(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 14 آذر 1392 - شماره 20657

برف استان‌های غربی و شمالی کشور را سفیدپوش کرد
وزارت بهداشت: نظارت بر داروخانه‌ها و اطلاع‌رسانی دارویی به سازمان نظام پزشکی واگذار می‌شود
مرگ روزانه 8 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر
در کنگره درمان چاقی مطرح شد
بازار پیشگیری در کشور رونقی ندارد
وزیر دادگستری: بزرگترین فساد در حوزه ملک و زمین رخ می‌دهد
وزیر آموزش و پرورش: درهای کانون به روی اهالی فرهنگ و هنر باز می‌شود
آغاز رسیدگی به تخلف بزرگ بانکی در استان مرکزی
از روز شنبه صورت می‌گیرد
ورود 139 اتوبوس دوکابین به ناوگان شرکت واحد تهران
اولین وعده ابتکار درباره آلودگی هوا؛
اجازه توسعه معادن در مناطق حفاظت شده را نمی‌دهیم
 حوادث کوتاه از کشور
بلاتکلیفی اعدامی زنده شده پس از اعدام
برخورد زنجیره‌ای 130 خودرو
گوشه‌ای از رذایل اخلاقی قهرمانان جنگ افغانستان
استقبال شیعیان عراق از افتتاح بزرگراه صدر
قتل کودک آمریکایی به دست افراد مسلح
   


سرویس شهرستان‌ها-
بارش برف استان‌های شمال کشور را سفیدپوش و مدارس چند شهر را تعطیل کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان از اردبیل بارش برف که از اولین ساعات بامداد چهارشنبه در استان آغاز شده بود چهره کاملاً زمستانی به اردبیل بخشید.
اداره کل آموزش و پرورش استان، مدارس تمامی مقاطع در شهرستان‌های اردبیل، مشکین‌شهر، گرمی و بخش‌های انگوت وارشق و در شهرستان‌های سرعین، نیر، نمین، کوثر و بخش‌های لاهرود و هیر مقطع ابتدایی را تعطیل اعلام کرد.
ارتفاع برف در سطح شهر اردبیل به 20 سانتی‌متر رسید. بارش برف در اکثر شهرهای استان موجب کندی عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران پیاده شد. سفیدپوش شدن تمامی شهرهای استان به جز دو منطقه پارس‌آباد و بیله‌سوار خوشحالی کشاورزان منطقه را موجب شده است و برابر گزارش رسیده در برخی از مناطق کوهستانی ارتفاع برف به بیش از 40 سانتی‌متر نیز رسیده است.
بر اساس اعلام اداره کل راه و ترابری تمام راه‌های ارتباطی استان باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس از قزوین گزارش داد بارش برف، کولاک و باران سراسر استان قزوین را فرا گرفت و بارش در نواحی کوهستانی به صورت برف همراه با کولاک و برودت بود. با وجود این، تمام راه‌های ارتباطی استان قزوین باز و رفت‌وآمد در آنها جریان دارد. مسئول پایگاه هلال‌احمر شهرستان آوج با اشاره به بارش شدید برف در این شهرستان گفت:‌ احتمال ایجاد یخبندان در منطقه آوج وجود دارد. به همین دلیل جمعیت هلال‌احمر آوج برای کمک به مسافران در آمادگی کامل به سر می‌برد.
در همین حال مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: بارش شدید برف در محور اسالم به خلخال تردد در این محور را با کندی مواجه کرده به طوری که ارتفاع برف به 20 تا 25 سانتی‌متر رسیده است.
حجت شعبان‌پور افزود: با آغاز بارش برف گروه‌های راهداری با دو دستگاه گریدر، یک دستگاه برف‌روب و نیروهای راهداری در سطح جاده مستقر شده تا ضمن باز نگهداری راه‌ها نسبت به برطرف شدن مشکلات احتمالی مسافران اقدام کنند.وی با بیان اینکه بارش برف در این محور ادامه دارد، گفت: تردد در محورهای برف‌گیر گیلان با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
این مسئول ادامه داد: در محورهای کوهستانی حشمت‌آباد، قوشه‌لانه، ویه- کلیشم شهرستان رودبار ارتفاع برف 10 سانتی‌متر، محور اشکورات و لات محله رودسر ارتفاع برف 15 سانتی‌متر و در محور بلوردکان و خصیل‌دشت املش ارتفاع برف به 10 سانتی‌متر رسیده است.
به گفته وی، در محور آبی‌نام و دیلمان سیاهکل ارتفاع برف به 20 سانتی‌متر رسیده و اکنون تمام راه‌ها باز و تردد جریان دارد.
بخشدار چابکسر هم گفت: بارش برف ارتفاعات جواهردشت و سماموسی را سفیدپوش کرد به طوری که 50 سانتی‌متر برف در این ارتفاعات نشست حسین رمضان‌خواه افزود: سوخت مورد نیاز ساکنان این مناطق تامین شده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد. براساس گزارش رسیده بارش شدید باران در بهشهر سبب آبگرفتگی در بخش مرکزی این شهرستان شد.
بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای شهیدآباد، گرجی محله و کوهستان گزارش شده است.با وجود این تمام راه‌های ارتباطی بهشهر باز است. همچنین بارش برف و باران سراسر خراسان‌شمالی را فرا گرفت. مدیر راه و شهرسازی این استان گفت: تمام محورهای ارتباطی خراسان شمالی باز است و تردد در آنها جریان دارد.
همچنین نخستین برف پاییزی کرج را سفیدپوش کرد و لباس سفید بر تن ارتفاعات استان البرز پوشاند و چهره زمستانی به این استان داد. مردم از لباس‌های گرم و وسائل گرمایشی استفاده کردند. از سوی دیگر واحد مرکزی خبر از ساری خبر داد. بارش برف در جاده هراز سبب مسدود شدن این جاده شد.
در اثر این بارش یک هزار دستگاه خودرو از حرکت در این محور بازماندند اما ماموران راهداری به کمک آنان شتافتند.

