(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 17 آذر 1392 - شماره 20659

اسکان اضطراری 2هزار مسافر گرفتار در برف
برف راه ارتباطی 100 روستای کردستان را مسدود کرد
اعلام محل عرضه داروهای کمیاب با پیامک
در مراسم راه‌اندازی اتوبوس‌های دوکابینه
قالیباف وعده 4 ساله برای کاهش آلودگی هوا داد
تا پایان سال
مجمع ملی خیرین ازدواج تشکیل می‌شود
کشف 150 هزار لیتر سوخت قاچاق در قشم
جریمه 10 هزار تومانی موتورسیکلت‌های دارای سرنشین اضافه
5 معلم بر اثر تصادف در محور لردگان- بروجن جان باختند
 حوادث کوتاه از کشور
اعلام رأی محکومان پرونده تخلفات شهرداری اراک
عمل جراحی آرتروسکوپی و تعویض مفاصل توسط غیرمتخصصان
مردی که پاپ او را در آغوش کشید
سرمای شدید در آمریکا و اروپا
اخراج 105 هزار کارگر از عربستان
   


مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در 72 ساعت گذشته دو هزار و 700 نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک جاده‌های کشور به صورت اضطراری و موقت اسکان داده شدند.
مرتضی مرادی‌پور افزود: این شمار خدمات اسکان اضطراری و موقت به مسافران گرفتار در برف و کولاک 11 استان کشور شامل البرز، مازندران، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان غربی، تهران، قزوین، زنجان، کردستان، همدان و فارس ارایه شده است.
مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده سه هزار تخته پتو و 313 بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان در راه ماندگان برف و کولاک و درخواست‌کنندگان کمک اضطراری در استان‌های یاد شده توزیع شد.
وی همچنین از انتقال سه مادر باردار در عملیات‌های هوایی و زمینی امدادگران خبر داد و گفت: طی سه روز گذشته چهار نفر در روزهای برفی توسط نیروهای امداد هلال احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند که سه نفر از آنها بانوان باردار بودند.
مرادی‌پور گفت: در 72 ساعت گذشته همچنین 8هزار خدمت مختلف امدادی شامل بستن زنجیر چرخ برای خودروهای در راه مانده، نجات فنی از تصادف رانندگی و ترافیکی و اسکان تغذیه اضطراری انجام شده است.
وی اضافه کرد: در انجام چندین عملیات یاد شده 513 نیروی عملیاتی در قالب 103 گروه امدادی مشارکت داشته‌اند.

 


