(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 17 آذر 1392 - شماره 20659

حدیث دشت عشق
نحوه آماده‌سازی ما نشان می‌دهد که در جام جهانی صعود می‌کنیم یا خیر
کی روش: بهترین تیم‌های دنیا حاضر هستند با ایران بازی کنند
اخبار کوتاه از فوتبال
قابل توجه مسئولان وزارت ورزش و جوانان
مدیر بازنشسته، مجددا رئیس فدراسیون هاکی شد!
تماشایی ترین بازی هفته هفتم لیگ برتر والیبال در کاشان
مذاکره سرمربی تیم ملی واترپلو ایران با چین
آغاز اردوی‌کشتی‌گیران آزاد از ۲۲ آذر
نخستین قهرمانی کاراته کاران ایران در آسیا
قرعه دشوار تیم ملی هندبال برای رسیدن به رقابت‌های جهانی
   


از نوشته شهيد«اصغر عليپور»
زمان امتحان فرا مي‌رسد!
برادران با وفايم ! اين را مي دانم که تاريخ،مسير حرکت انسان بر روي زمين است،و يکي از ارزش‌هاي حاکم بر آن که سنّت ناميده مي شود و بر‌تاريخ حاکم است مبارزه بين حق و باطل است،اين را مي دانيم که ايمان با کفر همواره در ستيز بوده‌اند. دوستان حسين(ع)و شيفتگان حسين(ع)و پيران مکتب توحيد و يکتا‌پرستي بدانند مبارزه در زندگي امري اجتناب‌ناپذير است و گواراترين آن مبارزات،مبارزه حق عليه باطل است و اگر مي‌خواهيد در مبارزات خويش پيروز و موفّق باشيد،هدفي روشن و صريح،اراده‌اي قوي داشته باشيد و هر‌چه داريد در راه هدف ايثار و گذشت نمائيد که اگر هدف الهي شد جان که هيچ،هيچ چيزي ارزش ندارد.و فکر نکنيد انقلاب اسلامي يک انقلاب عادي همانند انقلاب‌هایي که بر تاريخ نقش بسته اند مي باشد،اين انقلاب انقلابي است که رهبريش با امام زمان(عج) و نائب بر حق او امام خميني است و اينچنين است که همة مفسدين سياسي دنيا را مبهوت کرده است و باعث گرديده است که روز به روز نقشه‌هايشان را گسترده‌تر نمايند، مگرنمي‌دانيد دنياي امروز دنياي بت پرستي است و شرک، و کساني دارد که همه‌شان دلار مي‌پرستند و پيمان‌هاي نظامي بر عليه اسلام را مي‌پرستند.منابع زير زميني ملت هاي مستضعف را مي پرستند با اينکه اينها همه‌شان اينطور هستند اگر خون تمامي مستضعفين را بخورند که مي خورند هيچوقت سير نمي‌شوند، پس اينان که چنين خصوصياتي دارند صلح با اينها خانمانسوز است. هرگز فريب صلح طلبي هاي آنها را نخوريد و اراده‌تان را قوي كنيد،با ايمان راسخ از خداوند تبارک و تعالي همت و قوت طلبيده و بدانيد که بهشت زير ساية شمشيرهاست و اينها هيچ چاره اي جز تسليم در برابر ايمان شما ندارند.اينها که اين همه کوه معصيت‌ها در مقابل اسلام درست مي کنند در قبال حيثيّت اسلامي ملت قهرمان و اسلامي‌مان چون کاهي است، و مردم خود را آماده اين درگيري سرنوشت ساز تا پيروزي کامل بنمائيد که مرگ سرخ بٍه از زندگي ننگين است و با وجود اين همه مشکلات،از خصم و دشمن بيم و هراس به خودتان راه ندهيد مگر جز اين است که هدف آنها فاصله انداختن بين ما و معبودمان مي باشد؟! پس توکل کنيد به خدا که همة پيروزي ها در توکّل و صبر است و از اين بيم داشته باشيد که مبادا در روزگار شهادت با مرگي غير از شهادت از دنيا برويد و با سردادن نداي جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم دسيسه‌هاي آنان را(بد خواهان،منافقان،بدکاران) خنثي نمائيد.برادران همرزم و مهربانم(ناحيه بسيج)مبادا چهره اي از نفاق در ميان شما نفوذ کند و آن صفا و صميميتي که بايد در بين شما باشد به فراموشي سپاريد،حتماً مي دانيد که کربلاي حسيني در انتظار شماست مي دانيد که مظلومان جهان چشم اميدشان به شما و رزمتان مي باشد و حتماً آن درس هايي که با هم در آن مدرسة والا تحصيل کرده‌ايم يادتان هست. پس زمان امتحان فرا مي‌رسد و بايد با موفقيت به کلاس بالا ارتقاء يابيد و جاهاي خالي برادرانتان را پر کنيد و چنين است که فقط کربلايي‌ها کربلايي خواهند شد پس اين بستگي به صلابت و ايثار و از جان گذشتگي و کم خوابيدن و از استراحت کاستن شما ملّت حزب الله دارد و از ياد نبريد که اين جنگ يک جنگ تحميلي است و احتمال دارد بيشتر طول بکشد پس هميشه در همه حال آماده باشيد و منتظر شنيدن فرامين بعدي امام امّت باشيد. اصغر عليپور

