(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12 آذر 1392 - شماره 20655

احمدی‌مقدم در کارگاه مبارزه با قاچاق انسان: ریشه قاچاق انسان در نابرابری‌هاست
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: موادمخدر به نحوی وارد زندان می‌شود که به عقل جن هم نمی‌رسد
رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به نتایج همایش روز جهانی ایدز: شیوع ایدز در زندان‌ها مهار 100 درصدی شده است
حوادث کوتاه از کشور
سردار کمالی: مجلس حق ورود به موضوع خدمت وظیفه را ندارد
جمع‌آوری 53 تن از اوباش و اخلالگران نظم و امنیت عمومی در تهران
دستگیری عاملان اختلاس 33میلیاردی در چهار محال و بختیاری
دهها زخمی در تصادف زنجیره‌ای ماساچوست
مرد جتی در کوه‌های ژاپن!
جمجمه استثنایی!
محدودیت‌ دختران اوباما در استفاده از فیسبوک
   


فرمانده نیروی انتظامی علت قاچاق انسان را نقص قوانین مهاجرت برخی کشورها دانست و ریشه آن را نابرابری‌ها اعلام کرد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، دیروز در سومین کارگاه مبارزه با قاچاق انسان سازمان اینترپل با بیان این که اکثر جوانان کشورمان تحصیلکرده هستند، گفت: این جوانان امروز به دنبال مشاغل سطح بالا هستند و به همین دلیل رغبتی برای قبول مشاغل سخت مانند کارگری و کشاورزی ندارند، از این رو مهاجران می‌توانند در کشور ما به کمک اقتصاد آمده و مشاغلی را که جوانان خودمان آن را قبول نمی‌کنند، پذیرا شوند.
وی علت قاچاق انسان را نقص قوانین مهاجرت برخی کشورها دانست و گفت: ریشه قاچاق انسان در نابرابری‌هاست، ضمن این که اسناد راهبردی همه قدرت‌های جهان یکی از تهدیدات آینده را تغییر بافت جمعیت آن کشور به وسیله مهاجران اعلام می‌کند.
احمدی‌مقدم پیش‌بینی کرد تا نیمه قرن دوم 21 تعداد مهاجران در برخی کشورهای ثروتمند از تعداد بومیان این کشورها هم پیشی بگیرد و بومیان در اقلیت قرار گیرند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که تعدادی از مهاجران به صورت قانونی در بازار کار پذیرفته می‌شوند، گفت: متاسفانه برخی‌ها نیز جهت بهره‌برداری جنسی و قاچاق اعضای بدن مورد سوءاستفاده قرار گرفته و دچار ضرر می‌شوند.
وی ضمن تاکید بر این که ما نباید همیشه از مشکلاتی که مهاجران برای کشور به وجود می‌آورند، سخن بگوییم، تاکید کرد: این مهاجران فرصت‌های زیادی در اختیار کشور مهاجرپذیر قرار می‌دهند که می‌توان از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه سومین نشست روسای پلیس فتا کشور در واکنش به حضور برخی از مسئولان در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی از این قبیل اظهار داشت: برخی از مسئولان اخیراً آرام آرام در حال عبور از خط قرمزها هستند و اینکه این مسئولان از ابزاری استفاده کنند که مردم مجاز به استفاده از آن نیستند، درست نیست.
وی افزود: نگاه ما به بحث اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، نگاهی مبتنی بر فرصت‌محوری است ولی برخی مسئولان باید به خاطر داشته باشند که با زیر پا گذاشتن قوانین راه را برای تخطی از قوانین هموار نسازند.
فرمانده ناجا، ساز و کار فعلی شورای عالی فضای مجازی در بحث فیلترینگ را کافی دانست و تاکید کرد: وقتی بحث فیلتر برای یک سایت و صفحه اینترنتی به وجود می‌آید خود دارای بار حقوقی است و این در حالیست که ممکن است نسبت به این قضیه صراحت قانونی وجود نداشته باشد.
احمدی‌مقدم در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس فتا در خصوص مبارزه با جرایم نوظهور خاطرنشان کرد: جرائم سایبری از جمله جرائم نوظهوری هستند که خوشبختانه کشور ما در این زمینه جزو کشورهای پیش‌گام است و شاهد آن هستیم که سرعت پیشرفت در پلیس فتا بیش از سرعت افزایش جرائم نوظهور و اینترنتی است.
وی با بیان اینکه درصد کشفیات جرائم اینترنتی در دنیا 20 تا 30 درصد است، اظهار داشت: در حالی که کشف جرائم اینترنتی تنها 20 تا 30 درصد است ما در کشور توانسته‌ایم بیش از 80 درصد از جرائم نوظهور را کشف کنیم.
