(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12 آذر 1392 - شماره 20655

حدیث دشت عشق
تقسیم‌بندی بر اساس منطقه جغرافیایی تیم‌‌های شرکت کننده مورد توجه فیفاست
احتمال در تغییر نحوه سیدبندی جام‌جهانی 2014 برزیل
اخبار کوتاه از فوتبال
معرفی سرمربی جدید تیم ملی شنا
آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای جام جهانی روسیه
جای خالی نماینده ورزشکاران در تصمیمات هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک
تلاش بازنشسته‌ها برای ماندن در ورزش!
زمان برگزاری انتخابات 4 فدراسیون ورزشی
دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با نماینده سازمان بازرسی
خواندنی از ورزش ایران
برنامه مسابقات تیم ملی والیبال در لیگ جهانی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «رسول کافی»
حکم جلودار است، سر در پیش داریم
بعضی از نزدیکانش و از جمله مرحوم آیت‌الله سیداسماعیل هاشمی (قدس سره) او را تشویق کردند به حوزه علمیه برود. سیدرسول که خود نیز مشتاق کسب معارف و علوم اهل‌بیت(ع) بود پذیرفت. پیشرفت سریع او در فراگیری مقدمات، بشارتی در توانایی علمی او برای کسب مدارج عالیه می‌گردید، اما آن روز، روز نشستن و تنها درس خواندن نبود. فرمان امامش، خمینی‌بزرگ(ره) را به جان خرید. بار اول اعزامش به منطقه کردستان، بار دوم به جبهه‌های جنوب و فرجام کارش شهادت و سعادت در عملیات پیروزمندانه بدر در منطقه جزیره مجنون بود.
طلبه بسیجی شهید «رسول کافی»، سال 1347 در اصفهان متولد شد و 15/1/‍1364 در منطقه عمومی عملیات بدر (شرق دجله) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
در حالی که مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل جمعه (15 آذرماه) برگزار می شود حالا خبر می رسد که احتمال دارد در سیدبندی جام جهانی به رده‌ تیم‌ها در آخرین رنکینگ جهانی توجه نشود و آنها بر اساس منطقه جغرافیایی تقسیم شوند.
جام جهانی 2014 برزیل روز جمعه در ایالت باهیای برزیل قرعه کشی می شود و 32 تیم حاضر حریفانشان را خواهند شناخت. در کمتر از 200 روز تا جام جهانی 2014 برزیل، این قرعه‌کشی در کاستا دسائوییپه در ایالت باهیا که یک مکان دیدنی و توریستی و محلی برای گذراندن تعطیلات است، برگزار می‌شود و شبکه های مختلف تلویزیونی جهان این مراسم را پوشش خواهند داد. بر اساس برنامه اعلام شده فیفا، قرعه کشی جام جهانی ساعت 13:00 روز جمعه به وقت تهران شروع می شود. بر اساس تقویم اعلامی فیفا جام جهانی 2014 برزیل چهارشنبه 22 خرداد 93 در سائوپائولو و با بازی افتتاحیه‌ای که یک طرفش برزیل خواهد بود، رسما آغاز می‌شود. برزیل میزبان از همین حالا تیم اول گروه اول است و باید دید چه تیم‌هایی با برزیل همگروه می‌شوند. بر‌اساس آنچه اعلام شده است مرحله گروهی چهارشنبه 5 تیر 93 به پایان می‌رسد. در این روز دو بازی