(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 13 آذر 1392 - شماره 20656

حدیث دشت عشق
رضازاده با انتخاب توکلی، استعفای باقری را پذیرفت
آغاز تغییرات در کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری
اخبار کوتاه از فوتبال
اسامی کشتی گیران جدید لیگ برتر
تمایل خادم برای بازگشت بنا به تیم ملی کشتی فرنگی
شروع مجدد لیگ برتر والیبال پس از ۳۸ روز تعطیلی
برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو در اول دی ماه
ایتالیا میزبانی لیگ جهانی والیبال را از چنگ ایران در آورد
حدادی جایگزین میران در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک
شروع لیگ برتر جودو
زمان قرعه‌کشی جام جهانی بسکتبال
خواندنی از ورزش ایران
   


به ياد شهيد «رضاداروئيان» تن نهادند و جمله جان گشتند
در سومين روز رمضان المبارک 1386‌ه‌ق برابر 24 آذرماه 1345 ه ش در خانواده اي مذهبي که آن زمان در محله شتربان ـ کوچه حاجي آقا بابا سکونت داشتند ديده به جهان گشود .ستاره اي در آسمان خانواده داروئيان درخشيدن گرفت که بعد از سالها در زمره سرداران بزرگ اين ديار شد. ستاره اي که با پيوستن به کهکشان بيکران شهادت تبديل به خورشيدي روشني بخش گرديد که هزاران خورشيد اين جهان در سايه پرتو و گرماي آن جان مي گيرند .او شيعه واقعي علي ابن ابي طالب(ع)بود. از کودکي علاقه زيادي به قرآن کريم و حفظ آن داشت, به طوري که زير بناي اعتقادي وسنگ زيرين ايمان او با کتاب حيات بخش بشريت مستحکم شد .در بين همسالان خود ، چه در برنامه‌هاي رزمي ، نظامي و چه در مسائل اعتقادي وفرهنگي و حتي در مسائل درسي و مدرسه اي يک سر و گردن بالاتر ظاهر مي شد تا جائيکه با سن کم ، در بين همه بچه هاي محل و پايگاه مشهور بود. تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در فيوضات و دبيرستان را تا سال اول نظري در دبيرستان صفا گذرانيد ولي غليان عشقي نهفته در دل به کربلا و عاشورا و جوشش غيرتي مردانه او را واداشت تا به جبهه جنگ اعزام شود .حاج رضا داروئيان در دوران حضور در ميادين نبرد و جبهه هاي حق عليه باطل در عمليات متعددي از جمله : عمليات رمضان _ والفجر مقدماتي _ والفجر چهار _ خيبر _ بدر _ والفجر هشت _ کربلاي چهار و پنج شركت كرد .او در اين عمليات ها چندين بار به شدت مجروح شد. شدت جراحت هايش منجر به از کارافتادن ديد چشم چپ،شنوايي گوش چپ وپاره گي عصب دست چپ شد.اين شهيد بزرگوار پس از حضور مستمر در جبهه‌هاي جنوب و غرب و دفاع غيرتمند از آيين وکيان اسلامي ، عاقبت در رمضان المبارک1409 برابر با 5/2/67 در منطقه شلمچه به شهادت رسيد.

 