 


رئيس سازمان غذا و دارو گفت: بخشی از تصدی سازمان غذا و دارو از جمله نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو، اطلاع‌رسانی درباره داروها، نظارت بر داروخانه‌ها و صدور پروانه داروخانه‌ها به سازمان نظام پزشکی واگذار می‌شود.
رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس گفت: البته این واگذاری به نحوی انجام می‌شود که مسئولیتهای حاکمیتی وزارت بهداشت از نظر نظارتهای عالی و مسئولیتهای حقوقی و قانونی خدشه‌دار نشود ضمن اینکه باید مشخص شود که سازمان نظام پزشکی امکانات انجام این مسئولیتها را از نظر نیروی انسانی و سایر الزامات دارا باشد.
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اضافه کرد: هنوز میزان و نوع واگذاری برخی تصدی‌های سازمان غذا و دارو به سازمان نظام پزشکی نهایی نشده و قرار است طی جلسه‌ای که امروز با مسئولان این سازمان داریم، به جمع‌بندی برسیم و احتمالا هفته‌آینده تفاهمنامه آن بین روسای دو سازمان امضا می‌شود.
دیناروند ادامه داد: برخی از این واگذاریها ممکن است طی یک دوره یک تا دو ساله و بعد از ایجاد امکانات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در سازمان نظام پزشکی انجام شود.
وی گفت: از جمله مواردی که واگذاری آن به سازمان نظام پزشکی مطرح است، نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو، اطلاع‌رسانی دارویی و پزشکی، صدور مجوز مسئول فنی داروخانه، صدور پروانه تاسیس داروخانه و جایابی آن، تعیین حق فنی داروخانه‌ها و نیز نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها و جلوگیری از تخلفات آنهاست.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: البته سازمان نظام پزشکی موظف خواهد بود که به صورت دائمی و بر خط (آنلاین) گزارش عملکرد خود را به سازمان غذا و دارو و دانشگاههای علوم پزشکی ارسال کند و در یک تعامل نزدیک وزارت بهداشت نیز کار نظارت عالیه خود را به انجام می‌رساند.