آخر گروه هشتم به صورت همزمان انجام خواهد شد. با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده اولین دیدارها از مرحله یک‌هشتم نهایی دو روز بعد یعنی جمعه 7 تیر 93 در بلو هوریزونته و ریودوژانیرو انجام می‌شود. مرحله یک هشتم نهایی روز دوشنبه 10 تیر 93 به پایان می‌رسد. بازیهای مرحله یک‌چهارم نهایی پنجشنبه 13 و جمعه 14 تیر انجام می شود و دو بازی مرحله نیمه نهایی در روزهای دوشنبه 17 و سه شنبه 18 تیر 93 برگزار خواهد شد و دیدار فینال روز شنبه 22 تیر انجام می شود.
سیدبندی بر اساس منطقه جغرافیایی
اما در چند وقت گذشته بسیاری درباره اینکه چه تیم‌هایی در جام جهانی 2014 برزیل با هم همگروه می شوند و یا سید‌بندی جام جهانی به چه صورت خواهد بود، گمانه‌زنی‌های کرده‌اند و سید بندی‌های مختلفی توسط رسانه‌های معتبر جهان ارائه شده که بعضا تفاوت‌هایی هم دارد. اما درتازه‌ترین این اظهار نظرات جرومه والکه دبیرکل فیفا در گفت وگو با رسانه اکیپ فرانسه تاکید کرده درباره سیدبندی جام‌‌جهانی امروز 12 آذر 92 در نشست کمیته برگزاری جام‌جهانی بحثهای نهایی انجام خواهد شد و روز پنجشنبه 14 آذر 92 و در آخرین روز نشست کمیته اجرایی فیفا ، تصمیم‌گیری نهایی فیفا و ترتیب اعلام تیم ها در سیدهای 4 گانه به صورت رسمی اعلام می شود. جرومه والکه اعلام کرده است که در سید بندی، منطقه جغرافیایی و قاره ای ملاک است نه رنکینگ فیفا، چرا که فیفا می خواهد تیم های هم قاره(به غیر از اروپا که سهمیه بیشتری در جام جهانی دارد) با یکدیگر همگروه نشوند و پراکندگی منطقی در گروههای هشت گانه وجود داشته باشد. البته این پراکندگی طوری نخواهد بود که به هیجان و زیبایی مسابقات لطمه بزند اما همواره فیفا طوری برنامه ریزی می کند که تیم‌های قدرتمند بتوانند برای جذابیت جام جهانی تا مراحل بالاتر در مسابقات باقی بمانند و این البته در مرحله یک هشتم نهایی به رده‌های تیم‌های قدرتمند در گروههایشان بستگی پیدا خواهد کرد.
ترتیب دسته بندی تیم ها
با این اظهار نظر دبیر فیفا احتمال می رود سید بندی جام جهانی بر اساس منطقه جغرافیایی تیم ها باشد. در این سید بندی تیم های اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، اروگوئه و سوییس به همراه برزیل در سید یک قرار گرفته اند. در سید دوم چهار تیم از آمریکای شمالی به نامهای آمریکا، مکزیک، کاستاریکا و هندوراس به همراه چهار تیم آسیا از یعنی ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا قرار دارند. در سید سوم پنج کشور از قاره آفریقا به نامهای ساحل عاج، غنا، الجزایر، نیجریه و کامرون دو تیم شیلی و اکوادور از آمریکای جنوبی و فرانسه که پایین‌ترین رنکینگ فیفا را دارد مشاهده می‌شود و در آخر هشت کشور اروپایی به نامهای هلند، ایتالیا، انگلیس، یونان، پرتغال، بوسنی-هرزگوین، روسیه و کرواسی در سید 4 قرار گرفت‌اند.

