(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 10 آذر 1392 - شماره 20653

حدیث دشت عشق
دبیر فدراسیون والیبال : صدا و سیما به تعهداتش عمل نکرده اما جای هیچ نگرانی نیست
حضور قطعی والیبال ایران در لیگ جهانی سال 2015
اخبار کوتاه از فوتبال
حضور سوریان و نوروزی در خانه کشتی
جلسات کشتی برای بازی‌های آسیایی بدون خادم!
عذرخواهی AFC از فوتبال ایران
آغاز اردوی جهانی تیم ملی بسکتبال از خرداد سال آینده
شکایت علی‌آبادی از خسروی وفا
سلیمی: دلم برای تیم ‌ملی تنگ شده است
نبرد ستارگان والیبال در آمل
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «ناصر پناهی»
ما مثل حسین(ع) وارد جنگ شدیم!
شهید «ناصر پناهی» طلبه پارسای حوزه علمیه قم که دوستانش او را به ورع و تقوا و عبادت می‌شناسند، پس از دیپلم وارد حوزه شد و تحصیلات مقدماتی را شروع نمود. در همان سنین نوجوانی پس از یک دوره آموزشی در پادگان امام‌حسین(ع) ‌در خمینی‌شهر، راه جبهه را برگزید. در عملیات والفجر 4، فاو و کربلای 4 مجاهدت‌ها نمود و در گرمای طاقت‌فرسای جنوب، دو سال به رویارویی با کافران بعثی پرداخت.شهید پناهی به ورزش بسیار توجه داشت و خوشنویسی و خطاطی از هنرهای مورد علاقه ایشان بود. او از همان ابتدای دوران متوسطه، عضو انجمن اسلامی دبیرستان بود و توجه به مسائل و مبانی مذهبی را از همان دوران آغاز کرده بود و در جبهه نیز از اعضای آموزش عقیدتی و سیاسی لشکر محسوب می‌شد. این شهید پارسا در جزیره ام‌الرصاص بر اثر اصابت ترکش به کاروان شهیدان پیوست و پیکر پاکش یازده سال میهمان خاک گرم جنوب بود تا سرانجام گروه تفحص باقیمانده پیکر او را یافتند و در تاریخ 12/4/1376 بر روی دستان مردم درچه تشییع و در گلزار شهدای اسلام‌آباد به خاک سپرده شد.او در آخرین سروده‌هایش خطاب به پدر و مادر خویش گفته است:
از تو می‌خواهم که صبر سرخ بنمایی! رضا باشی به تقدیری که از بهر تو پیش آمدکه حق یار و پناه صابران باشد...»
طلبه بسیجی شهید «ناصر پناهی»، سال 1347 در درچه متولد شد و در 4/10/1365 در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 با حضور احتمالی 30 تیم در سه گروه برگزار خواهد شد.
طبق خبرهای رسیده از سوی مسئولان دپارتمان لیگ جهانی در لوزان سوئیس، طرح پیشنهادی فدراسیون جهانی برای لیگ 2014 بدین صورت است که 30 تیم در سه گروه با یکدیگر به رقابت بپردازند. در گروه اول و سوم مسابقات هفت تیم حضور خواهند داشت و در گروه دوم 16 تیم بازی می‌کنند.
طبق روال سال قبل از گروه اول و دوم هیچ تیمی سقوط نخواهد کرد و این بدان معنا است که ایران برای سال 2015 هم در لیگ جهانی حضور خواهد داشت اما به دلیل توسعه والیبال در جهان گروه سوم این مسابقات با حضور تیم‌های علاقمند به شرکت در این رقابت‌ها برگزار می‌شود که البته هیچ تیمی از گروه سوم به مرحله نهایی راه نخواهد یافت.پیش‌بینی می‌شود که از گروه اول دو تیم و از گروه دوم چهار تیم در مرحله نهایی مسابقات حاضر شوند. البته هنوز معلوم نیست که تیم ایران در این تقسیم‌بندی در گروه اول یا دوم رقابت‌ها قرار خواهد داشت.
اما در شرایطی که مسئولان فدراسیون والیبال ایران قصد دارند حضوری پرقدرت در لیگ جهانی داشته باشند و حتی در این راه در حال رایزنی برای اخذ میزبانی مرحله نهایی در لیگ جهانی در تهران هستند از گوشه وکنار شنیده می شود که بدهی صداوسیما به فدراسیون جهانی مشکلاتی را برای ایران ایجاد کرده است.
محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال با اشاره به بدهی صداوسیما به فدراسیون جهانی گفت:ما که مشکلی با صداوسیما نداریم.قرارداد آنها برای لیگ جهانی است و این قرارداد هم پابرجاست.آنها امضا کرده اند و متعهد هم شده اند.کارهای اولیه انجام شده است.این مساله تعاملی بین فدراسیون والیبال و مدیران عالی صداوسیما بوده است و انشاءالله حل می شود.
صدا و سیما یار سیزدهم
وی ادامه داد:ممکن است این مبلغ تا به حال پرداخت نشده باشد اما این طور نیست که صداوسیما این قرارداد را قبول نداشته باشد.صداو سیما همیشه یار دوازدهم ورزشی‌ها بوده،اما ما چون دوازده نفر هستیم آنها یار سیزدهم والیبال هستند.آنها همیشه به والیبال کمک کرده‌اند و این بار هم مشکلی نیست.
او در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق مانعی برای میزبانی در لیگ جهانی می شود یا نه گفت:ما مشکلی نداریم،مشکلی هم نداریم که آنها به ما اعتماد نکنند.درست است که صداوسیما به تعهداتش عمل نکرده است اما همه چیز درست می شود و جای هیچ نگرانی نیست.شک نکنید اگر میزبانی مرحله نهایی مشتری دیگری نداشته باشد یا اینکه کشور دیگری شرایطی بهتر از ما نداشته باشد فدراسیون جهانی میزبانی را به ما خواهد داد.البته در این راه وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک،دولت و مجلس هم باید به ما کمک کنند و تنهایی نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.

