(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 14 آذر 1392 - شماره 20657

حدیث دشت عشق
قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برزیل فردا برگزار می شود
سوئیس و بلژیک، سرگروه‌های ایده‌آل برای تیم ملی فوتبال ایران
اخبار کوتاه از فوتبال
تقابل تیم های فولادی‌ها در هفته هفتم لیگ بسکتبال
پیشنهاد بودجه 5000 میلیاردی برای ورزش در سال93
سپاهان – استقلال؛ گل سرسبد بازی های هفته هفدهم لیگ
نگاه 5 تیم به صدر جدول است
آغاز دور برگشت لیگ برتر کشتی
اداره 47 فدراسیون ورزشی در یک مکان
سجادی: وزارت ورزش برای مدیران دو شغله مجوز نمی گیرد
اتفاقات عجیب در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «حسین کرباسی»
رزمنده سپاه خیبرگشا
رفت و رفت تا رسید به مجنون‌ترین جزیره دنیا و در آنجا تنهای تنها ماند تا سالیانی که تابوتی سبکبار را تشییع کردند و در جنت‌الشهدای نجف‌آباد آرام گرفت.شهید «حسین کرباسی» پس از طی دوران راهنمایی، در مدرسه الحجه نجف‌آباد ثبت نام نمود و در حال خواندن مقدمات علوم حوزوی بود که نایره جنگ زبانه کشید. حسین که اطاعت از فرمان امام خمینی(ره) را فرض‌العین می‌دانست، به سوی جبهه حرکت کرد و با حضور در عملیات خیبر در کنار رزمندگان اسلام خیبرگشای جبهه‌های نور شد.حسین از همان کودکی، در وضعیت معیشتی نه چندان مناسبی زندگی می‌کرد؛ خانه محقر و زندگی ساده اما روحی بزرگ! او کم توقع، باوقار، اهل تلاوت قرآن و دعای بسیار بود. همواره به شهادت عشق می‌ورزید و از خدای بزرگ، آن را آرزو می‌کرد.طلبه بسیجی شهید «حسین کرباسی»، سال 1346 در نجف‌آباد متولد شد و در 7/12/1362 در عملیات خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
قرعه‌کشی بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در شرایطی جمعه شب به وقت تهران برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به فوتبال رویای صعود به مرحله دوم مسابقات را در سر می‌پرورانند.
ساعت 13 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) مراسم قرعه‌کشی بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در سالوادور از ایالت باهیا برزیل آغاز می‌شود. بیش از 1300 میهمان و فراتر از 2000 روزنامه‌نگار از سراسر جهان در مراسمی حاضر خواهند بود که میلیاردها بیننده تلویزیونی پخش زنده آن را در 193 کشور جهان مشاهده خواهند کرد. پله، به‌به‌تو و رونالدو چهره‌های جذاب کشور میزبان در مراسم هستند و کافو، فابیو کاناوارو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین‌الدین زیدان و جف هرست، بزرگانی خواهند بود که گوی‌های سرنوشت را به ترتیب باز کرده و آرایش گروه‌ها را مشخص خواهند کرد.کار آنها که به پایان برسد دنیایی از بیم و امید برای مردم کشورهایی که تیم‌های‌شان در جام جهانی حضور دارد، شکل خواهد گرفت. برگزاری مراسم قرعه کشی در شرایطی است که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا گلدان‌های جام جهانی 2014 برزیل را بدین شرح اعلام کرد:
گلدان یک: آرژانتین، برزیل، بلژیک، کلمبیا، آلمان، اسپانیا، سوئیس و اروگوئه
گلدان 2: الجزایر، کامرون، شیلی، ساحل عاج، اکوادور، غنا و نیجریه
گلدان 3:‌ استرالیا، کاستاریکا، هندوراس، ایران، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک و آمریکا
گلدان 4: بوسنی‌وهرزگوین، کرواسی، انگلیس، فرانسه، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال و روسیه
برزیل، نیجریه، آمریکا و هلند یا آرژانتین، ساحل عاج، مکزیک و فرانسه به همراه اسپانیا، غنا، ایران و ایتالیا، همچنین آلمان، شیلی، ژاپن و پرتغال به همراه هر ترکیبی که این 16 تیم تشکیل دهنده آن باشند، گروه دشوار جام جهانی یا همان گروه مرگ را رقم خواهند زد. از سوی دیگر سوئیس، هندوراس، الجزایر و بوسنی‌وهرزگوین شاید آسان‌ترین گروه احتمالی است و هر تیمی دوست دارد که به جای یکی از 4 تیم این گروه باشد.
پاداش‌های جام‌جهانی
در خصوص جام‌جهانی باید به این نکته نیز اشاره داشت که پاداش تیم‌های حاضر در برزیل به 560 میلیون دلار رسید که نسبت به جام جهانی قبلی 140 میلیون دلار افزایش یافته است. فیفا برای بازی‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی 420 میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود. فیفا اعلام کرده است تیمی که بتواند به قهرمانی در جام جهانی 2014 برسد‌، 40 میلیون دلار پاداش خواهد گرفت. همچنین 70 میلیون دلار نیز به باشگاه‌هایی که بازیکنان خود را به جام جهانی بفرستند پرداخت خواهد شد.
خوب‌ها را برای ایران جدا کنید
اما نکته پایانی اینکه مهدی محمدنبی و کارلوس کی‌روش نمایندگان ایران در قرعه‌کشی جام جهانی برزیل هستند. باید امیدوار بود که گوی‌های قرعه‌کشی برای ایران گوی شانس باشد. سوئیس و بلژیک برای ایران اولویت تیم‌های سرگروه هستند. مصاف با برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان هم دیدارهای دشوار اما جذاب خواهد بود. نام اروگوئه و کلمبیا در انتهای فهرست قرار دارد، آنها هم دشوار هستند و هم انتخاب چندان جذابی نیستند. در نهایت باید دید چه قرعه‌ای نصیب تیم ملی ایران خواهد شد؟!