فرمانده ناجا در ادامه افزود: استفاده از فضای مجازی و اینترنتی به خودی خود دارای مشکل نیست ولی مصادیق مجرمانه به نوع استفاده غیرمشروع در فضای مجازی بازمی‌گردد لذا هکرها و طراحان سایت‌هایی که در تسهیل جرائم مشارکت دارند نیز مشمول جرم بوده و از لحاظ قانونی ابهامی در این قضیه وجود ندارد.
احمدی‌مقدم همچنین در واکنش به خبر تلفیق سرورهای پلیس و قوه قضائیه گفت: سرورهای پلیس و قوه قضائیه تلفیق نشده‌اند بلکه امکان لینک از طریق سرورهای رابط میان پلیس و قوه قضائیه به وجود آمده است.
وی تاکید کرد: پلیس دارای شبکه‌ها، زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای مستقلی است که به دلیل افزایش ضریب امنیتی این استقلال برای آن در نظر گرفته شده است ولی با توجه به مشارکت پلیس و قوه قضائیه و افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها بسترهای لینک‌های میان قوه قضاییه و پلیس برقرار شده است و اوایل سال آینده این امکان به صورت گسترده در تمامی کشور برقرار می‌شود.
قاچاق دختران ایرانی
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا ضمن تشریح چگونگی مهاجرت غیرقانونی اتباع ایرانی مسئله قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی را نفی نکرد و آن را در مقایسه با کل موارد قاچاق انسان ناچیز عنوان کرد.
سردار صادقی در خصوص مبارزه با قاچاق انسان با اشاره به مهاجرت غیرقانونی ایرانیان به کشورهای مختلف اظهار داشت: با توجه به آن که در حال حاضر ما با کشورهای ترکیه و مالزی لغو روادید را داریم مهاجران غیرقانونی ایرانی به صورت قانونی از ایران خارج شده و وارد این دو کشور می‌شوند و مهاجرت غیرقانونی خود را به کشورهای دیگر از آن کشورها انجام می‌دهند.
وی انگیزه مهاجران ایرانی را دستیابی به شرایط بهتر اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی دانست و درباره وضعیت قاچاق دختران ایرانی به کشورهای مختلف گفت: نمی‌توانیم بحث قاچاق دختران ایرانی به کشورهای مختلف را نفی کنیم ولی آمار قاچاق دختران ایرانی به نسبت به کل موارد قاچاق انسان بسیار ناچیز است.
سردار صادقی در پایان مقصد قاچاقچیان دختران ایرانی را کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و خصوصا کشور امارات متحده عربی دانست.
قاچاق انسان
رئیس پلیس اطلاعات و امنیتی کشور گفت: سالانه هزاران نفر به امید رسیدن به آرزوهای مبهم خود تن به قاچاق انسان می‌دهند.
سردار «حسین اشتری» در سومین کارگاه عملیاتی منطقه‌ای مبارزه با قاچاق انسان افزود: امروزه برده‌داری در قالب قاچاق انسان به نقض حقوق انسان‌ها منجر شده است.
وی با بیان اینکه قاچاق انسان بعد از قاچاق سلاح در جهان قرار گرفته، گفت: در نظام حقوق قضایی جمهوری اسلامی ایران این فعل مجرمانه است و به عنوان یکی از اقدامات تبهکارانه با مجرمین آن برخورد می‌شود.
به گفته رئیس پلیس اطلاعات و امنیتی کشور مقامات عالی و ارشد نظام توجه ویژه‌ای برای مقابله همه جانبه و جدی با این جرم دارند.
اشتری تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که خسارات فراوانی از این پدیده دیده با درک این فعل مجرمانه و مشارکت فعالانه گام‌های موثری برای جلوگیری از آن برداشته است.وی به تشدید قوانین برخورد با افرادی که انسان‌ها را به طور قاچاق از مرز عبور می‌دهند، اشاره کرد و گفت: تبادل اطلاعات درباره شبکه‌های تبهکار قاچاق انسان و دستگیری و تهدید آن‌ها به پلیس سایر کشورها از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این عرصه است.
اشتری ادامه داد: دستگاه‌های قضائی، اجرایی و پلیس ایران در راستای مبارزه با جرایم سازمان یافته وظیفه خود می‌داند برای مقابله با افراد فریب‌خورده حقوق شهروندی آنها را در نظر داشته و خسارات ناشی از این فریب خوردگی را جبران کند.وی اضافه کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی اهمیت ویژه‌ای دارد، لذا شبکه‌های بین‌المللی جرم حق دارند در زمینه ارتکاب انواع جرم از این موقعیت سوءاستفاده کنند.
اولین نشست کارگاه عملیاتی منطقه‌ای مبارزه با قاچاق انسان در سال 89 در کشور عربستان و دومین نشست در سال 90 در امارات متحده با حضور نمایندگان کشورهای منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه برگزار شد.