سرویس ورزشی-
با انتخاب حسین توکلی به عنوان سرمربی جدید تیم نوجوانان و جوانان، عملا بازگشت کورش باقری به تیم ملی وزنه برداری ایران منتفی شد.
تغییرات در کادرفنی تیم ملی وزنه برداری از دیروز آغاز شد، درست از جایی که حسین توکلی منتقد همیشگی فدراسیون رضازاده به جمع مربیان تیم ملی پیوست. صبح دیروز بود که طی حکمی از سوی حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری، حسین توکلی قهرمان المپیک 2000 سیدنی به عنوان سرمربی تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران منصوب شد. توکلی پیش از این موفق شده بود در رده مربیگری تیم وزنه برداری نوجوانان ایران را در سال 2009 برای نخستین بار روی سکوی قهرمانی نوجوانان جهان قرار دهد.
توکلی با اختیار تام آمد
پس از این انتصاب بود که حسین توکلی در گفت و گویی اظهار داشت: متاسفانه در این مدت انتقادهای من در کنار انتقادهای مغرضانه برخی بدخواهان وزنه برداری قرار گرفت تا برخی این چنین استنباط کنند که حسین توکلی هم دوست ندارد وزنه برداری موفق باشد. این همان چیزی بود که مرا رنج می داد. در هر حال در این مقطع زمانی فدراسیون وزنه برداری از کسی چون من انتظار کمک داشت و من با وجود پیشنهاد برخی از کشورهای همسایه با کمال افتخار به این درخواست لبیک گفتم تا از این طریق بتوانم به کشورم خدمت کنم. اما توکلی یکی از گزینه های مطرح برای تیم ملی بزرگسالان بود. او در پاسخ به این سئوال که چرا به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب نشد نیز گفت: من در جایگاهی نیستم که بخواهم انتخاب کنم. به هر حال شاید برای خود من هم کار در رده سنی بزرگسالان خوشایند تر بود اما وقتی پای عشق به کشور در میان باشد فرقی نمی کند در کجا و به چه نحوی خدمت کنی. شاید در آینده افتخار خدمت در تیم ملی بزرگسالان هم نصیب من شود اما الان آمده ام تا ثابت کنم اگر هم انتقادی کردم و یا حرفی زده شده به خاطر گرفتن پست و مقام در تیم ملی بزرگسالان نبوده است. توکلی درباره اینکه در مسئولیت جدید اختیار تام دارد یا قرار است زیر نظر سرمربی تیم ملی بزرگسالان یا مدیر تیم های ملی کار کند نیز گفت: با وجود احترام خاصی که برای سایر مربیان قائل هستم باید بگویم از امروز به بعد همه نتایج تیم های نوجوانان و جوانان، چه خوب باشد چه بد به پای من نوشته می شود. در این شرایط طبیعی است که باید با استقلال کامل اختیار تام قبول مسئولیت کنم. خوشبختانه این اختیار تام را از حسین رضازاده گرفتم، هرچند از مشورت او و سایرین در پیشبرد امور استفاده خواهم کرد اما تصمیم گیرنده نهایی در امور فنی من هستم و به کسی اجازه دخالت نخواهم داد.
پیشنهاد باقری
پس از این فعل و انفعالات بود که کورش باقری سرمربی مستعفی تیم ملی نیز در گفت و گویی اعلام کرد: به هر حال من بعد از رقابتهای جهانی لهستان از سمت خود استعفا کرده بودم و این طبیعی بود که فدراسیون وزنه برداری با توجه به زمان اندک باقیمانده تا رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، نسبت به معرفی سرمربی اقدام کند. باقری با بیان اینکه هنوز هم معتقد است در تیم های ملی وزنه برداری باید یک نفر تصمیم گیرنده نهایی باشد، افزود: تجربه نشان داده اگر بیش از یک نفر در تیم های ملی تصمیم گیرنده باشند باتوجه با ارتباط نزدیکی که میان این تیم ها وجود دارد، درصد موفقیت به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. به همین خاطر در شرایط کنونی فکر می کنم انتخاب حسین توکلی به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم می تواند بهترین انتخاب باشد.
سه فرضیه در خصوص سرمربی بزرگسالان
اگر چه روز گذشته سرمربی تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان معرفی شد اما تا به امروز نامی از سرمربی تیم بزرگسالان به میان نیامده است. در این خصوص کماکان سه فرضیه مطرح است. اول آنکه حسین توکلی در آینده‌ای بسیار نزدیک به عنوان سرمربی بزرگسالان نیز منصوب می‌شود و به مانند باقری روی هر سه رده نظارت می کند. فرضیه دوم اینکه از شاهین نصیری نیا، قهرمان سابق وزنه برداری جهان دعوت به همکاری می شود تا وی در تیم بزرگسالان فعالیت کند و فرضیه سوم اینکه با استعفای کورش باقری مخالفت شود و وی به عنوان سرمربی بزرگسالان به کار خود ادامه دهد.
البته کارشناسان وزنه برداری بر این باور هستند که با توجه به اعتقاد باقری بر این اصل که «تنها یک نفر تصمیم گیرنده نهایی در تمام رده های سنی وزنه برداری باشد،» عملا بازگشت وی به تیم ملی وزنه برداری منتفی شده است زیرا توکلی رسما به عنوان سرمربی نوجوانان و جوانان معرفی شده است. پس در این بین می ماند دو گزینه دیگر، به عبارت ساده تر طی روزهای آینده از میان توکلی یا نصیری نیا یک نفر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران معرفی می‌شود.