 


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در تازه ترین صحبت‌های خود ضمن گلایه از بی برنامگی فدراسیون اعلام کرد که تیم های بزرگ دنیا حاضر هستند با ایران بازی کنند.
قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی سال 2014 برزیل شب گذشته صورت گرفت و نقل قول‌های مختلفی از سرمربی تیم ملی کشورمان پس از نشست‌های خبری منتشر شده است اما تازه ترین صحبت کی‌روش کاملاً متفاوت با صحبت‌های روز گذشته وی است.سرمربی تیم ملی در این گفت‌وگو به صراحت از مشکلات تیم ملی در راه جام جهانی صحبت می‌کند و امیدوار است که مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای حضور تیم ملی در برزیل نهایت همکاری را با وی داشته باشند. گزیده ای از صحبت های کی روش در ادامه می آید:
* قرعه ایران در جام جهانی برای کسانی ساده است که مسئولیتی احساس نمی‌کنند اما آنهایی که تفکرات واقعی دارند اینطور فکر نمی‌کنند. همه چیز در ایران در ظاهر ساده است اما واقعیت می‌گوید که اینگونه نیست. ایران تاکنون 4 بار به جام جهانی رفته، 9 بازی انجام داده، یک برد به دست آورده، 2 مساوی و 6 باخت در کارنامه دارد. فوتبال ایران در دوره‌های گذشته 6 گل زده و 18 گل خورده است. واقعیت فوتبال ایران این آماری است که شما می‌بینید نه اینکه دیگران می‌گویند و همه چیز را ساده می‌پندارند.
* دو سال است که می‌گویم اگر تلاش کنیم شانس صعود داریم و اگر این کار را انجام ندهیم صعودی در کار نخواهد بود. دو سال است که این خواسته را در ایران فریاد می‌زنم و حرف من این بود که اگر پیشرفت کنیم صعود می‌کنیم. با کم‌کاری و بی‌برنامگی چیزی درست نمی‌شود و نحوه آماده‌سازی ما در مسابقات جام جهانی نشان می‌دهد که صعود می‌کنیم یا خیر.
* مردم بازی با تیم‌های بزرگ را می‌پسندند چون برایشان جذاب است که البته این نوع دیدگاه با دیدگاه من متفاوت است.
* راه پیشرفت تیم ملی این است که رئیس فدراسیون فوتبال و هیئت مدیره‌اش، سازمان لیگ و هیئت مدیره‌اش و مدیرعاملان باشگاه‌ها به همراه هیئت مدیره خود دور یک میز بنشینند و به جمع‌بندی خوبی برسند. الان زمان تغییر رسیده و این فرصت به دست آمده که تغییرات ایجاد شود. اگر این گام‌ها را برداریم می‌توانیم پیشرفت کنیم. باید همه دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی به یک روند آماده‌سازی خوب برسد و با کمک هم ایران راهی جام جهانی شود.
* من از مسئولان خواستم که یک موقعیت خوب داشته باشیم و بعد از صعود به جام جهانی بهترین مکان و هتل را برای تیم ملی انتخاب کردم و بهترین برنامه‌ریزی اردویی را انجام دادم. حتی بهترین تیم‌های دنیا را به نتیجه رساندم که حتی حاضرند با ما بازی کنند اما بهتر است با همه رک و روراست باشیم و قبول کنیم که بهترین راه همدلی است. اگر همدل نباشیم موفقیت حاصل نخواهد شد.
* از جلساتی که می‌خواهند با من بگذارند خسته شده‌ام و صراحتاً می‌گویم دیگر کسی از من نخواهد که جلسه‌ای بگذاریم. تکرار می‌کنم چون کارم را خوب انجام داده‌ام دیگر کاری از دستم برنمی‌آید چون توانایی بیشتری ندارم. حالا نوبت دیگران است که خودشان را ثابت کنند. این حرف آخر من برای کسانی است که فکر می‌کنند کار ما راحت و آسوده در جام جهانی خواهد بود. وقتی نمی‌دانم چنین افرادی به چه هدفی می‌خواهند برسند فقط باید به آنها بخندم.
* فقط منتظر این هستم که به ما تکلیف کنند که تصمیمشان چیست و من هم تصمیم آنها را اجرا می‌کنم. از داستان‌هایی که پشت سر هم برایم می‌بافند خسته شدم و مثلا یک روز می‌گویند که کی‌روش لیگ را تعطیل کرد و یک روز دیگر می‌گویند جام حذفی هم تعطیل می‌شود و تقصیر کی‌روش است مثل این است که دو اتوبان پیش روی ما است و بگویند از کدام اتوبان حرکت کنیم. پس خواهش می‌کنم دیگر چنین حرف‌هایی نزنید و آنها هم صریح تصمیم‌شان را بگویند. نکند دوستان بعد از جام جهانی می‌خواهند تصمیم خوبی بگیرند. من که دیگر چیزی نمی‌گویم و حرفی در این باره ندارم.