 


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضمن ابراز تأسف درباره دسترسی بسیار راحت مردم به موادمخدر گفت: با وجود تلاش‌های بیش از استاندارد باز هم از قاچاقچیان عقب هستیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز صبح در نشست خبری ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: ما هزینه‌های زیادی برای مبارزه با مواد مخدر پرداخت می‌کنیم ولی همچنان از قاچاقچیان عقب هستیم، در حالیکه از استانداردهای جهانی در مبارزه با مواد مخدر بیشتر تلاش می‌کنیم.
وزیر کشور انسداد مرزها، مدیریت مرزها و مقابله با قاچاقچیان را از اقدامات مهم ستاد عنوان کرد و افزود: امروز شاهد آن هستیم که برای هر کاری اعم از کاهش اضافه وزن، افسردگی، تمرکز حواس، ناتوانی جنسی و حتی خجالت از مخدرها استفاده می‌شود در حالیکه سطح آگاهی مردم پایین است و نمی‌دانند با چند بار استفاده کردن معتاد شده و دچار بیماری‌های سنگین می‌شوند.
انهدام 200 آشپزخانه تولید مخدرهای صنعتی
وی با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 200 آشپزخانه تولید مخدرهای صنعتی شناسایی و منهدم شده است، گفت: از خبرنگاران می‌خواهم با ثبت یک سازمان مردم نهاد ما را در این زمینه کمک کنند.
وی در مورد دسترسی آسان مواد مخدر در شهرها گفت: این را قبول دارم ولی با طرح جمع‌آوری معتادان و رسیدن به توزیع‌کنندگان در حال جمع‌آوری مخدر از سطح شهر هستیم که در سه ماهه نخست سال جاری 23 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.
وزیر کشور گفت: در مورد اینکه می‌گویید دسترسی در پارکها به مواد مخدر آسان است باید بگویم که در 100 روز گذشته 16 هزار معتاد را دستگیر کردیم که با این روش هم درمان را انجام می‌دهیم و هم به توزیع‌کنندگان می‌رسیم.
وی با اعلام آماری خیره‌کننده در بحث اعتیاد زنان اعلام کرد: متاسفانه آمار اعتیاد زنان از 3/5 درصد به 8/9 درصد افزایش داشته است که این زنگ خطر است، همچنین آمار دقیقی از اعتیاد دانش‌آموزان نداریم، ولی براساس آماری نمونه‌گیری شده نیم درصد دانش‌آموزان کشور معتادند و سن معتادان کاهش یافته است.
وزیر کشور در پاسخ به اینکه آیا فروش مواد مخدر هم دارید، گفت: قطعا بخشی از مواد مخدر کشف شده به وزارت بهداشت و کارخانه‌های داروسازی‌ فروخته می‌شود و بخشی هم به صورت نمادین منهدم می‌کنیم، البته وزیر کشور مخالفت خود را با فروش سهمیه‌ای تریاک به معتادان اعلام کرد.
در ادامه این نشست جانشین رئیس‌جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که در هفت‌ماهه سال 91، 200/1 تن و در هفت ماهه سال 92، دو تن کشفیات مواد مخدر صنعتی داشتیم که رشدی 60 درصدی داشته است.
دکتر رحمانی فضلی درباره برخورد با کمپ‌های غیرمجاز هم گفت: 80 درصد کمپ‌ها غیرقانونی بود که یا آنها را پلمب کردیم و یا اخطار دادیم که خود را اصلاح کنند و هم‌اکنون این کار انجام شده است.
