 درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بوده است؛ این در حالی است که در سال 80، روابط جنسی تنها 10 درصد عامل انتقال ایدز بوده است و این موضوع زنگ خطر بزرگی است.
در ادامه این نشست رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با هشدار نسبت به روند رو به رشد انتقال ایدز از طریق روابط جنسی ناسالم، گفت: انتقال اچ‌آی‌وی/ایدز از طریق روابط جنسی ناسالم از مرز 30 درصد عبور کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا ضمن اشاره به برنامه‌های کنترل اچ‌آی‌وی‌/‌ایدز در کشور، گفت: شعار امسال سازمان ملل به پیشگیری و کنترل ایدز در جوانان و نوجوانان اختصاص دارد. به این ترتیب لازم است اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی این گروه سنی را از پیامدهای ناشی از ابتلا به این عفونت مطلع کرد و روش‌های پیشگیری از ابتلا به این عفونت را آموزش داد.
وی گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده در دنیا، حدود دو میلیون نفر از 35 میلیون و 300 هزار مبتلا به عفونت ‌HIV در دنیا را جوان‌های 10 تا 19 ساله تشکیل می‌دهند. بنابراین این قشر نیازمند توجه ویژه هستند چرا که این قشر احساساتی بوده، به سلامت خود کمتر توجه دارد و آگاهی‌هایش نسبت به رفتارهای پرخطر بسیار کم است. همچنین این گروه سنی درباره اینکه HIV/ ایدز می‌تواند از طریق تماس جنسی انتقال یابد، آگاهی چندانی ندارد و در عین حال اگر به یک بیماری مزمن مبتلا باشد، کمتر به آن بها می‌دهد و از انگ و تبعیض ناشی از عفونت به شدت نگران است. به همین دلیل به سادگی تحت مراقبت و درمان قرار نمی‌گیرند. این مسئله سبب می‌شود که این گروه آسیب‌پذیرتر باشند.
گویا در عین حال ادامه داد: البته این گروه سنی به شدت آموزش‌پذیرند و تجربه نشان می‌دهد که این قشر می‌تواند آموزش به همسالان خود را بهتر از هر قشر دیگری هدایت کند.

 


رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همزمان با افزایش شاخص کیفی آلودگی هوا به 143 و قرار گرفتن هوای پایتخت در شرایط ناسالم گفت: بر اساس آمار منابع رسمی، آلودگی هوا سالانه جان سه هزار نفر از شهروندان تهرانی را می‌گیرد و زمان آن رسیده که این موضوع را ریشه‌ای‌تر مورد توجه قرار دهیم.
محمد حقانی افزود: علاوه بر سه هزار نفری که سال گذشته بر اثر آلودگی هوا در تهران فوت کردند، یک هزار نفر دیگر نیز بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این در حالی است که خودروهای آلاینده و غیر استاندارد هر سال جان چهار هزار شهروند تهرانی را می‌گیرند.
وی با اشاره به این که علاوه بر این در 8 سال گذشته مشکلات ناشی از خودروهای تولید داخل نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر نیز شده و در صنعت خودروسازی به جای این که پیشرفت داشته باشیم پسرفت داشته‌ایم، اظهار کرد: در چنین شرایطی چرا باید برای کارخانجات خودروسازی فرش قرمز پهن کنیم؟
رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید شاهراه حیاتی نجات تهران از بحران آلودگی هوا با عبور از ریل‌های مترو به مقصد خواهد رسید و از این رو توسعه و تکمیل شبکه متروی پایتخت می‌بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 


