(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 10 آذر 1392 - شماره 20653

با حضور رئیس مجلس و شهردار تهران پروژه عظیم بزرگراه طبقاتی شهید صدر به بهره‌برداری رسید
با تصویب هیئت وزیران ابلاغ شد
شرایط معافیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه
حوادث کوتاه از کشور
محور هراز مسدود شد
دستگیری مامورنماها در حین گشت‌زنی ماموران واقعی
وزیر بهداشت: سازمان نظام پزشکی پاسخگوی حقوق پزشکان عمومی است
انهدام باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی در شمال کشور
به بار نشستن نارنج 4 کیلویی در کاشان
ثبت 1800 اختراع در 7 ماه سال جاری
دختر زورگیر تبر به دست با 17 تیر متوقف شد
اگر خدا بخواهد...
پلیس آلمانی آدمخوار از آب درآمد!
هواپیمای موزامبیکی ناپدید شد
ترویج اسلام در مدارس اسکاتلند
   


بزرگراه طبقاتی صدر به عنوان طولانی‌ترین رینگ بزرگراهی شمال تهران با صرف اعتباری بالغ بر 640 میلیارد تومان دیروز طی مراسمی افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در مراسم افتتاح این پل طبقاتی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.
علی لاریجانی در مراسم بهره‌برداری از پروژه طبقاتی پل صدر با بیان اینکه به طور حتم با اتکا به نیروی داخلی می‌توان مشکلات و فضای داخلی را تغییر داد، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های اعمال شده با اتکا به نیروی داخل می‌توان زمینه رشد کشور را فراهم و تحریم را به فرصت و نعمت تبدیل کرد. از طرف دیگر این موضوع بسیار نگران‌کننده است که وقتی گشایشی در کشور فراهم می‌شود بخش‌ها و سازمان‌ها به خریدهای خارجی روی می‌آورند.
وی با بیان اینکه استفاده از زمان یکی دیگر از نکات ارزشمند پروژه صدر است، تصریح کرد: خوشبختانه با روحیه جهادی زمان اجرای پروژه کوتاه شد زیرا به طور طبیعی اجرای چنین پروژه‌هایی زمانی طولانی می‌طلبد. از طرف دیگر اجرای پروژه صدر نشان داد اگر مدیریت ساماندهی شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 14 میلیون نیروی زائد در میان 20 میلیون جمعیت شاغل کشور وجود دارد، گفت: به طور حتم راه پرش ایران در اقتصاد، استفاده از نیروی کاردان و با انرژی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کشور ظرفیت اجرای پروژه‌هایی با این ظرفیت را داراست، افزود: در گزارش اخیر رئیس‌جمهور بیان شد 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور آغاز شده است، مگر ما در کشور در سال چقدر بودجه عمرانی داریم، آن هم با این وضعیت که این همه پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.
لاریجانی تصریح کرد: اگر با تورم سالانه حساب کنیم 40 تا 50 سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها اجرا شود، بنابراین باید از ظرفیت مردم استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آماری از تلفات انرژی در ایران ارائه داد و گفت: کل تلفات انرژی ما از مرحله استخراج نفت تا تبدیل آن به برق و استفاده آن 432 میلیون بشکه معادل نفت در سال است، به صورت معمول اتلاف 196 میلیون بشکه قابل قبول است اما متاسفانه ما در سال 236 میلیون بشکه نفت هدر می‌دهیم.
صدر پروژه‌ای بین‌المللی
شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح بزرگراه‌ طبقاتی صدر در جمع خبرنگاران از بزرگراه طبقاتی صدر به عنوان یک پروژه عظیم یاد کرد و گفت: این پروژه به جهت کیفیت قابل ارائه در مقیاس بین‌المللی است.
دکتر محمدباقر قالیباف با بیان اینکه از شهروندان تهرانی بابت تحمل رنج و سختی متحمل شده در طول ساخت این پروژه پوزش می‌طلبم گفت: به عنوان شهردار تهران از اینکه چنین پروژه‌ای امروز افتتاح شد شادمانم ولی از اینکه آلودگی هوای تهران موجب صدمه به سلامت مردم می‌شود شرمنده‌ام و عذرخواهی می‌کنم.