رحمانی فضلی در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان زندان‌ها مبنی بر اینکه مواد مخدر در زندان‌ها به صفر رسیده است، گفت: من بارها گفته‌ام وقتی نمی‌توانیم در چهار دیواری محافظت شده مانند زندان مواد مخدر را کنترل کنیم، دیگر جامعه‌ جای خود را دارد، در این مورد سه جلسه بحث و بررسی داشتیم و قرار شد در زندان‌های بزرگ دستگاه‌های بادی‌‌اسکنر نصب ‌شود، البته نمی‌توانیم بگوییم که وجود مواد مخدر در زندان دلیلش مسئولان و نیروی انتظامی است، چرا که مخدر به نحوی وارد زندان می‌شود که به عقل جن هم نمی‌رسد.
وی اعلام کرد: در 100 روز گذشته 29 کیلوگرم مواد مخدر که از طریق بلع و انباری وارد زندان شده بود، کشف شد.
ممانعت نهادهای مسئول
در صیانت از خانواده‌های معتادان
وی درباره اینکه آیا برای خانواده معتادان و قاچاقچیانی که اعدام می‌شوند، بسته‌های حمایتی از سوی ستاد ارائه می‌شود؟ گفت: پروژه 10 گانه‌ای را به محققان و جامعه‌شناسان با ریاست دکتر افروغ در دانشگاه تهران داریم، چرا که پژوهش‌ها نشان می‌دهد، زنانی که معتاد هستند، خانواده‌ها را به شدت دچار بحران می‌کنند و یا زنانی که سرپرست آنها معتاد است، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
رحمانی فضلی ادامه داد: در حال حاضر هیچ نهادی نداریم که امر سرپرستی و صیانت از خانواده معتادان را برعهده گیرد و نهادهایی که مسئول هستند، زمانی که متوجه اعتیاد خانواده‌ می‌شوند، خودشان مانع صیانت از آن خانواده می‌شوند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در همین راستا مقرر شده در کنار سایر کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیته زنان و خانواده نیز تشکیل شود که نخستین جلسه آن هفته آینده برگزار می‌شود و هدف از تشکیل این کمیته، صیانت از خانواده‌های آسیب دیده است.رحمانی فضلی تاکید کرد: خیریه‌های مختلف را در این زمینه ساماندهی می‌کنیم تا از این زنان و فرزندان حمایت کنند، چرا که اگر حمایت نشوند، خود این فرزندان تبدیل به بزه‌کارانی در جامعه خواهند شد.
زنگ خطر افزایش اعتیاد زنان
از 3/5 به 8/9 درصد
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین آمار اعتیاد زنان گفت: براساس گزارش‌ها درصد اعتیاد زنان از 3/5 به 8/9 افزایش یافته که متاسفانه این رقم افزایش زنگ خطر است.
وی درباره تعداد دانش‌آموزان معتاد نیز گفت: از آمار دانش‌آموزان معتاد آمار دقیقی نداریم که بتوانیم به آن استناد کنیم، اما براساس نمونه‌گیری که صورت گرفته کمتر از 5/0 درصد دانش‌آموزان به اعتیاد مبتلا هستند اما طبق پژوهشی که صورت گرفته سن اعتیاد کاهش یافته است.
افزایش اعتیاد در بین قشر تحصیلکرده
و مشاغل آبرومند
وی با بیان اینکه متاسفانه اعتیاد در بین قشر تحصیلکرده و با تحصیلات بالای دانشگاهی و همچنین مشاغل آبرومند در دوره‌های اخیر افزایش یافته است گفت: باید اطلاع‌رسانی در حوزه مواد مخدر افزایش یابد.
وزیر کشور با اشاره به همکاری بین‌المللی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: علیرغم اینکه توافق‌های بین‌المللی در این زمینه وجود دارد اما وقتی کشورهای منطقه اولویت‌های خود را انجام می‌دهند نگرش متفاوتی وجود دارد و می‌توان گفت ایران به تنهایی در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت همه جانبه دارد.