زلزله در میناب
بندرعباس- فارس: زلزله‌ای به بزرگی 6/4 در مقیاس ریشتر شهرستان میناب از توابع هرمزگان را لرزاند.
این زلزله‌ در ساعت 10:55 دقیقه صبح دیروز به وقوع پیوست.
هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.
مرگ کارگر حفاری
بوکان- خبرنگار کیهان: یک کارگر در بوکان هنگام حفاری چاه جان خود را از دست داد.
این کارگر 53 ساله عصر سه‌شنبه در منطقه ساحلی واقع در بلوار محمدرسول‌الله(ص) بوکان در حالی که مشغول کندن چاه و گذاشتن لوله‌های بتنی در آن بود ناگهان در زیر یکی از بتن‌های داخل چاه گرفتار شد.
مومن‌پور رئیس جمعیت هلال‌احمر بوکان گفت: ماموران آتش‌نشانی، هلال‌احمر و نیروی انتظامی بعد از 6 ساعت تلاش ساعت 23 سه‌شنبه موفق شدند جسد بی‌جان این کارگر را زیر بتن و گل‌ولای داخل چاه بیرون آوردند.
مرگ در اثر مسمومیت گازگرفتگی
اصفهان-خبرنگارکیهان: مسئول امور پایگاه‌های حوادث و فوریت‌های پزشکی فریدن گفت: روز سه‌شنبه بر اثر بی‌احتیاطی استفاده از زغال در اتاق و استنشاق گاز منوکسیدکربن مرد 55 ساله‌ای در بویین میاندشت اصفهان جان خود را از دست داد و جوان 35 ساله راهی بیمارستان شد.
مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی
شهرکرد - واحد مرکزی خبر: استنشاق گاز منوکسیدکربن جوان 20 ساله را در شهر فارسان به کام مرگ کشاند. دکتر شاهین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: این حادثه گازگرفتگی که در یک منزل مسکونی شهر فارسان اتفاق افتاد یک مسموم نیز داشت که به بیمارستان منتقل شد.
قاچاق اشیای تاریخی
کرمانشاه- مهر: با تلاش شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی سپاه استان کرمانشاه 32 قطعه عتیقه از دوران مادها و 11 کیلوگرم ماده مخدر از یک باند قاچاق آثار باستانی و عتیقه کشف و ضبط شد و 2 نفر قاچاقچی به دام افتادند.
براساس همین گزارش قاچاقچیان قصد خارج کردن اشیای عتیقه از کشور را داشتند که پس از پایان اقدامات اطلاعاتی در یک عملیات دقیق و از پیش تعیین شده دستگیر شدند.
انهدام باند قاچاق سلاح
ارومیه - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از شناسایی و متلاشی شدن یک باند قاچاق سلاح در شهرستان ارومیه خبر داد.
سرهنگ رحیم جهانبخش افزود: از اعضای این باند 37 قبضه انواع سلاح‌ شکاری ساخت کشور ترکیه کشف و ضبط شد. وی اضافه کرد: در عملیات انجام شده 4 نفر از اعضای این باند که در سطح کشور به قاچاق سلاح می‌پرداختند. دستگیر شدند.
برخورد با صیادان غیرمجاز
پلدشت- خبرنگار کیهان:فرمانده هنگ مرزی پلدشت گفت: مرزبانان این هنگ به هنگام گشت‌زنی در آبهای سد ارس پلدشت دو تن از صیادان با سابقه این منطقه را که در حال صید غیرمجاز بودند دستگیر و تورهای آنها را ضبط کردند.
سرهنگ زینال‌نژاد افزود: از این افراد 317 کیلوگرم ماهی صید شده و 89 رشته تور ماهیگیری و 3 حلقه تیوب بادی به دست آمد.
متهمان با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
پراید، تراکتور را واژگون کرد
اردبیل - فارس: در تصادفی عجیب در شهرستان بیله‌سوار یک دستگاه پراید، تراکتور عبوری را کله پا کرد.
در این حادثه که صبح دیروز و در خیابان اصلی بیله‌سوار اتفاق افتاد تراکتوری که در حال حرکت بود در برخورد با سواری پراید واژگون شد.
در این تصادف راننده پراید در کنترل خودرو دچار مشکل شد و با سرعت بسیار بالا با تراکتور برخورد کرد که منجر به جراحت راننده هر دو وسیله نقلیه شد. مصدومان به بیمارستان انتقال یافتند.



 


