(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 07 آذر 1392 - شماره 20651

حدیث دشت عشق
تراکتورسازی و پرسپولیس برگزار کننده حساس‌ترین بازی هفته هستند
شروع نیم فصل دوم لیگ با تقابل تیم‌های تهرانی و تبریزی
اخبار کوتاه از فوتبال
قطعی شدن 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا
واکنش وزیر سابق ورزش به اظهارات رئیس‌جمهور
کدام موفقیت ورزشی را به خود منتسب می‌کنید؟
هفته پنجم لیگ بسکتبال و میزبانی صدرنشین از فولاد ماهان
آغاز هفته سوم لیگ برتر کشتی
بازگشت بهداد سلیمی در هفته چهارم لیگ وزنه برداری
خواندنی از ورزش ایران
   


از نوشته شهید مهندس «مصطفی ابراهیمی مجد»
«من محبوبم را دیدم»
برادران و خواهران در اين زمان رحمت خدا به تمامي بر ما نازل گشته و در اين روزها خداوند بزرگترين لطف را بر ملت ما كرده است و اسباب و مرگ لقاء خود را براي ما فراهم ساخته است و مبادا كه غافل باشيد . خدايا تو را شكر مي كنم كه عشق حضرت مهدي (عج‌) را در دل من جاي دادي و خدايا تو را شكر مي كنم كه مرا به زيور ايمان آراستي و قبل از هر چيز لازم است از آنان كه واسطه كسب معارف الهي من بوده اند از خدا براي اين بزرگواران طلب اجر و علو مقام كنم و اينان بودند كه قلب مرا روشن ساختند تا توانستم كلام پاك و گوهر بار امام امت خميني بزرگ را با تمام وجود دريابم كه چه بسا ديگران را در درك كلام او عاجز ميدانم. خدايا اين بزرگوار را براي مردم شيعه نگهدار باش .
بگذاريد بعد از مرگم بدانند كه همانطور كه اساتيد بزرگمان مي گفتند نوكر محال است صاحبش را نبيند من نيز صاحبم را ، محبوبم را ديدار كردم اما افسوس كه تا اين لحظه كه اين وصيت را مي نويسم ، ديدار مجدد او نصيبم نگشت. بدانيد كه امام زمانمان حي و حاضر است و او پشتيبان همه شيعيان مي‌باشد. از ياد او غافل نگرديد. ديگر در اين مورد گريه مجالم نمي دهد بيشتر بنويسم و تا اين زمان ديدار او را براي هيچكس نگفتم مبادا كه ريا شود و فقط كه ديگر مي گويم كه از آن ديدار به بعد چون ديگر تا اين لحظه او را نديده‌ام تمام جگرم سوخته است . و اكنون به جبهه مي روم تا پيروزي اسلام را نزديك سازم و راه را جهت ظهور حضرتش باز سازم و اميدوارم كه آن حضرت حكومتش را در زمان حياتم ببينم ( وان حال بيني و بينه الموت ) و خدايا اگر مرگ بين من و او حائل شد مرا از قبر خارج ساز، هنگاميكه ظهور آن حضرت انجام گرفت در حاليكه كفن بر تن دارم و دعا [ي مشلول] را در ابتدا نوشته ام ).باري برادران مي‌روم براي پيروزي و اگر در اين راه شهادت بالهايش را گشود و مرا همراه خود به پرواز درآورد چه خوب و نيكوست . و مادر با تو مي گويم مادر : از اينكه فرزندي را به پيشگاه خدا تقديم داشتي رنجور و غمين مباش بلكه شاد و سراپا سرور باش...
شهید مهندس «مصطفی ابراهیمی مجد»سال 1333 درتهران متولد شد ودر1360/6/26 درمنطقه دارخوئین به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
تقابل تیم های تهرانی و تبریزی در شروع نیم فصل دوم رقابت های فوتبال لیگ برتر در شرایطی است که بازی تراکتورسازی و پرسپولیس از حساسیت بالایی برخوردار است.
نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با یک دیدار در روز پنجشنبه و هفت دیدار در روز جمعه برگزار می‌شود. اما بی شک حساس ترین دیدار این هفته را تراکتورسازی و پرسپولیس برگزار می کنند. تیم قهرمان نیم فصل درحالی باید برابر تیم چهارم جدول رقابت های لیگ برتر به میدان برود که توانسته در نیم فصل نقاط ضعفش را تا حدی تحت پوشش قرار دهد و این درحالیست که تیم تبریزی تعطیلات نیم فصل را با سکوت طی کرد. پرسپولیس برای حل خلا بازیساز در تیمش، محسن مسلمان را جذب کرده و فرزاد حاتمی را هم برای حل مشکلات گلزنی تیمش اضافه کرده است. از جمع سرخ پوشان پایتخت میلاد غریبی، خانزاده، هادی نوروزی، غلامرضا رضایی و شاکری جدا شده اند و در طرف مقابل مهرآزما از جمع سر های تبریزی جدا شده و تنها محسن حسینی به جمع این تیم اضافه شده است. مجید جلالی به خوبی می داند که تبریزی ها از او قهرمانی می خواهند و دیدار برابر پرسپولیس در تبریز فرصت مناسبی برای اوست تا پرسپولیس را به زیر بکشد. آنها در سه سال اخیر همواره موفق شده اند تا پرسپولیس را در تبریز شکست دهند و همین امر اعتماد به نفس خوبی به آنها می دهد. حضور علی کریمی و کریم انصاری فرد، بازیکنان اسبق پرسپولیس در تراکتورسازی، حساسیت های این دیدار را افزایش داده است. در این دیدار نصرتی و حبیب گردانی از تراکتورسازی غایب هستند و از آن طرف پیام صادقیان از پرسپولیس هم به دلیل محرومیت به این دیدار نمی رسند. از نکات جالب این دیدار می توان به تقابل برترین خط حمله لیگ و برترین خط دفاع لیگ اشاره داشت.
استقلال – گسترش فولاد
استقلالی ها در نیم فصل اول با مشکلات عدیده مالی و کمبود نفرات به دلیل حضور در تیم ملی یا مصدومیت های پی در پی روبه رو بودند با اینحال در نتیجه گیری بسیار موفق عمل کردند. آنها به دلیل تفاضل گل کمتر قهرمانی نیم فصل را به رقیب سنتیشان واگذار کردند و مصمم هستند تا قهرمانی فصل را بار دیگر تکرار کنند و برای رسیدن به این هدف کبه، اولادی، باصفا و احتمالا مجید غلام نژاد را به خدمت گرفته اند. از طرفی مهران قاسمی و فردین عابدینی را در لیست فروش قرار دادند. از آن طرف گسترش فولاد که فصل را نسبتا خوب آغاز کرد، مدتی است در نتیجه گیری خوب عمل نمی کند و توسط صنعت نفت آبادان در جام حذفی هم حذف شد. فردین عابدینی، سید محسن حسینی، سیدی، اکرامی و جابر انصاری خریدهای این تیم در نیم فصل بودند ضمن آنکه زینال خیری از جمع آبی های تبریزی جدا شد. از تقابل های جالب این دیدار می توان به حضور ایمان موسوی و فردین عابدینی بازیکنان سابق استقلال در گسترش فولاد اشاره کرد. استقلالی ها در این دیدار سیاوش اکبرپور را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.
برنامه کامل دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر به این شرح است: * ذوب آهن – استقلال خوزستان * تراکتورسازی – پرسپولیس * فولاد خوزستان – سپاهان * ملوان – صبای قم * مس – راه آهن * نفت تهران – فجرسپاسی * سایپا – داماش * استقلال – گسترش فولاد. لازم به یادآوری است که دیدار ذوب آهن و استقلال خوزستان روز پنجشنبه ساعت 15 و سایر دیدارها جز دیدار استقلال و گسترش فولاد در روز جمعه ساعت 15 برگزار می شوند. دیدار آبی های تهران و تبریز ساعت 17:30 همان روز برگزار می شود.