 


مدیران استقلال و پرسپولیس تغییر نمی‌کنند
در شرایطی که این روزها خبرهایی مبنی بر تغییر و تحول در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گوش می رسید، آخرین خبر حکایت از آن دارد که تا اطلاع ثانوی مدیران عامل این دو باشگاه تغییر نمی کنند و فتح الله زاده و رویانیان با قدرت به کار خود ادامه می دهند.این تازه ترین تصمیمی است که در وزارت ورزش و جوانان اتخاذ شده تا مدیران استقلال و پرسپولیس بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.
بازگشت حقیقی به روبین‌کازان
رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از جریمه 15 درصدی علیرضا حقیقی و تصمیم باشگاه روبین کازان مبنی بر بازگشت وی به کازان خبر داد.
از تراکتورسازی دوباره امتیاز کم می‌شود؟
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رابطه با اتفاقات دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز گفت: گزارش مقامات مسئول این بازی بسیارسنگین است. مسئولان تیم تراکتورسازی تبریز قطعا برای ادای توضیحات به کمیته انضباطی دعوت می شوند و اگر تمام گزارش مقامات مسئول بازی صحیح باشد، تیم تراکتورسازی باید منتظر یک رای تنبیهی مناسب باشد. انتظار داریم که تماشاگران فهیم مخصوصا آنهایی که به سرنوشت تیم خود حساس هستند، با رفتارهای غیر صحیح به تیم خود صدمه نزنند.
«پائیز» مسبب تغییرات در کمیته جوانان
ناصر شفق ضمن اعلام پایان همکاری‌اش با کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، گفت: به خاطر فیلم سینمایی «پائیز» و حضور تمام وقت در این پروژه، نمی‌توانست به همکاری‌اش با این کمیته فدراسیون فوتبال ادامه دهد. البته دیروز پس از جدایی شفق ،عبدالرسول دانشجو که سابقه دبیری کمیته جوانان را دارد به عنوان سرپرست جدید کمیته جوانان انتخاب شده است .این سومین نفری است که در سال جاری سرپرست کمیته جوانان می شود.
اعتراض به رای کمیته استیناف در دادگاه عالی ورزش
مدیرعامل باشگاه سونگون ورزقان درباره اعلام رای کمیته استیناف درباره باشگاه‌های البدربندر کنگ و مهرکرج و با اعتراض به تایید حکم کمیته انضباطی توسط استیناف اعلام کرد که این پرونده را به دادگاه عالی ورزش می‌برد.
همگروهی جوانان ایران با بلاروس، اسلواکی و فنلاند
جام جهانی کوچک روسیه از 12 تا 22 دی ماه 92 در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود و تیم جوانان ایران در این رقابتها شرکت خواهد کرد.این رقابتها در 4 گروه چهار تیمی برگزار می شود و طبق اعلام کمیته برگزاری بازی ها، مراسم قرعه کشی انجام شده و ایران با تیم های بلاروس، اسلواکی و فنلاند همگروه شده است.
یافتن راه برای تهدید کی‌روش
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ خواستار برگزاری نشستی بین مدیران و سرمربیان تیم‌های نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با کارلوس کی‌‍روش شد.کارلوس کی‌روش اعلام کرده بازیکنانی که بعد از 20 فروردین‌ماه در اردوی تیم ملی حضور پیدا نکنند، فرصت حضور در جام جهانی 2014 برزیل را از دست می‌دهد، اتفاقی که برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشکل ساز می‌شود زیرا برخی از مسابقات حساس لیگ قهرمانان آسیا اردیبهشت و خرداد سال آینده برگزار می‌شود.
تراکتور یک بازیکن برزیلی هم جذب کرد
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی از توافق نهایی این باشگاه با جاسم کرار و حضور این بازیکن در تمرینات تراکتور از روز جمعه این هفته خبر داد و گفت: جلالی فیلم بازی‌های یک بازیکن برزیلی را دیده و او را تایید کرده است. این بازیکن تا چند روز دیگر وارد ایران می‌شود تا قراردادمان را امضا کنیم. همچنین یک بازیکن از اسلواکی مد نظر داریم که این بازیکن باید پس از حضور در تمرینات، نظر کادر فنی را جلب کند.
تمایل انگلیسی ها برای همگروه شدن با ایران
بر اساس گزارش یک سایت انگلیسی فوتبالدوستان این کشور از همگروه شدن تیم ملی کشورشان با تیمی نظیر ایران استقبال می کنند.
مسی جدید دنیای فوتبال 40 میلیون پوند می ارزد
باشگاه منچسترسیتی انگلستان در رقابتی تنگاتنگ با بارسلونا بالاخره موفق شد با «دیاز» نوجوان 14 ساله مالاگایی قرارداد ببندد. منچستر سیتی بر روی دیاز 40 میلیون پوند قیمت گذاشته است و هم اکنون 300 هزار پوند به حساب این فوتبالیست کم سن اما مستعد واریز شده است.
رونالدو بالاتر از مسی ایستاد
برترین های لالیگا در فصل 2013-2012 انتخاب و معرفی شدند. در این انتخاب کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید که برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته مسی را رقیب سرسخت خود می دید در نهایت بالاتر از مسی به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن لالیگا انتخاب شد .