گزارش‌های آماری سازمان پزشکی قانونی حاکی از آن است که در لابه‌لای شکایت‌های پزشکی، بیشترین موارد مربوط به جراحان زنان و زایمان است اما در مقابل سازمان نظام پزشکی ایران خلاف این نظر را دارد و معتقد است که این شکایت‌ها حتی به 25 عدد هم نمی‌رسد.
بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، از مجموع پرونده‌‌های مورد بررسی در کمیسیون‌ها یک هزار و 927 مورد مربوط به شکایات ناشی از قصور پزشکی بود که 818 مورد آن منجر به محکومیت و یکهزار و 109 مورد منجر به تبرئه پزشک شد.
بر اساس این گزارش آمار پرونده‌‌های قصور پزشکی در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3/3 درصد بیشتر شده است. در این مدت و با توجه به رشته‌های تخصصی گروه‌های پزشکی، جراحی زنان و زایمان با 271 مورد بیشترین تعداد شکایت در حوزه قصور پزشکی را داشته است. پس از آن به ترتیب جراحی عمومی با 211 مورد، ارتوپدی با 205 مورد، دندانپزشکی با 191 مورد، جراحی پلاستیک با 141 مورد و گوش و حلق و بینی با 119 مورد بیشترین موارد شکایت در نیمه اول امسال را داشته‌اند.
گزارش‌های سازمان نظام پزشکی ایران نیز نشان می‌دهد که متخصصان زنان و زایمان، پزشکان عمومی، ارتوپدها و جراحان به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم بیشترین شکایات پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند.
اما دکتر ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با مهر، موضوع بالا بودن آمار شکایت از متخصصان زنان و زایمان را رد کرد و گفت: آماری که من قرار است به وزارت بهداشت ارائه دهم، تنها 24 مورد شکایت از متخصصان زنان و زایمان در مدت یک سال بوده است.
وی با تاکید بر اینکه تعداد شکایت‌ها از متخصصان زنان و زایمان در این سال‌ها خیلی کم شده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر نوزادان و مادران باردار در حین زایمان، کاهش یافته است.
معاون سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: بررسی‌ها و گزارش‌های ما نشان می‌دهد که آمار شکایت بیماری‌های قلبی و مرگ‌های ناگهانی، به مراتب بیشتر از زنان و زایمان است.
در همین حال دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: آمار به تنهایی قابل ارائه نیستند. بلکه باید ببینیم چرا این آمار بالاست.
وی با اعلام اینکه در بخش بیماران بستری در بیمارستان‌ها، بیشترین شکایت‌ها مربوط به جراحی، ارتوپدی و زنان و زایمان است، گفت: شکایت از این سه رشته پزشکی در سال‌های مختلف بالا و پایین می‌شود.
فتاحی در تشریح دلایل بالا بودن شکایت از پزشکان زنان و زایمان، افزود: ابتدا باید ببینیم این شکایت‌ها در چه میزان از جامعه آماری ارائه می‌شود. قطعا وقتی تعداد پزشکان بیشتر باشد، آمار شکایت نیز بالا می‌رود.

 


با تغییر رئیس آموزش و پرورش منطقه یک تهران عزل و نصب‌ها در آموزش و پرورش به ادارات شهر تهران سرایت کرد.
به گزارش فارس اسفندیار چهار بند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که از اواسط آبان‌ماه ریاست این اداره کل را پذیرفته است دیروز در حکمی خدابنده را جایگزین رسولی در منطقه یک آموزش و پرورش تهران کرد.

 


با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو اکو و شهردار تهران پارک گردشگری اکو افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران در مراسم افتتاح پارک محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران و ناظر بر پیشرفت عمرانی این طرح که از سال‌های گذشته پایه‌گذاری شده است، سخنرانی کرد.
به گزارش اکونیوز، کشورهایی که عضو سازمان اکو هستند به منظور توسعه اهدافشان در خاورمیانه، تأسیس پارک گردشگری در سواحل خزر و شهر تهران را در برنامه خود قرار دادند و در اولین اقدام از این مرحله، افتتاح فاز اول منطقه آزاد گردشگری «آوازه» در ساحل دریای خزر مدنظر قرار گرفت.
ایجاد غرفه‌های صنایع دستی، اطلاعات تصویری، فیلم و گردشگری، رستوران غذاهای سنتی کشورهای مختلف عضو اکو، هنرهای تجسمی، موسیقی، عرضه لباس‌های محلی و سنتی و سیرک در این مکان پیشنهاد شده است.
گفتنی است این اراضی در حد فاصل بازار گل عباس‌آباد در شمال و اراضی بنیاد مستضعفان و جانبازان در جنوب در مساحتی حدود 100 هزار مترمربع قرار دارد در این باغ بزرگ دریاچه‌ای به وسعت تقریبی 1/2 هکتار احداث شده که مرکز این باغ محسوب می‌شود.
کاربری عمده این باغ اختصاصا ماهیت تجمع و گردهمایی خواهد داشت. در این باغ فعالیت‌های عمومی تفرجی با سازه‌های موقت فصلی و دوره‌ای نیز جانمایی شده است.

 


مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از گازگرفتگی 27 دانش‌آموز به علت نشت‌گاز منوکسید کربن در کلاس درس خبر داد.
حسن عباسی در گفت‌وگو با مهر گفت: ساعت 11:52 دیروز فردی در تماس با مرکز اورژانس تهران از مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه با گاز منوکسید کربن به مرکز اورژانس خبر داد و بلافاصله 8 دستگاه آمبولانس به محل حادثه در اتوبان محلاتی خیابان تکیه اکبرآبادی جنوبی اعزام شدند.
وی افزود: با حضور عوامل اورژانس بلافاصله 27 دانش‌آموز 10 تا 13 ساله که علائم مسمومیت داشتند معاینه پزشکی شده و اقدامات درمانی در محل آغاز شد.مسئولان این مدرسه به محض دیدن علائمی همچون سرگیجه، حالت تهوع در دانش‌آموزان آنها را به حیاط مدرسه منتقل کرده و با اورژانس تماس گرفته بودند.مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه مداوای دانش‌آموزان در محل انجام شد و هیچ دانش‌آموزی به بیمارستان منتقل نشد، تأکید کرد: این حادثه به علت نشت گاز منوکسید کربن در کلاس رخ داده است.