 


داوران ایرانی در جام باشگاه‌های جهان
عليرضا فغاني به همراه تيم ايراني در جام باشگاه‌هاي جهان قضاوت مي‌کنند. قابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان که هر ساله زير نظر فيفا و با حضور باشگاه‌هاي قهرمانان قاره ها برگزار مي‌شود، امسال مراکش ميزبان رقابت‌هاست.
مربیان تیم ملی در تمرین پرسپولیس
گاسپار به همراه آقاجانيان دو تن از مربیان تیم ملی دیروز بر سر تمرين پرسپوليس رفته و از نزديک تمرينات بازيکنان را زير نظر خواهند داشت و روز چهارشنبه در تمرين سپاهان حاضر مي‌شوند.
مصاحبه‌‌ای که مشکوک بود
قلعه نویی در واکنش به مصاحبه گوران لاوره عليه‌ خود گفت: نمي‌دانم او چرا اين مصاحبه را کرد البته اين موضوع مشکوک است. به ياد دارم قبل از اينکه او اين مصاحبه را انجام دهد يک صفحه از من تعريف کرده بود نمي‌دانم چرا ناگهان او اين مصاحبه را انجام داد. من به او کمک کردم و اجازه ندادم در کشور غريب اذيت شود. حالا اين جواب محبت‌هاي من نبود.
باشگاه عراقي مانعي براي تراکتوري شدن کرار
درحالي که باشگاه تراکتورسازي با جاسم کرار به توافق اوليه رسيده است باشگاه فعلي اين بازيکن به او رضايتنامه نمي‌دهد.
انتقاد ابراهیم زاده از مدیران راه آهن
سرمربي تيم فوتبال راه‌آهن معتقد است که حمايت مديران باشگاه از او تنها زماني مفهوم پيدا مي‌کند که نيازهاي تيم بر اساس خواسته‌هاي او تامين شود.ابراهیم زاده گفت: مدت‌هاست که نتوانسته‌ايم مديريت باشگاه را حتي زيارت کنيم! وقتي من با باشگاه قرارداد دارم، حمايت از من يعني چه؟ حمايت از من، حمايت از باشگاه است. حمايت از تيم يعني نيازهاي تيم برآورده شود.
درخواست روبين کازان به باشگاه ملوان رسيد
باشگاه روبين کازان روسيه درخواست رسمي خود براي جذب بازيکن ملوان را به اين باشگاه ارسال کرد. سعيد عزت‌اللهي بازيکن جوان تيم فوتبال ملوان بندرانزلي و پديده فصل گذشته ليگ برتر که در جام جهاني نوجوانان هم بازي‌هاي درخشاني از خود به نمايش گذاشت، با پيشنهاد رسمي باشگاه روبين‌کازان روبرو شد.
بازیکنان بزرگ جهان درمراسم قرعه کشی جام جهانی
بر اساس اعلام فیفا بازیکنان بزرگ جهان فوتبال در مراسم قرعه کشی جام جهانی حضور دارند که در میان آنها می توان به نامهای بزرگی چون فابیو کارناوارو، کافو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین‌الدین زیدان و جف هرست اشاره کرد.
درخشش جهانبخش در لیگ هلند
نایمخن یکشنبه موفق شد آلکمار را شکست دهد که جهانبخش با زدن دو گل و دادن یک پاس گل تاثیر زیادی در این پیروزی داشت. مهاجم ایرانی نایمخن شب رویایی و درخشانی را سپری کرد و پیروزی جهانبخش مقابل حریفش را باید به نام جهانبخش ثبت کرد. از طرف دیگر سایت svenskafans سوئد هم در گزارش خود از بازی نایمخن، از جهانبخش به عنوان قهرمان این بازی نام برد.
برتری امیدهای فوتسال برابر روسیه
دیدار دوستانه تیم های ملی امید فوتسال ایران و روسیه دیروز در ورزشگاه شایده شهر یزد برگزار شد که در پایان ملی پوشان فوتسال امید ایران موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 پیروز میدان شوند. برای ایران وحید شفیعی در دقایق 25 و 26 و سعید افشار در دقیقه 32 گلزنی کردند.
اظهار نظر سرمربی پرسپولیس در خصوص جلسه کمیته انضباطی
دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر مسئله قهرمانی را پیگیری می‌کنم به دنبال مسائل شخصی خودم نیستم و فقط می‌خواهم حق‌الناس نشود. من به دنبال این هستم اگر اتفاقی افتاده با حل مشکل، دیگر اینگونه رخدادها تکرار نشود و حق به حق‌دار برسد. حالا دیگر همه چیز دست خودشان است، من حرف‌هایم را زدم و مطمئن هستم که کمیته انضباطی هم اطلاعاتی زیادی از این مسئله دارد.
انتخاب سرمربی جدید برای تیم دژاگه
نتایج ضعیف هم تیمی های اشکان دژاگه در لیگ انگلیس باعث شد تا شهید خان مالک این باشگاه با مارتین یول قطع همکاری کند و میولنتسین را به عنوان سرمربی جدید فولام معرفی کند. میولنتسین که مدتی قبل به کادر فنی باشگاه فولام اضافه شده بود، سابقه حضور در منچستر یونایتد به عنوان دستیار فرگوسن را دارد.

 


با نظر کمیته فنی شنا و حکم رییس فدراسیون شنا،‌ شیرجه و واترپلو عباسعلی کشتکار هدایت تیم ملی شنا را بر عهده گرفت.
پس از جلسه کمیته فنی شنا، محسن رضوانی، رییس فدراسیون با صدور حکمی عباسعلی کشتکار را به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کرد.همچنین خشایار حضرتی و حامد رضاخانی به عنوان مربی و دستیار در کادر فنی تیم ملی حضور خواهند داشت.عباسعلی کشتکار از مربیان پایه استان فارس است که به عنوان مدرس رسمی فدراسیون شنا نیز فعالیت می‌کند.