 


رئیس سازمان زندان‌ها از مهار 100درصدی شیوع ایدز در زندان‌های ایران خبر داد و گفت: این نتیجه بر اساس ارزیابی‌های پایگاه‌های دیده‌وری وابسته به وزارت بهداشت به دست آمده است.
غلامحسین اسماعیلی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا در حالی این ادعا را کرد که روز یکشنبه اغلب سخنرانان همایش روز جهانی ایدز در تهران بویژه معاون وزیر بهداشت خلاف این نظر را داشتند و نسبت به شیوع گسترده ایدز در کشور از جمله زندان‌ها هشدارهای جدی دادند.
علی‌اکبر سیاری در این همایش ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ناهنجار بهداشتی در زندان‌ها در این رابطه به زندان کرمانشاه اشاره کرده
بود.
این در حالی است که رئیس سازمان زندان‌ها معتقد است بر اساس آمار پایگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت رقم مبتلایان به ایدز در زندان‌ها کاهش یافته و این روند نزولی سال به سال بیشتر می‌شود.
اسماعیلی این کاهش آمار را نشان از اقدامات موثر دست‌اندرکاران سازمان زندان‌ها در عرصه بهداشت و درمان در زندان‌ها دانست و افزود: اغلب افراد مبتلا به ایدز در زندان‌ها، جزو کسانی هستند که قبل از ورود به زندان بر اثر استفاده از سرنگ‌های مشترک، آلوده و در اثر رعایت نکردن موازین بهداشتی به این بیماری مبتلا شده‌اند و اکنون همین افراد در زندان‌ها با توزیع رایگان متادون به جای مواد مخدر میان زندانیان تحت کنترل هستند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: به معتادان غیر تزریقی، معتادان به تریاک یا مشتقات آن که قابلیت ترک دارند متادون داده نمی‌شود.

 


واژگونی تانکر حامل مواد سوختی
دزفول- ایرنا- واژگونی یک دستگاه تانکر حامل بنزین (مواد اولیه بنزین) در جاده اندیمشک- حسینیه، منجر به مسدود شدن مسیر سراسری اندیمشک- خرم‌آباد از پیش از ظهر دوشنبه شد.
بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک گفت: در این حادثه که روی پل ورودی منطقه دختر برجی بخش الوار گرمسیری رخ داد، تمام مواد داخل تانکر روی پل و جاده منتهی تخلیه شد.
«داریوش عالی محمدی» افزود: بدلیل قدرت اشتعال بسیار بالای مواد ریخته شده، با تلاش شهرداری‌، هلال احمر و آتش نشانی با لودر و گریدر بر روی کف جاده و مسیر خاکریزی شد. محل این حادثه در 15 کیلومتری اندیمشک و در امتداد آزاد راه پل زال به اندیمشک قرار دارد.
زمین لرزه در کاکی
بوشهر- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای با شدت چهار و یک دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر کاکی استان بوشهر را لرزاند.
این زلزله در عمق 13 کیلومتری زمین و در فاصله 14 کیلومتری شهر کاکی از توابع و شهرستان دشتی رخ داده است. تاکنون گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.
کشف لوازم آرایشی قاچاق
اراک- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شازند استان مرکزی، از کشف 8 هزار و 272 قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق خبر داد.
سرهنگ احمدرضا چگینی گفت: این اقلام از یک دستگاه خودرو در محور ورودی به این شهر به دست آمد. به گفته این مقام انتظامی در این ارتباط 3 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرقت 700 میلیونی
اصفهان- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: 2 سارق حرفه‌ای که به بهانه جمع‌آوری ضایعات وارد باغ‌ها و کارگاه‌ها شده و در فرصتی مناسب دست به سرقت می‌زدند توسط کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ ستار خسروی با بیان اینکه ارزش اموال به سرقت رفته 700 میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: با تلاش مأموران و سرانجام هنگامی که این دو نفر به عنوان مأمور جمع‌آوری ضایعات شهری مشغول بازدید از یک کارگاه صنعتی بودند شناسایی و دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه متهمان تاکنون به 8 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند اظهار داشت: سارقان با اعتراف صریح به بزه انتسابی همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
کشف محموله مواد نیروزا
گناوه- ایرنا: مأموران پایگاه دریابانی گناوه استان بوشهر یک دستگاه خودرو نیسان حامل قرص و پودر نیروزا را کشف کردند،‌ اما صاحب آن فراری شد.
فرمانده پایگاه دریابانی گناوه روز دوشنبه به ایرنا گفت: از این خودرو 31 هزار و 740 عدد قرص و 658 کیلو و 690 گرم انواع پودر نیروزا ساخت آمریکا کشف، ولی صاحب آن قبل از دستگیری متواری شد.
سرهنگ غلامرضا جمالی افزود: این خودرو شب هنگام کالاهای قاچاق را از یک قایق بارگیری کرده و قصد انتقال آن به خشکی را داشت که مأموران این فرماندهی خودرو را شناسایی و آن را به پایگاه دریابانی منتقل کردند.
وی گفت: کالاهای مکشوفه تحویل مقام‌های ذی‌ربط شد.
توقیف خودرو حامل شتر قاچاق
زاهدان- فارس: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه کامیون در حال حمل شتر قاچاق در محور خاش- زاهدان است، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان قرار گرفت و مأموران با اقدامات اطلاعاتی خودرو را شناسایی و متوقف کردند.
در بازرسی از این خودرو 30 نفر شتر قاچاق کشف و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.