 


زارع فرصت حضور در جام جهانی را از دست می‌دهد
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی درباره صحبت‌های سرمربی تیم ملوان انزلی با محوریت پست بازی مازیار زارع در ملوان انزلی و تیم ملی ایران بیانیه ای صادر کرد.متن بیانیه کارلوس کی‌روش به شرح زیر است: من وضعیت مازیار زارع را به خوبی می‌دانم و به نظرات مربیان ملوان هم احترام می‌گذارم. در هر حال این مساله رضایت بخش نیست و موجب ناراحتی است چرا که مازیار زارع با این وضعیت فرصت حضور در جام جهانی را از دست خواهد داد.به عنوان هافبک شرایط مازیار زارع، شبیه به دیگر بازیکنان هافبک در لیگ ایران است اما به نظر من وظایف زارع فراتر از یک هافبک است به عنوان دفاع مرکزی، پتانسیل و توانایی‌های زیادی دارد و می‌تواند در سطح بین‌المللی رقابت کند. در نهایت باید بگویم که این مشکل تنها متوجه مازیار زارع است."
دبیرکل فدراسیون امروز راهی برزیل می‌شود
مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال برای حضور در قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برزیل امروز راهی این کشور می‌شود.کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی هم قرار است از آفریقا راهی آمریکای جنوبی شده تا به همراه کی‌روش، نمایندگان کشورمان در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی باشند.
توقف الاهلی در حضور ۹۰ دقیقه‌ای جباری
تیم الاهلی قطر در حضور ۹۰ دقیقه‌ای بازیکن ایرانی خود در خانه متوقف شد.تیم الاهلی قطر در هفته دهم رقابت‌های لیگ ستارگان قطر میزبان الخور بود که این مسابقه با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. مجتبی جباری بازیکن ایرانی الاهلی که هفته گذشته در بازی تیمش مقابل لخویا در اوایل بازی مصدوم و تعویض شد، در این مسابقه 90 دقیقه کامل به میدان رفت.
باشگاه پرسپولیس خواستار کسر امتیاز از تراکتورسازی شد
معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس می‌گوید بازیکنان این تیم در بازی با تراکتورسازی مورد اهانت تماشاگران تبریزی قرار گرفته‌اند و علی الحساب و طبق قوانین باید یک امتیاز از این تیم کسر شود. این اظهار نظر در شرایطی صورت گرفته است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قبل از این از تیم تراکتورسازی یک امتیاز به خاطر توهین‌های هوادارانش کسر کرده بود.
پاهای رونالدو 140 میلیون دلار بیمه شدند
یک شرکت بیمه پاهای کریستیانو رونالدو را 140 میلیون دلار بیمه کرده است و در صورتی که این بازیکن با آسیب دیدگی جدی مواجه شود این باشگاه غرامت فوق را دریافت خواهد کرد. باشگاه رئال مادرید اسپانیا با بزرگترین شرکت بیمه‌ای بریتانیا بر سر پاهای کریستیانو رونالدو به توافق رسید. بر اساس اعلام سایت اسپانیایی اقتصاد و تجارت(کسب و کار) در توافق جدید صورت گرفته، شرکت بیمه پاهای رونالدو را 103 میلیون یورو معادل 140 میلیون دلار گارانتی کرده است.این رقم 3 درصد بیشتر از توافق صورت گرفته بین طرفین در سال گذشته است. در صورتی که کریستیانو رونالدو با یک آسیب دیدگی جدی مواجه شود باشگاه رئال مادرید مبلغ 140 میلیون دلار را از شرکت بیمه طرف قرارداد خود دریافت خواهد کرد.
بازیکن جایگزین سرپرست می‌شود؟
حسین پاشایی بازیکن تیم راه‌آهن در مورد حضورش به عنوان سرپرست در تیم فوتبال راه‌آهن اظهار داشت: این موضوع هنوز قطعی نشده است. صحبت‌هایی در این زمینه انجام شده و زمانی که قطعی شود رسانه‌ای خواهد شد.وی ادامه داد: زندی کمی مشغله کاری پیدا کرده و با حفظ سمت قائم‌مقام باشگاه هم هست. در حال حاضر صحبت‌هایی شده که من جایگزین زندی به عنوان سرپرست حاضر شوم که اگر این اتفاق رخ بدهد باید فوتبال خود را کنار بگذارم. هر کسی عمر فوتبالی‌ای دارد و من هم در این فصل در مجموع 16 هفته فکر می‌کنم حدود 110 _ 120 دقیقه بازی کرده‌ام.
شکایت احمدزاده از ملوان
محمد احمدزاده سرمربی و مارتیک خاچاطوریان مربی فصل گذشته ملوان برای دریافت مطالبات‌شان از باشگاه ملوان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردند.
واکنش گواردیولا به حضور جاسوس در بایرن مونیخ
گواردیولا سرمربی باواریایی‌ها جنجال به راه افتاده در خصوص انتشار اخبار داخلی تیمش به رسانه‌‌های آلمان را مختومه دانست و گفت وقت ندارد جاسوسی که این اخبار را فاش می‌کرده، پیدا کند.
دومین بازیکن ایرانی در روبین کازان
مربی تیم فوتبال نوجوانان خبر از آماده شدن پیش قرارداد باشگاه روبین کازان با سعید عزت‌اللهی خبر داد.نادر عزت‌اللهی درباره پیشنهاد باشگاه روبین کازان روسیه به سعید عزت‌اللهی (فرزندش) اظهار داشت: بعد از جام جهانی نوجوانان مذاکراتی بین ما و روبین کازان انجام شد و اکنون نیز پیش قرارداد این انتقال آماده شده و فقط تصمیم ما باقی مانده است. تمام کارها انجام شده اما باید یک تصمیم درست بگیریم و به همین دلیل بعد از صحبت با باشگاه ملوان تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