 


اسامی بازیکنان پرسپولیس دربازی امروز با میلان
تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولس امروز از ساعت 15 در دیداری تدارکاتی به مصاف ستارگان میلان می رود. سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، اسامي 27 بازيکن براي حضور در اردو و ديدار مقابل ستارگان ميلان از سوي کادر فني سرخپوشان به این شرح اعلام کرد: وحيد قليچ، بهروز سلطاني، سعيد عزيزيان، نيما نکيسا، محمد پنجعلي، مرتضي فنوني‌زاده، رضا شاهرودي، پژمان جمشيدي، حميد درخشان، حميد استيلي، مهدي تارتار، فرشاد پيوس، ناصر محمدخاني، محسن عاشوري، يونس باهنر، مرتضي کرماني مقدم، بهنام ابوالقاسم‌پور، کريم باقري، مهرداد ميناوند، عليرضا امامي‌فر، پايان رأفت، علي انصاريان، مجتبي محرمي، رضا جباري، ادموند بزيک، حسن شيرمحمدي و مهدي مهدوي‌کيا.
اولتیماتوم فیفا به تراکتورسازی
فیفا به تراکتورسازی فرصت یک ماهه داد تا طلب خود را به چهار بازیکن سابق این تیم پرداخت کند.
درگذشت پیشکسوت داوری ایران
داود نصیری پیشکسوت فوتبال، داوری فوتبال و ورزش ایران بامداد دیروز به دلیل کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد.سرویس ورزشی کیهان درگذشت داود نصیری را به خانواده آن مرحوم و جامعه فوتبال تسلیت می گوید.
اشتباه عجیب کیکر درباره رضا قوچان نژاد
سایت کیکر اشتباه عجیبی را در مورد مهاجم ایرانی باشگاه استاندارد لیژ مرتکب شد.این سایت آلمانی در بخش معرفی تیمهای حاضر در لیگ اروپا، تعداد بازیهای ملی رضا قوچان نژاد را 4 بازی عنوان کرده است.این در حالیست که مهاجم مشهدی الاصل تیم ملی تا امروز 10 بازی برای تیم ملی انجام داده و 8 گل به ثمر رسانده است.
مهاجم پرسپولیس به نفت رفت
انتقال قرضی هادی نوروزی به باشگاه نفت نهایی شد. سعید شیرینی که مذاکرات برای انجام نقل و انتقالات را انجام می دهد در این باره گفت: درپی جلسه ای که با هادی نوروزی داشتیم و با توجه به توافق های قبلی جدایی قرضی این بازیکن از پرسپولیس تا پایان فصل جاری رقابت ها نهایی شد و وی به نفت تهران پیوست.
گده به آلومینیوم هرمزگان پیوست
یورگن گده آلمانی صبح دیروز پس از توافق با مدیران باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان هدایت این تیم را در مسابقات لیگ دسته اول در دست گرفت.
مرادی داور دیدار پرسپولیس و میلان
بنا به تصمیم کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال مسعود مرادی، قضاوت دیدار خیریه پیشکسوتان پرسپولیس و میلان را بر عهده دارد و محمد پیروز رام، حیدر شکور و ابوطالب طاهریان به عنوان دو کمک داور و داور چهارم مرادی را یاری می‌کنند. تیم داوری این دیدار همه جزو داوران بین‌المللی و بازنشسته فوتبال ایران هستند.
خروجی و ورودی باشگاه فجر
در نيم فصل بازيکناني از جمله مصطفي صبري، بهنام عسکرخاني، جابر انصاري و فوآد آقايي از تيم فوتبال فجرسپاسي جدا شدند. در مقابل اين باشگاه يک بازيکن از بونسي و هرزگوين جذب کرده است. همچنين ميثم خداشناس بازيکن تيم فوتبال دسته اولي نساجي به علت سپري کردن دوران سربازي به تيم فجرسپاسي پيوست.
دنیزلی در لنکر آذربایجان
مصطفی دنیزلی ، سرمربی سابق پرسپولیس پس از چند ماه دوری از مستطیل سبز با تیم لنکر آذربایجان به توافق رسید تا با قراردادی یک و نیم ساله به ارزش شش میلیون یورو هدایت این تیم را بر عهده‌ گیرد.
خطر از بیخ‌گوش منچستری‌ها گذشت
هواپيماي منچستر يونايتد تا آستانه حادثه در فرودگاه کلن پيش رفت اما در نهايت با تلاش خلبان آن به سلامت به زمين نشست. پيش از اين در سال 1958 هواپيمای حامل بازيکنان منچستريونايتد در فرودگاه مونيخ دچار حادثه شد و 8‌بازيکن اين تيم جان باختند.

 


با اعلام کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد.
در پایان نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد. این نشست قبل از مراسم بهترین های سال آسیا برگزار شد.ایران، عربستان، ژاپن و کره جنوبی کشورهایی هستند که 4 سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت. بدین ترتیب تیم های سپاهان، استقلال، تراکتورسازی و فولاد خوزستان به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شرکت خواهند کرد و فولاد خوزستان از بازی پلی‌آف معاف شد. با تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که به مدت 3 سال آینده قطعی شده است، تیم‌های منطقه شرق و غرب آسیا تا مرحله فینال با یکدیگر روبرو نخواهند شد، ضمن اینکه فینال لیگ قهرمانان در این سه سال همچنان به صورت بازی رفت و برگشت خواهد بود.