 


مدیرکل کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از سالها توانستیم تابوهای آموزش و پرورش را شکسته و اجازه طرح شیوع شناسی اعتیاد دانش‌آموزان را از این وزارتخانه بگیریم که به زودی این طرح اجرا خواهد شد.
بابک دین‌پرست در نشست خبری خود که به منظور تبیین عملکرد 100 روزه حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: بر اساس آمار سال گذشته 3056 نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به سال 90 کاهش 15 درصدی را نشان می‌دهد و می‌توان گفت روزانه هشت نفر در کشور به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه پس از سوانح رانندگی بیشترین عامل مرگ‌ومیر در ایران را سوء مصرف مواد مخدر تشکیل می‌دهد گفت: بر اساس طرح شیوع شناسی، در سال گذشته 53 درصد معتادان را شاغلان تشکیل دادند، همچنین از این تعداد 63 درصد متاهل و 75 درصد با تحصیلات دیپلم به بالا بودند.
به گزارش ایسنا، دین‌پرست در ادامه افزود: با توجه به اینکه تحصیلات، شغل و تاهل سه امر محافظتی در برابر اعتیاد است، وجود این تعداد از معتادان با هیچ نرمی سازگاری ندارد و این نشان می‌دهد که افراد از عواقب خطرناک اعتیاد اطلاع دارند اما آن را باور ندارند که دلیل آن، اطلاعات دروغی است که به آنها می‌دهیم.
به گفته وی، بر اساس آمار پزشکی قانونی، در هفت ماهه نخست امسال 1627 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر فوت کرده‌اند که از این تعداد 1511 نفر مرد و 116 زن بوده‌اند و در مقایسه با سال قبل که 1751 نفر بود، کاهش هفت درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس این آمار، بیشترین مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را تهران، اصفهان و کمترین مرگ و میر را استان‌های خراسان جنوبی و هرمزگان به خود اختصاص داده‌اند.

 


معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به گسترش تخت‌های ICU CCU و تجهیزات بیماری‌های قلبی و نظایر آن به علت درآمدزایی بالایی که دارند، گفت: متاسفانه بازار پیشگیری راکد است چون درآمدی در آن نیست.
دکتر علی‌اکبر سیاری در چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران با بیان اینکه هرم جمعیتی ایران از 10 سال گذشته تاکنون در بهترین و شکوفاترین شرایط قرار گرفته است، اظهار کرد: 30 سال فرصت داریم که البته هشت سال از آن گذشته است. این جمعیت می‌توانست در این هشت سال وارد بازار کار شده و شکوفایی اقتصادی رقم بزند. اما نتوانسته‌ایم شرایط خوبی برای این جمعیت فعال فراهم کنیم.وی ادامه داد: از حدود 30 سال دیگر با بار عظیم سالمندان در کشور روبرو خواهیم شد که همین امر مقام معظم رهبری را نیز نگران کرده است. در همین راستا سیاست‌های کلان جمعیتی شکل گرفته است و در حال کار بر روی آنها هستیم.معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بدترین حادثه ممکن در هر خانواده‌ای مرگ نابهنگام است، اظهار کرد: در حال حاضر سالانه 270 مادر بر اثر حاملگی جان خود را از دست می‌دهد. البته به محض وقوع چنین مواردی، کمیته اضطراری، تشکیل و بررسی‌ها آغاز می‌شود. اما متاسفانه سالانه 380 هزار مرگ در کشور اتفاق می‌افتد که 91 هزار مورد آن مربوط به سکته‌های قلبی است. سن ابتلا به سکته قلبی در کشور حدود هشت تا 10 سال کاهش یافته است. اما هیچ زنگی در کشور به صدا درنمی‌آید و علت این است که اولویت‌ها را تشخیص نداده‌ایم.
بازار پیشگیری راکد است
سیاری به آمار رو به افزایش سکته‌های مغزی نیز اشاره کرد و گفت: به سرعت تخت‌های ویژه CUU و ICU را گسترش می‌دهیم. استنت‌های قلبی و بالون برای رفع گرفتگی‌های عروقی می سازیم، چون درآمد در این کارهاست و بازار پیشگیری راکد است چون درآمدی ندارد.
وی ادامه داد: همچنین با وجود آن که حوادث در کشور رو به کاهش است اما همچنان قربانیان بسیاری می‌گیرد. 300 نفر در هفته به علت حوادث جان خود را از دست می‌دهند. اما باز هم کسی در این خصوص کاری نمی‌کند.
سیاری با بیان اینکه حدود 10 درصد از جمعت 64-15 سال (پنج میلیون نفر) کشور اقدام به مصرف دخانیات می‌کنند، گفت: متاسفانه این جمعیت نیز رو به افزایش است و سالانه 11 هزار مرگ مرتبط با سیگار در کشور به ثبت می‌رسد. این متخصص کودکان با بیان اینکه 24 میلیون نفر در کشور کم تحرک هستند، گفت: بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون در این کم تحرکی نهفته است و با وجود آنکه مصرف پنج نوبت سبزی و میوه جزو اصول سبک زندگی سالم است، اما 88 درصد مردم کمتر از این میزان نیاز، سبزی مصرف می‌کنند. این در حالی است که متاسفانه همین سبزی‌ها نیز به برخی فلزات همچون سرب آلوده هستند و سبزیجات ما با آب آلوده آبیاری می‌شوند.
سیاری با بیان اینکه 81 هزار مرگ در کشور در سال بر اثر ابتلا به فشارخون اتفاق می‌افتد، از عدم وجود برنامه مشخص و مدون برای کنترل فشار خون ابراز تاسف کرد و گفت: ما برای هزاران نفر از مردم که 10 تا 20 سال زودتر جان خود را از دست می‌دهند، سیستم مراقبتی ویژه‌ای نداریم.
وی ادامه داد: مشکلات تغذیه‌ای، فشار خون بالا و اضافه وزن سه عامل عمده بیماری‌زا هستند که در 20 سال اخیر گسترش یافته‌اند، چرا که اقدامات موثری در این خصوص صورت نپذیرفته است. لازم است سیستم جامعی، طراحی شده و برنامه‌هایی با بهره‌گیری از تجارب جهانی و کمک مردم در نظر گفته شود تا بتوان از بار ناشی از بیماری‌های غیرواگیر کاست.

 


وزیر دادگستری در رابطه با عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه اجرای طرح ثبت الکترونیک اسناد رسمی از اواخر شهریورماه امسال پرداخت و گفت: از 26 شهریور سال جاری، تاکنون 3 میلیون و 470 هزار سند رسمی را در بانک جامع سازمان ثبت به ثبت رسید و این موضوع به روز و به ساعت ثبت می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی افزود: این کار علاوه بر کم شدن کار مردم و افزایش سرعت انجام کار از فساد جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به این که در دو ماه و نیم گذشته 938 هزار معامله در کشور انجام شده است، اظهار داشت: دیگر امور به سرعت و به روز و ساعت مورد ثبت قرار می‌گیرد و در طی این مدت از رئیس سازمان ثبت اسناد برای ارائه گزارش کار در هیئت دولت دعوت به عمل آمد، رئیس سازمان ثبت اسناد مورد قدردانی قرار گرفت به طوری که دولت قول پشتیبانی و حمایت از این سازمان را داد.
پورمحمدی با اشاره به اینکه انشاءالله تا پایان امسال به سازمان ثبت کمک مالی خواهیم کرد، اظهار کرد: انشاءالله مسائل ملکی، مالکیتی، مستغلاتی کشور از بانک جامع خوبی برخوردار خواهند شد زیرا در این صورت کار مردم راحت‌تر به جلو پیش می‌رود.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین فساد در حوزه ملک و زمین اتفاق می‌افتد، افزود: انشاءالله ما از این فسادها هم نیز جلوگیری خواهیم کرد به طوری که اشکالات را در این حوزه به حداقل خواهیم رساند و یکی از بسترهای اساسی پیشگیری از این اتفاقات، سامان یافتن سیستمی اطلاعات در سازمان ثبت اسناد و املاک است.
پورمحمدی تاکید کرد: هم‌اکنون روزانه بالای 7 هزار دفترخانه اسناد رسمی فعالیت آنلاین دارند و امیدواریم این شبکه گسترش یابد.
وی ادامه داد: در صورتی که الکترونیک شدن نهادها به خوبی صورت بگیرد، شاهد سالم‌سازی محیط کسب و کار خواهیم بود و ما در این 100 روز سعی کرده‌ایم تصویر خود را شفاف کنیم.