 


باند مخوف در فدراسیون فوتبال
امیر عابدینی مدیرعامل داماش در تازه‌ترین صحبت‌های خود گفت: واقعيت اين است که باند مخوفي در فدراسيون فوتبال وجود دارد باندي که از تصميم‌گيران و اثرگذاران در فدراسيون فوتبال هستند و من اين مسئله را به مهدي تاج و علي کفاشيان هم گفته‌ام اگر آنها در اين مورد اقدامي نکنند من وظيفه قانوني خودم را انجام مي‌دهم. يک ماه پيش هم در هيئت رئيسه سازمان ليگ اين مسائل را بيان کردم و گفتم چه زماني قصد پاکسازي داريد؟ بهروان اگر بگويد نمي‌دانم درست نيست چون خودم اين مسئله را به او گفتم.
خوش بینی رئیس فدراسیون فوتبال
کفاشیان رئيس فدراسيون فوتبال گفت: در گروهي هستيم که از تمام قاره‌ها، تيم‌هايي در آن حضور دارند و فکر مي‌کنم اگر تلاشمان را انجام دهيم، نتايج خوبي کسب می‌کنيم.
4 اسفند اولين اردوي تيم‌ملي براي بازي تدارکاتي
تاج رئيس سازمان ليگ فوتبال از برگزاري اردوي 12 روزه تيم ملي از 4 تا 15 اسفند براي انجام دو ديدار تدارکاتي خبر داد و گفت: براي کمک به تيم ملي ليگ را 20 فروردين تمام مي‌کنيم و اگر زمينه برگزاري بازي تدارکاتي باشد حاضريم زمان ليگ را تغيير دهيم.
استاندارد ليژ با جدايي قوچان‌نژاد موافقت کرد
باشگاه استاندارد ليژ موافقت خود را با انتقال رضا قوچان نژاد در نقل‌و‌انتقالات ژانويه اعلام کرد. رضا قوچان‌نژاد در اين فصل فرصت زيادي براي بازي تيم استاندارد ليژ پيدا نکرد و چندي پيش نيز با اعلام نارضايتي‌اش خواهان انتقال قرضي از استاندارد ليژ شد. استاندارد ليژ اين فصل از رقابت‌هاي جام حذفي بلژيک و ليگ اروپا حذف شده و تنها شانس قهرماني در ليگ بلژيک را دارد.
خوشحالی آرژانتینی‌ها از همگروهی با ایران، نیجریه و بوسنی
رسانه‌های آرژانتینی و بازیکنان سرشناس سابق این کشور در واکنش به گروه آلبی‌سلسته در جام‌جهانی اعلام کردند آرژانتین باید از همین حالا خودش را در دوم ببیند.
دایی: تیم ملی تدارکی برای جام جهانی ندیده است
سرمربی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال با مثبت ارزیابی کردن گروه ایران در جام جهانی معتقد است نباید از روی احساسات درباره صعود از مرحله گروهی صحبت کنیم، چون تیم ملی هیچ تدارکی برای جام جهانی ندیده است.
خطیبی: زورمان به داوران نمی رسد
سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز با انتقاد از شرایط داوری ها در لیگ برتر گفت: زورمان به داوری نمی‌رسد و هر بازی با اشتباه داورها امتیاز از دست می‌دهیم.
گزارش فیفا از تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی
سایت فیفا در گزارشی به بررسی وضعیت تیم های آسیایی در گروه بندی جام جهانی 2014 برزیل پرداخت. در این گزارش آمده است:استرالیا با حضور در گروه مرگ جام جهانی چهره شجاع تیم های آسیایی لقب گرفت و این در حالی است که ژاپن،کره جنوبی و ایران در گروه های آسانتری قرار گرفتند.
ادعای جالب سرمربی سابق تیم ملی نیجریه
سرمربی سابق تیم ملی نیجریه برای تیم ملی کشورش خوابهای جالبی دیده است. آدبویه اونیگبینده سرمربی تیم ملی نیجریه در جام جهانی 2002 بعد از قرعه کشی جام جهانی و همگروهی تیمش با تیمهای ایران، آرژانتین و بوسنی اظهار داشت: باید به تمام حریفانمان احترام بگذاریم اما به نظرم نیجریه حالا به جایی رسیده که هدفش نباید تنها صعود از مرحله گروهی باشد. بازیکنان این تیم اگر خودشان را باور داشته باشند و به خوبی برای جام جهانی آماده شوند، توانایی قهرمانی در این تورنمنت را دارند.
اظهار نظرات ستاره‌های فوتبال جهان پس از قرعه کشی
بعد از اینکه جمعه شب گذشته مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برزیل در این کشور برگزار شد و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند، بازیکنان تیم‌های مختلف واکنش‌های متفاوتی را به قرعه خود نشان دادند. مسعوت اوزیل ستاره آلمانی حال حاضر آرسنال و فصل گذشته رئال مادرید، در مورد همگروهی آلمان با غنا، پرتغال و آمریکا، در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:«غنا، آمریکا و پرتغال، سخت اما شدنی. منتظر دیدار با رونالدو، کوئنترائو و په‌په هستم!» جرارد پیکه مدافع میانی تیم ملی اسپانیا هم پس از مشخص شدن حریفان این تیم در جام جهانی، گفت:«هلند، شیلی و استرالیا، هیچ‌کس نمی‌گوید چقدر آسان!» لوئیجی بوفون، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا هم در واکنش به حضور تیمش در گروه مرگ، عکس‌های رقیبان ایتالیا را منتشر کرد و گفت: کارمان برای صعود بسیار سخت است.

 