بارش برف مدارس برخی شهرها را تعطیل و جاده‌ها را مسدود کرد و در برخی مناطق مشکلاتی را برای هموطنان بوجود آورد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، بارش برف و باران از اواخر هفته گذشته بخش‌های وسیعی از کشور را فرا گرفت و استان‌های شمال و غرب ایران را سفیدپوش کرد. کاهش دما سبب یخ‌زدگی و لغزندگی معابر عمومی در شهرها و روستاها شد. آموزش و پرورش استان قزوین به همین علت دیروز مدارس نوبت صبح این استان را تعطیل اعلام کرد. دماسنج سرمای هوا در شهر قزوین را منفی 4 نشان داد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به بارش برف سنگین در این استان گفت: در این مدت امدادگران موفق شدند به 614 مسافر گرفتار در محورهای این استان کمک‌رسانی کنند. علی ظاهری افزود: امدادگران این مسافران را در مساجد و مدارس سطح استان اسکان و از آنها پذیرایی کردند.
این مسئول به واژگونی پیکان وانت در 75 کیلومتری ‌آزاد راه زنجان-قزوین اشاره کرد و گفت: این حادثه که در لاین‌جنوبی این آزاد راه روی داد، یک مصدوم و یک کشته داشته که مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی 100 روستای استان بر اثر بارش برف، کمبود اعتبار را مشکل اصلی تاخیر در بازگشایی راه‌های روستایی عنوان کرد.
محمد راشد مدرس گرجی گفت: راه‌های روستایی مسدود شده در شهرهای دیواندره بیجار، سقز و بانه واقع شده‌اند.
وی کمبود سوخت و تجهیزات را از مهمترین مشکلات راه و شهرسازی برای بازگشایی محورهای مسدود شده روستاهای استان اعلام کرد.
از سوی دیگر باتلاش امدادگران شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه مادر باردار گرفتار در برف نجات و به بیمارستان این شهر انتقال یافت. به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان ایران، وضعیت عمومی این مادر و نوزاد خوب گزارش شده است.
از سوی دیگر رئیس اداره امور عشایری گچساران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این منطقه گفت: 68 کیلومتر از راه‌های عشایری گچساران در 6 منطقه قشلاقی این شهرستان بر اثر بارندگی مسدود است. وی افزود: با مسدود شدن این راه‌های ارتباطی 50 خانوار از عشایر مستقر در مناطق قشلاقی با مشکلات بیشتر روبرو شده‌اند. رئیس جمعیت هلال احمر گچساران نیز گفت: پسر نوجوانی به نام مهدی افرایی که قصد عبور از عرض رودخانه فصلی روستای اسلام‌آباد این شهرستان را داشت به دلیل شدت جریان آب در این رودخانه غرق شد. از سوی دیگر بخشدار زیدون از توابع بهبهان اظهار داشت: به دنبال بارندگی‌های شدید و جاری شدن آب رودخانه‌های زهره، خیر‌آباد و کمبل، دو خودروی پژو 405 و آردی در محور دیلم به سردشت زیدون در رودخانه زهره گرفتار آب‌های خروشان شدند.به گفته وی این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.
ریزش کوه
ریزش کوه در نخستین روستای برتر گردشگری و هدف فرهنگی و تاریخی کندلوس خسارت به بار آورد.
شدت ریزش کوه به حدی بود که صدای آن تا چهار روستای حومه کندلوس نیز شنیده شد.
ریزش کوه در کندلوس باعث آسیب‌دیدگی جدی، تخریب دیوارها و دروازه ورودی منازل مسکونی و تیر چراغ برق شد. این ریزش، به دلیل فقدان منازل مسکونی در مسیر ریزش کوه خسارات جانی در پی نداشت.
این چندمین ریزش جدی کوه همراه با خسارات جدی در منطقه کجور است که باعث آسیب‌های جدی به اموال مردم شده است.
مسدود شدن تونل شیرین سو
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تونل شیرین سو واقع در کیلومتر 63 جاده قدیم قزوین به رشت برای انجام پاره‌ای از تعمیرات فردا (یکشنبه 18 آذرماه) مسدود خواهد بود.
«جواد حق‌لطفی» افزود: تونل شیرین‌سو به منظور رعایت نکات ایمنی خودروها و برای انجام تعمیرات اساسی سیستم‌های روشنایی، هواکش‌ها و تعمیر و نگهداری از ساعت 8 صبح تا 16 فردا مسدود است.
وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد عبور از محور قزوین به رشت، از طریق این تونل را دارند می‌توانند از مسیر کنار گذر تونل شیرین‌سو با رعایت نکات ایمنی، جوانب احتیاط و توصیه‌های ماموران راهدار و پلیس راه مستقر در مبادی ورودی و خروجی تونل عبور کنند.

 


