(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 13 آذر 1392 - شماره 20656

حمایت کمیته امداد از 20 هزار بیمار صعب‌العلاج
رافع خبر داد
فعالیت 4000 خانه داوطلب در پروژه‌های محرومیت‌زدایی
موج جدید شبه آنفلوآنزا وارد کشور شد
رونمایی از تندیس قیصر امین‌پور
تعداد دستگیرشدگان پرونده ترور دادستان‌زابل به 10 نفر رسید
 حوادث کوتاه از کشور
هشدار انجمن جراحان پلاستیک تبلیغات دروغین با عنوان متخصص جراحی زیبایی
سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در صفحه فیسبوک خود پرسید
آلن‌ایر: بهترین ترجمه انگلیسی برای «زمین‌خواری» چه است؟
پاسخ کاربران ایرانی: اسرائیل
درگیری نیروهای مسلح با اشرار در مرز سراوان
نماینده مجلس خبر داد
ورود فاضلاب انسانی زرین‌شهر به زاینده‌رود
قالیباف: اگر به قانون اعتراض دارید آن را اصلاح کنید
جلوگیری از ورود 20 هزار تن ذرت سمی به کشور
حبس و جریمه در انتظار خانم نماینده
کلکسیونی از 9 هزار عروسک
پخش زنده خودکشی
نابودی فیل‌های آفریقایی‌در 10 سال آینده
   


مدیر کل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه آمار بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه حمایتی امداد تقریبا 4 برابر میانگین کشوری است، گفت: تعداد بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش در سال جاری با رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته از 12 هزار و 573 نفر به 15 هزار و 632 نفر رسیده است، بیانگر جایگاه حمایتگرانه امداد امام(ره) در امر رسیدگی به این گروه است و تاکنون خدمات ارزنده‌ای را به‌ويژه در بخش هزینه‌های درمانی به این خانواده‌ها ارائه کرده است.
ناصر ایروانی‌منش با بیان اینکه اکنون 19 هزار و 887 نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج کشور از خدمات حمایتی بهره‌مند شده‌اند افزود: بیشترین این بیماران، مبتلا به انواع بدخیمی‌ها و سرطان به تعداد 4 هزار و 437 نفر هستند که 8/22 درصد تعداد بیماران را تشکیل داده و بیماران مبتلا به اختلالات شدید حسی و حرکتی، دیابت مزمن و دیالیز در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه 4 هزار و 255 بیمار خاص در سطح کشور مورد حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: این افراد شامل: بیماری‌های ام‌اس، دیالیزی، پیوند کلیه، هموفیلی و تالاسمی هستند که بیشترین آنان مربوط به بیماران دیالیزی است.
تقبل هزینه صد در صدی بیماران شیمی‌درمانی
مدیر کل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات امداد امام(‌ره) به بیماران صعب‌العلاج را علاوه بر خدمات عمومی معیشتی، شامل خدمات تخصصی بیمه درمانی و کمک هزینه‌های جانبی درمان نظیر کمک به پرداخت فرانشیز، ایاب و ذهاب، تهیه اروتز و پروتز، اسکان،‌پرداخت مابه‌التفاوت تعرفه‌ها، تهیه لوازم بهداشتی، هزینه نگهداری، تقبل هزینه صد در صدی بیماران شیمی‌درمانی، هزینه تجهیزات پزشکی و... عنوان کرد و افزود: این در حالی است که با توجه به وضعیت کنونی بازار سلامت، منابع محدود در اختیار و با وجود مدیریت بر هزینه‌ای که از بابت اجرای طرح پزشک خانواده در امداد وجود دارد، این سطح از خدمات نیز پاسخگوی همه نیازهای این بیماران نخواهد بود.