 


وزیر آموزش و پرورش برحضور جدی اهالی فرهنگ و هنر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این حضور غنابخش فعالیت‌های کانون خواهد شد.
علی اصغر فانی در مراسم معرفی علیرضا حاجیان‌زاده مدیر عامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: کانون به عنوان نهادی زیربنایی و مبنایی مورد توجه بزرگان کشور و در رأس آن مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است بنابراین می‌تواند به عنوان نهادی اثرگذار، جریان فکری و توانمندی‌های دانش‌آموزان را جهت‌دهی و هدایت کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کانون مکمل آموزش و پرورش است و می‌تواند خلأهای موجود را جبران کند، افزود: ما در آموزش و پرورش این توفیق را داریم که نهادی به عنوان کانون داریم و آموزش و پرورش خود را موظف به حمایت از کانون می‌داند.
وی با اشاره به آخرین دیدار مقام معظم رهبری از کانون اضافه کرد: معظم‌له پیشنهاد فرمودند یک هسته فکری برای هدایت و راهبری فعالیت‌های دانش‌آموزی ایجاد شود و از متفکرین،‌متخصصین و هنرمندان برای تشکیل این هسته فکری استفاده شود.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
کار رسیدگی به یک پرونده بزرگ تخلفات مالی بانکی در استان مرکزی آغاز شد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: پرونده تخلفات بانکی مبنی بر 750 میلیارد ریال معوقات تسهیلات بانکی با همکاری مراجع ذیربط اطلاعاتی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری افزود: این پرونده تخلف مالی که هم‌اکنون در مرحله بازپرسی است مرتبط با سه بانک در استان مرکزی است که در این ارتباط تاکنون 10 نفر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.وی ادامه داد: با شناسایی موضوع‌های مشکوک به تخلفات بانکی از بانک مرکزی ایران استعلام شد که پاسخ دریافتی مبنی بر پرداخت بی‌ضابطه رقم به متقاضیان تسهیلات و طی نشدن مراحل قانونی اعتبارسنجی و صلاحیت حقوقی وام‌گیرندگان بود.
این مقام قضایی تصریح کرد: 2 نفر وام گیرنده این پرونده سوابقی چون چک برگشتی و معوقات بانکی درسال‌های گذشته را در کارنامه خود دارند.
وی ادامه داد: کارشناسان بانکی بدون توجه به این سوابق آشکار روال پرداخت تسهیلات را انجام داده‌اند که هم‌اینک نیز بازپرداخت این تسهیلات در هاله‌ای از ابهام است.

 


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود 139 دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران از روز شنبه خبر داد.
پیمان سنندجی این افزایش اتوبوس را بخشی از پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای ‌سال جاری دانست و افزود: بخش عمده‌ای از این اتوبوس‌ها در خط 9 بی‌آر‌تی در بزرگراه امام علی(ع) مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وی افزود: قرار بود تا امسال 300 دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان خطوط اتوبوس‌های تندروی شهر تهران اضافه شود که در مهر ماه 161 دستگاه وارد ناوگان شد و اکنون نیز 139 دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می‌شود.
وی گفت: باید در ناوگان شهر تهران نوسازی صورت بگیرد، چرا که بخشی از ناوگان فرسوده شده است. البته از دیگر سو با راه‌اندازی خطوط جدید نیاز به استفاده از اتوبوس‌‌های جدید داریم.