 


اردوي آمادگی تيم ملی كشتي فرنگي بزرگسالان برای شرکت در رقابتهای پیش رو از جمله جام ریاست جمهوری قزاقستان از فردا در خانه كشتي تهران برگزار مي‌شود.
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی از فردا آغاز خواهد شد که حمید سوریان و امید نوروزی از جمله مردان طلایی المپیک 2012 لندن هم در جمع اردونشینان حضور خواهند داشت. بر این اساس اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو به این شرح است:55 كيلوگرم: حميد سوريان – محمد فقيري (تهران) سامان عبدولي- فرشاد عيسوند (خوزستان)، 60 كيلوگرم: محمد نوربخش (تهران) عبدالمحمد پاپي - اشکان قلی کیانی (خوزستان) محمد سلطانی(البرز)‌،66 كيلوگرم: اميد نوروزي (فارس) افشين بيابانگرد (تهران) برومند اصلان (لرستان)‌،74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده (تهران) محسن مهدی زاده(تهران) - اميرحسين مولايي (قم) ،84 كيلوگرم: طالب نعمت‌پور (لرستان) حسين نوري - مهدي محمدي (البرز) ،96 كيلوگرم: مهدي علياري- داود عابدين زاده - مصطفی خاقانی(تهران) مصطفي صالحي‌زاده (خوزستان) ،120 كيلوگرم: اميرعلي اكبري - بهنام مهدی زاده (تهران) مهدي نوري (اردبيل).