 


سرویس اجتماعی-
خانه داوطلب «امید ایرانیان خارج از کشور» از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش کیهان فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر دیروز در نشست خبری خود توضیح داد: خانه داوطلب ایرانیان خارج از کشور در سایت داوطلبان ایجاد می‌شود تا بدینوسیله بتوانیم از تخصص و مهارتهای این عزیزان برای کمک به نیازمندان و محرومان کشور بهره ببریم.
وی افزود: در حال حاضر 4000 خانه داوطلب در قالب گروه‌های هدایت، حمایت و مشارکت در ایران فعال ا‌ست که از توان و تخصص این افراد در پروژه‌های محرومیت‌زدایی استفاده می‌شود.
رافع در ادامه با اشاره به راه‌اندازی 4 هزار هسته پژوهشی در کشور عنوان کرد: این مجموعه‌ها با رویکرد جدید و ملی در سراسر کشور در حوزه‌های پژوهشی فعالیت خواهند کرد که می‌تواند برنامه‌های گذشته سازمان را ارتقاء و همچنین با توجه به آغاز روز جهانی داوطلبان برنامه‌های متعددی را کلید زنند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از داوطلبان نمونه و همچنین خانه داوطلب برتر کشور که برای نخستین بار انتخاب خواهد شد، اظهار داشت: کاروان برتر سلامت نیز در این مراسم معرفی خواهد شد. بر این اساس از شرکت، کارخانه و سازمان دولتی که موثرترین فعالیت داوطلبی را برای رفع مشکل نیازمندان داشته است تقدیر به عمل می‌آید.
وی ادامه داد: بر این اساس 7 جایزه در قالب مدال خدمت به رتبه‌های ارشد و ویژه داوطلبان اهداء می‌شود که شامل 25 نفر هستند که به 5 نفر این مدال اهداء می‌شود و به 2 گروه نیز این مدال خدمت اهداء خواهد شد. لازم به ذکر خواهد بود که رتبه ویژه سازمان داوطلبان به عنوان سفیر صلح نیز معرفی خواهد شد.
رافع در ادامه با اشاره به مشارکت 15 هزار حامی که در طرح حامیان سلامت و کرامت برای رفع مشکلات نیازمندان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در این مدت بیش از 101 هزار نفر که قالب آنان بیماران خاص و صعب‌العلاج بودند از کمک‌های حامیان بهره‌مند شدند. بر این اساس تاکنون 32 میلیارد ریال کمک نقدی صورت پذیرفته است و حامیان کرامت نیز در زمینه کمک هزینه تحصیلی و معیشتی به نیازمندان یاری می‌رساند.
وی در انتها در رابطه با بودجه سازمان گفت: بودجه ما متکی به بودجه‌ای است که با مشارکت خیرین و داوطلبان به ماه داده می‌شود و ما بر اساس آن ارائه خدمت می‌دهیم.
رافع تصریح کرد: سال گذشته 15 میلیارد تومان بودجه به سازمان تعلق گرفت و در کنار آن 195 میلیارد تومان نیز از طریق خیرین به جمعیت داوطلبان اهدا شد.

 


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ورود موج جدیدی از بیماری تنفسی به کشور طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این بیماری علائمی شبیه آنفلوآنزا دارد و گروه‌های در معرض خطر باید واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.
محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با فارس، گفت: در شرایط فعلی به جایی رسیده‌ایم که مواردی جدید از ابتلا به بیماری شبیه آنفلوآنزا در کشور افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این موج جدید که به شدت هم روند صعودی دارد، در روزهای اخیر در کشور مشاهده شده که در حال بررسی نوع این بیماری هستیم تا ببینیم آیا آنفلوآنزا هم جزء آن محسوب می‌شود یا خیر؟
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده، این بیماری نوعی از بیماری تنفسی است که علائمی شبیه آنفلوآنزا دارد.
گویا ادامه داد: نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که بیماری تنفسی ایجاد شده مربوط به آلودگی هوا است،‌اما قطعاً آلودگی در تشدید این بیماری در برخی افراد مؤثر بوده است.
وی ادامه داد: آلودگی هوا باعث می‌شود که افراد مسن، بیماران قلبی، ریوی،‌تنفسی و سرطانی اگر به آنفلوآنزا مبتلا شوند، به انواع شدید و خطرناک آن گرفتار شوند.
رئیس مرکز مدیریتی بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت توصیه کرد: گروه‌هایی که در معرض خطر هستند، باید هرچه زودتر واکسن آنفلوآنزا را تهیه کنند و به زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیماران دیابتی و بیمارانی که نارسایی کلیه دارند و همچنین افرادی که سیستم دفاعی بدنشان تضعیف شده،‌ توصیه می‌کنیم واکسن آنفلوآنزا را استفاده کنند، ‌اما برای سایر مردم ضروری نیست.