 


جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای کاهش مدت خدمت وظیفه سربازان متاهل وجود ندارد گفت: اساساً مجلس حق ورود در مدت خدمت سربازی را ندارد.
سردار موسی کمالی، جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درگفت‌وگو با فارس در مورد صحبت‌های اخیر بعضی نمایندگان مجلس پیرامون کاهش مدت خدمت وظیفه سربازان متاهل گفت: اساساً مجلس حق ورود به موضوع مدت خدمت وظیفه سربازان را ندارد.
وی ادامه داد: کاهش و افزایش خدمت در اختیار و حیطه وظایف کمیسیون های مجلس نیست و قانون این اختیار را به ستاد کل نیروهای مسلح داده است.
جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: قرار شده مجلس نظرات خود را به ما دهند تا ما آنها را بررسی کنیم که ما نیز به آنها گفتیم به جای تصویب قانون جدید بروند نگاه کنند که چقدر از قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال 84 اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: آیا ما مشکل کمبود یا نبود قانون داریم؟ یا اینکه اجرای قوانین مشکل دارد؟
سردار کمالی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند نظرات خود را به ستاد کل ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد گفت: برنامه‌ای برای کاهش مدت خدمت وظیفه سربازان متاهل وجود ندارد.

 


پنجمین مرحله طرح جمع‌آوری اراذل واوباش و اخلالگران نظم و امنیت در پایتخت اجرا شد.
بنابر گزارش روابط عمومی ناجا 53 تن از اراذل و اوباش سطح 3 توسط مأموران پلیس تهران جمع‌آوری و به مقر پلیس امنیت ارجاع شدند.
گفتنی است افراد دستگیر شده ضمن اقدامات رذیلانه، دست به سرقت و ایجاد ناامنی هم می‌زدند و در یک منطقه مأموران با اراذل و اوباش به صورت مسلحانه درگیر شدند.
در میان دستگیر شدگان یک متهم به کودک‌آزاری نیز وجود داشت که در کنار اوباشگری، دست به اذیت و آزار افراد کم‌سن و سال هم زده است.
گفتنی است در میان دستگیرشدگان فردی معروف به «علی چراغی» یکی از اراذل و اوباش به چشم می‌خورد که 8 ماه پیش از زندان آزاد شده بود. نامبرده چند هفته گذشته در یک جریان زورگیری چاقوی خود را در چشم مالباخته فروکرده بود.

 


فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، از کشف پرونده اختلاس 33 میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های این استان و دستگیری چهار متهم خبر داد.
سرتیپ «اسرافیل جعفری» دیروز گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اختلاس مالی در سه شعبه از یکی از بانک‌های چهارمحال‌وبختیاری، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس چهارمحال‌وبختیاری، وی اضافه کرد: ماموران با تحقیقات اولیه، اطلاعات را بررسی و عاملان اختلاس را که چهار متهم بودند شناسایی و در عملیاتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: متهمان با جعل اسناد و اوراق بانکی 33 میلیارد ریال اختلاس و در مواردی نیز وام‌های غیرقانونی دریافت کرده‌اند.
جعفری همچنین با بیان اینکه در پرونده متهمان علاوه بر اختلاس جرائمی همچون تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی، پولشویی و تبانی نیز مشاهده می‌شود، تصریح کرد: پس از تکمیل تحقیقات، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 