رئیس فدراسیون هاکی در حالی در مجمع انتخابات این فدراسیون بار دیگر در این پست باقی ماند که نماینده سازمان بازرسی به دلیل بازنشسته بودن شفیع و در اعتراض به این موضوع مجمع فدراسیون هاکی را ترک کرد.
مجمع انتخابات فدراسیون هاکی پیش از ظهر دیروز در سالن آکادمی ملی المپیک برگزار شد و بهرام شفیع، رئیس این فدراسیون با کسب حداکثر آرا بار دیگر در این پست ابقاء شد. وی توانست از جمع 38 آرای ماخوذه، 22 رای را به خود اختصاص دهد و برای چهار سال دیگر سکان هدایت هاکی را در دست گیرد.حمیدرضا گودرزی دیگر کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون هاکی بود که با 16 رای نتوانست به این مهم دست پیدا کند. اما انتخابات فدراسیون هاکی در شرایطی برگزار شد که نماینده سازمان بازرسی به دلیل بازنشسته بودن بهرام شفیع و در اعتراض به این موضوع مجمع فدراسیون هاکی را ترک کرد. هنگامی که نماینده هیئت اصفهان به موضوع بازنشسته بودن بهرام شفیع رئیس فدراسیون اعتراض کرد نماینده سازمان بازرسی هم در واکنش به این موضوع گفت شفیع اگر مجوزی دارد باید ارائه دهد.خسروی وفا رئیس مجمع گفت که او مجوزهای لازم را دارد، اما نماینده سازمان بازرسی قانع نشد و گفت مجمع غیرقانونی است و اگر شفیع صحبت کند انتخابات هم غیرقانونی می‌شود و به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.
به گزارش کیهان، انتخاب مجدد یک مدیر بازنشسته در شرایطی است که پیش از این وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود که بازنشسته ها اجازه حضور در انتخابات را ندارند و حتی نصرالله سجادی معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان نیز در آخرین اظهار نظر خود تاکید کرده بود که وزارت خانه برای هیچ یک از مدیران بازنشسته، از دولت مجوز نمی گیرد. حالا مسئولان وزارت ورزش و جوانان پاسخگو باشند که آیا واقعا شفیع مجوز دریافت کرده یا خیر و اگر هم دریافت کرده چه کسی این کار را برای او انجام داده است؟!

 


در تماشایی‌ترین بازی از هفته هفتم لیگ برتر والیبال شهرداری تبریز میهمان باریج اسانس کاشان است.
هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری شش مسابقه در شش شهر ایران آغاز می شود. خانه والیبال تهران برای دومین بار در این فصل شاهد حضور بازیکنان نامدار کاله مدافع عنوان قهرمانی است. کاله‌ در هفته دوم لیگ یکبار در تهران طعم شکست را مقابل پیکان چشیده است. حالا آملی‌ها با تمام توان برای سوغات بردن سه امتیاز از نوین کشاورز به تهران سفر کرده‌اند. بدون تردید یکی از تماشایی‌ترین بازی‌های این هفته در کاشان برگزار می‌شود. حسین معدنی با تیم با انگیزه و جنگنده شهرداری تبریز به مصاف باریج اسانس کاشان می‌رود. باریج اسانس با به خدمت گرفتن ستاره‌هایی چون فرهاد قائمی، مهدی مهدوی و آرمین تشکری و نقش آفرینی امیر غفور همچنین هدایت مصطفی کارخانه برای قهرمانی در لیگ برتر بسته شده است. با این حال آن‌ها تا اینجا دو باخت مقابل ارومیه و ورامین داشتند و از دست دادن امتیازها فاصله کاشان را با صدر جدول زیاد کرده است. باید دید تیم جنگنده شهرداری تبریز برابر تجربه بالای باریج اسانس چه نتیجه‌ای می‌گیرد.برنامه کامل هفته هفتم لیگ برتر والیبال به این شرح است:
یکشنبه 17 آذر 1392
*آلومینیوم المهدی بندرعباس - پیکان تهران*باریج اسانس کاشان - شهرداری تبریز*شهرداری زاهدان - میزان‌مشهد*سایپا البرز - شهرداری ارومیه*متین ورامین - بازرگانی جواهری گنبد*نوین کشاورز - کاله مازندران
*جدول رده بندی لیگ برتر والیبال:1 - متین ورامین 13 امتیاز،2 - کاله مازندران 10 امتیاز،3 - شهرداری تبریز 10 امتیاز،4 - باریج اسانس کاشان 9 امتیاز و...

 


پائولو مالارا سرمربی سابق تیم ملی واترپلو ایران در حرکتی غیر‌حرفه‌ای پس از توافق مجدد با مسئولان فدراسیون ایران، با فدراسیون چین هم وارد مذاکره شد.
خبر توافق ادامه همکاری فدراسیون شنا برای یکسال دیگر با پائولو مالارا سرمربی تیم ملی واترپلو چندی پیش منتشر شد. قرار بود تا این سرمربی نامدار هفته گذشته برای امضای قرارداد و ارائه برنامه هایش از ایتالیا به تهران سفر کند. اما وی در یک حرکت غیر حرفه ای با فدراسیون شنا چین وارد مذاکره شد.گفته می شود که چینی‌ها دستمزدی بیش از مبلغ مورد توافق مالارا با فدراسیون ایران را به وی پیشنهاد داده اند. تیم واترپلوی چین در اوایل پاییز امسال (1392) در برابر تیم ملی ایران با هدایت مالارا شکست خورده بود.