مشاور وزیر بهداشت گفت: سوالات پزشکی و دارویی مهم‌ترین دلیل مراجعه مردم به سامانه الکترونیک وزارت بهداشت است. مردم می‌توانند نام داروی کمیاب را به 201490 پیامک کنند و به صورت آنلاین نام داروخانه‌ای که آن دارو را دارد دریافت کنند.
حسین ریاضی، در حاشیه نشست خبری شبکه ملی سلامت به خبرنگار فارس گفت: بحث اطلاع‌رسانی یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به خدمات دولت الکترونیک وزارت بهداشت است.
وی گفت: افراد برای یافتن پاسخ به سوالات پزشکی و بهداشتی خود به این شبکه مراجعه می‌کنند چرا که سایر شبکه‌ها جنبه تبلیغاتی و فروش محصولات بهداشتی دارند و از نظر علمی جایگاهی ندارند و نمی‌توان به همه سایت‌ها اعتماد کرد.
ریاضی ادامه داد: دومین بحث، بحث داروهاست مخصوصا در مورد داروهایی که پیدا نمی‌شوند یا راجع به مصرف و عارضه جانبی حاصل از مصرف دارو.
مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: در بحث داروها مهم‌ترین مسئله به داروهای گرانقیمت یا داروهای خاص معطوف می‌شود چرا که این دسته از داروها در همه داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود و مردم برای اطلاع یافتن از نام داروخانه‌ای که این داروها را عرضه می‌کند با پورتال وزارت بهداشت تماس می‌گیرند تا اسم داروخانه را بیابند.
ریاضی ادامه داد: افراد می‌توانند با پیامک 201490 نام دارو را پیامک کنند تا به صورت آنلاین نام داروخانه‌ای که آن دارو را دارد به اطلاع آنها برسد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: اگر آن دارو موجود نبود با شماره تلفن 1490 تماس بگیرند و مشخصات دارو را بگویند تا به محض تامین دارو پیامکی برای آنها ارسال می‌شود و آنها می‌توانند دارو را دریافت کنند.

 


شهردار تهران با اشاره به نکاتی تاکید کرد: اگر به پیشنهادات من توجه شود آلودگی هوا طی چهار سال آینده کاهش خواهد یافت.
محمدباقر قالیباف دیروز در مراسم ورود 139 دستگاه اتوبوس دوکابینه بی‌آر‌تی به شبکه اتوبوسرانی تهران و آغاز به کار سیما تاکسی گفت: برای کاهش آلودگی هوا نیازمند ساخت پل و تونل بیشتر هستیم و همانطور که به توسعه مترو و بی‌آر‌تی نیاز داریم باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم.
قالیباف با نظر برخی که معتقدند برای کاهش آلودگی هوا باید همه هزینه‌های مربوط به احداث مترو را به خرید واگن اختصاص دهیم غیرکارشناسی و ناپخته می‌دانم و معتقدم در زیرساخت‌ها باید به صورت جامع به موضوع نگاه کنیم.
وی با اشاره به ورود 139 اتوبوس دوکابینه بی‌آرتی به ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: شهرداری تهران در تامین اتوبوس مورد نیاز برای شهر تهران کاملا تنهاست و حال آنکه یکی از مهمترین اقداماتی که می‌تواند در کلان‌شهرهایی مثل تهران به کاهش آلودگی هوا کمک کند توسعه حمل و نقل عمومی و اعمال محدودیت برای استفاده از خودروهای شخصی است.
قالیباف تاکید کرد: برخی افراد شهرداری را مورد انتقاد قرار می‌دهند که چرا بخشی از خیابان به عبور اتوبوس‌های بی‌آر‌تی اختصاص می‌یابد اما پاسخ بنده این است که چرا یک خودرو شخصی که به افزایش آلودگی هوا کمک می‌کند باید در سطح شهر تردد داشته باشد اما یک اتوبوس با 100 نفر مسافر در ترافیک بماند؛ به عقیده بنده این وضعیت از انصاف دور است.
پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در این مراسم گفت: بخشی از 139 دستگاه اتوبوس‌های یاد شده جدید در نیمه جنوبی شهر و خط راه‌آهن تا تجریش استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده با عمر بیش از 10 الی 20 سال وجود دارد، گفت: یک هزار و 250 دستگاه مینی‌بوس فرسوده نیز در شهر تهران موجود است که 121 دستگاه از آن‌ها از رده خارج شده و یک هزار و 100 تای آن بیش از 20 الی 25 سال عمر دارند.