 


زمان نقل و انتقالات رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد جام ولایت با ثبت قرارداد 10 کشتی گیر در آخرین لحظات به پایان رسید.
دیروز آخرین مهلت قرارداد تیم‌ها با کشتی گیران خود برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد بود. سازمان لیگ فدراسیون کشتی اسامی کشتی گیرانی که در آخرین ساعات زمان نقل و انتقالات با تیم‌های خود برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد قرارداد امضاء کردند را اعلام کرد که به این شرح است: *ثامن الحجج سبزوار: حاجی مراد گاتسالوف (روسیه)- قهرمان جهان *ثامن الحجج مشهد: ولادمیر خینچیگاشویلی (گرجستان) - دارنده مدال برنز المپیک – احمد کریمی *استیل آذین ایرانیان: اوپان سات (روسیه- 60 کیلوگرم)- قهرمان اروپا *هیأت کشتی رستم کلا: رضا مظفری- محسن حاجی پور- سجاد محمدی *گاز مازندران: محمد قاسمی زاده- جواد داداشی – مصطفی صادق زاده . هفته اول از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

 


عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: خادم علاقه مند است که بنا به تیم ملی کشتی فرنگی بازگردد اما وی جواب تلفن‌مان را نمی‌دهد.
حسین ملاقاسمی درباره جلسه شورای فنی کشتی فرنگی و انتخاب اعضای کادرفنی گفت: چندین روز است که برای بازگرداندن محمد بنا به تشک کشتی در جستجوی وی هستیم، اما او جواب تلفن کسی را نمی‌دهد. وی ادامه داد: خادم هم علاقه دارد بنا برگردد. در این مدت هم همواره خادم از بنا حمایت و تعریف می‌کند و همه دوست دارند این مربی کاربلد برگردد. درهای فدراسیون کشتی و اتاق خادم هم به روی بنا باز است و هر وقت بخواهد می‌تواند برگردد، اما حتی جواب تلفن من را هم نمی‌دهد.

 


مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران بعد از ۳۸ روز، امروز با برگزاری شش دیدار در هفته ششم پیگیری می‌شود.
هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری شش مسابقه در شهرهای مختلف ایران پیگیری می‌شود. در مهمترین بازی هفته تیم‌های پرطرفدار شهرداری ارومیه و باریج اسانس کاشان به مصاف یکدیگر می‌روند. باریج اسانس کاشان و شهرداری ارومیه اگرچه تاکنون سابقه قهرمانی در لیگ برتر والیبال را نداشته‌اند اما هر دو تیم در سال‌های اخیر جزو قدرت‌های لیگ برتر به شمار می‌روند. برنامه هفته ششم لیگ برتر والیبال به این شرح است:*پیکان تهران - شهرداری تبریز*میزان مشهد - آلومینیوم المهدی بندرعباس*شهرداری ارومیه - باریج اسانس کاشان*بازرگانی جواهری گنبد - شهرداری زاهدان*کاله مازندران - سایپا البرز*متین ورامین - نوین کشاورز
جدول رده بندی لیگ برتر والیبال:1 - متین ورامین 10 امتیاز،2 - باریج اسانس کاشان9 امتیاز،3 - پیکان تهران 8 امتیاز،4 - بازرگانی جواهری گنبد 8 امتیاز،5 - کاله مازندران 7 امتیاز و...