 


طی مراسمی از مجسمه نیم تنه قیصر امین‌پور با حضور جمعی از مدیران شهری و هنرمندان رونمایی شد.
بنابر گزارش رسیده مجسمه قیصر امین‌پور در سعادت‌آباد نصب می‌شود. این تندیس به ارتفاع یک متر توسط هنرمند مجسمه‌ساز حسین علی عسگری ساخته شده است.
قیصر امین‌پور، شاعر، نویسنده، محقق و استاد دانشگاه متولد 1338 گتوند خوزستان بود. از او چهار مجموعه شعر به نام‌های تنفس صبح، آینه‌های ناگهان، گل‌ها همه آفتاب‌گردانند، دستور زبان عشق و دو مجموعه شعر نوجوان به نام‌های مثل چشمه مثل رود و به قول پرستو منتشر شده است.
این شاعر بزرگ در سال 1386دیده از جهان فرو بست.

 


رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تاکنون تعداد 10 نفر از عوامل و مشارکت‌کنندگان در ترور دادستان زابل دستگیر شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با ترور ناجوانمردانه دادستان زابل با تشکیل پرونده و بررسی‌های ابتدایی در همان نخستین روزهای وقوع این جنایت تعدادی به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند که این اقدام قاطع منجر به دستگیری یکی از عوامل اصلی ترور شد.
وی افزود: با دستگیر شدن نخستین مظنون که در صحنه جنایت نیز حضور داشته است سرنخ‌های به دست آمده موجب دستگیری مظنونان بیشتری در این راستا شد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این جنایت مشارکت داشتند.
حمیدی بیان داشت: در حال حاضر تقریبا تمامی افراد مظنون و متهم در این پرونده دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار دارند و تنها 2 نفر دیگر در لیست مظنونان قرار دارند که به زودی دستگیر می‌شوند.
وی بیان داشت: با توجه به اعتراف متهمان دستگیر شده در مشارکت به قتل و ترور دادستان زابل کار شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت تقریبا تمام است.
وی با اشاره به این که دستگاه قضایی اجازه هیچ‌گونه جولان و عرض اندامی به اشرار و یا افراد متجاوز به حقوق شهروندان را نخواهد داد افزود: شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن نشان از اقتدار و صلابت دستگاه قضایی و هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دارد.

 