 


مدیرکل دفتر ازدواج وزارت جوانان از تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج تا پایان سال خبر داد.
مسعود امینی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تشکیل این مجمع به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است امیدواریم تشکیل مجمع خیرین ازدواج تا پایان سال یا اوایل سال آینده محقق شود.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های استان باید مجامع خیرین ازدواج خود را تشکیل دهند و پس از آن نیز مجامع خیرین ازدواج استانی تشکیل می‌شود، گفت: پس از شناسایی خیرین استانی مجمع ملی تشکیل خواهد شد.
امینی افزود: تشکیل مجمع خیرین ازدواج به استان‌ها ابلاغ و اعتبار لازم نیز داده شده است. ضمن اینکه این مجمع نباید دولتی باشد ولی دولت آن را همراهی خواهد کرد.

 


قشم- خبرنگار کیهان:
فرمانده یگان دریابانی شهرستان قشم از توقیف دو فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق در جنوب جزیره لارک خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشکری فرمانده یگان دریابانی شهرستان قشم گفت: 2 فروند لنج حامل گازوئیل قاچاق بعد از تعقیب و گریز چند ساعته توقیف شدند و مقدار 150 هزار لیتر سوخت قاچاق از این 2 فروند لنج باری کشف و ضبط شد و در این ارتباط 16 نفر متهم دستگیر شدند.
وی افزود؛ در این تعقیب و گریز قاچاقچیان بیش از 10 هزار لیتر سوخت را به دریا ریختند.
لازم به یادآوری است که سه‌شنبه هفته گذشته نیز در بخش شرقی جزیره لارک افزون بر 200 هزار لیتر سوخت قاچاق از 3 فروند لنج و یک قایق اسکورتی توسط این ماموران توقیف شد و 34 نفر متهم دستگیر شدند.

 


طرح توقیف موتورسیلکت‌های دارای سرنشین اضافه دیروز در تهران به اجرا درآمد.
بنا بر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ هر سرنشین اضافه 10 هزار تومان جریمه برای صاحب موتور به همراه دارد.
بنا بر این گزارش ماموران راهنمایی و رانندگی بعد از جریمه موتورسیکلت‌سوار در صورت نداشتن کلاه ایمنی، وسیله نقلیه‌اش را به پارکینگ انتقال می‌دهند.لازم به ذکر است با ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به ثبت تخلفات موتورسواران، کسانی که در قانون‌شکنی اصرار می‌ورزند، مطابق قانون از رانندگی هر نوع وسیله نقلیه محروم خواهند شد.
گفتنی است این طرح به عنوان یک طرح مکمل و جدا از سایر طرح‌های پلیس راهور در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت‌سواران به اجرا درآمده است.

 


شهرکرد- خبرنگار کیهان:
در حادثه رانندگی محور لردگان- بروجن 5 نفر از معلمان بخش «خانمیرزا» از توابع این شهرستان جان خود را از دست دادند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: این حادثه رانندگی بین یک خودرو سواری پژو با یک دستگاه مینی‌بوس هیوندای در محور لردگان- بروجن و نرسیده به شهر آلونی بخش خانمیرزا به وقوع پیوست.
فرامرز شاهین اضافه کرد: راننده و 3 نفر از سرنشینان پژو در دم جان سپردند و یک نفر دیگر از معلمان سرنشین این خودرو با کمک پرسنل اورژانس به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات، جان خود را از دست داد.
همچنین رئیس آموزش و پرورش بخش خانمیرزا در گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگار کیهان گفت: 5 نفر معلم جان باخته اهل روستای «جوانمردی» از توابع این بخش بودند و قصد شرکت در مراسم یادبود نصرالله حبیبی جانباز و آزاده دفاع مقدس در روستای «بردبر» را داشتند.غلام عباس رحیمی اسامی معلمان جان باخته را مرتضی، رسول، مهرداد و حافظ صیدالی و علی نجات علی‌پور اعلام کرد و اظهار داشت: پیکر معلمان جان باخته در زادگاهشان روستای جوانمردی تشییع و به خاک سپرده شد.