 


اعزام 5 نماینده برای شرکت درمراسم قرعه کشی!
در شرایطی که مدیران باشگاه استقلال تهران معتقدند علاوه بر مبالغ قرارداد بازیکنان تیم خود در فصل جاری ، رقمی در حدود 24 میلیارد تومان نیز بدهی انباشته دارند، بازهم شاهد انجام هزینه‌های بی حساب و کتاب دراین باشگاه مردمی هستیم. ماجرا از این قرار است که باشگاه استقلال برای مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 که شنبه هفته آینده در مالزی برگزار می‌شود، 5 نماینده را به شرق آسیا می‌فرستد. اسدی مسئول مالی باشگاه، ماجدی سرپرست تیم فوتبال، کسایی‌پور مسئول بین الملل سازمان لیگ، عرب معاون اجرایی باشگاه و امیری معاون ورزشی استقلال، افرادی هستند که به نمایندگی از استقلال و با هزینه‌های این باشگاه راهی مالزی می شوند تا درمراسم قرعه کشی شرکت کنند. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که هزینه رفت و آمد و اقامت این 5 نفر در مالزی آن هم برای دو روز، کمتر از 20 میلیون نمی‌شود. حالا با این شرایط پرسشی که مطرح می شود این است که چه لزومی دارد برای مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا که حضور یک نماینده هم کفایت می کند، چنین هزینه ای صورت گیرد؟!
علاقه آلمانی‌ها برای همگروه شدن با ایران
خبرگزاری DPA آلمان در آستانه قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل ابراز امیدواری کرد که تیم ملی این کشور با تیم‌هایی مثل ایران، الجزایر یا یونان همگروه شود تا بتواند به راحتی راهی مرحله بعد شود. پیش از این فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و برزیلی‌ها نیز ابراز امیدواری کرده بودند تا در جام جهانی با ایران همگروه شوند.
ادعای عجیب سرمربی تراکتورسازی
در حالی که ممکن است باشگاه تراکتورسازی باز هم با کسر امتیاز مواجه شود مجید جلالی سرمربی این تیم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: می‌خواهند یک تیم تهرانی عنوان قهرمانی لیگ را به خود اختصاص دهد.
بسته شدن پرونده محسن قهرمانی
اصفهانيان رئیس کمیته داوران در خصوص پرونده محسن قهرمانی گفت: پرونده قهرماني کاملا بررسي و تحقيق‌هاي لازم انجام شده است. اين پرونده اکنون در اختيار کميته انضباطي است تا راي لازم براي آن صادر شود.
برتری امیدهای پرسپولیس مقابل استقلال
تيم فوتبال اميد پرسپوليس در ورزشگاه خانگي خود اميد‌هاي استقلال را شکست داد. در اين دیدار شاگردان حميد مطهري که اتفاقا جنب و جوش زيادي کنار خط طولي داشت، موفق شدند با 2 گل محمد برزگر استقلال را شکست دهند.
نبرد هافبک از دیدگاه قلعه نویی
قلعه نویی سرمربی استقلال پیش از بازی با سپاهان گفت: در بازي در تمامي خطوط جنگ داريم اما جنگ اصلي در وسط زمين است که هر تيمي برتري داشته باشد مي تواند موفق باشد.
کرانچار: می خواهیم گام بزرگی در لیگ برداریم