شهردار تهران در پاسخ به شعاری مبنی بر رفع مشکل مالی درخصوص حل مشکل آلودگی هوا و تامین اعتبار مترو تهران، گفت: فقط اجرای قانون را می‌خواهیم و امیدواریم بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی برای مترو تهران که حدود سه سال است باقی مانده پرداخت شود.
شهردار تهران در خصوص تاخیر شش ماهه تحویل پروژه صدر، علت بخشی از تاخیر را تحریم‌ها دانست و گفت: در موارد مختلفی به دلیل تحریم‌ها مشکلات بسیاری داشتیم به طور مثال برای دیوار جاذب صوتی چنین مشکلی وجود داشت که با همت جوانان این دیوار جاذب صوتی در کشور تولید شد و تایید فنی از آلمان گرفتیم به طوری که امروز می‌توانیم این محصول را صادر کنیم.
38 میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی
معاون فنی و عمران شهرداری تهران در مراسم افتتاح پروژه صدر درباره هزینه‌های صرف شده برای اجرای تونل نیایش و صدر گفت: 860 میلیارد تومان برای ساخت تونل نیایش و 640 میلیارد تومان برای ساخت پل طبقاتی صدر هزینه شده است.
به گفته سیدمازیار حسینی، سنسورهایی به منظور پیشگیری از یخ‌زدگی پل طبقاتی صدر نصب شده است که قبل از اینکه سطح پل یخ زده شود، هشدارهایی را اعلام و نسبت به پیشگیری از یخ‌زدگی اقدام می‌شود.
وی درخصوص صرفه‌جویی‌های انجام شده در اجرای پروژه گفت: در حوزه کیفیت و سرعت بهتر از تجربه‌های قبلی عمل کرده‌ایم و صرفه‌جویی 38 میلیارد تومانی در هزینه‌کردهای سال گذشته داشته‌ایم.
به گفته حسینی، تمام قطعات پل و مصالح ساختمانی آن از جمله سیمان، میلگرد و سنگ در داخل کشور تولید شده است و کابل‌های 230 ولتی را در این پروژه برای روشنایی پل‌ها از زیر زمین رد کرده‌ایم.
وی در بخش دیگر سخنانش درخصوص دیواره‌‌های جذب صوت گفت: برای اولین بار دیواره‌های جذب صوت با کیفیت بالا و در حد دیواره‌های ساخت کشورهای اروپایی ساخته‌ایم و در این پروژه نیز از این دیواره‌ها استفاده کرده‌ایم و رسما اعلام می‌کنیم هیچ محصولی در ساخت پل صدر و تونل نیایش از کشورهای آسیایی خریداری نشده است.
حسینی گفت: 6 هزار نفر در پروژه پل طبقاتی صدر و تونل نیایش فعالیت داشتند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به سیستم هوشمند ترافیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: از ابتدای بهره‌برداری پل طبقاتی صدر سیستم‌های هوشمند ترافیکی نیز فعال می‌شوند.
وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه پل صدر به تونل نیایش متصل است و ورود اتوبوس و ماشین‌های سنگین به داخل تونل ممنوع است، به همین دلیل ماشین‌های سنگین اجازه تردد در پل صدر را ندارند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص مقاومت این پروژه در برابر زلزله گفت: درخواستی به شورای شهر داده‌ایم که شرکت مستقلی برای نگهداری از ابنیه و پل‌ها تشکیل شود و امیدواریم شورای شهر تهران با این درخواست موافقت کند.
60 کیلومتر حداکثر سرعت روی پل
در حاشیه این مراسم، رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه حداکثر سرعت روی پل صدر 60 کیلومتر و زیر پل 80 کیلومتر است، گفت: عوارضی بابت عبور خودروها از روی پل صدر نخواهیم گرفت.
به گفته وی در این پل طبقاتی یکصد و 80 دوربین نظارتی و 24 سیستم سرعت‌سنج نصب شده که به وسیله آنها سرعت تردد خودروها بر روی پل‌ها و داخل تونل‌ها کنترل می‌شود.
گفتنی است، با بهره‌برداری از پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، ضمن تکمیل کارکردهای ترافیکی بزگراه نیایش به تسهیل جریان ترافیک در 7 بزرگراه شهید مدرس، شهید همت، حکیم، رسالت، شهید زین‌الدین، یادگار امام(ره) و شهید چمران کمک خواهد شد.