 


آتش‌سوزی در منزل مسکونی
شیراز-واحد مرکزی خبر: واژگونی بخاری نفتی در منزلی مسکونی در فسا حادثه‌ساز شد. بخشدار بخش شیبکوه فسا گفت: در این حادثه یک مادر به همراه نوزادش دچار سوختگی شدند. صفرپور افزود: ماموران آتش‌نشانی فسا در مدت 30 دقیقه توانستند آتش را مهار کنند اما شدت آتش به حدی بود که خانه کناری نیز دچار حریق شد. وی ادامه داد: در این حادثه هر 2 منزل مسکونی بیش از 70 درصد خسارت دیدند؛ مادر دچار 70 درصد سوختگی شده و به شیراز منتقل شد و نوزادش نیز که با فداکاری وی از مرگ نجات یافته بود، به بیمارستان کودکان فسا منتقل و پس از درمان سرپایی مرخص شد.
برخورد با قاچاق اشیای عتیقه
شیراز-باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی شیراز گفت: گشت خودرو یگان امداد هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو پراید مظنون و پس از بازرسی از آن تعداد 4 قطعه شی عتیقه را کشف و ضبط کرد.
سرهنگ اسماعیلی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گزارش داد این اشیا شامل جام سنگی تاریخی مربوط به دوره اسلامی، قطعه‌ای از کتیبه سنگی با خط میخی مربوط به دوران هخامنشی، ظرف کوچک سفالی دسته‌دار لعابدار مربوط به دوران اسلامی و دسته هاون سنگی است.
در این ارتباط 2 نفر دستگیر شدند و خودرو آنان نیز توقیف شد.
توقیف محموله 2 میلیاردی
اصفهان-خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یک دستگاه خودروی کامیون حامل انواع کالاهای خارجی قاچاق توقیف شد.
سرهنگ رجبعلی مختاری با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده بیش از دو میلیارد و 200 میلیون ریال برآورده شده است، گفت: خودروی متهم نیز توقیف و اقلام کشف شده به اداره کمرگ تحویل داده شد.
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
حکم محکومان پرونده اختلاس و فساد مالی شهرداری اراک اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، به دنبال قطعی شدن آرای پرونده مربوط به شهرداری اراک و ارجاع پرونده به واحد اجرای احکام، آخرین وضعیت محکومان این پرونده به شرح زیر اعلام شد.
متهمان ردیف اول، دوم و سوم محمدحسین احمدی فرزند حسنعلی، سید مرتضی میری فرزند سید موسی و قاسم تقوایی فرزند صفی‌الله در تاریخ 92/9/6 به زندان مرکزی اراک منتقل شدند و در حال تحمل مجازات هستند. ضمنا با توجه به این که دیگر محکومان این پرونده به جزای نقدی محکوم شده‌اند تاکنون مبلغ 6 میلیارد و 345 میلیون ریال از جزای نقدی محکومان ردیف چهارم تا نهم اخذ و به صندوق دولت واریز شده است.
گفتنی است، اجرای احکام 3 نفر دیگر از محکومان نیز که متواری هستند در دستور کار اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب اراک قرار دارد.

 