کرانچار سرمربی سپاهان هم در خصوص بازی با استقلال گفت: ما مي‌خواهيم گام بزرگي در ليگ برداريم.با مسابقه اي که با فولاد داشتيم مي‌توانيم اميدوارتر باشيم که مسابقه خوبي با استقلال انجام بدهيم و حتي در نتيجه هم بهتر عمل کنيم.
حکم جدید برای آیت اللهی
بر اساس حکم رئيس فدراسيون فوتبال سيدمحمد هادي آيت اللهي به عنوان سرپرست کميته فني و توسعه منصوب شد.
پایان قرارداد لژیونر ایرانی
وضعيت مدافع ايراني باشگاه سن خوزه براي ادامه همکاري با اين باشگاه آمريکايي مشخص نيست. قرارداد استيون بيت آشور مدافع راست تيم سن خوزه و تيم ملي ايران با اين باشگاه به پايان رسيده و وضعيت او براي ادامه همکاري با اين باشگاه در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است.
خداحافظی ملی پوش فوتسال
فرهاد فخيم بازيکن ملي‌پوش دبيري پس از ديدار دوستانه مقابل روسيه از تيم ملي خداحافظي کرد. فخيم که از سال 2004 در تيم ملي فوتسال حضور داشته سرانجام تصميم گرفت از بازي‌هاي ملي خداحافظي کند.
پراندلی نکونام را ستاره ایران دانست
پراندلی سرمربی تیم ملی ایتالیا با معرفی 32 ستاره از تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2014 از جواد نکونام به عنوان ستاره تیم ملی ایران خبر داد.
تاسیس موزه رونالدو
مهاجم پرتغالی رئال مادرید تصمیم دارد موزه‌ای به نام خود تاسیس کند. رونالدو قصد دارد جوایز شخصی و یادگاری‌هایش را در این موزه به نمایش بگذارد. یک منبع نزدیک به خانواده رونالدو گفت: تاسیس موزه برای رونالدو همیشه یک رویا بود. او همواره می‌خواست کاری برای شهر خود انجام دهد تا بالاخره با کمک مادرش به ایده تاسیس موزه رسید. این یک پروژه خانوادگی است. این موزه تنها پروژه رونالدو نخواهد بود که تازه شروع کار است.

 


در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر بسکتبال تیم‌های فولادی در قزوین و تیم‌های پتروشیمی در ماهشهر به مصاف هم می‌روند.
لیگ برتر بسکتبال این هفته در حالی به ایستگاه هفتم خود می‌رسد که در شش هفته گذشته مسابقات چنگی به دل نزده‌اند و تماشاگران و علاقمندان بسکتبال را راضی نکرده است. بازی‌های کم امتیاز و ناهماهنگی تیم‌ها رقابت‌ها را تاکنون با جذابیت همراه نکرده است و آنطور که مربیان در صحبت‌های خود مطرح می‌کنند در نیم فصل دوم باید شاهد بهتر شدن مسابقات و تیم‌ها باشیم. برنامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال به شرح زیر است:
پنج‌شنبه 14 آذر- ساعت 16
*فولاد هفت الماس قزوین – فولاد ماهان اصفهان*پتروشیمی بندرامام – پتروشیمی ماهشهر*استقلال زرین قشم – دانشگاه آزاد*همیاری زنجان – ذوب‌آهن اصفهان*نیروی زمینی – شهرداری گرگان*افرا خلیج‌ فارس تهران – مهرام
جدول رده بندی تا پایان هفته ششم:1- مهرام تهران- 12 امتیاز،2- دانشگاه آزاد- 11 امتیاز،3- پتروشیمی بندر امام- 10 امتیاز،4- ذوب آهن- 9 امتیاز و...