مرگ کوهنورد
بابل-خبرنگار کیهان: مرد 55 ساله‌ای که روز دوشنبه در ترکیب یک گروه کوهنوردی به ارتفاعات شالدرکلا در شهرستان بابل رفته بود، در اثر مشکلات تنفسی درگذشت.
سانحه رانندگی در محور زاهدان-میرجاوه
زاهدان- واحد مرکزی خبر: واژگونی خودروی سواری در محور زاهدان- میرجاوه 4 کشته برجای گذاشت. در این سانحه که دوشنبه شب در 25 کیلومتری محور زاهدان-میرجاوه روی داد، سرنشینان خودرو که 4 نفر از اعضای یک خانواده بودند، جان باختند. فرمانده پلیس راه زاهدان علت این سانحه رانندگی را سرعت زیاد و بی‌توجهی راننده به سمت جلو اعلام کرد.
انفجار در آپارتمان
قائمشهر- خبرنگار کیهان:انفجار مهیب در یک واحد مسکونی در قائمشهر باعث آسیب‌دیدگی 6 نفر شد که حال یک نفر از آنها وخیم است.
این انفجار در یک واحد آپارتمان سه طبقه واقع در خیابان مهمانسرای قائمشهر رخ داد و در اثر آن علاوه بر تخریب 80 درصدی این واحد مسکونی به 22 واحد مسکونی و تجاری دیگر نیز خسارات وارد شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قائمشهر علت این انفجار را نشت گاز شهری در این واحد مسکونی اعلام کرد.
سوخت قاچاق در لنج
قشم-خبرنگار کیهان: یگان دریابانی قشم در یک عملیات تعقیب و گریز 3 فروند لنج باری و یک فروند قایق اسکورتی حامل 200 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق را توقیف و ضبط کرد.
در این ارتباط 34 نفر متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
واژگونی خودرو پژو
اصفهان-خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405، در محور تیران به داران در این استان یکی از سرنشینان در دم فوت کرد و 3 سرنشین دیگر مجروح شدند. که به مراکز درمانی شهرستان تیران انتقال یافتند.
سرهنگ رضا رضایی گفت: علت این حادثه عدم توجه به جلوی راننده پژو و ناتوانی کنترل خودرو در هنگام انحراف اعلام شده است.
سارق قاتل از آب درآمد
یزد-خبرنگار کیهان: در پی دستگیری فردی به هویت «الف. ب» به اتهام سرقت به عنف در بازجویی‌های پلیس آگاهی یزد مشخص شد که وی قاتل فراری و تحت تعقیب بوده است.
رئیس پلیس آگاهی یزد دراین‌باره گفت: وی به اتهام قتل عمدی فردی به هویت «ع.ز» 25 ساله تبعه کشور خارجی در سال 89 در این استان تحت پیگرد قضایی بوده است.
163 کیلو هروئین و تریاک در کرمان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بردسیر استان کرمان از کشف 163 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ عباسی افزود: ماموران انتظامی با ایست و بازرسی در این محورها و کنترل نامحسوس مناطق بیابانی اطراف آنان، به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند اما راننده خودرو بدون توجه به هشدار پلیس با افزودن بر سرعت خود قصد فرار داشت که با عکس‌العمل سریع ماموران انتظامی ناکام ماند.
وی خاطر نشان کرد: در این عملیات تعقیب و گریز و بازرسی از خودروی متوقف شده، 152 کیلوگرم تریاک و 11 کیلوگرم هروئین کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر اظهار داشت: در این ارتباط یک نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شد.

 


دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با هشدار نسبت به اینکه رشته تخصصی تحت عنوان متخصص جراحی زیبایی، اساسا وجود ندارد، گفت: عناوینی که با عنوان پلاستیک صورت، پلاستیک بینی، پلاستیک سینه و شکم در تبلیغات پزشکی به کار می‌رود، همگی تبلیغات غیرواقعی و کذب است.
دکتر سیدجواد امیری‌زاد با اعلام این مطلب افزود: بر اساس ضوابط و قوانین موجود، فارغ‌التحصیلان رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی که رشته مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی و طی دوره تخصصی جراحی عمومی به مدت چهار سال و پس از آن گذراندن دوره سه ساله آموزش فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی و کسب مدرک مورد تایید مراجع علمی، مجاز به انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی می‌شوند.
وی اظهار داشت: بر اساس قوانین وزارت بهداشت، انجام هرگونه اقدامی در زمینه جراحی زیبایی منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. برای مثال اعمال جراحی زیبایی بینی به لحاظ قانونی می‌بایست، توسط افرادی انجام شود که در دوره آموزش آنها، آموزش این جراحی قید شده باشد.

 


کنکاش درباره معنی واژه زمین‌خواری به انگلیسی کار دست سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا داد.
به گزارش نامه نیوز،‌«آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا که در فیس‌بوک به زبان فارسی پست می‌گذارد، دیروز ترجمه یک واژه فارسی را از مخاطبان خود پرسیده است.
آلن ایر خبری در مورد زمین‌خواری در ایران را به اشتراک گذاشته و پرسیده است:‌«بهترین ترجمه انگلیسی برای زمین‌خواری چه است؟»این سؤال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با واکنش کاربران ایرانی مواجه شد و کاربران ایرانی پاسخ جالبی به وی داده اند. کاربران ایرانی در پاسخ به سؤال بهترین ترجمه برای واژه زمین‌خواری نوشته اند :‌«اسرائیل!»