 


جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در محل خانه کشتی تهران برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ناصر نوربخش به عنوان مربی اول، ‌و بهرام حسین زاده، مهرزاد قلاوند، نادر مشروطه، مهدی شربیانی و مسعود هاشم زاده به عنوان مربی، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای شرکت در جام جهانی روسیه را آغاز کنند تا اعضای شورای فنی مربیان قطعی این مسابقات را متعاقبا و تا پیش از جام جهانی معرفی نمایند.همچنین در این جلسه مقرر گردید اردوی بستر سازی تیم نوجوانان با حضور مربیان پیشنهادی مدیر امور فنی تیم های ملی کشتی فرنگی آغاز شود و تیم های نوجوانان نیز در غالب چهار تیم اول تا چهارم در رقابت های بین المللی جام یادگار امام(ره) شرکت کنند.حسین ابراهیمیان(ملاقاسمی)، رحیم علی آبادی، بهرام مشتاقی،‌ احد پازاج و علیرضا لرستانی حاضران در این نشست بودند.

 


با وجودی که دو سال از تصویب IOC برای حضور نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی می‌گذرد، اما کمیته ملی المپیک ایران هنوز نماینده‌ای از این قشر ندارد.
در تاریخ 28 آبان‌ماه بود که در جلسه هیئت اجرایی مصوب شد یک عضو از کمیسیون ورزشکاران به هیئت اجرایی اضافه شود و در صورتی که کمیته بین‌المللی المپیک با این درخواست ایران موافقت کند این عضویت صورت خواهد گرفت.هادی ساعی و همچنین بهرام افشارزاده در حالی این خبر را در جمع خبرنگاران پس از جلسه هیئت اجرایی اعلام کردند که طبق اساسنامه کمیته بین‌المللی المپیک و مقررات مربوط به کمیسیون ورزشکاران که در سال 2011 مصوب شده حداقل یک ورزشکار باید به نمایندگی از کمیسیون به عضویت هیئت اجرایی در آید. این ورزشکار باید توسط مجمع عمومی کمیته یا کمیسیون انتخاب شود و در هیئت اجرایی حق رأی خواهد داشت. حالا مشخص نیست در حالی که دو سال از تصویب این آیین‌نامه می‌گذرد چرا در ایران هیچ ورزشکاری حضور نداشته و حالا آنها می‌خواهند با استعلام از IOC در این باره تصمیم بگیرند؟ با وجود گذشت دو سال از تصویب این قانون همچنان جای خالی نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ایران احساس می‌شود.

 


دور جدید برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی از شانزدهم آذر شروع می‌شود .
مجمع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی با برگزاری مجمع فدراسیون‌ هاکی در روز شانزدهم آذر آغاز می‌شود.مساله مهمی که در این دوره از انتخابات، فدراسیون‌ها با آن روبرو هستند – البته در دوره‌های گذشته نیز وجود داشت، اما به آن اهمیتی داده نمی‌شد – بحث ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در انتخابات است.هفته‌ گذشته وزارت ورزش و جوانان طی نامه‌ای به فدراسیون‌های هاکی، کوهنوردی، اسکی و سه گانه که انتخابات آنها در اولویت برگزاری قرار دارد اعلام و تاکید کرد که ثبت‌نام و حضور بازنشسته‌ها در انتخابات ممنوع است و از حضور آنها جلوگیری خواهد شد.اما طی روزهای گذشته برخی از کاندیداهای بازنشسته که نام تعدادی از روسای فدراسیون‌ها نیز در بین آنها دیده می‌شود با رایزنی‌ و حمایت برخی از مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان به دنبال گرفتن مجوز حضور در انتخابات هستند که این موضوع انتقاد و نگرانی سایر کاندیداها را در پی داشته است.باید منتظر ماند و دید آیا وزارت ورزش و جوانان به شعار خود که عدم دخالت در انتخابات است پایبند خواهد بود یا این که مانند گذشته شاهد اعمال نفوذ و حمایت از کاندیدای خاص خواهیم بود. انتخابات چهار فدراسیون مربوطه در حالی از شانزدهم آذر ماه آغاز خواهد شد که بهرام شفیع در هاکی، شعاعی در کوهنوردی و ساوه شمشکی در اسکی بازنشسته هستند و در شرایطی که نتوانند مجوز از هیات وزیران بگیرند، نباید در انتخابات حضور داشته باشند. اما محمد علی صبور دارای سهمیه ایثارگری است و منعی برای شرکت در انتخابات ندارد.انتخابات فدراسیون هاکی 16 آذر، فدراسیون سه گانه 18 آذر، فدراسیون کوهنوردی 19 آذر و فدراسیون اسکی 20 آذر 92 برگزار می‌شود.