دبیر انجمن علمی جراحی زانو و آرتروسکوپی ضمن هشدار نسبت به استفاده از تجهیزات تخصصی درمانی مفاصل توسط افراد غیرمتخصص به ویژه در شهرستان‌ها گفت: در این صورت علاوه بر خطرناک بودن جراحی برای بیمار، عوارض بسیاری از جمله استهلاک و فرسایش تجهیزات و تحمیل هزینه اقتصادی بر بیمارستان برجای می‌ماند.
به گزارش روابط عمومی انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران، دکتر سهیل مهدی‌پور درباره وضعیت تجهیزات ارتوپدی نظیر آرتروسکوپی گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها به خصوص در پایتخت این تجهیزات را دارند. امروز درمان بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های مفاصل که قبلا حتی با اعمال جراحی باز نیز قابل تشخیص نبود به کمک روش‌های آرتروسکوپیک انجام‌پذیر شده است.
وی با تاکید بر اینکه انجام دهندگان این اعمال جراحی باید حتما دوره آرتروسکوپی را گذرانده باشند، گفت: آموزش آرتروسکوپی در همه جای دنیا به یک دوره تحصیلات تکمیلی نیاز دارد و با توجه به زیاد بودن داوطلبان یادگیری این تکنیک‌ها، یکی از اهداف کنگره‌ها آموزش و فراهم کردن شرایطی است که داوطلبین از طریق ارتباط با متخصصین و اساتید مربوطه داخلی یا خارجی، تکنیک‌ها را در داخل و یا خارج از کشور و زیر نظر افراد متبحر فرا بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: آرتروسکوپی باید در مراکزی انجام شود که تمام وسایل آرتروسکوپی در دسترس باشد، توسط افراد متبحر نگهداری شود و پرسنل درمانی مخصوص داشته باشد.
مهدی‌پور اظهار تاسف کرد: در واردات بسیاری از تجهیزاتی که برای درمان و جراحی‌های ضایعات ورزشی و یا تعویض مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد، نظارت علمی کافی وجود ندارد و افراد غیرپزشک مثل تکنسین‌های اتاق عمل به واسطه آموزش‌هایی که در اتاق عمل دیده‌اند این تجهیزات را به خصوص در شهرستان‌ها برای بعضی از جراحان به کار می‌گیرند که علاوه بر خطرناک بودن جراحی برای بیمار، عوارض بسیاری از جمله استهلاک و فرسایش تجهیزات و تحمیل هزینه اقتصادی به بیمارستان را برجای می‌گذارد.
این متخصص ارتوپدی با توصیه به اینکه وزارت بهداشت باید بر روی شرکت‌های واردکننده کنترل بیشتری را از نظر کیفیت تجهیزات وارداتی و قیمت‌گذاری اعمال نماید تا جنسی که کیفیت و بالطبع قیمت خرید کمتری داشته با همان قیمتی فروخته نشود که جنس با کیفیت بالا فروخته می‌شود. وی همچنین تاکید کرد با توجه به بالا بودن تعداد داوطلبان آموزش دوره‌های آرتروسکوپی و جراحی‌های تعویض مفصل زانو وزارت بهداشت با کمک دانشگاه‌ها و انجمن زانو و تعدادی از مراکز خصوصی واجدالشرایط تمهیداتی را برای برگزاری دوره‌های تکمیلی کوتاه مدت درنظر بگیرد تا در کنار نظارت مستمر بر مراکز، شاهد جلوگیری از عوارض انجام اعمال جراحی‌های حساس توسط افراد غیرمتخصص باشیم.

 


«اورسته تورنانی‌» مرد ایتالیایی ساکن فلورانس است که 20 روز پیش ناگهان توجه جهانی را به خود جلب کرد و این اتفاق پس از آن بود که وی در مراسمی در واتیکان در آغوش پاپ جا گرفت.
چهره به شدت آسیب دیده این مرد ایتالیایی که ماجرایی عشقی دارد، پس از مصافحه او با پاپ، مورد توجه رسانه‌های ایتالیایی قرار گرفت.
وی ظاهرا 20 سال قبل توسط برادر دختری که عاشقش شده بود با شلیک گلوله به این روز افتاده است.
از آن زمان تاکنون عمل‌های جراحی زیادی روی صورت «اورسته» انجام ولی ظاهرا بازسازی چهره‌اش موفق نبوده است.
با عکسی که کمتر از 20 روز پیش از این مرد ایتالیایی به همراه پاپ منتشر شد، این کاتولیک دوآتشه ناگهان کانون توجهات قرار گرفت. رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند وی خلاف صورتش روحیه خوبی دارد.