 


وزیر سابق ورزش و جوانان با انتشار بیانیه‌ای پاسخ اظهارات سه شنبه شب رئیس‌جمهور در مورد «موفقیت‌های ورزشی» را داد.
محمد عباسی، وزیر سابق ورزش و جوانان در واکنش به گزارش 100 روزه حسن روحانی که سه شنبه شب به طور زنده پخش شد و صحبت‌هایی را درباره موفقیت‌های ورزشی اظهار داشت، با انتشار بیانیه‌ای پاسخ رئیس جمهور را داد. در قسمتی از این بیانیه آمده : «از شنیدن مصاحبه جناب آقای دکتر حاج آقای روحانی رئیس جمهور محترم در ضمن گزارش 100 روزه‌شان (که به تعبیر بعضی از رسانه ها در عوض گزارش کارهایی که در این فاصله کار دولت در رفع مشکلات به ویژه مسائل معیشتی و اقتصادی مردم از جمله جوانان کشور بیشترین وقتشان را به نقد و اتهام به دولت قبل گذراندند) متعجب تدبیر سخنانشان شدم. در مورد سایر امور اهل فن و مطلعین باید پاسخ دهند. اما در اندازه‌ای که جناب آقای روحانی در مورد ورزش فرمودند؛ اجازه می‌خواهم ضمن عرض خسته‌نباشید به محضر ایشان و ملت عزیز عرض کنم که اولا وزیر ورزش معرفی شده چند روزی است که کارشان را به عنوان وزیر دولت یازدهم شروع کردند. قرار شد همه کمک کنیم. این تاکید رهبری عزیز است. اصل موفقیت های بزرگ و غرور آفرین ورزش ایران مربوط به قبل از شروع کار وزیر دولت یازدهم است. مخصوصا این دو سال و سایه تدابیر آن که تا این دو روزه همان برنامه ها ادامه دارد. وزیر دولت یازدهم به تعبیر خود ایشان تازه از کوچه پر پیچ‌و خم پارلمان گذشته و این هفته رسما شروع می کنند (بعید است ایشان ندانند که مقدمات، آمادگی و برنامه های مربوط به ایام گذشته است.) به طریقی را که در طول تاریخ کشور سابقه ندارد. حال ایشان کدام موفقیت ورزشی را به تدبیر خودشان منتسب می کنند. آیا سراغ داریم هیچ اقدامی به اندازه موفقیت های ورزشی که در این دو سال کسب شده،ملت و رهبری را با این اندازه خوشحال کرده باشد؟ بسیار علاقمندم که پس از این با تدابیر و حمایت دولت جدید از ورزشکاران و نهاد‌های ورزشی ادامه این توفیقات را شاهد باشیم.
ثانیا ایشان در مطالبشان ضمن اینکه این موفقیت‌ها را به خودشان منتسب می‌کنند، تدبیرشان را هم برداشتن سایه سیاست از ورزش تلقی کردند. تعابیر مشابهی هم در برداشتن سایه امنیت از فرهنگ و مدرسه و دانشگاه به کارگرفتند. می‌خواهم به محضرشان عرض کنم ضمن اینکه به وجود، خدمات و زحمات نیروهای امنیتی و سیاسی نظام افتخار می‌کنیم و از خداوند می خواهیم ما را با نیروهای با اخلاص فداکار کشور محشور کند، اما همگان می دانند که بر خلاف سابقه خود ایشان و تعداد زیادی از همکارانشان که از صبغه سیاسی امنیتی برخوردارند نه این خادم کوچک ملت و نه برادران عزیزم وزرای سابق اندیشمند فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش به جز سابقه معلمی و تحقیق و تدریس در مدرسه و دانشگاه و افتخار بسیجی بودن، از آن سابقه هایی که ایشان مردم را می ترسانند، نداشته ایم. اتفاقا ضمن احترام به برادران معرفی شده غالب کسانی را که ایشان به عنوان وزیر ورزش معرفی کردند و مورد استقبال مجلس قرارنگرفت، یا مستقیما شغل امنیتی داشتند یا آنطور که نمایندگان مخالف گفتند در همراهی جریانات سیاسی نزدیک به فتنه متهم شدند. پس ایشان کدام سایه سیاسی را برداشتند و قصد داشتند کدام جبهه را بر ورزش کشور جایگزین کنند؟»

 