 


زمان برگزاری انتخابات فدراسیون‌های زورخانه‌، تکواندو، تیراندازی و نابینایان اعلام شد.
زمان برگزاری انتخابات چهار فدراسیون اعلام شد که بر اساس آن انتخابات فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای در 25 آذر خواهد بود و انتخابات فدراسیون نابینایان در 27 آذر ماه برگزار می‌شود.همچنین انتخابات فدراسیون تیراندازی هم در 30 آذر انجام می‌شود و تکواندو هم اول دی ماه امسال این انتخابات را برگزار می‌کند. گودرزی پس از انتخاب به عنوان وزیر ورزش و جوانان برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را از اولویت‌های کاری وزارت دانسته بود.

 


رئیس کمیته ملی المپیک در جلسه ای با نماینده سازمان بازرسی کل کشور پیرامون اتفاقات اخیر این کمیته دیدار و گفتگو کرد.
انتخابات کمیته ملی المپیک یکی از سوژه های چند ماه اخیر ورزش کشور است که در آخرین اتفاق با نامه سازمان بازرسی بازهم به تعویق افتاد. این در حالی بود که برخی اعضای هیات اجرایی ابهاماتی را در مورد فروش ساختمان خیابان گاندی کمیته ملی المپیک مطرح کرده بودند. صبح دیروز نشستی بین علی آبادی و نماینده سازمان بازرسی کل کشور در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد که به نظر می رسد محور اصلی بحث طرفین به انتخابات کمیته المپیک و اتفاقات اخیر اختصاص داشته است.

 


* ولادیمیر خین‌چیگیاشویلی آزادکار وزن 60 کیلوگرم تیم ملی گرجستان و دارنده مدال برنز المپیک پس از توافق با مسئولان ثامن الحجج سبزوار به این تیم پیوست. همچینن سبزواری ها با حاجی مراد گاتسالوف دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک که در مسابقات جهانی امسال در وزن 120 کیلوگرم به مدال طلا رسیده است ، به توافق رسیدند.
* میزبانی مسابقات هندبال جوانان آسیا به ایران سپرده شد. رقابتهای قهرمانی جوانان پسر سال 2014 این قاره که حکم انتخابی 2015 جهانی را هم دارد از روز 12 مرداد 93 در این شهر برگزار شود.
* فدراسیون کشتی با ارسال برنامه کامل رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از این ستاد خواست از کشتی گیران حاضر در رقابت ها تست دوپینگ انجام شود.

 


برنامه مسابقات ایران در لیگ جهانی والیبال 2014 اعلام شد که ملی پوشان والیبال در نخستین دیدار خانگی به مصاف برزیل می‌روند.
مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال در سال 2014 در هفت هفته برگزار می‌شود و هر تیم در مجموع، در شش بازی مهمان و در شش بازی میزبان خواهد بود.بر اساس تصمیم دپارتمان لیگ جهانی والیبال در نشست لوزان سوییس، تیم‌های شرکت کننده در دور مقدماتی لیگ جهانی با حریفان خود چهار بازی خواهند داشت که دو بازی در خانه و دو بازی در کشور حریف برگزار می‌شود. تیم ایران 23 خردادماه 1393نخستین بازی خانگی خود را در برابر ملی پوشان برزیل انجام خواهد داد و 25 خردادماه 1393نیز دومین بازی با برزیل در تهران برگزار می شود.برنامه کامل بازی‌های دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال در گروه ایران به شرح زیر است:
*2و 4 خرداد: برزیل – ایتالیا * 9 و 11 خرداد: برزیل – لهستان ، ایتالیا – ایران * 16 و 18 خرداد: برزیل – ایران، ایتالیا – لهستان * 23 و 25 خرداد: لهستان – ایتالیا ، ایران – برزیل * 30 خرداد و یک تیر: ایران – ایتالیا، لهستان – برزیل* 6 و 8 تیر: ایران – لهستان * 13 و 15 تیر: ایتالیا – برزیل ، لهستان – ایران.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10