 


با تصویب هیئت وزیران، آيین‌نامه اجرایی معافیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه عمومی برای اجرا ابلاغ شد.
بر این اساس، مشمولان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و مشمولان فارغ‌التحصیل مقاطع دانشگاهی یا معادل آن در حوزه‌های علمیه، چنانچه در مهلت یک سال پس از فراغت از تحصیل در هر مقطع بر اساس مقررات وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در یکی از دانشگاه‌ها پذیرفته شوند، تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
در ضمن مشمولان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و مشمولان فارغ‌التحصیل مقاطع دانشگاهی یا معادل آن در حوزه‌های علمیه، چنانچه در مهلت یک سال پس از فراغت از تحصیل در هر مقطع بر اساس مقررات وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از دانشگاه‌ها پذیرفته شوند، تا زمانی که وفق مواد (33) و (35) قانون خدمت وظیفه عمومی-مصوب 1363 - به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
همچنین دانشجویانی که دانشگاه محل تحصیل آنها منحل شود، به شرطی که غایب شناخته نشوند، در صورت پذیرش در سایر دانشگاه‌ها (بر اساس مقررات وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) مدت تحصیل انجام شده، جزو سنوات مجاز معافیت تحصیلی آنها محسوب نخواهد شد.
انتقال یا تغییر رشته دانشجو در مواردی که نیاز به انصراف و آزمون مجدد نیست، در صورتی مشمول معافیت تحصیلی خواهد بود که از حداکثر سنوات مجاز تحصیلی تجاوز نکند.
بر اساس این مصوبه، معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلابی که اخراج می‌شوند یا از تحصیل انصراف داده یا ترک تحصیل می‌کنند، چنانچه ظرف یک سال از تاریخ اخراج، انصراف یاترک تحصیل در همان رشته و مقطع بازگشت به تحصیل کنند، حسب مورد با درخواست مدرسه، دانشگاه یا مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه و تصویب کمیسیون موارد خاص مناطق و نواحی آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزان، کمیسیون موارد خاص مرکزی یا استانی مربوط در خصوص دانشجویان و کمیسیون موارد خاص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در خصوص طلاب، مشروط به رعایت سقف سنوات تحصیلی موضوع مواد (32) و (33) قانون خدمت وظیفه عمومی - مصوب - 1363 استمرار می‌یابد.
همچنین معافیت تحصیلی برای مشمولان در مقطع تحصیلی متوسطه، هر یک از مقاطع دانشگاهی و حوزه‌های علمیه داخل یا در خارج کشور، فقط یک بار صادر می‌شود.

 