 


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با گذشت سه ماه از مسئولیت خود در این حوزه اولین وعده اجرایی خود درباره آلودگی هوا را صادر کرد.
دکتر معصومه ابتکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: یکی از اولین اقدامات دولت در روزهای آغازین فعالیتش لغو مصوبه کارگروه معدن بود که نتیجه آن بازنگری جدی در خصوص شکل‌گیری معادن جدید در داخل مناطق حفاظت شده بود.
وی افزود: ما کاری که در این رابطه کردیم جلب نظر مثبت شورای نگهبان درباره اعمال نظر محیط زیست در آخرین مرحله تصمیم‌گیری در خصوص مسائل مربوط به معدن بود.وی با اشاره به اینکه اجازه توسعه معادن جدید را نخواهیم داد اذعان داشت: معدن‌کاران آگاه باشند هنگامی که از ذخایر کانی این سرزمین بهره‌برداری می‌کنند نباید اجازه دهند مزیت اقتصادی به قیمت تخریب گسترده خاک، آب و هوا باشد.رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده بالایی که در حوزه معدن وجود دارد اما کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند وظیفه انسانی و ایرانی خود بدانند که اگر از خاک ایران بهره‌برداری می‌کنند حداقل نباید به طبیعت آن لطمه بزنند.ابتکار افزود: در سال 84 آیین‌نامه‌ای مربوط به معدن را تهیه کرده بودم و اکنون می‌خواهم آن را به اجرا بگذارم.

 


کودک زیر آوار ماند
قم- فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: یک کودک شش ساله در پی ریزش یک ساختمان مسکونی در شهرک فاطمیه قم جان باخت.
محمدجواد باقری اضافه کرد: در اثر وقوع این حادثه دو نفر از ساکنان این ساختمان که کودکانی شش و هشت ساله بودند در زیر آوار محبوس شدند.
رئیس مرکز مدیریت، حوادث و فوریت‌های پزشکی قم تصریح کرد: پس از اقدامات نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه، جسد یکی از کودکان از زیر آوار خارج شد.وی افزود: تلاش برای پیدا کردن اثر و نشانی از کودک دیگر توسط نیروهای امدادی ادامه دارد.
سارق در لباس کار
آبیک- فارس: فرمانده انتظامی آبیک گفت:‌ ماموران انتظامی این شهرستان روز سه‌شنبه پس از اطلاع از سرقت سیم و کابل از سوی فردی با یک دستگاه وانت نیسان در یکی از روستاهای این شهرستان موضوع را بررسی و در دستور کار خود قرار دادند.
منصور خدایی افزود: پلیس با همکاری اهالی این روستا سارق را با لباس کار اداره برق شناسایی، دستگیر و 105 متر سیم برق هوایی از وی کشف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان آبیک ادامه داد: متهم در بازجویی پلیس با معرفی 2 نفر از همدستانش، تاکنون به 5 فقره سرقت سیم و کابل برق در خیابان‌ها و روستاهای این شهرستان اعتراف کرد.
شرور مسلح به دام افتاد
یاسوج - فارس: فرمانده انتظامی بویراحمد گفت: شرور فراری که در استان‌های فارس و اصفهان اقدام به شرارت می‌کرد در یک عملیات ضربتی پلیس در بخش مارگون بویراحمد دستگیر شد.
علی کاشانی افزود: «حسن.ب» که از اراذل و اوباش بنام و تحت تعقیب مراجع قضایی و پلیس بوده که اتهامات زیادی از جمله درگیری با ماموران، حمل مواد مخدر، قاچاق مهمات و اسلحه، راهزنی، ایراد ضرب و جرح عمدی، چاقوکشی، قدرت‌نمایی با قمه، عربده‌کشی، تهدید و اخلال در نظم عمومی داشت و طی عملیاتی ضربتی در بخش مارگون شهرستان بویراحمد دستگیر شد.
قاتل از قصاص رهایی یافت
رودبار - فارس: رئیس شورای حل اختلاف شهرستان رودبار گفت: با تلاش این شورا و ریش‌سفیدان منطقه، پس از جلب رضایت اولیای دم قاتل پس از 14 سال زندان از قصاص نجات یافت.حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جرجندی افزود: تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه منجر به جلب رضایت اولیای دم نسبت به عدم قصاص قاتل شد و وی بار دیگر با رهایی از چنگال مرگ فرصت زندگی دوباره یافت.رئیس شورای حل اختلاف شهرستان رودبار گفت: این فرد حدود 14 سال پیش در منطقه مختارآباد شهرستان رودبار درپی درگیری دو نفر را به قتل رسانده و در نهایت محکوم به قصاص شده بود.
کشف کامیون حامل پارچه قاچاق
نایین - خبرنگار کیهان: فرماندهی انتظامی شهرستان نایین گفت 9 تن پارچه خارجی قاچاق توسط نیروهای انتظامی کشف شد.
سرهنگ «رجبعلی مختاری» افزود این کامیون حامل پارچه قاچاق از استان فارس به سمت استان تهران در حال حرکت بود که توسط نیروهای مستقر در ایستگاه شهید شرافت نایین توقیف شد.