 


مسئولان وزارت ورزش و جوانان اول دی‌ماه را زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو اعلام کردند.
مسئولان وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو را اول دی‌ماه اعلام کردند.این مجمع انتخاباتی ساعت 10‌صبح در مرکز همایش‌های آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد.

 


ایتالیا بعد از ۱۰ سال و برای ششمین بار میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۴ شد.
ایتالیایی‌ها بعد از 10 سال انتظار بالاخره توانستند یک بار دیگر میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال را در سال 2014 را به دست آورند.این برای ششمین بار است که امتیاز میزبانی لیگ جهانی و صعود به جمع 6‌تیم برتر نصیب آتزوری می‎شود. آنها امتیاز میزبانی را در رقابت با ایران به دست آوردند.کشور ایتالیا پیش از این در سال‌های 1991، 1992، 1994، 1998 و 2004 در شهر رم میزبان فینال لیگ جهانی بوده‌اند.تیم ایتالیا در گروه اول لیگ جهانی با ایران، برزیل و لهستان هم‌گروه است.

 


احسان حدادی، نایب‌قهرمان المپیک لندن عضو مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک شد.
اوایل آبان‌ماه کمیته ملی المپیک اسامی 6 ورزشکار مجمع انتخاباتی کمیته را اعلام کرد که اعتراضاتی از سوی برخی مبنی بر عدم حضور حدادی مطرح شد.هنگامی که مسئولان کمیته با این سوال از سوی خبرنگاران مواجه شدند، اعلام کردند که حدادی در زمان انتخابات کمیته در ایران حضور ندارد، اما حدادی در گفت‌وگویی که با رسانه‌ها داشت گفته بود در این زمان در ایران است.پس از آن بود که خبر ارسال اسامی جدید از سوی کمیسیون ورزشکاران به کمیته شنیده شد و در نهایت هم احسان حدادی جایگزین میران شد.حدادی در پرتاب دیسک عنوان نایب‌قهرمانی المپیک لندن را دارد و میران هم سال‌ها در تیم ملی جودو حضور داشت. بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته در گفت‌وگویی که با یکی از رسانه‌ها داشت این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده و گفته بود اجازه دهید کمیته کارهایش را انجام دهد.

 


هفته نخست از رقابتهای لیگ برتر جودوی باشگاههای ایران از صبح امروز 13 آذر در سالن شهید افراسیابی تهران آغاز می شود.
در لیگ برتر جودو، هشت تیم نفت مسجد سلیمان، موسسه میزان خراسان شمالی، دانشگاه آزاد اسلامی، پاس خراسان رضوی، پالایش گاز ایلام، شهروند چالوس، رستوران نمونه قزوین و نیروی زمینی ارتش حضور دارند که امروزدر سالن شهید افراسیابی تهران دیدارهای هفته نخست خود را برگزار خواهند کرد.

 


فدراسیون جهانی بسکتبال زمان قرعه کشی جام جهانی 2014 را اعلام کرد.
هیات اجرایی فدراسیون جهانی زمان قرعه کشی جام جهانی را مشخص کرد. در این اجلاس زمان قرعه کشی جام جهانی 2014 نیز اعلام شد که طبق این برنامه تیم‌ها حریفان خود را در روز چهاردهم بهمن خواهند شناخت. همچنین در این اجلاس معرفی 4 تیم بسکتبالی که با وایلد کارت در جام جهانی 2014 شرکت خواهند کرد را به نخستین اجلاس این فدراسیون در سال جدید میلادی موکول کرد.

 


* محسن ربانی ملی‌پوش پرش با نیزه ایران قرار است برای رسیدن به آمادگی لازم برای بازی‌های آسیایی اردوی یک ماهه‌ای را در بلاروس زیر نظر «ایگل» پشت سر بگذارد.
* سازمان لیگ فدراسیون والیبال بر اساس گزارش ناظر مسابقه دو تیم کاله و متین تصمیم گرفت بازی‌های خانگی تیم کاله تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10