 


یک شرکت مهندسی ساختمان به جرم گرانفروشی به بیش از 400 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
محمدحسین سرابیان مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به شکایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران علیه یک شرکت مهندسی ساختمان به دلیل گرانفروشی و عدم درج قیمت انواع شن و ماسه گفت: پس از انجام تحقیقات لازم و با توجه به مستندات موجود در پرونده تخلف انتسابی محرز تشخیص داده شد.
وی تاکید کرد: واحد صنفی مزبور علاوه بر ممهور شدن پروانه کسب به مهر تخلف به پرداخت 4 میلیارد و 636 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
سرابیان افزود: این حکم در شعبه تجدید‌نظر نیز تایید شد.

 


فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: دو شناور متجاوز متعلق به عربستان سعودی در آب‌های حوزه استحفاظی استان بوشهر توقیف شد و 9 ملوان آن نیز دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی فرماندهی دریابانی بوشهر، قلندر لشکری در تشریح عملیات توقیف دو شناور سعودی گفت: روز سه‌شنبه دریابانان مستقر در آب‌های جنوب کشور با استفاده از تجهیزات الکتریکی و اپتیکی از حضور دو فروند شناور در آب‌های استحفاظی کشورمان در جنوب مطلع شدند.
وی خاطرنشان کرد: با حضور در محل مورد نظر، دریابانان با دو فروند شناور که با پرچم کشور عربستان در حال صیادی غیرمجاز در این منطقه بودند روبه‌رو شدند.فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری 9 تن از ملوانان این دو شناور سعودی اظهار کرد: در انجام تحقیقات مشخص شد این 9 تن تبعه کشورهای مختلف بودند.

 


نمونه‌هایی از فسیل دایناسورها و فسیل «تریلوبیت» در کوهبنان استان کرمان کشف شد. به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کوهبنان گفت: فسیل بسیار قدیمی «تری‌لوبیت» که بقایای اثر نوعی بی‌‌مهره مربوط به دوران کامبرین یا پالئوزوئیک و بقایای نوعی دایناسور مربوط به دوران ژوراسیک است در جستجوهای باستان‌شناسی چند روز گذشته در کوهبنان کرمان یافت شد.
متقی افزود: بقایای تریلوبیت شامل قطعه سنگی در ابعاد سه در 2 سانتیمتر و بقایای دایناسور شامل سنگی دایره‌ای شکل در شعاع نیم متر است که توسط کارشناسان زمین‌شناسی پس از 6 روز کار کارشناسی در آزمایشگاه‌های فسیل‌‌شناسی مورد تائید قرار گرفت. کارشناس چینه و فسیل‌شناسی نیز گفت: تریلوبیتها، گروهی از بندپایان قدیمی بسیار ساده و ساکن دریا بودند که از روی بدن بندبند و پوشش سخت خارجی، مشخص می‌شوند.

 



یک زن چینی نوزاد 6 کیلو و 17 گرمی به دنیا آورد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، گفته شده این مادر 27 ساله و کودکش که دو برابر وزن نوزادان چینی را دارد، در سلامت کامل به سر می‌برند.
پزشکان در بیمارستان‌ شانگهای، که این کودک در آن متولد شده گفتند که وقتی که مادر این نوزاد باردار بود بیش از حالت عادی می‌خورده و زمان زیادی را در رختخواب می‌گذرانده است.
این مادر به تلویزیون دولتی چین گفته است که وقتی باردار بوده هر روز یک لیوان شیر، یک تخم‌مرغ و مقدار زیادی میوه می‌خورده است.
خو چانگن، رئیس بخش زنان و زایمان از دانشگاه فودان گفت که این کودک ممکن است در آینده با مشکلاتی در سلامت مواجه شود.
این نوزاد بزرگ‌ترین نوزاد متولد شده در چین نیست. قبل از او کودکی با وزن 7 کیلو و 400 گرم در استان هنان در سال2012 متولد شد. طبق کتاب رکوردهای گینس سنگین‌ترین کودک دنیا با وزن 10 کیلو و نیم در سال 1879 در کانادا به دنیا آمد ولی 11 ساعت بعد از تولدش مرد.