 


رسول خادم در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که در نشست‌های بازی‌های آسیایی اینچئون تا زمان برگزاری انتخابات شرکت نخواهد کرد.
در حالی که با توجه به نزدیک شدن به بازی‌های آسیایی اینچئون نشست‌های ستاد تدارکاتی برای گرفتن برنامه از فدراسیون‌های حاضر در این بازی‌ها در وزارت ورزش و جوانان به تفکیک با حضور مسئولان فدراسیون‌ها در حال برگزاری است، رسول خادم در نامه‌ای به معاونت حرفه‌ای و قهرمانی این وزارتخانه اعلام کرده که تا زمان برگزاری انتخابات در نشست‌های بازی‌های آسیایی اینچئون حضور نخواهد داشت.خادم سه نفر را به عنوان نماینده فدراسیون کشتی برای حضور در این جلسات به وزارت ورزش و جوانان معرفی کرده است که در نهایت با اعلام معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ، قرار است جلسات مربوط به حضور این رشته در بازی‌های آسیایی بعد از برگزاری انتخابات تشکیل شود.
خادم ثبت نام کرد
البته رسول خادم که بعد از مسایل و مشکلات دو سال گذشته فدراسیون کشتی به جای حجت‌الله خطیب، سکان سرپرستی فدراسیون را در دست گرفته، ظهر دیروز برای حضور در مجمع عمومی این فدراسیون ثبت نام کرد.
خادم در شرایطی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون کشتی کاندیدا شد که این فدراسیون هم اکنون با بیش از 7 میلیارد تومان بدهی مالی مواجه است.طبق اعلام وزارت ورزش، مهلت ثبت نام کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی از دیروز آغازو تا 10 روز کاری ادامه خواهد داشت.

 


دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران از انتخاب های اخیر AFC در مراسم معرفی برترین های قاره عذرخواهی کرد.
علی کفاشیان از عذرخواهی دبیرکل AFC از ایران به خاطر انتخاب نشدن در هیچ کدام از بخش‌های بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2013 خبر داد و خاطرنشان کرد: الکسی سوسی دبیرکل AFC نامه‌ای برای بنده نوشته و به فدراسیون آمده که در آن از ما به خاطر این‌که به‌رغم شایستگی در هیچ کدام از بخش‌ها به عنوان بهترین انتخاب نشدیم، عذرخواهی کرده است. من این نامه را به روابط عمومی می‌دهم تا آن را در سایت فدراسیون منتشر کند. همان‌طور که گفتم یک سری از کمیته‌های AFC این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند که چندان تمایلی به انتخاب شدن ایران ندارند. ما هم ناراحت نیستیم و به راهمان ادامه می‌دهیم.

 


تمرینات تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی بعد از پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر و از خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد.
اولین گام در راه آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پیکارهای جهانی اسپانیا مشخص شدن وضعیت قرارداد سرمربی این تیم بود. کاری که چهارشنبه گذشته طی نشست مشترک با حضور محمود مشحون و مهمد بچیروویچ انجام شد و بر اساس آن قرارداد این سرمربی اسلوونیایی برای یک سال دیگر تمدید شد.بر این اساس تیم ملی بسکتبال با بچیروویچ قهرمان آسیا شد و صاحب سهمیه جهانی، با همین مربی در مسابقات جهانی هم شرکت می‌کند.
حضور در جمع بهترین‌های جهان
محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در این باره گفت: آقای بچیروویچ همانند سال قبل برنامه‌هایی دارد که ما با آنها توافق کردیم. به یاد دارید برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا برنامه‌هایی به ما داد که تمام و کمال انجام شد. شما می دانید که سال گذشته فدراسیون از نظر مالی تحت فشار بود، اما صدای من در نیامد و تمام قول‌هایم را عملی کردم. از من حضور در کاپ آسیا و جام ویلیام جونز را خواستند که عملی شد. او از من خواست در زمان انتخابات تیم ملی در ایران نباشد که اردوی ترکیه برگزار شد. از این رو بچیروویچ برای جام جهانی برنامه‌هایش را به ما اعلام کرد و از طرف دیگر برنامه و خواسته ما نیز مشخص بود. هدف ما قرار گرفتن در بین 12 یا 8 تیم نخست جهان است که باید به آن برسیم. این موضوع هم پیش نیازهایی دارد که قرار شد بچیروویچ در طی برنامه‌هایش به ما اعلام کند.