مرگ فوتبالیست
کیش- خبرنگار کیهان: ورزشکار 44 ساله هنگام تمرین فوتبال در ورزشگاه المپیک کیش در اثر ایست قلبی درگذشت.
به گفته شاهدان عینی این ورزشکار در حالیکه حدود 45 دقیقه در گوشه‌ای از چمن بر روی زمین افتاده بود، مورد توجه حاضران قرار گرفت.
دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش در این جزیره اظهار داشت: پس از آنکه با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس گرفته شد، آمبولانس ظرف مدت 4 دقیقه در محل حاضر شد اما بیمار هیچ گونه علائم حیاتی از خود بروز نداد و تلاش‌های کادر پزشکی بیمارستان که به مدت 3 ساعت هم ادامه داشت، بی‌نتیجه ماند و بیمار به دلیل ایست قلبی جان سپرد.
اعدام باند قاچاق
کرمانشاه- ایسنا: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از دستگیری باند قاچاقچیان بین‌المللی اشیای عتیقه در این استان خبر داد.
نصرالله سپهر گفت: با تلاش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمانشاه یک باند بین‌المللی قاچاق اشیای عتیقه در کرمانشاه دستگیر شدند.
وی افزود: از این باند تعدادی اشیای تاریخی مربوط به دوران مادها و هزاره اول کشف و ضبط شد.
شبکه کلاهبرداری در دام پلیس
سرویس شهرستان‌ها: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان نوشهر مبنی بر حبس کردن وی از سوی افرادی ناشناس در منزلی و تقاضای 80 میلیون ریال وجه نقد، ماموران سریعا به محل مورد نظر عزیمت کردند.
این فرد در ادامه اظهارات خود عنوان داشت: این افراد که عضو شرکت‌های هرمی هستند به زور و تهدید قصد اخاذی و کلاهبرداری داشته‌اند که با هوشیاری و استفاده از غفلت آنان از دستشان فرار کردم.
ماموران در ادامه با هماهنگی قضایی و شناسایی محل مورد نظر پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت از این نقطه، در اقدامی غافلگیرانه 3 متهم به اخاذی و کلاهبرداری از اعضای شرکت‌های هرمی را شناسایی و دستگیر کردند.
متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی و عضویت در شرکت‌های هرمی اعتراف کردند.
سرقت یک میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها: شاگردی که اقدام به سرقت اموال یک کارگاه تولیدی لوله و لوازم بهداشتی در مشهد کرده بود توسط ماموران پلیس آگاهی خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و اظهار کرد: به صورت متوالی در شش ماهه گذشته اقدام به خروج اموال از کارگاه و با انتقال به فروشگاه‌های دیگر اقدام به فروش آن‌ها می‌کرده است و تاکنون طی اعلام شاکی ارزش تقریبی اموال مسروقه یک میلیارد تومان برآورد شده است.وی به همراه پرونده تکمیلی به منظور سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.
توقیف داروی قاچاق
پیرانشهر- فارس: فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر گفت: اتوبوس حامل داروی قاچاق در این شهرستان توسط مرزبانان توقیف شد.
علی علیپور دیروز در ارومیه اظهار کرد: ماموران مرزی گمرک تمرچین موفق شدند با توقیف 2 دستگاه اتوبوس داروهای غیرمجاز دامی و ده‌ها عدد قطعات خودرویی را کشف و ضبط کنند.
وی با اشاره به نحوه توقیف این خودرو تصریح کرد: در اجرای ششمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تلاش مرزبانان این هنگ از داخل باک دو دستگاه اتوبوس اسکانیا، 289 قطعه لوازم خودرو و 2 هزار و 170 عدد داروی غیرمجاز که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

 


فرمانده پلیس راه کشور از انسداد محور هراز خبر داد.
سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به درخواست مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر ضرورت عملیات تعمیر و غبارزدایی از سامانه‌های هوشمند و روشنایی تونل وانا در محور هراز گفت: براین اساس این محور روز یکشنبه از ساعت 8 تا 15 مسدود است.
وی افزود: طی این مدت رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین مانند محور فیروزکوه برای تردد استفاده کنند.

 