 


مقامات مکزیکی از کشف 42 جسد در چندین گور دسته‌جمعی در غرب این کشور خبر دادند.
به گفته مقامات مکزیکی در پی بررسی جزئیات ناپدید شدن دو مقام فدرال، 22 گور در منطقه «لابارسا» در ایالت «جالیسکو» کشف شد.
پلیس مکزیک با بیان اینکه آثار شکنجه روی بدن قربانیان مشاهده شده، اعلام کرد: باندهای قاچاق مواد مخدر برای به دست آوردن کنترل منطقه با یکدیگر رقابت و درگیری شدید دارند.
«جیسوس موریلوکارام»، دادستان کل مکزیک گفت: پس از ناپدید شدن دو افسر پلیس بررسی‌ها را آغاز کردیم و دریافتیم افرادی مسئول ناپدید شدن این دو نفر از نیروهای پلیس شهری بوده‌اند.
وی اظهار داشت: پس از دستگیری مظنونان و در طول بررسی‌های انجام گرفته مکان احتمالی تدفین این دو مقام فدرال مشخص شد اما دو پلیس فدرال در میان اجساد کشف شده در این گورهای دسته‌جمعی نبودند.

 


انفجار بمبی در نزدیکی یک نیروگاه هسته‌ای در جنوب هند باعث کشته شدن حداقل 6 نفر شد.
به گزارش الجزیره، این انفجار باعث تخریب 2 خانه و کشته شدن حداقل 6 نفر شد.
بر اساس این گزارش، یکی از مجروحان حادثه توسط پلیس هند شناسایی شده و گفته می‌شود از فعالان ضدهسته‌ای و مظنون به بمبگذاری است.
بر اساس این گزارش، نیروگاه هسته‌ای «کودانکولام» که در ایالت «تامیل نادو» واقع شده از این انفجار آسیب ندیده است و عملکرد آن عادی است.
پلیس 2 بمب دیگر را در نزدیکی این نیروگاه کشف کرده و در حال بازجویی از یک فعال ضدهسته‌ای است.
در میان قربانیان حادثه یک زن و 3 کودک وجود دارد.

 


یک مرد جوان روس که قرار بود با تشخیص سرطان ریه تحت عمل جراحی قرار بگیرد، پزشکان را شگفت زده کرد.
آرتیوم سیدورکین 28 ساله که در جمهوری اودمورتیا در حوالی مرکز روسیه زندگی می‌کند، از مدتها پیش احساس درد در سینه داشت و به تدریج سرفه‌های خلط‌دار خونی هم پیدا کرده بود. بعد از انجام رادیوگرافی، پزشکان مرکز انکولوژی (سرطان شناسی) تقریباً مطمئن بودند که آرتیوم مبتلا به نوعی از سرطان در حال رشد است و بهتر است هرچه زودتر تحت عمل جراحی قرار گیرد. در حالی که آنچه در حال رشد بوده یک جوانه درخت صنوبر بوده است.
هنگام عمل جراحی، تیم پزشکی تصمیم گرفتند ابتدا برش کوچکی در ناحیه ایجاد کرده و نمونه (بیوپسی) بافت مشکوک را برای بررسی نوع عارضه به آزمایشگاه بفرستند، بعد از انجام برش بود که پزشکان با صحنه عجیبی روبرو شدند. دکتر ولادیمیر کاماشف معاون بیمارستان اودمورتیا و سرپرست تیم جراحی، می‌گوید: «ناگهان احساس کردم دچار توهم شده‌ام!» او سپس ادامه می‌دهد: «من به دستیارم گفتم بیا و یک نگاهی به اینجا بینداز، انگار ما اینجا یک درخت صنوبر داریم!» دستیار وی بعداً اقرار می‌کند که در آن لحظه فکر کرده است، دکتر تحت تأثیر فشار کاری دیوانه شده است!
طول شاخه صنوبر حدود 5 سانتی‌متر بود. احتمالاً دانه آن در اثر تنفس داخل ریه آرتیوم شده و بدن آرتیوم نتوانسته آن را دفع یا جذب کند و صنوبر با استفاده از محیط گرم و مرطوب ریه گرتیوم رشد کرده و به تدریج سبب بروز علائم درد و خلط خونی شده است.
خود آرتیوم این موضوع را اصلاً جالب نمی‌داند. او می‌گوید: «راستش را بخواهید، من اصلاً در این مدت احساس نمی‌کردم یک جسم خارجی در بدن خود حمل می‌کنم یا حتی احساس نمی‌کردم که چیزی در حال رشد کردن است، فقط می‌توانم بگویم آن خیلی درد ایجاد می‌کرد.»

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10