 


مجرمی که بعد از اعدام از مرگ حتمی نجات یافته بود از بیمارستان مرخص و برای تعیین تکلیف به زندان اوین منتقل شده است.
این مرد که «علیرضا.م» نام دارد به جرم قاچاق 970 گرم شیشه به مرگ محکوم شده است و به رغم دوبار درخواست بخشودگی از کمیسیون عفو اما به دلیل سابقه‌دار بودن متهم این کمیسیون با درخواستش موافقت نکرده و او را مستحق مرگ دانسته بود.
وی در اواسط مهرماه در زندان بجنورد به پای چوبه دار رفت اما ساعاتی بعد در سردخانه از خود علایم حیاتی بروز داد و طولی نکشید که دوباره جان تازه گرفت. بعد از حدود دو ماه از این حادثه کم نظیر وی به زندان اوین منتقل شده است و منتظر بررسی مجدد درخواست عفوی می‌باشد که پس از بهبود حالش تسلیم کمیسیون عفو و بخشودگی کرده است. برادر علیرضا دو روز پیش درباره آخرین وضعیت وی گفت: حال برادرم خوب است و ما در حال حاضر مثل خانواده سایر زندانیان می‌توانیم به ملاقات وی برویم و هر هفته نیز همدیگر را می‌بینیم.

 


رسانه‌های بلژيکی از وقوع سه تصادف زنجیره‌ای در یکی از بزرگراه‌های غرب این کشور و کشته و مجروح شدن 77 نفر در این سانحه رانندگی خبر دادند.
بنا به این گزارش، از 130 خودرو در سه تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه بر اثر مه شدید صبحگاهی با یکدیگر برخورد کردند که در پی آن دست‌کم دو تن کشته و 75 تن دیگر مجروح شدند.
به گفته نیروهای امداد، نجات سرنشینان مجروح از میان لاشه خودروهایشان به دلیل شدت سانحه و غلظت مه ساعت‌ها پس از وقوع حادثه طول کشید و به دلیل تداوم مه، عملیات امدادرسانی با بالگرد غیرممکن شد. به گفته مقامات محلی، حال برخی مجروحان وخیم گزارش شده است.
به گفته رانندگان مه‌گرفتگی صبحگاهی اوایل ماه دسامبر در این منطقه معمول است اما در جریان این حادثه دیوار سفیدی از مه ناگهان پدیدار شد و دید راننده ها را مختل کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سال 1996 میلادی نیز سانحه‌ای مشابه در همین منطقه اتفاق افتاد و 10 کشته برجای گذاشت.