 


مرکز ملی هواشناسی آمریکا نسبت به گسترش یخبندان و شرایط نامساعد جوی از اوهایو در غرب تا تگزاس در جنوب هشدار داد و اعلام کرد: در نتیجه این وضعیت رفت و آمد مختل می‌شود و خاموشی گسترش خواهد یافت.
اونکور بزرگترین شرکت برق تگزاس نیز از قطع برق 230 هزار مشترک در منطقه دالاس، فورث ورث خبر داد.
مدارس بسیاری از شهرهای ایالت‌های تگزاس، آرکانزاس و اوکلاهما تعطیل شدند و مسابقه ماراتن دالاس که قرار بود دیروز برگزار شود، نیز لغو شد.
مسئولان اداره هواشناسی ملی آمریکا به منظور جلوگیری از تلفات احتمالی در مناطق شمالی تگزاس وضعیت هشدار اعلام کردند. کارشناسان وضعیت هوا پیش‌بینی کردند تا چند روز آینده وضعیت هوای سرد و کاهش دما ادامه یابد.
گفته می‌شود «طوفان یخ» که از تگزاس تا تنسی ادامه دارد در پنج سال گذشته در آمریکا بی‌سابقه بوده است.
بارش برف و تگرگ سبب اختلال سامانه حمل و نقل دالاس شد.
همچنین بسیاری از خطوط ریلی ایلینویز یخ زده و پوشیده از برف است.
گزارش‌های دریافتی از اروپا نیز حاکی است، دست‌کم 9 تن بر اثر موج‌ سرما در شمال اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین موج سرما در شمال اروپا موجب شد به دلیل قطعی برق صدها هزار نفر در تاریکی به سر ببرند و به دلیل اختلال در تردد تعداد زیادی از مردم در خیابان‌ها سرگردان شوند.

 


وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: عربستان 105 هزار کارگر اتیوپیایی را از این کشور اخراج کرده است.
به گزارش پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، «دینا مفتی» سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت که حکومت این کشور پروازهای روزانه برای برگشت اتباع اتیوپی از عربستان دایر کرده است.
از ماه گذشته عربستان طرح اخراج کارگران خارجی مخالف قانون کار را به اجرا گذاشت که به دنبال آن هزاران نفر از کارگران از این کشور اخراج شدند.
این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که عربستان به کارگران مخالف قانون کار و اقامت چند ماهه اجازه داد وضعیت خود را در این کشور مشخص کنند.
بعد از پایان یافتن این مهلت پلیس اقدام به دستگیری کارگرانی کرد که این قانون را نقض کردند که به دنبال آن درگیریی‌های بین کارگران و نیروهای پلیس روی داد که در این درگیری‌ها دو تبعه اتیوپی کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.
پیشتر «هیلی ماریام دیسالین» نخست‌وزیر اتیوپی اعلام کرده بود که اظهارات کارگرانی که از عربستان باز گشته‌اند برخورد بد و تعرض‌های فراوان را در حق آنها نشان می‌دهد.
در همین رابطه وزارت اطلاع‌رسانی اتیوپی فیلمی را با اسم «جهنم بر روی زمین» پخش کرده بود که در آن تصاویری از شکنجه کارگران اتیوپیایی به دست نیروهای نظامی عربستان منتشر شده بود.
همچنین برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که در درگیری‌‌هایی که بین کارگران اتیوپی و نیروهای امنیتی عربستان در محله فقیرنشین المنفوحه در جنوب ریاض روی داده بود، تعدادی از زنان و دختران این کارگران از سوی نیروهای امنیتی و افراد اجیر شده آنها مورد تجاوز قرار گرفته بودند.
جمعیت عربستان 29 میلیون نفر است که از این تعداد 19 میلیون جمعیت بومی و 10 میلیون نفر از آنها اتباع خارجی و کارگران مهاجر هستند.
عربستان به دنبال بیکاری روزافزون جوانان این کشور تصمیم گرفته است که طرح اخراج کارگران خارجی ساکن این کشور را به اجرا بگذارد.
ولی آمارها نشان می‌دهد که جوانان عربستانی به دلیل مزایای شغل‌های حکومتی که به مراتب در عربستان دستمزد بیشتری نسبت به شغل‌های خصوصی دارد، علاقه بیشتری دارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10