3 برادر مامورنما در حین گشت‌زنی ماموران واقعی به دام قانون افتادند.
رئيس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: ماموران کلانتری 113 بازار نوزدهم مهر ماه در حین گشت‌زنی در خیابان مصطفی خمینی به سرنشینان یک دستگاه پراید سفید رنگ مشکوک و اقدام به بازرسی از آن می‌کنند و متوجه می‌شوند که در داخل خودرو مقادیر زیادی ارز خارجی و گوشی تلفن همراه وجود دارد.
سرهنگ کارآگاه داوود‌فرد افزود: ماموران کلانتری در حال تکمیل بازرسی بودند که فردی با مراجعه به گشت یاد شده به ماموران اعلام کرد که این سه تن ضمن معرفی خود به‌عنوان مامور قصد گرفتن وجوه نقد همراه وی را داشته‌اند.
بنابراین گزارش در پی این حادثه در حالی که سرنشینان خودرو پراید قصد فرار داشتند ماموران هر سه نفر را دستگیر و به کلانتری منتقل می‌کنند.
با آغاز تحقیقات در پایگاه هفتم پلیس‌ آگاهی تهران بزرگ، اولین شاکی پرونده که متهمان قصد سرقت وجوه نقد وی را داشتند در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در حال بازگشت به منزل بودم که ناگهان سه تن با خودروی پراید اقدام به بستن مسیر حرکتم کرده، ضمن معرفی خود به‌عنوان مامور و به بهانه بازرسی اقدام به گرفتن وجوه نقد و گوشی تلفن همراهم کردند که در همین زمان واحد گشت کلانتری در محل حاضر شد و آنها را دستگیر کرد.»
با توجه به دستگیری متهمان در زمان ارتکاب جرم و کشف ده‌ها گوشی تلفن همراه و ارزهای خارجی متعلق به سایر کشورها، سه متهم که با یکدیگر برادر نیز هستند به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره زورگیری، اخاذی، کف‌زنی و سرقت های تحت پوشش در محدوده بازار، خیابان امیر کبیر، مولوی و... اعتراف کردند.
در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که متهمان اقدام به سرقت وجوه نقد، گوشی‌های تلفن همراه، طلا و جواهرات از آنها کرده بودند، یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه هفتم و شناسایی متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:‌«در منطقه خلازیر سوار یک دستگاه پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدم. ابتدا سرنشینان پراید قصد داشتند تا تحت عنوان مامور اقدام به اخاذی از من کرده اما زمانی که در برابر درخواست آنها مقاومت کردم، به زور و با تهدید چاقو اقدام به سرقت مبلغ شش میلیون تومان وجه نقد و گوشی تلفن همراهم کرده و در خیابان رجایی، مرا از ماشین به بیرون پرتاب کردند.»
سرهنگ کارآگاه داوودفرد در ادامه با اشاره به سوابق متعدد متهمان از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد مراجعه کنند.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان حقوق دریافتی «پزشکان عمومی» توهین‌آمیز است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر پزشکان به خصوص پزشکان عمومی از نظر معیشتی با مشکلات زیادی مواجه هستند که متاسفانه همین موضوع باعث شده که بخش قابل توجهی از این افراد در حوزه سلامت فعالیت نکنند.
وی با بیان اینکه میزان رقمی که برای حقوق پزشکان عمومی پرداخت می‌شود به عقیده من توهین‌آمیز است افزود: به عنوان مثال حقوق یک پزشک در سازمان انتقال خون بدون کسری 800 هزار تومان است.
هاشمی در پاسخ به اینکه چرا میزان حقوق این پزشکان این قدر پایین است عنوان کرد: علت آن را باید سازمان نظام پزشکی پاسخگو باشد. ما پیشنهادات خود را داده‌ایم و آن واقعی شدن پرداخت‌ها به جامعه پزشکی است که باید مجلس و دولت و شورای عالی بیمه در این زمینه کمک کنند.
تعداد قابل توجهی از جانبازان از پوشش بیمه‌ای مناسب برخوردار نیستند
وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه این وزارتخانه چه حمایت‌هایی را از جانبازان انجام می‌دهد تصریح کرد: تمامی جانبازان با مشکلات درمانی مواجه هستند، ولی ما متولی آن‌ها نیستیم و سازمان مربوطه باید پاسخگو باشد اما باید توجه داشت پرستاران، پزشکان و بهیاران زیادی که در زمان جنگ حضور داشتند دچار آسیب شدند و هنوز تعداد قابل توجهی از آنها تحت پوشش بیمه‌ای مناسب قرار ندارند و هزینه‌های درمان را از جیب خود پرداخت می‌کنند بنابراین باید سازمان متولی این افراد و سازمان‌های بیمه‌ای با همکاری هم پوشش مناسب بیمه‌ای برای آنها ایجاد کنند.