 


معاون مالی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید پیشنهاد بودجه 5000 میلیاردی برای ورزش در سال93 ارایه شده است.
سید مناف هاشمی گفت: ما پیشنهاد کردیم که بودجه 560 میلیارد تومان وزارت ورزش و جوانان حدود 5 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شود. اگر یک درصد محقق شود، به اضافه بحث معارضین املاک در مجموع 5 هزار میلیارد تومان برای ورزش در نظر گرفته می‌شود. ما از نظر کارشناسی قانونا وظیفه داریم پیشنهاداتمان را ارائه کنیم. اینکه دولت در سال 92 با مشکلات و معذورات مواجه است، روشن است. حتی اگر بودجه وزارت ورزش و جوانان دو برابر شود، یعنی صددرصد رشد داشته‌ایم. امیدواریم عزیزان سازمان مدیریت قانع شوند و به ما کمک کنند. مجلس هم به خاطر حساسیتی که به دو مقوله ورزش و جوانان دارد، باید برای افزایش بودجه ورزش حمایت کند.

 


هفته هفدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر درحالی امروز و فردا با دو دربی در تبریز و گیلان پیگیری می شود، اما بدون تردید مهم‌ترین بازی هفته را سپاهان و استقلال برگزار می‌کنند.
مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. در این هفته چهار تیم برای رسیدن به صدر جدول با یکدیگر رقابت دارند و تراکتورسازی هم می‌خواهد صدر جدول را حفظ کند. کورس این چهار تیم با تراکتورسازی می‌تواند نوید دهنده دیدارهایی تماشاگرپسند باشد. دو دربی گیلان و تبریز هم در همین هفته برگزار می‌شود.
سپاهان اصفهان – استقلال تهران
مهم‌ترین دیدار هفته هفدهم را این دو تیم برگزار می‌کنند. حضور قلعه نویی در اصفهان، جایی که دوسال پیاپی عنوان قهرمانی را بدست آورد همواره جذاب بوده است. او سال گذشته توانسته بود دست به طلسم شکنی بزند و بعد از ۹ سال موفق شد سپاهان را در اصفهان شکست دهد.
پرسپولیس - ذوب آهن
پرسپولیس هفته گذشته بعد از باخت مقابل تراکتورسازی صدر جدول را از دست داد و تا رده پنجم سقوط کرد و این هفته فقط به شرطی می‌تواند به صدر برگردد که هر چهار تیم اول جدول پیروز نشوند که احتمال این مسئله بسیار بسیار ضعیف است. با این حال شاگردان علی دایی نمی‌خواهند از کورس قهرمانی عقب بمانند و برای همین هم تلاش می‌کنند ذوب آهن را در ورزشگاه آزادی شکست بدهند. برنامه بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر به این شرح است:
پنج‌شنبه 14 آذر، ساعت 15
*سپاهان – استقلال *راه‌آهن – سایپا *فجر سپاسی - فولاد
جمعه 15 آذر، ساعت 15
* گسترش فولاد – تراکتورسازی *داماش گیلان – ملوان *صبای قم - نفت تهران *استقلال خوزستان - مس کرمان *پرسپولیس - ذوب آهن(ساعت 16:20).

 


در حساس‌ترین دیدار دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد دو تیم مدعی استیل‌آذین و ثامن الحجج (ع) سبزوار با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
هفته‌ اول از دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد در روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزاری چهار دیدار در شهرهای تهران، مشهد، زنجان و رستم کلا آغاز می‌شود.در روز پنجشنبه و در حساس‌ترین دیدار دور برگشت تیم استیل‌آذین ایرانیان میزبان ثامن الحجج (ع) سبزوار است.سبزواری‌ها که در دور رفت و در خانه خود با نتیجه‌ سه بر چهار مغلوب تیم تازه وارد و مدعی استیل‌آذین شدند این مرتبه برای جبران شکست خود بر روی تشک می‌روند. بنابراین دیدار این دو تیم مدعی قهرمانی جذاب‌ترین مسابقه هفته‌ اول از دور برگشت را تشکیل می‌دهد. در دیگر دیدار امروز موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) مشهد برابر گاز مازندران به رقابت می‌پردازد. در دور رفت ثامن مشهد با نتیجه‌ چهار بر سه موفق به شکست میزبان خود یعنی گاز مازندران شده بود و اکنون باید دید در مشهد هم می‌تواند این تیم را با شکست راهی مازندران کند یا خیر؟ در روز جمعه نیز دو دیدار برگزار خواهد شد که تیم خونه به خونه بابل دیگر مدعی عنوان قهرمانی مهمان شهدای زنجان است. با توجه به این که خونه به خونه در دور رفت و در شهر خود با نتیجه‌ شش بر یک نماینده زنجان را مغلوب کرده بود به نظر می‌رسد در آغاز دور برگشت نیز کار چندان مشکلی را پیش‌رو نداشته باشد.در آخرین دیدار نیز هیات کشتی رستم‌کلا در شهر خود به مصاف گروه ساختمانی کفایتی مشهد می‌رود. رستم‌کلا در دور رفت با نتیجه‌ پنج بر دو تیم کفایتی را در مشهد مغلوب کرده بود.