 


معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال درگیری نیروهای مسلح با اشرار در مرز سراوان، یک سرباز وظیفه به شهادت رسید.
رجبعلی شیخ‌زاده دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در تشریح جزئیات درگیری نیروهای مسلح در مرز سراوان با اشرار مسلح اظهار داشت: مقارن ساعت 17 روز دوشنبه 11 آذرماه جاری ساختمان پاسگاه میل مرزی 167 واقع در حوزه نوار مرزی شهرستان توسط اشرار مسلح از داخل خاک پاکستان هدف تیراندازی و گلوله آرپی‌جی قرار گرفت که با اقدام مقابله به مثل و آتش سنگین ماموران مرزبانی و قرارگاه سپاه وادار به عقب‌نشینی شدند.
وی عنوان کرد: در این درگیری یک نفر از نیروهای خودی به نام استواریکم وظیفه احمد کره‌بندی به فیض شهادت نائل آمده و 6 تن دیگر مجروح شدند.
این مسئول ادامه داد: گروهک تروریستی جیش‌العدل ‌«جند‌الشیطان سابق» طی اطلاعیه‌ای اینترنتی عملیات مذکور را به عهده گرفته، موقعیت منطقه درگیری عموما کوهستانی و بعضا صعب‌العبور بوده و فاصله مکانی آن با حادثه مورخ 3 آبان امسال حدود 5 کیلومتر است.
وی گفت: جلسه شورای تامین شهرستان سراوان روز دوشنبه برگزار و تصمیمات و تمهیدات لازم گرفته شده است.

 


اصفهان-خبرنگار کیهان:
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از ورود فاضلاب انسانی زرین‌شهر اصفهان به زاینده‌رود خبر داد.
«علی ایران‌پور» با بیان اینکه کارگروهی از نمایندگان عضو کمیسیون‌های بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط‌زیست به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی از کلانشهر اصفهان و مبارکه بازدید کردند، گفت: در این بازدید سر زده مشاهده شد، فاضلاب انسانی شهرستان زرین‌شهر به زاینده‌رود می‌ریزد وی افزود: با توجه به خشکسالی اصفهان ورود فاضلاب انسانی به زاینده‌رود بسیار مشهود و تاسف‌بار بود. ایران‌پور از بکارگیری روغن آسکارل در کارخانجات بزرگ صنعتی اصفهان، مازوت در نیروگاه‌ها و بخش مهمی از آلایندگی ناشی از سیمان سپاهان در مبارکه پرده برداشت و افزود: بزرگترین واحد تولیدکننده فولاد خاورمیانه در حاشیه مبارکه قرار دارد که علیرغم تلاش در جهت کاهش آلاینده ها، نمی‌توان پذیرفت که آلایندگی ندارد.وی از بازدید سرزده نمایندگان مجلس از پساب فاضلاب این کارخانه بزرگ تصریح کرد: متاسفانه پساب این کارخانه وارد کانال‌های خاکی شده و به مزارع کشاورزی و دامی رها شده است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه 4 هزار هکتار از باغ‌های مبارکه بر اثر آلایندگی خشک شده‌اند، از واگذاری ساختمانی به مساحت 31هزار مترمربع از سوی این مجتمع صنعتی برای دانشکده زیست‌محیطی به سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد و اضافه کرد: جای تعجب نیست که سازمان حفاظت محیط‌زیست این صنعت را پاک و سبز اعلام می‌کند.

 