دهها نفر در تصادف زنجیره‌ای در بزرگراهی در آمریکا زخمی شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر لغزندگی جاده در بزرگراهی در ماساچوست حادثه آفرید و موچب شد چندین خودرو با هم برخورد کنند که در نتیجه آن دهها نفر زخمی و روانه بیمارستان شدند.
پلیس ماساچوست اعلام کرد در این حادثه 65 دستگاه خودرو و سه دستگاه تریلر با هم برخورد و بزرگراه بین ایالتی را مسدود کردند. حدود 35 تا 40 نفر در بیمارستان‌های محل بستری شده‌اند که دو نفر از آنها جراحت‌های جدی دارند.

 


«ایوروسی»، خلبان هواپیماهای نظامی سوئیسی، با بال‌های جتی خود به کوه‌های فوجی ژاپن رفت.
به گزارش فارس، این خلبان 54 ساله تاکنون 9 بار با بال‌های جتی خود در اطراف کوه‌های فوجی پرواز کرده است.
وی در مورد ماشین پرنده خود گفت: بال‌های این ماشین کوچک قادر به نگهداری 60 پوند هستند که به رآکتور کوچکی متصل می‌شوند و با سرعت 300 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند. این بال‌ها بدون هیچ فرمانی با حرکت سر و دست به هر سو حرکت می‌کنند. او امیدوار است خیلی زود این پرواز دو نفره شود.
وی اضافه کرد: به غیر از کوه‌های فوجی به ریودوژانیرو و شهرهای دیگر نیز سفر کرده است.
مطبوعات می‌گویند این خلبان سوئیسی مانند مگسی می‌ماند که در آسمان پرواز می‌کند و لقب مرد جتی را به او داده‌اند.

 


سندروم «کروزن» از جمله بیماری‌هایی است که باعث می‌شود جمجمه و سر دچار مشکلات مختلفی شود. مهمترین این مشکلات خارج شدن جمجمه از شکل طبیعی خود است.
«کایدنس تایتر» کودکی سه ساله است که به همراه مادر، سه برادر و خواهر خود از این بیماری رنج می‌برد اما مشکل او کمی با دیگر اعضای خانواده فرق داشته است.
این دختر بچه در بدو تولد به صورت سه قلو به همراه دو بچه دیگر به دنیا آمد اما سر او بد شکل‌ترین و خارج فرم‌ترین سری بوده است که تا به حال در یک انسان دیده شده است.
عکس رادیولوژی که از جمجمه این کودک گرفته شده است نشان می‌دهد که جمجه در حالتی بوده است که می‌توانست باعث له شدن مغز شود و پزشکان مجبور بودند جمجمه او را در همان هفته دوازدهم تولد عمل کنند.
این عمل جراحی که انجام آن در دنیا بسیار نادر است بیش از 5 ساعت طول کشید ولی نتیجه‌ای مثبت داشت. این روزها «کایدنس» به راحتی زندگی می‌کند و قدرت یادگیری‌اش نیز مانند بچه‌های عادی است.

 


رئیس‌جمهور آمریکا استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک را برای دختران خود محدود کرده است.
به گزارش مهر، «باراک اوباما» و همسرش میشله در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز در پاسخ به این پرسش که «سؤالی که بسیاری از والدین با آن مواجه هستند این است که فرزندان آنها تا چه حد باید به شبکه‌هایی همچون فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام دسترسی داشته باشند؟» پاسخ دادند: مالایا دختر 15 ساله‌مان دسترسی محدودی به فیسبوک دارد و ساشا دختر کوچکمان که 12 ساله است، هنوز به حد کافی بزرگ نشده تا از فیسبوک استفاده کند.
میشله بانوی اول آمریکا در این رابطه گفت: من هنوز اعتقاد زیادی به اینکه افراد جوان از فیسبوک استفاده کنند ندارم. زیرا فعالیت آنها در این شبکه در معرض دید عموم است.
رئيس‌جمهور آمریکا در حالی استفاده از فیسبوک را برای فرزندان خود محدود کرده که براساس گزارش‌های تایید شده این شبکه اجتماعی با همکاری‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از کاربران خود جاسوسی می‌کند‌.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10