 


قائمشهر - خبرنگار کیهان:
با تلاش پلیس فتای مازندران بزرگترین باند سرقت و کلاهبرداری اینترنتی شمال کشور متلاشی شد.
رئیس پلیس فتای مازندران گفت در پی شکایات تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با ارسال پیامک با این بهانه که شما در قرعه‌کشی طرح هزار لبخند همراه اول برنده مبلغ 15 میلیون ریال و یا 25 میلیون ریالی کمک هزینه عتبات عالیات شده‌اید افراد مورد هدف را به پای دستگاه خودپرداز بانک‌ها کشانده و با ترفندهای خاصی از صاحبان کارت بانک با گرفتن رمز اول و دوم مبادرت به سرقت سپرده‌ها و انتقال آن به حساب‌های مخصوص می‌گرفتند، کارآگاهان پلیس فتای مازندران 3 نفر ازمتهمان اصلی و 20 نفر دیگر از همدستانشان را که 4 نفر زن در بین آنها بودند در استان‌های مازندران، تهران، گلستان، قزوین، اردبیل و البرز دستگیر کردند.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
در یک پدیده نادر درخت نارنج 5 ساله در کاشان نارنج‌هایی به وزن 4 کیلوگرم داد.
حسین‌ آزاده صاحب این درخت، گفت: با انداختن هسته‌ای از نارنج در باغچه حیاط خانه‌ام این درخت سبز و شروع به رشد کرد.
وی افزود: با مواظبت از این درخت بعد از دو سال به بارنشست.
وی یادآور شد: امسال این درخت طبق روال سال‌های گذشته در فصل بهار نارنج زیادی داشت اما همه آنها ریخت و تنها سه عدد از آنها بارور شد که حاصل آن نارنج‌هایی به وزن 4 کیلوگرم است.

 


روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت یک هزار و 827 اختراع در هفت‌ماهه سال جاری در اداره کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.
براساس این گزارش، همچنین 37 هزار و 780 شرکت در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 32 هزار و 290 فقره شرکت تجاری و 5 هزار و 490 فقره شرکت تعاونی بوده است.

 


ماموران کلانتری 152 خانی‌آباد نو از دستگیری دختر زورگیری خبر دادند که وی به اتفاق دو همدست پسر قصد فرار از تعقیب پلیس داشتند.
به گزارش مسئولان این کلانتری دختر زورگیر که ریاست این باند سه نفره را برعهده داشت سوار بر یک تویوتا قصد فرار از معرکه را داشت که با گشت ماموران این کلانتری مواجه شد.
در این تعقیب و گریز دختر زورگیر که رانندگی تویوتا را نیز برعهده داشت با مشاهده ماموران به سرعت خودرو افزود و در یک لحظه برای عبور از سد نیروهای کلانتری به طرف آن هجوم برد، به طوری که ماموران پس از پرت شدن به طرف پیاده‌رو و شلیک چندین تیر به سوی لاستیک چرخ خودرو موفق به توقف خودرو دختر زورگیر شدند. ماموران کلانتری خانی‌آباد نو بلافاصله اقدام به تعقیب خودرو زورگیران کردند.
بنابراین گزارش در حالی که ماموران همچنان خودرو را در محاصره خود داشتند افراد شرور با در دست داشتن تبر و قمه اقدام به حمله به سوی ماموران کردند اما شلیک 6 تیر جنگی آن‌ها را وادار به تسلیم کرده و خلع سلاح شدند.
در این حادثه دختر زورگیر نیز با خروج از خودرو در حالی که تبر در دست گرفته بود قصد حمله به ماموران را داشت با شلیک تیرهای واقعی مجبور به تسلیم شد.

 


در رویدادی نادر یک زن محکوم به اعدام در ترکیه پس از به دار آویخته شدن، وضع حمل کرد و نوزاد پسری به دنیا آورد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اهالی منطقه «کحاریسی» در ترکیه هنگام تماشای صحنه اعدام «صباح موسلیباسا» (28 ساله)، مشاهده کردند که این زن یک فرزند سالم پسر هنگام اجرای حکم به دنیا آورد.
روزنامه القدس العربی روز پنجشنبه نوشت: این حادثه موجب وحشت و هیجان حاضران در مراسم اعدام این زن شد.
نوزاد زودتر از موعد مقرر و حدود هفت ماهگی به دنیا آمد، در حالی که تا قبل از آن هیچیک از اطرافیان زن و مسئولان زندان به دلیل چاقی زن متوجه حامله بودن او نشده بودند.
صباح به جرم قتل همسر و دو کودکش با مسموم کردن آنان، زندانی و به اعدام و آویخته شدن از چوبه‌ دار محکوم شده بود.
زن ترکیه‌ای به مدت سه ماه منتظر اجرای حکم بود و هنگامی که طناب به گردنش آویخته و کرسی زیر پای او کشیده شد حاضران متوجه شدند به شدت دست و پا می‌زند و در این هنگام صحنه زایمان زن در وضعیتی غیرعادی و تکان‌دهنده و بر بالای چوبه ‌دار رقم خورد.پزشک حاضر در محل ابتدا گمان کرد که نوزاد مرده به دنیا آمده؛ اما اندکی بعد با تنفس مصنوعی مشخص شد که او زنده و سالم است و بلافاصله شروع به گریه کرد.