 


برادران قهرمان جنگ افغانستان به اتهام تجاوز دستگیر شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس براساس مدارک و شواهد به دست آمده «تی‌آرون لوکاس» 32 ساله ستوان یکم متهم به ربودن نوجوانی 11 ساله و تجاوز وحشیانه شده است.براساس تصاویر به دست آمده از دوربین‌های امنیتی که در نزدیکی پایگاه نظامی آنان در شهرستان «ال پاسو» واقع در کلرادو وجود دارد، این مرد شیطان‌صفت دختر بچه 11 ساله‌ای را پس از تعقیب مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.
«آرون لوکاس» ستوان یکم پیاده نظام پیشتر موفق به دریافت نشان شجاعت در جنگ افغانستان از مافوق ارشد خود شده بود. این دو برادر دو قلو با جرایم مشابه در تگزاس و آلا باما تحت تعقیب هستند.
در دادگاهی نظامی که با حضور پدر قربانی برگزار شد هر دو برادر اتهامات وارده را رد کردند.
دادگاه اول در رابطه با پرونده آرون لوکاس برگزار شد و در جلسه دوم در همین دادگاه نظامی جرایم جنسی هر دو برادر (برایان و آرون لوکاس) بررسی گردید.
بنا به این گزارش «آرون لوکاس» قربانیان خود را که در رده سنی 6 تا 10 سال بودند از روستایی نزدیک این پایگاه نظامی در کلرادو می‌ربود و پس از فریفتن با وعده پول و بستنی آنان را مورد تجاوز قرار می‌داد.
برخی مسئولان این قرارگاه وی را در حال ترددهای بی‌دلیل در این روستا هنگام عبور مشاهده کرده بودند. با وجود وکلای آرون و برایان هر دو در بازداشت نظامی به سر می‌برند.
برایان لوکاس برادر وی نیز به جرم سکوت در برابر اعمال وحشیانه برادر خود و سرپوش گذاشتن بر روی آن به عنوان شریک و همدست وی دستگیر و بازداشت شده است و به پرداخت 2 هزار دلار غرامت محکوم شده است این دو تا هفته آینده به زندان نظامی آلپ پاسو فرستاده خواهند شد.
رای نهایی آرون لوکاس نیز به دلیل وجود قربانیان احتمالی بیشتر صادر نشده است.

 


بهره‌برداری از بزرگراه طبقاتی شهید صدر، مورد استقبال شیعیان عراق در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.
به گزارش فارس، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از چند روز پیش با انتشار خبر آماده شدن بزرگراه طبقاتی صدر، به استقبال این رویداد مهم شهری رفتند و تصاویری از نقاشی شهید «آیت‌الله محمدباقر صدر»‌ و «امام موسی صدر» که در این محور نصب شده است را منتشر کردند.
در میان نظرات کاربران ضمن گرامیداشت شهدای خاندان صدر که از علمای شیعه عراقی‌تبار هستند، به مشکلات زیرساخت‌های عراق در شرایط کنونی نیز اشاره شده است.
کاربران همچنین اطلاعاتی درباره این سازه ذکر کردند و از آن به عنوان طولانی‌ترین پل شهر تهران و یکی از پل‌های ممتاز طبقاتی در خاورمیانه یاد کرده‌اند که پیش از این فناوری آن تنها در اختیار 4 کشور جهان قرار داشته است.

 


یک پسر بچه 7 ساله که مورد اصابت گلوله افراد مسلح در «لس‌آنجلس» قرار گرفته بود، به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.
به گزارش «سی‌بی‌اس»، این پسر بچه که اواخر دوشنبه شب مورد اصابت گلوله قرار گرفت، جان خود را از دست داد.
این کودک آمریکایی به همراه مادر و دوستش سوار بر خودرویی بودند که حدود ساعت 21:00 تیراندازی رخ داد و خودروی آنها مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.
پلیس لس‌آنجلس گزارش کرد گلوله‌ به نزدیکی قلب این پسر شلیک شده بود و شدت جراحت به حدی بود که جانش را از دست داد.
آزاد بودن قوانین حمل سلاح در آمریکا روزانه به حوادث مرتبط با استفاده از اسلحه منجر می‌شود که در آن افراد بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند اما قدرت لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای زیاد است که کنگره حاضر به تصویب قوانینی برای کنترل حمل سلاح نیست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10