درحساس ترین بازی هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال مهرام صدرنشین میزبان ماهان اصفهان است.
لیگ برتر بسکتبال امروز به ایستگاه پنجم می‌رسد و مهرام صدرنشین در تهران میزبان فولاد ماهان است. شاگردان مصطفی هاشمی که با برتری مقابل دانشگاه آزاد در هفته چهارم به صدر جدول رسیدند، این هفته مقابل تیم نه چندان آماده ماهان کار سختی برای ادامه صدرنشینی نخواهند داشت. پتروشیمی بعد از پیروزی در قزوین که اتفاقا حاشیه‌هایش صدای بازیکنان این تیم را در آورده و آنها معتقد بودند که بازیکنان هفت الماس به حرکات رزمی روی آورده بودند!، در زمین خود میزبان نیروی زمینی قعرنشین است. ذوب‌آهن هم که در هر سه بازی قبلی خود به پیروزی رسیده است در اصفهان به مصاف شهرداری گرگان می‌رود. گرگانی‌ها در هفته چهارم نخستین برد خود را کسب کردند. برنامه کامل هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال به این شرح است: *مهرام تهران - فولاد ماهان (ساعت 15) *پتروشیمی بندرامام - نیروی زمینی (ساعت 16) *هفت الماس قزوین - استقلال زرین قشم (ساعت 16) *همیاری زنجان - دانشگاه آزاد تهران (ساعت 16) *ذوب آهن اصفهان - شهرداری گرگان (ساعت 16) *افرا خلیج فارس - صنایع پتروشیمی (ساعت 17).

 


هفته سوم لیگ برتر کشتی آزاد، جام ولایت امروز و فردا با انجام چهار مسابقه در شهرهای تهران، رستم‌کلا، ساری و زنجان برگزار می‌شود.
در رقابت‌های این هفته در گروه یک تیم‌های استیل آذین با کفایتی مشهد و هیات کشتی رستم‌کلا با ثامن‌الحجج سبزوار در رستم‌کلا به مصاف هم می‌روند. در گروه دو نیز تیم‌های گاز مازندران با خونه به خونه بابل در ساری و شهدای زنجان با ثامن‌الحجج مشهد در زنجان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. مسابقه استیل آذین و کفایتی تنها دیدار این هفته است که پنجشنبه برگزار می‌شود و سایر دیدارها روز جمعه برگزار می گردد.

 


هفته چهارم لیگ وزنه برداری در حالی امروز و فردا به میزبانی تیم مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برگزار می‌شود که همه چیز تحت تاثیر بازگشت بهداد سلیمی به تخته مسابقات قرار دارد.
لیگ پنج هفته ای وزنه برداری امروز وارد هفته چهارم می‌شود تا پیکان و ملی حفاری به عنوان دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی، تلاشی دوباره برای صدرنشینی داشته باشند. در این میان آنچه جذابیت رقابتهای این هفته را دوچندان می کند بازگشت بهداد سلیمی و رقابت او با بهادر مولایی در دسته فوق سنگین است. سلیمی که بعد از پایان رقابتهای المپیک به دلیل بروز پاره‌ای اختلافات در اردوهای تیم ملی حضور پیدا نکرد، در رقابتهای داخلی وزنه‌برداری همچون لیگ و مسابقات قهرمانی کشور هم وزنه نزد تا دوری او از صحنه مسابقات به بیش از 15 ماه برسد. اکنون باگذشت 480 روز از مدال ارزشمند طلای المپیک، سلیمی قصد دارد بار دیگر در هفته چهارم لیگ وزنه برداری با دوبنده تیم شرکت ملی حفاری ایران روی تخته ظاهر شود. در حاضر تیم پیکان با 105 امتیاز صدر جدول رقابتهای لیگ وزنه‌برداری را در اختیار دارد و تیم ملی حفاری ایران با 103 امتیاز در تعقیب این تیم است. البته با توجه به تغییر در نحوه امتیازدهی رقابتهای لیگ که به درخواست تیم های شرکت کننده صورت گرفته است، امتیازات جدید تیم‌ها و پس از برگزاری کنگره رقابتهای لیگ، از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد.

 


* محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون تیروکمان با اشاره به این که کادر فنی تا فردا برای حضور مربیان کره‌ای در ایران تصمیم‌گیری می‌کند، عنوان کرد: به میلاد وزیری گفته‌ام هر وقت خواستید می‌توانید به تیم ملی باز گردید.
* نهمین دوره مسابقات تنیس روی میز جام فجر نوجوانان و جوانان از امروز با حضور 30 بازیکن داخلی و نمایندگانی از 6 کشور خارجی به میزبانی تهران آغاز می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10