 


نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: محمد علی‌آبادی دچار آشفتگی شده است و به جای متهمان پروژه ساختمان کمیته ملی المپیک از خودی شکایت کرده است.
محمود خسروی‌وفا، نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: امروز(دیروز) نامه‌ای به دست من رسید که علی‌آبادی بابت فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به جای متهم یا متهمان از من شکایت کرده است در حالی که من عضو هیئت‌رئیسه هستم و خودی محسوب می‌شوم.وی ادامه داد: علی‌آبادی دچار آشفتگی شده است و نگران ایشان هستم. به نظرم علی‌آبادی با این کارش می‌خواسته بگوید در روزهای آخر اتفاقی نیفتاده است در حالی که با توجه به قضایی شدن پرونده فروش ساختمان کمیته ملی المپیک از این به بعد قاضی باید تشخیص دهد که متهم پرونده چه کسی است. پاسخ علی‌آبادی را برای اینکه شان و جایگاه رئیس کمیته ملی المپیک (نه علی‌آبادی) حفظ شود را با نام افرادی که تخلف داشته‌اند و از نظر من دوستان علی‌آبادی هستند به صورت محرمانه در نامه‌ای اعلام کرده‌ام. وقتی دیدم این نامه برای من آمده و علی‌آبادی از من شکایت کرده است گفتم خودم این موضوع را اعلام کنم. به نظر من وی می‌خواسته به نوعی در این روزهای آخر از زیر بار مسئولیت فروش ساختمان کمیته ملی المپیک شانه خالی کند و ایراد این موضوع را به گردن من بیندازد.

 


قهرمان سنگین وزن وزنه برداری المپیک لندن می گوید که دلم برای حضور در تیم ملی تنگ شده است.
بهداد سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا وزنه‌برداران المپیکی تصمیم جدیدی برای بازگشت به تیم‌ملی گرفته‌اند یا خیر؟ گفت: ما درخصوص شرایط‌مان با رضازاده صحبت کرده‌ایم و قرار شد که او هم شرایط را فراهم کند تا ما به اردوهای تیم‌ملی برگردیم. منظور از این شرایط همان صحبت‌هایی است که بین ما و رضازاده صورت گرفت و همچنین قول‌هایی است که رضازاده در پشت صحنه یک برنامه مستقیم تلویزیونی داد که این بسیار مهم است. ما هم از خیلی از مواضع‌مان کوتاه آمده‌ایم و فکر می‌کنم اکنون وقت آن است که باتوجه به این‌که یک ماهی از آن موضوع گذشته است، رضازاده تمام وعده‌هایی را که داده بود، عملی کند. البته یکسری از این وعده‌ها مانند بحث مالی برآورده شد ولی یکسری دیگر از این وعده‌ها طبق آن قولی که رضازاده داده بود، هنوز عملی نشده است که امیدوارم رضازاده آن‌ها را برآورده کند تا همه چیز در صلح، صفا و صمیمیت باشد. وی در پایان در پاسخ به این سوال که دلتان برای تیم‌ملی تنگ نشده و دوست ندارید هر چه زودتر به تیم‌ برگردید؟ اظهارکرد: بله، دلم برای تیم‌ملی تنگ شده است. به هر حال هر ورزشکاری دوست دارد که در خدمت تیم‌ملی باشد و این آرزوی یک ورزشکار است. ما هم این موضوع را دوست داریم و امیدوارم شرایط برایمان هموار شود.

 


رقابت‌های لیگ برتر والیبال، امروز با برگزاری بازی حساس متین و کاله در آمل از سر گرفته می‌شود.
پس از سه هفته تعطیلی، رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری دیدار عقب افتاده کاله و متین ورامین از هفته نخست پیگیری می‌شود. به دلیل حضور تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمان قاره‌ها مسئولان سازمان لیگ، مسابقات داخلی را سه هفته تعطیل کردند. حالا پس از بازگشت ملی پوشان از سفر و استراحت باید شاهد نبرد آن‌ها در بازی متین و کاله باشیم. حمزه زرینی، فرهاد ظریف و عادل غلامی در کاله و سعید معروف، شهرام محمودی و مجتبی میرزاجانپور بعلاوه موسوی مصدوم در متین یک جنگ ستارگان تمام عیار را در این مسابقه پدید می‌آورد. دیدار حساسی که تداعی کننده خاطرات علاقه‌مندان از فینال فصل قبل لیگ برتر والیبال است. کاله مدافع عنوان قهرمانی در دو سال گذشته دو بار عنوان قهرمانی را بدست آورده است. متین ورامین اما تیم تازه تاسیسی است که در نخستین سال حضورش در لیگ به نایب قهرمانی رضایت داد. مسئولان این تیم با خرید بهترین‌های والیبال ایران در این فصل تنها به قهرمانی فکر می‌کنند. تیم‌های والیبال کاله و متین ورامین ساعت 17 امروز در آمل با یکدیگر دیدار می‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10