 


پلیس آلمان بعد از کشف جسد یک مرد در کوهستان‌های شرق این کشور، یک مامور پلیس را به اتهام کشتن و خوردن برخی از اعضای بدن مقتول بازداشت کرد.
به گفته پلیس شهر «درسدن»، شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این مامور پلیس 55 ساله پس از ارتکاب به این قتل بخش‌هایی از بدن قربانی را خورده است.
متهم در بازجویی‌های خود خوردن جسد مقتول را انکار کرده و اظهار داشته به خواسته مقتول او را کشته است.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته پلیس روی جسد مثله شده قربانی که در یک قطعه زمین متعلق به این مامور پلیس دفن شده بود، آثار شکنجه نیز به چشم می‌خورد.

 


یک فروند هواپیمای مسافربری موزامبیک با 34 سرنشین در مسیر پرواز به سمت آنگولا ناپدید شد.
مسئولان خط‌هوایی موزامبیک اعلام کردند: این هواپیما با 28 مسافر و 6 خدمه روز جمعه شهر «ماپوتو» را به مقصد «لوآندا»، پایتخت آنگولا ترک کرد اما به مقصد نرسید.
اطلاعات اولیه حاکی از آن است که احتمالا این هواپیما در روندو در شمال نامیبیا و در نزدیکی مرز با آنگولا و بوتسوانا فرود آمده باشد.
«نوربرتو موکوپا»، سخنگوی این شرکت هواپیمای گفت: ملیت سرنشینان این هواپیما تایید نشده است. همچنین آخرین تماس خدمه پرواز در شمال نامیبیا بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، «اولاوی آئوانگا»، فرمانده پلیس منطقه کاوانگو غرب گفت: در تلاش بی‌وقفه برای پیدا کردن هواپیما و سرنشینان آن هستیم اما بارش شدید باران عملیات جستجو را با سختی مواجه کرده است.

 


گروهی از بانوان مسلمان برای معرفی اسلام و رفع شبهات و پیشداوری‌های نادرست درباره این دین مبین، در 10 مدرسه اسکاتلند حضور یافتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران این ایده زمانی شکل گرفت که از دانش‌آموزان یکی از مدارس اسکاتلند خواسته شد بود تعریفی از کلمه «مسلمان» ارائه دهند. نتایج نشان می‌داد واژه‌های «تروریست»، «11سپتامبر» و «وحشتناک»، رایج‌ترین کلمات مورد استفاده در تعاریف دانش‌آموزان بوده است. این موضوع مسئولان مدرسه را بر آن داشت تا با تشکل زنان مسلمان تماس بگیرند. بانوان مسلمان هم تلاش کردند با حضور در مدارس و صحبت در مورد اسلام و مسلمانان، تصورات غلط موجود در ذهن کودکان را اصلاح کنند.
یکی از اقدامات این گروه، نشان دادن عکس‌هایی از زنان با حجاب مسلمان و غیرمسلمان مانند ملکه انگلیس و «مادر ترزا» به کودکان بود. دانش‌آموزان از فهمیدن اینکه زنان محجبه می‌توانند «سفیدپوست» باشند، اظهار تعجب می‌کردند.
به نظر می‌رسد گروه در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است. پس از اتمام برنامه، دانش‌آموزان از شناخت دین اسلام و ارتباط با بانوان محجبه اظهار خوشحالی کردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10