 


اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان از ۲۲ آذر آغاز می‌شود.
اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان طی روزهای 22 آذر تا دوم دی ماه سال جاری در خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار می‌شود.اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:*55 کیلو: حسن رحیمی ، یونس سرمستی ، رضا اطری وصابر خانجانی *60 کیلو: مسعود اسماعیل پور و بهنام احسان‌پور *66 کیلو: مهدی تقوی و پیمان یاراحمدی *74‌کیلو: صادق گودرزی ، عزت‌الله اکبری، رضا مظفری و مصطفی قیاسی *84 کیلو: احسان لشگری و علیرضا کریمی *96 کیلو: رضا یزدانی، مصطفی صادق‌زاده و جعفر دلیری *120 کیلو: کمیل قاسمی، عبدالله قمی ، محمدرضا آذرشکیب و پرویز هادی
شرایط حضور در جام جهانی
همچنین بر اساس طرح فرآیند انتخاب تیم‌های ملی کشتی مبنای اصلی حضور در جام‌های جهانی کشتی فرنگی و آزاد شرکت در رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام (ره) و تختی اعلام شد.‌در حالی‌که جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد به ترتیب اواخر بهمن ماه و اسفندماه سال جاری در کشورهای روسیه و آمریکا برگزار می‌شود،‌ مبنای اصلی حضور در این رقابت‌ها شرکت در جام‌های بین‌المللی یادگار امام و جهان پهلوان تختی است.همچنین عمده نفرات شرکت کننده در این رقابت‌های بین‌المللی از میان کشتی‌گیران برتر رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان کشور که دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، انتخاب خواهند شد.

 


تیم ملی بزرگسالان ایران با کسب ۷ نشان طلا، ۴ نقره و ۵ برنز برای نخستین بار موفق شد در مجموع دو بخش مردان و بانوان بر سکوی اول کاراته قاره کهن قرار گیرد.
دوازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در شرایطی جمعه شب گذشته به اتمام رسید که تیم ملی بزرگسالان کشورمان با کسب 7 نشان طلا، 4 نقره و 5 برنز برای نخستین بار موفق شد در مجموع دو بخش مردان و زنان بر سکوی اول کاراته قاره کهن بایستد و قهرمان شود.در این دوره از رقابت‌ها که با حضور کاراته کاهای 29 کشور در دبی امارات برگزار شد پس از تیم ملی کاراته ایران، تیم ژاپن با کسب 5 طلا، 3 نقره و 3 برنز در جای دوم قرار گرفت. تیم چین با 2 طلا، یک نقره و 3 برنز عنوان سوم را به خود اختصاص داد. حمیده عباسعلی، مجید حسن نیا، هامون درفشی پور، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده (مدال طلا)، پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب (مدال نقره) و مهسا افسانه، سحرکرجی، فاطمه چالاکی، سعید احمدی، دلارام دوستی مدال‌های برنز رده سنی بزرگسالان را کسب کردند.

 


تیم ملی هندبال ایران در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های بحرین (میزبان)، کره جنوبی، عربستان، چین و ازبکستان هم‌گروه شد.
قرعه‌کشی شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با حضور نمایندگان کشورهای حاضر در این مسابقات در کویت انجام شد و تیم ملی بزرگسالان ایران به همراه کشورهای بحرین (میزبان)، کره جنوبی، عربستان، چین و ازبکستان درگروه نخست جای گرفت. در گروه دوم هم تیم‌های قطر، امارات، کویت، ژاپن، عراق و عمان قرار دارند. 12 تیم حاضر در این مسابقات به میزبانی کشور بحرین کار خود را از سوم بهمن ماه سال جاری برای کسب سهمیه جهانی 2015 آغاز خواهند کرد. 3 تیم نخست نیز جواز حضور دررقابت‌های جهانی 2015 قطر ر ا به دست خواهند آورد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10