محمدباقر قالیباف در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران بعد از ارائه گزارش وزیر راه و شهرسازی و بیان نقطه نظرات اعضای شورای شهر، گفت: در شورای دوره سوم این بحث مطرح بود که چرا در شهرداری تراکم‌فروشی انجام می‌شود در حالی که این حرف صحیح نیست؛ ما نمی‌توانیم سلیقه خود را بیان کنیم بلکه باید قانون را ملاک عمل قرار دهیم، بر این اساس در شهر تهران تراکم 120 درصد و تراکم مجاز دیده شده است بنابراین وقتی سخن از فروش تراکم در شهرداری مطرح می‌شود، نباید از آن برداشت بدی شود.
وی ادامه داد: شاید در دهه‌های گذشته تراکم فروشی‌های غیرمجاز وجود داشته اما در حال حاضر چنین وضعیتی موجود نیست، اگر موردی را سراغ دارید منعکس کنید تا برخورد لازم صورت گیرد. ممکن است در این زمینه اختلاف‌نظری وجود داشته باشد که چرا در کوچه هشت متری جواز ساخت هفت طبقه داده می‌شود اما این عملکرد بر مبنای قانون است.
قالیباف با بیان اینکه ما نمی‌گوییم در طرح‌ جامع تفصیلی مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: هر چند به طرح تفصیلی انتقاداتی وارد است اما ما محکم پای آن ایستاده‌ایم و معتقد بودیم این طرح باید به اجرا درآید تا اشکالات آن برطرف شود بر این اساس نیز در یک سال نخست اجرای طرح تفصیلی حدود یک هزار مورد اصلاح داشتیم.
وی به کمیسیون ماده 5 اشاره کرد و گفت:‌ همانطور که به مجلس اجازه قانون‌گذاری داده شده قانون‌گذار نیز به کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی اجازه داده که درباره طرح جامع اظهارنظر کنند. خواهش بنده این است اینطور برداشت نشود که ما در کمیسیون ماده 5 نشسته و آرزو می‌کنیم که کمیسیون ماده 7 نقطه‌ای را باغ تشخیص دهد تا ما درآمد بیشتری کسب کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه اگر به قانون اعتراض دارید قانون را اصلاح کنید، گفت: ممکن است در قانون اساسی کسانی که مسئولیتی دارند تفسیرهای متفاوتی از قانون داشته باشند به عنوان مثال دلیل اینکه حق رای رئيس شورا در کمیسیون ماده 5 ممنوع اعلام شده این است که شورای نگهبان معتقد است شورا حق کار اجرایی ندارد و امضای آن در مصوبات این کمیسیون نوعی کار اجرایی محسوب می‌شود.
وی گفت: بالغ بر 99 درصد مصوبات ماده 5 به امضای مهدی چمران هم رسیده است و درجلسات جدید کمیسیون نیز رئیس شورا دعوت شده است.

 


رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بندر امام خمینی گفت: از ورود 20 هزار تن ذرت آلوده به سم آفلا توکسین به کشور جلوگیری شد.
امیدرضا ماندگار اظهار داشت: یک محموله شامل 20 هزار تن ذرت از کشور هند در حال ورود به کشور بود که از این محموله نمونه‌برداری به عمل آمد.
وی افزود: پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه تأیید صلاحیت در بندر امام خمینی(ره) مشخص شد ذرت‌ها آلوده به سمی بسیار خطرناک به نام آفلاتوکسین است.
به گزارش فارس رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بندر امام خمینی ادامه داد: این سم بسیار خطرناک و برای دام و انسان عوارض بسیار بدی دارد و سرطان‌زا است.
ماندگار اذعان داشت: این محموله حاوی 20 هزار تن ذرت علوفه‌ای توسط یک شرکت خصوصی در حال ورود به کشور بود.

 


نماینده پارلمانی ایتالیا به جرم برگزاری تجمع اعتراضی علیه زنان محجبه مسلمان و رفتاری توهین‌آمیز از سوی دادگاهی در شمال این کشور به حبس و پرداخت جریمه محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، دادگاه شهر میلان خانم «سانتانکه» را به جرم برگزاری تجمعی اعتراضی علیه زنان محجبه مسلمان در مقابل مسجد این شهر، محکوم به چهار روز حبس و پرداخت یکهزار و 100 یورو جریمه کرد.
سانتانکه 20 نوامبر 2009 میلادی مصادف با عید فطر در مقابل مسجد میلان تجمعی اعتراضی علیه زنان مسلمان که با حجاب برقع وارد مسجد می‌شدند برگزار و اقدام به برداشتن حجاب آنها کرد.
یکی از ماموران اطلاعاتی ایتالیا به عنوان شاهد در دادگاه، اظهار داشت که خانم سانتانکه به همراه 20 نفر با در دست داشتن پلاکارد مقابل مسجد میلان تجمعی اعتراضی علیه حجاب زنان مسلمان برگزار کرده و حتی یک مامور پلیس را مجبور به برداشتن برقع زنان مسلمان حین ورود به مسجد کرده است.
این نماینده پارلمانی از حزب راست‌گرای «زنده باد ایتالیا» ضمن درخواست تجدید نظر، حکم دادگاه را شرم‌آور خواند!