 


معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید این وزرات‌خانه برای هیچ‌یک از مدیران دو شغله مجوز نمی‌گیرد.
نصرالله سجادی در نشست خبری خود با رسانه‌های گروهی به تشریح آخرین شرایط وزارت ورزش و جوانان پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌هایش در ادامه می‌آید:
* از زمانی که در معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان کار خود را آغاز کردم حدود 12 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شدند که طول دوره سرپرستی آنها از هشت ماه تا 25 ماه و الان نیز به 26 ماه هم رسیده است. از نظر اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، هر فرد بیشتر از شش ماه نمی‌تواند سرپرست یک فدراسیون ورزشی باشد.
* خبر سرپرستی هادی ساعی در فدراسیون تکواندو را تکذیب می‌کنم تا آنجایی هم که اطلاع دارم گودرزی با هیچ رئیس فدراسیونی که قرار است در انتخابات شرکت کند صحبتی نداشته است، ولی احتمالا خود رئیس فدراسیون در آن چند روز هم به عنوان سرپرست فعالیت داشته باشد.
* ما برای هیچ یک از روسای فدراسیون‌های ورزشی که دو شغله هستند، از هیات دولت مجوز نمی گیریم زیرا این افراد از کارمندان وزارت ورزش و جوانان نیستند. آنها اگر دنبال مجوز هستند باید خودشان اقدام کنند.
* کمیته ملی المپیک هیات اجرایی دارد و آنها نیز مجمع دارند و آنها رای می‌دهند و هر کسی که براساس رای آنها انتخاب شود ما به آن احترام می‌گذاریم. ما قصدی نداشته و نداریم که در انتخابات کمیته ملی المپیک دخالتی داشته باشیم و کاری هم به دوران گذشته نداریم.
* فدراسیون‌های ورزشی در حال حاضر در 11 نقطه شهر تهران پراکنده هستند. در حالی که باید در یک‌جا متمرکز شوند. ما قصد این را داریم تا مکانی ساخته شود تا 47‌فدراسیون در آنجا به صورت متمرکز حضور داشته باشند.
* در دو سال گذشته پاداش قهرمانان داده نشده و تا امروز به 1600 نفر پاداش قهرمانی داده نشده است که این نیاز به 14 میلیارد تومان پول دارد و این مبلغ جزو تعهد دولت قبلی است اما با صحبتی که انجام شده امیدواریم تا پایان سال به شرط تامین اعتبار این مشکل حل شود.
* واگذاری سرخابی‌ها کار یک نهاد مانند وزارت ورزش نیست و نهادهای دیگر مانند خصوصی‌سازی هم باید از نظر قانونی دخالت کنند.

 


نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون موتور سواری آسیاست مدعی شد: فدراسیون ایران نامه‌ای به کنفدراسیون آسیا ارسال کرده که من نماینده ایران نیستم و این پست باید گرفته شود.
حسین شهریاری گفت: در تماسی که با رئیس فیلیپینی کنفدراسیون موتورسواری آسیا داشتم، اعلام کرد که از سوی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ایران ایمیلی ارسال شده و در آن گفته شده پست نایب رئیسی موتورسواری آسیا باید از من گرفته شود. نایب رئیس سابق فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی ایران با اشاره به این که پست نایب رئیسی او درآسیا تا ژانویه سال 2015 اعتبار دارد، گفت: وقتی برای این پست انتخاب شدم همه می‌دانستند که اعتبار آن تا سال 2015 است و هیچ کس نمی‌تواند زمان آن را تغییر دهد. نمی‌دانم دوستان چرا این نامه را زده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10