 


جیان‌یانگ سنگاپوری بیش از 9 هزار عروسک را در زمانی نزدیک به 20 سال در خانه جمع‌آوری کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این مرد سنگاپوری کار خرید عروسک را از 13 سالگی آغاز کرده و در حال حاضر بزرگترین کلکسیون دنیا را دارد.
او برای در اختیار داشتن این مجموعه هزینه‌ای بالغ بر 251 هزار و 699 پوند صرف کرده است.
جیان یانگ 33 ساله گفته تمام شخصیت‌های کارتونی جهان که عروسک کوچک آنها ساخته شده است در مجموعه او وجود دارد و اضافه کرده داشتن چنین مجموعه‌ای به قیمت از دست دادن نامزدش تمام شده است.

 


پلیس کانادا اعلام کرد: یک دانشجوی 20 ساله در این کشور در حالی اقدام به خودکشی کرد که صدها نفر در حال تماشای صحنه خودکشی او از طریق اینترنت بودند.
بنا بر اعلام پلیس کانادا، این دانشجو قصد داشت با به آتش کشیدن محل اقامتش در خوابگاه دست به خودکشی بزند.
به گفته شاهدان اینترنتی این حادثه، این دانشجو پیش از اقدام به این کار پیامی را به طور ناشناس مبنی بر تصمیم خود برای خودکشی منتشر کرد و سپس در مقابل صدها کاربر، اتاقش را به آتش کشید.
در لحظه وقوع این حادثه نیروهای امداد به سرعت خود را به محل رساندند اما حین عملیات دو نفر از آنان و دو نفر دیگر از کارکنان خوابگاه به دلیل استنشاق دود زیاد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته پلیس این دانشجو به دلیل سوختگی به بیمارستان منتقل شده اما از مرگ جان سالم به در برده است.

 


اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در گزارش جدید خود هشدار داد: در صورت تداوم روند فعلی شکار فیل‌ها و تجارت غیرقانونی عاج این حیوانات ارزشمند برای حیات‌وحش، آفریقا طی 10 سال آینده شاهد نابودی یک پنجم جمعیت فیل‌های بومی این قاره خواهد بود.
آخرین داده‌ها از شکار غیرقانونی فیل‌ها نشان می‌دهد در سال 2012 میلادی، 15 هزار راس فیل به طور غیرقانونی در 42 منطقه از 27 کشور آفریقایی که عضو برنامه نظارت بر شکار غیرقانونی فیل‌ها هستند، کشته شده‌اند.
براساس برآوردها در سال 2012 میلادی 22 هزار فیل آفریقایی کشته شده‌اند. به گفته کارشناسان نرخ شکار فیل‌ها در آفریقا همچنان بسیار بالاست این شرایط به ویژه در آفریقای مرکزی بحرانی‌تر است چرا که آمار شکار فیل‌ها در این منطقه دو برابر میانگین قاره آفریقا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، تجارت عاج فیل در سال 2011 میلادی طی 16 سال اخیر در بالاترین حد خود قرار داشته و به رشد غیرمنتظره خود در سال 2012 میلادی نیز ادامه داده است.
بنابراین گزارش، از سال 2009 میلادی به بعد شاهد تغییر مسیر تجارت عاج از بنادر غرب و مرکز آفریقا به سمت شرق آفریقا هستیم که در این نواحی «تانزانیا» و «کنیا» نقطه‌های اصلی خروج عاج‌های فیل از قاره آفریقا به کشورهای مالزی، ویتنام و هنگ‌کنگ هستند. همچنین بیشترین حجم این محموله‌ها به سمت چین می‌روند. تایلند نیز یکی دیگر از مقصدهای مهم به شمار می‌رود.
با این حال طی دو سال اخیر تغییر مقصد قاچاقچیان به سوی کشورهای جدیدی نظیر توگو و ساحل عاج در آفریقا و اندونزی، اسپانیا، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است فیل‌های آفریقایی در حال حاضر در فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر قرار دارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10